Задайте питання юристу

836 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

01 квітня 2022, питання №60637 150₴

Як діяти, якщо зупинили в дорозі/на блокпості і вруяили повістку? Чи законно це?

Воєнного квитка немає, тільки приписне. Що робити, якщо зупинять в дорозі чи на блокпості і вручать повістку або поведуть до воєнкомату? Чи законно це? Що робите, якщо таке станеться. І чи можуть при цьому конфіскувати автомобіль?

Відповіді юристів (9)

    Кирда Вячеслав Володимирович
    20%

    Вітаю!

    Вручення повісток на блокпостах є незаконним.

    Повістку Вам має право вручити представник військкомату (територіального центру комплектування та соціальної підтримки) за місцем прописки особи, після попереднього розпорядження керівника військкомату.

    Виходячи з цього, вручення повістки на блокпостах неправомірне.

    Неявка за такою повісткою не буде тягти відповідальність особи. У будь-якому випадку таку відповідальність можна буде оскаржити у встановленому законодавством порядку.

    Однак все таки інформую про законні та поважні причини неприбуття за викликом до військкомату:

    1) перешкода стихійного характеру, хвороба або інші обставини, що позбавили можливості особисто прибути в зазначені частину, пункт і строк;

    2) смерть близького родича (чоловіка, дружини, сина, дочки, батька, матері, діда, баби або рідного (повнорідного, неповнорідного) брата чи сестри) або близького родича подружжя.

    ЗВЕРТАЮ УВАГУ НА лінію Міністерства оборони України та ЗСУ для скарг щодо порушень порядку мобілізації:

    0-800-500-410;

    0-800-500-442;

    044-454-44-99.

    Назвати:

    - ПІБ мобілізованої особи;

    - Номер в/ч, в яку направили.

    КОНФІСКУВАТИ АВТОМОБІЛЬ МОЖУТЬ, АЛЕ Є ВІДПОВІДНА ПРОЦЕДУРА.

    З аналізу норм законодавства випливають 4 обов'язкові умови для реквізиції майна:

    По-перше, відчуження майна приватних осіб може здійснюватися виключно на оплатній основі, з попереднім або наступним відшкодуванням його вартості.

    Безоплатне вилучення стосується лише майна державної власності (ст.1 та 9 Закону 4765).

    По-друге, рішення може прийматися виключно вищим командуванням Збройних сил України або окремо визначених їх підрозділів (ст.3 Закону 389) та за погодженням з державною адміністрацією. Без погодження допускається ухвалення рішення лише у місцях бойового зіткнення (ст.4 Закону 4765). Примітка: Начальник патруля, старший вартовий, командир загону територіальної оборони, тощо, не наділені таким правом.

    По-третє, реквізиція здійснюється з чітким документальним оформленням правочину. Момент вилучення засвідчується підписанням акта встановленого зразка, із зазначенням підстав, ознак майна, розміру виплаченої компенсації, тощо (ст.7 Закону 4765).

    По-четверте, перед відчуженням здійснюється оцінка ринкової вартості майна, оригінал висновку про яку надається власнику. Розмір оцінки може бути оскаржено в суді (ст.8 Закону 4765).

    Всього доброго!

    Промський Євгеній Сергійович
    23.3%
    Промський Євгеній Сергійович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 4 роки досвіду

    Вітаю!

    Вручення повісток на блокпостах є незаконним.

    Повістку вам має право вручити представник військомату за місцем вашої прописки, після попереднього розпорядження керівника військомату.

    Виходячи з цього, вручення повістки на блок-постах неправомірне.

    Міноборони та ЗСУ створили гарячу лінію для скарг на порушення правил мобілізації.

    Про, які випадки можна повідомляти

    - коли не підготовлену людину без досвіду служби в армії відправляють на передову без підготовки

    - коли вручають повістки людям, які не підлягають мобілізації

    Яку інформацію необхідно повідомляти до гарячої лінії

    - ПІБ особи, яку мобілізували без необхідної підготовки

    - номер військової частини до якої направили

    Телефони гарячої лінії:

    0-800-500-410

    0-800-500-442

    044-454-44-99

    Конфіскувати автомобіль можливо ВИКЛЮЧНО за рішенням суду. Тому на блокпості такі дії будуть грубим порушенням закону, про терміново слід інформувати поліцію та фіксувати на відео.

    В умовах воєнного стану військове командування може здійснювати, зокрема, примусове відчуження (реквізицію) майна, що перебуває у приватній власності мешканців, відповідно до ст. 41 Конституції України, ст. 353 ЦК України, ст. 8 ЗУ «Про правовий режим воєнного стану» (далі — Закон 389) та ст. 3 ЗУ «Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану» (далі — Закон 4765).Чотири обов’язкові умови для законного вилучення авто

    По-перше, відчуження майна приватних осіб може здійснюватися виключно на оплатній основі, з попереднім або наступним відшкодуванням його вартості.Безоплатне вилучення стосується лише майна державної власності (ст.1 та 9 Закону № 4765).

    По-друге, рішення може ухвалювати виключно вище командуванняЗбройних Сил України або окремо визначених їхніх підрозділів (ст. 3 Закону № 389) та за погодженням з державною адміністрацією. Без погодження допускається ухвалення рішення лише у місцях бойового зіткнення (ст.4 Закону 4765). Начальник патруля, старший вартовий, командир загону територіальної оборони тощо не наділені таким правом (автор просить звернути на останнє виділене речення особливу увагу).

