Задайте питання юристу

915 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Захист прав споживачів, 12 травня 2025, питання №136710 650₴

Як повернути заплачені наперед автошколі кошти за невикористані занятя, якщо хочу розірвати договір з автошколою?

Вітаю
Хочу розірвати договір з автошколою, не підійшов інструктор.
Оплатила навчання повністю одним платежем, близько 30к гривень. Пройшла курс теорії і мала 4 практичні заняття.
Розумію, що не можу далі продовжувати навчання з інструктором, якість викладання мене не влаштовує. Відповідно хочу розірвати договір і повернути частину коштів (розумію, що курс теорії і ці 4 заняття я хм оплачую, а решту хочу повернути і піти в іншу автошколу).
Коли в цю автошколу записувалась, зробила помилку і не запитала про підписання договіру. Оплатила всю суму, лише потім запитала чи підписуватимемо ми договір. На що мені відповіли "навіщо, у вас же є квитанція". Про те що договір публічний і овублікований на сайті автошколи мені не казали і я сама не подумала подивитись. Тобто договір цей я і не бачила, лише коли захотіла піти почала шукати і знайшла його на сайті.
Договір прикріпляю.
Хочу дізнатись чи можу розірвати його і повернути кошти. В договорі є пункт 4.5, який каже що кошти не повертаються, якщо я правильно його зрозуміла. І є розділ 3.3 де написано, що учень може відмовитись від навчання і сплатити автошколі за понесені витрати.
Чи можу я оперувати ще якимись положеннями законодавства України для розірвання договору і повернення коштів?

Відповіді юристів (3)

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    Чи намагались Ви подати скаргу на дії інструктора та вимогу замінити його? Чи подавали Ви заяву про повернення коштів?

    Справа в тому, що при відмові від навчання Вам можуть добровільно не повернути оплачені кошти, адже згідно пункту 4.5. Публічного договору у разі відмови Учня від обраного курсу навчання після першого заняття (як теоретичного так і практичного водіння), кошти, що попередньо сплачені ним Автошколі, не повертаються.

    Водночас згідно пункту 3.2. Публічного договору до обов'язків автошколи входить організувати і забезпечити належне та кваліфіковане виконання послуг, передбачених пунктом 1.1. цього Договору.

    Якщо інструктор надавав Вам неякісні послуги - Ви можете вимагати повернення коштів, адже це є порушенням договірних зобов’язань та ЗУ "Про захист прав споживачів"

    1. Спочатку, надішліть ТОВ "Автошколі..." письмову претензію зі скаргою на дії інструктора та вимогою повернути кошти.

    Відповідно до частини третьої статті 10 Закону України "Про захист прав споживачів" у разі виявлення недоліків у виконаній роботі (наданій послузі) споживач має право на свій вибір вимагати:

    1) безоплатного усунення недоліків у виконаній роботі (наданій послузі) у розумний строк;

    2) відповідного зменшення ціни виконаної роботи (наданої послуги);

    3) безоплатного виготовлення іншої речі з такого ж матеріалу і такої ж якості чи повторного виконання роботи;

    4) відшкодування завданих йому збитків з усуненням недоліків виконаної роботи (наданої послуги) своїми силами чи із залученням третьої особи;

    5) реалізації інших прав, що передбачені чинним законодавством на день укладення відповідного договору.

    Зазначені вимоги підлягають задоволенню у разі виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) або під час її виконання (надання), а в разі неможливості виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) - протягом гарантійного чи іншого строку, встановленого договором, чи протягом двох років з дня прийняття виконаної роботи (наданої послуги) у разі відсутності гарантійного чи іншого строку, встановленого законодавством або договором.

    У відповідності зі ст. 18 Закону України «Про захист прав споживачів» виконавець не повинен включати у договори із споживачем умови, які є несправедливими.

    Умови договору є несправедливими, якщо всупереч принципу добросовісності його наслідком є істотний дисбаланс договірних прав та обов'язків на шкоду споживача.

    Несправедливими є, зокрема, умови договору про надання можливості виконавцю не повертати кошти на оплату, здійснену споживачем, у разі відмови споживача укласти або виконати договір, без встановлення права споживача на одержання відповідної компенсації від продавця (виконавця, виробника) у зв'язку з розірванням або невиконанням ним договору; надання виконавцю права в односторонньому порядку змінювати умови договору на власний розсуд або на підставах, не зазначених у договорі.

