Задайте питання юристу

880 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Захист прав споживачів, 24 жовтня 2024, питання №121697 350₴

Чи можна повернути товар до магазину з позначкою "під замовлення "

Доброго дня.
В магазині придбали керамічну плитку. В наявності на складі товару не було, оформлено як товар під замовлення та оформлено доставку під двері.
По отриманню товару було виявлено,що колір не відповідає вітринному зразку.
На спроби повернути товар під час отримання представник відповідає, що товар під замовлення не підлягає поверненню.
Товар довелося забрати, та підписали акт прийому/передачі.
Чи можливо повернути/обміняти товар? 14 днів не минуло.

Відповіді юристів (6)

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Стаття 4 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачає, що споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на: захист своїх прав державою; належну якість продукції та обслуговування тощо.

    Відповідно до ч.1 ст.673 ЦК України, продавець повинен передати покупцеві товар, якість якого відповідає умовам договору купівлі-продажу.

    Відповідно до ч.2 ст.673 ЦК України, у разі відсутності в договорі купівлі-продажу умов щодо якості товару продавець зобов'язаний передати покупцеві товар, придатний для мети з якою товар такого роду звичайно використовується.

    Перелік товарів належної якості згідно з додатком №3, що не підлягають обміну (поверненню), якщо вони не задовольняють споживачів з будь-яких причин, затверджений Постановою КМУ від 19 березня 1994 р. №172 Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів», не містить такий непродовольчий товар як керамічна плитка, а тому такий товар може підлягати поверненню.

    Дерій Владислав Олегович
    50%

    Доброго дня!

    Так, Ви маєте право на обмін або повернення товару протягом 14 днів.

    Згідно статті 9 ЗУ "Про захист прав споживачів"

    1. Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

    Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

    Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.

    Перелік товарів, що не підлягають обміну (поверненню) з підстав, зазначених у цій статті, затверджується Кабінетом Міністрів України.

    2. Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.

    3. При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

    Згідно частини 5 статті 13 ЗУ "Про захист прав споживачів"

    У разі коли інше не передбачено договором, споживач не має права розірвати договір, укладений на відстані, якщо:

    1) надання послуги або поставка товару електронними засобами зв'язку за згодою споживача відбулися до закінчення строку розірвання договору, визначеного у частині четвертій цієї статті, про що споживачеві було повідомлено у підтвердженні інформації;

    2) ціна товару або послуги залежить від котировок на фінансовому ринку, тобто поза контролем продавця;

    3) договір стосується виготовлення або переробки товару на замовлення споживача, тобто якщо товар не може бути проданий іншим особам або може бути проданий лише з істотними фінансовими втратами для продавця (виконавця);

    4) споживач відкрив аудіо- чи відеокасету або носій комп'ютерного забезпечення, які постачаються запечатаними;

    5) договір стосується доставки періодичних видань;

    6) договір стосується лотерей чи інших азартних ігор.

    ВИСНОВОК:

    Ви можете повернути або обміняти плитку протягом 14 днів, адже:

    1. Вона є належної якості та не підходить Вам по кольору

    2. Вона не входить до Переліку товарів, що не підлягають обміну (поверненню)

    3. Вона може бути продана іншим особам без істотних фінансових втрат для продавця.

    Тому Вам протягом 14 днів потрібно письмово звернутися до продавця з вимогою обміняти товар або про повернення коштів. Можете направити йому претензію рекомендованим листом з описом вкладено. Якщо особисто прийдете в магазин, то пишіть заяву про повернення товару в 2х екземплярах. На другому екземлярі продавець має проставити відмітку про те, що він отримали від Вас заяву: печатку/підпис та дату. Ви цей екземляр маєте залишити в себе, як доказ вимоги про повернення товару.

    Якщо продавець відмовляється повертати товар - то фіксуйте це на відео та вимагайте письмову відмову.

    Після цього необхідно звертатись із письмовою заявою про відновлення прав до Головного управління Держпродспоживслужби у Вашій області. Якщо це не допомогло та Вам не повернули кошти або не обміняли товар, то Вам необхідно звертатись із позовом до суду.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрій Климентійович
    50%

    Доброго дня, Вікторія!

    Чи були Ви ознайомлені із правилами повернення товару у відповідному магазині? Тобто, чи попереджали Вас, що товар під замовлення не підлягає поверненню? Чи присутні відповідні умови у договорі? Публічному договорі?

    Якщо представник відповідає, що товар під замовлення не підлягає поверненню, то представник при тому, повинен був та зобов'язаний гарантувати, що відповідний товар відповідатиме саме тому товару, який Ви замовляли, тобто "вітринному зразку".

    Відповідно до статті 9 Закону України "Про захист прав споживачів":

    Стаття 9. Права споживача при придбанні товару належної якості:

    1. Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

    Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

    Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.

    Перелік товарів, що не підлягають обміну (поверненню) з підстав, зазначених у цій статті, затверджується Кабінетом Міністрів України.

