Задайте питання юристу

835 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Захист прав споживачів, 06 листопада 2020, питання №32336 150₴

хочу вернуть деньги за концерт

Здравствуйте.
В феврале были приобретены 2 билета на концерт на сайте karabas.com. Оплачен сам билет, сервисный сбор и "гарантия возврата" . Концерт должен был состояться 25.03. Из-за карантина его перенесли на 13.04, а потом на 13.11.
Просила вернуть деньги или предоставить информацию об организаторе концерта, т.к. они ссылаются на то, что являются агентом и деньги возвращает только организатор. Присылают отписки с их правил, а информацию об организаторе не предоставляют.

Подскажите пожалуйста насколько правомерны их действия и какие мои действия по возврату денег.

Відповіді юристів (14)

    Tetiana Клієнт 3 роки тому

    это ответ на просьбу вернуть деньги или предоставить информацию об организаторе

    Доброго дня!Так як подію було перенесено з форс-мажорних причин, до яких відноситься ситуація, яка склалась у країні на сьогоднішній день, білети поверненню не підлягають.Відповідно до нашої Публічної оферти:

    11.6. Сторони звільняються від відповідальності за повне або часткове невиконання своїх зобов'язань за цією Офертою, якщо таке невиконання стало наслідком обставин непереборної сили, тобто надзвичайних і невідворотних за даних умов обставин. До обставин непереборної сили, зокрема, відносяться: стихійні лиха, військові дії, страйки, стихійні безлади і протести, дії та рішення державних органів влади, збої, що виникають в телекомунікаційних і енергетичних мережах.

    8.3. Якщо при оформленні замовлення Покупець скористався послугою «Гарантія повернення вартості квитка» і додатково вніс оплату в розмірі 20 грн. за кожен квиток, Покупець може отримати 90% (дев'яносто відсотків) відшкодування вартості квитків при їх поверненні не пізніше ніж за 120 годин до початку заходу. Отримання відшкодування за невикористані квитки проводиться в Точці продажу в робочий час або шляхом перерахування на платіжну картку з якої була здійснена оплата таких квитків, з обов'язковим пред'явленням самого квитка та документа, що посвідчує особу (паспорта, військового квитка, студентського квитка, посвідчення водія, службового посвідчення), а також ІПН. Якщо в замовленні більше одного квитка - поверненню підлягають всі квитки такого замовлення. Повернення по гарантії не здійснюється на скасовані і перенесені заходи.

    Концерт на сьогоднішній день в силі на 13.11.20

    Будь ласка, слідкуйте за інформацією на : https://karabas.com/info

    Назва Організатора концерту на афіші.

    С уважением,Национальное билетное агентство karabas.com

    • Савченко Олександр
      Савченко Олександр 3 роки тому

      Юрист, м. Чернігів, 9 років досвіду

      Доброго дня!

      Так як Вам не відомо хто є організатором концерту, а агент з реалізації квитків (карабас) дану інформацію не надає, то за захистом своїх прав Вам необхідно відразу звернутися до територіальних органів Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (далі - Держпродспоживслужба) (Головних управліннь Держпродспоживслужби в областях, в місті Києві; районних управлінь Головних управліннь Держпродспоживслужби в областях, в місті Києві).

      Звернення до Держпродспоживслужби розглядаються в порядку, визначеному Законом України «Про звернення громадян». Аби звернення було розглянуто, воно повинно відповідати таким вимогам:

      • повинно бути заадресованим (чи органу державної влади, чи посадовій особі);
      • у зверненні має бути зазначено Ваше прізвище, ім ' я, по-батькові, місце проживання , викладено суть питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги;
      • повинно бути підписане заявником (заявниками) із зазначенням дати.

      До звернення додайте: копії квитка, чеку (банківської квитанції), листа в карабас з проханням повернути кошти або надати інформацію про організатора концерту та відповіді на цей лист.