    Так як ТОВ у договорі не передбачив можливість повернення коштів за ненадану послугу, то Ви як споживач, маєте право на відшкодування збитків, які були Вам завдані у зв'язку з використанням ТОВ переваг свого становища у підприємницькій діяльності.

    2. Якщо виконавець відмовляє у задоволенні заяви (скарги), то необхідно звертатись із письмовою заявою про відновлення прав до Головного управління Держпродспоживслужби у Вашій області.

    Як правильно оформити звернення

    Звернення складається у довільній формі, однак в ньому потрібно вказати:

    • Кому адресується звернення (наприклад: Начальнику Головного управління, ПІБ керівника)
    • Від кого (прізвище, ім’я, по-батькові, індекс, повна поштова адреса заявника, № телефону).
    • Вид звернення (заява, скарга або пропозиція)

    У звернені повинна бути викладена суть порушеного питання або проблеми:

    • підстава звернення, обставини, які стали причиною для звернення;
    • вказати обґрунтування або основні питання, порушені в зверненні;
    • мета звернення і очікуваний результат розгляду звернення;
    • перелік документів (або копій документів), якщо ви додаєте їх до листа;
    • письмове звернення обов’язково підписується особою (особами), що звертається з проставлянням дати подання звернення.
    • для розгляду електронного звернення електронний підпис не вимагається.

    Обов’язково до звернення необхідно додати:

    • копію розрахункового документу (чек, квитанцію, договір), який засвідчує факт придбання послуг
    • копію заяви до суб’єкта господарювання з вимогами щодо зменшення вартості послуг.

    Пам’ятайте! Не підлягають розгляду та вирішенню такі звернення:

    • письмове звернення без зазначення місця проживання або не підписане автором, тобто анонімне звернення;
    • звернення, з якого неможливо визначити суть порушеного питання;
    • повторні звернення від однієї і тієї ж особи до одного і того ж органу (посадової особи) з одного і того ж питання, яке вже було вирішено даним органом (посадовою особою) по суті;
    3. Якщо після даних кроків Вам не змінили інструктора або відмовилися повертати кошти, то необхідно звертатись із позовом до суду. Для цього потрібно підготувати належні докази того, що виконавець неналежно виконує свої обов'язки та порушує умови договору.

    На жаль, судовий порядок вирішення питання не швидкий і в разі Вашого виграшу справи в першій інстанції - виконавець може подати апеляцію та касацію. Тому краще питання вирішити в досудовому порядку.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Ліза!

    Договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

    Загальні положення про укладення, зміну та розірвання договору містяться у гл. 53 книги 5 Цивільного кодексу України. На підставі принципу свободи договору учасники цивільного обороту вільні у вирішенні питання щодо укладення договору:

    -не допускається примушення особи до укладення договору;-винятком є обов'язкові договори, укладення яких є обов'язковим для певних учасників цивільного обороту зокрема:

    • публічний договір ст. 633 Цивільного кодексу України;
    • основний договір на підставі попереднього договору ст. 635 Цивільного кодексу України
    • державний контракт на поставку продукції для державних потреб щодо певних визначених законом суб'єктів;
    • договір з переможцем торгів;
    • договір, стороною якого є суб'єкт, який займає монопольне (домінуюче) становище на ринку тощо.

    Договір є одностороннім, якщо одна сторона бере на себе обов'язок перед другою стороною вчинити певні дії або утриматися від них, а друга сторона наділяється лише правом вимоги, без виникнення зустрічного обов'язку щодо першої сторони.

    Договір є двостороннім, якщо правами та обов'язками наділені обидві сторони договору.

    До договорів, що укладаються більш як двома сторонами (багатосторонні договори), застосовуються загальні положення про договір, якщо це не суперечить багатосторонньому характеру цих договорів.

    Стадії укладення договору:

    • пропозиція однієї сторони укласти договір (оферта);
    • розгляд пропозиції укласти договір другою стороною;
    • узгодження сторонами умов договору;
    • прийняття пропозиції укласти договір другою стороною (акцепт).

    Не завжди укладення договору відбувається з проходженням всіх зазначених етапів, однак обов'язковими (основними) стадіями укладення договору є: пропозиція однієї сторони (оферента) укласти договір та прийняття цієї пропозиції другою стороною (акцептантом).

