Задайте вопрос юристу

700 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Защита прав потребителей, 20 сентября 2022, вопрос №73222 150 грн.

Як обчислюється 14-дневний строк повернення товару, який відправили службою доставки?

Доброго дня!
Проконсультуйте будь ласка, як обчислюється 14-дневний строк повернення товару, який відправили службою доставки (наприклад, ТК "Нова пошта):
З моменту отримання товара споживачем на пошті?
З моменту доставки товара ТК продавцем (завіз на пошту а пошта створила накладну) для відправлення споживачу?
З моменту оформлення споживачем замовлення на сайті продавця?
Бо до мене як продавця звертаються отримувачі, які забирають свої посилки на 5 день зберігання на НП і при поверненні апелюють, що 14 днів ще не пройшло. Справа в тому, що мій постачальник для мене розраховує 14 дневний строк — щоб я міг повернути йому товар — з моменту його доставки мені на склад.
Чи правий отримувач апелюючи до 14 днів?

Ответы юристов (10)

    Айвазян Юрий Климентьевич
    Айвазян Юрий Климентьевич 14 дней назад

    Адвокат, г. Николаев, 31 год опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго дня, Артеме!

    14-денний строк повернення товару обчислюється з дня, наступного після отримання його покупцем, що повинно бути підтверджено відповідним документом служби доставки.,

    Будуть додаткові питання, натискайте кнопку "звернутись" біля мого фото. Охоче на них відповім!

    0 / 0
    Антоненко Вячеслав Володимирович
    Антоненко Вячеслав Володимирович 14 дней назад

    Юрист, г. Чернигов, 4 года опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Вітаю, Артеме!

    ВСЕ Ж СТРОК ОБЧИСЛЮЄТЬСЯ З МОМЕНТУ ОТРИМАННЯ ПОКУПЦЕМ ТОВАРУ, А НЕ З ДНЯ ДОМОВЛЕНОСТЕЙ АБО ДОСТАВКИ ЙОГО НА ПОШТУ.

    ЗАКОН УКРАЇНИ "ПРО ЗАХИСТ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ"

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#Text

    Стаття 13. Право споживача у разі укладення договору на відстані

    ...

    2. Перед укладенням договорів на відстані продавець (виконавець) повинен надати споживачеві інформацію про:

    1) найменування продавця (виконавця), його місцезнаходження та порядок прийняття претензії;

    2) основні характеристики продукції;

    3) ціну, включаючи плату за доставку, та умови оплати;

    4) гарантійні зобов'язання та інші послуги, пов'язані з утриманням чи ремонтом продукції;

    5) інші умови поставки або виконання договору;

    6) мінімальну тривалість договору, якщо він передбачає періодичні поставки продукції або послуг;

    7) вартість телекомунікаційних послуг, якщо вона відрізняється від граничного тарифу;

    8) період прийняття пропозицій;

    9) порядок розірвання договору.

    У разі ненадання такої інформації суб'єкт господарювання несе відповідальність згідно із статтями 15 і 23 цього Закону.

    3. Факт надання інформації відповідно до вимог частини другої цієї статті повинен бути підтверджений письмово або за допомогою електронного повідомлення. Інформація, підтверджена таким чином, не може бути змінена продавцем (виконавцем) в односторонньому порядку.

    Підтвердження інформації не вимагається, якщо послуга надається засобами дистанційного зв'язку і оплачується через оператора телекомунікаційних послуг.

    4. Споживач має право розірвати укладений на відстані договір шляхом повідомлення продавця (виконавця) про це протягом чотирнадцяти днів з моменту підтвердження інформації або з моменту одержання товару чи першої поставки товару.

    Якщо відповідно до абзацу другого частини третьої цієї статті підтвердження інформації не вимагається, споживач може розірвати договір протягом чотирнадцяти днів з моменту його укладення.

    У разі продажу матеріальних речей їх повернення також свідчить про розірвання договору.

    Якщо підтвердження інформації не відповідає вимогам частини третьої цієї статті, строк, протягом якого споживач має право розірвати договір, становить дев'яносто днів з моменту одержання такої інформації, або у разі продажу матеріальних речей - з моменту одержання товару або першої поставки товару. Якщо протягом цього строку підтвердження інформації було виправлене, споживач має право розірвати договір протягом чотирнадцяти днів з моменту одержання виправленого підтвердження.

    Всього доброго! Сподіваюсь, що консультація була корисною.Якщо є додаткові питання або Вам потрібна індивідуальна консультація, натискайте зелену кнопку «Звернутися»!

    0 / 0
    Богачевська Ольга Дмитрівна
    Богачевська Ольга Дмитрівна 14 дней назад

    Юрист, г. Винница, 7 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго дня.

    Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів», де зазначено в яких випадках можливе повернення, обмін товару належної якості, а саме:

    - обміняти товар належної якості на аналогічний, якщо куплений товар не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин або не може бути використаний за призначенням;

    - придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, якщо відсутній аналогічний товар;

    - здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж;

    - розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару.

    Строк обміну: протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі.

    Умови обміну та повернення товару:

    - якщо товар не використовувався;

    - збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики;

    - збережено розрахунковий документ з датою продажу.

    При розірванні договору купівлі-продажу продавець зобов'язаний провести розрахунки із споживачем, виходячи з вартості товару на час його купівлі та повернути всю суму у день розірвання договору. Якщо продавець товару (магазин) не має можливості провести виплату коштів відразу, то за домовленістю сторін він може повернути кошти не пізніше ніж протягом семи днів.

    Якщо вам відмовляють у поверненні коштів або обміну товару, то ви можете письмово звернутися до продавця із заявою про повернення товару належної якості, строк розгляду якої становить 1 місяць, в окремих випадках не більше ніж 45 днів.

    До заяви додаються документи, що підтверджують факт придбання товару у продавця, а саме:

    1. Касовий чек тощо, в якому зазначена дата продажу;

    2. Технічний паспорт (гарантійний талон, де зазначена дата купівлі)

    Після розгляду заяви вам можуть відмовити у поверненні товару у таких випадках:

    1. Товар використовувався і не збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром;

    2. Минуло, не рахуючи дня купівлі, більше 14 днів;

    3. Товар належить до одного із видів товару який зазначено у додатку 3 до постанови Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 року № 172 “Про реалізацію окремих положень Закону “Про захист прав споживачів”;

    4. Звернення не відповідає встановленим вимогам Закону “Про звернення громадян”.

    Після письмової відмови, якщо Ви вважаєте, що відмова є необґрунтованою ви можете звернутися до суду. Споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав.

    0 / 0
    Айвазян Юрий Климентьевич
    Айвазян Юрий Климентьевич 14 дней назад

    Адвокат, г. Николаев, 31 год опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Артем!

    У продовження моєї відповіді,,,

    Якщо покупцю відмовляють у поверненні коштів або обміну товару, він може письмово звернутися до продавця із заявою про повернення товару належної якості, строк розгляду якої становить 1 місяць, в окремих випадках не більше ніж 45 днів.

    До заяви додаються документи, що підтверджують факт придбання товару у продавця, а саме:

    1. Касовий чек тощо, в якому зазначена дата продажу;

    2. Технічний паспорт (гарантійний талон, де зазначена дата купівлі)

    Після розгляду заяви покупцю можуть відмовити у поверненні товару у таких випадках:

    1. Товар використовувався і не збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром;

    2. Минуло, не рахуючи дня купівлі, більше 14 днів;

    3. Товар належить до одного із видів товару який зазначено у додатку 3 до постанови Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 року № 172 “Про реалізацію окремих положень Закону “Про захист прав споживачів”;

    4. Звернення не відповідає встановленим вимогам Закону “Про звернення громадян”.

    Після письмової відмови, якщо покупець вважатиме, що відмова є необґрунтованою він може звернутися до суду. Споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав.

    0 / 0
    Гіммельфарб Станіслав  Олегович
    Гіммельфарб Станіслав Олегович 14 дней назад

    Адвокат, 22 года опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго дня.

    Відповідно до ч. 4 ст.13 Закону "Про захист прав споживачів" Договір купівлі-продажу, укладений через Інтернет, покупець може розірвати протягом 14 днів із моменту підтвердження інформації про укладення договору від продавця або з моменту одержання товару чи його першої поставки.

    Раджу Вам прописати вказану позицію у Вашому публічному договорі (оферті), щоб в подальшому не мати проблем з цього приводу.

    Також звертаю Вашу увагу, що право на ПОВЕРНЕННЯ якісного товару не є безумовним. Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

    Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.

    Якщо Ви бажаєте отримання повної консультації та надання алгоритму всіх можливих дій в Вашій ситуації, Ви можете звернутися до мене персонально, натиснувши кнопку "Звернутись" вгорі.

    0 / 0
    Мєньков Андрій Васильович
    Мєньков Андрій Васильович 14 дней назад

    Юрист, г. Херсон, 17 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго дня Артеме.

    В даному випадку, тобто якщо товар проданий в інтернеті і оплачений за допомогою оператора телекомунікаційних послуг, рахуємо 14 днів з моменту укладення договору, тобто з дня його оплати. Це передбачено абзацом 2 частини 4 статті 13 вказаного закону, а саме в законі вказано, що споживач може розірвати договір протягом чотирнадцяти днів з моменту його укладення.