      Після такого звернення в служби захисту споживачів з’явиться право на позапланову перевірку організаторів концерту. Тож вони будуть зобов’язані повернути гроші або обміняти квиток. У іншому випадку організатор ще й отримав би штраф, але в умовах карантину замовник чи агентство не є винуватцями скасування або переносу концерту, тож через форс-мажорні обставини уникнуть відповідальності.

      Закон на вашій стороні. Адже, згідно ст. 10 Закону Украни «Про захист прав споживачів» та Інструкції з ведення квиткового господарства в театрально-видовищних підприємствах та культурно-освітніх закладах у разі скасування, переносу концерту, споживачі мають право повернути попередньо придбані квитки. Повернення коштів відвідувачам проводиться організаторами заходу з пред’явленням документа, що посвідчує особу.

      "Повернення по гарантії не здійснюється на скасовані і перенесені заходи." - такі умови публічної оферти є несправедливими відносно споживача, так як обмежують його права; вони суперечать чинному законодавству та взагалі є недійсними.

      Всього Вам доброго!

    Кирда Вячеслав Володимирович
    23.3%

    Доброго дня!

    Ви маєте право на повернення коштів!

    “Згідно ст. 10 Закону Украни «Про захист прав споживачів» та інструкції з ведення квиткового господарства в театрально-видовищних підприємствах та культуро-освітніх закладах у разі скасування, переносу концерту, споживачі мають право повернути попередньо придбані квитки.

    Повернення коштів відвідувачам проводиться організаторами заходу з пред’явленням документа, що посвідчує особу”.

    1. Потрібно написати письмову заяву в 2-ох примірниках організатору і вимагайте, щоб вони її прийняли і зазначили дату. До заяви потрібно прикріпити квиток, чек, паспортні дані (часом просять копії, але це не обов’язково). Якщо не хочуть приймати письмову заяву – направте на поштову або електронну адресу організатора.
    2. До повернення підлягає вся сума за квиток, за сервісний збір оператора або за доставку тощо не буде компенсації.
    3. Якщо придбаний квиток був «акційний» і в організатора або оператора відмітка, мовляв такі квитки не повертаються – це порушення. Гроші за такі квитки зобов’язанні повернути у звичайному порядку.
    4. Якщо відповіді на вашу заяву немає або кажуть, що її загубили, просимо звертатися до управління Держпродспоживлсужби у відповідній області!Всього найкращого!
    • Tetiana Клієнт 3 роки тому

      Вячеслав, спасибо за ответ. Проблема в том, что Карабас не предоставляет информацию об организаторе. Времени осталась неделя.

      • Кирда Вячеслав Володимирович

        "Вячеслав, спасибо за ответ. Проблема в том, что Карабас не предоставляет информацию об организаторе. Времени осталась неделя".

        если не получается получить эту информацию в интернете, то нужно описать отказ предоставления информации об организаторе в жалобе Держпродсподислужбе!

    Ковальчук Владимир

    В соответствии с законодательством Украины возврат средств за билеты на зрелищные мероприятия проводится организатором и только в случае отмены мероприятия.

    Имеют ли право организаторы концертов не возвращать деньги за билеты?

    Да, если концерт перенесен и не имеет значения на сколько - три-четыре месяца или год. Это связано с тем, что карантин объявлен не только в Украине, а во всем мире. Большинство европейских летних фестивалей поступило уже точно также.

    В каких случаях, все-таки, деньги за билеты можно вернуть?

    Это возможно, если концерт отменен. В этом случае нужно ждать инструкции от организаторов на сайтах билетных операторов, у которых вы приобретали билеты. Возврат денег за купленные билеты будет проводиться в местах покупки. Для этого необходимы копия документа, удостоверяющего личность (паспорт, студенческий билет, удостоверение водителя), оригинал купленного билета и квитанция или другое подтверждение оплаты средств за билет.

    Есть ли еще законные поводы вернуть деньги за билет?

