Задайте питання юристу

928 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Захист прав споживачів, 22 червня 2025, питання №138575

Повернення грошей з букмекерських контор

Чи можу я через суд повернути свої півтора міліона виграшу з компанії яка під санкціями парі матч.Питання 2 чи можу через суд повернути свої програшні гроші з неліцензійного казино parik24 дякую

Відповіді юристів (5)

    Левченко Ксенія Сергіївна
    Левченко Ксенія Сергіївна 8 годин тому

    Юрист, м. Вінниця, 18 років досвіду

    Доброго дня.Перш за Все залежить від того чи належним чином відбулася верифікація чи Ваш аккаунт співпадає з Вашими паспортними даними та банківською карткою. Які причини блокування виграшу? Важливо також куди Ви перераховували кошти як ставки на який рахунок. Чи зверталися Ви з претензією щодо виплати виграшу?

    Левченко Ксенія Сергіївна
    Левченко Ксенія Сергіївна 8 годин тому

    Юрист, м. Вінниця, 18 років досвіду

    Хоча Паріматч знаходиться під санкціями позов подати можна.

    Братченко Віра Юріївна
    Братченко Віра Юріївна 8 годин тому

    Юрист, м. Київ, 3 роки досвіду

    Доброго дня, Василю!

    Указом Президента України № 145/2023 затверджено рішення Ради національної безпеки і оборони України від 10 березня 2023 року "Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)" по відношенню до Паріматч Фаундейшн (Parimatch Foundation, попередня назва Паріматч Фаундейшн Лімітед (Parimatch Foundation Limited)). Відомості згідно з даними Департаменту реєстрації компаній та інтелектуальної власності Республіки Кіпр: реєстраційний номер юридичної особи – НЕ399122. Місцезнаходження юридичної особи: Республіка Кіпр, м. Лімасол (199 Christodolou, Chatzipavlou, Floor 4, Flat 4A, 3036, Limassol, Cyprus), вебсайт – https://parimatch.foundation/ https://parimatch.ua/csr/parimatchfoundation/ та Паріматч Юнайтед Інвестментс Лімітед (Parimatch United Investments Limited). Відомості згідно з даними Палати компаній Сполученого Королівства Великої Британії і Північної Ірландії: реєстраційний номер юридичної особи – 09344328. Місцезнаходження юридичної особи: Сполучене Королівство Великої Британії і Північної Ірландії, м. Лондон (128 City Road, United Kingdom, London, EC1V 2NX) введено обмежувальні заходи відповідно до Закону України "Про санкції" терміном на п'ятдесят років, а саме:

    1) блокування активів – тимчасове позбавлення права користуватися та розпоряджатися активами, що належать фізичній або юридичній особі, а також активами, щодо яких така особа може прямо чи опосередковано (через інших фізичних або юридичних осіб) вчиняти дії, тотожні за змістом здійсненню права розпорядження ними; 2) обмеження торговельних операцій (повне припинення); 3) обмеження, часткове чи повне припинення транзиту ресурсів, польотів та перевезень територією України (повне припинення); 4) запобігання виведенню капіталів за межі України; 5) зупинення виконання економічних та фінансових зобов'язань; 6) анулювання або зупинення ліцензій та інших дозволів, одержання (наявність) яких є умовою для здійснення певного виду діяльності, зокрема, анулювання чи зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами; 7) заборона участі у приватизації, оренді державного майна резидентами іноземної держави та особами, які прямо чи опосередковано контролюються резидентами іноземної держави або діють в їх інтересах; 8) обмеження або припинення надання електронних комунікаційних послуг і використання електронних комунікаційних мереж (повне припинення); 9) заборона здійснення публічних та оборонних закупівель, товарів, робіт і послуг у юридичних осіб – резидентів іноземної держави державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких знаходиться у власності іноземної держави, а також публічних та оборонних закупівель у інших суб'єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт, послуг походженням з іноземної держави, до якої застосовано санкції згідно з Законом; 10) заборона або обмеження заходження іноземних невійськових суден та військових кораблів до територіального моря України, її внутрішніх вод, портів та повітряних суден до повітряного простору України або здійснення посадки на території України (повна заборона);11) повна або часткова заборона вчинення правочинів щодо цінних паперів, емітентами яких є особи, до яких застосовано санкції згідно з Законом (повна заборона); 12) заборона збільшення розміру статутного капіталу господарських товариств, підприємств, у яких резидент іноземної держави, іноземна держава, юридична особа, учасником якої є нерезидент або іноземна держава, володіє 10 і більше відсотками статутного капіталу або має вплив на управління юридичною особою чи її діяльність; 13) припинення дії торговельних угод, спільних проєктів та промислових програм у певних сферах, зокрема у сфері безпеки та оборони; 14) заборона передання технологій, прав на об'єкти права інтелектуальної власності; 15) інші санкції, що відповідають принципам їх застосування, встановленим цим Законом (заборона розпоряджатись нематеріальними активами, зокрема правами на торгові знаки, доменні імена та інше; блокування інтернет-провайдерами доступу до вебресурсів / сервісів, розміщених на доменах та субдоменах parimatch.foundation, parimatch.ua/csr/parimatchfoundation, інших вебресурсів / сервісів, які забезпечують доступ до порталу підсанкційної особи (товарного знака, його графічного відтворення), вебресурсу / сервісу, аналогічного (ідентичного) за змістом), а також обмеження провайдерами електронних послуг (службами соціальних мереж) доступу з території України до контенту, розміщеного на вебсторінках / у каналах підсанкційного суб'єкта).

