Начните консультацию с юристом онлайн
Здравствуйте. Если я сделаю официальные документы Волонтера и меня занесут в базу шлях , потом подам эти документы в приват банк и меня занесут в вайт лист, чтобы не было лимитов по карте. После большого оборота средств на этой карте, я буду попадать под налоги?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (7)
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Віталію!
Кошти, які надходять тим особам, які займаються волонтерством, на їхні банківські рахунки, з точки зору Податкового кодексу вважаються “оподатковуваним доходом”. Це означає, що волонтери повинні будуть наступного року відобразити усі отримані кошти за 2022 рік у податковій декларації та сплатити з них 18% податку на доходи фізичних осіб і 1,5% військового збору. У разі виявлення факту несплати податкова служба може також додатково нарахувати штраф і пеню. Навіть якщо волонтер доведе, що витрачав усі зібрані кошти на броніки і коптери для наших бійців, це не врятує його від юридичних претензій податкової.
Проте збирати кошти на волонтерські цілі без подальшої сплати податків все-таки можна. І для цього навіть не треба створювати благодійний фонд. Самий простий варіант - це внести особу і особистий рахунок до спеціального РЕЄСТРУ ВОЛОНТЕРІВ!
Ще у 2014 році після початку першої фази російсько-української війни держава створила спеціальний Реєстр волонтерів АТО. Включені до цього Реєстру люди могли не платити 19,5% податку із зібраних коштів, якщо такі кошти далі витрачались на допомогу воїнам в районі проведення АТО (ООС), жертвам подій Революції Гідності та вимушеним переселенцям із зони АТО і Криму. Перелік зареєстрованих волонтерів та їх рахунків для збору коштів можна було знайти у відкритому доступі на сайті Державної податкової служби.
У 2022 році після широкомасштабного вторгнення росії назву Реєстру змінили. Сьогодні він називається “Реєстр волонтерів АТО та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації“. Щоб захистити наших волонтерів від рашистів, публічну частину Реєстру приховали на період дії воєнного стану. Проте включитись до Реєстру все одно можна.
Які переваги включення до Реєстру волонтерів?
Внесений до Реєстру волонтер/волонтери має право не платити 19,5% податку із зібраних на особистий рахунок коштів, якщо ці кошти були надалі використані для благодійної допомоги учасникам бойових дій та деяким іншим категоріям осіб (повний перелік – у пп. “а” п. 165.1.54 Податкового кодексу). Під звільнення від оподаткування також потрапляють документально підтверджені витрати волонтера, пов’язані із наданням такої благодійної допомоги (наприклад витрати на паливо при доставці допомоги на позиції).
Від оподаткування звільняються лише кошти, що були використані на вищевказані цілі та надійшли на конкретний банківський рахунок, який волонтер вказав під час реєстрації. Бажано, щоб усі пожертви на цей рахунок мали призначення платежу “благодійна допомога”. Слід також пам’ятати, що у разі перевірки податкової волонтеру доведеться підтвердити цільове використання зібраних коштів. Саме тому краще зберігати докази закупівлі товарів (наприклад чеки з воєнторгу) та підтвердження їх подальшої безкоштовної передачі ЗСУ (договори пожертви, акти приймання-передачі тощо).
Цікавим моментом є те, що подібне звільнення від оподаткування діє не тільки на майбутнє. Закон також дозволяє не платити податки з коштів, що отримані волонтером “у податковому році, що передує року внесення до Реєстру волонтерів” (пп “б” п. 165.1.54 Податкового кодексу). Зокрема, якщо особа внесеться до Реєстру у 2023 році, вона зможе претендувати на звільнення від оподаткування усіх надходжень за попередній 2022 рік (звісно, за умови їх цільового використання).
Потрапити до Реєстру волонтерів можна так:
Подати заявку на включення до Реєстру може будь-яка особа, яка досягла 18 років. Це можуть бути не лише громадяни України, а й іноземці, що перебувають в Україні на законних підставах.
Процедура включення до Реєстру волонтерів є нескладною та регулюється спеціальним Порядком (наказ Мінфіну від 30.10.2014 №1089). Особа має подати заяву за формою №1-РВ, копію ідентифікаційного коду та довідку з банку за формою №4-РВ про відкриття рахунку, який особа планує використовувати для волонтерської діяльності. Зразки заяви і банківської довідки можна знайти у самому Порядку.
