Задайте питання юристу

836 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Захист прав споживачів, 21 грудня 2022, питання №77309 250₴

Повернення товару, замовленого на пром

Доброго дня! Створив магазин на промі, закупив у постачальника декілька генераторів та перепродавав на площадці! Все було добре, поки один замовник не почав вимагати повернення товару після 4х днів користування генератором. Грозиться піти до суду і все в цьому роді. В мене питання, чи зобов‘язаний я робити повернення товару, якщо він: по-перше, використовував його; по-друге, я не є офіційним магазином чи ФОП-ом; по-третє, як я можу бути впевнений, що він не замінив, наприклад, якусь плату, або ще гірше, хоче відправити мені такий самий генератор, але не робочий?

Відповіді юристів (8)

    Айвазян Юрий Климентьевич
    20%
    Айвазян Юрий Климентьевич рік тому

    Адвокат, м. Миколаїв, 32 роки досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Доброго дня, Євгене!

    Права покупця при поверненні товару зазначені в Законі України "Про захист прав споживачів". Він же і закон про повернення товару. Згідно норм цього закону, споживачі мають право на якісну продукцію, її безпеку, на своєчасну інформацію про товар і її достовірність, на захист державою своїх прав, якісне обслуговування, відшкодування моральної шкоди та майнової шкоди, заподіяної внаслідок придбання продукції з дефектом і інші права.

    Покупець має право повернути товар протягом 14 днів з дня покупки (день, в який купували товар не враховується), якщо продавець не оголосив більш тривалого терміну (але на практиці таке трапляється дуже рідко).

    ПРОТЕ, для того, щоб можна було обміняти річ / продукт або інший товар або повернути його, покупець повинен дотримуватися чітких умов:

    повинен бути збережений товарний вигляд речі (під яким мається на увазі наступне: товар повертається в тій же упаковці в який його було придбано, збережені всі пломби, етикетки, ярлики; на товарі немає пошкоджень і інше);

    річ не була в використанні;

    збережений чек або інший розрахунковий документ;

    дотриманий термін 14 днів.

    У Вашому випадку товар був у вжитку і покупець втратив право його повернути. Він має право лише на гарантійний ремонт!

    Виникнуть додаткові питання, натискайте кнопку "звернутись" біля мого профілю. Допоможу вирішити Ваше питання "під ключ".

    Гуща Юрій Миколайович
    20%
    Гуща Юрій Миколайович рік тому

    Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду

    Вітаю.

    ЗУ "Про захист прав споживачів"

    ...

    Стаття 9. Права споживача при придбанні товару належної якості

    1. Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

    Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

    Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.

    Зверніть увагу на таке:

    https://protocol.ua/ua/torgivlya_tovarami_bez_rees...

    Мєньков Андрій Васильович
    20%
    Мєньков Андрій Васильович рік тому

    Юрист, 18 років досвіду

    Доброго дня Євгенію.

    У вашому випадку продаж товару відбувся на відстані.

    Законом України "Про захист прав споживачів" визначено наступне.

    Стаття 1 Визначення термінів.

    ...8) договір, укладений на відстані, - договір, укладений продавцем (виконавцем) із споживачем за допомогою засобів дистанційного зв'язку;

    11) засоби дистанційного зв'язку - електронні комунікаційні мережі, поштовий зв'язок, телебачення, інформаційні мережі, зокрема Інтернет, які можуть використовуватися для укладення договорів на відстані; ...

    Стаття 13 Право споживача у разі укладення договору на відстані

    ... 7. До договору, укладеного на відстані, застосовуються положення, передбачені частинами п'ятою - дев'ятою статті 12 цього Закону.

    Стаття 12 Права споживача в разі укладення договору поза торговельними або офісними приміщеннями

    7. Для здійснення права на розірвання договору споживач повинен зберігати одержану продукцію у незміненому стані.

    Знищення, пошкодження або псування продукції, що сталося не з вини споживача, не позбавляє споживача права на розірвання договору. Зменшення вартості продукції внаслідок відкриття упаковки, огляду чи перевірки продукції не позбавляє права споживача на розірвання договору.

    Отже ключовим для повернення є стан проданого товару. Якщо він не змінився, то споживач має право розірвати договір.

    Гончаренко Константин
    20%
    Гончаренко Константин рік тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    Покупець має право на обмін , заміну чи повернення коштів ст. 9 ЗУ Про захист прав споживачів.