    Есть, если произошла замена исполнителя. Именно поэтому фестивали стараются максимально сохранить список заявленных участников на будущий год. Мой прогноз - организаторы фестивалей максимально сохранят свои лайнапы, тем более, что в этом заинтересованы и сами артисты.

    Когда реально получить деньги назад если перенос на год не устраивает?

    Думаю, что на данный момент это нереально, потому что у организаторов концертов сейчас нет оборота. Это станет реально только тогда, когда эта индустрия вновь начнет полноценно работать и деньги вновь начнут крутиться. А это значит, что не раньше, чем с осени. Но в каждом отдельном случае может быть по-разному.

    • Tetiana Клієнт 3 роки тому

      Спасибо конечно, но статью заказанную карабасом я нашла бесплатно. Я приобретала билеты со страховкой и по идее должна была без проблем получить возврат от самого карабаса. В итоге получила лишнюю переплату и невозможность вернуть деньги.

    Адвокат Евгений Александрович
    Адвокат Евгений Александрович 3 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 30 років досвіду

    Добрий день, Tetiana Plietnova-Kochyna!

    Форс-мажор - це надзвичайні та невідворотні обставини, які об'єктивно унеможливлюють виконання зобов'язань, передбачених умовами договору.

    Для визнання певної обставини форс-мажором необхідно врахувати, щоб, по-перше, вона була надзвичайною і не підвладною волі сторін договору, по-друге, непередбачуваною, тобто, її виникнення не могло бути передбачено під час укладення відповідного договору або до настання терміну виконання конкретного зобов'язання, по-третє, неминучою і, по-четверте, треба встановити причинно-наслідковий зв'язок між такою обставиною і неспроможністю сторони договору виконати свої конкретні зобов'язання.

    Факт виникнення, тривалість і припинення форс-мажорних обставин повинен підтверджуватися уповноваженим органом шляхом видачі відповідного сертифіката.

    В Україні уповноваженим органом є Торгово-промислова палата України та уповноважені нею регіональні торгово-промислові палати.

    При цьому, відповідний сертифікат видається за собівартістю, а для суб'єктів малого підприємництва - безкоштовно.

    17 березня 2020 р. набрав чинності Закон України № 530-XII, яким, зокрема, додатково внесено до переліку форс-мажорних обставин карантин, встановлений Кабінетом Міністрів України.

    Частину другу статті 14-1 Закону України "Про торгово-промислові палати в Україні" (Відомості Верховної Ради України, 1998 р., N 13, ст. 52; 2014 р., N 44, ст. 2040) після слів "введення комендантської години" доповнити словами "карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України".

    При цьому, договір публічної оферти, не містить положення саме щодо віднесення "карантину" до форс-мажорних обставин.

    Відповідно до ст.5 Закону України "Про звернення громадян", письмове звернення надсилається поштою, передається громадянином особисто або через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства.До письмових звернень відносяться також електронні звернення.

    В зв'язку з цим, Вам треба звернутися офіційно з заявою до агента, згідно до Законів України "Про звернення громадян", "Про захист прав споживачів", де зазначити, що вони зобов'язані надати копію сертифікату про факт виникнення, тривалість і припинення форс-мажорних обставин, а у разі не надання повернути кошти.

    Щодо відповідальності організатора, за Вашим офіційним зверненням за заявою агент повинен надати офіційну інформацію та документальне підтвердження щодо контактів організатора, договірних відносин між ними та відповідальності саме організатора.

    У разі відсутності реагування, Вы маєте право подати скаргу до Держпродспоживслужби України (колишня Інспекція захисту прав споживачів):

    http://www.consumer.gov.ua/Contact/

    "Держпродспоживслужба утворена відповідно до постанови КМУ від 10 вересня 2014 року № 442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади».

    Постановою КМУ від 02 вересня 2015 року № 667 затверджено Положення про Держпродспоживслужбу. Територіальні органи Держпродспоживслужби утворені постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1092. Наказом Міністерство аграрної політики та продовольства України від 12.04.2017 № 209 затверджено Положення про Головне управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів в області, в місті Києві.

