Задайте питання юристу

885 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Цивільне право, 04 березня 2019, питання №273 100₴

Как правильно составить письмо - претензию к поставщику(иностранная компания) о затягиванию сроков поставки после предоплаты,

У нас контракт с французской компанией по поставке клеевой продукции, со своей стороны мы выполнили все условия контракта, сделали заказ-заявку, подтвердили наш заказ, закрепив печатью с подписью.
Когда Французы указали дату производства, мы подписали договор-поставку с украинской компанией на клей, который это компания будет применять в строительных работах.
Согласно счет-фактур, мы сделали предоплату на Францию, а наши покупатели нам, в результате согласно указанных сроков производства клея, мы должны были завезти продукцию до 7 марта, в итоге сроки производства постоянно сдвигаются, в результате последней информации клей будет изготовлен к концу марта.
Все бы ни чего, если бы не наши обязательства перед нашими покупателями, по условиям договора-поставки, мы обязаны поставить клей, с учетом всех предыдущих задержек не позже 18 марта, в противном случае, мы срываем сроки строительных работ, и в то же время будем обязаны вернуть предоплату+штраф.
Как выставить притензию Франции, чтоб они были вынуждены срочно сделать нам поставку?

Відповіді юристів (1)

    Промський Євгеній Сергійович
    100%
    Промський Євгеній Сергійович 5 років тому

    Адвокат, м. Київ, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    Ви працюєте як ФОП чи юридична особа? Французька компанія має філію чи представництво в Україні?

    Стаття 222 Господарського кодексу. Досудовий порядок реалізації господарсько-правової відповідальності

    2. У разі необхідності відшкодування збитків або застосування інших санкцій суб'єкт господарювання чи інша юридична особа - учасник господарських відносин, чиї права або законні інтереси порушено, з метою безпосереднього врегулювання спору з порушником цих прав або інтересів має право звернутися до нього з письмовою претензією, якщо інше не встановлено законом.

    3. У претензії зазначаються:

    повне найменування і поштові реквізити заявника претензії та особи (осіб), якій претензія пред'являється;

    дата пред'явлення і номер претензії;

    обставини, на підставі яких пред'явлено претензію;

    докази, що підтверджують ці обставини;

    вимоги заявника з посиланням на нормативні акти;

    сума претензії та її розрахунок, якщо претензія підлягає грошовій оцінці;

    платіжні реквізити заявника претензії;

    перелік документів, що додаються до претензії.

    4. Документи, що підтверджують вимоги заявника, додаються в оригіналах чи належним чином засвідчених копіях. Документи, які є у другої сторони, можуть не додаватися до претензії, про що слід зазначити в претензії.

    5. Претензія підписується повноважною особою заявника претензії або його представником та надсилається адресатові рекомендованим або цінним листом або вручається адресатові під розписку.

    6. Претензія розглядається в місячний строк з дня її одержання, якщо інший строк не встановлено цим Кодексом або іншими законодавчими актами. Обгрунтовані вимоги заявника одержувач претензії зобов'язаний задовольнити.

    Стаття 224 Господарського кодексу. Відшкодування збитків

    1. Учасник господарських відносин, який порушив господарське зобов'язання або установлені вимоги щодо здійснення господарської діяльності, повинен відшкодувати завдані цим збитки суб'єкту, права або законні інтереси якого порушено.

    2. Під збитками розуміються витрати, зроблені управненою стороною, втрата або пошкодження її майна, а також не одержані нею доходи, які управнена сторона одержала б у разі належного виконання зобов'язання або додержання правил здійснення господарської діяльності другою стороною.

    Стаття 225 Господарського кодексу. Склад та розмір відшкодування збитків

    1. До складу збитків, що підлягають відшкодуванню особою, яка допустила господарське правопорушення, включаються:

    додаткові витрати (штрафні санкції, сплачені іншим суб'єктам, вартість додаткових робіт, додатково витрачених матеріалів тощо), понесені стороною, яка зазнала збитків внаслідок порушення зобов'язання другою стороною;

    неодержаний прибуток (втрачена вигода), на який сторона, яка зазнала збитків, мала право розраховувати у разі належного виконання зобов'язання другою стороною;

    матеріальна компенсація моральної шкоди у випадках, передбачених законом.

    Стаття 226 Господарського кодексу. Умови і порядок відшкодування збитків

    1. Учасник господарських відносин, який вчинив господарське правопорушення, зобов'язаний вжити необхідних заходів щодо запобігання збиткам у господарській сфері інших учасників господарських відносин або щодо зменшення їх розміру, а у разі якщо збитків завдано іншим суб'єктам, - зобов'язаний відшкодувати на вимогу цих суб'єктів збитки у добровільному порядку в повному обсязі, якщо законом або договором сторін не передбачено відшкодування збитків в іншому обсязі.

    2. Сторона, яка порушила своє зобов'язання або напевно знає, що порушить його при настанні строку виконання, повинна невідкладно повідомити про це другу сторону. У протилежному випадку ця сторона позбавляється права посилатися на невжиття другою стороною заходів щодо запобігання збиткам та вимагати відповідного зменшення розміру збитків.

    3. Сторона господарського зобов'язання позбавляється права на відшкодування збитків у разі якщо вона була своєчасно попереджена другою стороною про можливе невиконання нею зобов'язання і могла запобігти виникненню збитків своїми діями, але не зробила цього, крім випадків, якщо законом або договором не передбачено інше.

    5. У разі невиконання зобов'язання про передачу їй індивідуально визначеної речі (речей, визначених родовими ознаками) управнена сторона має право вимагати відібрання цієї речі (речей) у зобов'язаної сторони або вимагати відшкодування останньою збитків.

    7. Відшкодування збитків, завданих неналежним виконанням зобов'язання, не звільняє зобов'язану сторону від виконання зобов'язання в натурі, крім випадків, зазначених у частині третій статті 193 цього Кодексу.

    Резюмуємо:

    1) претензію Ви можете подати коли Вам уже заподіяні збитки, при чому в претензії Ви маєте зазначити розмір збитків, розрахунок суми, надати докази, що підтверджують суму збитків та обставини порушення договору;

    2) на данний момент доцільно звернутися до постачальника з вимогою про належне виконання договору, зазначивши, що в разі заподіяння Вам збитків неналежним виконанням договору будете вимагати їх відшкодування;

    3) у разі невиконання договору належним чином постачальником та заподіяння Вам збитків треба звертатися до постачальника з претензією, в якій вимагати відшкодування заподіяних Вам як реальних збитків, включаючи штраф за Вашим договором з будівельною компанією, так і неодержані Вами доходи у зв'язку зі зривом договору;

    4) у разі відмови їх відшкодування або неодержання відповіді за претензію слід звертатись з позовною заявою до госоподарського суду.

    З повагою,

    Євгеній Промський, юрист.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України