    такий строк обчислюється з дня, наступного після отримання товару покупцем, що повинно бути підтверджено відповідним документом служби доставки., товарно-транспортною накладною з відміткою та датою вручення товару і підписом покупця.

    Відповідно до ч. 4 ст.13 Закону "Про захист прав споживачів" Договір купівлі-продажу, укладений через Інтернет, покупець може розірвати протягом 14 днів із моменту підтвердження інформації про укладення договору від продавця або з моменту одержання товару чи його першої поставки.

    ця інформація має бути у вашому договорі на сайті з яким клієнти мають погодитися , і рекомендація обов язково прочитати договір оферту перед оформленням тих чи інших замовлень , аби не створювати проблем у майбутньому.

    Якщо покупцю відмовляють у поверненні коштів або обміну товару, він може письмово звернутися до продавця із заявою про повернення товару належної якості, строк розгляду якої становить 1 місяць, в окремих випадках не більше ніж 45 днів.

    До заяви додаються документи, що підтверджують факт придбання товару у продавця, а саме:

    1. Касовий чек тощо, в якому зазначена дата продажу;

    2. Технічний паспорт (гарантійний талон, де зазначена дата купівлі)

    Після розгляду заяви покупцю можуть відмовити у поверненні товару у таких випадках:

    1. Товар використовувався і не збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром;

    2. Минуло, не рахуючи дня купівлі, більше 14 днів;

    3. Товар належить до одного із видів товару який зазначено у додатку 3 до постанови Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 року № 172 “Про реалізацію окремих положень Закону “Про захист прав споживачів”;

    4. Звернення не відповідає встановленим вимогам Закону “Про звернення громадян”.

    Після письмової відмови, якщо покупець вважатиме, що відмова є необґрунтованою він може звернутися до суду. Споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав.

    У разі якщо хоч один документ відсутній , продавець може відмовити у поверненні коштів.

    Якщо Держпродспоживслужба отримає його скаргу та встановить, факт того , що ви працєте без реєстрації підприємства та бізнесу то буде штраф у вас.

    Щодо суми штрафу повідомляю:

    Кваліфікація зазначеного правопорушення підпадає під норми ст. 164 Кодексу про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 р № 8073-X.

    Зазначена стаття передбачає накладання штрафу від однієї тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (тобто в сумі від 17000 грн. До 34000 грн.) З конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення, або без такої у разі провадження господарської діяльності без:

    • державної реєстрації як суб’єкта господарювання;
    • отримання ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, яка підлягає ліцензуванню відповідно до закону, чи здійснення таких видів господарської діяльності з порушенням умов ліцензування;
    • отримання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, якщо його одержання передбачене законом (крім випадків застосування принципу мовчазної згоди).

    У той же час такі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за таке саме правопорушення, або пов’язані з отриманням доходу у великих розмірах, тягнуть за собою накладення штрафу від двох тисяч до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (т. е. в сумі від 34000 грн. до 85000 грн.) з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення. Під отриманням доходу у великих розмірах для цілей зазначеної статті розуміється отримання доходу в сумі від однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    При цьому, випадки притягнення до відповідальності особи – зовсім не рідкість. До відповідальності можуть залучити і перукаря, який веде діяльність без реєстрації, і незаконного торговця, і перевізника, який везе чужий вантаж на своєму автомобілі. При цьому, в ряді випадків, фактичні обставини, які супроводжували виявлення такої діяльності не дозволяють довести відсутність в ній систематичності і підприємницького характеру.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Промський Євгеній Сергійович
    Промський Євгеній Сергійович рік тому

    Адвокат, м. Київ, 4 роки досвіду

    Добрий день!

    Так як ви не зареєстровані як суб'єкт підприємницької діяльності (ФОП або юридична особа), то на вас не поширюються норми Закону України "Про захист прав споживачів", у тому числі, стосовно повернення товару належної якості протягом 14 днів.

    Закон України "Про захист прав споживачів" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#Text

    Стаття 1. Визначення термінів

    У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні:

    18) продавець - суб'єкт господарювання, який згідно з договором реалізує споживачеві товари або пропонує їх до реалізації.

    Стаття 1-1. Сфера дії цього Закону

    1. Цей Закон регулює відносини між споживачами товарів (крім харчових продуктів, якщо інше прямо не встановлено цим Законом), робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг.