    2. Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.

    3. При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

    Вам необхідно звернутись до продавця із листом-претензією.

    Лист-претензія про невиконання умов договору - це письмовий документ, який надсилається однією зі сторін угоди (контракту) іншій стороні з метою звернення уваги на факт порушення або невиконання умов, визначених в угоді. Цей лист має на меті висунення претензій та вимог щодо відновлення правомірного стану, компенсації збитків чи інших заходів для вирішення спростувань, які виникли в результаті порушення договору.

    У листі-претензії зазвичай зазначаються:

    1. Інформація про Сторони: Повна назва та адреса обох сторін угоди.
    2. Деталі Договору: Згадка про конкретний договір, його номер, дату укладення та важливі умови.
    3. Опис Порушення: Детальний опис фактів порушення договору, вказання на конкретні пункти, які були порушені.
    4. Вимоги та Заходи: Визначення конкретних вимог до сторони, яка порушила договір, та зазначення заходів, які слід вжити для відновлення стану справедливості.
    5. Термін Відповіді: Зазначення терміну, протягом якого очікується відповідь на лист-претензію.

    Лист-претензія є першим етапом вирішення конфліктів та може служити основою для подальших юридичних заходів, якщо сторони не досягнуть домовленості. Одержувач листа має можливість відповісти на претензії, узгодити умови врегулювання, або запропонувати інші способи вирішення ситуації.

    Як також, Вам необхідно звернутись до територіального органу Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба).

    Якщо ж звернення з вимогами про поновлення порушеного права до продавця/виробника (виконавця робіт, послуг) або скарги до Держпродспоживслужби не дали бажаного результату, Ви маєте право звернутися до суду.

    Позов про захист прав споживачів подається до суду: за місцем проживання споживача, або за місцем знаходження відповідача, або за місцем заподіяння шкоди, або за місцем виконання договору - на вибір позивача.

    Згідно статті 22 Закону України «Про захист прав споживачів», споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав.

    Позовна заява має відповідати загальним вимогам щодо форми i змісту позовної заяви, зокрема, містити відомості: про те, яке право споживача порушено; коли i в чому це виявилось; про способи захисту, які належить вжити суду; про розмір сум, щодо яких заявлено вимоги, з відповідними розрахунками i обґрунтуваннями; про докази, що підтверджують позов. До заяви повинні бути додані необхідні документи - залежно від заявлених вимог (наприклад, договір, квитанція-замовлення, чек, транспортна чи інша накладна...).

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    ВІДПОВІДЬ СТОСУЄТЬСЯ ТОВАРУ ПРИДБАНОГО В МАГАЗИНІ ПІД ЗАМОВЛЕННЯ.

    Згідно статті 9 Закону України "Про захист прав споживачів" передбачено право споживача обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний, якщо куплений товар не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути використаний за призначенням.

    Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.

    Повернення товару провадиться на наступних умовах:

    • Товар не експлуатувався;

    • Товар у справному стані;

    • Немає механічних пошкоджень або слідів використання товару, збережено упаковку;

    • В наявності товарний чек або витратна накладна для придбання товару.

    Товар, зіпсований у процесі експлуатації, поверненню не підлягає (навіть якщо з дати покупки ще не минуло 14 днів), оскільки у цьому випадку діє ст.8 Закону України "Про захист прав споживачів".

    ОТЖЕ ВИ НЕ МАЄТЕ ПРАВА ПРОСТО ПОВЕРНУТИ ТОВАР - ВИ МАЄТЕ ПРАВО ВИМАГАТИ ОБМІНЯТИ ТОВАР НА НЕОБХІДНИЙ ВАМ. ЯКЩО ТОВАРА НЕОБХІДНОГО ВАМ НЕМАЄ У ПРОДАВЦЯ - ТОДІ ДОГОВІР КУПІВЛІ ПРОДАЖУ РОЗРИВАЄТЬСЯ.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    В магазині придбали керамічну плитку. В наявності на складі товару не було, оформлено як товар під замовлення та оформлено доставку під двері. По отриманню товару було виявлено,що колір не відповідає вітринному зразку.На спроби повернути товар під час отримання представник відповідає, що товар під замовлення не підлягає поверненню. Товар довелося забрати, та підписали акт прийому/передачі. Чи можливо повернути/обміняти товар? 14 днів не минуло.

    По-перше, нічого складного магазин не робив. Скоріше за все мова йде не про замовлення товару та її доставку Бог знає звідки, а про доставку товару виключно із складу самого магазину. Тобто це їх товар, який просто зберігається в іншому місці.

    По-друге, на такий товар поширюється законодавство щодо його обміну, повернення.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про захист прав споживачів

    Стаття 9. Права споживача при придбанні товару належної якості

    1. Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

    Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

    Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.

    Перелік товарів, що не підлягають обміну (поверненню) з підстав, зазначених у цій статті, затверджується Кабінетом Міністрів України.