Волонтер може особисто подати пакет документів до будь-якої місцевої податкової на території Україні. Включення до Реєстру проводиться протягом 1 робочого дня з моменту прийому документів.
На жаль, законодавство про Реєстр волонтерів все ще містить значні прогалини.
По-перше, після зміни назви з “Реєстру волонтерів АТО (ООС)” на “Реєстр волонтерів АТО та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації” у квітні 2022 року законодавець чомусь забув доопрацювати перелік напрямків, на які дозволено витрачати зібрані кошти. Перелік дозволених напрямків все ще містить вказівку про благодійну допомогу на користь лише тих учасників бойових дій, що територіально брали (беруть) участь “в антитерористичній операції … відсічі і стримуванні збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях” (абз. 1 пп. “а” п. 165.1.54 Податкового кодексу).
Слід також відзначити, що серед переліку дозволених напрямків витрат немає вимушених переселенців з гарячих точок 2022 року (Херсонська, Запорізька, Харківська область тощо) – лише переселенці з зони АТО та Криму. Звісно, можна апелювати до розширеного тлумачення у зв’язку зі зміною назви Реєстру та загальної фрази про можливість допомоги учасникам бойових дій, які “які захищають (захищали) незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України” (абз. 1 пп. “а” п. 165.1.54 Податкового кодексу). Але в будь-якому випадку, зміни до Податкового кодексу України в частині усунення територіального обмеження Донецькою і Луганською областю все одно залишаються актуальними.
Другою прогалиною є строк, на який поширюється податкова пільга. На даний момент можливість не платити 19,5% податку поширюється лише на надходження, отримані після внесення особи до Реєстру волонтерів та “у звітному податковому році, що передує року внесення до Реєстру волонтерів” (пп “б” п. 165.1.54 Податкового кодексу). Норма про застосування пільги на старі надходження є дуже логічною, адже на початку війни мало хто думав про офіційне оформлення свого волонтерства. Разом з тим, поточне формулювання норми залишає дірку в часі, яка не покривається пільгою. Наприклад, якщо особа внеслась до Реєстру 05.06.2022, вона отримує пільгу на майбутнє та за попередній 2021 рік. Але пряме тлумачення норми не дозволяє їй претендувати на пільгу в період 01.01.2022 – 05.06.2022: тобто частину 2022 року, коли вона не була внесена до Реєстру. Ця неоднозначність має бути усунута Верховною Радою України або принаймні врегульована роз’ясненням Державної податкової служби.
Незважаючи на усі законодавчі огріхи, внесення до Реєстру волонтерів дозволяє особі законно збирати кошти для ЗСУ на свою особисту картку і претендувати на звільнення від оподаткування. Запис в Реєстрі також надає волонтеру офіційний юридичний статус, що збільшує довіру людей до його роботи і полегшує спілкування з державними органами. Тому закликаю усіх наших волонтерів якомога швидше включатись до Реєстру і продовжувати разом наближати нашу перемогу над загарбниками.
Будуть питання, звертайтесь до мене персонально, натиснувши кнопку "звернутись" біля мого профілю.
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю, Віталій.
Будь-яке надходження на картку фізичної особи є її доходом і має оподатковуватися податком на доходи фізичних осіб (18%) та військовим збором (1,5%), крім випадків, які визначає Податковий кодекс. Кожного року до 1 травня фізична особа має подати декларацію і визначити розмір податку та збору, який вона має сплатити додатково до вже сплачених за неї, наприклад, її роботодавцем.
Однак Податковий кодекс містить виключення для волонтерів і звучить це "волонтерське виключення".
Зокрема доходи, які отримав волонтер, не включаються до його річного оподатковуваного доходу, не підлягають декларуванню та, відповідно, не оподатковуються ПДФО та військовим збором. Але є нюанс: волонтер для цього має бути включеним до Реєстру волонтерів, який в оригіналі має зловісну назву “Реєстр волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації”.
Якщо у Вас все це є, сплачувати податки не потрібно.
Всього доброго! Сподіваюсь, що консультація була корисною.Якщо є додаткові питання або Вам потрібна індивідуальна консультація, натискайте зелену кнопку «Звернутися»!