    Господарський кодекс України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/436-15#Text

    Стаття 56. Утворення суб'єкта господарювання

    1. Суб’єкт господарювання - господарська організація, яка може бути утворена за рішенням власника (власників) майна або уповноваженого ним (ними) органу, а у випадках, спеціально передбачених законодавством, також за рішенням інших органів, організацій і фізичних осіб шляхом заснування нової господарської організації, злиття, приєднання, виділу, поділу, перетворення діючої (діючих) господарської організації (господарських організацій) з додержанням вимог законодавства.

    {Частина перша статті 56 в редакції Закону № 642-VII від 10.10.2013}

    2. Суб'єкти господарювання можуть утворюватися шляхом примусового поділу (виділу) діючого суб'єкта господарювання за розпорядженням антимонопольних органів відповідно до антимонопольно-конкурентного законодавства України.

    {Частина друга статті 56 із змінами, внесеними згідно із Законом № 642-VII від 10.10.2013}

    3. Створення суб'єктів господарювання здійснюється з додержанням вимог антимонопольно-конкурентного законодавства.

    4. Суб'єкт господарювання може створюватися та діяти на підставі модельного статуту, затвердженого Кабінетом Міністрів України, що після його прийняття учасниками стає установчим документом.

    {Статтю 56 доповнено частиною четвертою згідно із Законом № 3262-VI від 21.04.2011}

    5. Якщо суб'єкт господарювання створюється та діє на підставі модельного статуту в рішенні про його створення, яке підписується усіма засновниками, зазначаються відомості про його найменування, мету і предмет господарської діяльності, а також інформація про провадження діяльності на основі модельного статуту.

    Ваші взамовідносини регулюються Цивільним кодексом України.

    Якщо генератор належної якості, то Ви не зобов'язані повертати сплачені кошти незважаючи на те, чи було дотримано покупцем 14-денний строк.

    У разі подальшої поломки генератора, все залежить від причини поломки. У будь-якому разі, так як ви не можете здійснювати гарантійний ремонт, його має надавати відповідна організація, що зазначена в документах, що йшли разом з генератором.

    Цивільний кодекс України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text

    Стаття 678. Правові наслідки передання товару неналежної якості

    1. Покупець, якому переданий товар неналежної якості, має право, незалежно від можливості використання товару за призначенням, вимагати від продавця за своїм вибором:

    1) пропорційного зменшення ціни;

    2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

    3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

    2. У разі істотного порушення вимог щодо якості товару (виявлення недоліків, які не можна усунути, недоліків, усунення яких пов'язане з непропорційними витратами або затратами часу, недоліків, які виявилися неодноразово чи з'явилися знову після їх усунення) покупець має право за своїм вибором:

    1) відмовитися від договору і вимагати повернення сплаченої за товар грошової суми;

    2) вимагати заміни товару.

    3. Якщо продавець товару неналежної якості не є його виготовлювачем, вимоги щодо заміни, безоплатного усунення недоліків товару і відшкодування збитків можуть бути пред'явлені до продавця або виготовлювача товару.

    4. Положення цієї статті застосовуються, якщо інше не встановлено цим Кодексом або іншим законом.

    Стаття 679. Недоліки товару, за які відповідає продавець

    1. Продавець відповідає за недоліки товару, якщо покупець доведе, що вони виникли до передання товару покупцеві або з причин, які існували до цього моменту.

    2. Якщо продавцем надані гарантії щодо якості товару, продавець відповідає за його недоліки, якщо він не доведе, що вони виникли після його передання покупцеві внаслідок порушення покупцем правил користування чи зберігання товару, дій третіх осіб, випадку або непереборної сили.

    Стаття 680. Строки виявлення недоліків і пред'явлення вимоги у зв'язку з недоліками проданого товару

    1. Покупець має право пред'явити вимогу у зв'язку з недоліками товару за умови, що недоліки виявлені в строки, встановлені цією статтею, якщо інше не встановлено договором або законом.

    2. Якщо на товар не встановлений гарантійний строк або строк придатності, вимога у зв'язку з його недоліками може бути пред'явлена покупцем за умови, що недоліки були виявлені протягом розумного строку, але в межах двох років, а щодо нерухомого майна - в межах трьох років від дня передання товару покупцеві, якщо договором або законом не встановлений більший строк.

    Якщо встановити день передання нерухомого майна неможливо або якщо покупець володів нерухомим майном до укладення договору, зазначені строки обчислюються від дня укладення договору.