    Відповідно до розпорядження Кабінету міністрів України від 6 квітня 2016 року № 260-р «Питання Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів»Держпродспоживслужба офіційно розпочала роботу і приступила до виконання функцій.

    Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

    Всього доброго!

    Успіхів Вам!

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 3 роки тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    По Вашому питанню повідомляю:

    Згідно статті 10 Закону України "Про захист прав споживачів", споживач має право відмовитися від договору про виконання робіт (надання послуг) і вимагати відшкодування збитків, якщо виконавець своєчасно не приступив до виконання зобов'язань за договором або виконує роботу так повільно, що закінчити її у визначений строк стає неможливим.

    Якщо під час виконання робіт (надання послуг) стане очевидним, що їх не буде виконано з вини виконавця згідно з умовами договору, споживач має право призначити виконавцю відповідний строк для усунення недоліків, а в разі невиконання цієї вимоги у визначений строк - розірвати договір і вимагати відшкодування збитків або доручити виправлення недоліків третій особі за рахунок виконавця.

    У разі виявлення недоліків вже у виконаній роботі (наданій послузі) споживач має право на свій вибір вимагати:

    • безоплатного усунення недоліків у виконаній роботі (наданій послузі) у розумний строк;
    • відповідного зменшення ціни виконаної роботи (наданої послуги);
    • безоплатного виготовлення іншої речі з такого ж матеріалу і такої ж якості чи повторного виконання роботи;
    • відшкодування завданих йому збитків з усуненням недоліків виконаної роботи (наданої послуги) своїми силами чи із залученням третьої особи;
    • реалізації інших прав, що передбачені чинним законодавством на день укладення відповідного договору.

    Зазначені вимоги підлягають задоволенню у разі виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) або під час її виконання (надання), а в разі неможливості виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) - протягом гарантійного чи іншого строку, встановленого договором, чи протягом двох років з дня прийняття виконаної роботи (наданої послуги) у разі відсутності гарантійного чи іншого строку, встановленого законодавством або договором.

    За наявності у роботі (послузі) істотних недоліків споживач має право вимагати розірвання договору та відшкодування збитків. Ця вимога може бути пред'явлена споживачем протягом строків, передбачених нормативно-правовими актами та нормативними документами, умовами договору, а в разі відсутності таких строків - протягом десяти років.

    Виконавець не несе відповідальності за невиконання, прострочення виконання або інше неналежне виконання зобов'язання та недоліки у виконаних роботах або наданих послугах, якщо доведе, що вони виникли з вини самого споживача чи внаслідок дії непереборної сили.

    Виконавець залежно від характеру і специфіки виконаної роботи (наданої послуги) зобов'язаний видати споживачеві розрахунковий документ, що засвідчує факт виконання роботи (надання послуги).

    Алгоритм дій у випадку порушення прав споживача

    У разі порушення своїх прав, споживач має право спробувати вирішити спір у досудовому порядку, звернувшись до територіальних органів Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (далі - Держпродспоживслужба) (Головних управліннь Держпродспоживслужби в областях, в місті Києві; районних управлінь Головних управліннь Держпродспоживслужби в областях, в місті Києві).Також споживач може підготувати позовну заяву та вирішити спір у суді.

    Досудове врегулювання

    Головні управління Держпродспоживслужби розглядають скарги, заяви i пропозиції громадян з питань захисту прав споживачів i вживають необхідних заходів для їхнього розв'язання; консультують споживачів з питань законодавства про захист прав споживачів.

    Звернення до Держпродспоживслужби розглядаються в порядку, визначеному Законом України «Про звернення громадян». Аби звернення було розглянуто, воно повинно відповідати таким вимогам:

    • повинно бути заадресованим (чи органу державної влади, чи посадовій особі);
    • у зверненні має бути зазначено Ваше прізвище, ім ' я, по-батькові, місце проживання , викладено суть питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги;
    • повинно бути підписане заявником (заявниками) із зазначенням дати.

