Задайте питання юристу

869 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Нерухомість, будівництво, 24 жовтня 2024, питання №121700 650₴

Стукіт з підвального приміщення, який заважає спокійному проживанню в квартирі.

Доброго дня.
У мене є два запитання, які стосуються одного вирішення. Так ось:
1.
Я проживаю у багатоквартирному будинку, на першому поверсі. У підвальному приміщенні, яке знаходиться під моєю квартирою, група чоловіків облаштували собі спортзал. Ні про яку шумоізоляції, чи санітарні норми там і мови нема! Відповідно, я у своїй квартирі чую стукіт металу, їхні крики, нецензурну лексику та музику. Цей шум не дає мені спокійно проживати у квартирі.

Ми з жителями будинку підняли це питання. Депутат пішла з запитаннями до міського голови. Він їй відповів, що не знав що у підвалі нашого будинку спортзал.
Після цього до депутатки зателефонував один з тих, що облаштували спортзал. Він сказав, що у них є договір, підписаний з людиною, яка колись була мером міста. Тобто, колись давно, більше 17років тому, тодішній міський голова, дозволив їм там облаштуватись. На той час, в цьому заселеними були приблизно 15, з 65квартир. На запитання звідки беруть електроенергію, відповів, що у них є свій лічильник.

З цього моменту починається друга частина мого запитання:
2.
Якщо вони стверджують, що мають право там бути, отже цей підвал має бути НЕЖИТЛОВИМ приміщенням багатоквартирного будинку (згідно Закону України №417-VIII, від 14. 05. 2015р.).
А отже, і світло у них має бути підведене окремо, а не від лічильника в під'їзді.А отже, він є ДОПОМІЖНИМ приміщенням цього будинку.
А вони, облаштувавши там спортзал, обмежують моє право ним користуватись.

Розмови з ними результатів не дали. Як мені та жителям будинку поступати, щоб їх виселити з підвалу?

Додала фото, на якому видно розташування підвалу під моєю квартирою.

Відповіді юристів (26)

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    1.

    ПЕРЕПРОШУЮ ЗА ЧАСТИНУ ВІДПОВІДІ НА РОСІЙСЬКІЙ МОВІ.

    Відповідно до ст. 320 ЦК України власник має право використовувати своє майно для здійснення підприємницької діяльності, крім випадків, встановлених законом.

    Однак згідно ч. 5 ст. 319 ЦК України власник не може використовувати право власності на шкоду правам, свободам та гідності громадян, інтересам суспільства, погіршувати екологічну ситуацію та природні якості землі.

    Крім того відповідно до ч. 2 ст. 13 ЦК України при здійсненні своїх прав особа зобов'язана утримуватися від дій, які могли б порушити права інших осіб, завдати шкоди довкіллю або культурній спадщині.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення

    Розділ II

    ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ ГРОМАДЯН, ПІДПРИЄМСТВ, УСТАНОВ І ОРГАНІЗАЦІЙ ЩОДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ САНІТАРНОГО ТА ЕПІДЕМІЧНОГО БЛАГОПОЛУЧЧЯ

    Стаття 4. Права громадян

    Громадяни мають право на:

    безпечні для здоров'я і життя харчові продукти, питну воду, умови праці, навчання, виховання, побуту, відпочинку та навколишнє природне середовище;

    відшкодування шкоди, завданої їх здоров'ю внаслідок порушення підприємствами, установами, організаціями, громадянами санітарного законодавства;

    Стаття 5. Обов'язки громадян

    Громадяни зобов'язані:

    піклуватися про своє здоров'я та здоров'я і гігієнічне виховання своїх дітей, не шкодити здоров'ю інших громадян;

    Стаття 22. Вимоги до жилих та виробничих приміщень, територій, засобів виробництва і технологій

    Органи виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані утримувати надані в користування чи належні їм на праві власності жилі, виробничі, побутові та інші приміщення відповідно до вимог санітарних норм.

    Стаття 24. Захист населення від шкідливого впливу шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів

    Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни при здійсненні будь-яких видів діяльності з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров'я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів зобов'язані:

    здійснювати відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами;

    вживати заходів щодо недопущення впродовж доби перевищень рівнів шуму, встановлених санітарними нормами, в таких приміщеннях і на таких територіях (захищені об'єкти):

    1) жилих будинків і прибудинкових територіях;

    3) готелів і гуртожитків;

    Шум на захищених об'єктах при здійсненні будь-яких видів діяльності не повинен перевищувати рівнів, установлених санітарними нормами для відповідного часу доби.

    Если определенное заведение нарушают ваши права вопреки требованиям законодательства, то Вы можете написать жалобу в органы государственной власти и органов местного самоуправления.

    Стоит помнить: при написании жалобы в органы государственной власти желательно собрать как можно больше подписей жильцов дома и направить письмо с жалобой заказным письмом с уведомлением о вручении.

    В случае если нарушения продолжаются - вызывайте сотрудников полиции по тел. 102. Работник полиции должен зафиксировать факт нарушения и составить протокол об административном правонарушении, который будет основанием к дальнейшему наказание нарушителя тишины.

    Часть 1 статьи 182 Кодекса Украины об административных правонарушениях предусматривает, что нарушение требований законодательных и других нормативно-правовых актов по защите населения от вредного влияния шума или правил соблюдения тишины в населенных пунктах и общественных местах влечет за собой предупреждение или наложение штрафа на граждан от пяти до пятнадцати необлагаемых минимумов доходов граждан и наложение штрафа на должностных лиц и граждан - субъектов хозяйственной деятельности - от пятнадцати до тридцати необлагаемых налогом минимумов доходов граждан. Действия, предусмотренные частью первой настоящей статьи, совершенные лицом, которое в течение года было подвергнуто административному взысканию за такие же нарушения, влекут наложение штрафа на граждан от пятнадцати до тридцати необлагаемых минимумов доходов граждан с конфискацией звуковоспроизводящей аппаратуры, пиротехнических средств, других предметов нарушения тишины или без таковой и на должностных лиц и граждан - субъектов хозяйственной деятельности — от пятидесяти до ста пятидесяти необлагаемых минимумов доходов граждан с конфискациею звуковоспроизводящей аппаратуры, пиротехнических средств, других предметов нарушения тишины.