    Строк для виявлення недоліків товару, що перевозився або був відправлений поштою, обчислюється від дня одержання товару в місці призначення.

    3. Якщо на товар встановлено гарантійний строк, покупець має право пред'явити вимогу у зв'язку з недоліками товару, які були виявлені протягом цього строку.

    Якщо на комплектуючий виріб встановлено гарантійний строк меншої тривалості, ніж на основний виріб, покупець має право пред'явити вимогу у зв'язку з недоліками комплектуючого виробу, якщо ці недоліки були виявлені протягом гарантійного строку на основний виріб.

    Якщо на комплектуючий виріб встановлено гарантійний строк більшої тривалості, ніж гарантійний строк на основний виріб, покупець має право пред'явити вимогу у зв'язку з недоліками товару, якщо недоліки у комплектуючому виробі виявлені протягом гарантійного строку на нього, незалежно від спливу гарантійного строку на основний виріб.

    4. Покупець має право пред'явити вимогу у зв'язку з недоліками товару, на який встановлений строк придатності, якщо вони виявлені протягом строку придатності товару.

    5. Якщо недоліки товару виявлені покупцем після спливу гарантійного строку або строку придатності, продавець несе відповідальність, якщо покупець доведе, що недоліки товару виникли до передання йому товару або з причин, які існували до цього моменту.

    При виникненні додаткових питань натискайте кнопку "Звернутися". Буду радий допомогти.

    Адвокат Евгений Александрович
    20%
    Адвокат Евгений Александрович рік тому

    Адвокат, м. Київ, 30 років досвіду

    Здравствуйте, Евгений!

    ВЫ ЯВЛЯЕТЕСЬ ПРОДАВЦОМ В ЛЮБОМ СЛУЧАЕ И ВАМ НУЖНО ЛИБО ПРИНЯТЬ ТОВАР, ЛИБО ОТКАЗАТЬ.

    ОТКАЗ С ВАШЕЙ СТОРОНЫ БУДЕТ ОБОСНОВАННЫМ, ЕСЛИ ПОКУПАТЕЛЬ НЕ СМОЖЕТ ДОКАЗАТЬ ТО, ЧТО НЕНАДЛЕЖАЩАЯ РАБОТА ГЕНЕРАТОРА ИЛИ ЕГО ПОЛОМКА ВОЗНИКЛА НЕ С ЕГО ВИНЫ.

    ВЕДБЬ ОН ЕГО ИСПОЛЬЗОВАЛ И МОГ ЭТО ДЕЛАТЬ НЕНАДЛЕЖАЩИМ ОБРАЗОМ.

    СКАЖИТЕ ПУСТЬ ПРЕДОСТАВИТ ДОКАЗАТЕЛЬСТВА ТОГО, ЧТО ОН ЕГО ЭКСПЛУАТИРОВАЛ НАДЛЕЖАЩИМ ОБРАЗОМ, ЧТО ПРИЧИНА ЕГО НЕНАДЛЕЖАЩЕЙ РАБОТЫ ИЛИ ПОЛОМКИ, ВОЗНИКЛА ДО ПРИОБРЕТЕНИЯ НИМ ТОВАРА, В ТОМ ЧИСЛЕ ОТ ЗАВОДА ПРОИЗВОДИТЕЛЯ, А ТАКЖЕ ТО, ЧТО ТЕХНИЧЕСКОЕ СОСТОЯНИЕ ГЕНЕРАТОРА СООТВЕТСТВУЕТ ТОМУ, В КОТОРОМ ОН БЫЛ НА МОМЕНТ ПРИОБРЕТЕНИЯ.

    ЭТОТ ЗАКОН НА ВАС НЕ РАСПОСТРАНЯЕТСЯ, ТАК КАК ВЫ НЕ СУБЪЕТ ХОЗЯЙСТВЕННОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ:

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про захист прав споживачів

    (Відомості Верховної Ради УРСР (ВВР), 1991, № 30, ст.379):

    Про захист прав споживачів | від 12.05.1991 № 1023-XII (rada.gov.ua)

    "Цей Закон регулює відносини між споживачами товарів, робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг різних форм власності, встановлює права споживачів, а також визначає механізм їх захисту та основи реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів.

    Розділ IЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

    Стаття 1. Визначення термінів

    У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні:...