    Але важливо, щоб у Вас на сайті обов"язково була наступна інформація:

    1) найменування продавця (виконавця), його місцезнаходження та порядок прийняття претензії;

    2) основні характеристики продукції;

    3) ціну, включаючи плату за доставку, та умови оплати;

    4) гарантійні зобов'язання та інші послуги, пов'язані з утриманням чи ремонтом продукції;

    5) інші умови поставки або виконання договору;

    6) мінімальну тривалість договору, якщо він передбачає періодичні поставки продукції або послуг;

    7) вартість телекомунікаційних послуг, якщо вона відрізняється від граничного тарифу;

    8) період прийняття пропозицій;

    9) порядок розірвання договору.

    Якщо такої інформації немає, то відповідно до абзацу 4 частини 4 статті 13 Закону строк, протягом якого споживач має право розірвати договір, становить дев'яносто днів з моменту одержання такої інформації, або у разі продажу матеріальних речей - з моменту одержання товару або першої поставки товару. Якщо протягом цього строку підтвердження інформації було виправлене, споживач має право розірвати договір протягом чотирнадцяти днів з моменту одержання виправленого підтвердження.

    0 / 0
    Крикун Сергій  Павлович
    Крикун Сергій Павлович 14 дней назад

    Юрист, г. Днепр, 29 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Цивільний кодекс України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#n1392):

    "Стаття 251. Поняття строку та терміну

    1. Строком є певний період у часі, зі спливом якого пов'язана дія чи подія, яка має юридичне значення.

    2. Терміном є певний момент у часі, з настанням якого пов'язана дія чи подія, яка має юридичне значення.

    3. Строк та термін можуть бути визначені актами цивільного законодавства, правочином або рішенням суду.

    Стаття 252. Визначення строку та терміну

    1. Строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами.

    2. Термін визначається календарною датою або вказівкою на подію, яка має неминуче настати.

    Стаття 253. Початок перебігу строку

    1. Перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок.

    Стаття 254. Закінчення строку

    1. Строк, що визначений роками, спливає у відповідні місяць та число останнього року строку.

    2. До строку, що визначений півроком або кварталом року, застосовуються правила про строки, які визначені місяцями. При цьому відлік кварталів ведеться з початку року.

    3. Строк, що визначений місяцями, спливає у відповідне число останнього місяця строку.

    Строк, що визначений у півмісяця, дорівнює п'ятнадцяти дням.

    Якщо закінчення строку, визначеного місяцем, припадає на такий місяць, у якому немає відповідного числа, строк спливає в останній день цього місяця.

    4. Строк, що визначений тижнями, спливає у відповідний день останнього тижня строку.

    5. Якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, що визначений відповідно до закону у місці вчинення певної дії, днем закінчення строку є перший за ним робочий день.

    Стаття 255. Порядок вчинення дій в останній день строку

    1. Якщо строк встановлено для вчинення дії, вона може бути вчинена до закінчення останнього дня строку. У разі, якщо ця дія має бути вчинена в установі, то строк спливає тоді, коли у цій установі за встановленими правилами припиняються відповідні операції.

    2. Письмові заяви та повідомлення, здані до установи зв'язку до закінчення останнього дня строку, вважаються такими, що здані своєчасно.";

    "Стаття 6. Акти цивільного законодавства і договір...

    3. Сторони в договорі можуть відступити від положень актів цивільного законодавства і врегулювати свої відносини на власний розсуд.

    Сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо вказано про це, а також у разі, якщо обов'язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами.".

    Закон України "Про захист прав споживачів" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#Text):

    "Стаття 9. Права споживача при придбанні товару належної якості

    1...Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем...

    Стаття 13. Право споживача у разі укладення договору на відстані...

    4. Споживач має право розірвати укладений на відстані договір шляхом повідомлення продавця (виконавця) про це протягом чотирнадцяти днів з моменту підтвердження інформації або з моменту одержання товару чи першої поставки товару.

    Якщо відповідно до абзацу другого частини третьої цієї статті підтвердження інформації не вимагається, споживач може розірвати договір протягом чотирнадцяти днів з моменту його укладення.

    У разі продажу матеріальних речей їх повернення також свідчить про розірвання договору.

    Якщо підтвердження інформації не відповідає вимогам частини третьої цієї статті, строк, протягом якого споживач має право розірвати договір, становить дев'яносто днів з моменту одержання такої інформації, або у разі продажу матеріальних речей - з моменту одержання товару або першої поставки товару. Якщо протягом цього строку підтвердження інформації було виправлене, споживач має право розірвати договір протягом чотирнадцяти днів з моменту одержання виправленого підтвердження.