    Звернення може бути подано як окремою особою (індивідуальне), так i групою осіб (колективне). На рівні районів і міст обласного значення звернення щодо захисту прав споживачів також приймають відділи по захисту прав споживачів у місцевих державних адмістраціях, виконавчих органах місцевих рад.

    Судове врегулювання спору:

    По-перше: негайно після виявлення факту порушення своїх прав, споживачу необхідно звернутися до продавця із письмовою заявою-претензією з вимогою щодо відновлення порушеного права. Претензія складається в двох примірниках в довільній формі і адресується продавцю (керівнику юридичної особи, фізичній особі-підприємцю).

    Важливо отримати на другому примірнику претензії відмітку про її отримання продавцем (із зазначенням дати, прізвища і посади особи, яка прийняла претензію, її підписом, печаткою юридичної особи, фізичної особи-підприємця). У випадку ухилення продавця від прийняття або реєстрації претензії слід направити її засобами поштового зв’язку на юридичну адресу продавця з описом вкладеної кореспонденції та повідомленням про вручення.

    Якщо претензія не була прийнята та/або розглянута або на неї не була надана відповідь або відповідь виявилася негативною, необґрунтованою та незаконною, а проведені переговори з продавцем/виробником товару (виконавчцем робіт, послуг) не призвели до задоволення ваших законних вимог, споживач має право оскаржити такі дії до Держпродспоживслужби .

    По-друге: у випадку якщо звернення з вимогами про поновлення порушеного права до продавця/виробника (виконавця робіт, послуг) або скарги до Держпродспоживслужби не дали бажаного результату, споживач має право звернутися до суду.

    Позов про захист прав споживачів подається до суду: за місцем проживання споживача, або за місцем знаходження відповідача, або за місцем заподіяння шкоди, або за місцем виконання договору - на вибір позивача.

    Згідно статті 22 Закону України «Про захист прав споживачів», споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав.

    Позовна заява має відповідати загальним вимогам щодо форми i змісту позовної заяви, зокрема, містити відомості: про те, яке право споживача порушено; коли i в чому це виявилось; про способи захисту, які належить вжити суду; про розмір сум, щодо яких заявлено вимоги, з відповідними розрахунками i обґрунтуваннями; про докази, що підтверджують позов. До заяви повинні бути додані необхідні документи - залежно від заявлених вимог (наприклад, договір, квитанція-замовлення, чек, транспортна чи інша накладна...).

    Відшкодування шкоди, завданої споживачу

    Відповідно до статті 4 Закону України "Про захист прав споживачів" споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції (дефекту в продукції), відповідно до закону.

    Моральна шкода, згідно із положеннями статті 23 Цивільного кодексу України полягає у:

    • - фізичному болю та стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв'язку з каліцтвом або іншим ушкодженням здоров'я;
    • - душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв'язку з протиправною поведінкою щодо неї самої, членів її сім'ї чи близьких родичів;
    • - душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв'язку із знищенням чи пошкодженням її майна;
    • - приниженні честі та гідності фізичної особи, а також ділової репутації фізичної особи.

    Згідно зі статтею 1167 Цивільного кодексу України моральна шкода, завдана фізичній або юридичній особі неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю, відшкодовується особою, яка її завдала, за наявності її вини, крім випадків, встановлених законом.

    Вимогу про відшкодування моральної шкоди може бути заявлено як під час підготовки претензії так і в позовній заяві у разі звернення до суду.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Крикун Сергій  Павлович
    16.7%
    Крикун Сергій Павлович 3 роки тому

    Юрист, м. Дніпро, 30 років досвіду

    Первое. Гражданский кодекс Украины (ГК; https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15):

    "Стаття 901. Договір про надання послуг

    1. За договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

    2. Положення цієї глави можуть застосовуватися до всіх договорів про надання послуг, якщо це не суперечить суті зобов'язання." -

    в этой части проведение концертов подпадает под определение понятия "услуга";

    "Стаття 617. Підстави звільнення від відповідальності за порушення зобов'язання

    1. Особа, яка порушила зобов'язання, звільняється від відповідальності за порушення зобов'язання, якщо вона доведе, що це порушення сталося внаслідок випадку або непереборної сили.