    ГОСУДАРСТВЕННЫЕ СТРОИТЕЛЬНЫЕ НОРМЫ УКРАИНЫ

    Градостроительство.Планировка и застройка городских и сельских поселенийДБН 360-92**.

    10.22* Объекты, являющиеся источниками шума для селитебной территории, зон массового отдыха населения, а также курортных зон (места движения всех видов транспорта, промышленные предприятия и др.), следует размещать при условии организации санитарно-защитных мероприятий, обеспечивающих допустимые уровни шума на территории жилой застройки, в жилых и обществен­ных зданиях. Следует обеспечить ограничение въезда автомобильного транспорта и других пере­движных средств и установок в селитебные зоны, места отдыха и туризма. Достаточность принятых мероприятий должна быть подтверждена акустическим расчетом.

    10.23 Допустимые уровни вибрации в жилых зданиях должны соответствовать санитарным нормам допустимых вибраций в жилых домах (таблица 10.3). Для выполнения этих требований следует предусматривать расстояния, определяемые расчетным путем, между жилыми зданиями и источниками вибрации, применение на этих источниках эффективных виброгасящих материалов и конструкций.

    В зв'язку з цим, рекомендую Вам звернутися:

    1) З заявою до Держпродспоживслужби України, територіального управління (колишня Санепідемстанція України), для проведення перевірки та прийняття мір реагування до спортзалу та проведення замірів шуму.

    2) З заявою до поліції, можна викликати працівників поліції по телефону 102 та на місці подавати заяву про притягнення до адміністративної відповідальності посадових осіб клініки за статтею 182 Кодексу України про адміністративні правопорушення:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10:

    "Ст.182. Порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях:

    Порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях

    - тягне за собою попередження або накладення штрафу на громадян від п'яти до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і накладення штрафу на посадових осіб та громадян - суб'єктів господарської діяльності - від п'ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення,

    - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від п'ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян із конфіскацією звуковідтворювальної апаратури, піротехнічних засобів, інших предметів порушення тиші або без такої і на посадових осіб та громадян - суб'єктів господарської діяльності - від п'ятдесяти до ста п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян із конфіскацією звуковідтворювальної апаратури, піротехнічних засобів, інших предметів порушення тиші".

    3) З заявою до місцевої державної адміністрації щодо створення комісії для проведення перевірки та вжиття заходів реагування:

    Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення":

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4004-12)

    2.

    Щодо відповідальності за стан внутрішньобудинкових електричних мереж у багатоквартирному будинку (від вводу в будинок до відхідних клем вузла вимірювання побутового споживача) відповідає власник (балансоутримувач) цих мереж. Межа балансової належності та експлуатаційної відповідальності у багатоквартирному будинку встановлюється:

    1. між власником (балансоутримувачем) внутрішньобудинкових електричних мереж багатоквартирного будинку та оператором системи – відповідно до пункту 2.2.2 або пункту 2.2.3 глави 2.2 Правил;
    2. між власником (балансоутримувачем) мереж багатоквартирного будинку та власником вузла обліку побутового споживача, розміщеного у квартирі, – на вхідних клемах вузла вимірювання;
    3. між власником (балансоутримувачем) мереж багатоквартирного будинку та власником вузла обліку побутового споживача, розміщеного на сходовій клітці, – на вхідних клемах комутаційного апарата, встановленого до вузла вимірювання;
    4. між власником вузла обліку та споживачем – на відхідних клемах вузла вимірювання.

    ххх

    Щодо розділення/об’єднання обліку, положеннями пунктів 5.1.19-5.1.22 глави 5.1 розділу V Кодексу визначено, що у квартирах, будинках, приватних домогосподарствах або інших об'єктах індивідуального побутового споживача, розташованих за однією адресою, установлюється один ЗКО для побутових потреб незалежно від кількості господарських будівель.

    На об’єкті побутового споживача має бути забезпечений окремий комерційний облік електричної енергії, що використовується на непобутові потреби.

    Побутовий споживач (власник об’єкта) забезпечує встановлення окремого вузла обліку (площадки вимірювання) для непобутових потреб на підставі проєктних рішень.

    При цьому, розділення обліку та встановлення окремих ЗКО на об’єкті користувача системи (зокрема споживача) здійснюється у разі:

    1) створення додаткових площадок комерційного обліку на об’єкті для забезпечення окремого комерційного обліку на побутові та непобутові потреби або використання різних тарифів, тарифних планів, тарифних коефіцієнтів, різної вартості електричної енергії тощо;

    2) поділу або виділу в натурі частки/часток з об'єкта нерухомого майна, що перебуває у власності двох або більше осіб (співвласників) та належить їм на праві спільної власності, для забезпечення окремого комерційного обліку споживання електроустановок кожного власника відповідних часток об’єкта.

    Об’єднання комерційного обліку здійснюється у разі об’єднання двох або більше площадок комерційного обліку на об’єкті або проведення у встановленому законодавством порядку об’єднання об'єктів нерухомого майна в один об’єкт.

    Оплата послуг з розділення/об’єднання обліку (улаштування або реконструкції ЗКО) здійснюється за рахунок осіб, з ініціативи яких проводиться відповідне розділення/об’єднання.

    У разі розділення обліку у зв’язку із використанням на об’єкті побутового споживача електричної енергії на побутові та непобутові потреби, оплата послуг з улаштування або реконструкції вузлів обліку здійснюється за рахунок побутового споживача.

    НА ЦЕ ПИТАННЯ НЕМОЖЛИВО ВІДПОВІСТИ В ПОВНІЙ МІРІ БЕЗ ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ДОГОВОРОМ НА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ ВЛАСНИКА ПРИМІЩЕННЯ.

