Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
937 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Прошу допомогти з вирішенням наступного питання.
Чоловік дані в Резерв+ оновив вчасно (11.07.2024), статус був «На обліку», проблем ніяких не було, але
20.06.2025 статус змінився на «Вас розшукує ТЦК». Ніяких документів (повістки, рішення щодо адміністративного правопорушення) не отримував, тільки в Резерві+ з'явився цей статус.
Чоловік хоче влаштуватися на роботу де є бронювання, але не дозволяє цей статус.
В чоловіка наразі серйозних проблем зі здоров’ям немає, тільки проблема зі спиною (грижі).
Питання: Чи можна змінити статус на "На обліку" без фізичного звернення в ТЦК? Що для цього необхідно? Наскільки реально змінити цей статус, якщо підстав для відстрочки немає?
Дякую.
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (8)
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня!
З даним статусом чоловік має право працевлаштуватися на підприємство, але, на жаль, забронювати його не зможуть.
ЯКЩО ХОЧЕТЕ РОЗШУК ЗНЯТИ ШВИДКО - Вам потрібно особисто з'явитися до ТЦК, подати Заяву про визнання правопорушення і надання згоди на притягнення до адміністративної відповідальності, а після отримання постанови оплатити 50% штрафу (8500 грн)
ПРОТЕ, даний варіант Вам не підходить, адже без оформленої відстрочки в ТЦК можуть провести експрес ВЛК та відразу мобілізувати. Проте, якщо чоловік має грижі, то його повинні направити спочатку на хірургічне лікування, а потім визнати тимчасово непридатним. На жаль, без медичних документів важко передбачити потенційний висновок ВЛК.
ЯКЩО ХОЧЕТЕ СПРОБУВАТИ ВИРІШИТИ ДАНЕ ПИТАННЯ ДИСТАНЦІЙНО , то відправте на адресу ТЦК, де перебуваєте на військовому обліку, рекомендований лист із проханням виключити помилковий запис про порушення правил військового обліку з Реєстру Оберіг, адже Ви вчасно уточнили дані, не отримували повісток та не отримували від поштового оператора сповіщення, що на Вас чекає повістка.
На жаль, в реаліях сьогодення зняти розшук в дистанційному режимі досить проблематично, адже Ви можете отримати відмову у знятті з розшуку або Вам у відповідь пришлють нову повістку, тощо. Тому цей процес може затянугтися на тривалий час.
Якщо персональні запити не дадуть результату (наприклад, отримаєте відмову у виправленні статусу або Вам/ взагалі не дадуть відповідь), то зняття розшуку та статусу про порушення є можливим в таких випадках:
Процедура накладення штрафу складається з етапів: подання в розшук, складання протоколу, розгляд справи, винесення постанови про грошовий штраф, сплата штрафу та зняття розшуку.
ДЛЯ ЗНЯТТЯ З РОЗШУКУ КЕРІВНИК ТЦК ПОВИНЕН ПОДАТИ КЛОПОТАННЯ ДО НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ. НА ЖАЛЬ, НАВІТЬ, ПІСЛЯ ОПЛАТИ ШТРАФУ ДЕЯКІ КЕРІВНИКИ ТЦК НАДАЮТЬ ПЕРЕВАГУ ЗАЛИШАТИ СТАТУС «У РОЗШУКУ» , ЩОБ ВІЙСЬКОВОЗОБОВ‘ЯЗАНИЙ НЕ МІГ НОРМАЛЬНО ПЕРЕСУВАТИСЬ ТА ОТРИМУВАТИ АДМІНІСТРАТИВНІ ПОСЛУГИ ПОКИ ОСОБИСТО НЕ ПРИБУДЕ ДО ТЦК.
ПРОТЕ, відповідно до нового закону https://sud.ua/uk/news/publication/328359-preziden... відбулася суттєва зміна процедури накладення грошового штрафу та зняття розшуку ТЦК. Даний закон передбачає зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, зокрема випадки, коли протокол про адміністративні правопорушення може не складатись. Також передбачається, що розгляд адміністративної справи, накладення та сплата штрафу за порушення правил військового обліку можуть відбуватись дистанційно.
