Начните консультацию с юристом онлайн
Два дня назад был грабеж на отделении укрпочты. Было украдено около 55 моих посылок, стоимостью около 30 тис грн. Вызывали полицию. Писал заявление. Все оформляли. Сегодня пришел. Говорят: "пиши заявление, но мы не знаем как все будет. Не знаем, вернем ли деньги. Как это так, что у тебя так много посылок? И т.д."
Можно ли как-то решить это через суд? Потребовать возмещение. Что можно сделать по закону? Куда обратится?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (5)
Юрист, г. Винница, 17 лет опыта
Для повного розуміння необхідно більше інформації, звідки посилки, їх трекномери, накладні для оцінки вартості, копію заяви до поліції, детальне описання ситуації від вас. Одним словом максимум інформації. Вирішення лежить в судовій площині.
Адвокат, г. Харьков, 25 лет опыта
ПОРЯДОК ТА УМОВИ НАДАННЯ ПОСЛУГИ З ПЕРЕСИЛАННЯ МІЖНАРОДНИХ ПОШТОВИХ ВІДПРАВЛЕНЬ
12. Права, обов’язки та відповідальність користувачів послуг поштового зв’язку, відповідальність ПАТ «Укрпошта»
12.2. За втрату (пошкодження) міжнародних поштових відправлень і посилок оператори несуть відповідальність відповідно до вимог актів Всесвітнього поштового союзу та законодавства України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
13. Регламент подачі рекламацій. Строки розгляду рекламацій. Порядок та суми відшкодування
13.1. У разі ненадання або неналежного надання послуг з пересилання реєстрованих міжнародних поштових відправлень відправник (адресат) має право протягом шести місяців, починаючи з наступного дня після подання відправлення для пересилання звернутися до ПАТ «Укрпошта» для наведення відповідної довідки або з вимогою про відшкодування завданих йому збитків (згідно із вимогами Актів Всесвітнього поштового союзу).
13.2. У заяві зазначаються вид, категорія та номер поштового відправлення, місце та дата прийняття, прізвище, ім’я та по батькові (для юридичних осіб – найменування) і поштова адреса відправника та адресата, а у відповідних випадках – сума оголошеної цінності поштового відправлення, сума післяплати. У разі коли це стосується посилки, дрібного пакета, листа, бандеролі, у заяві зазначається вид упаковки, детальний перелік та вартість вкладення. У разі коли це стосується згрупованих поштових відправлень, то до заяви також долучається їх список. Під час подання заяви відправник повинен пред’явити розрахунковий документ (згідно п.122 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).
13.3. У відповідності до вимог Актів Всесвітнього поштового союзу рекламація (запит) може розглядатися призначеним оператором країни призначення, якому було направлено цю рекламацію, протягом 2 місяців від дня подання початкової рекламації чи протягом 30 днів від цієї дати, якщо рекламація була передана з використанням електронного засобу.
13.4. За збитки, завдані внаслідок ненадання чи неналежного надання послуг з пересилання реєстрованого міжнародного поштового відправлення, прийнятого для пересилання ПАТ «Укрпошта» відшкодування виплачується відправникові.
13.5. Відшкодування збитків, завданих внаслідок ненадання чи неналежного надання послуг з пересилання реєстрованого міжнародного поштового відправлення, виплачується адресату в Україні за умови, якщо відправник відмовився від своїх прав на його користь і повідомив про це у письмовому вигляді призначеного оператора поштового зв’язку країни подання. Необхідність у цій відмові не потрібна у випадках, коли відправник та адресат є однією й тією ж особою. У випадку відмови від своїх прав відправник чи адресат у встановленому законодавством України порядку може дозволити третій особі одержати відшкодування.
13.6. За збитки, завдані внаслідок ненадання чи неналежного надання послуг з пересилання реєстрованих міжнародних поштових відправлень, ПАТ «Укрпошта» несе таку матеріальну відповідальність перед користувачем послуг пошитого зв’язку (вимоги Актів Всесвітнього поштового союзу):
13.7. Відшкодування повинно бути виплачене відправникові (адресатові) не пізніше трьох місяців, починаючи від дня, наступного за днем подання рекламації.
