Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
883 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
10 января сдал на гарантийный ремонт ноутбук. Всё ОК, все документы сохранены, кроме коробки оригинальной (утеряна при переезде). При передаче дали бумажку, якобы акт приёма. Там только данные ноутбука, мои данные. Ни штампа, ни даты приёма, ни их подписи (мой косяк что не обратил внимание, это нарушение скорее всего). Просто сфоткали и отдали мне. Прошло больше месяца, сначал говорили что займёт 2-3 недели, потом что ждут запчасть на замену (проблемы с доставкой)
Могу ли я потребовать замену ноутбука или возврат средств?
Файлы чеков и гарантийного талона дам позже, там конфиденциальная информация
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (4)
Юрист, м. Чернігів, 6 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю, Олександре!
ВСЕ Ж СПОЧАТКУ ВИ ДІЙСНО ПОВИННІ ВІДДАТИ НОУТБУК НА ДІАГНОСТИКУ ДЛЯ ВСТАНОВЛЕННЯ ПРИЧИН НЕСПРАВНОСТІ, ЩО ВИ І ЗРОБИЛИ.
ЯКЩО В ПРОЦЕСІ ТАКОЇ ДІАГНОСТИКИ БУДЕ ВСТАНОВЛЕНО, ЩО НЕДОЛІК ТОВАРУ ІСТОТНИЙ І ВІН ПІДЛЯГАЄ СПИСАННЮ, ТОДІ ЗМОЖЕТЕ ПОВЕРНУТИ КОШТИ.
ЗВЕРТАЮ УВАГУ, ЩО ДІАГНОСТИКА МАЄ БУТИ ПРОВЕДЕНА ПРОТЯГОМ 14 ДНІВ, АБО ІНШИЙ СТРОК ЗА ЗГОДОЮ. ТОМУ ВЖЕ ОДНОЗНАЧНО Є ПОРУШЕННЯ З БОКУ МАГАЗИНУ.
ТАКОЖ МАЄТЕ ПРАВО ВИМАГАТИ ОБМІН ТОВАРУ НА АНАЛОГІЧНИЙ АБО ІНШИЙ З ДОПЛАТОЮ.
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про захист прав споживачів
(Відомості Верховної Ради УРСР (ВВР), 1991, № 30, ст.379)
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#Text
Стаття 8. Права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості
1. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:
1) пропорційного зменшення ціни;
2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.
...
5. Продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов'язані прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги.
...
6. За наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі виникнення потреби в перевірці якості - протягом чотирнадцяти днів або за домовленістю сторін.
У разі відсутності товару вимога споживача про його заміну підлягає задоволенню у двомісячний строк з моменту подання відповідної заяви. Якщо задовольнити вимогу споживача про заміну товару в установлений строк неможливо, споживач вправі на свій вибір пред'явити продавцю, виробнику (підприємству, що виконує їх функції) інші вимоги, передбачені пунктами 1, 3, 4, 5 частини першої цієї статті.
...
9. При пред'явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк.
На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. Для цього продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов'язані створювати (мати) обмінний фонд товарів. Перелік таких товарів визначається Кабінетом Міністрів України.
За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі одного відсотка вартості товару.
При усуненні недоліків шляхом заміни комплектуючого виробу або складової частини товару, на які встановлено гарантійні строки, гарантійний строк на новий комплектуючий виріб і складову частину обчислюється починаючи від дня видачі споживачеві товару після ремонту.
10. Споживач має право пред'явити виробнику (продавцю) вимогу про безоплатне усунення недоліків товару після закінчення гарантійного строку. Ця вимога може бути пред'явлена протягом установленого строку служби, а якщо такий не встановлено - протягом десяти років, якщо в товарі було виявлено недоліки (істотні недоліки), допущені з вини виробника. Якщо цю вимогу не задоволено у строки, передбачені частиною дев'ятою цієї статті, споживач має право на свій вибір пред'явити виробникові (продавцеві) інші вимоги, відповідно до частини першої цієї статті.