    Розпорядженням Національного центру оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій від 14.03.2023 №203/987 "Про блокування доменних імен" здійснено блокування доменного імені ТОВ "Паріматч" https://pm.ua. Так, згідно з пунктом 6 Ліцензійних умов провадження діяльності у сфері організації та проведення букмекерської діяльності в букмекерських пунктах та в мережі Інтернет та Ліцензійних умов провадження діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор казино в мережі Інтернет: "Здобувач ліцензії, ліцензіат та/або пов'язані з ним особи не можуть належати до осіб, діяльність яких обмежена чи заборонена відповідно до Закону України "Про санкції". Більше того, згодом в результаті застосування даної санкції рішенням Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей від 08.08.2023 №90 "Про анулювання ТОВ "Паріматч" ліцензії на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино в мережі Інтернет та ліцензії на провадження діяльності з організації та проведення букмекерської діяльності" анульовано ТОВ "Паріматч" ліцензію на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино в мережі Інтернет, видану відповідно до рішення КРАІЛ від 10.02.2021 №48, та ліцензію на провадження діяльності з організації та проведення букмекерської діяльності, видану відповідно до рішення КРАІЛ від 02.03.2021 №84.

    У відповідності до рішення КРАІЛ від 07.03.2024 № 135 Про вимогу до постачальника послуг Хостингу (зберігання інформації) Cloudflare Inc. (http://www.cloudflare.com), на технічних засобах якого розміщений вебсайт https://parik24.win, з використанням яких організовуються, проводяться азартні ігри чи надається доступ до них без відповідної ліцензії, щодо обмеження доступу на (3) території України до вебсайту https://parik24.win.

    Parik24 — це нова букмекерська контора на ринку України, заснована у 2023 році, що створена в обхід санкціям РНБО. Для використання сервісу потребує реєстрації за посиланням https://doba24.com.ua/. Наразі рішення про обмеження до постачальника послуг Хостингу щодо обмеження доступу відсутні.

    Реєстрація на вебсайті https://parik24.win здійснюється через доменне ім'я https://doba24.com.ua/.

    Відповідно до частини другої статті 24 Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» (далі – Закон), організатор азартних ігор може здійснювати свою діяльність в мережі Інтернет через вебсайт, доменне ім’я якого знаходиться в доменній зоні UA, через мобільні додатки на різних операційних системах, що відповідають вимогам цього Закону. У реєстрі зазначається адреса вебсайту, через який провадиться діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор.

    Перелік документів, що подаються заявниками для одержання ліцензій, встановлений статтею 46 Закону та Ліцензійними умовами у сфері організації та проведення азартних ігор, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2020 року №1341 (далі – Ліцензійні умови).

