Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
885 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Добрый день,помогите пожалуйста решить вопрос с возвратом товара который был закуплен в салон красоты по себестоимости, продукция не подошла,результатом не довольны.Шампуни, бальзамы, укладочные средства.Не вся конечно не подошла,но вернуть нужно все.Использовпли пробники сама продукция осталась надлежащего качества,не повреждено.Просто не подошли в уходе за волосами, вызывает шелушение и сильно сушит волосы. А также заметили,что нам не на весь товар выдали накладные,и те которые выдали не могу понять как посчитали сумму почему-то сумма вышла больше чем стоимость всех этих шампуней.Заплатили три тысячи по накладной написаны не все товары и все равно сумма не сходится, может я что то не понимаю.Помогите пожалуйста в этой ситуации.Плзвонили туда нам сказали ,что забирать товар назад не хотят.
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (14)
Юрист, м. Харків
Добрый день!
К сожалению товар не вернуть поставщику.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 р. N 172 товари, які не підлягають поверненню зокрема парфюмерно-косметичні вироби.
Вернуть возможно исключительно по договоренности с поставщиком, но исходя из ситуации, это не получится.
Юрист, м. Дніпро, 7 років досвіду
Доброго дня. Відповідно до Постанови КМУ від 19 березня 1994 р. N 172 , Про реалізацію окремих положень Закону України "Про захист прав споживача" , парфюмерно-косметичні вироби належної якості є такими, що не підлягають обміну та поверненню.
Шампуні, бальзами, засоби для укладки належить до парфюмерно-косметичних виробів, а тому , не можуть бути повернуті.
Юрист, м. Харків, 14 років досвіду
Доброго дня!
Згідно статті 9 Закону України "Про захист прав споживачів" передбачено право споживача обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний, якщо куплений товар не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути використаний за призначенням.
Обмін або повернення товару можливе на протязі 14 днів, без врахування дня покупки, якщо триваліший термін обміну або повернення товару не було оголошено продавцем.
Обмін або повернення товару проводиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вид, споживчі властивості, пломби, ярлики та розрахунковий документ, виданий продавцем разом з товаром. Якщо на момент обміну або повернення потрібного товару немає у продажу, споживач має право розірвати договір купівлі-продажу та повернути товар і одержати назад гроші. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 р. № 172 "Про реалізацію окремих положень Закону України "Про захист прав споживачів", затверджено перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню).
До товарів які не підлягають обміну, або поверненню відносяться:
1. Продовольчі товари.
2. Лікарські засоби.
3. Предмети сангігієни.
4. Фотоплівки, фотопластинки, фотографічний папір.
5. Корсетні товари.
6. Парфюмерно-косметичні вироби.
7. Перо-пухові вироби.
8. Дитячі іграшки м’які.
9. Дитячі іграшки гумові надувні.
10. Зубні щітки.
11. Мундштуки.
12. Апарати для гоління.
13. Помазки для гоління.
14. Гребінці, гребені та щітки масажні.
15. Сурдини (для духових музичних інструментів).
16. Скрипкові підборіддя.
17. Рукавички.
18. Тканини.
19. Тюлегардинні і мереживні полотна.
20. Килимові вироби метражні.
21. Білизна натільна.
22. Білизна постільна.
23. Панчішно-шкарпеткові вироби.
24. Товари в аерозольній упаковці.
25. Друковані видання.
26. Лінійний та листовий металопрокат, трубна продукція, пиломатеріали, погонажні (плінтус, наличник), плитні матеріали (деревноволокнисті та деревностружкові плити, фанера) і скло, нарізані або розкроєні під розмір, визначений покупцем (замовником).
27. Аудіо-, відеокасети, диски для лазерних систем зчитування із записом.
28. Вироби з натурального та штучного волосся (перуки).
29. Товари для немовлят (пелюшки, соски, пляшечки для годування т. д.).
30. Інструменти для манікюру, педикюру (ножиці, пилочки тощо).
31. Ювелірні вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.
Перелік товарів, що не підлягають обміну або поверненню є вичерпним.
Продавець не має права відмовити в обміні або поверненні товару, не включеного до переліку, якщо він відповідає всім вимогам, передбаченим ст. 9 Закону.
Більш того, на той товар, на який не має документів - продавець може не повертати гроші, навіть якщо захотів би повернути гроші, Тому що у вас немає підтвердження того, що саме цей товар ви купили у саме цього продавця.