Відповідно до нових змін, протокол про адміністративне правопорушення не складається , якщо особа подала відповідну заяву, в якій вона не оспорює допущене порушення та згодна на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності.
Таку заяву можна буде подати особисто до ТЦК за місцем перебування на військовому обліку або через мобільний застосунок Резерв+ (в разі технічної можливості). Заяву необхідно подати ДО моменту розгляду адміністративної справи. У заяві необхідно прописати згоду на розгляд адміністративної справи дистанційно без присутності та згоду на притягнення до адміністративної відповідальності.
Наслідки подання заяви до районного ТЦК та СП
Після отримання заяви, начальник районного ТЦК та СП протягом 3 днів виносить постанову про накладення грошового штрафу без присутності військовозобовʼязаного. В постанові визначається мінімальний розмір грошового штрафу (17 000 грн), який необхідно буде сплатити протягом наступних 30 днів.
Постанова про накладення грошового штрафу може надійти на поштову адресу, мобільний застосунок Резерв+ або електронну пошту. У разі сплати штрафу протягом наступних 10 днів надається знижка у розмірі 50% (8500 грн).
Після сплати грошового штрафу, квитанцію про оплату необхідно надати до районного ТЦК та СП. Сплата штрафу є підставою для зняття розшуку, а відповідно відмітки в Резерв+ про порушення правил військового обліку.
Це буде тривати поки ТЦК не знімуть статус про порушення в Резерв+ та не повідомлять Національну поліцію про відсутність підстав для Вашого адміністративного затримання.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Адвокат, м. Миколаїв, 34 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Юлія!
Іноді ТЦК вносять дані про порушення ВО до реєстру, що передбачає у подальшому подання звернення до органу НПУ про розшук, без наявної на те підстави або ж за якоїсь "надуманої".
Чоловік не був визнаний ВЛК свого часу обмежано-придатним? Впевнені, що за адресою реєстрації не надходила повістка?
Влаштуватись на роботу чоловік може, оскільки для того він повинен пред'явити чинний ВОД та перебувати на обліку в ТЦК. Порушення ВО не можуть слугувати підставою для обмеження цього права.
Згідно Постанови КМУ №1487 "Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів":
"34. З метою ведення персонального військового обліку державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації здійснюють:
перевірку у громадян України під час прийняття на роботу (навчання) наявності військово-облікового документа. Приймання на роботу (навчання), взяття на персональний військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів здійснюється тільки після взяття їх на військовий облік у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів. В умовах правового режиму воєнного стану зарахування на навчання до закладів освіти громадян, які підлягають військовому обліку та перебувають на тимчасово окупованій території або вибули з тимчасово окупованої території та територій активних бойових дій за кордон, здійснюється з відстроченням взяття їх на військовий облік і оформлення військово-облікових документів у семиденний строк з дати припинення чи скасування правового режиму воєнного стану".
Щодо бронювання, то тут ситуація складніша й, дійсно, за наявності розшуку роботодавцю прийде відмова у бронюванні чоловіка.
Відповідно до Постанови КМУ №76 «Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час»
27. У списку зазначаються такі відомості щодо:
1) державного органу, критично важливого підприємства, критично важливої установи:
2) військовозобов’язаного:
29. Протягом 72 годин з моменту формування списку засобами Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично у разі, коли військовозобов’язаний:
Ви маєте на увазі знятись з розшуку дистанційно? Якщо так, то дуже складна справа, на жаль.
По-перше, потрібно розуміти, на якій підставі дані про порушення ВО були внесені до Єдиного реєстру, якщо, як Ви зазначаєте повістка не надходила та дані оновлені вчасно.
Після того, як отримаєте відповідь ТЦК (останній навряд чи буде згоден видалити інформацію про порушення ВО із реєстру та відкликати звернення, подане в НПУ) можна звертатись зі скаргою до обласного ТЦК у зв'язку із тим, що запис про порушення ВО та подання у розшук є неправомірними, хоча б з причини того, що не складався ані протокол, ані постанова про притягнення до адміністративної відповідальності на підставі яких передбачено внесення відомостей про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів (пункт 20-1 статті 7 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів»).