    3) виконавець - суб'єкт господарювання, який виконує роботи або надає послуги;

    4) виробник - суб'єкт господарювання, який: виробляє товар або заявляє про себе як про виробника товару чи про виготовлення такого товару на замовлення, розміщуючи на товарі та/або на упаковці чи супровідних документах, що разом з товаром передаються споживачеві, своє найменування (ім'я), торговельну марку або інший елемент, який ідентифікує такого суб'єкта господарювання; або імпортує товар;

    5) гарантійний строк - строк, протягом якого виробник (продавець, виконавець або будь-яка третя особа) бере на себе зобов'язання про здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв'язку з введенням її в обіг;...

    18) продавець - суб'єкт господарювання, який згідно з договором реалізує споживачеві товари або пропонує їх до реалізації;...".

    При наличии вопросов, обращайтесь индивидуально через кнопку "Звернутися".

    Всего доброго!

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, якщо у покупця відсутній чек ні про яке звернення до суду не може бути і мови, також якщо ви не є фоп тоді тут зовсім інша справа, за це передбачена Адміністративна відповідальність ст. 164 КУПАП зі штрафом в розмірі 17 000 грн. за здійснення підприємницької діяльності без реєстрації ФОП чи іншої форми підприємницької діяльності. Штраф за повторне правопорушення протягом року у розмірі від 2 000 до 5 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – від 34 000 грн.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#n1478

    Якщо ваше питання вирішино ставте ✅ біля фото підтримайте лайком залиште відгук.

    Для детальної консультації натискайте кнопку звернутися.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю, Євгеній.

    Якщо Ви здійснюєте реалізацію товару, є всі правові підстави вважати Вас продавцем. За таких умов Ви підпадаєте під дію Закону України "Про захист прав споживачів".

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#Text

    Стаття 9. Права споживача при придбанні товару належної якості

    1. Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

    Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

    {Абзац другий частини першої статті 9 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2741-VI від 02.12.2010}

    Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.

    ...

    КЛЮЧОВЕ ДЛЯ ОБМІНУ ТОВАРУ, ЩО ВІН НЕ МАВ ВИКОРИСТОВУВАТИСЬ. ТОМУ СТАТТЮ 9 У ДАНОМУ ВИПАДКУ ЗАСТОСУВАТИ МИ НЕ МОЖЕМО.

    АЛЕ МАЄМО ЗАСТОСУВАТИ СТАТТЮ 8.

    Стаття 8. Права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості

    1. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

    1) пропорційного зменшення ціни;

    2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

    3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

    У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

    1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

    2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

    2. Стосовно непродовольчих товарів, що перебували у використанні та були реалізовані через роздрібні комісійні торговельні підприємства, вимоги споживача, зазначені у частині першій цієї статті, задовольняються за згодою продавця.

    Згідно з цією частиною задовольняються вимоги споживача щодо товарів, гарантійний строк на які не закінчився.

    3. Вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті, пред'являються на вибір споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або підприємству, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача.

    Споживач має право пред'явити одну з вимог, передбачених частиною першою цієї статті, а в разі її невиконання заявити іншу вимогу, передбачену частиною першою цієї статті.

    Зазначені вимоги за місцезнаходженням споживача задовольняють також створені власником продавця торговельні підприємства та філії, що здійснюють продаж аналогічних придбаним споживачем товарів, або підприємства, на які ці функції покладено на підставі договору. Функції представників підприємств-виробників виконують їх представництва та філії, створені виробниками для цієї мети, або підприємства, які задовольняють зазначені вимоги на підставі договору з виробником.

    4. Продавець і виробник під час продажу (реалізації) товару зобов'язані інформувати споживача про підприємства, що задовольняють вимоги, встановлені частинами першою і третьою цієї статті. За ненадання такої інформації встановлюється відповідальність згідно із статтями 15 і 23 цього Закону.

    5. Продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов'язані прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги.

    Доставка великогабаритних товарів і товарів вагою понад п'ять кілограмів продавцю, виробнику (підприємству, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) та їх повернення споживачеві здійснюються за рахунок продавця, виробника (підприємства, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті).

    6. За наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі виникнення потреби в перевірці якості - протягом чотирнадцяти днів або за домовленістю сторін.

    У разі відсутності товару вимога споживача про його заміну підлягає задоволенню у двомісячний строк з моменту подання відповідної заяви. Якщо задовольнити вимогу споживача про заміну товару в установлений строк неможливо, споживач вправі на свій вибір пред'явити продавцю, виробнику (підприємству, що виконує їх функції) інші вимоги, передбачені пунктами 1, 3, 4, 5 частини першої цієї статті.