13.8. Виплата відшкодування відправникам (адресатам) в Україні проводиться в національній валюті України. Розмір суми відшкодування визначається із застосуванням курсу гривні до СПЗ (це умовна розрахункова одиниця Міжнародного валютного фонду, яка застосовується країнами – членами Всесвітнього поштового союзу для визначення тарифу на поштові відправлення), що був встановлений Національним банком України і діяв в ПАТ «Укрпошта» на момент подання реєстрованого міжнародного поштового відправлення для пересилання.
13.9. При визначенні розміру відшкодування непрямі збитки, нереалізовані прибутки чи моральна шкода до уваги не беруться.
Закон України "Про поштовий зв'язок"
Стаття 18. Відповідальність операторів
За порушення законодавства у сфері надання послуг поштового зв'язку оператори несуть відповідальність згідно із законами України.
За невиконання чи неналежне виконання послуг з пересилання внутрішніх поштових відправлень, доручень користувачів щодо поштових переказів оператори несуть таку матеріальну відповідальність перед користувачами:
за повну втрату реєстрованих поштових відправлень (рекомендованого листа, бандеролі, поштової картки, повідомлення про вручення поштового відправлення), посилок та прямих контейнерів без оголошеної цінності - відшкодування вартості послуг поштового зв'язку та штраф у розмірі 100 відсотків вартості цих послуг;
за часткову втрату (пошкодження) вкладення посилки без оголошеної цінності - відшкодування його вартості пропорційно масі втраченої або пошкодженої частини вкладення шляхом ділення розміру тарифу за пересилання на чисту масу вкладення та штраф у розмірі 100 відсотків вартості послуг поштового зв'язку;
за повну втрату (пошкодження) вкладення посилки з оголошеною цінністю, листа або бандеролі з оголошеною цінністю - відшкодування в розмірі суми оголошеної цінності поштового відправлення, вартості послуг поштового зв'язку та штраф у розмірі 25 відсотків вартості цих послуг;
за часткову втрату (пошкодження) вкладення посилки з оголошеною цінністю, листа або бандеролі з оголошеною цінністю з описом вкладення - повернення (відшкодування) вартості вкладення або його пошкодженої частини згідно з описом, вартості послуг поштового зв'язку та штраф у розмірі 25 відсотків вартості цих послуг. Якщо пошкоджене вкладення може бути використане, сума відшкодування зменшується за домовленістю з відправником або адресатом. У разі відмови відправника або адресата від одержання частково пошкодженого вкладення воно реалізується оператором. У разі незазначення в описі вартості вкладених предметів або пересилання без опису розмір відшкодування визначається пропорційно масі втраченої або пошкодженої частини вкладення незалежно від її фактичної вартості, але не більше оголошеної цінності посилки, листа або бандеролі. В цьому випадку вартість одиниці маси визначається шляхом ділення суми оголошеної цінності на чисту масу вкладення;
За втрату (пошкодження) міжнародних поштових відправлень і посилок оператори несуть відповідальність відповідно до вимог актів Всесвітнього поштового союзу та законодавства України, за невиплату міжнародних поштових переказів - відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
Вартість попередньо оплачених користувачем послуг, що фактично не були йому надані, відшкодовується користувачеві у повному обсязі на підставі квитанції чи іншого документа про оплату цих послуг.
У разі незгоди користувача з визначеним цією статтею розміром відшкодування питання про відшкодування завданих йому фактичних збитків, моральної шкоди, втраченої вигоди через неналежне виконання операторами своїх зобов'язань, а також інші спори між користувачами та операторами розглядаються у судовому порядку.
