Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
885 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Доброго дня!
Потрібна допомога. 19.12.2021р. на одному із сайтів по своїй необачності зробила заказ на тимчасові зйомні вініри Dr.Smile. Згідно акційноі пропозиції зі 100% знижкою. В результаті розмови заказала 2 веніри на верхній та нижній ряд зубів та дала усну згоду на заключення договору і отримання товару на Новій почті. 100% знижку дали на 1 венір інший обійшовся у 2000грн. Заказ оформили як наложений платіж з доставкою Нової пошти. Через 15 хвилин хотіла уточнити деякі деталі заказу, але мені вже ніхто не відповів. Почитала відгуки і зрозуміла що потрапила на недобросовісного постачальника.
Як мені правильно відмовитись від посилки? Потрібно її отримувати і оглядати, чи можна відмовитись від посилки без огляду та які документи відправити постачальнику, щоб в подальшиму не мати справу з колекторами?
Дякую.
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (7)
Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду
Добрий день, Наталія!
Якщо Вам цей товар не потрібен, то ні у якому разі не отримуйте його на "Новій пошті", так як він поверненню не підлягає,за виключенням випадку неналежної якості товару.
При цьому, відмитися від замовлення товару, при певних умовах, Ви маєте право.
Вам треба направити листа на електронну адресу продаця про те, що Ви відомвляєтеся від замовлення, з посиланням на те, що при замовленні товару була відсутня повна інформацію про товар, жодного разу не замовляючи такий товар та не буди фахівцем до галузі якої відноситься товар, Ви спочатку вважали, що загальної інформації про цей товар достатньо, щоб мати про нього враженння, але згодом вже після замовлення товару, дізналися про те, що це не так, так як товар має свої особливості, при цьому, Ви не змогли дозвонитися до продавця для того, щоб отримати повну інформацію про товар (факт надання інформації відповідно до вимог частини другої цієї статті повинен бути підтверджений письмово або за допомогою електронного повідомлення. Інформація, підтверджена таким чином, не може бути змінена продавцем (виконавцем) в односторонньому порядку).
Крім того, проджавцем Вам не надано документ, який засвідчує факт укладення договору і є підставою для виникнення взаємних прав та обов'язків.
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про захист прав споживачів
(Відомості Верховної Ради УРСР (ВВР), 1991, № 30, ст.379):
Про захист прав споживачів | від 12.05.1991 № 1023-XII (rada.gov.ua)
"Стаття 12. Права споживача в разі укладення договору поза торговельними або офісними приміщеннями
...2. У разі реалізації продукції поза торговельними або офісними приміщеннями продавець (виконавець) зобов'язаний надати споживачеві документ, який засвідчує факт укладення договору і є підставою для виникнення взаємних прав та обов'язків. Такий документ повинен містити інформацію про:
1) дату укладення договору;
2) найменування та місцезнаходження продавця (виконавця);
3) найменування продукції;
4) ціну;
5) строк виконання робіт (надання послуг);
6) інші істотні умови договору;
7) права та обов'язки сторін договору.
У разі ненадання такої інформації суб'єкт господарювання несе відповідальність, встановлену статтями 15 і 23 цього Закону.
3. У разі реалізації продукції поза торговельними або офісними приміщеннями споживач має право розірвати договір за умови повідомлення про це продавця (виконавця) протягом чотирнадцяти днів з дати одержання документа, який засвідчує факт здійснення правочину поза торговельними або офісними приміщеннями чи прийняття продукції або першої поставки такої продукції, за умови, що така продукція є річчю, а прийняття чи поставка продукції відбувається пізніше часу одержання споживачем документа на їх продаж.
...
5. ...Будь-які витрати, пов'язані з поверненням продукції, покладаються на продавця (виконавця). Продавець (виконавець) повинен відшкодувати витрати споживача у зв'язку з поверненням продукції.