    Оферта - це пропозиція укласти договір. Усі дії осіб до моменту направлення пропозиції укласти договір, зокрема, переговори, переписка, складання протоколів про наміри тощо не породжують жодних правових наслідків. Ініціювати укладення договору шляхом здійснення оферти може, як правило, будь-яка із сторін майбутнього договору. Однак не кожна пропозиція укласти договір вважається офертою, а лише та, що відповідає певним умовам.

    Пропозицією укласти договір є, зокрема, документи (інформація), розміщені у відкритому доступі в мережі Інтернет, які містять істотні умови договору і пропозицію укласти договір на зазначених умовах з кожним, хто звернеться, незалежно від наявності в таких документах (інформації) електронного підпису.

    Офертою визнається така пропозиція укласти договір, яка:

    1. однозначно виражає намір особи, яка зробила пропозицію, укласти певний вид договору і вважати себе зобов'язаною у разі прийняття цієї пропозиції іншою особою;
    2. містить істотні умови майбутнього договору;
    3. спрямована до конкретної особи або кількох осіб. У разі відсутності будь-якої з названих ознак пропозиція може розглядатися лише як виклик на оферту (пропозиція зробити оферту).

    У ч. 2 ст. 641 Цивільного кодексу України визначено, що реклама або інші пропозиції, адресовані невизначеному колу осіб, є запрошенням робити пропозиції укласти договір. Рекламні та інші пропозиції вважаються офертою, якщо тільки це прямо зазначено в них. Від запрошення робити пропозицію укласти договір необхідно відрізняти публічну оферту.

    Публічна оферта - це пропозиція, що містить усі істотні умови майбутнього договору, в якій виражається воля особи, яка її зробила, укласти договір на вказаних умовах з будь-якою особою, яка відгукнеться. Публічній оферті не притаманна така ознака, як адресність пропозиції, тому що вона звернена не до конкретних осіб, а до будь-кого, хто виявить бажання укласти запропонований договір.

    Відповідно до ч. 3 ст. 641 Цивільного кодексу України , пропозиція укласти договір може бути відкликана до моменту або в момент її одержання адресатом. Пропозиція укласти договір, одержана адресатом, не може бути відкликана протягом строку для відповіді, якщо інше не вказане у пропозиції або не випливає з її суті чи обставин, за яких вона була зроблена.

    Акцепт - це відповідь особи, якій адресовано оферту, про прийняття нею пропозиції укласти договір. Акцептом є позитивна відповідь на пропозицію укладення договору, тобто згода. Іноді особа, яка одержала оферту, погоджується укласти договір, але разом з тим пропонує свої зауваження щодо певних умов договору.

    Така відповідь не вважається акцептом, а являє собою одночасно відмову від одержаної пропозиції й нову пропозицію укласти договір.

    Акцептом вважається тільки така згода, яка відповідає наступним умовам:
    1. визначеності (відповідь має містити не тільки повідомлення про одержання оферти та заінтересованість пропозицією, а й вира-ження зобов'язання щодо прийняття оферти);
    2. повноти (схваленню всього, що вказано в оферті);
    3. безумовності (прийняттю пропозиції укласти договір без обумовлення будь- якими подальшими діями кожної із сторін).
    В договорі є пункт 4.5, який каже що кошти не повертаються, якщо я правильно його зрозуміла.

    Так, Ви все вірно зрозуміли. Якщо Ви відмовляєтесь саме від обраного курсу при вже пройденному першому навчані, то кошти не повертаються. Проте, відповідно до пункту 3.3 Ви маєте право розірвати договір в односторонньому порядку за умови оплати фактично понесених витрат Автошколою.

    Чи можу я оперувати ще якимись положеннями законодавства України для розірвання договору і повернення коштів?

    Що Ви вже зробили на данному етапі? Чи пробували змінити інструктора?

    Можна почати із звернення до автошколи із вимогою розірвати договір та повернення різниці сплачених Вами коштів на підставі пункту 3.3 Договору. Якщо буде відмовлено, надіслати претензію до Автошколи про повенення коштів у зв'язку із неякісним наданням послуг інструктором автошколи. У разі відмови і в даному випадку, Вам прийдеться вирішувати питання у судовому порядку, на жаль.