Оператор не несе матеріальної відповідальності за поштові відправлення, якщо:
поштове відправлення на підставі закону підлягає вилученню, конфіскації або знищенню;
втрата або пошкодження вкладення поштового відправлення сталися внаслідок дії непереборної сили (землетрус, ураган, повінь тощо);
нестача або пошкодження вкладення поштового відправлення сталися внаслідок порушення відправником встановлених законодавством України правил щодо обмежень у пересиланні предметів та речей;
поштове відправлення (поштовий переказ) видано (виплачено) адресату під розписку про одержання;
заяву про розшук поштового відправлення (поштового переказу) подано до об'єкта поштового зв'язку після шести місяців з дня приймання;
поштове відправлення з оголошеною цінністю, прямий контейнер були прийняті від відправника закритими, оболонка поштового відправлення або сам контейнер, печатка чи пломба відправника не пошкоджені, а маса поштового відправлення або прямого контейнера відповідає масі, визначеній під час його приймання до пересилання.
У разі неможливості вручити адресатам поштові відправлення (поштові перекази) вони повертаються відправникам. У разі неможливості вручити адресатам та відправникам поштові відправлення (поштові перекази) вони зберігаються в об'єктах поштового зв'язку протягом шести місяців з дня їх приймання.
Порядок розкриття невручених поштових відправлень визначається уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі зв'язку. Порядок розпорядження грошовими коштами за невиплаченими поштовими переказами, вкл
Адвокат, г. Киев
Важно помнить, что для обращений об утрате посылки Законом установлен срок исковой давности. Он составляет 6 месяцев. Если вы обратитесь с заявлением через год, оператор имеет право обоснованно отказать вам в рассмотрении заявления.Поступившее оператору заявление-претензия должно быть рассмотрено в максимально сжатые сроки, но не позже 1 месяца со дня поступления согласно Закону Украины «Об обращениях граждан».
Вначале обсудим детали решения вопроса, если вами использовались услуги государственного оператора почтовой связи – «Укрпочта»
Почтовые пересылки в Украине регулируются целым рядом законодательных и нормативных актов. Основными среди них являются Закон Украины «О почтовой связи» от 04.10.2001 (далее – Закон) и Правила предоставления услуг почтовой связи, утвержденные постановлением КМУ от 05.03.2009 (далее – Правила).
В соответствии с Законом посылкой является почтовое отправление с предметами культурно-бытового и иного назначения, не запрещенного законодательством для пересылки, размеры, масса и порядок пересылки которых регламентируется законодательством. То есть, к примеру, наркотики, оружие или культурные ценности почтой пересылать нельзя.
Правила пересылки определяют, что посылка может быть двух видов: с указанием стоимости содержимого и без таковой.
Универсальные услуги включают отправление посылок без указания ценности весом до 10 кг, размером не более 500 х 500 х 400 мм.
Посылки с массой более 10,5 кг считаются крупновесовыми, с превышением указанного выше размера – крупногабаритными. Их отправление происходит с соблюдением дополнительной процедуры упаковки, взвешивания и т.д. Однако ни вес, ни габариты на вопросы доставки посылки не влияют.
Адресат внутренней почтовой пересылки информируется о прибытии посылки по телефону (указанному отправителем), или соответствующим уведомлением (которое можно найти в своем почтовом ящике).
Почтовые отправления (посылки в том числе) до момента вручения адресату являются собственностью отправителя, поэтому и ущерб в случае утери наносится именно отправителю, а не получателю посылки.