    • Віта Клієнт 2 дні тому

      Доброго дня. Дякую за відповідь. А на рахунок скарги. Який саме повинен бути зміст, як правильно написати?

      • Карпенко Андрій Володимирович

        ПРОШУ КОМІСІЙНО ПЕРЕВІРИТИ ДОДЕРЖАННЯ ВИМОГ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ САНІТАРНОГО БЛАГОПОЛУЧЧЯ МЕШКАНЦІВ БУДИНКУ ___СПОРТИВНИМ ЗАЛОМ, РОЗТАШОВАНИМ В ПІДВАЛЬНОМУ ПРИМІЩЕННІ (ПЕРЕВИЩЕННЯ ДОПУСТИМИХ НОРМ ШУМУ), А ТАКОЖ ЗАКОННІСТЬ ЙОГО РОЗМІЩЕННЯ ТА ДІЯЛЬНОСТІ .

        • Віта Клієнт 2 дні тому

          Доброго дня. Іще на рахунок ось такого хочу дізнатись вашу думку.

          Дізналась на кого укладений договір за лічильник, від якого іде світло у підвал. Так ось, це якась жінка, договір з 2010року. Але є одне але, адреса вказана як квартира 52а, у мене квартира під номером 52, а квартири 52а не існує у будинку. Тобто, вони підключили світло у підвал, як на квартиру, і оплачують по тарифах квартири. А так як вони це приміщення позиціонують як спортзал, то і платити повинні по тарифу іншому, вищому.

          Я правильно думаю?

          • Карпенко Андрій Володимирович

            1. Включить цю інформацію в скаргу місцевій владі.

            2. Проінформуйте постачальника електроенергії.

            3. Напишить заяву в поліцію.

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас!

    Чи створено у Вас ОСББ? В кого на балансі перебуває підвальне приміщення? Чи належить підвальне приміщення до захисних споруд цивільного захисту? Спортзал відкритий підприємцем чи це просто незаконно облаштоване приміщення для заняття спортом?

    Якщо у Вас створено ОСББ або є управляюча компанія - Ви можете вимагати від них зайнятися питанням звільнення підвального приміщення.

    Згідно Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку»,

    зокрема статтею 1 ч. 1 п. 2, п. 6, визначено спільне майно багатоквартирного будинку - це приміщення загального користування, у тому числі допоміжні, несучі, огороджувальні та несуче-згороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди і його прибудинкова територія.

    Допоміжні приміщення багатоквартирного будинку - приміщення, призначені для забезпечення експлуатації будинку та побутового обслуговування його мешканців (колясочні, комори, сміттєкамери, горища, підвали, шахти і машинні відділення ліфтів, вентиляційні камери та інші підсобні і технічні приміщення).

    Наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17 травня 2005 року № 76 «Про затвердження Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій»

    Пунктами 3.7.18., 4.9.6. Правил встановлено, що не дозволяється захаращувати шляхи евакуації (коридори, проходи, сходові марші і площадки, вестибюлі, холи, тамбури тощо) меблями, обладнанням, навіть якщо вони не зменшують нормативну ширину; улаштовувати у загальних коридорах комори і вбудовані шафи, за винятком шаф для інженерних комунікацій. Протипожежна профілактика жилих будинків та прибудинкової території включає також заходи з забезпечення вільних проходів на сходових клітках, коридорах, пожежних переходах.

    Відповідно до пункту 1.4.4. Наказу переобладнання і перепланування жилих будинків, жилих і нежилих у жилих будинках приміщень, що призводять до порушення тривкості або руйнації несучих конструкцій будинку, погіршення цілісності і зовнішнього вигляду фасадів, порушення вимог протипожежної безпеки та засобів протипожежного захисту, не допускається. Перепланування жилих будинків, жилих і нежилих у жилих будинках приміщень, що погіршує умови експлуатації і проживання всіх або окремих громадян у будинку або квартирі, не допускається.

    Відповідно до пункту 1.4.6. Наказу, власник, наймач (орендар) жилого будинку, жилого чи нежилого у жилому будинку приміщення, що припустив самовільне переобладнання або перепланування, що призводить до порушення конструктивних елементів або засобів і протипожежного захисту, зобов'язаний за свій рахунок привести це приміщення до попереднього стану.

    За порушення вимог щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму статтею 182 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП) передбачена відповідальність: попередження або штраф від 85 грн до 255 грн і штраф на посадових осіб та громадян - суб'єктів господарської діяльності - від 255 грн до 510 грн.

    Для того, щоб притягти порушника до відповідальності, треба викликати поліцію, оскільки саме на неї покладений обов’язок складати протоколи про адміністративне правопорушення. Після цього цей протокол має бути переданий до адміністративної комісії при виконкомі органу місцевого самоврядування або за її відсутності безпосередньо до виконкому.

    Відповідальність за здійснення підприємницької діяльності без реєстрації передбачена вона ст. 164 КУпАП:

    — штраф 17 — 34 тис. грн з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення, чи без такої. Тобто конфіскація не є обов’язковою;

    — а якщо порушення вчинено особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за таке саме порушення, або якщо порушення пов’язано з отриманням доходу в сумі більше 1342000 грн — штраф 34 — 85 тис. грн з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення.

    Ще декілька важливих нюансів з цього приводу.

    1. Протоколювати (фіксувати) це порушення уповноважені, зокрема, уповноважені особи органів Нацполіції, податкових органів. Розглядають справи про порушення суди.

    2. Якщо накладений штраф не сплатити своєчасно, стягувати його будуть вже у подвійному розмірі

    3. Стягнення може бути накладено не пізніш як через 3 місяці з дня вчинення правопорушення (ст. 38 КУпАП). Тож якщо громадянин «згорнув» свій незареєстрований бізнес, починає спливати цей строк.

    ЗАГАЛОМ,

    1. Якщо порушено норми шуму, ізоляції та ін. - Вам потрібно звернутись до поліції.