...
ВАМ ЗАРАЗ ПОТРІБНО ПОДАТИ ПИСЬМОВУ ВИМОГУ ПРО ВИДАЧУ ВАМ ТОВАРУ АНАЛОГІЧНОЇ МАРКИ. ПАРАЛЕЛЬНО ВЖЕ МОЖЛИВО ПОДАВАТИ ТАКОЖ ВИМОГУ ПРО ВИПЛАТУ НЕУСТОЙКИ ЗА КОЖНИЙ ДЕНЬ ЗАТРИМКИ УСУНЕННЯ НЕДОЛІКІВ.
МОЖЛИВО Я ЩОСЬ ПРОПУСТИВ, АЛЕ БАЖАНО БАЧИТИ ВАШІ ДОКУМЕНТИ. ЗОКРЕМА ВАРТО ПОБАЧИТИ АКТ ПРИЙОМУ.
Всього доброго! Якщо Ви хочете поспілкуватись індивідуально і випрацювати алгоритм дій, натискайте зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Олександре!
Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» (далі – Закон) продавець зобов’язаний передати споживачеві товар належної якості, а також надати інформацію про нього. На вимогу споживача йому повинні надати документи, які підтверджують належну якість товару. Закон зобов’язує виробника (виконавця) забезпечити нормальну роботу товару протягом гарантійного терміну. Гарантійний термін на комплектуючі вироби повинен бути не менше, ніж гарантійний термін на основний виріб, якщо інше не передбачено нормативно-правовими актами, нормативними документами чи договором. Гарантійний строк зазначається в паспорті на товар або в іншому документі, що додається до товару. У разі поломки товару протягом встановленого гарантійного терміну виробник (виконавець) зобов’язаний забезпечити безкоштовне виконання робіт з гарантійного ремонту. Він полягає в проведенні робіт, пов’язаних з усуненням недоліків товару, з метою його використання за призначенням протягом гарантійного терміну. При виконанні гарантійного ремонту гарантійний термін збільшується на час перебування товару в ремонті.
Якщо на товар не встановлений гарантійний строк, споживач має право пред’явити вимогу про виконання гарантійного ремонту, якщо недоліки були виявлені протягом двох років з дня передачі товару споживачеві
Закон передбачає єдиний випадок відмови в гарантійному ремонті – порушення споживачем правил користування товаром або його зберігання. Але цей факт має довести сторона, до якої споживач пред’явив вимогу про безоплатне усунення недоліків. Причому порушення правил експлуатації повинно бути доведено експертизою.
З вимогою про безоплатне усунення недоліків, тобто про виконання гарантійного ремонту, споживач відповідно до статті 8 Закону має право звернутися за своїм вибором до продавця, у якого був придбаний товар, виробника або підприємства, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача (далі – виконавець). Якщо споживач вирішив звернутися в сервісний центр, то слід звертатися в ті з них, які вказані виробником в експлуатаційних документах або повідомлені споживачеві при покупці товару. Вимогу бажано викладати в письмовій формі, наприклад, у вигляді претензії, додавши до неї копії чека та технічного паспорта, з позначкою про дату продажу. Претензія складається в довільній формі у двох примірниках, один з яких передається виконавцю, а інший, з відміткою про її отримання та датою, залишається у споживача. Якщо претензію відмовляться прийняти, її слід відправити поштою рекомендованим листом, бажано з повідомленням про вручення, в такому випадку споживач знатиме, хто і коли отримав його претензію.
Умови виконання робіт з гарантійного ремонту визначено Порядком гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів (далі -Порядок), затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2002 № 506 зі змінами і доповненнями, внесеними постановою від 10 серпня 2004 м № 1022. Споживач має право вимагати, щоб виконавець ознайомив його з Порядком.