Далі, залежно від результату, або розшук знімуть за вказівкою ОТЦК, або ж прийдеться звертатись до суду.
Йти особисто до ТЦК не раджу, бо без права на відстрочку чоловік буде мобілізований. Ви повинні розуміти, що просто так ТЦК його вже не відпустить. Направлять на ВЛК та видадуть повістку через 4 дні щодо явки до ТЦК. Звісно, що за цей час розшук ніхто не зніме, а неявка за повісткою знову ж таки потягне за собою ще одну підставу для розшуку.
Якщо не йти шляхом оскарження, то можна спробувати надіслати заяву до ТЦК про визнання правопорушення. За таких обставин протокол не складається, а постанова розглядається без присутності військовозобов'язаного. Отже, вже відсутня підстава для розшуку, який відбувається для затримання й доставлення до ТЦК з приводу складання протоколу та винесення постанови.
Після того, як чоловік отримає постанову потрібно буде сплатити штраф у сумі 8,5 К замість 17К та надіслати квитанцію до ТЦК. МОУ обіцяє, що у такому випадку з розшуку будуть знімати, але 100% гарантії, на жаль, Вам ніхто не надасть. Тож, можливо, навіть й за такого плану дій все одно прийдеться звертатись зі скаргами.
З повагою, адвокат Айвазян.
Адвокат, м. Чернігів, 7 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас.
Прошу допомогти з вирішенням наступного питання.Чоловік дані в Резерв+ оновив вчасно (11.07.2024), статус був «На обліку», проблем ніяких не було, але20.06.2025 статус змінився на «Вас розшукує ТЦК». Ніяких документів (повістки, рішення щодо адміністративного правопорушення) не отримував, тільки в Резерві+ з'явився цей статус.Чоловік хоче влаштуватися на роботу де є бронювання, але не дозволяє цей статус.В чоловіка наразі серйозних проблем зі здоров’ям немає, тільки проблема зі спиною (грижі).
Питання: Чи можна змінити статус на "На обліку" без фізичного звернення в ТЦК? Що для цього необхідно? Наскільки реально змінити цей статус, якщо підстав для відстрочки немає?
Так, це реально. Підкажіть, будь-ласка, про який ТЦК йде мова?
Адле мушу констатувати, що це доволі складна ситуація і давати Вам якісь гарантії щодо вирішення даного питання - було б зовсім неправильно. Крім того, це заборонено для адвокатів.
У будь-якому випадку, якщо Ви хочете ініціювати процедуру зняття "розшуку", для початку варто звернутися до ТЦК з адвокатським запитом щодо отримання інформації про причини порушення Вами правил військового обліку. Ви зазначили, що наразі істинні підстави для адміністративного розшуку Вам не зрозумілі, а тому почати треба з цього.
На даній платформі я готував два інформаційні повідомлення щодо проблем та змісту даного питання. Рекомендую Вам ознайомитися з ними:
https://uristy.ua/ua/blogs/rozsuk-tck-ta-sp-sut-ta...
https://uristy.ua/ua/blogs/znatta-administrativnog...
Хотів би зазначити, що загалом даний статус не позбавляє права особи на працевлаштування. Але проблема в тому, що під час працевлаштування здійснюється офіційне повідомлення ТЦК та СП, який може з'явитися на підприємство задовго до можливого бронювання. Тому, на мій погляд, єдиним можливим варіантом є такий:
зняття розшуку - працевлаштування на роботу - подання на бронювання в перший же робочий день.
З повагою! Щасти Вам!
Адвокат, м. Київ, 26 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю!
БРОНЮВАННЯ ПРИ НАЯВНОСТІ СТАТУСУ "В РОЗШУКУ " НЕМОЖЛИВЕ.
Посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Закон «Про військовий обов'язок і військову службу» встановлює основні принципи військового обліку. Згідно з його п. 3 ч.6 ст. 37 громадяни України, які визнані непридатними до військової служби, підлягають виключенню з військового обліку.