Тому примусити забрати товар - у вас не вийде. Однак ви можете "пригрозити" що ви можете залишити негативні відгуки про салон краси, звернутися до контролюючих органів з ціллю перевірити якість товару, їх вплив на чоловіка (більш того така продукція з ваших слів "вызывает шелушение и сильно сушит волосы") та ін.
Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіДобрый день!
Действия Закону України "Про захист прав споживача" на Ваши взаимоотношения с поставщиком не распространяются, так как Вы не являетесь потребителем в понимании этого Закона.
Стаття 1. Визначення термінів
22) споживач - фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов'язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов'язків найманого працівника;.
Ваши взаимоотношения регулируются Хозяйственным кодексом Украины .
В одностороннем порядке «просто так» взять и вернуть принятый товар продавцу покупатель не может. Так, согласно ст. 188 ХКУ изменение или расторжение хозяйственных договоров в одностороннем порядке не допускается, если (!) иное не предусмотрено законом или договором.
Вместе с тем покупатель вправе вернуть товар (независимо от того, есть соответствующая оговорка в договоре или нет), если продавцом нарушены договорные условия. Например, товар оказался некачественным/некомплектным/на него нет документов и т. п. (ст. 268, 270 ХКУ, ч. 2 ст. 666 ГКУ, ч. 1 ст. 670 ГКУ, ч. 2 ст. 672 ГКУ, ч. 2 ст. 678 ГКУ, ч. 2 ст. 684 ГКУ).
Единственный для Вас вариант - договориться с продавцом о возврате.
Юрист, м. Суми, 6 років досвіду
Доброго дня!
Повідомляю наступне:
Згідно статті 9 Закону України "Про захист прав споживачів" передбачено право споживача обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний, якщо куплений товар не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути використаний за призначенням.
Обмін або повернення товару можливе на протязі 14 днів, без врахування дня покупки, якщо триваліший термін обміну або повернення товару не було оголошено продавцем. Обмін або повернення товару проводиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вид, споживчі властивості, пломби, ярлики та розрахунковий документ, виданий продавцем разом з товаром. Якщо на момент обміну або повернення потрібного товару немає у продажу, споживач має право розірвати договір купівлі-продажу та повернути товар і одержати назад гроші.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 р. № 172 "Про реалізацію окремих положень Закону України "Про захист прав споживачів", затверджено перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню).
До товарів які не підлягають обміну, або поверненню відносяться:
1. Продовольчі товари.
2. Лікарські засоби.
3. Предмети сангігієни.
4. Фотоплівки, фотопластинки, фотографічний папір.
5. Корсетні товари.
6. Парфюмерно-косметичні вироби.
7. Перо-пухові вироби.
8. Дитячі іграшки м’які.
9. Дитячі іграшки гумові надувні.
10. Зубні щітки.
11. Мундштуки.
12. Апарати для гоління.
13. Помазки для гоління.
14. Гребінці, гребені та щітки масажні.
15. Сурдини (для духових музичних інструментів).
16. Скрипкові підборіддя.
17. Рукавички.
18. Тканини.
19. Тюлегардинні і мереживні полотна.
20. Килимові вироби метражні.
21. Білизна натільна.
22. Білизна постільна.
23. Панчішно-шкарпеткові вироби.
24. Товари в аерозольній упаковці.
25. Друковані видання.
26. Лінійний та листовий металопрокат, трубна продукція, пиломатеріали, погонажні (плінтус, наличник), плитні матеріали (деревноволокнисті та деревностружкові плити, фанера) і скло, нарізані або розкроєні під розмір, визначений покупцем (замовником).
27. Аудіо-, відеокасети, диски для лазерних систем зчитування із записом.
28. Вироби з натурального та штучного волосся (перуки).
29. Товари для немовлят (пелюшки, соски, пляшечки для годування т. д.).
30. Інструменти для манікюру, педикюру (ножиці, пилочки тощо).
31. Ювелірні вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.
Перелік товарів, що не підлягають обміну або поверненню є вичерпним.
Продавець не має права відмовити в обміні або поверненні товару, не включеного до переліку, якщо він відповідає всім вимогам, передбаченим ст. 9 Закону.
засоби для укладки належить до парфюмерно-косметичних виробів, а тому , не можуть бути повернуті.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Подскажите пожалуйста,а краски для покраски волос тоже не подлежат возврату?
Юрист, м. Харків, 14 років досвіду
так, нажаль краска для волос підпадає під визначення "парфюмерно-косметичні вироби", тому не підлягає поверненню.