    7. Під час заміни товару з недоліками на товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості, ціна на який змінилася, перерахунок вартості не провадиться.

    Під час заміни товару з недоліками на такий же товар іншої марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості перерахунок вартості товару з недоліками у разі підвищення ціни провадиться виходячи з його вартості на час обміну, а в разі зниження ціни - виходячи з вартості на час купівлі.

    При розірванні договору розрахунки із споживачем у разі підвищення ціни на товар провадяться виходячи з його вартості на час пред'явлення відповідної вимоги, а в разі зниження ціни - виходячи з вартості товару на час купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

    8. У разі придбання споживачем непридатного харчового продукту продавець зобов’язаний замінити його на харчовий продукт, який є придатним до споживання, або повернути споживачеві сплачені ним кошти. Розрахунки із споживачем у такому разі проводяться в порядку, передбаченому абзацом третім частини сьомої цієї статті.

    {Частина восьма статті 8 в редакції Закону № 1602-VII від 22.07.2014}

    9. При пред'явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк.

    На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. Для цього продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов'язані створювати (мати) обмінний фонд товарів. Перелік таких товарів визначається Кабінетом Міністрів України.

    За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі одного відсотка вартості товару.

    При усуненні недоліків шляхом заміни комплектуючого виробу або складової частини товару, на які встановлено гарантійні строки, гарантійний строк на новий комплектуючий виріб і складову частину обчислюється починаючи від дня видачі споживачеві товару після ремонту.

    10. Споживач має право пред'явити виробнику (продавцю) вимогу про безоплатне усунення недоліків товару після закінчення гарантійного строку. Ця вимога може бути пред'явлена протягом установленого строку служби, а якщо такий не встановлено - протягом десяти років, якщо в товарі було виявлено недоліки (істотні недоліки), допущені з вини виробника. Якщо цю вимогу не задоволено у строки, передбачені частиною дев'ятою цієї статті, споживач має право на свій вибір пред'явити виробникові (продавцеві) інші вимоги, відповідно до частини першої цієї статті.

    11. Вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, - технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу. Вимоги споживача щодо лікарських засобів та виробів медичного призначення розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, передбаченого Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", а щодо технічно складних побутових товарів - після пред’явлення розрахункового документа, передбаченого Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", та технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

    {Абзац перший частини одинадцятої статті 8 в редакції Закону № 1791-VIII від 20.12.2016; із змінами, внесеними згідно із Законом № 2628-VIII від 23.11.2018}

    Під час продажу товару продавець зобов'язаний видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу або відтворити на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надіслати електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.

    {Абзац другий частини одинадцятої статті 8 із змінами, внесеними згідно із Законом № 465-IX від 16.01.2020 - щодо набрання чинності див. абзац другий пункту 1 розділу II}

    Розрахунковий документ має бути виданий або створений в електронній формі не пізніше моменту передачі товару (послуги).

    {Частину одинадцяту статті 8 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 465-IX від 16.01.2020 - щодо набрання чинності див. абзац другий пункту 1 розділу II}

    У разі втрати споживачем технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, їх відновлення здійснюється у порядку, визначеному законодавством.

    12. Виробник зобов'язаний відшкодувати всі збитки продавця (підприємства, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті), який розглядає претензію споживача до придбаного товару.

    Продавець (виробник) товарів зобов'язаний у місячний строк відшкодувати підприємству, що виконує його функції, збитки, яких воно зазнало у зв'язку із задоволенням вимог споживача, передбачених цією статтею.

    13. Вимоги, встановлені частиною першою цієї статті щодо товарів, виготовлених за межами України, задовольняються за рахунок продавця (імпортера).

    14. Вимоги споживача, передбачені цією статтею, не підлягають задоволенню, якщо продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) доведуть, що недоліки товару виникли внаслідок порушення споживачем правил користування товаром або його зберігання. Споживач має право брати участь у перевірці якості товару особисто або через свого представника.

    ВИ ПОВИННІ ДОТРИМАТИСЬ ГАРАНТІЙНОГО РЕМОНТУ ГЕНЕРАТОРА АБО ВЗАГАЛІ ЗАМІНИТИ ЙОГО.

    Всього доброго! Сподіваюсь, що консультація була корисною. Буду радий відповісти на додаткові питання. Для цього тисніть зелену кнопку «Звернутися»!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України