Юрист, 19 лет опыта
Добрый день Виталий.
Возможно информация будет для Вас полезной.
ДПСУ повідомляє, що Законом України від 15 серпня 2022 року № 2520-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо сприяння розвитку волонтерської діяльності та діяльності неприбуткових установ та організацій в умовах збройної агресії Російської Федерації проти України» (набрав чинності 03.09.2022) внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – Кодекс).
1. Врегульовано питання щодо звільнення від оподаткування коштів, які збиралися фізичною особою на свій особистий розрахунковий рахунок для виплати благодійної допомоги на користь платників податків, зазначених у п.п. «в» п.п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 Кодексу.
Так, зазначені кошти не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податків за умови, що під час реєстрації фізичної особи у Реєстрі волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, вказаний рахунок зазначається як рахунок з призначенням для здійснення благодійної діяльності (крім рахунків, що були закриті до 21 листопада 2013 року).
Зміни: у п.п. «б» п.п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 Кодексу слова «у підпункті «а»» замінено словами «у підпунктах «а» та «в»»;
2. Не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу фізичної особи:
Зміни: п. 165.1 ст. 165 Кодексу доповнено п.п. 165.1.64 та п.п. 165.1.65;
Зміни: підрозділ 1 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу доповнено п. 27.
3. До прийняття Кабінетом Міністрів України порядку підтвердження статусу осіб, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України у період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, з метою не включення до оподатковуваного доходу фізичних осіб – платників податку доходів, отриманих у вигляді цільової або нецільової благодійної допомоги, статус таких осіб визначається самостійно надавачами цільової або нецільової благодійної допомоги.
4. Фізичні особи – підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року подають податкову декларацію як для платника податку на доходи фізичних осіб – до 01 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розділом IV Кодексу.
Зміни: п.п. 49.18.4 п. 49.18 ст. 49 Кодексу після слів «фізичних осіб» доповнено словами «у тому числі самозайнятих осіб».
https://news.dtkt.ua/taxation/pdfo/78513-zmini-v-o...
Адвокат, г. Киев, 5 лет опыта
Добрий день!
Для уникнення проблем з банками та податковими органами Вам потрібно бути внесеним до реєстру волонтерів.
Центральне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків повідомляє, що відповідно до п. 2 прим. 1 розд. VII «Прикінцеві положення» Закону України від 05 липня 2012 року № 5073-VI «Про благодійну діяльність та благодійні організації» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 5073) реєстр волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації (далі – Реєстр волонтерів) формується і ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, та оприлюднюється на його офіційному веб-сайті. Порядок формування та ведення Реєстру волонтерів визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1471-14#Text
Для включення до Реєстру волонтерів благодійник – фізична особа подає заяву, копію документа про реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний податковий орган і мають відмітку у паспорті) та довідку з банку (довідки з банків) із зазначенням реквізитів рахунків, відкритих на ім’я такого волонтера, що призначені для здійснення благодійної діяльності. Включення до Реєстру здійснюється за заявницьким принципом протягом одного робочого дня.
Витребування інших відомостей та документів, не передбачених п. 2 прим. 1 розд. VII «Прикінцеві положення» Закону № 5073, забороняється.
Механізм включення волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації (далі – волонтери) до Реєстру волонтерів, та структура цього реєстру, встановлюються Порядком формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, затвердженим наказом міністерства фінансів України від 30.10.2014 № 1089 із змінами та доповненнями (далі – Порядок 1089).
Згідно з п. 1.3 розд. І Порядку № 1089 Державна податкова служба (далі – ДПС) створює та адмініструє Реєстр волонтерів в електронній формі та щодекади оприлюднює на вебпорталі ДПС (www.tax.gov.ua) відомості з Реєстру волонтерів.
Пунктом 2.1 розд. ІІ Порядку № 1089 передбачено, що для включення до Реєстру волонтерів фізична особа – благодійник подає до органу ДПС Заяву про включення/внесення змін до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, що здійснюються шляхом проведення операції Об’єднаних сил (ООС), за формою № 1-РВ (додаток 3 до Порядку № 1089) (далі – Заява за ф. № 1-РВ) з позначкою «Включення до реєстру» та документи, визначені п. 2.2 розд. ІІ Порядку № 1089, пред’являє паспортний документ, що посвідчує особу, а у разі подання документів поштою – надає його копію. Іноземці та особи без громадянства додатково пред’являють документ, що підтверджує законність перебування на території України.