    Зокрема заявниками, що планують провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор в мережі Інтернет за допомогою вебсайту (букмекерська діяльність, покер в мережі Інтернет, казино в мережі Інтернет), до заяви про отримання ліцензії додаються, належним чином засвідчені копії документів, що підтверджують права здобувача ліцензії або його засновника (учасника) на відповідне доменне ім’я доменної зони UA, з використанням якого планується організовувати та проводити азартні ігри, а також інформація про постачальника послуг хостингу та реєстратора доменного імені за формою згідно з додатком 4.

    Так, Законом та Ліцензійними умовами, встановлено обов’язок ліцензіата повідомляти органу ліцензування про будь-які зміни даних, зазначені у документах організатора азартних ігор, що зберігаються в ліцензійній справі, протягом одного місяця з дня, наступного за днем їх настання.

    Інформація про зміни даних надсилається у будь-який зручний для ліцензіата спосіб (нарочно, поштовим відправленням або в електронному вигляді) у довільній формі разом з документами або засвідченими в установленому порядку копіями, які підтверджують такі зміни.

    Таким чином ліцензіат, у разі зміни вебсайту, зобов’язаний, у межах встановленого строку, подати органу ліцензування, належним чином засвідчені копії документів, що підтверджують права на відповідне доменне ім’я доменної зони UA, з використанням якого планується організовувати та проводити азартні ігри, а також інформація про постачальника послуг хостингу та реєстратора доменного імені за формою згідно з додатком 4.

    Інформація щодо наявності у суб'єкта господарювання Parik24 права на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет, букмекерської контори в КРАІЛ відсутня.

    Оскільки ліцензія у суб'єкта господарювання Parik24 відсутня, то всі Ваші гральні операції можуть бути визнані судом недійсними, та, за умови підтвердження сум поповнення Вашого балансу в судовому порядку Ви можете стягнути кошти, залучені на даний сервіс букмекерської контори як кошти набуті сервісом без достатньої правової підстави та витребувати їх як особисте майно з чужого незаконного володіння.

    Однак, у разі визнання Parik24 як субє'ктом іноземної держави, іноземної юридичної чи фізичної особи, інших суб’єктів, які створюють реальні та/або потенційні загрози національним інтересам, національній безпеці, суверенітету і територіальній цілісності України, сприяють терористичній діяльності та/або порушують права і свободи людини і громадянина, інтереси суспільства та держави, призводять до окупації території, експропріації чи обмеження права власності, завдання майнових втрат, створення перешкод для сталого економічного розвитку, повноцінного здійснення громадянами України належних їм прав і свобод, виконання рішення буде неможливим у зв'язку з застосуванням обмежувальних санкцій.

    12 травня 2022 р. був прийнятий Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення ефективності санкцій, пов’язаних з активами окремих осіб”, яким було внесено зміни, зокрема, до ч. 1 ст. 4 Закону України “Про санкції”: 1) визначення блокування активів як ‘тимчасове обмеження права особи користуватися та розпоряджатися належним їй майном’ замінено на ‘тимчасове позбавлення права користуватися та розпоряджатися активами, що належать фізичній або юридичній особі, а також активами, щодо яких така особа може прямо чи опосередковано (через інших фізичних або юридичних осіб) вчиняти дії, тотожні за змістом здійсненню права розпорядження ними’; 2) перелік санкцій доповнено п. 11 : ‘стягнення в дохід держави активів, що належать фізичній або юридичній особі, а також активів, щодо яких така особа може прямо чи опосередковано (через інших фізичних або юридичних осіб) вчиняти дії, тотожні за змістом здійсненню права розпорядження ними’. Міністерство юстиції України визначено головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері стягнення в дохід держави активів осіб, щодо яких застосовано санкції.

    Україна стала першою державою, яка на законодавчому рівні запровадила можливість конфіскації активів країни-агресора та осіб, які сприяють країні-агресору і своїми діями створили суттєву загрозу національній безпеці, суверенітету та територіальній цілісності України або сприяють терористичній діяльності.