    По-третє, реквізиція здійснюється з чітким документальним оформленням. Момент вилученнязасвідчується підписанням актавстановленого зразка, із зазначенням підстав, ознак майна, розміру виплаченої компенсації тощо (ст. 7 Закону 4765).

    По-четверте, перед відчуженням здійснюється оцінювання ринкової вартості майна, оригінал висновку про яке надається власнику. Розмір оцінки може бути оскаржено в суді (ст. 8 Закону 4765).

    Влада не ставить за мету тотальне позбавлення майна мешканців, подібне можливелише у виняткових випадках(автор просить читача звернути увагу й на це речення).Наміри осіб з вилучення авто з порушенням однієї з чотирьох умов є незаконними. Такі дії не відповідають політичному курсу держави та з боку її службовців вчинятися не можуть.

    Якщо вказана ситуація все ж виникла, рекомендується простежити за дотриманням чотирьох описаних умов. Зокрема, ретельну увагу слід приділити оформленню акта про примусове відчуження майна. Примірник акта та висновку про оцінювання варто зберігати у себе для отримання компенсації або повернення майна у майбутньому. Після припинення дії воєнного стану питання вирішується через військовий комісаріат.

    Без дотримання зазначених правил примусове вилучення транспорту тягне за собою кримінальну відповідальність.Законне ж вилучення авто для воєнних потреб безпосередньо на дорозі під час переміщення приватних осіб технічно неможливе»

    Якщо залишились питання - звертайтесь! Буду радий допомогти.

    Савченко Олександр
    Савченко Олександр 2 роки тому

    Юрист, м. Чернігів, 9 років досвіду

    Доброго дня, Іван!

    ПРАВИЛА військового обліку призовників і військовозобов’язаних (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/921-2016-%D0%B...):

    прибувати за викликом районних (міських) військових комісаріатів (органів СБУ) на збірні пункти, призовні дільниці у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках або розпорядженнях районних (міських) військових комісаріатів (органів СБУ)), для взяття на військовий облік та визначення призначення на воєнний час, оформлення військово-облікових документів, приписки, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на збори військовозобов’язаних...

    Закон України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12/conv#n...):

    Стаття 22. Обов’язки громадян щодо мобілізаційної підготовки та мобілізації

    1. Громадяни зобов’язані:

    з’являтися за викликом до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язані, резервісти Служби безпеки України - за викликом Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, військовозобов’язані, резервісти Служби зовнішньої розвідки України - за викликом Служби зовнішньої розвідки України) для взяття на військовий облік військовозобов’язаних чи резервістів, визначення їх призначення на особливий період;

    3. Під час мобілізації громадяни зобов’язані з’явитися до військових частин або на збірні пункти територіального центру комплектування та соціальної підтримки у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках керівників територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки), або у строки, визначені командирами військових частин (військовозобов’язані, резервісти Служби безпеки України - за викликом керівників органів, в яких вони перебувають на військовому обліку, військовозобов’язані, резервісти Служби зовнішньої розвідки України - за викликом керівників відповідних підрозділів Служби зовнішньої розвідки України, військовозобов’язані Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту - за викликом керівників відповідних органів управління центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту).

    Громадянам, які ігнорують мобілізацію, загрожує адміністративна та кримінальна відповідальність. Це прописано у законі України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» та у законі «Про військовий обов’язок і військову службу».

    При этом обратите внимание на следующее.

    Во-первых, сейчас мобилизуют людей с боевым опытом и мобилизация проходит согласно планам, по которым повестками вызываются граждане.

    Так, 3 марта 2022 года вышел Закон Верховной Рады "О мобилизации", который утвердил указ президента. Проводится общая мобилизация в течение 90 дней со дня вступления закона в силу.

    В настоящее время в Украине идет уже вторая волна мобилизации. О ней объявил начальник Управления персоналом штаба Командования Сухопутных войск ВСУ Роман Горбач 15 марта 2022 года.

    Первая волна мобилизации: проходила в первые дни с начала вторжения россии в Украину и включала призыв оперативных резервистов, бывших военнослужащих, имеющих боевой опыт, ветеранов АТО и ООС, контрактников в возрасте до 40 лет.

    По словам Горбача, на данный момент почти 100% резервистов уже отправились в боевые воинские части и выполняют разнообразные задачи.

    Сейчас проводится мобилизация военнообязанных других категорий, которые не входили в первую очередь.

    "Это граждане, которые раньше проходили службу и имеют опыт, поэтому могут быть направлены в военные части. А ранее не проходившие, но подлежащие мобилизации — в обязательном порядке отправляются в учебные центры ВСУ, где проходят соответствующую подготовку и только после этого отправляются в военные боевые части с выполнением задач по обороне", — сообщил Горбач.

    То есть, вторая волна мобилизации: проходит с 15 марта 2022 года. Это мобилизация резервистов, не попавших в первую волну. В основном это военнослужащие, которые уже имели боевой опыт до 2014 года.

    Третья волна мобилизации: следующими будут призываться военнослужащие, входящие в мобилизационный резерв (выпускники университетов, которые прошли военную кафедру и имеют звание офицера запаса).

    Четвертая волна мобилизации: последними будут призываться граждане, составляющие так называемый общественный резерв. Это мужчины, не имеющие боевого опыта, которst могут быть вовлечены в военные формирования при условии наиболее критического сценария войны. Те, кто не служил и не имеет опыта, сначала отправляются в учебные центры Вооруженных сил Украины, а затем в боевые воинские части.

    УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №69/2022 "Про загальну мобілізацію" стосується військовозобов'язаних та резервістів https://www.president.gov.ua/documents/692022-4141...

    4. Призов військовозобов'язаних, резервістів та залучення транспортних засобів для забезпечення потреб Збройних Сил України, Національної гвардії України. Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, інших військових формувань України здійснити в обсягах, визначених згідно з мобілізаційними планами.

    5. Генеральному штабу Збройних Сил України визначити черговість та обсяги призову військовозобов’язаних, резервістів та транспортних засобів національної економіки в межах загального строку мобілізації.

    Во-вторых, если Вам вручили повестку, то без прохождения медкомиссии Вас не могут мобилизовать.

    Если у Вас есть проблемы со здоровьем, то Вас могут призвать непригодным к службе. В своей деятельности медкомиссия руководствуется приказом Министерства обороны Украины # 402 от 14.08.2008 года, с изменениями к нему, где указаны все диагнозы, графы отношения к воинской службе, порядке проведения медкомиссии, основания для признания пригодным/непригодным к прохождению срочной воинской службы, службы офицеров запаса, при мобилизации, воинской службы по контракту, в резерве и т.п.: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1109-08

    ЕСТЬ ЗАКОННЫЕ ОСНОВАНИЯ для неявки в военкомат.

    Основным законным основанием для неявки в военкомат, является болезнь (любое заболевание), что есть уважительной причиной для неявки.

    Вы можете вызвать скорую помощь и получить справку о вызове скорой помощи с последующим направлением на лечение в больницу, которую потом направит в военкомат с заявлением удобным способом.

    Также, Вы можете обратиться в любую больницу и получить справку о том, что заболел и проводится лечение, которую потом направит в военкомат удобным способом.

    Кроме того, Вы можете лечь в больницу и получить справку о том, что заболели и проводится лечение, которую потом направить в военкомат удобным способом.

    Закон України "Про військовий обов'язок і військову службу" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#Text)^

    Стаття 15. Призовний вік. Призов громадян України на строкову військову службу

    "11. Поважними причинами неприбуття призовників до призовних дільниць у строк, установлений територіальним центром комплектування та соціальної підтримки, які підтверджені відповідними документами, визнаються:

    перешкода стихійного характеру, хвороба призовника або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у зазначені пункт і строк;

    смерть його близького родича (батьків, дружини, дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини".

    ЗАОЧНО ШТРАФА БЫТЬ НЕ МОЖЕТ, ДЛЯ ТОГО ЧТОБЫ ВАС ПРИВЛЕЧЬ К АДМИНИСТРАТИВНОЙ ОТВЕТСТВЕННОСТИ НУЖНО ТОЛЬКО ЛИЧНОЕ ПРИСУТСТВИЕ, ЧТОБЫ СОСТАВИТЬ ПРОТОКОЛ И ВРУЧИТЬ ЕГО, ВЫНЕСТИ ПОСТАНОВЛЕНИЕ И ВРУЧИТЬ ЕГО!

    БЕЗ ОФОРМЛЕНИЯ ДОКУМЕНТОВ НЕ БУДЕТ ШТРАФА.

    УГОЛОВНАЯ ОТВЕТСТВЕННОСТЬ ЗА ЭТО НЕ ПРЕДУСМОТРЕНА.

    Согласно ст. 19 Конституции Украины (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...): "Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України".

    Потому в случае нарушения ваших прав:

    1) Подавайте письменную жалобу начальнику военкомата.

    2) Обращайтесь в Министерство обороны Украины (контакты - https://www.mil.gov.ua/kontakti/garyacha-liniya.ht...)

    3) На телефоны горячих линий

    0-800-500-410

    0-800-500-442

    044-454-44-99

    4) Также можете звонить на Урядову Гарячу лінію 1545.

    Если Вас заставят проходить медкомиссию, то учтите следующее

    В своей деятельности медкомиссия руководствуется приказом Министерства обороны Украины # 402 от 14.08.2008 года, с изменениями к нему, где указаны все диагнозы, графы отношения к воинской службе, порядке проведения медкомиссии, основания для признания пригодным/непригодным к прохождению срочной воинской службы, службы офицеров запаса, при мобилизации, воинской службы по контракту, в резерве и т.п.: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1109-08

    Далее, что касается обжалования результатов медкомиссии.

    ЗАТВЕРДЖЕНОНаказМіністра оборони України14.08.2008 № 402

    Зареєстровано в Міністерствіюстиції України17 листопада 2008 р.за № 1109/15800

    ПОЛОЖЕННЯпро військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України:

    Про затвердження Положення про в... | від 14.08.2008 № 402 (rada.gov.ua)

    "2.3. Центральна військово-лікарська комісія

    2.3.1. ЦВЛК є органом військового управління, який здійснює керівництво ВЛК регіонів у Збройних Силах України та є керівним органом із військово-лікарської експертизи в Збройних Силах України.

    2.3.2. Начальник ЦВЛК безпосередньо підпорядковується директору Військово-медичного департаменту (далі - ВМД) Міністерства оборони України. Усі штатні ВЛК Збройних Сил України безпосередньо підпорядковуються начальнику ЦВЛК.