Правові та організаційні засади створення та функціонування «Оберегу» регулює Закон «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов'язаних та резервістів» Стаття 2 цього Закону визначає основні завдання реєстру, зокрема ідентифікацію призовників, військовозобов'язаних, резервістів та забезпечення ведення військового обліку громадян. До основних засад ведення реєстру відносяться обов'язковість та своєчасність внесення до реєстру передбачених відомостей про призовників, військовозобов'язаних та резервістів, повнота та актуалізація відомостей реєстру.
Функції з ведення реєстру виконують районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки (п.79 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов'язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабміну від 30.12.2022 №1487.
Сам механізм внесення змін у разі невідповідності відомостей у військово-обліковому документі відомостям, що містяться у реєстрі, передбачений п. 4 Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов'язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабміну від 16.05.2024 №559.
Юридичною підставою для звернення до поліції для розшуку порушника є вчинення військовозобовʼязаним правопорушення, яке передбачено ст.210 або 210-1 КУпАП, тобто порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку або законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію.
Правила військового обліку затвердженні постановою КМУ №1487, за порушення будь-якого з цих правил ТЦК та СП має право на звернення до поліції з метою розшуку порушника.
Найпоширенішими причинами розшуку є:
Після виявлення одного з таких правопорушень працівники ТЦК та СП вправі звернутись до органів поліції з повідомленням про необхідність здійснити розшук та адміністративне затримання порушника правил військового обліку з метою притягнення до адміністративної відповідальності. Відомості про фіксацію такого правопорушення вносяться в Єдиний державний реєстр військовозобовʼязаних. Відповідно в електронному військово-обліковому документі таких громадян наявна відмітка "виявлені порушення правил військового обліку".
Військовозобовʼязані, які перебувають в розшуку підлягають адміністративному затриманню працівниками поліції та доставленню до районного ТЦК та СП. Останній складає протокол та виписує постанову про притягнення до адміністративної відповідальності. Одночасно ТЦК може перевіряти наявність підстав для відстрочки від мобілізації та направляти на проходження військово-лікарської комісії з метою подальшого призову на військову службу.
Військовозобовʼязані, які перебувають у розшуку не можуть бути заброньовані за підприємствами, а чоловікам, які перебувають за кордоном відмовляють в оформленні паспортних документів.
Зняття з розшуку відбувається після призначення штрафу за порушення правил військового обліку, тобто після винесення постанови про притягнення до адміністративної відповідальності. Винесення такої постанови відбувається за особистої присутності та участі у справі військовозобовʼязаного. Дистанційно зняти розшук без адміністративної відповідальності не можливо.
---
Закон чітко визначає, що у розшук може бути оголошений військовозобов’язаний та резервіст, який порушив правила військового обліку або законодавство про мобілізацію.
За відповідні порушення передбачена відповідальність за статтями 210 та 210-1 КУпАП. До таких порушень відносяться:
Тобто, відповідно до вимог закону громадянин може бути оголошений у розшук лише у разі, якщо стосовно нього представники ТЦК склали постанову за статтею 210 чи 210-1 КУпАП за порушення правил військового обліку або законодавства про мобілізацію.
І саме притягнення громадянина до адміністративної відповідальності за статтею 210 чи 210-1 є КУпАП – це єдина законна підстава для оголошення у розшук.
Багато осіб перебуває у розшуку, попри те, що ТЦК не складало на них постанов статтею 210 чи 210-1 КУпАП та не накладало штрафи?
Для цього треба розуміти алгоритм роботи Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов'язаних та резервістів. У ньому міститься та постійно актуалізується інформація про усіх чоловіків від 17 до 60 років.
Далі розберемо, що відбувається на практиці. Я наведу найбільш розповсюджені ситуації оголошення у розшук без притягнення до адміністративної відповідальності.
ПЕРША СИТУАЦІЯ стосується хлопців, яким виповнилось 25 років. Якщо хлопцю виповнилось 25 років, то він переводиться з категорії призовників до категорії військовозобовʼязаних.
