Задайте питання юристу

954 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Армія і мобілізація, 26 серпня 2025, питання №141249 350₴

ТЦК та Сп звернувся до Нацполіції 05.03.2025 року. Підстава неприбуття за повісткою

Вітаю!
З'явився запис у Резерв - ТЦК та СП звернувся до Нацполіції 05.03.2025 року. Підстава неприбуття за повісткою.
Що можна з тим зробити для бронювання?
Дякую!

Відповіді юристів (5)

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    На жаль, але забронювати у даному випадку ніяк не вийде.

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 27 січня 2023 р. № 76 Київ

    Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час

    ...

    29. Протягом 72 годин з моменту формування списку засобами Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично у разі, коли військовозобов’язаний:

    перебуває на військовому обліку;

    перебуває у трудових відносинах з державним органом, критично важливим підприємством, критично важливою установою;

    уточнив персональні дані, зазначені у пункті 2 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”;

    не перебуває у розшуку.

    Для зняття з розшуку, треба вирішувати питання з ТЦК та СП.

    Вам будуть корисними мої матеріали на цьому сайті:

    https://uristy.ua/ua/blogs/znatta-administrativnog...

    https://uristy.ua/ua/blogs/rozsuk-tck-ta-sp-sut-ta...

    Загалом питання зняття з розшуку наразі є одним із пріоритетних у нашій діяльності, і є чимало успішної практики. Але пам'ятати потрібно про те, що всі ТЦК доволі різні у своїй діяльності. Позбутися відмітки можливо, але все залежить від ТЦК.

    Варто залучити адвоката, аби це все рухалося швидше, інакше ТЦК може затягувати відповіді на питання або взагалі їх не надавати.

    У будь-якому випадку, якщо Ви хочете ініціювати процедуру зняття "розшуку", для початку варто звернутися до ТЦК з адвокатським запитом щодо отримання інформації про причини порушення Вами правил військового обліку.

    Далі - можливо подавати заяву про визнання факту вчинення Вами адміністративного правопорушення та сплачувати штраф. Після сплати штрафу та надіслання відповідної квитанції до ТЦК, в цілому, останній має зняти порушення правил військового обліку. Але я таких гарантій, на жаль, надати не можу.

    В цілому, успішні кейси по даним питанням є, але повторюся, все залежить від Вашої ситуації та наявності вільного часу. Якщо Ви обмежені одним або двома тижнями, нічого не вийде.

    З повагою! Щасти Вам!

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Згідно п. 29 Порядку №76 протягом 72 годин з моменту формування списку засобами Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично у разі, коли військовозобов’язаний:

    перебуває на військовому обліку;

    перебуває у трудових відносинах з державним органом, критично важливим підприємством, критично важливою установою;

    уточнив персональні дані, зазначені у пункті 2 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”;

    не перебуває у розшуку.

    Тобто бронювання при розшуку неможливе.

    При сплаті штрафу розшук мають прибрати.

    Однак на практиці так не завжди відбувається.

    Айвазян Юрій Климентійович
    100%

    Доброго дня, Андрію!

    На жаль, допоки Ви у розшуку ТЦК, забронюватись Вам не вдасться, оскільки це є однією з умов для погодження бронювання.

    Відповідно до Постанови КМУ №76 «Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час»:

    29. Протягом 72 годин з моменту формування списку засобами Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично у разі, коли військовозобов’язаний:

    • перебуває на військовому обліку;
    • перебуває у трудових відносинах з державним органом, критично важливим підприємством, критично важливою установою;
    • уточнив персональні дані, зазначені у пункті 2 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”;
    • не перебуває у розшуку.

    Вирішити питання бузпосередньо в ТЦК Вам також навряд чи вдасться, оскільки у такому випадку Ви маєте великий ризик бути мобілізованим.

    Тож, залишаються варіанти зняття з розшуку дистанційно, які передбачають заяви, скарги та можливо звернення до суду.

    Варіант перший визнати правопорушення та сплатити штраф у сумі 8,5 К. Проте, оплата штрафу через Резерв+ спрацьовує станом на зараз по-різному, оскільки існує декілька проблем:

    По-перше, незважаючи на те, що визнання правопорушення та сплата штрафу означає неможливість складання протоколу, а саме із цією метою військовозобов'язаного повинні доставити в ТЦК, розшук все одно залишається.

    По-друге, у багатьох чоловіків після сплати штрафу за неявку по повістці дійсно зникає запис про порушення правил ВО, проте, майже одразу з'являється вже запис про інше правопорушення.

    По-третє, деяким просто не надходить постанова про притягнення до адміністративної відповідальності, в якій зазначені реквізити для сплати штрафу.

    В цілому, оплата штрафа без проблем та зняття з розшуку більш гарантовані для військовозобов'язаних, які, наприклад, мають оформлену відстрочку.