    Стаття 906 ЦКУ. Відповідальність виконавця за порушення договору про надання послуг:

    1. Збитки, завдані замовнику невиконанням або неналежним виконанням договору про надання послуг за плату, підлягають відшкодуванню виконавцем, у разі наявності його вини, у повному обсязі, якщо інше не встановлено договором. Виконавець, який порушив договір про надання послуг за плату при здійсненні ним підприємницької діяльності, відповідає за це порушення, якщо не доведе, що належне виконання виявилося неможливим внаслідок непереборної сили, якщо інше не встановлено договором або законом.

    2. Збитки, завдані невиконанням або неналежним виконанням договору про безоплатне надання послуг, підлягають відшкодуванню виконавцем у розмірі, що не перевищує двох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, якщо інший розмір відповідальності виконавця не встановлений договором.

    Стаття 907 ЦКУ. Розірвання договору про надання послуг:

    1. Договір про надання послуг може бути розірваний, у тому числі шляхом односторонньої відмови від договору, в порядку та на підставах, встановлених цим Кодексом, іншим законом або за домовленістю сторін.

    Порядок і наслідки розірвання договору про надання послуг визначаються домовленістю сторін або законом.

    Стаття 10 Закону України "Про захист прав споживачів". Права споживача у разі порушення умов договору про виконання робіт (надання послуг).

    1. Споживач має право відмовитися від договору про виконання робіт (надання послуг) і вимагати відшкодування збитків, якщо виконавець своєчасно не приступив до виконання зобов'язань за договором або виконує роботу так повільно, що закінчити її у визначений строк стає неможливим.

    Якщо значну частину обсягу послуги чи робіт (понад сімдесят відсотків загального обсягу) вже було виконано, споживач має право розірвати договір лише стосовно частини послуги або робіт, що залишилася.

    2. Якщо під час виконання робіт (надання послуг) стане очевидним, що їх не буде виконано з вини виконавця згідно з умовами договору, споживач має право призначити виконавцю відповідний строк для усунення недоліків, а в разі невиконання цієї вимоги у визначений строк - розірвати договір і вимагати відшкодування збитків або доручити виправлення недоліків третій особі за рахунок виконавця.

    3. У разі виявлення недоліків у виконаній роботі (наданій послузі) споживач має право на свій вибір вимагати:

    1) безоплатного усунення недоліків у виконаній роботі (наданій послузі) у розумний строк;

    2) відповідного зменшення ціни виконаної роботи (наданої послуги);

    3) безоплатного виготовлення іншої речі з такого ж матеріалу і такої ж якості чи повторного виконання роботи;

    4) відшкодування завданих йому збитків з усуненням недоліків виконаної роботи (наданої послуги) своїми силами чи із залученням третьої особи;

    5) реалізації інших прав, що передбачені чинним законодавством на день укладення відповідного договору.

    Зазначені вимоги підлягають задоволенню у разі виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) або під час її виконання (надання), а в разі неможливості виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) - протягом гарантійного чи іншого строку, встановленого договором, чи протягом двох років з дня прийняття виконаної роботи (наданої послуги) у разі відсутності гарантійного чи іншого строку, встановленого законодавством або договором.

    4. За наявності у роботі (послузі) істотних недоліків споживач має право вимагати розірвання договору та відшкодування збитків.

    Якщо істотні недоліки було виявлено в роботі (послузі), виконаній з матеріалу споживача, споживач має право вимагати на свій вибір або виконання її з такого ж матеріалу виконавця, або розірвання договору і відшкодування збитків.

    Зазначені вимоги можуть бути пред'явлені споживачем протягом строків, передбачених нормативно-правовими актами та нормативними документами, умовами договору, а в разі відсутності таких строків - протягом десяти років.

    5. У разі коли виконавець не може виконати (прострочує виконання) роботу (надання послуги) згідно з договором, за кожний день (кожну годину, якщо тривалість виконання визначено у годинах) прострочення споживачеві сплачується пеня у розмірі трьох відсотків вартості роботи (послуги), якщо інше не передбачено законодавством. У разі коли вартість роботи (послуги) не визначено, виконавець сплачує споживачеві неустойку в розмірі трьох відсотків загальної вартості замовлення.

    Сплата виконавцем неустойки (пені), встановленої в разі невиконання, прострочення виконання або іншого неналежного виконання зобов'язання, не звільняє його від виконання зобов'язання в натурі.

    6. Виконавець не несе відповідальності за невиконання, прострочення виконання або інше неналежне виконання зобов'язання та недоліки у виконаних роботах або наданих послугах, якщо доведе, що вони виникли з вини самого споживача чи внаслідок дії непереборної сили.