    2. Якщо за спортзал отримують кошти - потрібно подати скаргу до податкової, адже 100 % там не все добре з документами та орендою приміщення. За незаконну підприємницьку діяльність - передбачений штраф.

    3. Якщо підвал знаходиться на балансі міської ради - Вам потрібно подати до них запит на якій підставі та кому спільне майно багатоквартирного будинку передали під спортзал.

    4. Якщо спортзал знаходиться на балансі ОСББ - то збирайте загальні збори та вирішуйте питання про зобов'язання власника спортзалу звільнити підвальне приміщення та повернути його в належний стан.

    5. Якщо підвал є об'єктом цивільного захисту - то в умовах воєнного часу він повинен бути негайно звільнений від техніки та майна у строк, визначений Порядком створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку.

    6. Якщо добровільно не звільняють приміщення Вам потрібно звернутись до суду. Позитивна практика по цьому питанню є - https://zakononline.com.ua/court-decisions/show/78...

    Алгоритм дій наступний:

    1. Ви та інші мешканці будинку повинні звернутися із письмовою заявою до міського голови з проханням звільнити підвал будинку від тих людей, які його займають, як спортзал.

    2. Звернутися зі скаргою до всіх державних органів - поліція, податкова, Держпродспоживслужба, міська рада.

    3. Потрібно витребувати документи щодо договорів, які підписував балансоутримувач. Скоріш за все там просто якась фікція.

    4. Потрібно звернутися з письмовою вимогою-претензією до власника спортзалу - звільнити приміщення.

    5. Якщо попередні кроки не допомогли - потрібно звертатись з позовом до суду.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    • Віта Клієнт 3 дні тому

      Доброго дня. Ні ОСББ немає. Будинок так і офіційно не зданий в експлуатацію. Його не взяв на баланс ЖКГ. У міській раді також не стоїть на балансі. Якщо не помиляюсь, люди в будинку почали жити з 2005року.

      • Дерій Владислав Олегович

        Якщо так, то виходить підвал - спільна всласність всіх мешканців будинку. Сумніваюсь, що у власника спортзалу є договір про використання приміщення. Навряд чи, мер міста підписував би договір оренди приміщення, якщо воно ні в кого не перебуває на балансі.

        Викликайте поліцію, податкову, пишіть колективну скаргу в міську раду. Нехай здійснюють перевірки, адже з Ваших слів вбачається самовільне облаштування спортзалу та використання його без належних дозволів.

        • Віта Клієнт 3 дні тому

          А ми з депутаткою та жителями будинку якраз хочемо у неділю зібратись на подвір'ї разом з тими хто тримає спортзал. Подивимось що скажуть. А також, якщо це спортзал, то також повинні бути якісь норми по його облаштуванню( вентиляція, душ, туалет, роздягальня). Якщо вони прийдуть на зустріч, тоді нехай відкриють підвал(спортзал) щоб жителі будинку побачили що там.

          • Дерій Владислав Олегович

            1. Вимагайте дозвільні документи та договори. Якщо підвал функціонує для отримання прибутку - орендар повинен бути ФОП або ТОВ.

            2. Зверніть увагу на договір, на підставі якого орендують підвал. Якщо приміщення не перебувало на балансі у міської ради - мер не мав права укладати договори.

            3. Дізнайтесь про умови використання електроенергії - чи укладений окремий договір? З ким? На якій підставі?

            4. Щодо вимог про облаштування спортзалу - в першу чергу можна ознайомитись з ДБН https://www.klimatvdomi.com/pdf/2.2.13.2003.pdf

            • Віта Клієнт 2 дні тому

              Дякую за відповідь.

            • Віта Клієнт 2 дні тому

              Доброго дня. Дізналась на кого укладений договір за лічильник, від якого іде світло у підвал. Так ось, це якась жінка, договір з 2010року. Але є одне але, адреса вказана як квартира 52а, у мене квартира під номером 52, а квартири 52а не існує у будинку. Тобто, вони підключили світло у підвал, як на квартиру, і оплачують по тарифах квартири. А так як вони це приміщення позиціонують як спортзал, то і платити повинні по тарифу іншому, вищому.

              Я правильно думаю?

          • Дерій Владислав Олегович

            Будь ласка! Успіхів Вам!

          • Дерій Владислав Олегович

            Так, вірно. Ви можете звернутись до обленерго та повідомити про порушення правил обліку електроенергії.

            Взагалі не зрозуміло на якій підставі відбулися підключення електроенергії до підвалу як квартири.

            • Віта Клієнт 2 дні тому

              Знаєте, а там взагалі, получається все не зрозуміло... Якщо це спортзал, так він має комусь належати, та повинні бути відповідні документи.

              Туди вони і хлопчиків класів від 5 до 9, на вигляд, пускають. А цікаво, хто буде нести відповідальність, якщо багато кілограмовий блін від тренажера впаде і розтрощить ногу дитині. Адже і отакі діти мають ключі від цього підвалу, і ходять туди коли хочуть.

      • Дерій Владислав Олегович

        Судячи з Ваших слів там не підвал, а самовільно зайняте приміщення невідомими особами. Вам потрібно проаналізувати договір оренди або користування та інші документи.. Підвал є спільною власністю мешканців будинку, а якщо це є і об'єкт цивільного захисту (укриття), то взагалі його потвинні були привести його в належний стан.