    2.3.3. На ЦВЛК покладається організація військово-лікарської експертизи у Збройних Силах України, а також:

    розроблення та участь у розробленні проектів нормативно-правових актів, посібників, методичних рекомендацій з питань військово-лікарської експертизи;

    розроблення спільно з головними медичними спеціалістами Міністерства оборони України та МОЗ України медичних показань для військово-професійного призначення призовників до видів Збройних Сил України, родів військ та за військовими спеціальностями;

    розроблення спільно з головними медичними спеціалістами Міністерства оборони України науково обґрунтованих вимог до стану здоров'я військовослужбовців з метою максимального збереження їх на військовій службі, запобігання необґрунтованого їх звільнення із Збройних Сил України за станом здоров'я;

    перевірка якості лікувально-профілактичної роботи у цілях військово-лікарської експертизи серед військовослужбовців у військових частинах і лікувальних закладах Міністерства оборони України;

    контроль за лікувально-оздоровчою роботою серед допризовників, організація медичного огляду призовників, кандидатів на навчання у ВВНЗ, військовослужбовців, громадян, які приймаються на військову службу за контрактом, військовозобов'язаних та резервістів (кандидатів у резервісти);

    розгляд заяв, пропозицій, скарг та прийом відвідувачів з питань військово-лікарської експертизи;

    аналіз та узагальнення результатів і досвіду роботи підпорядкованих ВЛК;

    проведення спільно з головними (провідними) медичними спеціалістами та іншими лікарями-спеціалістами аналізу й оцінки результатів медичного огляду військовослужбовців та інших контингентів, розробка пропозицій для покращення військово-лікарської експертизи;

    організація та керівництво науковою роботою з питань військово-лікарської експертизи у підпорядкованих ВЛК;

    підготовка та вдосконалення кадрів для ВЛК;

    прийняття та перегляд постанов ВЛК про ступінь придатності колишніх військовослужбовців на період їх фактичного звільнення із Збройних Сил України;

    проведення спільно з МОЗ України аналізу та узагальнення результатів лікувально-оздоровчої роботи серед допризовників і призовників, медичного огляду призовників та розроблення пропозицій щодо покращення цієї роботи.

    2.3.4. ЦВЛК має право:

    оглядати військовослужбовців та інших осіб, зазначених у пункті 1.2 розділу I цього Положення;

    перевіряти роботу підпорядкованих ВЛК з питань військово-лікарської експертизи;

    перевіряти організацію медичного огляду військовослужбовців та інших осіб у військових, цивільних лікувальних закладах, військових частинах;

    перевіряти організацію та стан лікувально-діагностичної роботи у військових, цивільних лікувальних закладах, медичних підрозділах військових частин та ВВНЗ у цілях військово-лікарської експертизи;

    витребовувати документи в частині, що характеризують обставини отримання захворювання, поранення, травми, каліцтва, необхідні для прийняття постанови про їх причинний зв'язок, а саме:

    виписки (витяги) з матеріалів адміністративного розслідування, матеріалів дізнання або судового розгляду, а також витяги з наказів, актів;

    особові та пенсійні справи, медичні документи (у разі витребовування оригіналів зазначених документів вони повертаються за належністю після складання протоколу);

    архівні довідки, характеристики та інші документи, необхідні для прийняття постанови (у разі надання копій зазначених вище документів копії підшиваються до складеного протоколу та передаються до архіву зі строком зберігання 50 років);

    залучати головних медичних фахівців Міністерства оборони України, лікарів-спеціалістів Національного військово-медичного клінічного центру та інших військових лікувальних закладів, спеціалістів інших спеціальностей, начальників медичної служби та представників командування (керівництва) військових частин, де проходить службу військовослужбовець, що оглядається, для вирішення питань військово-лікарської, лікарсько-льотної експертизи;

    перевіряти у військових комісаріатах і закладах охорони здоров'я України організацію, стан та результати лікувально-оздоровчої роботи серед допризовників та призовників, медичного огляду призовників, кандидатів на навчання у ВВНЗ, осіб, які приймаються на військову службу за контрактом, військовозобов'язаних, резервістів;

    направляти у військові лікувальні заклади на контрольне обстеження та медичний огляд військовослужбовців, членів їх сімей (крім членів сімей військовослужбовців строкової військової служби), військовозобов'язаних, резервістів, працівників;

    запитувати від військових, цивільних лікувальних закладів, військових частин, військових комісаріатів і ВВНЗ додаткові дані для аналізу, узагальнення та оцінки результатів військово-лікарської експертизи;

    надавати до Генерального штабу Збройних Сил України, командуванням видів, Сил підтримки Збройних Сил України, керівникам органів місцевої адміністрації результати лікувально-оздоровчої роботи, проведеної серед допризовників та призовників, медичного огляду військовослужбовців, членів їх сімей, кандидатів на навчання у ВВНЗ, громадян, які приймаються на військову службу за контрактом, військовозобов'язаних, резервістів та іншого контингенту;

    розглядати, переглядати, скасовувати, затверджувати, не затверджувати, контролювати згідно з цим Положенням постанови будь-якої ВЛК (лікарсько-льотної комісії (далі - ЛЛК)) Збройних Сил України;

    надавати роз'яснення щодо формулювання постанов ВЛК (ЛЛК).

    2.3.5. Постанови ЦВЛК можуть бути оскаржені в судовому порядку.

    2.4. ВЛК регіону

    2.4.1. Призначення на посади офіцерів у штатні ВЛК погоджується з начальником ЦВЛК.