Зазначені документи можуть бути подані особисто, поштою або через уповноважену особу (далі – представник) за наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та документа, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням), а також довіреності, засвідченої нотаріально, на проведення відповідних дій (після пред’явлення повертається) та її копії.
Фізична особа – благодійник особисто подає документи до будь-якого органу ДПС, поштою або через представника документи подаються до органу ДПС за основним місцем обліку фізичної особи – благодійника.
У разі подання документів поштою підпис фізичної особи – благодійника на Заяві за ф. № 1-РВ та копія довідки про відкриття/закриття рахунка фізичною особою, що призначений для здійснення благодійної діяльності, мають бути завірені нотаріально.
Дані заяви мають відповідати даним Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр), паспортного документа та доданим до заяви документам.
Відповідно до п. 2.2 розд. ІІ Порядку № 1089 фізична особа – благодійник разом із заявою подає:
оригінал та копію документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, або сторінки паспорта у формі книжечки/зворотного боку паспорта у формі картки, до якої внесені дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру, або сторінки паспорта у формі книжечки, до якої внесена відмітка про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта або паспорта у формі картки, в якому проставлене слово «відмова», відповідно до яких фізична особа – благодійник обліковується в Державному реєстрі за реєстраційним номером облікової картки платника податків/серією та номером паспорта у формі книжечки або номером паспорта у формі картки (далі – реєстраційний номер облікової картки/серія (за наявності) та номер паспорта);
довідки (довідку) про відкриття/закриття рахунка фізичною особою за формою № 4-РВ (додаток 4 до Порядку № 1089), що призначений для здійснення благодійної діяльності (крім рахунків, що були закриті до 21 листопада 2013 року).
Згідно з п. 2.4 розд. ІІ Порядку № 1089 у разі відсутності підстав для повернення документів на доопрацювання орган ДПС зобов’язаний протягом одного робочого дня з дня отримання заяви включити таку фізичну особу – благодійника до Реєстру волонтерів.
Датою включення фізичної особи – благодійника до Реєстру волонтерів є дата внесення відповідного запису до Реєстру волонтерів.
Протягом одного робочого дня, що настає за днем отримання Заяви за ф. № 1-РВ, орган ДПС повідомляє фізичну особу – благодійника про результати розгляду заяви у порядку, визначеному ст. 42 глави 1 розд. II Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями. (п. 2.5. розд. ІІ Порядку № 1089).
Водночас, в період дії воєнного стану обмежено доступ до публічних електронних реєстрів, розміщених на вебпорталі ДПС, відповідно до п.п. 4 п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 12 березня 2022 року № 263 «Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів в умовах воєнного стану».
При виникненні додаткових питань натискайте кнопку "Звернутися". Буду радий допомогти.
Адвокат, 6 лет опыта
Вітаю, Віталій.
Головне, на що Вам необхідно звернути увагу – це те, що підлягають звільненню від оподаткування тільки кошти, витрачені на допомогу особам із зони АТО чи Криму.
Згідно податкового законодавства України, будь-які кошти, отримані від третіх осіб на особисту карту, вважаються її доходом, а отже з цих коштів потрібно сплатити податок. На сьогодні це 18% податку на доходи фізичних осіб та 1,5% військового збору.
Єдиним варіантом для особи, яка збирає кошти на власну карту, уникнути їх оподаткування це внести дані про себе та свій особистий рахунок до Реєстру волонтерів. Він був створений у 2014 році, та покликаний полегшити життя волонтерів, в частині оподаткування коштів отриманих на особисту карту і витрачених на потреби військових чи осіб, які постраждали внаслідок війни. Порядок формування та ведення Реєстру регулюється Наказом Міністерства фінансів Україні.
Так, відповідно до Податкового кодексу, кошти, отримані волонтером, який включений до Реєстру волонтерів, і витрачені на допомогу учасникам бойових дій та цивільним особам, які проживали на території ведення АТО або Криму, не підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб та військовим збором.