        Крім того, існує єтаття 32 ЗУ "Про систему громадського здоров’я". Захист населення від шкідливого впливу шуму

        1. Органи державної влади, органи місцевого самоврядування, суб’єкти господарювання та громадяни під час здійснення будь-яких видів діяльності з метою запобігання утворенню шуму і зменшення його шкідливого впливу на здоров’я людини зобов’язані:

        1) здійснювати відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи із запобігання утворенню та зниження шуму до рівнів, визначених державними медико-санітарними нормативами та правилами;

        2) забезпечувати під час роботи закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу, культури, під час проведення концертів, дискотек, масових святкових і розважальних заходів дотримання рівнів звучання звуковідтворювальної апаратури та музичних інструментів у приміщеннях і на відкритих площах, а також рівнів шуму у прилеглих до них житлових і нежитлових будівлях не вище визначених державними медико-санітарними нормативами та правилами;

        3) вживати заходів для недопущення перевищення рівнів шуму, а також шкідливого впливу інших фізичних факторів, зокрема під час руху автомобільного транспорту в населених пунктах;

        4) вживати заходів для недопущення упродовж доби перевищення рівнів шуму, встановлених державними медико-санітарними нормативами, у таких приміщеннях і на таких територіях (захищених об’єктах):

        • у приміщеннях житлових будинків і на прибудинковій території;
        • у приміщеннях закладів охорони здоров’я, санаторно-курортних закладів, закладів соціального захисту населення, надавачів соціальних послуг, закладів освіти, культури;
        • у приміщеннях готелів і гуртожитків;
        • у приміщеннях закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу, розташованих у межах населених пунктів;
        • у приміщеннях інших будівель і споруд, в яких постійно чи тимчасово перебувають люди;
        • на територіях парків, скверів, зон відпочинку, розташованих на території мікрорайонів і груп житлових будинків.

        2. Шум на захищених об’єктах під час здійснення будь-яких видів діяльності не повинен перевищувати рівні, встановлені державними медико-санітарними нормативами для відповідного часу доби.

        3. На захищених об’єктах із 22 години до 8 години забороняються гучний спів і гучні вигуки, користування звуковідтворювальною апаратурою та іншими джерелами побутового шуму, проведення салютів, феєрверків, використання піротехнічних засобів.

        4. Проведення на захищених об’єктах ремонтних робіт, що супроводжуються шумом, забороняється у робочі дні з 21 години до 8 години, а у святкові та неробочі дні - цілодобово. Власник або орендар приміщень, в яких передбачається проведення ремонтних робіт, зобов’язаний повідомити мешканців прилеглих квартир про початок таких робіт. За згодою мешканців усіх прилеглих квартир ремонтні та будівельні роботи можуть проводитися також у святкові та неробочі дні. Шум, що утворюється під час проведення будівельних робіт, не повинен перевищувати державних медико-санітарних нормативів протягом усіх періодів доби.

        5. Передбачені частинами другою, третьою і четвертою цієї статті вимоги щодо додержання тиші та обмеження певних видів діяльності, що супроводжуються шумом, не поширюються на випадки:

        1) здійснення в закритих приміщеннях будь-яких видів діяльності, що супроводжуються шумом, за умов, що виключають проникнення шуму за межі таких приміщень;

        2) запобігання виникненню та/або ліквідації наслідків аварій, стихійного лиха, інших надзвичайних ситуацій;

        3) надання невідкладної допомоги, запобігання або припинення правопорушень;

        4) запобігання крадіжкам, пожежам, а також виконання завдань цивільної оборони;

        5) проведення зборів, мітингів, демонстрацій, походів, інших масових заходів, про які завчасно сповіщено органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування;

        6) роботи обладнання і механізмів, що забезпечують життєдіяльність житлових і нежитлових громадських будівель, за умови вжиття вичерпних заходів для максимального обмеження проникнення шуму до прилеглих приміщень, у яких постійно чи тимчасово перебувають люди;

        7) відзначення встановлених законом святкових і неробочих днів, дня міста, інших свят відповідно до рішення місцевої ради, проведення спортивних змагань.

        {Частина п'ята статті 32 в редакції Закону № 3039-IX від 11.04.2023}

        6. Використання феєрверків (піротехнічних виробів, призначених для використання під час розважальних заходів) класів F2, F3, F4 забороняється.

        Продаж та/або передача у будь-який спосіб феєрверків класів F2, F3, F4 забороняється. Продаж та/або передача у будь-який спосіб феєрверків класу F1 особам, які не досягли 16 років, забороняється. Продаж та/або передача у будь-який спосіб сценічних піротехнічних виробів класу Т1, інших піротехнічних виробів класу P1 дозволяється лише особам, які досягли 18 років, а сценічних піротехнічних виробів класу Т2 та інших піротехнічних виробів класу P2 - лише особам із спеціальною підготовкою. Класифікація піротехнічних виробів та вимоги до осіб із спеціальною підготовкою встановлюються Технічним регламентом піротехнічних виробів, що затверджується Кабінетом Міністрів України.

        {Частина шоста статті 32 в редакції Закону № 3039-IX від 11.04.2023}

        7. Органи місцевого самоврядування затверджують правила додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, якими з урахуванням особливостей окремих територій (зокрема курортних, лікувально-оздоровчих, рекреаційних, заповідних) встановлюють заборони та обмеження щодо певних видів діяльності, що супроводжуються утворенням шуму, а також визначають порядок проведення заходів з використанням вибухових речовин та/або піротехнічних виробів.

        {Частина сьома статті 32 в редакції Закону № 3039-IX від 11.04.2023}

        8. Органи державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог санітарного законодавства у відповідній сфері здійснюють контроль за додержанням суб’єктами господарювання, а також громадянами правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, порядку та правил, передбачених законодавством, щодо виробництва, зберігання, перевезення, торгівлі та використання піротехнічних виробів, інших нормативно-правових актів у сфері захисту населення від шкідливого впливу шуму.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    Айвазян Юрий Климентьевич 3 дні тому

    Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Доброго дня, Віта!

    Згідно з частиною другою ст.382 Цивільного кодексу України усі власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку.

    Спільним майном багатоквартирного будинку є приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб усіх співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташований багатоквартирний будинок та його прибудинкова територія, у разі державної реєстрації таких прав.

    Відповідно до Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» до допоміжних належать приміщення, призначені для забезпечення експлуатації будинку та побутового обслуговування мешканців будинку (сходові клітини, вестибюлі, перехідні шлюзи, позаквартирні коридори, колясочні, кладові сміттєкамери, горища, підвали, шахти і машинні відділення ліфтів, вентиляційні камери та інші технічні приміщення).

