Задайте питання юристу

880 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Банківська право, 02 січня 2023, питання №77820

Выплаты ВПО на карту

Здравствуйте. Есть задолженность по кредитной карте в ПриватБанке оформлена карта для выплат,на которую я получаю выплаты как ВПО. ПриватБанк стал снимать деньги при поступлении на карту для выплат для автоматического погашения задолженности по кредиту. Правомерно ли это?

Відповіді юристів (3)

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, треба розбиратися. По-перше зверніться до оператора на гарячу лінію. Напишіть листа.

    Для детальної консультації натискайте кнопку звернутися.

    Айвазян Юрій Климентійович
    Айвазян Юрій Климентійович рік тому

    Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Доброго дня, Наталля!

    Вам, очевидно, треба було уважно вивчити свою кредитну угоду.

    Читайте з цього приводу роз'яснення Міністерства юстиції України:

    "Недостатній рівень фінансової грамотності споживачів може призвести до недобросовісної діяльності надавачів фінансових послуг, які користуються неуважністю таких споживачів. Однією з таких ситуацій може стати договірне (автоматичне) списання коштів на погашення простроченої заборгованості за кредитним договором.

    Останнім часом трапляються ситуації, коли споживач, звернувшись до банку з метою отримати певні фінансові послуги, у тому числі відкрити кредитний рахунок, підписує анкету-заяву про приєднання до певних умов та правил надання банківських послуг. Зазначені умови та правила надання банківських послуг, як правило, не надаються споживачу співробітником банку у паперовому вигляді під час підписання анкети-заяви, а лише зазначається, що такі документи є типовими і з ними можна ознайомитися на офіційному вебсайті банку у певному розділі.

    Згодом виявляється, що підписавши анкету-заяву, споживач автоматично доручив банку списувати кошти з його рахунків, відкритих у валюті кредитного ліміту, в межах сум, що підлягають сплаті банку за договором, у разі настання термінів платежів, а також списувати кошти з карткового рахунка у разі настання термінів платежів за іншими договорами клієнта.

    Вказана ситуація й стала предметом розгляду Верховного Суду у складі колегії суддів Першої судової палати Касаційного цивільного суду у справі № 285/3013/16. Водночас, Верховним Судом у постанові від 11 вересня 2019 року зроблено висновок про те, що без наданих підтверджень про конкретні запропоновані позивачу Умови надання споживчого кредиту фізичним особам та Умови та Правила банківських послуг, відсутність у заявах особи умов щодо права Банку, в тому числі на договірне списання, надані банком витяги з Умов не можуть розцінюватися як стандартна (типова) форма, що встановлена до укладеного із відповідачем договору, оскільки достовірно не підтверджують вказаних обставин.

    Простими словами – можливість автоматичного списання банком коштів з рахунку клієнта буде законне лише в тому випадку, коли такі умови прямо передбачені в кредитному договорі, який клієнт підписав. У випадку зазначення такого списання тільки в правилах банківських послуг конкретного банку, таке автоматичне відрахування є незаконним.

    Що потрібно робити, якщо банк все ж таки незаконно списує кошти на погашення заборгованості?

    Найперше – варто звернутися до фінансової установи, наприклад, безпосередньо до працівника банку, або зателефонувати на «гарячу лінію», або надіслати письмову скаргу на ім’я керівника установи щодо умов надання фінансових послуг. Інколи споживачам вдається швидко вирішити ситуацію або отримати роз’яснення вже на цьому рівні.

    Якщо питання не вдалося вирішити, споживач має право звернутися до Національного банку України, який здійснює нагляд за додержанням законодавства про захист споживачів фінансових послуг:

    заповнити онлайн-форму на вебсайті: https://bank.gov.ua/ua/consumer-protection/citizens-appeals;

    направити звернення на адресу електронної пошти: nbu@bank.gov.ua;

    направити звернення на адресу: 01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9;

    зателефонувати до контакт-центру − 0 800 505 240.

    У зверненні необхідно вказати суть питання, найменування та реквізити (за наявності) установи, якої стосується звернення, прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання та адресу електронну пошту заявника.

    Якщо вищевказані дії не дали бажаного результату, споживач має право звернутись до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів".

    Щоб в подальшому попередити порушення прав на ринку фінансових послуг, Вам необхідно з’ясовувати всі умови отримання послуги та уважно ознайомлюватись з умовами договору до підписання, адже це документ, якого клієнт зобов’язується дотримуватися.

    Будуть питання, зверніться до мене персонально, натиснувши кнопку "звернутись" біля мого профілю.

    Якщо ж консультація Вас задовільнила, активуйте зелену галочку та залиште відгук.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю.

    Загалом частково це правомірно. Але раджу спочатку проконсультуватись у фахівців самого ПриватБанку.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України