    Не вважається випадком, зокрема, недодержання своїх обов'язків контрагентом боржника, відсутність на ринку товарів, потрібних для виконання зобов'язання, відсутність у боржника необхідних коштів.";

    Стаття 906. Відповідальність виконавця за порушення договору про надання послуг

    1. Збитки, завдані замовнику невиконанням або неналежним виконанням договору про надання послуг за плату, підлягають відшкодуванню виконавцем, у разі наявності його вини, у повному обсязі, якщо інше не встановлено договором. Виконавець, який порушив договір про надання послуг за плату при здійсненні ним підприємницької діяльності, відповідає за це порушення, якщо не доведе, що належне виконання виявилося неможливим внаслідок непереборної сили, якщо інше не встановлено договором або законом.";

    "Стаття 22. Відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди

    1. Особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування.

    2. Збитками є:

    1) втрати, яких особа зазнала у зв'язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збиткки);

    2) доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).";

    "Стаття 625. Відповідальність за порушення грошового зобов'язання

    1. Боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов'язання

    2. Боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.." -

    во-первых, согласно приведенного положения ч.1 ст.901 ГК в случае обстоятельства непреодолимой силы (форс-мажор) исполнитель (организатор) освобождается от обязательства исполнения обещаной услуги (проведения концерта), а заказчик (зритель) освобождается от своего обязательства - оплаты этой непредоставленной услуги; во-вторых, касательно предусмотренного вторым предложением ч.1 ст.906 ГК освобождения исполнителя от ответственности за нарушение договора вследствие обстоятельства форс-мажор - такое положение, с одной стороны, противоречит разделению обязательств по договору предоставления услуг (ст.901 ГК); с другой стороны - праву потерпевшей стороны на возмещение убытков (вреда); в-третьих, согласно ст.625 ГК должник не освобождается от ответственности за невозможность исполнения ним денежного обязательства (полученной оплаты за концерт), т.е. независимо от наступления обстоятельства форс-мажор; при этом, данному положению также противоречит приведенное положение ч.1 ст.906 ГК; кроме того, введением карантина денежное обращение и проведение денежных расчетов не ограничено и не прекращено. Поэтому изложенное публичной оферте условие об освобождении от своих обязательств трактуются исполнителем (заказчиком) в части отказа возврата платы за непроведенный концерт незаконно, на свое усмотрение.

    Второе. ГК Украины:

    "Стаття 1000. Договір доручення

    1. За договором доручення одна сторона (повірений) зобов'язується вчинити від імені та за рахунок другої сторони (довірителя) певні юридичні дії. Правочин, вчинений повіреним, створює, змінює, припиняє цивільні права та обов'язки довірителя.

    2. Договором доручення може бути встановлено виключне право повіреного на вчинення від імені та за рахунок довірителя всіх або частини юридичних дій, передбачених договором. У договорі можуть бути встановлені строк дії такого доручення та (або) територія, у межах якої є чинним виключне право повіреного...

    Стаття 1004. Виконання доручення

    1. Повірений зобов'язаний вчиняти дії відповідно до змісту даного йому доручення. Повірений може відступити від змісту доручення, якщо цього вимагають інтереси довірителя і повірений не міг попередньо запитати довірителя або не одержав у розумний строк відповіді на свій запит. У цьому разі повірений повинен повідомити довірителя про допущені відступи від змісту доручення як тільки це стане можливим.