    7. Про відступи від умов договору та інші недоліки в роботі (послузі), що не могли бути виявлені при звичайному способі її прийняття, споживач зобов'язаний повідомити виконавцеві не пізніше трьох діб після їх виявлення.

    8. Виконавець залежно від характеру і специфіки виконаної роботи (наданої послуги) зобов'язаний видати споживачеві розрахунковий документ, що засвідчує факт виконання роботи (надання послуги).

    9. Виконавець зобов'язаний протягом місяця відшкодувати збитки, що виникли у зв'язку з втратою, псуванням чи пошкодженням речі, прийнятої ним від споживача для виконання робіт (надання послуг). Виконавець не звільняється від відповідальності, якщо рівень його наукових і технічних знань не дав змоги виявити особливі властивості речі, прийнятої ним від споживача для виконання робіт (надання послуг).

    Якщо виконання робіт (надання послуг) вимагає використання додаткових матеріалів, такі матеріали повинні відповідати вимогам безпеки, встановленим законодавством до таких матеріалів.

    10. Виконавець несе відповідальність за шкоду, завдану життю, здоров'ю або майну споживача, що виникла у зв'язку з використанням речей, матеріалів, обладнання, приладів, інструментів, пристосувань чи інших засобів, необхідних для виконання ним робіт (надання послуг), незалежно від рівня його наукових і технічних знань, що дає змогу виявити їх властивості, згідно із законодавством.

    11. Якщо під час виконання робіт (надання послуг) виникає необхідність у додаткових роботах (послугах), що не були передбачені умовами договору, виконавець зобов'язаний одержати від споживача дозвіл на виконання таких робіт (надання послуг).

    Будь-які додаткові роботи (послуги), виконані (надані) виконавцем без згоди споживача, не створюють для споживача будь-яких зобов'язань щодо їх оплати.

    12. Якщо після укладення договору стане очевидним, що роботи (послуги), зважаючи на їх ціну (вартість) та характеристики або інші обставини, явно не задовольнятимуть інтереси або вимоги споживача, виконавець зобов'язаний негайно повідомити про це споживача.

    Виконавець зобов'язаний таким же чином повідомити споживача, якщо вартість робіт (послуг) може істотно зрости, ніж можна було очікувати під час укладення договору.

    Споживач має право відмовитися від договору про виконання робіт (надання послуг) без штрафних санкцій з боку виконавця у разі виникнення обставин, передбачених в абзацах першому та другому цієї частини.

    13. Вимоги цієї статті не поширюються на виконання робіт з гарантійного ремонту.

    Стаття 18 Закону України «Про захист прав споживачів». Визнання недійсними умов договорів, що обмежують права споживача.

    1. Продавець (виконавець, виробник) не повинен включати у договори із споживачем умови, які є несправедливими.

    2. Умови договору є несправедливими, якщо всупереч принципу добросовісності його наслідком є істотний дисбаланс договірних прав та обов'язків на шкоду споживача.

    3. Несправедливими є, зокрема, умови договору про:

    1) звільнення або обмеження юридичної відповідальності продавця (виконавця, виробника) у разі смерті або ушкодження здоров'я споживача, спричинених діями чи бездіяльністю продавця (виконавця, виробника);

    2) виключення або обмеження прав споживача стосовно продавця (виконавця, виробника) або третьої особи у разі повного або часткового невиконання чи неналежного виконання продавцем (виконавцем, виробником) договірних зобов'язань, включаючи умови про взаємозалік, зобов'язання споживача з оплати та його вимог у разі порушення договору з боку продавця (виконавця, виробника);

    3) встановлення жорстких обов'язків споживача, тоді як надання послуги обумовлене лише власним розсудом виконавця;

    4) надання можливості продавцю (виконавцю, виробнику) не повертати кошти на оплату, здійснену споживачем, у разі відмови споживача укласти або виконати договір, без встановлення права споживача на одержання відповідної компенсації від продавця (виконавця, виробника) у зв'язку з розірванням або невиконанням ним договору;

    5) встановлення вимоги щодо сплати споживачем непропорційно великої суми компенсації (понад п'ятдесят відсотків вартості продукції) у разі невиконання ним зобов'язань за договором;

    6) надання продавцю (виконавцю, виробнику) права розірвати договір із споживачем на власний розсуд, якщо споживачеві таке право не надається;