приймаючи товар для проведення гарантійного ремонту, виконавець у присутності споживача перевіряє споживчі властивості товару, його комплектність, зовнішній вигляд, заводський номер, дату виготовлення, наявність пломб виробника (якщо вони повинні бути), гарантійних талонів і встановлює наявність заявленого споживачем недоліку.
Прийнявши товар на гарантійний ремонт, виконавець зобов’язаний видати споживачеві квитанцію № 7 – гарант. Цей документ повинен містити відомості про організацію-виконавця, найменування та опис товару – марка, модель, заводський номер, зовнішній вигляд (наявність або відсутність подряпин, пошкоджень), ціну, дату виготовлення, перелік недоліків, дату прийняття товару в ремонт, термін виконання ремонту , дату видачі товару з ремонту, відомості про видачу товару з обмінного фонду.
Один екземпляр квитанції виконавець передає споживачеві.
Після виконання гарантійного ремонту виконавець вносить відмітку про продовження гарантійного терміну експлуатації, скріплюючи її печаткою.
При видачі відремонтованого товару виконавець повинен продемонструвати споживачеві його роботу.
Товар повинен бути опломбований (якщо це передбачено експлуатаційними документами), після чого передається споживачеві.
Споживач повертає виконавцю квитанцію про приймання товару на гарантійний ремонт і виданий з обмінного фонду товар.
Якщо споживач не з’явився за одержанням товару в 5-денний термін, зазначений у квитанції, виконавець зобов’язаний повідомити йому про це письмово.
Будуть питання, тисніть кнопку "звернутись" біля мого фото. Буду радий надати допомогу!
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіОлександр!
На доповнення до моєї відповіді...
Це Вам може знадобитись!₴
У разі відсутності товару вимога споживача про його заміну підлягає задоволенню у двомісячний строк з моменту подання відповідної заяви. Якщо задовольнити вимогу споживача про заміну товару в установлений строк неможливо, споживач вправі на свій вибір пред'явити продавцю, виробнику (підприємству, що виконує їх функції) інші вимоги, передбачені пунктами 1, 3, 4, 5 частини першої ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів».
Згідно із ст.42 Конституції України держава захищає права споживачів, здійснює контроль за якістю і безпечністю продукції та усіх видів послуг і робіт, сприяє діяльності громадських організацій споживачів.
Таким органом може бути інспекція з питань захисту прав споживачів.
Маю, доречи грунтовний досвід розгляду таких справ і можу реально допомогти!
Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіЗдравствуйте!
1.
Закон Украины "Защите прав потребителей"':
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#Text
Поскольку у Вас товар бракованный, то необходимо руководствоваться ст. 8 Закона Украины "О защите прав потребителей", т.к. как раз именно эта статья регламентирует права потребителя в случае приобретения некачественного товара.
Так, согласно ч. 1 ст. 8 Закона Украины "О защите прав потребителей ", в случае выявления на протяжении установленного гарантийного срока недостатков потребитель, в порядке и в сроки, установленные законодательством, имеет право требовать:
1) пропорционального уменьшения цены;
2) безвозмездного устранения недостатков товара в разумный срок;
3) возмещения расходов на устранение недостатков товара.
В случае выявления на протяжении установленного гарантийного срока существенных недостатков, возникших по вине производителя товара (продавца, исполнителя), или фальсификации товара, подтвержденных при необходимости заключением экспертизы, потребитель, в порядке и в сроки, установленные законодательством и на основании обязательных для сторон правил или договора, имеет право по своему выбору требовать от продавца или производителя:
1) расторжения договора и возврата уплаченной за товар денежной суммы;
2) требовать замены товара на такой же товар или на аналогичный, из числа имеющихся у продавца (производителя), товар.
Согласно п. 12 ст. 1 Закона Украины "О защите прав потребителей " существенный недостаток- это недостаток, который делает невозможным или недопустимым использование товара в соответствии с его целевым назначением, возник по вине производителя (продавца, исполнителя), после его устранения проявляется снова по независимым от потребителя причинам и при этом наделен хотя бы одним из следующих признаков:
а) он вообще не может быть устранен;
б) его устранение требует более четырнадцати календарных дней;
в) он делает товар существенно другим, чем предусмотрено договором.
