Задайте питання юристу

885 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Захист прав споживачів, 24 грудня 2024, питання №124481 340₴

Гул в квартире 1 этажа от установленого в подвале циркуляционного насоса

Живу на 1 этаже в кооперативном доме, в подвале на несущую стену моей кухни вертикально установили циркуляционный насос, от его работы сильный гул и шум по всей квартире.
Председатель кооператива на мои заявления по демонтажу насоса не реагирует. Обслуживающая организация, которая установила насос, снимать насос со стены не намерена.

Помогите с консультацией и дальнейшим сопровождение дела в суд.

Відповіді юристів (3)

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, вам треба фіксувати порушення і викликати поліцію.

    Кодексом про адміністративні правопорушення в Україні (стаття 182), передбачена адміністративна відповідальність за порушення вимог законодавства щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму, у вигляді попередження, як мінімум, та штрафу — від 5 до 15 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. А якщо порушник повторно, протягом року, здійснить таке ж порушення, то штраф буде значно більшим — від 15 до 30 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією предметів порушення тиші.

    Вам треба декілька раз притягнути до відповідальності.

    Придбайте прилад який вимірює дцбл

    допустимі рівні звуку в приміщеннях визначаються за рівнем звукового тиску постійного шуму (дБА) та критеріями шуму (NC). Зокрема, у житлових приміщеннях допустимий рівень шуму вдень (08:00 - 22:00) - 40 дБА, а вночі (22:00 - 08:00) - 30 дБА. При цьому максимальний рівень вдень - 55 дБА, вночі - 45 дБА.

    Айвазян Юрій Климентійович
    75%

    Доброго дня, Віра!

    Насос у системі опалення шумить по безлічі причин, але найчастіше проблема пов'язана з одним із наступних факторів:

    • Нестабільна напруга в електромережі. Досить поширена проблема, через яку шумить насос – перепади напруги. Із-за перепадів режим роботи насоса збивається, і він починає перекачувати теплоносій нерівномірно. Саме теплоносій буде шуміти, проходячи по трубах та опалювальних приладах. Щоб з точністю виявити таку проблему, потрібно провести повне тестування опалювальної системи та насоса.
    • Помилки монтажу. Якщо з боку приладу доноситься своєрідний шелест, потрібно перевірити, чи правильно він встановлений.
    • Повітряні пробки. На самому початку опалювального сезону, коли система тільки починає працювати, з її боку може доноситися характерний свист.
    • Неправильний вибір насоса. Ще одна популярна причина шуму пов'язана з помилками, які були допущені при виборі насосного обладнання. Неправильно підібраний насос опалення стукає при кожному запуску системи, тому найкраще вибирати такий варіант, характеристики якого підходять для конкретної ситуації. Крім того, невідповідність необхідної потужності завжди призводить до підвищеного зношування робочих елементів пристрою – і тоді насос буде шуміти за наступною в цьому списку причини.
    • Несправність обладнання. Якщо з насоса постійно доноситься помітний шум, є дуже велика ймовірність ушкодження ротора або крильчатки. Непрямою ознакою таких несправностей є зниження ефективності опалювальної системи.

    Відповідно до статті 6 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку»:

    1. Співвласники мають право:

    1) вільно користуватися спільним майном багатоквартирного будинку з урахуванням умов та обмежень, встановлених законом або рішенням співвласників;

    2) брати участь в управлінні багатоквартирним будинком особисто або через представника;

    3) одержувати інформацію про технічний стан спільного майна багатоквартирного будинку, умови його утримання та експлуатації, витрати на утримання спільного майна багатоквартирного будинку та надходження, отримані від його використання;

    4) безоплатно одержувати інформацію про суб’єктів права власності на всі квартири та нежитлові приміщення у багатоквартирному будинку і площу таких квартир та приміщень у порядку і межах, визначених законом;

    5) знайомитися з протоколами зборів співвласників (крім конфіденційної інформації про фізичних осіб), власними листками опитування, зведеною інформацією про результати голосування кожного із співвласників (крім конфіденційної інформації про фізичних осіб), а також за власний рахунок робити з них виписки і копії та отримувати їх копії в електронній формі;

    6) на відшкодування винною особою збитків, завданих спільному майну багатоквартирного будинку, у розмірі, що відповідає частці кожного співвласника;

    7) інші права, визначені законом.