    7) надання продавцю (виконавцю, виробнику) права не повертати кошти на оплату ненаданої продукції у разі розірвання договору з ініціативи продавця (виконавця, виробника);

    8) надання продавцю (виконавцю, виробнику) права розірвати договір, укладений на невизначений строк із споживачем без повідомлення його про це, крім випадків, установлених законом;

    9) установлення невиправдано малого строку для надання споживачем згоди на продовження дії договору, укладеного на визначений строк, з автоматичним продовженням такого договору, якщо споживач не висловить відповідного наміру;

    10) установлення обов'язкових для споживача умов, з якими він не мав реальної можливості ознайомитися перед укладенням договору;

    11) надання продавцю (виконавцю, виробнику) права в односторонньому порядку змінювати умови договору на власний розсуд або на підставах, не зазначених у договорі;

    12) надання продавцю (виконавцю, виробнику) права в односторонньому порядку змінювати характеристики продукції, що є предметом договору;

    13) визначення ціни товару на момент його поставки споживачеві або надання продавцю (виконавцю, виробнику) можливості збільшувати ціну без надання споживачеві права розірвати договір у разі збільшення ціни порівняно з тією, що була погоджена на момент укладення договору;

    14) надання продавцю (виконавцю, виробнику) права визначати відповідність продукції умовам договору або надання йому виключного права щодо тлумачення договору;

    15) обмеження відповідальності продавця (виконавця, виробника) стосовно зобов'язань, прийнятих його агентами, або обумовлення прийняття ним таких зобов'язань додержанням зайвих формальностей;

    16) встановлення обов'язку споживача виконати всі зобов'язання, навіть якщо продавець (виконавець, виробник) не виконає своїх;

    17) надання продавцю (виконавцю, виробнику) права передавати свої права та обов'язки за договором третій особі, якщо це може стати наслідком зменшення гарантій, що виникають за договором для споживача, без його згоди.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    На жаль, але це не просто.

    Що говорить даний договір?

    1. Публічний договір (ст. 633, 634 ЦК України) – автоматично укладається з моменту оплати (тобто юридично дійсний, навіть без підпису).

    2. Пункт 3.3 договору – ти маєш право відмовитись від договору в будь-який момент, за умови оплати фактично понесених витрат автошколою.

    3. Пункт 4.5 договору – дійсно каже, що у разі відмови після першого заняття кошти не повертаються, але це формулювання суперечить вищезазначеному пункту 3.3; це може розглядатись як несправедлива умова договору, що порушує баланс прав споживача.

    Що говорить Закон?

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про захист прав споживачів

    Стаття 9. Права споживача при придбанні товару належної якості

    1. Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

    Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

    Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.

    Перелік товарів, що не підлягають обміну (поверненню) з підстав, зазначених у цій статті, затверджується Кабінетом Міністрів України.

    2. Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.

    3. При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

    ЦИВІЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2003, №№ 40-44, ст.356)

    Стаття 906. Відповідальність виконавця за порушення договору про надання послуг

    1. Збитки, завдані замовнику невиконанням або неналежним виконанням договору про надання послуг за плату, підлягають відшкодуванню виконавцем, у разі наявності його вини, у повному обсязі, якщо інше не встановлено договором. Виконавець, який порушив договір про надання послуг за плату при здійсненні ним підприємницької діяльності, відповідає за це порушення, якщо не доведе, що належне виконання виявилося неможливим внаслідок непереборної сили, якщо інше не встановлено договором або законом.

    2. Збитки, завдані невиконанням або неналежним виконанням договору про безоплатне надання послуг, підлягають відшкодуванню виконавцем у розмірі, що не перевищує двох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, якщо інший розмір відповідальності виконавця не встановлений договором.

    Ви можете спробувати розірвати договір і вимагати повернення частини коштів, керуючись:

    пунктом 3.3 договору,

    ст. 9 Закону «Про захист прав споживачів»,

    та статтями Цивільного кодексу України про надання послуг.

    Те, що інструктор не підходить, – цілком обґрунтована причина. Якщо автошкола не готова йти назустріч, Ви можете:

    - звернутись із письмовою вимогою (рекомендую зробити це листом із повідомленням про вручення або електронною поштою),

    - у разі відмови - звернутись до Держпродспоживслужби або до суду.

    З повагою! Щасти Вам!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України