    Варіант другий не передбачає сплату штрафу. Очевидно, що посадовими особами РТЦК та СП не складались ані протокол, ані постанова про адміністративне правопорушення на підставі яких передбачено внесення відомостей про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів (пункт 20-1 статті 7 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів»).

    Як також, відповідно до статті 38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Отже, згідно статті 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв’язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

    Оскільки провадження по справі не може бути розпочате, то відсутня й підстава щодо доставлення Вас до РТЦК та СП для складання протоколу про адміністративне правопорушення у відповідності із статтею 259 КУпАП.

    Тож, необхідно подати заяву до ТЦК із проханням видалити дані із Єдиного державного реєстру щодо порушення Вами правил ВО та відкликання звернення з НПУ.

    Якщо ТЦК відмовить, можна звернутися до суду та оскаржити дії останнього. Щодо строків розгляду справи у суді, то це мінімум два-три місяці у суді першої інстанції, це без урахування апеляційної скарги з Вашого боку (якщо рішення не на Вашу користь) або ж боку ТЦК (якщо рішення на Вашу користь). У разі подання апеляційної скарги додавайте ще два місяці.

    Варант третій - також передбачає подання заяви до ТЦК, проте, замість суду можна спробувати звернутися до ОТЦК. В деяких випадках такий алгоритм дій працює, як і судовий. З приводу строків: 30 днів на розгляд заяви в ТЦК та 30 днів на розгляд скарги в ОТЦК.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня, Андрію!

    Для бронювання потрібно зняти розшук!

    ЯКЩО ХОЧЕТЕ СПРОБУВАТИ ЗНЯТИ РОЗШУК БЕЗ СПЛАТИ ШТРАФУ, то відправте на адресу ТЦК, де перебуваєте на військовому обліку, рекомендований лист із проханням виключити помилковий запис про порушення правил військового обліку з Реєстру Оберіг, адже Ви вчасно уточнили дані, не отримували повісток та не отримували від поштового оператора сповіщення, що на Вас чекає повістка. Крім того, вже пройшли строки притягнення до адміністративної відповідальності.

    Згідно статті 38 Кодексу про адміністративні правопорушення адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом ТРЬОХ місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Тобто, якщо Ви в розшуку перебуваєте більше 3 місяців, то Вам вже не можуть виписати штраф, а справу про притягнення до адміністративної відповідальності не можуть відкривати, адже сплили строки притягнення до адміністративної відповідальності. Крім того, якщо Ви взагалі не знали про повістку (наприклад поштар Вас не сповістив про виклик до ТЦК), то справу можна закрити через відсутність складу правопорушення.

    Стаття 247 КУпАП передбачає, що

    Провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин:

    1) відсутність події і складу адміністративного правопорушення;

    7) закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

    На жаль, в реаліях сьогодення зняти розшук в дистанційному режимі досить проблематично, адже Ви можете отримати відмову у знятті з розшуку або Вам у відповідь пришлють нову повістку, тощо. Тому цей процес може затянугтися на тривалий час.

    Якщо персональні запити не дадуть результату (наприклад, отримаєте відмову у виправленні статусу або Вам/ взагалі не дадуть відповідь), то зняття розшуку та статусу про порушення є можливим в таких випадках:

    1. Після закриття справи про адміністративне правопорушення через сплин строків притягнення до адмінвідповідальності (якщо в розшуку більше 3 місяців) або за відсутністю складу правопорушення (якщо Ви не були належним чином оповіщений )
    2. Сплати грошового штрафу за порушення правил військового обліку (можна зі знижкою 50%), або
    3. Оскарження розшуку в судовому порядку.

    Хорошим варіантом є сплата штрафу (8500 грн) через Резерв+, але тут є свої ризики, адже був випадок, коли після оплати штрафу та зняття з розшуку за неявку по повістці, через 7 хвилин людину оголосили у розшук за непроходження (відмову) ВЛК. У тій ситуації людина хотіла поскоріше оформити бронювання. Сплатила штраф через Резерв+, а тут знову сюрпризи. Скоріш за все приходила повістка на проходження ВЛК і ТЦК один штраф зазначили як неявка по повістці, а іншій відмова від ВЛК. Тому, не виключено, що у Вашому випадку може бути те ж саме.

    Оскарження розшуку через суд це також час та кошти, адже сам процес може зайняти від 2 місяців.

    Як висновок можу сказати, що самим швидким способом зняти розшук є сплата штрафу, але є ризик, що Вам не відразу знімуть розшук. Інколи потрібно поборотися, адже деякі керівники ТЦК надають перевагу залишати статус «у розшуку» , щоб військовозобов‘язаний не міг нормально пересуватись та отримувати адміністративні послуги поки особисто не прибуде до ТЦК або Вам в майбутньому можуть дуже швидко прислати повістку повторно і знову притягнути до адміністративної відповідальності за неявку. А це означає, що Ви можете потрапити у коловорот цих повісток та штрафів.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    НАЖАЛЬ, СТАТУС "У РОЗШУКУ " НЕ ДАЄ ПРАВА НА БРОНЮВАННЯ.

    Юридичною підставою для звернення до поліції для розшуку порушника є вчинення військовозобовʼязаним правопорушення, яке передбачено ст.210 або 210-1 КУпАП, тобто порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку або законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію.

    Правила військового обліку затвердженні постановою КМУ №1487, за порушення будь-якого з цих правил ТЦК та СП має право на звернення до поліції з метою розшуку порушника.

    Найпоширенішими причинами розшуку є:

    1. Неперебування на військовому обліку за адресою реєстрації місця проживання.
    2. Неперебування на військовому обліку на підприємстві або місці навчання.
    3. Ігнорування виклику за повісткою, яка вручена особисто, поштою, на підприємстві або місці навчання.
    4. Ігнорування направлення на проходження військово-лікарської комісії.
    5. Неуточнення військово-облікових даних.
    6. Ухилення від військового обліку.
    7. Ухилення від призову на військову службу.
    8. Ухилення від взяття на облік військовозобовʼязаних осіб.

    Після виявлення одного з таких правопорушень працівники ТЦК та СП вправі звернутись до органів поліції з повідомленням про необхідність здійснити розшук та адміністративне затримання порушника правил військового обліку з метою притягнення до адміністративної відповідальності. Відомості про фіксацію такого правопорушення вносяться в Єдиний державний реєстр військовозобовʼязаних. Відповідно в електронному військово-обліковому документі таких громадян наявна відмітка "виявлені порушення правил військового обліку".

    Військовозобовʼязані, які перебувають в розшуку підлягають адміністративному затриманню працівниками поліції та доставленню до районного ТЦК та СП. Останній складає протокол та виписує постанову про притягнення до адміністративної відповідальності. Одночасно ТЦК може перевіряти наявність підстав для відстрочки від мобілізації та направляти на проходження військово-лікарської комісії з метою подальшого призову на військову службу.

    Військовозобовʼязані, які перебувають у розшуку не можуть бути заброньовані за підприємствами, а чоловікам, які перебувають за кордоном відмовляють в оформленні паспортних документів.

    Зняття з розшуку відбувається після призначення штрафу за порушення правил військового обліку, тобто після винесення постанови про притягнення до адміністративної відповідальності. Винесення такої постанови відбувається за особистої присутності та участі у справі військовозобовʼязаного. Дистанційно зняти розшук без адміністративної відповідальності не можливо.

    Сплата штрафу не виключає особу з розшуку в інформаційній системі «Оберіг» та інформаційній базі МВС, а також не звільняє від обов’язку прибувати до ТЦК за новими повістками.

    Не треба думати, що ви сплатите штраф та ТЦК від вас відчепиться. Такого не буде. У разі сплати штрафу ви все одно будете рахуватись у розшуку.

    Зняття з розшуку можливо лише у випадку оскарження та скасування судом постанови ТЦК, яка стала підставою для оголошення у розшук.

    ---

    Якщо військовозобов’язаний перебуває у розшуку, він не зможе розраховувати на бронювання. Відповідні уточнюючі зміни виклав уряд у новій редакції Порядку бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час, яка затверджена постановою Кабінету Міністрів від 22 листопада 2024 р. №1332.

    Так, бронювання військовозобов’язаних здійснюється засобами Порталу Дія за списками, які формуються керівником державного органу, критично важливого підприємства, критично важливої установи або уповноваженою ним особою.

    Як зазначено у змінах, протягом 72 годин з моменту формування списку засобами Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично у разі, коли військовозобов’язаний:

    • перебуває на військовому обліку;
    • перебуває у трудових відносинах з державним органом, критично важливим підприємством, критично важливою установою;
    • займає посаду на критично важливому підприємстві, в критично важливій установі, за якою йому нараховано заробітну плату за кожний місяць останнього звітного періоду (квартал) не нижче за розмір мінімальної заробітної плати по країні, помноженої на коефіцієнт 2,5 (тобто, 20 тисяч грн). Це не стосується державних і комунальних підприємств, установ і організацій, господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50% акцій (часток) належать державі або перебувають у комунальній власності, та господарських товариств, більше 50% акцій (часток) яких належать господарським товариствам, частка держави або комунальної власності в яких становить 100%);
    • уточнив персональні дані (передбачені законом про посилення мобілізації, тобто, актуальну адресу, номер телефону та електронну пошту);
    • не перебуває у розшуку.

    Таким чином, якщо особа внесена до списків розшуку, то вона не зможе розраховувати на бронювання.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України