    2. Повіреному, який діє як комерційний представник (стаття 243 цього Кодексу), довірителем може бути надано право відступати в інтересах довірителя від змісту доручення без попереднього запиту про це. Комерційний представник повинен в розумний строк повідомити довірителя про допущені відступи від його доручення, якщо інше не встановлено договором.";

    "Стаття 243. Комерційне представництво

    1. Комерційним представником є особа, яка постійно та самостійно виступає представником підприємців при укладенні ними договорів у сфері підприємницької діяльності.

    2. Комерційне представництво одночасно кількох сторін правочину допускається за згодою цих сторін та в інших випадках, встановлених законом.

    3. Повноваження комерційного представника можуть бути підтверджені письмовим договором між ним та особою, яку він представляє, або довіреністю.

    4. Особливості комерційного представництва в окремих сферах підприємницької діяльності встановлюються законом.";

    "Стаття 543. Солідарний обов'язок боржників

    1. У разі солідарного обов'язку боржників (солідарних боржників) кредитор має право вимагати виконання обов'язку частково або в повному обсязі як від усіх боржників разом, так і від будь-кого з них окремо.

    2. Кредитор, який одержав виконання обов'язку не в повному обсязі від одного із солідарних боржників, має право вимагати недоодержане від решти солідарних боржників.

    Солідарні боржники залишаються зобов'язаними доти, доки їхній обов'язок не буде виконаний у повному обсязі.

    3. Солідарний боржник не має права висувати проти вимоги кредитора заперечення, що грунтуються на таких відносинах решти солідарних боржників з кредитором, у яких цей боржник не бере участі.

    4. Виконання солідарного обов'язку у повному обсязі одним із боржників припиняє обов'язок решти солідарних боржників перед кредитором.

    5. Ліквідація солідарного боржника - юридичної особи, смерть солідарного боржника - фізичної особи не припиняють обов’язку решти солідарних боржників перед кредитором та не змінюють його обсягу та умов виконання.".

    "ІНСТРУКЦІЯ з ведення квиткового господарства в театрально-видовищних підприємствах та культурно-освітніх закладах" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0483-99):

    "I. Загальні положення

    1.1...Інструкція не розповсюджується на підприємства, організації, установи культури, що застосовують реєстратори розрахункових операцій при наданні послуг. Застосування реєстраторів розрахункових операцій здійснюється відповідно до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг...

    1.2. У цій Інструкції терміни вживаються в такому значенні:...

    агент з реалізації квитків (реалізатор електронних квитків) – юридична особа або фізична особа-підприємець, яка здійснює реалізацію квитків з використанням АСПК;...

    Х. Повернення квитків

    У разі скасування, переносу або зміни заходу відвідувачі (глядачі, слухачі) мають право повернути попередньо придбані квитки. Повернення коштів відвідувачам (глядачам, слухачам) проводиться організаторами заходу з пред’явленням документа, що посвідчує особу (паспорта, військового квитка, студентського квитка, посвідчення водія, службового посвідчення)." -

    в этой части Вы вправе предъявить иск о возмещении вреда (с начислением санкций согласно приведенной выше ч.2 ст.625 ГК) солидарно к агенту и организатору концерта, учитывая отказ агента предоставить информацию об организаторе с учетом льгот по оплате судебного сбора, о чем изложено коллегой Гончаренко

    Tetiana Клієнт 3 роки тому

    Карабас предоставил информацию о концертном организаторе. Написала им, вот ответ.

    Здравствуйте. Если вы общались с юристом, он вам должен был сообщить вам о том, что все вопросы покупок/возвратов нужно решать с теми, у кого вы и совершали покупки. Третьи лица не имеют даже ваших данных, не говоря уж о том, что наша организация не занимается продажей билетов.