    По-третє, якщо магазин добровільно не збирається забирати товар назад та повертати кошти, спробуйте подати на їх адресу вмотивований лист-претензію про повернення коштів.

    З повагою!

    Турчин Ярослав Олександрович

    ДОБРОГО ДНЯ, ВІКТОРІЯ! Треба зафіксувати відмову на відео та звертатися до них з офіційним листом-претензією. Поясніть, що по суду вийде набагато дорожче їм. Ще й витрати на адвоката оплатять Вам по суду.

    Дійсно товар на замовлення належної якості складно повернути. Але в даному випадку, як я розумію, мова йде про неналежну якість.

    Товар неналежної якості – товар з будь-якою невідповідністю вимогам нормативно-правових актів і нормативних документів, умовам договорів або вимогам, що пред'являються до неї, а також інформації про продукцію, наданій виробником (виконавцем, продавцем).

    Істотний недолік - недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:

    1) він взагалі не може бути усунутий;

    2) його усунення потребує понад 14 календарних днів;

    3) він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.

    Права споживачів при обміні (поверненні) товару неналежної якості:
    • розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
    • обмін протягом гарантійного строку - заміна товару на такий самий товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товарів;
    • надання (з доставкою) товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) на час ремонту товару у межах гарантійного випадку, якщо товар є присутнім у списку товарів обмінного фонду (за кожний день затримки виконання вимоги споживача сплачується неустойка у розмірі 1% вартості товару);
    • безоплатне усунення недоліків товару після закінчення гарантійного строку (ця вимога може бути пред'явлена протягом установленого строку служби, а якщо такий не встановлено - протягом десяти років, якщо в товарі було виявлено недоліки (істотні недоліки), допущені з вини виробника).

    * споживач має право пред'явити лише одну з вимог.

    Повернення та обмін товарів можливий протягом 14 днів після відправки товару покупцю.

    Зворотня доставка товарів здійснюється (як правило) за рахунок покупця.

    Для обміну товару належної якості споживач має право направити письмову заяву (зразок при натисканні) на адресу продавця з доданими до неї документами, що підтверджують факт придбання товару у продавця:

    • розрахунковий документ, з позначкою про дату продажу (касовий чек тощо);
    • технічний паспорт (у разі гарантійного терміну з позначкою про дату продажу);
    • висновок експертизи (у випадку її проведення).
    Умови повернення для товарів належної якості:

    Товари належної якості:

    1) Категорії товарів, які можна та не можна повернути - згідно із законодавством України повернення виробів зроблених під замовлення належної якості не передбачене законом України . За законодавством України вироби вироблині під замовлення згіно розміру і іншіх критерій, входять до переліку товарів, які не підлягають поверненню та обміну."Вироби під замовлення" належної якості, зазначені у переліку Непродовольчих товарів, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 р. № 172 (в чинній редакції), не підлягають поверненню та обміну."

    А саме продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни.

    Крім того, Перелік включає в себе й такі непродовольчі товари:

    - фотоплівки, фотопластинки, фотографічний папір;

    - корсетні товари;

    - парфюмерно-косметичні вироби;

    - пір'яно-пухові вироби;

    - дитячі іграшки м'які;

    - дитячі іграшки гумові надувні;

    - зубні щітки;

    - мундштуки;

    - апарати для гоління;

    - помазки для гоління;

    - розчіски, гребінці та щітки масажні;

    - сурдини (для духових музичних інструментів);

    - скрипічні підборіддя;

    - рукавички;

    - тканини;

    - тюлегардинні і мереживні полотна;

    - килимові вироби метражні;

    - білизна натільна;

    - білизна постільна;

    - панчішно-шкарпеткові вироби;

    - товари в аерозольній упаковці;

    - друковані видання;

    - лінійний та листковий металопрокат, трубна продукція, пиломатеріали, погонажні (плінтус, наличник), плитні;

    - матеріали (деревоволокнисті та деревостружкові плити, фанера) і скло, нарізані або розкроєні під розмір, визначений покупцем (замовником);

    - аудіо-, відеокасети, диски для лазерних систем зчитування із записом;

    - вироби з натурального та штучного волосся (перуки);

    - товари для немовлят (пелюшки, соски, пляшечки для годування тощо);

    - інструменти для манікюру, педикюру (ножиці, пилочки тощо);

    - ювелірні вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.

    2) Терміни, умови та порядок (процес) повернення товарів неналежної якості – товар неналежної якості, із заводським браком, дефектом тощо можна повернути, якщо цей недолік ви побачили при отриманні товару на пошті. Будь ласка, при отриманні посилки, огляньте товар, перевірте його цілісність під час транспортування, перевірте, що всі необхідні складові виробу присутні в коробці. Якщо ви помітили заводський брак, дефект, ви можете негайно повернути товар.

    Щасти Вам!

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України