    Згідно т. 179 Житлового кодексу України користування будинками (квартирами) державного і громадського житлового фонду, фонду житлово-будівельних кооперативів, а також приватного житлового фонду та їх утримання здійснюється з обов'язковим додержанням вимог Правил користування приміщеннями жилих будинків і прибудинковими територіями, які затверджуються Кабінетом Міністрів України.

    Правилами користування приміщеннями житлових будинків і гуртожитків, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 8 жовтня 1992 р. №572 зобов'язано власників та наймачів (орендарів) квартири, житлового приміщення гуртожитку дотримуватися вимог нормативно-правових актів у сфері санітарних норм і правил, у тому числі вимог щодо недопущення надмірного шуму.

    Заходи захисту населення від шкідливого впливу шуму передбачено також ст. 32 Закону України "Про систему громадського здоров'я".

    Вимоги щодо додержання тиші та обмежень певних видів діяльності, що супроводжуються шумом, не поширюються на такі випадки:

    • здійснення в закритих приміщеннях будь-яких видів діяльності, що супроводжуються шумом, за умов, що виключають проникнення шуму в прилеглі приміщення, в яких постійно чи тимчасово перебувають люди;
    • здійснення в закритих приміщеннях будь-яких видів діяльності, що супроводжуються шумом, за умов, що виключають проникнення шуму за межі таких приміщень;
    • попередження та/або ліквідації наслідків аварій, стихійного лиха, інших надзвичайних ситуацій;
    • надання невідкладної допомоги, попередження або припинення правопорушень;
    • попередження крадіжок, пожеж, а також виконання завдань цивільної оборони;
    • проведення зборів, мітингів, демонстрацій, походів, інших масових заходів, про які завчасно сповіщено органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування;
    • роботи обладнання і механізмів, що забезпечують життєдіяльність жилих і громадських будівель, за умов ужиття невідкладних заходів щодо максимального обмеження проникнення шуму в прилеглі приміщення, в яких постійно чи тимчасово перебувають люди;
    • відзначення встановлених законом святкових і неробочих днів, днів міст, інших свят відповідно до рішення місцевої ради, проведення спортивних змагань.

    Згідно зі ст. 32 ЗУ "Про систему громадського здоров'я", органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни при здійсненні будь-яких видів діяльності з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров'я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів зобов'язані:

    • здійснювати відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами;
    • забезпечувати під час роботи закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу, культури, при проведенні концертів, дискотек, масових святкових і розважальних заходів тощо рівні звучання звуковідтворювальної апаратури та музичних інструментів у приміщеннях і на відкритих площадках, а також рівні шуму в прилеглих до них жилих і громадських будівлях, що не перевищують рівнів, установлених санітарними нормами;
    • вживати заходів щодо недопущення впродовж доби перевищень рівнів шуму, встановлених санітарними нормами, в таких приміщеннях і на таких територіях (захищені об'єкти):
    1. жилих будинків і прибудинкових територіях;
    2. лікувальних, санаторно-курортних закладів, будинків-інтернатів, закладів освіти, культури;
    3. готелів і гуртожитків;
    4. розташованих у межах населених пунктів закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу;
    5. інших будівель і споруд, у яких постійно чи тимчасово перебувають люди;
    6. парків, скверів, зон відпочинку, розташованих на території мікрорайонів і груп житлових будинків.

    Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, встановлених законом, забезпечують контроль за додержанням керівниками та посадовими особами підприємств, установ, організацій усіх форм власності, а також громадянами санітарного та екологічного законодавства, правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, інших нормативно-правових актів у сфері захисту населення від шкідливого впливу шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів.

    Можливим способом захисту своїх прав є звернення з позовом до суду. Так, особа може подати позов про відшкодування моральної та матеріальної шкоди, заподіяної систематичним порушенням режиму тиші.

    Для того, щоб рішення суду було винесено на користь позивача, необхідно мати досить переконливі докази. Доказами можуть виступати звернення до поліції, показання сусідів, медичні довідки про завдання шкоди здоров’ю (довідка від лікаря, лікарняний лист, інші докази нервових розладів, порушень сну, погіршення слуху).