    2.4.2. Начальник ВЛК регіону безпосередньо підпорядковується начальнику ЦВЛК. ВЛК регіону з питань військово-лікарської експертизи підпорядковуються усі позаштатні ВЛК регіону, де обстежуються, лікуються і проходять медичний огляд військовослужбовці.

    2.4.3. За рішенням ЦВЛК на ВЛК регіону покладається розгляд, контроль, затвердження постанов позаштатних постійно діючих ВЛК, організованих при військових частинах, які дислокуються на території регіону, незалежно від підпорядкування".

    Также ознакомьтесь со всеми основаниями для освобождения или получения отсрочки от призыва на военную службу по мобилизации.

    Закон України "Про військовий обов'язок і військову службу" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12/ed2022...):

    Стаття 37. Взяття на військовий облік, зняття та виключення з нього

    6. Виключенню з військового обліку у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язаних та резервістів Служби безпеки України - у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, військовозобов’язаних та резервістів Служби зовнішньої розвідки України - у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки України) підлягають громадяни України, які:

    1) призвані чи прийняті на військову службу;

    2) проходять військову службу (навчання) у вищих військових закладах освіти і військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти;

    3) визнані військово-лікарськими комісіями непридатними до військової служби з виключенням з військового обліку;

    4) досягли граничного віку перебування в запасі;

    5) припинили громадянство України;

    6) були раніше засуджені до позбавлення волі за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину;

    7) направлені для відбування покарання до установ виконання покарань або до яких застосовано примусові заходи медичного характеру;

    8) померли або визнані в установленому законом порядку безвісно відсутніми або оголошені померлими.

    Згідно зі статтею 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:

    1. заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
    2. визнані відповідно до висновку військово-лікарської комісії тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров’я на термін до шести місяців (з наступним проходженням військово-лікарської комісії);
    3. жінки та чоловіки, на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18 років (такі жінки та чоловіки можуть бути призвані на військову службу у разі їх згоди і тільки за місцем проживання);
    4. жінки та чоловіки, які самостійно виховують дитину (дітей) віком до 18 років (такі особи можуть бути призвані на військову службу у разі їх згоди і тільки за місцем проживання);
    5. жінки та чоловіки, на утриманні яких перебуває дитина з інвалідністю підгрупи А віком до 18 років;
    6. жінки та чоловіки, на утриманні яких перебуває дитина з інвалідністю, яка має будь-які види порушень функцій організму III-IV ступеня їх вираження та обмеження життєдіяльності будь-якої категорії II-III ступеня їх вираження відповідно до критеріїв встановлення інвалідності дітям, затверджених Кабінетом Міністрів України, або дитина з інвалідністю, яка має функціональні порушення в організмі та обмеження життєдіяльності, що відповідають критеріям для встановлення I чи II групи інвалідності для повнолітньої особи згідно з порядком, затвердженим Кабінетом Міністрів України (такі особи можуть бути призвані на військову службу у разі їх згоди і тільки за місцем проживання);
    7. жінки та чоловіки, на утриманні яких перебуває повнолітня дитина, яка є особою з інвалідністю I чи II групи, до досягнення нею 23 років;
    8. усиновителі, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, на утриманні яких перебувають діти-сироти або діти, позбавлені батьківського піклування, віком до 18 років (такі особи можуть бути призвані на військову службу у разі їх згоди і тільки за місцем проживання);
    9. зайняті постійним доглядом за особами, що його потребують, відповідно до законодавства України, в разі відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий догляд;
    10. народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим;
    11. працівники органів військового управління (органів управління), військових частин (підрозділів), підприємств, установ та організацій Міністерства оборони України, Збройних Сил України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Національної поліції України, податкової міліції, Національного антикорупційного бюро України, Державного бюро розслідувань, Державної виконавчої служби України, Управління державної охорони України;
    12. інші військовозобов’язані або окремі категорії громадян у передбачених законами випадках.

    Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:

    • здобувачі фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти;
    • наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають вчене звання та/або науковий ступінь, і педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти, за умови що вони працюють відповідно у закладах вищої чи фахової передвищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки;
    • жінки та чоловіки, чиї близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати, дід, баба або рідний (повнорідний, неповнорідний) брат чи сестра) загинули або пропали безвісти під час проведення антитерористичної операції з числа:
    1. військовослужбовців або працівників утворених відповідно до законів України військових формувань, що захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення;
    2. працівників підприємств, установ, організацій, які залучалися до забезпечення проведення антитерористичної операції та загинули або пропали безвісти під час забезпечення проведення антитерористичної операції безпосередньо в районах та у період її проведення;
    3. осіб, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, за умови що в подальшому такі добровольчі формування були включені до складу утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів;
    4. осіб, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах її проведення у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, але в подальшому такі добровольчі формування не були включені до складу утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів, і виконували завдання антитерористичної операції у взаємодії з утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями та правоохоронними органами.