    5. У разі коли інше не передбачено договором, споживач не має права розірвати договір, укладений на відстані, якщо:

    1) надання послуги або поставка товару електронними засобами зв'язку за згодою споживача відбулися до закінчення строку розірвання договору, визначеного у частині четвертій цієї статті, про що споживачеві було повідомлено у підтвердженні інформації;..";

    "Стаття 1. Визначення термінів

    У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні:...

    22) споживач - фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов'язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов'язків найманого працівника;...

    Стаття 1-1. Сфера дії цього Закону

    1. Цей Закон регулює відносини між споживачами товарів (крім харчових продуктів, якщо інше прямо не встановлено цим Законом), робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг.".

    ---

    Доброго дня, Аретеме! Основний момент полягає в початку перебігу строку - з наступного дня після календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок. Другий момент - тривалість строку, початок його перебігу не підлягають, не можуть бути змінені за домовленістю сторін. Третій момент - до відносин між Вами, як ФОП, та Вашим постачальником Закон про захист прав споживачів та визначений в ньому14-денний строк до застосування не підлягає - підлягають укладені між Вами договори поставки (купівлі-продажу) та Господарський кодекс України.

    0 / 0
    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 14 дней назад

    Юрист, г. Сумы, 3 года опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго дня!

    такий строк обчислюється з дня, наступного після отримання товару покупцем, що повинно бути підтверджено відповідним документом служби доставки., товарно-транспортною накладною з відміткою та датою вручення товару і підписом покупця.

    Відповідно до ч. 4 ст.13 Закону "Про захист прав споживачів" Договір купівлі-продажу, укладений через Інтернет, покупець може розірвати протягом 14 днів із моменту підтвердження інформації про укладення договору від продавця або з моменту одержання товару чи його першої поставки.

    ця інформація має бути у вашому договорі на сайті з яким клієнти мають погодитися , і рекомендація обов язково прочитати договір оферту перед оформленням тих чи інших замовлень , аби не створювати проблем у майбутньому.

    С уважением,

    Константин Гончаренко

    +1 / 0
    Адвокат Евгений Александрович
    Адвокат Евгений Александрович 13 дней назад

    Адвокат, г. Киев, 29 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Добрий вечір, Артем!

    Правовідносини із постачання товару регулюються Цивільним та Господарським кодексом України. Слід зазначити, що згідно з загальними принципами цивільного права, договір є обов'язковим для виконання сторонами. Отже, у разі внесення передплати на підставі умов договору, покупець має право розраховувати, що товар буде поставлений в строк, зазначений у відповідному договорі. Таким договором може бути договір постачання або договір купівлі-продажу. Водночас у разі якщо товар не був поставлений продавцем (постачальником) у строк, про який домовились сторони у відповідному договорі, покупець має право (на свій розсуд) або вимагати передання оплаченого товару, або вимагати повернення суми попередньої оплати від продавця. Нижче наведене нормативне обґрунтування вимоги покупця щодо повернення йому суми внесеної попередньої оплати за товар.

    Отже, відповідно до ст. 629 Цивільного кодексу України, договір є обов’язковим для виконання сторонами.

    Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (стаття 525 Цивільного кодексу України).

    Згідно зі статтею 526 Цивільного кодексу України, зобов`язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог Цивільного кодексу України, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

    Відповідно до статті 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

    Частиною першою статті 193 Господарського кодексу України встановлено, що суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

    Не допускаються одностороння відмова від виконання зобов`язань, крім випадків, передбачених законом, а також відмова від виконання або відстрочка виконання з мотиву, що зобов`язання другої сторони за іншим договором не було виконано належним чином (частина 7 статті 193 Господарського кодексу України).

    Згідно з приписами ст. 265 Господарського кодексу України, за договором постачання одна сторона - постачальник зобов`язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.

    Згідно зі ст. 712 Цивільного кодексу України, за договором постачання продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

    Створити Вимогу щодо повернення суми попередньої передплати, Ви можете у конструкторі Instaco за посиланням. Для створення лише необхідно ввести необхідні дані у конструкторі.

    0 / 0
    Пуха Наталія ТендерОк
    Пуха Наталія ТендерОк 12 дней назад

    Юрист, г. Ровно

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго Дня.

    Щодо Вашого питання

    Закону№ 10231, ст. 12 зазначає право споживача у разі укладення договору поза торговельними або офісними приміщеннями.

    За такими купівлями покупець може повернути товар за умови повідомлення продавця протягом 14 днів з дати отримання документа, що засвідчує угоду, чи отримання придбаного товару (ч. 3 ст. 12 Закону № 1023). Будь-які витрати, пов’язані з поверненням продукції, покладаються на продавця (виконавця).

    Успіхів

    0 / 0

Похожие вопросы