І відповідно до закону особи, які досягли 25-річного віку зобов'язані особисто прибути до ТЦК протягом 7 днів після настання 25-річчя для взяття їх на облік військовозобовʼязаних, проходження ВЛК, заміни посвідчення про приписку на військово-обліковий документ для військовозобовʼязаних та присвоєння військово-облікової спеціальності.
Якщо ж проґавити цей строк, то вже на 8-й день Реєстр автоматично визначає такого хлопця порушником правил військового обліку та оголошує у розшук. І це відбудеться без втручання у цей процес працівників ТЦК.
ДРУГА СИТУАЦІЯ: наразі 99% всіх повісток про виклик до ТЦК та направлень на ВЛК формуються в електронному вигляді у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов'язаних та резервістів.
Якщо громадянин не з'явиться до ТЦК на дату, зазначену в повістці та працівник ТЦК не внесе у реєстр інформацію про явку, то алгоритм реєстру через 14 днів після вказаної у повістці дати прибуття автоматично визначає такого чоловіка як порушника правил мобілізації та виставляє його у розшук. Без постанови про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення правил військового обліку та законодавства про мобілізацію.
Тобто, як ми з вами бачимо на цих прикладах – Реєстр працює незалежно від вимог законодавства і це нікого не турбує.
Так, особи, які оголошені у розшук, але стосовно яких немає постанов про їх притягнення за статтями 210 чи 210-1 КУпАП можуть оскаржити розшук у суді.
Вже існує позитивна судова практика з приводу виключення таких громадян з розшуку ТЦК. Якщо суди встановлять, що особа включена у розшук без притягнення за статтею 210 чи 210-1 КУпАП, то виносять рішення про виключення цих осіб з розшуку.
Але треба пам’ятати, що на практиці це не буде 100% вирішенням питання.
Також існує доволі реалістична ймовірність, що за час судового розгляду справи ТЦК може винести постанову за статтею 210 чи 210-1 КУпАП і повторно оголосити у розшук вже на законних підставах, а рішення суду, навіть і позитивне для вас, можна буде покласти у шухлядку.
Далі розповім про ще один спосіб виключити особу з розшуку. Він пов'язаний з певними юридичними тонкощами, а саме зі строком накладення адміністративного стягнення.
Закон визначає, що адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210 210-1 КУпАП, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.
Тобто, якщо інформація про розшук внесена в Реєстр без винесення постанови за статтею 210 чи 210-1 КУпАП, то дата внесення в реєстр інформації про розшук буде вважатись датою виявлення правопорушення.
І якщо протягом трьох місяців після внесення у Реєстр інформації про розшук не буде винесена постанова за статтею 210 чи 210-1 КУпАП, то перебування у розшуку також можна оскаржувати у суді.
Такий варіант є кращим ще й тому, що через три місяці після виявлення правопорушення ТЦК не зможе накласти штраф, який, як відомо, складає від 17 000 до 25 500 грн, оскільки строк накладення адміністративного стягнення у 3 місяці буде пропущений.
Зверніть увагу: штраф (тобто покарання) накласти не зможуть, але винести постанову і визнати винним – так. Я розумію, що ви чули протилежні запевнення, але повірте, це не так – абсолютна більшість тлумачить теорію адміністративного права хибно й помилково. Тож навіть після трьох місяців постанову про винуватість винести можуть, але штраф – ні.
Ні, не знімуть. У разі сплати штрафу громадянин фактично визнає себе винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 210-1 КУпАП.
І, як я вже казав, притягнення до адмінвідповідальності за порушення законодавства про мобілізацію є підставою для оголошення особи у розшук незалежно від того, сплатить вона штраф чи ні.
Сплата штрафу не виключає особу з розшуку в інформаційній системі «Оберіг» та інформаційній базі МВС, а також не звільняє від обов’язку прибувати до ТЦК за новими повістками.
Не треба думати, що ви сплатите штраф та ТЦК від вас відчепиться. Такого не буде. У разі сплати штрафу ви все одно будете рахуватись у розшуку.
Зняття з розшуку можливо лише у випадку оскарження та скасування судом постанови ТЦК, яка стала підставою для оголошення у розшук.