Важливо зазначити, що звільняються від оподаткування тільки кошти, отримані на рахунок зазначений в заявці про включення особи до Реєстру. Також обов’язково потрібно зберігати документи, які підтверджують купівлю та подальшу передачу товарів.
Позитивним є те, що не підлягають оподаткуванню кошти, зібрані не тільки після внесення даних в Реєстр, а і за минулий рік. А отже, у випадку якщо особа подасть документи на включення в Реєстр волонтерів у 2023 році, то вона зможе розраховувати на звільнення від оподаткування всіх коштів отриманих і витрачених в 2022 році.
Разом з тим, на сьогоднішній день існує певна прогалина в податковому законодавстві, яку необхідно виправити. Попри те, що в квітні 2022 року законодавці забрали з назви Реєстру згадку про Донецьку та Луганську області, в Податковому кодексі досі залишається територіальне обмеження, кому може надаватися допомога. Так, не підлягають оподаткуванню кошти спрямовані на допомогу:
учасникам бойових дій тільки у Донецькій та Луганській областях;
особам, які проживали чи проживають на території населених пунктів, де проводиться антитерористична операція;
особам, які мешкали на території Автономної Республіки Крим та вимушено покинули місце проживання у зв’язку з тимчасовою окупацією території України.
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Доброго дня, Віталій!
Кошти, які надходять волонтеру на його банківську картку, з точки зору Податкового кодексу вважаються “оподатковуваним доходом”. Це означає, що волонтер повинен буде наступного року відобразити усі отримані кошти за 2022 рік у податковій декларації та сплатити з них 18% податку на доходи фізичних осіб і 1,5% військового збору. У разі виявлення факту несплати податкова служба може також додатково нарахувати штраф і пеню. Навіть якщо волонтер доведе, що витрачав усі зібрані кошти на броніки і коптери для наших бійців, це не врятує його від юридичних претензій податкової.
Проте збирати кошти на волонтерські цілі без подальшої сплати податків все-таки можна. І для цього навіть не треба створювати благодійний фонд. Достатньо просто внести себе і свій особистий рахунок до спеціального Реєстру волонтерів.
Ще у 2014 році після початку першої фази російсько-української війни держава створила спеціальний Реєстр волонтерів АТО. Включені до цього Реєстру люди могли не платити 19,5% податку із зібраних коштів, якщо такі кошти далі витрачались на допомогу воїнам в районі проведення АТО (ООС), жертвам подій Революції Гідності та вимушеним переселенцям із зони АТО і Криму. Перелік зареєстрованих волонтерів та їх рахунків для збору коштів можна було знайти у відкритому доступі на сайті Державної податкової служби.
У 2022 році після широкомасштабного вторгнення росії назву Реєстру змінили. Сьогодні він називається “Реєстр волонтерів АТО та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації“. Щоб захистити наших волонтерів від рашистів, публічну частину Реєстру приховали на період дії воєнного стану. Проте включитись до Реєстру все одно можна.
Внесений до Реєстру волонтер має право не платити 19,5% податку із зібраних на особистий рахунок коштів, якщо ці кошти були надалі використані для благодійної допомоги учасникам бойових дій та деяким іншим категоріям осіб (повний перелік – у пп. “а” п. 165.1.54 Податкового кодексу). Під звільнення від оподаткування також потрапляють документально підтверджені витрати волонтера, пов’язані із наданням такої благодійної допомоги (наприклад витрати на паливо при доставці допомоги на позиції).
Від оподаткування звільняються лише кошти, що були використані на вищевказані цілі та надійшли на конкретний банківський рахунок, який волонтер вказав під час реєстрації. Бажано, щоб усі пожертви на цей рахунок мали призначення платежу “благодійна допомога”. Слід також пам’ятати, що у разі перевірки податкової волонтеру доведеться підтвердити цільове використання зібраних коштів. Саме тому краще зберігати докази закупівлі товарів (наприклад чеки з воєнторгу) та підтвердження їх подальшої безкоштовної передачі ЗСУ (договори пожертви, акти приймання-передачі тощо).