    • Крикун Сергій  Павлович
      Крикун Сергій Павлович 3 роки тому

      Юрист, м. Дніпро, 30 років досвіду

      Во-первых, приведенная мной Инструкция зарегистрирована в Минюсте Украине, т.е. имеет силу нормативного акта, является правомерной Вами к применению в части права требования и обязательной для организатора. Во-вторых, организатор не является третьим лицом - является надлежащим обязанным лицом; было-бы удивительным и странным в существующем в стране правопорядке получить признательный ответ и приглашение для возврата билета и встречной выплате его стоимости. В-третьих, как предусмотрено приведенным мною положением Инструкции, основанием для возврата билета является предъявление его владельцем документа, удостоверяющего личность - т.е. отсутствие Ваших данных у организатора не требуется и не является основанием для отказа (Ваших данных нет и у агента - Карабаса). Вы вправе или направить организатору заявление-претензию (под регистрацию его вручения на Вашем экземпляре, заказным письмом с уведомлением о вручении/составить свой экземпляр документа) или прямо подать в суд иск к организатору о возмещении вреда.

      • Савченко Олександр
        33.3%
        Савченко Олександр 3 роки тому

        Юрист, м. Чернігів, 9 років досвіду

        Доброго дня!

        Карабас предоставил информацию о концертном организаторе. Написала им, вот ответ. - необхідно бачити, що саме Ви написали і куди це відправили (на електронну чи поштову адресу організатора). Скоріш за все, у своїй заяві Ви не посилалися на норми законодавства, що також вплинуло на негативну відповідь. Адже, згідно ст. 10 Закону Украни «Про захист прав споживачів» та Інструкції з ведення квиткового господарства в театрально-видовищних підприємствах та культурно-освітніх закладах у разі скасування, переносу концерту, споживачі мають право повернути попередньо придбані квитки. Повернення коштів відвідувачам проводиться організаторами заходу з пред’явленням документа, що посвідчує особу.

        Направте їм заяву на електронну адресу та на поштову адресу (замовним листом з описом вкладення) з вимогою негайно повернути кошти за перенос концерту. Заява повинна бути оформлена відповідно до вимог ст. 5 ЗУ "Про звернення громадян". У тексті заяви зробіть посилання на норми Закону Украни «Про захист прав споживачів» та Інструкції з ведення квиткового господарства в театрально-видовищних підприємствах та культурно-освітніх закладах

        До заяви додайте: на електронну адресу - скан-копію квитка, чеку (банківської квитанції), листа в карабас з проханням повернути кошти або надати інформацію про організатора концерту та відповіді на цей лист;

        на поштову адресу - оригінал квитка, чеку (банківської квитанції), листа в карабас з проханням повернути кошти або надати інформацію про організатора концерту та відповіді на цей лист.

        Або ж можете відразу звернутися за захистом своїх прав Вам необхідно відразу звернутися до територіальних органів Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (далі - Держпродспоживслужба) (Головних управліннь Держпродспоживслужби в областях, в місті Києві; районних управлінь Головних управліннь Держпродспоживслужби в областях, в місті Києві).

        Всього доброго!

    • Адвокат Евгений Александрович
      26.7%
      Адвокат Евгений Александрович 3 роки тому

      Адвокат, м. Київ, 30 років досвіду

      Добрий вечір,Tetiana Plietnova-Kochyna!

      Рекомендую подати:

      - претензію про усунення порушень закону про захист прав споживачів;

      - скаргу до Держпродспоживслужби України (колишня Інспекція захисту прав споживачів):

      http://www.consumer.gov.ua/Contact/

      "Держпродспоживслужба утворена відповідно до постанови КМУ від 10 вересня 2014 року № 442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади».

      Постановою КМУ від 02 вересня 2015 року № 667 затверджено Положення про Держпродспоживслужбу. Територіальні органи Держпродспоживслужби утворені постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1092. Наказом Міністерство аграрної політики та продовольства України від 12.04.2017 № 209 затверджено Положення про Головне управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів в області, в місті Києві.

      Відповідно до розпорядження Кабінету міністрів України від 6 квітня 2016 року № 260-р «Питання Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів»Держпродспоживслужба офіційно розпочала роботу і приступила до виконання функцій.

      Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

      У разі відсутності реагування, подавати позовну заяву до суду про захист прав споживачів, без оплати судового збору.

      Всього доброго!

      Успіхів Вам!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України