...6. Якщо споживачеві не було надано документ (електронний документ), який засвідчує факт здійснення правочину поза торговельними або офісними приміщеннями, такий правочин не є підставою для виникнення обов'язків для споживача.
У разі ненадання документа (електронного документа) або підтвердження інформації споживач повідомляє продавця (виконавця) про недійсність договору. Продавець (виконавець) протягом тридцяти днів з моменту одержання такого повідомлення повинен повернути споживачеві одержані кошти та відшкодувати витрати, понесені споживачем у зв'язку з поверненням продукції. ...".
"Стаття 13. Право споживача у разі укладення договору на відстані
2. Перед укладенням договорів на відстані продавець (виконавець) повинен надати споживачеві інформацію про:
1) найменування продавця (виконавця), його місцезнаходження та порядок прийняття претензії;
2) основні характеристики продукції;
3) ціну, включаючи плату за доставку, та умови оплати;
4) гарантійні зобов'язання та інші послуги, пов'язані з утриманням чи ремонтом продукції;
5) інші умови поставки або виконання договору;
6) мінімальну тривалість договору, якщо він передбачає періодичні поставки продукції або послуг;
7) вартість телекомунікаційних послуг, якщо вона відрізняється від граничного тарифу;
8) період прийняття пропозицій;
9) порядок розірвання договору.
У разі ненадання такої інформації суб'єкт господарювання несе відповідальність згідно із статтями 15 і 23 цього Закону.
3. Факт надання інформації відповідно до вимог частини другої цієї статті повинен бути підтверджений письмово або за допомогою електронного повідомлення. Інформація, підтверджена таким чином, не може бути змінена продавцем (виконавцем) в односторонньому порядку.
Підтвердження інформації не вимагається, якщо послуга надається засобами дистанційного зв'язку і оплачується через оператора телекомунікаційних послуг.
4. Споживач має право розірвати укладений на відстані договір шляхом повідомлення продавця (виконавця) про це протягом чотирнадцяти днів з моменту підтвердження інформації або з моменту одержання товару чи першої поставки товару.
Якщо відповідно до абзацу другого частини третьої цієї статті підтвердження інформації не вимагається, споживач може розірвати договір протягом чотирнадцяти днів з моменту його укладення.
У разі продажу матеріальних речей їх повернення також свідчить про розірвання договору.
Якщо підтвердження інформації не відповідає вимогам частини третьої цієї статті, строк, протягом якого споживач має право розірвати договір, становить дев'яносто днів з моменту одержання такої інформації, або у разі продажу матеріальних речей - з моменту одержання товару або першої поставки товару. Якщо протягом цього строку підтвердження інформації було виправлене, споживач має право розірвати договір протягом чотирнадцяти днів з моменту одержання виправленого підтвердження.
...7. До договору, укладеного на відстані, застосовуються положення, передбачені частинами п'ятою - дев'ятою статті 12 цього Закону".
"Стаття 15. Право споживача на інформацію про продукцію
1. Споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги). Інформація про продукцію не вважається рекламою.
Інформація про продукцію повинна містити:
1) назву товару, найменування або відтворення знака для товарів і послуг, за якими вони реалізуються;
3) дані про основні властивості продукції, номінальну кількість (масу, об’єм тощо), умови використання;
4) відомості про вміст шкідливих для здоров'я речовин, які встановлені нормативно-правовими актами, та застереження щодо застосування окремої продукції, якщо такі застереження встановлені нормативно-правовими актами;
5) позначку про наявність у складі продукції генетично модифікованих організмів;
6) дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції;
6-1) виробник (продавець) у разі виявлення недостовірної інформації про продукцію (якщо вона не шкодить життю, здоров'ю або майну споживача) протягом тижня вилучає цю продукцію з продажу та приводить інформацію про неї у відповідність, якщо законом чи відповідним технічним регламентом не встановлено інший порядок дій виробника (продавця) у таких випадках;
7) дату виготовлення;
8) відомості про умови зберігання;
9) гарантійні зобов'язання виробника (виконавця);
10) правила та умови ефективного і безпечного використання продукції;
11) строк придатності (строк служби) товару (наслідків роботи), відомості про необхідні дії споживача після їх закінчення, а також про можливі наслідки в разі невиконання цих дій;
12) найменування та місцезнаходження виробника (виконавця, продавця) і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від споживача, а також проводить ремонт і технічне обслуговування.