    Особи, зазначені в абзацах четвертому - восьмому частини другої цієї статті, у зазначений період можуть бути призвані на військову службу за їхньою згодою.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про внесення змін до деяких законів України щодо звільнення від військової служби осіб з інвалідністю та осіб, які доглядають за особами з інвалідністю і хворими дітьми:

    Про внесення змін до деяких ... | від 15.03.2022 № 2122-IX (rada.gov.ua)

    "2. У статті 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" (Відомості Верховної Ради України, 2005 р., № 16, ст. 255 із наступними змінами):

    1) абзаци третій - тринадцятий частини першої замінити тринадцятьма новими абзацами такого змісту

    "визнані в установленому порядку особами з інвалідністю або відповідно до висновку військово-лікарської комісії тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров’я на термін до шести місяців (з наступним проходженням військово-лікарської комісії);

    жінки та чоловіки, на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18 років;

    жінки та чоловіки, які самостійно виховують дитину (дітей) віком до 18 років;

    жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, які виховують дитину з інвалідністю віком до 18 років;

    жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, які виховують дитину, хвору на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитину, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що підтверджується документом, виданим лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, але якій не встановлено інвалідність;

    жінки та чоловіки, на утриманні яких перебуває повнолітня дитина, яка є особою з інвалідністю I чи II групи;

    усиновителі, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, на утриманні яких перебувають діти-сироти або діти, позбавлені батьківського піклування, віком до 18 років;

    зайняті постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), які за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребують постійного догляду;

    які мають дружину (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю та/або одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю I чи II групи;

    опікуни особи з інвалідністю, визнаної судом недієздатною; особи, зайняті постійним доглядом за особою з інвалідністю I групи; особи, зайняті постійним доглядом за особою з інвалідністю II групи або за особою, яка за висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребує постійного догляду, у разі відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий догляд;

    народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим;

    працівники органів військового управління (органів управління), військових частин (підрозділів), підприємств, установ та організацій Міністерства оборони України, Збройних Сил України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Національної поліції України, податкової міліції, Національного антикорупційного бюро України, Державного бюро розслідувань, Державної виконавчої служби України, Управління державної охорони України;

    інші військовозобов’язані або окремі категорії громадян у передбачених законом випадках";

    після частини першої доповнити новою частиною такого змісту:

    "Особи з інвалідністю, а також особи, зазначені в абзацах четвертому - дванадцятому частини першої цієї статті, у зазначений період можуть бути призвані на військову службу за їхньою згодою і тільки за місцем проживання".

    У зв’язку з цим частини другу - четверту вважати відповідно частинами третьою - п’ятою.

    II. Прикінцеві положення

    1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування".

    Оцініть консультацію юриста, яка Вам найбільше допомогла. Для цього потрібно біля відповіді юриста, під його фото, натиснути зелену галочку і вибрати відсоток оплати -100%.

    Якщо виникнуть додаткові питання, звертайтесь через контакти в моєму профілі або через кнопку "Звернутися" (при зверненні вказуйте свою електронну пошту, за якою з Вами можна зв'язатися).

    ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!

    Айвазян Юрий Климентьевич

    Добрий день, Іване!

    Видавати повістки на блок-постах - незаконно, так що можете її проігнорувати. Вам нічого за це не буде.

    Карпенко Андрей Владимирович
    23.3%
    Карпенко Андрей Владимирович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду

    Здравствуйте!

    Навіть якщо повістка виписана незаконно, це юридичний факт. І якщо людина на цей факт не реагує, є ризики, що її дії будуть трактуватись як порушення. Це виключно ризик, а не гарантована ситуація.

    Що таке черги мобілізації, хто зараз підлягає призову, що вважається порушенням прав призовників і як ці права відстояти законно, а не відкосити.

    Изучите - переписывать для ответа Вам нет смысла:

    https://nv.ua/ukr/ukraine/events/mobilizaciya-hto-...

    Мобилизуют ли переселенцев?

    Военнообязанные граждане (18-60 лет), которые покинули свои дома, обязательно должны встать на учет по месту фактического пребывания.

    После этого их могут мобилизовать и в дальнейшем направить в воинские части или учебные центры.

    Могут ли вручить повестку на блокпосту?

    Законом не установлено место, в котором украинцу могут вручить поездку. Теоретически, это может быть и на блокпосту, и на улице. Но сперва необходимо установить личность человека,а только потом ему могут вручить повестку. Поэтому при себе всегда нужно иметь документы. В период военного положения нужно по требованию предоставлять документы для проверки уполномоченным лицам.

    Кто может вручить повестку?

    Уполномоченными для вручения повесток являются сотрудники военных комиссариатов, местных органов исполнительной власти, органов местного самоуправления. Повестки украинцам могут также вручаться непосредственно должностными лицами районного (городского) территориального центра комплектования и социальной поддержки.

    Какие бывают виды повесток?

    Повестки бывают четырех видов:

    - уточнение учетных данных;

    - прохождение медкомиссии;

    - призыв на военную службу в ВСУ;

    - прибыть на призывной участок.

    Доставлять в территориальные центры комплектования военнообязанных могут органы Национальной полиции Украины.

    После прибытия в военкомат необходимо пройти военно-лечебную комиссию. Если признают - годным, то военнообязанный получит вторую повестку о явке по первому вызову или в конкретную дату. При неявке по этой повестке — наступает уголовная ответственность.

    В то же время после прохождения комиссии человека могут сразу направить для прохождения службы без вручения повестки.

    Удачи!

    Адвокат Евгений Александрович
    Адвокат Евгений Александрович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 30 років досвіду

    Здравствуйте, Иван!

    МОГУТ ВРУЧИТЬ ПОВЕСТКУ НА БЛОКПОСТУ, НУЖНО ЕЕ ПОЛУЧИТЬ.