Спасибо большое
Юрист, м. Харків, 33 роки досвіду
В данной ситуации вы не являетесь потребителей, вы субъект хозяйствования и закон о защите прав потребителей на вас не распространяется. Речь идет о возврате товара, который как вы пишите не подошёл, по договору, заключённому, пусть и без составления письменного документа, между субъектами хозяйствования. К сожалению если продавец не желает возврата товара и соответственно возврата вам денежных средств, то данный спор можно решить исключительно в судебном порядке
В этом случае вам в суде надо будет доказать, что данная продукция по качеству не соответствует условиям договора, не пригодна для использования или имеет другие недостатки, которые делают ее непригодной. А договора я так понял у вас нет. Конечно можно провести експертизу продукции на соответствие ее стандартам допустимым в Украине. Но сами понимаете насколько все это хлопотно и результат не гарантирован.
Адвокат, м. Київ, 16 років досвіду
Добрый день, Карина!
Безусловно, забирать они точно не захотят.
Для этого вы и берете письменную претензию на имя продавца, в которой излагаете про нарушения и искажение информации про товар, и требуете расторжения договора и возврат средств.
Набирайте, для подготовки претензии, оставляя лид на сайте на мое имя.
Благодарю Вас за ответ.
Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіПодскажите пожалуйста,а краски для покраски волос тоже не подлежат возврату?
Хххххххх
Поймите Вы не потребитель, Вы хозяйствующий субъект и требования Закону України "Про захист прав споживача" на Вас не распространяется. (Смотрите мою консультацию выше).
Два пути возврата товара:
- договориться с поставщиком;
- требовать разрыва договора в судебном порядке.
Юрист, м. Дніпро, 31 рік досвіду
Хозяйственный кодекс Украины (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/436-15):
"Стаття 202. Загальні умови припинення господарських зобов'язань...
2. Господарське зобов'язання припиняється також у разі його розірвання або визнання недійсним за рішенням суду.
3. До відносин щодо припинення господарських зобов'язань застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.".
Гражданский кодекс Украины (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text):
"Стаття 229. Правові наслідки правочину, який вчинено під впливом помилки
1. Якщо особа, яка вчинила правочин, помилилася щодо обставин, які мають істотне значення, такий правочин може бути визнаний судом недійсним.
Істотне значення має помилка щодо природи правочину, прав та обов'язків сторін, таких властивостей і якостей речі, які значно знижують її цінність або можливість використання за цільовим призначенням. Помилка щодо мотивів правочину не має істотного значення, крім випадків, встановлених законом..."
Закон Украины "Про судовий збір" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3674-17/page#T...):
"Стаття 4. Розміри ставок судового збору...
2. Ставки судового збору встановлюються у таких розмірах:...
2. За подання до господарського суду:
2) позовної заяви немайнового характеру - 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб"
Прожиточный минимум для трудоспособных лиц на данный момент составляет 2379 грн. (https://index.minfin.com.ua/labour/wagemin/).
Правовые основания для возврата товара есть (приведены), другое дело оправдан ли этот возврат. Один только судебный сбор немного меньше суммы возврата, не считая других расходов, времени судебной тяжбы, в течение которой и сумму судебного сбора и сумму возврата съест инфляция - как я считаю, "овчинка выделки не стоит". Как вариант - продать товар Вашим коллегам по бизнесу.
Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду
Здравствуйте, Карина!
Поскольку Вы приобрели товар как предприниматель, а не как физлицо, то на ваши отношения с продавцом не распространяются нормы закона "О защите прав потребителей".
У вашем случае необходимо руководствоваться ч. 5 ст. 268 Хозяйственного кодекса Украины:
5. У разі поставки товарів більш низької якості, ніж вимагається стандартом, технічними умовами чи зразком (еталоном), покупець має право відмовитися від прийняття і оплати товарів, а якщо товари уже оплачені покупцем, - вимагати повернення сплаченої суми.
Также, обращаю Ваше внимание, что для таких претензий установлен сокращенный срок исковой давности - 6 месяцев со дня выявления дефектов.
Рекомендую всю переписку с ними перевести в бумажный, а не электронный формат (с подтверждением вручения), чтобы потом было что предъявить в суде в качестве доказательств. В том числе, если они согласны с тем, что товар не качественный, также получить от них соответствующее письмо (в бумажном формате) с таким подтверждением, а не просто на словах.
Еще нужно ознакомиться также подробно с текстом договора поставки, на основании которого Вам поставили этот товар, т.к. в нем могут быть особые условия по данному вопросу.
Всего доброго!
Удачи Вам!