Інформація про послуги, пов'язані з концертною, гастрольно-концертною, конкурсною, фестивальною діяльністю, повинна містити дані про використання чи невикористання виконавцями музичних творів фонограм власного вокального, інструментального, вокально-інструментального виконання музичного твору з музичним супроводом або без нього чи фонограм музичного супроводу до власного вокального, інструментального, вокально-інструментального виконання музичного твору.
Стосовно продукції, яка за певних умов може бути небезпечною для життя, здоров'я споживача та його майна, навколишнього природного середовища, виробник (виконавець, продавець) зобов'язаний довести до відома споживача інформацію про таку продукцію і можливі наслідки її споживання (використання).
Нормативно-правовими актами, в тому числі технічними регламентами, можуть бути встановлені додаткові вимоги до змісту інформації про продукцію. У разі якщо нормативно-правовими актами, у тому числі технічними регламентами, встановлено спеціальні вимоги до змісту інформації про певні види продукції, положення цієї частини застосовуються у частині, що не охоплюється такими спеціальними вимогами.
Інформація споживачеві повинна надаватися згідно із законодавством про мови.
2. Інформація, передбачена частиною першою цієї статті, доводиться до відома споживачів виробником (виконавцем, продавцем) у супровідній документації, що додається до продукції, на етикетці, а також у маркуванні чи іншим способом (у доступній наочній формі), визначеним відповідними нормативно-правовими актами, у тому числі технічними регламентами, або, прийнятим для окремих видів продукції або в окремих сферах обслуговування.
Інформація про продукцію може бути розміщена у місцях, де вона реалізується, а також за згодою споживача доводитися до нього за допомогою засобів дистанційного зв'язку.
3. Продавець (виконавець), який реалізує продукцію, повинен обов'язково зазначати ціну кожної одиниці такої продукції або однієї категорії продукції та ціну однієї стандартної одиниці цієї продукції.
Написи щодо ціни реалізації продукції мають бути чіткими і простими для розуміння.
Ціна продукції повинна включати в себе всі податки та неподаткові обов'язкові платежі, які відповідно до законодавства сплачуються споживачем під час придбання відповідної продукції.
На аукціонних торгах споживачам повинна повідомлятися стартова ціна продажу відповідного товару.
Ціна товару зазначається за одну упаковку такого товару, а якщо товар поставляється без упаковки - за одиницю вимірювання, яка звичайно застосовується до такого товару.
У разі коли за одну ціну пропонується кілька товарів, робіт або послуг чи їх поєднання або якщо продавець (виконавець) надає споживачеві при реалізації однієї продукції право одержати іншу продукцію за зниженою ціною, до споживача доводиться інформація щодо:
1) змісту та вартості пропозиції та у разі пропонування товарів, робіт або послуг за одну ціну - ціни таких товарів, робіт або послуг, взятих окремо;
2) умови прийняття пропозиції, зокрема строку її дії та будь-яких обмежень, включаючи обмеження щодо кількості.
Дія положень цієї частини поширюється також на продукцію, що є харчовим продуктом.
4. Вживання понять "знижка" або "зменшена ціна" або будь-яких інших, аналогічних за значенням, дозволяється лише з додержанням таких умов:
1) якщо вони застосовуються до продукції, яку безпосередньо реалізує суб'єкт господарювання;
2) якщо такого роду знижка або зменшення ціни застосовується протягом визначеного та обмеженого періоду часу;
3) якщо ціна продукції є нижчою від її звичайної ціни.