    Відповідно до Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Держжитлокомунгоспу України від 17.05.2005 N 76, зареєстрованим в Міністерстві юстиції 25.08.2009 за N 927/11207, допоміжні приміщення житлового будинку призначені для забезпечення експлуатації будинку та побутового обслуговування мешканців будинку.

    Допоміжні приміщення, відповідно до пункту 2 статті 10 Закону, стають об`єктами права спільної власності співвласників багатоквартирного будинку, тобто їх спільним майном, одночасно з приватизацією громадянами квартир. Для підтвердження набутого в такий спосіб права не потребується вчинення будь-яких інших додаткових юридичних дій. Власникам квартир немає необхідності створювати з цією метою об`єднання співвласників багатоквартирного будинку.

    Особливістю правового статусу допоміжних приміщень є те, що вони є спільною власністю власників квартир у багатоквартирному будинку в силу прямої норми закону і підтвердження права власності на допоміжні приміщення не потребує здійснення співвласниками будь-яких додаткових дій.

    Зазначене виключає набуття будь-якою особою права власності на такі приміщення, як на окремий об`єкт цивільних прав. Відповідне положення міститься у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду по справі № 914/554/19 від 16 грудня 2020 року.

    При цьому законодавство чітко розділяє поняття допоміжного приміщення та нежилого приміщення як окремого об'єкта нерухомості. Нежиле приміщення - це приміщення, яке належить до житлового комплексу, але не відноситься до житлового фонду і є самостійним об'єктом цивільно-правових відносин. Для розмежування допоміжних і нежилих приміщень слід виходити як з місця їхнього розташування, так і із загальної характеристики сукупності властивостей таких приміщень, зокрема способу і порядку їх використання.

    Таким чином, допоміжними приміщеннями є всі без винятку приміщення багатоквартирного житлового будинку, незалежно від наявності або відсутності в них того чи іншого обладнання, комунікацій, адже їх призначенням є обслуговування не лише будинку, а й власників квартир, підвищення життєвого комфорту і наявність різних способів задоволення їх побутових потреб, пов'язаних із життєзабезпеченням. І лише приміщення, що з самого початку будувалися як такі, використання яких мало інше призначення (магазини, перукарні, офіси, поштові відділення тощо), залишаються тими, що не підпадають під правовий режим допоміжних приміщень.

    Відповідно до Закону України «Про систему громадського здоров’я» (ч. 2, ч.3, ч.4 ст.28, 32) шум на захищених об’єктах під час здійснення будь-яких видів діяльності не повинен перевищувати рівні, встановлені державними медико-санітарними нормативами для відповідного часу доби. Покладається обов’язок на всіх громадян, а також підприємства, установи, різні організації, державні та місцеві органи влади дотримуватися встановлених санітарними правилами норми допустимого шуму і звучання.

    Так, забороняється в нічний час (від 10 години вечора до 8 ранку):

    • гучний спів і гучний крик;
    • використання феєрверків, салютів, апаратури, яка відтворює звук ;
    • використання обладнання, що генерує шум .

    Для оцінки рівня шуму в житлових приміщеннях сформульовані загальні норми допустимої гучності (наказ МОЗ від 22.02.2019 № 463). Вони визначаються за рівнем звукового тиску постійного шуму (дБА) і критеріям шуму (NC) .Так, згідно з цими санітарними нормами, рівень шуму:

    • вдень не повинен перевищувати 40 дБ, а вночі 30 дБ в квартирах і житлових будинках, пансіонатах, інтернатах і спальнях садів, готелях категорії 3 зірки; а для гуртожитків норми дещо вищі – до 45 і 35дБ відповідно;
    • на прилеглих до житлових будинків територіях удень – до 55 дБ, а вночі – до 45 дБ;
    • на майданчиках відпочинку на території мікрорайонів і груп житлових будинків, будинків відпочинку, пансіонатів, будинків-інтернатів для громадян похилого віку та інвалідів, майданчиках дитячих дошкільних установ, шкіл та інших навчальних закладів – до 45 дБ;
    • у залах кафе і ресторанів рівень не має перевищувати 55дБ, а в торгівельних залах магазинів , в аеропорту або на вокзалі в пасажирських залах – до 60дБ.

    Вразі, якщо турбує шум, який відтворюється від роботи магазинів, об’єктів громадського харчування та інших об’єктів господарювання доцільно організувати вимірювання рівнів шуму з метою встановлення факторів перевищення чи ні рівнів вищевказаним нормативам. Потрібно звернутися в спеціальну акредитовану лабораторію для проведення експертизи. Її проведення є ефективним тоді, коли джерело шуму носить відносно постійний характер (наприклад, шум кондиціонера, холодильника або іншого обладнання). За допомогою такої експертизи можна виміряти точний рівень шуму, звуку і вібрації.

    Якщо Вам не вдається вирішити питання шляхом розмови та порушення продовжуються, викликайте співробітників поліції за телефоном 102. Працівник поліції повинен зафіксувати факт порушення та скласти протокол про адміністративне правопорушення.

    У разі, коли шум виникає від роботи об’єктів, що розташовані в будинку чи біля нього, звертатися письмово потрібно в органи місцевого самоврядування та до територіального управління Держпродспоживслужби.

    Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, встановлених законом, забезпечують контроль за додержанням керівниками та посадовими особами підприємств, установ, організацій усіх форм власності, а також громадянами санітарного та екологічного законодавства, правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, інших нормативно-правових актів у сфері захисту населення від шкідливого впливу шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів.

    Іншим можливим способом захисту своїх прав є звернення з позовом до суду. Так, Ви можете подати позов про відшкодування моральної чи навіть матеріальної шкоди, заподіяної систематичним порушенням режиму тиші.