---
У разі порушення вимог щодо військового обліку, ТЦК мають право ініціювати адміністративну відповідальність. За певні порушення військового законодавства, такі як уникнення від мобілізації, військовозобов'язані можуть притягуватися до адміністративної відповідальності без складання протоколу.
ТЦК дійсно може просити поліцію затримати особу, яка вчинила адміністративне правопорушення. Це передбачає п. 56 Порядку організації та ведення військового обліку, затвердженого постановою Кабміну №1487.
ПІСЛЯ ЗВЕРНЕННЯ ТЦКСП ДО ПОЛІЦІЇ, ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВАС ВНОСЯТЬ ДО БАЗА "АРМОР ".
Поліція за зверненням ТЦК здійснює адміністративне затримання та доставлення осіб, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
В Україні створені і працюють бази МВС АРМОР, "Оберіг" і "Гарпун", де зібрані певні дані про українців.
АРМОР – розшифровується, як Автоматизоване Робоче Місце Оперативного Робітника. Це інтегрована інформаційно-пошукова система Міністерства внутрішніх справ України, прийнята за базову у всіх обласних МВСУ з 2002 року. Автоматизовані робочі місця встановлені у міських районних відділах, Функції системи: пошукові, облікові, довідкові, прогнозуючі.
Це внутрішня база поліції,в якій містяться дані про людей які в них адміністративні відповідальності або кримінальні. І, в принципі, вони бачать по людині, по її документах, до чого вона притягувалася, різні адміністративні правопорушення, кримінальні, а також розшук. Плюс зараз в базі АРМОР є відміточка, що людина ухилянт. Тобто, з приводу ТЦК. Але, по суті, це і є так звана база ухилянтів, в яку ТЦК подають в поліцію про розшук.
В базу АРМОР може потрапити кожна людина, якщо вона спричинить якесь адміністративне порушення, або це буде постанови поліцейських патрульних, або це буде рішення через суд. Звичайні люди зайти і перевірити себе в базі АРМОР не можуть. Тому що це поліцейська база. Якщо у вас є адміністративні правопорушення, треба перевіряти судовий реєстр, або робити запит в поліцію, наприклад. Можна це зробити за допомогою адвоката. Робиться АДВОКАТСЬКИЙ ЗАПИТ.
Юрист, м. Київ, 4 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Юліє!
Для вирішення питання про припинення розшуку слід надіслати запит до ТЦК та СП для уточнення підстав направлення подання до органу Національної поліції України про розшук військовозобов'язаного.
Адвокат, м. Київ, 26 років досвіду
Спілкуватися у чатіОСЬ ДОРОГОВКАЗ ВІД МО:
https://reserveplus.mod.gov.ua/
Що означає повідомлення «Виявлені порушення правил військового обліку»?
Таке повідомлення у застосунку Резерв+ зазвичай відображається тим, по кому були виявлені деякі порушення правил військового обліку. Якщо при цьому стрічка для відображення статусу має червоний кольор, то це означає, що по цій особі було направлення до органів Наіональної Поліції для примусової доставки в ТЦК та СП.Радимо якнайскорше звернутися до ТЦК, де ви перебуваєте на обліку, для з'ясування обставин.
Юрист, м. Київ, 4 роки досвіду
Спілкуватися у чатіЗгідно з пунктом 34 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим постановою КМУ від 30.12.2022 №1487, при працевлаштуванні призовників, військовозобов'язаних та резервістів роботодавець зобов'язаний здійснити перевірку двох основних моментів: наявність військово-облікового документа та перебування на обліку в територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем реєстрації.
Оскільки статус у чоловіка "У розшуку", а не "На обліку" - чоловіка перед працевлаштуванням направлять до ТЦК та СП для припинення розшуку.
Після отримання відповіді на запит, можна буде встановити чи є можливість вирішити питання припинення розшуку дистанційно.
Юрист, м. Харків, 19 років досвіду
Спілкуватися у чатіДОБРОГО ДНЯ, ЮЛІЯ! Статус порушення правил жодним чином не перешкоджає працевлаштуванню по закону. Хоча дійсно маю констатувати, що деякі роботодавці тримтять за своє положення і всупереч закону просто не беруть людей з подібними плашками у еВОД на роботу. Та й забронювати не вийде людину в такому випадку, поки не зняти порушення правил.
