Задайте питання юристу

966 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Захист прав споживачів, 02 грудня 2025, питання №144578

Чи можна повернути кошти за замовлення в інтернет-магазині, якщо товар неналежної якості і терміни виправлення невідомі?

Замовила в інтернет-магазині чохли на авто. Одразу заплатила 7600 грн. Менеджер зв'язався зі мною і попередив, що термін виготовлення складає 20-25 робочих днів. Місяць по тому замовлення не було відправлене і я написала з проханням повернути кошти. Мені пообіцяли знижку, безкоштовну доставку і попросили ще почекати. Минуло півтори тижні і посилку я отримала. Але як виявилося, чохли прийшли з дефектом. До речі, без знижок і оплати дороги. Тож заплатила я на сьогодні 7800 грн. Я зробила відео дефектів та відправила їх назад постачальнику. Зараз замовлення лежить у них на пошті. Питання, чи можу я попросити, щоб повернули кошти? Чи треба чекати, поки мені зіш'ють чохли належної якості?

Відповіді юристів (1)

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Лілія!

    Так, Ви маєте право вимагати повернення коштів, оскільки отримали товар із дефектом та не зобов'язані чекати ще такий самий строк, аби отримати заміну невідомої якості.

    Відповідно до статті 8 ЗУ "Про захист прав споживачів":

    "1. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

    1) пропорційного зменшення ціни;

    2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

    3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

    У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

    1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

    2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар".

    З повагою, адвокат Айвазян.


Схожі питання

Клієнт замовив індивідуальне пошиття товару з фарбуванням, на пошті оплатив товар. На виробі були розводи фарби які можна виправити повторним фарбуванням. Клієнт погодився і повернув товар виробнику. Товар був знов пофарбований ( виправилені розводи які не влаштовували клієнта). Фото товару надіслано замовнику. Замовник відмовився від них бо його невлаштовуваьи розміри,( розміри співпадали с заявкою). Але клієнт вимагає повернути йому кошти в повному обсязі. А виробник не згоден на повернення всієї суми лише 50% , а краще готовий повернути вироб. На чиєму боці правда?

Чи понесе покарання виробник, за те, що не повертає в повному обсязі кошти. Бо витратив матеріал та час на виготовлення виробу. Хоча виріб зробив згідно с замовленням, були також узгоджені деякі відхилення від фото, але клієнт погодився.

21 листопада 2025 Ольга, м. Миколаїв

5 відповідей

Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України