Цікавим моментом є те, що подібне звільнення від оподаткування діє не тільки на майбутнє. Закон також дозволяє не платити податки з коштів, що отримані волонтером “у податковому році, що передує року внесення до Реєстру волонтерів” (пп “б” п. 165.1.54 Податкового кодексу). Зокрема, якщо особа внесеться до Реєстру у 2023 році, вона зможе претендувати на звільнення від оподаткування усіх надходжень за попередній 2022 рік (звісно, за умови їх цільового використання).
Як потрапити до Реєстру волонтерів:
Подати заявку на включення до Реєстру може будь-яка особа, яка досягла 18 років. Це можуть бути не лише громадяни України, а й іноземці, що перебувають в Україні на законних підставах.
Процедура включення до Реєстру волонтерів є нескладною та регулюється спеціальним Порядком (наказ Мінфіну від 30.10.2014 №1089). Особа має подати заяву за формою №1-РВ, копію ідентифікаційного коду та довідку з банку за формою №4-РВ про відкриття рахунку, який особа планує використовувати для волонтерської діяльності. Зразки заяви і банківської довідки можна знайти у самому Порядку.
Волонтер може особисто подати пакет документів до будь-якої місцевої податкової на території Україні. Включення до Реєстру проводиться протягом 1 робочого дня з моменту прийому документів.
Банк не перевіряє факт сплати податків та не передає у податкову інформацію про надходження на ваш особистий рахунок, оскільки така інформація про грошові операції фізичних осіб у банках України надійно захищена ст. 60-62 Закону України «Про банки та банківську діяльність». Банківська таємниця не дозволяє працівникам податкової служби довільно дізнатися про суми коштів, отримані власниками рахунків.
Крім того, згідно зі статтею 41 Конституції України кожен має право володіти, користуватися та розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності.
Відповідно до ст. 1074 ЦК України обмеження прав клієнта за розпорядженням грошовими коштами, що знаходяться на його рахунку, не допускається, крім випадків обмеження права розпорядження рахунком за рішенням суду або в інших випадках, встановлених законом, а також у разі зупинення фінансових операцій, які можуть бути пов'язані. пов'язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму або фінансуванням поширення зброї масової поразки, передбачених законом.
За договором банківського рахунку банк зобов'язується приймати та зараховувати на рахунок, відкритий клієнту (власнику рахунку), що надходять йому кошти, виконувати розпорядження клієнта про перерахування та видачу відповідних сум з рахунку та проведення інших операцій за рахунком (ч. 1 ст. .1066 ЦКУ ).
Банк не має права визначати та контролювати напрями використання коштів клієнта та встановлювати інші обмеження його права за розпорядженням грошовими коштами, не передбачені законом, договором між банком та клієнтом або умовами обтяження, предметом якого є майнові права на кошти, що знаходяться на банківському рахунку.
Якщо виникнуть додаткові питання, звертайтеся через кнопку "Звернутися" і я відповім на них в індивідуальному порядку.
При зверненні вказуйте свою е-пошту, по якій з Вами можна зв'язатися.
ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
Доброго дня!
Для того, щоб відокремити волонтерів, було створено Реєстр волонтерів. Веде його згідно з законодавством (зокрема, наказу Мінфіну від 30.10.14 № 1089) Державна податкова служба. Саме до неї треба звернутися для включення в реєстр.
Згідно з Податковим кодексом, суми коштів, які збирає волонтер, не будуть включатися до його щорічного оподаткованого доходу. Важливо, щоб кошти, які ви отримуєте, були зібраними на спеціальний рахунок або карту, а також, щоб витрати на благодійність (чеки, накладні, фотозвіти) були документально підтвердженими.
Потрібно зробити запит у податкову за місцем реєстрації або особисто, або поштовим відправленням. До заяви обов’язково додаються копії паспорта та ідентифікаційного коду (у разі відправки поштою − засвідчені нотаріально), а також довідка з банку про відкритий рахунок або карту, на яку збиратимуться кошти.
На сьогодні в ПКУ (п. 165.1.54) існує норма, що звільнення від оподаткування застосовуються також у податковому році, що передує року внесення до Реєстру. Тобто можна не оподатковувати подібний дохід і за 2021 рік. А ось про період з початку року 2022-го до моменту внесення в Реєстр поки що — тиша. Хоча існує законопроєкт 7492, яким хочуть виправити цю колізію.
З повагою,
Костянтин Гончаренко