    ЕСЛИ ОТКАЖИТЕСЬ, ТОГДА ВСЕОДНО СОСТАВЯТ АКТ И УВЕДОМЯТ ВАС О ДАТЕ И ВРЕМЕНИ ЯВКИ В ТЦКСП.

    ОБРАТИТЕ ВНИМАНИЕ НА ТО, ЧТО ЕСТЬ ЗАКОННЫЕ ОСНОВАНИЯ ДЛЯ НЕЯВКИ В ТЦКСП (военкомат).

    Так, самым распространенным законным основанием для неявки в ТЦКСП (военкомат), является болезнь (любое заболевание), что есть уважительной причиной для неявки в ТЦКСП (военкомат) .

    Вы можете вызвать скорую помощь и получить справку о вызове скорой помощи с последующим направлением на лечение в больницу, которую потом направите в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.

    Также, Вы можете обратиться в любую больницу и получить справку о том, что заболел и проводится лечение в отношении Вас, которую потом направите в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.

    Кроме того, Вы можете лечь на стационар или дневной стационар любой больницу и получить справку о том, что заболели и проводится лечение в отношении Вас, которую потом направите в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про військовий обов'язок і військову службу

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1992, № 27, ст.385):

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#Text

    "Стаття 15. Призовний вік. Призов громадян України на строкову військову службу...

    8. Після набрання чинності Указом Президента України щодо проведення чергового призову:... у разі якщо за будь-яких обставин повістка не надійшла, громадяни призовного віку зобов'язані з'явитися до призовної дільниці в десятиденний строк з дня початку відповідного чергового призову, визначеного Указом Президента України;... ".

    "10. У разі неявки призовника без поважних причин за викликом відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки на призовну комісію він несе відповідальність, установлену законом".

    "11. Поважними причинами неприбуття призовників до призовних дільниць у строк, установлений територіальним центром комплектування та соціальної підтримки, які підтверджені відповідними документами, визнаються:

    перешкода стихійного характеру, хвороба призовника або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у зазначені пункт і строк;

    смерть його близького родича (батьків, дружини, дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини".

    Эта же норма, распространяется и на военнообязанных запаса, резервистов.

    ЕСЛИ Вы НЕ ЯВИТЕСЬ ПО ПОВЕСТКЕ ДЛЯ ПРИЗЫВА ПО МОБИЛИЗАЦИИ:

    Кодекс України про адміністративні правопорушення:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text

    Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    - ШТРАФ ОТ 3400 грн. ДО 5100 грн..

    ЗАОЧНО ШТРАФА БЫТЬ НЕ МОЖЕТ, ДЛЯ ТОГО ЧТОБЫ ЕГО ПРИВЛЕЧЬ К АДМИНИСТРАТИВНОЙ ОТВЕТСТВЕННОСТИ НУЖНО ТОЛЬКО ЛИЧНОЕ ПРИСУТСТВИЕ, ЧТОБЫ СОСТАВИТЬ ПРОТОКОЛ И ВРУЧИТЬ ЕГО, ВЫНЕСТИ ПОСТАНОВЛЕНИЕ И ВРУЧИТЬ ЕГО!

    БЕЗ ОФОРМЛЕНИЯ ДОКУМЕНТОВ НЕ БУДЕТ ШТРАФА.

    УГОЛОВНАЯ ОТВЕТСТВЕННОСТЬ ЗА ЭТО НЕ ПРЕДУСМОТРЕНА.

    ПРИ ИЗЪЯТИИ АВТОМОБИЛЯ, ДОЛЖНЫ УКАЗАТЬ ОСНОВАНИЯ И СОСТАВИТЬ ДОКУМЕНТЫ, В ПРОТИВНОМ СЛУЧАЕ НЕОБХОДИМО ВЫЗВАТЬ СОТРУДНИКОВ ПОЛИЦИИ И ВОЕННУЮ СЛУЖБУ ПРАВОПОРЯДКА ВСУ.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1993, № 44, ст.416):

    Про мобілізаційну підготовк... | від 21.10.1993 № 3543-XII (rada.gov.ua)

    "Стаття 6. Військово-транспортний обов’язок

    1. Військово-транспортний обов’язок установлюється з метою задоволення потреб Збройних Сил України, інших військових формувань на особливий період транспортними засобами і технікою і поширюється на центральні та місцеві органи виконавчої влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації, у тому числі на залізниці, порти, пристані, аеропорти, нафтобази, автозаправні станції дорожнього господарства та інші підприємства, установи і організації, які забезпечують експлуатацію транспортних засобів, а також на громадян - власників транспортних засобів.

    2. Порядок виконання військово-транспортного обов’язку визначається Кабінетом Міністрів України.

    Порядок відшкодування державою вартості майна чи збитків, яких зазнають центральні та місцеві органи виконавчої влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації, а також громадяни внаслідок вилучення чи примусового відчуження транспортних засобів в особливий період, визначається законом.

    3. Виконання військово-транспортного обов’язку під час мобілізації, якщо не введений правовий режим воєнного чи надзвичайного стану, здійснюється згідно з Мобілізаційним планом України шляхом безоплатного залучення транспортних засобів підприємств, установ та організацій усіх форм власності для забезпечення потреб Збройних Сил України, інших військових формувань на умовах їх повернення власникам після оголошення демобілізації.

    Обсяги транспортних засобів за типами та марками, що планується залучити під час мобілізації, для підприємств, установ та організацій усіх форм власності встановлюються згідно з Мобілізаційним планом України місцевими державними адміністраціями за поданням територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.