Пункт 129 Правил говорит о том, что за ненадлежащее исполнение услуг почтовой связи оператор несет ответственность в соответствии с законом. В этом случае имеются в виду ситуации, в которых посылка была украдена, присвоена или умышленно уничтожена. Помимо прочего Правилами предусмотрена материальная ответственность оператора связи перед отправителем за утерю посылки.Естественно, до того, как вы объявите о потере вашего отправления, вам необходимо выяснить все нюансы. Как минимум, обратиться в почтовое отделение, из которого отправлялась посылка с заявлением о ее розыске. Как не парадоксально, эта услуга (розыск) оказывается платно. Как правило, почта не спешит признавать себя виновной в утере. Поэтому, получив ответ о том, что посылка якобы зашла на отделение получателя – не поленитесь обратиться с аналогичным заявлением о розыске или о предоставлении информации и туда.Когда у вас на руках будут оба ответа и ситуация прояснится в отношении факта утери, вы можете смело обращаться к Генеральному директору УГППС «Укрпочта» с заявлением о возмещении ущерба. Телефонные звонки не решат проблему, поэтому лучше воспользуйтесь услугами юриста, который составит вам грамотное письмо-претензию и направьте ее адресату заказным письмом.Согласно статье 18 Закона за нарушение законодательства в сфере предоставления услуг почтовой связи оператор несет следующую материальную ответственность:
- за полную утрату регистрируемых почтовых отправлений (заказного письма, бандероли, почтовой карточки, уведомления о вручении почтового отправления), посылок и прямых контейнеров без объявленной ценности — возмещение стоимости услуг почтовой связи и штраф в размере 100% стоимости этих услуг (то есть, если, к примеру, услуги пересылки неоцененной посылки обошлись вам в 50 грн., вы имеете право на получение возмещения в размере 100 грн., что эквивалентно затрате на оформление пересылки и 100% штрафа от этой суммы);
- за частичную утрату вложения посылки без объявленной ценности — возмещение его стоимости пропорциональное массе утраченной части посылки путем деления размера тарифа за пересылку на чистую массу вложения и штраф в размере 100% стоимости услуг почтовой связи (то есть, если вы заплатили за пересылку 100 грн. при общем весе посылки в 5 килограмм, и утерянном весе в 1 килограмм, в итоге вы получите – 100+100х1/5= 120 грн.);
- за полную утрату посылки с объявленной ценностью, письма или бандероли — возмещение в размере суммы объявленной ценности почтового отправления, стоимости услуг почтовой связи и штраф в размере 25 процентов стоимости этих услуг (то есть, если вы определили стоимость посылки в 100 грн. и затратили на пересылку еще 100 грн., в результате утери получите 100+100+25= 225 грн.);
- за частичную утрату вложения посылки с объявленной ценностью, письма или бандероли с описью вложения — возврат (возмещение) стоимости вложения или его поврежденной части согласно описи, стоимости услуг почтовой связи и штраф в размере 25 процентов стоимости этих услуг.
Важно помнить, что в случае неуказания в описании стоимости вложенных предметов или пересылки без описи размер возмещения определяется пропорционально массе утраченной части вложения независимо от её фактической стоимости, но не более объявленной ценности посылки, письма или бандероли.Юрист, г. Харьков, 32 года опыта
Вам надо обязательно написать заявление-претензию на Укрпочту, и параллельно писать заявление в полицию. Если найдут преступника, то хорошо, если нет, то в судебном порядке сможете взыскать задекларированную стоимость посылок. А в полиции отговаривают, потому что работать не хотят. Пишите заявление и требуйте исполнения, вплоть до обжалования бездействия следователя в суде.
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Доброго вечора.
Спершу Вам потрібно звернутись до поштового відділення, звідки ви направляли посилку. Оскільки відповідно до ст. 16 Закону України "Про поштовий зв'язок" за втрату, недостачу чи пошкодження вмісту поштової посилки, грошей, а також порушення контрольних термінів доставки поштових посилок і поштових переводів відповідальність несе персонал оператора за виною якого понесені збитки.
На яку суму компенсації слід розраховувати?
Тут важливим є те, чи оцінювали ви вміст посилки чи ні. Якщо ваша посилка була відправлена без оцінки вмісту, то у випадку втрати такої посилки, вам зобов’язані повернути сплачені кошти, а також штраф у розмірі 100% вартості послуг. Таким чином, якщо ви, скажімо, заплатили оператору поштового відділення 1000 грн., то відшкодувати вам повинні 2000 грн.
Якщо ваша посилка все ж таки була оцінена, то формула грошової компенсації зміниться. У випадку втрати такої посилки, вам повинні повернути вартість посилки, вартість послуги, а також грошову суму у розмірі 25% від вартості послуги.
За порушення строків доставки посилки законодавством також встановлена відповідальність - штраф в розмірі 25 % від вартості послуг.