Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
885 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Міжгірське ВУЖКГ, КП міжгірської селищної ради, проводячи ремонт за бюджетні кошти, примусово відключає водопостачання, та примушує переписати новий договір, за котрим мешканці за свій рахунок будуть оплачувати підключення до нової "гілки" водопостачання.
Основні документи:
Постанова Кабінету Міністрів України від 05.07.2019 № 690 «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення і типових договорів про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення»
ЗАКОН УКРАЇНИ "Про житлово-комунальні послуги"
Договір з КП
В договорі подібне не передбачено, заборгованості немає, офіційного попередження чи роз`яснення не отримано. Відсутні ТУ на водокористування, але до сих під послуга надається.
Прохання вказати конкретний алгоритм дій, щодо зразку коллективних заяв\скарг у відповідні інстанції, посилання на законодавчі акти, щоб захистити права мешканців, повторюю, цікавить конкретний алгоритм дій.
фото договору прикріплено до повідомлення
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (2)
Юрист, м. Суми, 6 років досвіду
Доброго дня!
По Вашому питанню повідомляю наступне:
До юрисдикуції органів місцевого самоврядування - сільської ради у сфері , питного водопостачання та водовідведення належать, зокрема, затвердження та реалізація місцевих програм у сфері питної води, питного водопостачання та водовідведення, участь у розробленні та реалізації відповідних державних і місцевих програм (ст. 13 Закону України від 10.01.2002 № 2918-III «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення»).
Забезпечувати Контроль за виконанням цієї Програми здійснює в межах повноважень визначених Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» ПОВИНЕН виконавчий комітет сільської ради. - сільський голова (староста села в ОТГ).
Враховуючи суть Вашої проблеми Вам необхідно:
1 .звернутися з заявою,(особисто) та колективною письмовою заявою до сільського голови та кожного з депутатів місцевої ради, яких обрали - мешканці села (селища), з приводу допомоги у вирішенні даного питання; (заяви подати письмово згідно ЗУ Про звернення громадян та зазначити , що відповідь має бути надана письмово у 15 -ти денний термін на зазначену адресу кожному заявникові)
- подати претензію у адресу постачальника води;( на юридичну та фактичну адресу рекомендованим листом з описом вкладення та повідомленням про вручення з додаванням оплачених квитанцій за минулий період їх копій, зазначити , що у разі не надання відповіді у 30 ть днів Ви залишаєте за собою право подачі позову до суду про неналежне виконання договору та компенсації збитків і моральної шкоди , прикласти розрахунок збитків та витрат.)
- у разі відсутності реагування, звернутися зі скаргою,(особисто) та колективною скаргою до Держпродспоживслужби України (колишня Інспекції захисту прав споживачів України, Санепідемстанція України), для проведення перевірки та вжиття заходів реагування;
- у разі відсутності реагування, звернутися зі скаргою,(особисто) та колективною скаргою до районної державної адміністрації та обласної державної адміністрації, для проведення перевірки з вжиттям заходів реагування;
- у разі відсутності реагування, звернутися зі скаргою, (особисто) та колективною скаргою до податкової служби для проведення перевірки постачальника та вжиття заходів реагування за порушення податкового законодавства.
Всі заяви направляти письмово ( особисто або поштою - рекомендованими листами з описом вкладень та врученням.
Це допоможе Вам як доказ у подальшому судовому процесі ( проти сільради та постачальника).
Згідно ЗУ Про житлово - комунальні послуги наявність договору не є виключною підставою для розрахунків за надані послуги, таким чином, якщо Ви сплатили хоча б одну копійку по квитанціям постачальника на рахунок вказаний у квитанції то Ви вже автоматично погодились на його послуги, що підтверджено квитанціями з банку та він має укласти з Вами договір на надання послуг. Якщо послуги є неякісними Ви маєте право відмовитись від них склавши акт- претензію про неналежно надані послуги , такий акт мають підписати не менше половини власників будинків , а якщо створено ОСББ - 70% власників житлової площі на загальних зборах співласників затверджених протоколом зборів за підписом голови зборів/ОСББ.
зразок акту - претензыъ до надавача послуг:
АКТ-ПРЕТЕНЗІЯ
про перерву в наданні послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, їх ненадання або надання не в повному обсязі
___ ___ ___ 20 __ р. (найменування населеного пункту) (дата складення)
Згідно з договором № ___ від___
споживач ___ (найменування юридичної особи або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи споживача)
висловлює претензії ___
___ (найменування суб’єкта господарювання – виконавця)
щодо послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, зокрема стосовно
___
___ (інформація про перерву в наданні послуг, їх ненадання або надання не в повному обсязі)
у період ___.
У зв’язку з викладеним виконавець повинен забезпечити відповідний рівень надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, усунути порушення, провести перерахунок розміру плати за перерву в наданні таких послуг, їх ненадання або надання не в повному обсязі.
Інші умови:___
___
Цей акт-претензію склали:
виконавець ___ (найменування посади, прізвище, ім’я та по батькові)
___
місцезнаходження___
телефон ___
___ (підпис)
М.П.
споживач ___ (прізвище, ім’я та по батькові)
___,
місцезнаходження або місце проживання
___
телефон ___
___ (підпис)
Звернення пишуться у простій письмовій формі з зазначенням ПІБ, АДРЕСИ, телефону заявників , по суті питань та з підписом заявника, подається до організації особисто з проставленням номеру та штампу або поштою на ім я директора організації.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Адвокат, м. Київ, 27 років досвіду
Добрий день, пане Василю. Пропоную наступний алгоритм дій. Для ефективного захисту потрібно набрати певного "фактажу". Тому,
1) Звертаєтеся з колективною скаргою в довільній формі на підставі Закону Про звернення громадян до своєї селищної ради як власника комунального підприємства. На протязі 30 днів отримаєте певну відповідь, яку можна буде аналізувати.
2) Таке саме звернення можете направити і самому комунальному підприємству.
3) Не чекаючи відповідей, у разі дійсного відключення від водопостачання кожний споживач оформлює претензію в порядку ст.27 Закону Про житлово-комунальні послуги (Дивіться тутhttps://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2189-19?find=1... )
4) не чекаючи відповіді, кожен споживач, або хоча б декілька письмово звертаються до водоканалу з проханням офіційно надати проект нового договору для його розгляду і можливого укладення (бажано отримати такий примірник договору з печаткою водоканалу, або із супровідним листом з пропозицією укласти такий договір) але ж звичайно не підписувати.
5) після отримання такого певного фактажу - звертаємося до суду в порядку позову про захист прав споживачів (кожен споживач окремо, або декілька позивачів в одному позові, тут слід продумати тактику). Судовий збір за це не платиться.
6) паралельно із верненням до суду (або й раніше) можна звертатися до Антимонопольного комітету із заявою про зловживання водоканалом монопольним становищев.
Як отримаєте вищезазначений "фактаж" можете звернутися до мене особисто через сайт для отримання допомоги у зверненнях до суду і антимонопольного комітету.
Маю надію, що консультація для Вас буде корисною. Всього Вам найкращого