    Залучення транспортних засобів під час мобілізації здійснюється територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, Центральним управлінням або регіональними органами Служби безпеки України, відповідним підрозділом Служби зовнішньої розвідки України на підставі рішень місцевих державних адміністрацій, що оформлюються відповідними розпорядженнями.

    Приймання-передача транспортних засобів, залучених під час мобілізації, та їх повернення після оголошення демобілізації здійснюються на підставі актів приймання-передачі, в яких зазначаються відомості про власників, технічний стан, залишкову (балансову) вартість та інші необхідні відомості, що дають змогу ідентифікувати транспортні засоби.

    Повернення транспортних засобів власнику здійснюється протягом 30 календарних днів з моменту оголошення демобілізації.

    Порядок компенсації шкоди, завданої транспортним засобам внаслідок їх залучення під час мобілізації, визначається Кабінетом Міністрів України".

    При наличии вопросов обращайтесь через кнопку зеленого цвета "Звернутися".

    Всего доброго!

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 2 роки тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    Призывать в армию на блокпостах - незаконно. О таких случаях нужно сообщать в правоохранительные органы.

    Если вам выдали повестку на блокпосте — можете смело жаловаться в полицию. Сейчас мобилизация таким образом больше не проходит, хотя действительно имела место быть вначале войны. Куди скаржитися на порушення прав під час мобілізації

    Створено та працює «гаряча лінія» Міністерства оборони – 0 800 500 410, 0 800 500 442, 044 454 44 99. Якщо ви помітили порушення під час мобілізації, то можна звертатися до правоохоронних органів.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Рибінцев Сергій Сергійович
    Рибінцев Сергій Сергійович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 15 років досвіду

    Доброго дня!

    Конфіскація авто чи іншого майна ніякого відношення не має до вручення повістки. Це не тотожні речі, і конфіскувати у вас нічого в звязку із врученням не будуть.

    Щодо повістки. Є різні сценарії поведінки- як отримуваті так і ні. І це залежить передусім від вашого статусу (в залежності від черги призиву), так і інших обставин.

    Звертайтесь

    Пуха Наталія ТендерОк
    33.3%

    Доброго Дня

    Щодо Вашого питання

    Автомобіль конфіскувати не можуть. Конфіскують лише якщо ви за кермом перебуватимете у стані алкогольного сп'яніння чи під впливом сильнодіючих психотропних речовин.

    Процедуру вручення повістки під час мобілізації чинним законодавством врегульовано не чітко.

    Згідно п. 8 Указу Президента України «Про загальну мобілізацію» №69/2022 від 24 лютого 2022 року, місцевим органам виконавчої влади у взаємодії з територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, за участю органів місцевого самоврядування та із залученням підприємств, установ та організацій усіх форм власності, фізичних осіб – підприємців доручено організувати та забезпечити у встановленому порядку своєчасне оповіщення і прибуття громадян, які призиваються на військову службу.

    З огляду на вищенаведене, представники місцевих органів виконавчої влади (обласні, районні адміністрації), місцевого самоврядування (сільські, селищні, міські Ради) і роботодавці мають право надавати громадянам повістки до військкомату.

    Доказом отримання громадянином повістки є його власноручний підпис на бланку повістки.

    Конституція України передбачає обов’язок громадянина захищати Україну. Тому громадянин не має право відмовитися від підпису на бланку повістки.

    Усне запрошення до «військомату» не є повісткою.

    Також необхідно зазначити, що поліцейські, в установленому законом порядку, мають право і зобов’язані проводити розшук, затримання і доставку до «військоматів» виключно громадян які ухиляються від призиву саме на строкову службу.

    Однак чинне законодавство не містить норми, яка б надавала поліцейським право проводити розшук, затримання і доставку до «військоматів» громадян для призиву під час мобілізації.

    Таким чином, представники поліції не мають права проводити розшук, затримання і доставку до «військоматів» громадян для призиву під час мобілізації.

    Чинне законодавство передбачає адміністративну відповідальність за порушення законодавства про військовий облік.

    Згідно ст. 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, за порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку тягне за собою накладення штрафу. Тобто військовозобов’язаний, що не став на облік у «військоматі» за своїм поточним місцезнаходженням може бути оштрафованим на суму до 1 700 грн.

    У випадку відсутності реєстрації у «військоматі» військовозобов’язаний може бути попереджений представником «військомату» про необхідність постановки на облік.

    У випадку неявки особу може бути притягнуто до кримінальної відповідальності.

    Згідно ч.1 ст. 337 КК України, ухилення військовозобов’язаного від військового обліку після попередження, зробленого представником «військомату», карається штрафом 8500 грн або виправними роботами на строк до одного року.

    Чинне законодавство передбачає адміністративну відповідальність за ухилення від мобілізації.

    Згідно ст. 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, за порушення вимог законодавства про мобілізацію передбачено штраф. Тобто особа, яка отримала повістку, але не з’явилася до «військомату» може бути оштрафована на суму до 5 100 грн.

    Згідно ч.2 ст. 337 КК України, ухилення військовозобов’язаного, резервіста від навчальних (спеціальних) зборів, карається штрафом до 11 900 грн. або виправними роботами на строк до двох років. Тобто за ухилення від мобілізації особа може бути притягнута до кримінальної відповідальності.

    Успіхів


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України