Начните консультацию с юристом онлайн
Купил стул в интернет магазине, собрал его, посидел, понял что он мне не походит и решил его вернуть по возврату товара в течении 14 дней. Позвонил в магазин, они отказались принимать товар, так как он уже был в эксплуатации(собрал стул), а как я пойму что мне подходит стул или нет если не собрав его я этого не узнаю, сижу на таком стуле впервые. Я попросил им написать мне писменный отказ. Я написал заявление что хочу вернуть стул так как он мне не подохдил. И они прислали мне письменый отказ, что стул был в эксплуатации по этому мы отказываемся делать возврат. Файлы не могу прикрепить на сайте. Хотел узнать стоит ли подавать в суд? Или этот вопрос уже нельзя решить? Если да, то как составить заявление ?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (4)
Юрист, г. Чернигов, 11 лет опыта
Добрий день.
Закон Укаїни "Про захист прав споживачів"...
Стаття 9. Права споживача при придбанні товару належної якості
1. Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.
Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.
{Абзац другий частини першої статті 9 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2741-VI від 02.12.2010}
Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.
{Абзац третій частини першої статті 9 із змінами, внесеними згідно із Законом № 465-IX від 16.01.2020 - щодо набрання чинності див. абзац другий пункту 1 розділу II}
Перелік товарів, що не підлягають обміну (поверненню) з підстав, зазначених у цій статті, затверджується Кабінетом Міністрів України.
2. Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.
3. При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.
https://dpss-te.gov.ua/zrazki-skarg
Подавайте скаргу, якщо не допоможе- позов до суду, у разі збереження товарного стану.
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня, ви маєте усі шанси виграти справу у судовому процесі повернути кошти і отримати матеріальну компенсацію. ЗРАЗОК ПОЗОВНОЇ ЗАЯВИ ДОДАВ.
Судовий порядокКуди звернутисяСпоживач для захисту своїх прав має право звернутися в порядку позовного провадження до суду за місцем його проживання/перебування, місцем заподіяння шкоди чи виконання договору.
ВартістьСпоживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав (частина третя статті 22 Закону України "Про захист прав споживачів").
Перелік та зразки необхідних документівДо позовної заяви (Файл:Зразок позовної заяви (обмін-повернення товару належної якості).docx), оформленої відповідно до вимог Цивільного процесуального кодексу України, додаються докази, що обґрунтовують позовні вимоги (відмова покупця обміняти товар належної якості), наприклад:
Якщо ваше питання вирішино ставте ✅ біля фото підтримайте лайком залиште відгук.
Для детальної консультації натискайте кнопку звернутися.
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю, Максиме.
Закон України "Про захист прав споживачів"
Стаття 9. Права споживача при придбанні товару належної якості
1. Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.
Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.
{Абзац другий частини першої статті 9 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2741-VI від 02.12.2010}
Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.
{Абзац третій частини першої статті 9 із змінами, внесеними згідно із Законом № 465-IX від 16.01.2020 - щодо набрання чинності див. абзац другий пункту 1 розділу II}
Перелік товарів, що не підлягають обміну (поверненню) з підстав, зазначених у цій статті, затверджується Кабінетом Міністрів України.
2. Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.
3. При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.
...
Тобто, обмін товару можливий, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.
ПО ФАКТУ, СТІЛ НЕ ВИКОРИСТОВУВАВСЯ, А ТІЛЬКИ БУВ ЗІБРАНИЙ.
ЯК НА МЕНЕ, У ДАНІЙ СПРАВІ У ВАС Є ШАНСИ НА ВИГРАШ В СУДІ, АЛЕ ПОТРІБНО ДОТРИМАТИСЬ ДОСУДОВОГО ВРЕГУЛЮВАННЯ СПОРУ, ОСКІЛЬКИ НАСКІЛЬКИ Я ЗРОЗУМІВ ВИ ПОДАЛИ ПРОСТО ПИСЬМОВУ ЗАЯВУ, А НЕ ПРЕТЕНЗІЮ.