    Першою іноземною країною, яка також упровадила конфіскацію заблокованих та арештованих активів осіб, які сприяють військовій агресії, стала Канада. 23 червня 2022 р. було ухвалено законопроєкт S-217 An Act respecting the repurposing of certain seized, frozen or sequestrated assets11, який не стосується виключно України, але передбачає арешт заморожених російських активів у Канаді та їхній наступний розподіл за рішенням суду для компенсації збитків, спричинених військовою агресією РФ шляхом передачі громадянам України, юридичним особам та на відновлення України. Відповідні поправки до Закону про спеціальні економічні заходи (SEMA)12 Сенат Канади схвалив 23 червня 2022 р. Підставою вжиття заходів є прийняття рішення міжнародною організацією держав, членом якої є Канада; грубе порушення міжнародного миру та безпеки; вчинення грубих і систематичних порушень прав людини в іноземній державі; значні корупційні діяння за участю громадянина іноземної держави. Особливістю законопроєкту Канади, розробленого сенатором Ratna Omidvar, є передбачений механізм звернення стягнення на державні активи РФ (russian state assets), а не тільки активи російських олігархів. У червні 2023 р. міністр закордонних справ Канади Мелані Жолі оголосила, що Уряд Канади конфіскував вантажний літак Антонов-124 відповідно до Закону про спеціальні економічні заходи (SEMA). Раніше уряд Канади оголосив про санкції проти Volga-Dnepr Group, російської компанії, яка володіє авіакомпанією Volga-Dnepr Airlines. Закон США від 24 квітня 2024 р. “Про відновлення економічного процвітання та можливостей для українців” (Rebuilding Economic Prosperity and Opportunity for Ukrainians Act (REPO)13 у розділі 104(b) надає президентові США повноваження конфіскувати заморожені суверенні активи РФ, які прямо або опосередковано належать уряду, Центробанку та Російському фонду прямих інвестицій (розділ 2(6)(A)(i)). Такі кошти будуть спрямовуватись у спеціальний Фонд “підтримки України”, який адмініструватиме держсекретар США. У розділі 103 Закону вимагається, щоб усі заморожені російські суверенні активи залишалися замороженими доти, доки військові дії між РФ та Україною не припиняться, і Росія не виплатить Україні повну компенсацію або не візьме участі в міжнародному механізмі, який це передбачатиме. Президент США не може скасувати вже введені санкції. Закон вимагає, щоб адміністрація визначала та повідомляла Конгресу про місцезнаходження російських суверенних активів.

    Враховуючи вищезазначене, активи підсанкційних суб'єктів господарювання може бути конфісковано у разі встановлення зв'язку зі спонсоруванням Російської агресії проти України, а отже, виграш не може бути повернуто.

    Також Ви маєте право на стягнення моральної та матеріальної шкоди як споживач (користувач) послуг.

    Приписами статей 4, 22 Закону України «Про захист прав споживачів» визначено право споживача на відшкодування моральної шкоди у правовідносинах між споживачами та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг.

    Пункт 5 ч. 1 ст. 4 ЗУ «Про захист прав споживачів» передбачає, що споживачі під час укладення, зміни, виконання та припинення договорів щодо отримання (придбання, замовлення тощо) продукції, а також при використанні продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції (дефекту в продукції), відповідно до закону.

    Згідно ч. 2 ст. 22 ЗУ «Про захист прав споживачів» при задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної (немайнової) шкоди.

    Вирішуючи позовні вимоги про відшкодування моральної шкоди суд обґрунтовано застосував правовий висновок, висловлений Великою Палатою Верховного Суду у постанові від 01.09.2020 (справа № 216/3521/16-ц, провадження № 14-714цс19) щодо права на відшкодування моральної шкоди споживачу.

    Братченко Віра Юріївна
    Братченко Віра Юріївна 6 годин тому

    Юрист, м. Київ, 3 роки досвіду

    Оцінити повноту та якість консультації, підтримати фахівців сервісу Ви маєте змогу натиснувши на кнопку "Віддячити" біля іконки з фото юриста/адвоката напроти відповіді та, перейшовши за посиланням, здійснити донат на користь відповідного фахівця.

    З повагою, Віра Братченко.

    • Айвазян Юрій Климентійович

      Ви порушєте правила сайту, і можете бути заблоковані адміністратором.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України