    Також особа, право на тишу якої порушено, може звернутися до суду з негаторним позовом про усунення перешкод в користуванні своїм майном.

    Негаторний позов - це позов власника про усунення будь-яких перешкод у здійсненні ним права користування та розпорядження майном, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння.

    Приклади судових рішень, за якими порушників притягнуто до відповідальності за порушення режиму тиші:

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Карпенко Андрій Володимирович
    25%

    Вітаю!

    Відповідно до вимог ч. 2, 5 ст. 319 Цивільного кодексу України власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону. При здійсненні своїх прав та виконанні обов’язків власник зобов’язаний додержуватися моральних засад суспільства і не може використовувати право власності на шкоду правам, свободам та гідності громадян, інтересам суспільства, погіршувати екологічну ситуацію та природні якості землі. Тому встановлення, насосу у багатоквартирному будинку має бути погоджене з співвласниками будинку, відповідно до ст. 369 Цивільного кодексу України, яка передбачає, що розпорядження майном, що є у спільній сумісній власності, здійснюється за згодою всіх співвласників. У випадку, якщо власник не отримав такої згоди від інших співвласників будинку, яким відповідно до ст. 382 цього Кодексу, належать на праві спільної сумісної власності підвальне приміщення, такий насос може бути демонтований, якщо його встановлення порушує чиїсь права.

    Крім того, для встановлення насоси необхідно було замовити проектну документацію, яка повинна бути узгоджена у відповідних органах. Відповідно до положень п.п.12.3.3, 12.3.4 ДБН В.3.2-2-2009 (Житлові будинки. Реконструкція та капітальний ремонт) передбачено розроблення проектної документації системи опалення та водопостачання.

    Також пропоную Вам з відповідною заявою, складеною відповідно до ЗУ "Про звернення громадян" звернутися до Департаменту міського благоустрою (вказати що встановлені таким чином кондиціонери є незаконними, порушують ваші права, також обов'язково додайте фото з розміщенням кондиціонерів).

    Перш, ніж залучати до вирішення конфліктної ситуації будь-які органи, варто спробувати домовитися мирним шляхом.

    Спробуйте домовитися з головою кооператива. Поясніть йому, що конкретно вам заважає і постарайтеся знайти прийнятне рішення для обох сторін.

    ---

    Згідно ст. 6 ЖК України, житлові будинки і приміщення призначаються для постійного проживання громадян, а також для використання у встановленому порядку як службових жилих приміщень і гуртожитків. Надання приміщень у жилих будинках для потреб промислового характеру забороняється.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення

    Розділ II

    ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ ГРОМАДЯН, ПІДПРИЄМСТВ, УСТАНОВ І ОРГАНІЗАЦІЙ ЩОДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ САНІТАРНОГО ТА ЕПІДЕМІЧНОГО БЛАГОПОЛУЧЧЯ

    Стаття 4. Права громадян

    Громадяни мають право на:

    безпечні для здоров'я і життя харчові продукти, питну воду, умови праці, навчання, виховання, побуту, відпочинку та навколишнє природне середовище;

    відшкодування шкоди, завданої їх здоров'ю внаслідок порушення підприємствами, установами, організаціями, громадянами санітарного законодавства;

    Стаття 5. Обов'язки громадян

    Громадяни зобов'язані:

    піклуватися про своє здоров'я та здоров'я і гігієнічне виховання своїх дітей, не шкодити здоров'ю інших громадян;

    Стаття 22. Вимоги до жилих та виробничих приміщень, територій, засобів виробництва і технологій

    Органи виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані утримувати надані в користування чи належні їм на праві власності жилі, виробничі, побутові та інші приміщення відповідно до вимог санітарних норм.

    Стаття 24. Захист населення від шкідливого впливу шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів

    Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни при здійсненні будь-яких видів діяльності з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров'я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів зобов'язані:

    здійснювати відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами;

    вживати заходів щодо недопущення впродовж доби перевищень рівнів шуму, встановлених санітарними нормами, в таких приміщеннях і на таких територіях (захищені об'єкти):

    1) жилих будинків і прибудинкових територіях;

    3) готелів і гуртожитків;

    Шум на захищених об'єктах при здійсненні будь-яких видів діяльності не повинен перевищувати рівнів, установлених санітарними нормами для відповідного часу доби.