Дія положень цієї частини поширюється також на продукцію, що є харчовим продуктом.
5. Вживання поняття "розпродаж" або будь-яких інших, аналогічних йому, дозволяється лише з додержанням таких умов:
1) якщо здійснюється розпродаж усіх товарів у межах певного місця або чітко визначеної групи товарів;
2) якщо тривалість розпродажу обмежено в часі;
3) якщо ціни товарів, що підлягають розпродажу, є меншими від їх звичайної ціни.
Дія положень цієї частини поширюється також на продукцію, що є харчовим продуктом.
6. Після публічного повідомлення про початок проведення розпродажу, застосування знижок або зменшення ціни до споживачів повинна доводитися інформація про ціну продукції, що була встановлена до початку проведення відповідного розпродажу, застосування знижок або зменшення ціни, а також ціну цієї ж продукції, встановлену після їх початку.
Дія положень цієї частини поширюється також на продукцію, що є харчовим продуктом.
7. У разі коли надання недоступної, недостовірної, неповної або несвоєчасної інформації про продукцію та про виробника (виконавця, продавця) спричинило:
1) придбання продукції, яка не має потрібних споживачеві властивостей, - споживач має право розірвати договір і вимагати відшкодування завданих йому збитків;
2) неможливість використання придбаної продукції за призначенням - споживач має право вимагати надання у прийнятно короткий, але не більше місяця, строк належної інформації. Якщо інформацію в обумовлений строк не буде надано, споживач має право розірвати договір і вимагати відшкодування збитків;
3) заподіяння шкоди життю, здоров'ю або майну споживача - споживач має право пред'явити продавцю (виробнику, виконавцю) вимоги, передбачені законом, а також вимагати відшкодування збитків, завданих природним об'єктам, що перебувають у його володінні на праві власності або на інших підставах, передбачених законом чи договором.
8. Збитки, завдані споживачеві недобросовісною рекламою, підлягають відшкодуванню винною особою у повному обсязі.
Продавець не звільняється від відповідальності у разі неодержання ним від виробника (імпортера) відповідної інформації про товар.
9. Під час розгляду вимог споживача про відшкодування збитків, завданих недостовірною або неповною інформацією про продукцію чи недобросовісною рекламою, необхідно виходити з припущення, що у споживача немає спеціальних знань про властивості та характеристики продукції, яку він придбаває".
Всього доброго!
Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіДобрый день!
1. Никаких последствий для Вас не будет. Максимум могут потребовать в судебном порядке оплатить транспортные расходы, но это малореально.
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про захист прав споживачів
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#Text
Право на расторжение договора гарантировано Вам ч. 4 ст. 13 Закона № 1023. В ней, в частности, сказано, что договор, заключенный на расстоянии, потребитель вправе расторгнуть путем уведомления об этом продавца в течение четырнадцати дней с момента подтверждения информации или с момента получения товара либо первой поставки товара. Возврат товара также свидетельствует о расторжении договора.
2. Если клиент отказался от товара в отделении "Новой почты", за обратную доставку платит интернет-магазин, а если это возврат – покупатель.
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіЯкщо ви не платили за це гроші, ніякої проблеми в цій ситуації для Вас не бачу. Просто викиньте це з голови. Це все, що я хотів сказати з цього приводу (останнє речення зроблено спеціально для адміністрації, якій нащось потрібні саме 200 символів).
Юрист, м. Суми, 6 років досвіду
Добрый день.
Отказ от покупки товара (или от посылки) является правом потребителя. Вы можете отказаться от посылки, от товара или вернуть его продацу. Кроме того, взаимоотношения продавца-покупателя имеют гражданско-правовой характер. Отказ потребителя (покупателя) от приобретения товара не подпадает под уголовную ответственность ( и даже административную), а за угрозы со стороны компании я б на Вашем месте обратилась бы в полицию.