Для подальших дій треба розуміти підставу появи такого запису. Як бачу Ваш чоловік оновлював свої дані через Резерв+ в період після 16.05.2024 р. по 17.07.2024 р. Тобто це можливе порушення вже відмітаємо.
Яке було раніше рішення військово-лікарської комісії по ньому? Якщо він був визнаний колись давно обмежено придатним до служби у воєнний час, то ця плашка може бути у зв"язку з цим.
Крім того, якщо чоловік був прописаний колись в іншому місці та / або був на обліку в іншому ТЦК, ці пройдисвіти могли незважаючи на дані уточнені через Резерв+ відправити повістку за старою адресою.
Наразі фактично ТЦК вигадує порушення обліку серед військовозобов"язаних банально щоб виманювати їх до себе і силоміць мобілізовувати.
Спектор підстав для зловживань у ТЦК значний. бо законодавці як дурні понаписували в закони таке, що треба не жити життя, а жити біля ТЦК і лише повідомляти про все їх особисто, бо ж вони пани і на повідомлення електронною поштою та й звичайною - в останній час не реагують. Не царська це справа.
Обов"язки військовозобов"язаних визначені законодавством України та Правилами військового обліку.
Так згідно з ч. 11 ст. 38 Закону України "Про військовий обов"язок і військову службу", Призовники, військовозобов’язані, резервісти в разі зміни їх сімейного стану, стану здоров’я, адреси місця проживання (перебування), номерів засобів зв’язку та адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти), освіти, місця роботи, посади зобов’язані особисто в семиденний строк повідомити про такі зміни відповідні органи, де вони перебувають на військовому обліку, у тому числі у випадках, визначених Кабінетом Міністрів України, через центри надання адміністративних послуг та інформаційно-телекомунікаційні системи.
Частина 10 статті 1 цього ж Закону передбачає, що Громадяни України, які підлягають взяттю на військовий облік, перебувають на військовому обліку призовників або у запасі Збройних Сил України, у запасі Служби безпеки України, розвідувальних органів України чи проходять службу у військовому резерві, зобов’язані:
ПРАВИЛА військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 (в редакції від 16.01.2025 р.)
Згідно з пунктом 81 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою КМУ від 30 грудня 2022 р. № 1487 (в редакції від 16.01.2025 р.)
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1487-2022-%D0%...
81. Взяття на військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів здійснюється за їх особистої присутності (крім випадків, визначених у пунктах 15, 15-1 цього Порядку та підпункті 10-1 пункту 1 додатка 2). При цьому взяття на військовий облік здійснюється за умови наявності паспорта громадянина України (паспорта громадянина України для виїзду за кордон у випадку подання заяви про взяття на військовий облік через закордонну дипломатичну установу України згідно з підпунктом 10-1 пункту 1 додатка 2) та військово-облікового документа у разі, якщо він видавався та не був втрачений.
Особиста присутність призовників, військовозобов’язаних та резервістів для зняття або виключення з військового обліку у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів не обов’язкова.
{Пункт 81 в редакції Постанови КМ № 675 від 07.06.2024}
Частиною 7 статті 38 КУпАП, адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.
Відповідно до статті 247 КУпАП, провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.
Відповідно до вимог статті 247 КУпАП, провадження у справі про адміністративне правопорушення підлягає закриттю у разі завершення строків притягнення до відповідальності, тобто 3-х місяців з моменту виявлення порушення.
У разі закриття провадження в справі про адміністративне правопорушення підлягають припиненню й заходи щодо доставлення особи з метою складення протоколу про адміністративне правопорушення, адже протокол є доказом в справі про адміністративне правопорушення (ст. 251 КУпАП) та складається з метою її вирішення.