    Проте, для того, щоб рішення суду було винесено на користь позивача, необхідно мати досить переконливі докази. Доказами можуть виступати звернення до поліції, показання сусідів, медичні довідки про завдання шкоди здоров’ю (довідка від лікаря, лікарняний лист, інші докази нервових розладів, порушень сну, погіршення слуху) та результати інструментальних вимірів рівнів шуму.

    Після цього до депутатки зателефонував один з тих, що облаштували спортзал. Він сказав, що у них є договір, підписаний з людиною, яка колись була мером міста. Тобто, колись давно, більше 17років тому, тодішній міський голова, дозволив їм там облаштуватись. На той час, в цьому заселеними були приблизно 15, з 65квартир.

    Який саме договір був укладений із колишнім міським головою? Про що йде мова? Чи бачив хтось із співласників будинку даний договір? Чи бачив цей договір депутат? Новий міський голова? Якщо дані особи, ведуть підприємницьку діяльніть, то чи оформлені вони, як ФОП чи ТОВ?

    Якщо вони стверджують, що мають право там бути, отже цей підвал має бути НЕЖИТЛОВИМ приміщенням багатоквартирного будинку (згідно Закону України №417-VIII, від 14. 05. 2015р.).

    Саме так. Якщо це нежитлове приміщення, то останнє не може вважатись допоміжним приміщенням та не є спільною власністю власників квартир у багатоквартирному будинку.

    Для визначення приміщення допоміжним, необхідним є доведення того факту, що без доступу до спірних об’єктів неможлива експлуатація будинку. В якості аргументів на користь того факту, що приміщення не є необхідним для експлуатації будинку, можуть бути враховані наступні докази: довідки управителя будинку про те, що у спірних підвальних приміщеннях відсутні вузли управління (засуви, вентилі, крани) систем опалення, водопостачання і каналізації цього будинку, а також вузли обліку електроенергії; висновки будівельно-технічного експертного дослідження щодо того, що спірні нежитлові приміщення підвалу технічно не відносяться до допоміжних приміщень, які призначені для забезпечення експлуатації і обслуговування житлового будинку; матеріали технічної інвентаризації, що підтверджують попереднє використання таких приміщень як нежитлових.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    • Віта Клієнт 3 дні тому

      Доброго дня. На рахунок шуму. Раніше читала, що допустимий рівень шуму стосується шуму з сусідніх квартир, та під'їзду. Тобто, наприклад ремонту у квартирі. І цей шум не повинен перевищувати норму, а також у вихідні дні також забороняється шуміти.

      Але, є ще інший шум. Ось якраз який стосується підвальних приміщень. Тобто, з підвалу люди не мають чути взагалі ніякого шуму, який би заважав їхньому комфортному проживанню.

      Чи правильно я зрозуміла, те що була прочитала?

      • Айвазян Юрий Климентьевич
        Айвазян Юрий Климентьевич 3 дні тому

        Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду

        Спілкуватися у чаті

        Віта! Потрібно обов'язково ініціювати процесс перевірки даних громадян, їх права на провадження відповідної діяльності та сам статус приміщення: чи є воно допоміжним.

        Вимоги щодо додержання тиші та обмежень певних видів діяльності, що супроводжуються шумом, не поширюються на такі випадки:

        • здійснення в закритих приміщеннях будь-яких видів діяльності, що супроводжуються шумом, за умов, що виключають проникнення шуму в прилеглі приміщення, в яких постійно чи тимчасово перебувають люди;
        • здійснення в закритих приміщеннях будь-яких видів діяльності, що супроводжуються шумом, за умов, що виключають проникнення шуму за межі таких приміщень;
        • попередження та/або ліквідації наслідків аварій, стихійного лиха, інших надзвичайних ситуацій;
        • надання невідкладної допомоги, попередження або припинення правопорушень;
        • попередження крадіжок, пожеж, а також виконання завдань цивільної оборони;
        • проведення зборів, мітингів, демонстрацій, походів, інших масових заходів, про які завчасно сповіщено органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування;
        • роботи обладнання і механізмів, що забезпечують життєдіяльність жилих і громадських будівель, за умов ужиття невідкладних заходів щодо максимального обмеження проникнення шуму в прилеглі приміщення, в яких постійно чи тимчасово перебувають люди;
        • відзначення встановлених законом святкових і неробочих днів, днів міст, інших свят відповідно до рішення місцевої ради, проведення спортивних змагань.

        Згідно зі ст. 32 ЗУ "Про систему громадського здоров'я", органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни при здійсненні будь-яких видів діяльності з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров'я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів зобов'язані:

        • здійснювати відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами;
        • забезпечувати під час роботи закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу, культури, при проведенні концертів, дискотек, масових святкових і розважальних заходів тощо рівні звучання звуковідтворювальної апаратури та музичних інструментів у приміщеннях і на відкритих площадках, а також рівні шуму в прилеглих до них жилих і громадських будівлях, що не перевищують рівнів, установлених санітарними нормами;
        • вживати заходів щодо недопущення впродовж доби перевищень рівнів шуму, встановлених санітарними нормами, в таких приміщеннях і на таких територіях (захищені об'єкти):
        1. жилих будинків і прибудинкових територіях;
        2. лікувальних, санаторно-курортних закладів, будинків-інтернатів, закладів освіти, культури;
        3. готелів і гуртожитків;
        4. розташованих у межах населених пунктів закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу;
        5. інших будівель і споруд, у яких постійно чи тимчасово перебувають люди;
        6. парків, скверів, зон відпочинку, розташованих на території мікрорайонів і груп житлових будинків.
        Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, встановлених законом, забезпечують контроль за додержанням керівниками та посадовими особами підприємств, установ, організацій усіх форм власності, а також громадянами санітарного та екологічного законодавства, правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, інших нормативно-правових актів у сфері захисту населення від шкідливого впливу шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів.
    • Віта Клієнт 3 дні тому

      А на рахунок допоміжне чи нежитлове це приміщення.