Таким образом, пустые угрозы продавца можете спокойно игнорировать, а лучше вообще заблокировать для сбережения нервной системы.
НА пошті складіть акт про відмову від посилки та повернення відправнику на цьому все.
Можете не ходити на пошту і через 5-7 днів посилка повернетьчя відправнику.
С уважением,
Константин Гончаренко
Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду
Доброго дня, Наталія!
Цивільний кодекс України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15/conv#n1...):
Стаття 214. Відмова від правочину
3. Відмова від правочину вчиняється у такій самій формі, в якій було вчинено правочин.
Закон України "Про захист прав споживачів" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#Text):
Стаття 1. Визначення термінів
У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні:
8) договір, укладений на відстані, - договір, укладений продавцем (виконавцем) із споживачем за допомогою засобів дистанційного зв'язку;
11) засоби дистанційного зв'язку - телекомунікаційні мережі, поштовий зв'язок, телебачення, інформаційні мережі, зокрема Інтернет, які можуть використовуватися для укладення договорів на відстані;
Стаття 13. Право споживача у разі укладення договору на відстані
4. Споживач має право розірвати укладений на відстані договір шляхом повідомлення продавця (виконавця) про це протягом чотирнадцяти днів з моменту підтвердження інформації або з моменту одержання товару чи першої поставки товару.
Якщо відповідно до абзацу другого частини третьої цієї статті підтвердження інформації не вимагається, споживач може розірвати договір протягом чотирнадцяти днів з моменту його укладення.
У разі продажу матеріальних речей їх повернення також свідчить про розірвання договору.
ВИСНОВОК: Ви зробили замовлення вінерів по телефону. Відповідно до ст. 214 ЦК України відмова від правочину (у даному випадку договору поставки) вчиняється у такій самій формі, в якій було вчинено правочин. Тобто, про відмову від замовлення Ви маєте право повідомити постачальника по телефону (дзвінком та смс-повідомленням).
Враховуючи, що вінери є матеріальною річчю, то їх повернення також буде свідчити про розірвання договору. Однак, Ви взагалі маєте право не приймати та не оплачувати товар, повідомивши про це постачальника.
Тому отримувати та оглядати посилку Вам непотрібно, лише відмовитися від неї.
Враховуючи, що від посилки Ви відмовитеся, то ніяких грошових зобов'язань та відповідно боргу перед продавцем у Вас не буде.
А тому ризик продажу "боргу" колекторам також відсутній.
Якщо буде потрібна допомога, звертайтеся через кнопку "Звернутися" біля фото (при зверненні вказуйте свою e-пошту).
Всього доброго!
Щасти Вам!
Юрист, м. Дніпро, 31 рік досвіду
Враховуючи консультації колег Вам слід направити продавцю SMS-повідомлення про розірвання договору купівлі-продажу на відстані у зв'язку наданням неправдивої інформації продавцем під час укладення договору (100% знижки нам весь товар), вчинення обману, шахрайства (формально знижка надана на половину товару, але його вартість, як вбачається з питання, включена у вартість другої половини товару). У повідомленні також зазначити про відмову одержання товару у "Новій пошті" та очікуваного повернення та одержання товару продавцем також у "Новій пошті". Насамкінець, збережіть це Ваше SMS-повідомлення як доказ на випадок судової тяганини як з продавцем. Щодо колекторської компанії, то у продавця немає права грошової вимоги до Вас, яку він міг відступити колекторам.
Адвокат, м. Київ, 20 років досвіду
Як мені правильно відмовитись від посилки? Потрібно її отримувати і оглядати, чи можна відмовитись від посилки без огляду та які документи відправити постачальнику, щоб в подальшиму не мати справу з колекторами? Дякую.
если Вам товар не нужен просто откажитесь от него на новой почте - можете даже не осматривать - это Ваше право
если Вам будут потом звонить и угрожать и шантажировать - не ведитесь - отказаться от получения товара - то Ваше право