Таким образом, для замены товара необходимо, чтобы в нем присутствовал существенный недостаток. В свою очередь, для того, чтобы недостаток был признан существенным, он должен обладать совокупностью признаков, установленных законом.
Это определяет сервисный центр, который является представителем производителя товара. Прошу отметить, что одним из признаков является повторность недостатка, которая в данном случае отсутствует.
Поэтому, если Вы написали в магазин заявление о замене товара либо возврате средств, магазин Вам скорее всего откажет и предложит передать товар в ремонт.
Исходя из положений ч. 3 ст. 8 Закона Украины "О защите прав потребителей ", передать товар Вы можете как самостоятельно и непосредственно в авторизированный сервисный центр, так и через магазин, написав соответствующее заявление на бесплатное устранение недостатков.
2.
Продавец должен забрать ноутбук и провести экспертизу. От результатов заключения, продавец будет принимать решение о порядке дальнейших взаимоотношений с Вами.
Напишите Заявление на имя продавца со всеми своими требованиями.
В случае поломки сложной бытовой техники во время гарантийного срока, покупатель имеет право провести бесплатный гарантийный ремонт. В этом случае он должен написать в двух экземплярах заявление или в магазин, или в сервисный центр. В произвольной форме указываете свои претензии: что не работает, как по вашему представлению выглядит поломка. Обязательно делаете отметку с указанием даты, штампа о приеме этого заявления. Потому что может быть так, что этот процесс затянется не на одну неделю, а то и месяцы.Если же у вас не принимают это заявление: идете на почту и оформляете, желательно отправить его заказным письмом. Это будет вашим документов о том, что вы известили продавца магазин или сервис-центр о том, что товар неисправен и он должен быть отремонтирован. Потому что не исключено, что вам свои права придется отстаивать уже в суде.
Если товар весит более пяти килограмм — холодильник, телевизор и т.д., магазин или сервисный центр должен за свой счет сам отвезти товар на ремонт и его привезти обратно.При сдаче прибора в ремонт, в вашем присутствии должны его осмотреть: на целостность, наличие пломб, на отсутствие трещин и других повреждений и т.п. И это все должно быть отражено в квитанции, которую вам должны выдать. Она не произвольной формы, а специально установленной Постановлением Кабинета Министров — «квитанция №7 «Гарант».
Если Вы будете не удовлетворены решением продавца, то единственным выходом их ситуации будет обращение в Суд.
Если Вы не доверяете продавцу, то можете самостоятельно провести товароведческую экспертизу и определить причину повреждения стекла.
Товароведческая экспертиза (независимая потребительская экспертиза) – это исследование товаров с целью определения их качества, а также их соответствия существующим стандартам. Товароведческая экспертиза проводится как по инициативе покупателя, так и по желанию производителя или продавца
Потребительская экспертиза - это компетентное исследование качественных показателей и показателей безопасности товаров (услуг) относительно их соответствия нормам действующего законодательства, действующих нормативно-правовых актов, требованиям нормативной и технической документации, а также установление причин несоответствия объекта экспертизы действующим требованиям.
Результати потребительской экспертизы: обоснованное ЭКСПЕРТНОЕ ЗАКЛЮЧЕНИЕ ГП «Укрметртестстандарт» Вы можете использовать для защиты своих интересов, в том числе в судебном порядке.
Если это будет признано заводским дефектом, то Вы можете требовать у продавца произвести Вам замену товара на новый или расторгнуть договор купли-продажи (потребовав вернуть Вам деньги и все расходы на доказывания Вашей правоты).
Если это будет признано дефектом, возникшим по Вашей вине, то Вы сможете потребовать только замену стекла за Ваш счет.
Вывод: без экспертизы не обойтись. Только результат экспертизы определит дальнейший порядок Ваших действий.