    ---

    Если определенное оборудование нарушает ваши права вопреки требованиям законодательства, то Вы можете написать жалобу в органы государственной власти и органов местного самоуправления.

    Стоит помнить: при написании жалобы в органы государственной власти желательно собрать как можно больше подписей жильцов дома и направить письмо с жалобой заказным письмом с уведомлением о вручении.

    В случае если нарушения продолжаются - вызывайте сотрудников полиции по тел. 102. Работник полиции должен зафиксировать факт нарушения и составить протокол об административном правонарушении, который будет основанием к дальнейшему наказание нарушителя тишины.

    Часть 1 статьи 182 Кодекса Украины об административных правонарушениях предусматривает, что нарушение требований законодательных и других нормативно-правовых актов по защите населения от вредного влияния шума или правил соблюдения тишины в населенных пунктах и общественных местах влечет за собой предупреждение или наложение штрафа на граждан от пяти до пятнадцати необлагаемых минимумов доходов граждан и наложение штрафа на должностных лиц и граждан - субъектов хозяйственной деятельности - от пятнадцати до тридцати необлагаемых налогом минимумов доходов граждан. Действия, предусмотренные частью первой настоящей статьи, совершенные лицом, которое в течение года было подвергнуто административному взысканию за такие же нарушения, влекут наложение штрафа на граждан от пятнадцати до тридцати необлагаемых минимумов доходов граждан с конфискацией звуковоспроизводящей аппаратуры, пиротехнических средств, других предметов нарушения тишины или без таковой и на должностных лиц и граждан - субъектов хозяйственной деятельности — от пятидесяти до ста пятидесяти необлагаемых минимумов доходов граждан с конфискациею звуковоспроизводящей аппаратуры, пиротехнических средств, других предметов нарушения тишины.

    ГОСУДАРСТВЕННЫЕ СТРОИТЕЛЬНЫЕ НОРМЫ УКРАИНЫ

    Градостроительство.Планировка и застройка городских и сельских поселенийДБН 360-92**.

    10.22* Объекты, являющиеся источниками шума для селитебной территории, зон массового отдыха населения, а также курортных зон (места движения всех видов транспорта, промышленные предприятия и др.), следует размещать при условии организации санитарно-защитных мероприятий, обеспечивающих допустимые уровни шума на территории жилой застройки, в жилых и обществен­ных зданиях. Следует обеспечить ограничение въезда автомобильного транспорта и других пере­движных средств и установок в селитебные зоны, места отдыха и туризма. Достаточность принятых мероприятий должна быть подтверждена акустическим расчетом.

    10.23 Допустимые уровни вибрации в жилых зданиях должны соответствовать санитарным нормам допустимых вибраций в жилых домах (таблица 10.3). Для выполнения этих требований следует предусматривать расстояния, определяемые расчетным путем, между жилыми зданиями и источниками вибрации, применение на этих источниках эффективных виброгасящих материалов и конструкций.

    В зв'язку з цим, рекомендую Вам звернутися:

    1) З заявою до Держпродспоживслужби України, територіального управління (колишня Санепідемстанція України), для проведення перевірки та прийняття мір реагування та проведення замірів шуму.

    2) З заявою до поліції, можна викликати працівників поліції по телефону 102 та на місці подавати заяву про притягнення до адміністративної відповідальності посадових осіб за статтею 182 Кодексу України про адміністративні правопорушення:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10:

    "Ст.182. Порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях:

    Порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях

    - тягне за собою попередження або накладення штрафу на громадян від п'яти до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і накладення штрафу на посадових осіб та громадян - суб'єктів господарської діяльності - від п'ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення,

    - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від п'ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян із конфіскацією звуковідтворювальної апаратури, піротехнічних засобів, інших предметів порушення тиші або без такої і на посадових осіб та громадян - суб'єктів господарської діяльності - від п'ятдесяти до ста п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян із конфіскацією звуковідтворювальної апаратури, піротехнічних засобів, інших предметів порушення тиші".

    3) З заявою до місцевої державної адміністрації щодо створення комісії для проведення перевірки та вжиття заходів реагування:

    Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення":

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4004-12)


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Нове у блогах Юристи.UA