ДО РЕЧІ, ЦЮ ЗАЯВУ ВАРТО ПОБАЧИТИ, ЯК І ВІДПОВІДЬ МАГАЗИНУ. ВИ МОЖЕТЕ НАТИСНУТИ КНОПКУ "ЗВЕРНУТИСЯ" ДЛЯ ЗВ'ЯЗКУ.
Всього доброго! Якщо Ви хочете поспілкуватись індивідуально і випрацювати алгоритм дій, натискайте зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Максимі!
Звичайно Ви маєте право повернути товар покупцю, якщо він не має очевидних ознак використання, і проста збірка товару не є такою ознакою!
У зв'язку з тим надаю Вам повну необхіду інформацію про порядок повернення товару можу. також допомогти із складанням скарги до Дерспоживспілки, претензії або ж навіть до судового позову.
Права покупця при поверненні товару зазначені в Законі України "Про захист прав споживачів". Він же і закон про повернення товару. Згідно норм цього закону, споживачі мають право на якісну продукцію, її безпеку, на своєчасну інформацію про товар і її достовірність, на захист державою своїх прав, якісне обслуговування, відшкодування моральної шкоди та майнової шкоди, заподіяної внаслідок придбання продукції з дефектом і інші права.
Як повернути товар у магазин належної якості?
Якщо Ви купили хорошу якісну річ, але через деякий час (прийшли додому, гарненько розглянули її) зрозуміли, що Вас не влаштовує колір, розмір, фасон, габарити, форма цієї речі, то таку річ можна обміняти у продавця на аналогічну, що відповідатиме Вам. Термін для обміну: 14 днів з дня покупки (день, в який купували товар не враховується), якщо продавець не оголосив більш тривалого терміну (але на практиці таке трапляється дуже рідко). Тільки в разі відсутності аналогічного відповідного товару на момент обміну, у покупця виникає право його повернути і отримати гроші в повному розмірі сплаченої вартості такого товару.
Для того, щоб можна було обміняти річ / продукт або інший товар або повернути його, необхідно дотримуватися деяких умов:
повинен бути збережений товарний вигляд речі (під яким мається на увазі наступне: товар повертається в тій же упаковці в який його було придбано, збережені всі пломби, етикетки, ярлики; на товарі немає пошкоджень і інше);
річ не була в використанні;
збережений чек або інший розрахунковий документ;
дотриманий термін 14 днів.
Як повернути товар в інтернет-магазин.
Купівля товарів в магазині належить до угод укладених на відстані за допомогою засобів дистанційного зв'язку. Захист прав покупців при здійсненні таких операцій, в тому числі порядок обміну і повернення бракованого товару в Інтернеті, передбачено в статті 13 вищевказаного закону про повернення товарів.
Частина друга зазначеної статті покладає обов'язок на продавця товару надати покупцеві інформацію про товар (основні характеристики товару, ціна, призначення, умови оплати і доставки, інформацію про гарантію терміном дійсності договору та інше). Для складання такого виду договору споживач надає свою згоду по всіх наведених продавцем умовах. Ця угода може бути підтвердженою письмовим або електронним повідомленням. Або ж підтвердження вважається автоматичним, якщо всі вище позначені умови вказані на сайті разом з товаром, а покупець ознайомившись з інформацією про товар розміщеною на сайті, натиснув на кнопку "купити" або "замовити", або іншу кнопку, яка б означала реальний намір споживача купити певний товар. Момент підтвердження дуже важливий, тому що, як правило, саме з нього починає обчислюватися термін на розірвання договору і повернення товару. Після підтвердження продавцеві забороняється вносити будь-які зміни в інформацію про товар і він зобов'язаний відправити товар тільки на підтверджених покупцем умовах.