З аналізу змісту ч.1 ст. 256 КУпАП випливає, що у протоколі зазначаються відомості, необхідні для вирішення справи, а у разі закриття справи вона вже не потребує вирішення, отже й протокол складатися по такій справі не може, й, відповідно, відсутня правова підстава для здійснення примусових заходів органами Національної поліції щодо доставлення особи до ТЦК та СП для складення протоколу.
Відповідно до частини 8 статті 5 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів», органами ведення Реєстру є районні (об’єднані районні), міські (районні у місті, об’єднані міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки. Згідно з пунктом 2 частини 1 статті 9 вищевказаного закону, призовник, військовозобов’язаний та резервіст має право звертатися до відповідного органу ведення Реєстру з мотивованою заявою щодо неправомірного включення (невключення) до Реєстру запису про себе, виправлення недостовірних відомостей Реєстру.
Згідно з пунктом 79 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 (зі змінами та доповненнями), ТЦК повідомляють Національній поліції про відсутність підстав для адміністративного затримання та доставлення призовників, військовозобов’язаних та резервістів, щодо яких надсилалося звернення відповідно до вимог абзацу третього пункту 56 цього Порядку.
Відповідно до вищезазначених фактичнихданих та наведених норм законодавства в даній заяві вважаю, що у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів містяться недостовірні відомості щодо порушення мною правил військового обліку та відсутні підстави для здійснення заходів щодо адміністративного затримання та доставлення мене до ТЦК та СП з метою складення протоколу про адміністративне правопорушення.
Згідно з пунктом 9 Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, затвердженого постановою КМУ від 23 лютого 2022 р. № 154 територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, зокрема,розглядають звернення військовослужбовців, працівників та членів їх сімей, а також громадян з питань, що належать до компетенції територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, а також ведуть прийом громадян, які звертаються із зазначених питань, видають необхідні довідки та інші документи.
ОТЖЕ, на жаль поки що штраф онлайн зі знижкою можна заплатити лише щодо порушень по уточнненю даних. Інші лише в ТЦК або пробувати дистанційно.
Без відстрочки безпосередній прихід до ТЦК вил"ється в мобілізацію з гарантією в м. Києві майже 100 %.
На жаль ідеального вирішення тут немає. У кожному випадку треба робити поправку на неадекватну поведінку ТЦК, яка порушує закон, але на думку керівництва держави ефективно виконує завдання по залякуванню суспільства та мобілізації.
Після 3-х місяців з дати появи запису про порушення - можна вже якісь дії робити по зняттю порушення через ТЦК дистанційно. Тобто у Вашому випадку це - не раніше 21.09.2025 р.
Навіть при сплаті штрафу ТЦК без особистої явки нахабно не знімають статус Порушення правил, тому питання лише оплати штрафу тут не вирішує.
Треба розуміти, що ТЦК має на меті не поповнення бюджету, як поліція своїми штрафами на дорозі, а конкретно якомога більше мобілізувати і виконати доведені плани по мобілізації - бусифікації. Оскільки держава дозволяє на практиці мобілізацію шляхом примусу, побиття, тортур, насилля фізичного та психологічного, погроз аж до погроз вбивством, інших злочинних методів примусу, то головна мета ТЦК заманити до себе , посадити у підвал поки людина захоче служити так би мовити "добровільно", як і тих, кого в бусіки саджають за руки-ноги теж як заявляють потім у прес-релізах обласні ТЦК - "добровільно" прослідували в ТЦК. Уся країна на відео бачать цю добровільність.
Я Вас не лякаю, просто доводжу до відома реалії сьогодення, які існують в Україні, і в тому числі в м. Києві.
Вирішувати звісно Вам, але я б рекомендував до жовтня обмежити пересування столицею, щоб не потрапити на патрул та не випробувати на собі всю "законність" дій ТЦК.
За цей період з"ясувати що стало підставою для статусу - іноді це просто помилки ТЦК чи неналежна робота Резерв+.
Про всяк випадок замовити електронний ВОД через ДІЮ, щоб були докази, якщо ТЦК сфальсифікує дату порушення на новий період.
Після трьох місяців подавати заяву в ТЦК про зняття порушення за ст. 38 КУпАП.
Щасти Вам!
З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин