Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
952 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Вітаю.
ВПО з 2016 року, є довідка.
На обліку з 11.2024 (дата оновлення даних в резерві).
Заброньований з 5.09.2025 на підприємстві.
З 7.09.2025 року в резерві статус "Розшукує ТЦК та СП: порушення військового обліку" з причиною "Не стали на облік як ВПО".
Підкажіть детально подальші дії для усунення статусу розшуку. Чи треба буде платити штраф? Як краще звернутись в ТЦК, фізично чи можливо листом з заявою? Чи є ризики мобілізації при явці?
Додатково питання, в резерві напроти графи ВЛК зазначено прочерк. ВЛК не проходив. Чи це критично? Надалі це може служити причиною для нового адміністративного впровадження? Чи не анулює відсутність ВЛК статус бронювання чи статус "На обліку"?
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (5)
Адвокат, м. Харків, 19 років досвіду
Спілкуватися у чатіДОБРОГО ДНЯ! Ви на обліку в ТЦК за місцем ВПО чи за місцем прописки (реєстрації) на ТОТ чи в зоні бойових дій?!
Це наразі класична ситуація, адже ТЦК, які вікли з ТОТ без вивезення архівів та формально належать до тимчасово окупованих територій - не мають у своєму розпорядженні військовозобов"язаних, яких можна оповіщувати на вулицях, тому вони засіли за комп"ютери і бази даних.
Тому вони вишукують таких осіб за даними Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, до якої їм надано доступ через реєстр "Оберіг".
Внаслідок наведеного виносяться відповідні записи в Реєстр про розшук, щоб здирати з громадян штрафи.
Якщо Ви стоїте на обліку в ТЦК та СП за місцем ВПО, то порушення у Вас немає і Ви можете вимагати зняття такої позначки.
Крім того, якщо Ви заброньовані, то розшук, хоч і незаконний - може бути підставою для відмови у перебронюванні.
Припускаю, що це чергова схема від ТЦК, щоб людей з бронюванням мобілізувати.
Якщо ж Ви досі не стали на облік ВПО, то дійсно мало місце порушення і тут краще сплатити штраф та виконати обов"язок по постановці на облік в ТЦК по місцю ВПО. Без цього новий штраф може прийти хоч через 15 хвилин після зняття попереднього порушення, бо ж ТЦК вважає це триваючим порушенням, за яке вони можуть притягати до відповідальності вічно, аж до моменту коли відпаде його причина.
Якби у Вас була відстрочка, можна було б звісно і судитися, і таке інше. Але оскільки на бронь впливає наявність розшуку, то особливо не посудишся. Саме на це і розрахунок у шахраїв з ТЦК.
Як мінімум поповнити бюджет штрафами, а як максимум зняти бронь та мобілізувати.
Вам це питання треба вирішити до перебронювання або до 05.11.2025 р., коли буде відбуватися перевірка даних ТЦК у зв"язку з черговим продовженням воєнного стану та загальної мобілізації.
З повагою та розумінням, Я.О. Турчин
Адвокат, м. Чернігів, 7 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас.
На мій погляд, вирішувати з ТЦК особисто: так дієвіше, швидше. Ризиків немає, адже Ви маєте відстрочку.
Відповідно до ст. 38 КУпАП, адміністративне стягнення може бути накладене не пізніше ніж через 3 місяці з дня виявлення правопорушення. У багатьох випадках цей строк уже сплив, і ТЦК не має законних підстав накладати штраф. Сервіс у «Резерв+» фактично запускає процедуру штрафу з Вашої власної ініціативи. Наразі не бачу сенсу подавати ніякої заяви про штраф, адже юридично терміни притягнення Вас до відповідальності вже сплили.
Вам будуть корисними мої матеріали на цьому сайті:
https://uristy.ua/ua/blogs/znatta-administrativnog...
https://uristy.ua/ua/blogs/rozsuk-tck-ta-sp-sut-ta...
Загалом питання зняття з розшуку наразі є одним із пріоритетних у нашій діяльності, і є чимало успішної практики. Але пам'ятати потрібно про те, що всі ТЦК доволі різні у своїй діяльності. Позбутися відмітки можливо, але все залежить від ТЦК. Варто залучити адвоката, аби це все рухалося швидше, інакше ТЦК може затягувати відповіді на питання або взагалі їх не надавати.
З повагою! Щасти Вам!
Адвокат, м. Миколаїв, 34 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня!
Оскільки мова йде про те, що Ви не стали на облік у 2016 році, то можна говорити про сплив строків, які визначені статтею 38 КУпАП, а саме:
"адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення".
Проте, ТЦК все одно можуть спробувати притягнути Вас до відповідальності. В цьому варіанті Вам прийдеться вирішити, яким шляхом йти: або визнати правопорушення та сплатити штраф у сумі 8,5 К, або ж оскаржувати постанову керівника ТЦК про накладання стягнення у 17К до суду.Можете спробувати звернутися письмово, якщо не бажаєте особисто відвідувати ТЦК.
Цілком очевидно, що посадовими особами РТЦК та СП не складались ані протокол, ані постанова про адміністративне правопорушення на підставі яких передбачено внесення відомостей про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів (пункт 20-1 статті 7 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів»).
Як також, відповідно до статті 38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.
Отже, згідно статті 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв’язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.
Оскільки провадження по справі не може бути розпочате, то відсутня й підстава щодо доставлення Вас до РТЦК та СП для складання протоколу про адміністративне правопорушення у відповідності із статтею 259 КУпАП.
Отже, у цьому варіанті необхідно подати заяву до ТЦК із проханням видалити дані з Реєстру щодо порушення Вами правил ВО та відкликання звернення з НПУ.
Якщо ТЦК відмовить, звернутися до адміністративного суду із позовноюзаявою та зобов’язати ТЦК видалити дані про порушення правил ВО з Реєстру. Станом на зараз вже є позитивна судова практика. Щодо строків розгляду справи у суді, то це мінімум два-три місяці у суді першої інстанції.
Ризиків мобілізації не має, а от ризики направлення Вас на ВЛК навіть всупереч вимогам Постанови КМУ №560 та притягнення до адміністративної відповідальності, на жаль, існують.
Відсутність ВЛК у Резерв+ не анулює статус бронювання чи статус "На обліку".
Відповідно до Постанови КМУ №76 "Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час":
31. Надана відстрочка підлягає анулюванню в разі:
1) закінчення строку її дії;
2) завершення критично важливим підприємством виробництва товарів, виконання робіт і надання послуг для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань;
3) позбавлення підприємства, установи, організації статусу критично важливого підприємства, критично важливої установи державним органом, який прийняв рішення про визначення їх критично важливою установою;
4) ліквідації органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи;
5) звільнення військовозобов’язаного з органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи (крім звільнення з посади з подальшим призначенням на іншу посаду в межах одного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи);
6) тимчасового припинення дії трудового договору військовозобов’язаного з критично важливим підприємством, критично важливою установою;
7) обґрунтованого подання керівника органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування засобами Порталу Дія;
8) обґрунтованого подання керівника критично важливого підприємства, критично важливої установи, але не частіше ніж один раз на п’ять календарних днів засобами Порталу Дія;
9) надання відстрочки з інших причин, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”;
10) припинення укладеного договору (контракту) або закінчення строку призначення - для працівників спеціалізованих установ ООН, міжнародних судових органів, міжнародних та неурядових організацій та установ, членом, учасником або спостерігачем у яких є Україна відповідно до укладених міжнародних договорів України;
11) невиконання оператором протимінної діяльності протягом шести місяців робіт з розмінування (гуманітарного розмінування) за сертифікованим процесом (процесами) на основі інформації, поданої Центром протимінної діяльності;
12) невідповідності військовозобов’язаного умовам, зазначеним в абзаці третьому пункту 8 цього Порядку;
13) звільнення з посади священнослужителя (за заявою ДЕСС в електронній формі про анулювання бронювання військовозобов’язаного працівника, що формується на основі інформації, поданої юридичною особою - релігійною організацією);
14) виключення суб’єкта господарювання з переліку, зазначеного в абзаці шістнадцятому пункту 5 цього Порядку, або працівника суб’єкта господарювання із складу бригади, зазначеної в абзаці шістнадцятому пункту 5 цього Порядку.
Окрім того, згідно пункту 63 Постанови КМУ №560 під час діючої відстрочки, якою є у Вашому випадку бронювання, Вас не мають права направити на проходження ВЛК.
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня!
Так, як Ви оформили ВПО ще у 2016 році, то вже давно пройшли строки притягнення до адмінвідповідальності, водночас у Вас до сих пір залишився обов'язок стати на військовий облік в ТЦК за місцем реєстрації ВПО. На жаль, це можливо лише за особистої явки до ТЦК. Бронювання Вам не анулюють та мобілізації Ви не підлягаєте.
Водночас Вам ніхто не забороняє спробувати зняти розшук шляхом листування з ТЦК, але як показує практика, в більшості випадків вони вимагають особистої явки.
Загалом, щоб правильно вирішити Ваше питання Вам потрібно діяти в наступній послідовності:
Для цього Вам потрібно подати ТЦК письмову заяву про взяття на військовий облік, заяву про оформлення паперового ВОД (за необхідності) та документи, які підтверджують зміну місця проживання - довідка про реєстрацію ВПО.
Обов'язково зареєструйте заяву - для цього її необхідно подати в 2-х екземлярах. На другому екземлярі ТЦК має проставити відмітку про те, що вони отримали від Вас заяву: печатку/підпис та дату прийому. Ви цей екземляр маєте залишити в себе, як доказ Вашого бажання стати на військовий облік.
Якщо заяву не реєструють або відмовляють у взятті на облік - отримайте письмову відмову та подавайте скаргу до обласного ТЦК, Міноборони, Генштабу.
Потім Вас повинні зняти з обліку за місцем прописки без Вашої присутності!
Згідно частини 1 статті 37 ЗУ "Про військовий обов'язок і військову службу" взяттю на військовий облік військовозобов’язаних - підлягають військовозобов’язані, які прибули з інших місцевостей (адміністративно-територіальних одиниць) України або з-за кордону на нове місце проживання.
Згідно частини 5 статті 37 ЗУ "Про військовий обов'язок і військову службу" зняттю з військового обліку військовозобов’язаних - підлягають військовозобов’язані, які вибули в іншу місцевість (адміністративно-територіальну одиницю) України і стали на військовий облік за новим місцем проживання.
Згідно пункту 81 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів Особиста присутність призовників, військовозобов’язаних та резервістів для ЗНЯТТЯ або виключення з військового обліку у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів НЕ ОБОВ'ЯЗКОВА.
ОТЖЕ, ТЦК за Вашим новим місцем проживання зобов'язаний взяти Вас на військовий облік. При цьому Вас повинні зняти з військового обліку за місцем прописки без Вашої особистої присутності.
Відповідно до Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів
17. Для отримання (заміни) військово-облікового документа на бланку громадянин зобов’язаний особисто звернутися з письмовою заявою до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу (відповідного органу СБУ, розвідувального органу) за місцем перебування на військовому обліку або виключення з військового обліку та надати кольорову фотокартку встановленого розміру.
18. Військово-обліковий документ на бланку повинен бути виданий (замінений) протягом П'ЯТИ робочих днів з дати реєстрації заяви в районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки або його відділі (відповідному органі СБУ, підрозділі розвідувального органу).
Зняття розшуку та статусу про порушення є можливим в таких випадках:
На даний час, у Вас ще штрафу немає, а в Резерв+ Вам лише надають можливість добровільно визнати правопорушення та надати згоду на притягнення Вас до адмінвідповідальності без Вашої присутності.
Проте, згідно статті 38 Кодексу про адміністративні правопорушення адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом ТРЬОХ місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.
Тобто, так як пройшло більше року як Ви не стали на облік в ТЦК за новим місцем проживання, то Вам вже не можуть виписати штраф, а справу про притягнення до адміністративної відповідальності не можуть відкривати, адже сплили строки притягнення до адміністративної відповідальності.
Провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин:
1) відсутність події і складу адміністративного правопорушення;
7) закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.
Якщо хочете зняти розшук без сплати штрафу - Вам потрібно явитися до ТЦК за новим місцем проживання, стати на військовий облік та вимагати закрити справу (адже пройшли строки за ст.38 КУпАП)
Якщо хочете зняти розшук дистанційно - потрібно відправити заяву про закриття справи до ТЦК, який оголосив Вас у розшук, але в такому випадку існує ризик отримати у відповідь повістку.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Успіхів у реалізації задуманого!
Адвокат, м. Київ, 26 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю!
1. Чи треба буде платити штраф?
ШТРАФ ВИ ПОВИННІ СПЛАТИТИ.
ВСТАТИ НА ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК ЗА МІСЦЕМ РЕЄСТРАЦІЇ ВПО.
ЩОБ СТАТИ НА ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК ВИ ПОВИННІ МАТИ МІСЦЕ РЕЄСТРАЦІЇ ЗА НОВИМ МІСЦЕМ ПРОЖИВАННЯ.
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів Українивід 30 грудня 2022 р. N 1487
ПОРЯДОК
організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов'язаних та резервістів
81. Взяття на військовий облік призовників, військовозобов'язаних та резервістів у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів здійснюється за їх особистої присутності (крім випадків, визначених у пунктах 15, 151 цього Порядку та підпункті 101 пункту 1 додатка 2). При цьому взяття на військовий облік здійснюється за умови наявності паспорта громадянина України (паспорта громадянина України для виїзду за кордон у випадку подання заяви про взяття на військовий облік через закордонну дипломатичну установу України згідно з підпунктом 101 пункту 1 додатка 2) та військово-облікового документа у разі, якщо він видавався та не був втрачений.
Особиста присутність призовників, військовозобов'язаних та резервістів для зняття або виключення з військового обліку у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів не обов'язкова.
Додаток 2
до Порядку
ПРАВИЛАвійськового обліку призовників, військовозобов'язаних та резервістів
1. Призовники, військовозобов'язані та резервісти повинні:
1) перебувати на військовому обліку:
за задекларованим (зареєстрованим) місцем проживання - у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов'язані СБУ - у Центральному управлінні або регіональних органах СБУ (далі - органи СБУ), військовозобов'язані розвідувальних органів - у відповідному підрозділі розвідувального органу). Крім того, призовники, військовозобов'язані та резервісти, які проживають в селах та селищах, а також у містах, де відсутні відповідні районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, повинні перебувати на персонально-первинному військовому обліку у відповідних виконавчих органах сільських, селищних, міських рад;
за місцем роботи (навчання) - в центральних і місцевих органах виконавчої влади, в інших державних органах, в органах місцевого самоврядування, в органах військового управління (органах управління), військових частинах (підрозділах) Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органах спеціального призначення, на підприємствах, в установах, організаціях, закладах освіти, закладах охорони здоров'я незалежно від підпорядкування і форми власності;
7) особисто в семиденний строк з дня прибуття до нового місця проживання прибувати із паспортом громадянина України і військово-обліковими документами до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (органу СБУ, відповідного підрозділу розвідувального органу), який організовує та веде військовий облік на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, для взяття на військовий облік;
НОВИЙ ТЦКСП ПОВИНЕН ВАС ПОСТАВИТИ НА ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК - СТАТУС В РОЗШУКУ ПОВИНЕН ЗНИКНУТИ ПІСЛЯ ПРИТЯГНЕННЯ ВАС ДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА ПОРУШЕННЯ ПРАВИЛ ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ.
ВИ НЕ СТАЛИ НА ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК ЗА МІСЦЕМ ПРОЖИВАННЯ.
Військовий облік в Україні та за кордоном для українців регулює Порядок організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов'язаних та резервістів, прийнятий постановою КМУ № 1487 від 30 грудня 2022 року.
Особи, які змінили місце проживання і отримали статус ВПО також змінюють Територіальні центри комплектування і стають на військовий облік за місцем фактичного проживання.
За п. 21 Порядку, взяття громадян, які прибули з тимчасово окупованих територій України, на персонально-первинний та персональний військовий облік здійснюється після взяття таких осіб на облік ВПО та на військовий облік у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки.
За правилами маєте стати на військовий облік за новим місцем фактичного проживання. Зробити це потрібно протягом 7 днів після приїзду.
Відповідно до ч. 1 ст. 210-1 КУпАП порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію тягне за собою накладення штрафу на громадян від трьохсот до п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об`єднань - від однієї тисячі до однієї тисячі п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з ч. 3 ст. 210-1 КУпАП вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї тисячі до однієї тисячі п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об`єднань - від двох тисяч до трьох тисяч п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
2. Як краще звернутись в ТЦК, фізично чи можливо листом з заявою? Чи є ризики мобілізації при явці?
СТАТИ НА ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК МОЖНА ТІЛЬКИ ОСОБИСТО. МОБІЛІЗУВАТИ ВАС МОЖУТЬ ТІЛЬКІ ДОБРОВІЛЬНО.
ВАС МОЖУТЬ НАПРАВИТИ НА ВКЛ.
САМЕ ГОЛОВНЕ НЕ ПІДПИСУЙТЕ ЖОДНОГО ДОКУМЕНТА ПРО ДОБРОВІЛЬНЕ ПРОХОДЖЕННЯ ВЛК АБО ДОБРОВІЛЬНИЙ ПСИХОЛОГІЧНИЙ ВІДБІР ДЛЯ ВИЗНАЧЕННЯ ВАШОЇ ПРИДАТНОСТІ ДО ВІЙСЬКОВОЇ СЛУЖБИ - ЯКЩО ВИ ТАКЕ ПІДПИШЕТЕ, ТО СКОРІШЕ ЗА ВСЕ ВАС МОБІЛІЗУЮТЬ.
Військовозобов’язані з чинною відстрочкою від призову або бронюванням не направляються на проходження медичного огляду військово-лікарською комісією.
Це визначено Порядком проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, який регулюється постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 року № 560.
Винятками є випадки, коли військовозобов’язані з чинною відстрочкою від призову або бронюванням:
АЛЕ, ПРИ ЗМІНІ МІСЦЯ ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ, ПРОХОДИТИ ВЛК ОБОВ'ЯЗКОВО ПЕРЕД ВЗЯТТЯМ НА ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК.
П. 18 Правил військового обліку зазначає, що взяттю на військовий облік військовозобов’язаних державними органами, підприємствами, установами та організаціями підлягають:
-громадяни, придатні за станом здоров’я до проходження військової служби в мирний або воєнний час, які не досягли граничного віку перебування в запасі Збройних Сил.
Тож логічно, що при взятті на облік громадянин має бути визнаний придатним до військової служби, а відповідно, придатність до служби визначається тільки комісією ВЛК. Тобто, проходити ВЛК особи мають у разі взяття на облік за новим місцем проживання.
---
ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів Українивід 30 грудня 2022 р. N 1487
ПОРЯДОКорганізації та ведення військового обліку призовників, військовозобов'язаних та резервістів81. Взяття на військовий облік призовників, військовозобов'язаних та резервістів у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів здійснюється за їх особистої присутності (крім випадків, визначених у пунктах 15, 151 цього Порядку та підпункті 101 пункту 1 додатка 2). При цьому взяття на військовий облік здійснюється за умови наявності паспорта громадянина України (паспорта громадянина України для виїзду за кордон у випадку подання заяви про взяття на військовий облік через закордонну дипломатичну установу України згідно з підпунктом 101 пункту 1 додатка 2) та військово-облікового документа у разі, якщо він видавався та не був втрачений.
Особиста присутність призовників, військовозобов'язаних та резервістів для зняття або виключення з військового обліку у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів не обов'язкова.
3. Додатково питання, в резерві напроти графи ВЛК зазначено прочерк. ВЛК не проходив. Чи це критично? Надалі це може служити причиною для нового адміністративного впровадження? Чи не анулює відсутність ВЛК статус бронювання чи статус "На обліку"?
ВІДСУТНІСТЬ ВЛК ЖОДНИМ ЧИНОМ НЕ ВПЛИВАЄ НА ВАШЕ ПРАВО НА БРОНЮВАННЯ.
ВАС СКОРІШЕ ЗА ВСЕ ВІДПРАВЛЯТЬ НА ВЛК.
АДМІНІСТРАТИВНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ БУДЕ, ЯКЩО ВИ ПРОІГНОРУЄТЕ НАПРАВЛЕННЯ НА ВЛК.