      Лічильний, від якого їм постачається світло, знаходиться у щитовій на першому поверсі у моєму під'їзді. Якщо б це було нежитлове приміщення, то там мав би бути окремо виведений окремий лічильник. Який мав би рахуватись лічильником для не побутових споживачів. А так, получається, що вони залежні від будинку, а отже це допоміжне приміщення.

      Я правильно думаю?

      • Айвазян Юрий Климентьевич
        Айвазян Юрий Климентьевич 3 дні тому

        Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду

        Спілкуватися у чаті

        Так, повинен бути окремий лічильник, якщо це нежитлове приміщення.

        • Віта Клієнт 2 дні тому

          Доброго дня. Дізналась на кого укладений договір за лічильник, від якого іде світло у підвал. Так ось, це якась жінка, договір з 2010року. Але є одне але, адреса вказана як квартира 52а, у мене квартира під номером 52, а квартири 52а не існує у будинку. Тобто, вони підключили світло у підвал, як на квартиру, і оплачують по тарифах квартири. А так як вони це приміщення позиціонують як спортзал, то і платити повинні по тарифу іншому, вищому.

          Я правильно думаю?

          • Айвазян Юрий Климентьевич
            Айвазян Юрий Климентьевич 2 дні тому

            Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду

            Спілкуватися у чаті

            Доброго дня, Віта!

            Звичайно, Ви правильно розумієте. Обов'язково пишіть скаргу до Обленерго.

            • Віта Клієнт 2 дні тому

              Дякую, за відповідь.

          • Айвазян Юрий Климентьевич
            Айвазян Юрий Климентьевич 2 дні тому

            Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду

            Спілкуватися у чаті

            Прошу, Віта! Сподіваюсь, що Вам вдасться довести цю справу до кінця!

    Турчин Ярослав Олександрович

    ВІТАЮ ВАС, ВІКТОРІЯ!

    Звісно можна судитися, вимагати усунення порушень, отримати навіть колись рішення суду, однак цей шлях малоефективний і не дуже швидкий.

    Загальновизнаною вважається необхідність дотримання правил добросусідства для забезпечення гармонії та спокою в багатоквартирному будинку. Ретельне дотримання правових норм у цій сфері сприяє вирішенню конфліктів шляхом діалогу та узгодження інтересів між мешканцями. При цьому важливо пам'ятати про можливі наслідки порушення правил добросусідства, які можуть мати серйозні правові наслідки для порушника.

    Верховний Суд у постанові від 17.02.2021 р. (ВС/КЦС у справі №598/1708/18 від 17.02.2021) зазначив наступне.

    Суд наголосив на тому, що державою на найвищому рівні гарантується право на повагу людини до приватного і сімейного життя, житла. ЄСПЛ неодноразово визначалось, що порушення права на повагу до житла не обмежується конкретними фізичними порушеннями, такими як несанкціоноване проникнення в будинок особи, а також включає такі посягання, які не є конкретними чи фізичними, наприклад, шум, запахи або інші форми втручання. Серйозне порушення може призвести до порушення права людини на повагу до житла, якщо це заважає користуватися зручностями свого житла. Такі порушення слід розглядати не лише в аспекті права особи на матеріальний об’єкт/простір, а і як право на отримання задоволення від користування таким об’єктом.

    Також ВС нагадав, що Відповідно до ст.13 ЦКУ, при здійсненні своїх прав особа зобов’язана утримуватися від дій, які могли б порушити права інших осіб. Тобто, право однієї особи закінчується там, де починається право іншої. Зловживання правами не допускається.

    Крім того, земельним кодексом передбачено, що власники ділянок повинні обирати такі способи використання ділянок, при яких власникам сусідніх ділянок завдається найменше незручностей (ст.103 ЗК України). Це стосується затінення, задимлення, неприємних запахів, шумового забруднення тощо.

    Задовольняючи позов, ВС обґрунтовував рішення наступними висновками: «якщо такі незручності перевищують звичайні труднощі співмешкання з сусідами, вони можуть перешкоджати мирному користуванню житлом, незалежно від того, спричинені вони приватними особами, промисловою діяльністю чи державними установами».

    З огляду на зазначене, встановлення відповідачем такої огорожі порушує права позивача, яка повністю опікується дочкою, котра є особою з інвалідністю та постійно прикута до ліжка в кімнаті, на користування зручностями свого житла, в тому числі щодо належного освітлення кімнати, що у свою чергу є порушенням ст.8 Конвенції.

    Задовольняючи позов, ВС обґрунтовував рішення наступними висновками: «якщо такі незручності перевищують звичайні труднощі співмешкання з сусідами, вони можуть перешкоджати мирному користуванню житлом, незалежно від того, спричинені вони приватними особами, промисловою діяльністю чи державними установами».

    Але це все теорія та довго. А в умовах розкладання правопорядку в Україні - майже нереально.

    Найбільш реальний варіант - повідомте про таких здорових спортивних чолов"яг мобілізаційного віку в місцевий ТЦК та СП. Певен, що такі хлопи дуже треба зараз в штурмових підрозділах на нулі, а не по підвалам, заважаючи людям жити. Тим більше ну не дарма ж качаються... Хай знайдуть прояв для своїх талантів та навичок на практиці та в інтересах держави.

    2 відділ Івано-Франківського РТЦК та СП (м. Галич).

    майдан Різдва, 33, м. Галич.

    https://www.facebook.com/p/%D0%94%D1%80%D1%83%D0%B...

    Контактні номери 2 відділу (м. Галич): 2-12-82, (03431) 2-13-35, (096) 935-01-42, (097) 650-92-61.

    Оперативний черговий у м. Івано-Франківськ: (03436) 2-10-69 if_rtck@post.mil.gov.ua

    Якщо від місцевих відкупляться, повідомте спочатку в Івано-Франківськ в сам РТЦК та СП, а потім вже можна і в обласний ТЦК повідомити.

    Щасти Вам!

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Нове у блогах Юристи.UA