Як повернути річ в магазин. Споживач при укладанні угоди через Інтернет може скористатися правом відмовитися від договору, якщо, наприклад, відбулася доставка товару з дефектом, тобто, розірвати його, протягом 14 днів з дня підтвердження або моменту укладення договору. Як правило, через Інтернет укладаються договори про передачу матеріальних речей (купівля-продаж одягу, меблів, техніки та інші). При таких покупках, термін на повернення бракованого товару в інтернет-магазин обчислюється з того моменту, коли покупець фактично отримав товар. Тобто, якщо Ви замовили в інтернет-магазині, наприклад, електричну духовку 15 вересня, а поштою отримали її 25 вересня, то термін починає обчислюватися з наступного дня, що настає після дня отримання товару - з 26 вересня. Триває такий термін 14 днів - до 9 жовтня включно. Протокол звертає увагу, що згідно з договором або на сайті, наприклад в розділі "умови повернення" або "інструкція по поверненню", може бути зазначено, що повернути товар можна тільки через пересилку його назад поштою. У такому випадку всі витрати пов'язані з поверненням товару покладаються на продавця, в тому числі і вартість зворотної доставки. Важливою умовою для повернення товару є його незмінний стан. Тобто, якщо річ була у використанні споживача або нанесено будь-які пошкодження на неї, то, в такому випадку, покупець не може відмовитися від договору і повернути річ (якщо ж на річ поширюється гарантійний термін, і річ зламалася не з вини покупця, то її можна повернути). Крім того, важливо відзначити, що споживач при отриманні товару на пошті або при прийнятті його у кур'єра, повинен детально оглянути предмет покупки. Оскільки на практиці, після прийняття у такий спосіб товару, покупцеві складно повернути товар, тому, що дуже важко довести що виявлений дефект виник не з вини споживача, а з вини продавця (особливо, якщо цей дефект не є прихованим, а покупець, в зв'язку з неуважністю не побачив його відразу або ж у зв'язку з довірою навіть не розпаковував товар). Але все ж, компанії, які піклуються про свою репутацію, майже завжди йдуть назустріч своїм клієнтам і задовольняють вимоги про заміну товару або повернення, якщо вони обґрунтовані.
На продавця покладається обов'язок, протягом 30 днів, з дня отримання вимоги покупця про повернення товару в інтернет-магазин, повернути гроші споживачеві, а він, у свою чергу, може до моменту перерахування грошей, зберігати товар у себе.
Як повернути гроші за товар.
У разі повернення товару при вищевказаних обставинах, продавець зобов'язаний повернути гроші за нього в день розірвання договору (день, коли товар повертається) або інший термін, про який домовилися сторони, але не пізніше ніж через 7 днів. Важливо звернути увагу, що гроші необхідно відшкодовувати таким же способом як і здійснювалася оплата. Наприклад, якщо покупець сплачував готівкою в магазині, то йому так і готівкою повинні повертати, тільки підписавши при цьому квитанцію, яка підтверджує повернення.
Повернення на карту: терміни. Якщо, наприклад, була оплата в інтернет-магазині банківською картою, то буде здійснено повернення грошей за товар на картку покупця протягом 30 днів (так як різні види угод, то і терміни різні: не більше 7 днів при купівлі товару в звичайному магазині; і не більше 30 днів при купівлі товару в Інтернеті). Також важливо, що якщо здійснювався розрахунок карткою через Інтернет, то в терміни повернення на карту потрібно враховувати час банківської транзакції і час на перерахування коштів. За несвоєчасну виплату, на продавця покладається відповідальність у вигляді сплати 1% вартості продукції за кожний прострочений день.
Для повернення грошей покупцеві потрібно звернутися із заявою до продавця або виробника. Для того, щоб повернути гроші за товар, куплений в інтернет-магазині, споживачеві необхідно звернутися до адміністрації компанії-продавця (зазвичай їх контакти вказані на сайті). Зразок заяви на повернення товару та відшкодування грошей, як правило, є у продавця і він зобов'язаний його надати.
Що робити якщо не повернули гроші за товар?
Однією з неприємностей, які трапляються в житті, внаслідок оплати карткою в Інтернеті до моменту відправки товару, є не відправлення його взагалі або ж ще одна неприємна ситуація - це, коли при поверненні товару гроші не повертають. У таких випадках покупцеві необхідно звернеться до свого банку з заявою провести повернення сплачених грошей і з вимогою провести розслідування. Якщо ж банк відмовляється повертати гроші, потрібно звертатися до правоохоронних органів.
Якщо Вам при поверненні товару все ж не повертають вчасно гроші, або іншим чином порушують Ваші права як споживача, то звертайтеся до суду. Протокол зазначає, що за подачу такого позову, згідно з ч. 3 ст. 22 вищезазначеного в консультації Закону, позивачі звільняються від сплати судового збору.
Товари, які не можна повернути або обміняти.
Кабінетом міністрів затверджено Перелік товарів належної якості, які не можна обміняти або повернути взагалі, незалежно від того були вони чи ні в користуванні покупця. Цей перелік передбачений в додатку №3 Постанови Кабміну №172 від 19 березня 1994 року. До таких товарів відноситься продукти, ліки, особисті і деякі дитячі речі та інші. Суть такого обмеження полягає в тому, що держава піклується не тільки про одного покупця, а й про інших можливих потенційних споживачів товару, який повертають, яким би було не гігієнічно і неприємно використовувати речі особистого користування після повернення їх ким-небудь іншим (наприклад зубну щітку, білизна, бритву або гребінець та інше).
Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню) включає:
продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни;
непродовольчі товари:
фотоплівки, фотопластинки, фотографічний папір;
корсетні товари;
парфюмерно-косметичні вироби;
пір’яно-пухові вироби;
дитячі іграшки м’які;
дитячі іграшки гумові надувні;
зубні щітки;
мундштуки;
апарати для гоління;
помазки для гоління;
розчіски, гребенці та щітки масажні;
сурдини (для духових музичних інструментів);
скрипічні підборіддя;
рукавички;
тканини;
тюлегардинні і мереживні полотна;
килимові вироби метражні;
білизна натільна;
білизна постільна;
панчішно-шкарпеткові вироби;
товари в аерозольній упаковці;
друковані видання;
лінійний та листковий металопрокат, трубна продукція, пиломатеріали, погонажні (плінтус, наличник), плитні матеріали (деревноволокнисті та деревностружкові плити, фанера) і скло, нарізані або розкроєні під розмір, визначений покупцем (замовником);
аудіо-, відеокасети, диски для лазерних систем зчитування із записом;
вироби з натурального та штучного волосся (перуки);
товари для немовлят (пелюшки, соски, пляшечки для годування тощо);
інструменти для манікюру, педикюру (ножиці, пилочки тощо);
ювелірні вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.
Цей перелік є вичерпним.
Втратили чек: що робити
Однією з хороших звичок людей є дбайливе ставлення до різних документів, які видаються разом з придбанням товару, в тому числі гарантійних талонів, товарних або касових чеків.
Закон про повернення товарів, зокрема стаття 9, вимагає від покупця при поверненні товару наявності розрахункового документа. Наказом Міністерства фінансів від 14.06.2016 № 547 "Про затвердження порядків по реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій" позначено, що розрахунковий документ - документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів.
У житті часто трапляються випадки, коли покупці або не беруть чеки або втрачають їх. Але навіть незважаючи на це, є кілька можливостей як повернути товар в магазин в разі втрати чека. Для цього, споживачеві потрібно звернутися до керівництва магазину з заявами про видачу копії товарного чека за необхідну дату і час. Оскільки на магазини з розрахунково-касовими апаратами покладається обов'язок зберігати чеки про продані товари та проведені операції протягом трьох років. Якщо ж в такому порядку отримати розрахунковий документ не вдалося (адміністрація відмовила або взагалі не відреагувала на звернення), то потрібно намагатися шукати інші докази того, що ви купували товар саме в цьому магазині (ними можуть бути відео з камери спостереження, етикетки до товару які, вказують на приналежність речі до певного магазину і інше), які вже потрібно буде надавати в суді.
Виникнуть додаткові питання, натискайте кнопку «звернутись» біля мого фото.