Задайте питання юристу

883 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Захист прав споживачів, 24 березня 2023, питання №82828 150₴

Продажа Б/у техники, возврат средст

Здравствуйте
Подскажите занимаюсь продажей бу телефонов, покупатель говорит телефон не исправный и хочет вернуть средства, отправить на диагностику и гарантийное обслуживание отказывается, говорит подам в суд, чтобы вы вернули деньги и компенсацию

На бу вообще возврат обязателен или нет?

Відповіді юристів (9)

    Богданов Микита
    Богданов Микита рік тому

    Юрист, м. Одеса, 11 років досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Доброго дня. Так, відповідно до ст. 8 ЗУ "Про захист прав споживачів" У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

    1) пропорційного зменшення ціни;

    2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

    3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

    У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

    1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

    2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

    2. Стосовно непродовольчих товарів, що перебували у використанні та були реалізовані через роздрібні комісійні торговельні підприємства, вимоги споживача, зазначені у частині першій цієї статті, задовольняються за згодою продавця.Таким чином розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми ТІЛЬКИ ЗА ВАШОЮ ЗГОДОЮ.Запропонуйте покупцю безоплатне усунення недоліків товару або відшкодування витрат на усунення недоліків товару або заміну товару. Звертайтесь, допоможу.

    • Максим Клієнт рік тому

      Ечли покупатель не хочет отправлять телефон на меня

      Мне чтобы понять что там надо сдать в сервис чтобы сделали диагностикуА он хочет сразу деньги за товар, отправить наложенный платежом, но его никто не проверит на почте, надо давать в сервис

    Богданов Микита
    Богданов Микита рік тому

    Юрист, м. Одеса, 11 років досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Напишіть йому письмове звернення, що для задоволення вимог, передбачених у ст. 8 ЗУ Про захист прав споживачів, необхідно провести діагностику та встановити наявність недоліку.У випадку наявності недоліків та згідно з Законом буде прийнято одне з таких рішень: 1) пропорційного зменшення ціни;

    2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

    3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.І вказати що розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми ТІЛЬКИ ЗА ВАШОЮ ЗГОДОЮ, що передбачено Законом.У випадку звернення до суду на нього будуть покладені витрати на правову допомогу, оскільки справу він не виграє.

    • Максим Клієнт рік тому

      Я правильно понимаю

      Что я должен получить от покупателя товар, сделать диагностику и если там поломка за свой счет сделать?

      То что он говорит возврат нужен только, никакие диагностики и ремонты его не устраивают.

      Говорит обращался в адвокатскую фирму и ему сказали что они выиграют что они получат деньги и еще товар оставят себе типо компенсация за их нервы

      Я обязан сделать товар, возврат средст только по моему желанию верно

      • Богданов Микита
        100%
        Богданов Микита рік тому

        Юрист, м. Одеса, 11 років досвіду

        Спілкуватися у чаті

        Так, у зв'язку з тим, що товар був у вжитку (Б/У) вимоги споживача задовольняються тільки за вашою згодою. В іншому випадку ви не зобов'язані нічого робити (ч. 2 ст. 8 ЗУ Про захист прав споживачів). Якщо напише вам письмову претензію або звернеться до суду, звертайтесь до мене, допоможу.

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин рік тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    Якщо жінка його придбала як товар б/у через інтернет -портал типу ОЛХ чи інші,то жодних вимог ,щодо повернення такого товару немає.

    Повернення можливе за згодою продавцы, якщо вона є.

    Якщо вона придбала його не у сертифікованому магазині, договір не складався ,чек ,накладна не видавалася, довести у суді угоду купівлі- продажу неможливо, як і щось вимагати у Вас.

    Купуючи б/у товари в інтернеті особи мають розуміти ризик ,який вони беруть на себе.

    Якщо ви не власник магазину, продажу офіційно не відбулося ,то і вимог бути не може.

    ___

    У Вашому випадку - немає магазину, немає продажу за документами, не може бути вимог.

    Хоча жінка має право звернутися до суду для компенсації моральних збитків ,це її право, якщо вона вважає ,що збитки вона понесла.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    Товары, бывшие в употреблении, приобретенные у комиссионера, могут быть возвращены обратно только с согласия комиссионера.

    Согласие продавца является необходимым условием и при удовлетворении других требований потребителя в соответствии со статьей 8 Закона Украины «О защите прав потребителя».

    Субъект хозяйствования при осуществлении комиссионной торговли непродовольственными товарами должен руководствоваться и соблюдать требования Закона Украины "О защите прав потребителей, Порядка осуществления торговой деятельности и правил торгового обслуживания населения, утвержденных постановлением Кабинета Министров Украины от 15.06.2006 N 833 и других нормативно-правовых актов, регулирующих торговую деятельность.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#Text

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про захист прав споживачів

    Стаття 6. Право споживача на належну якість продукції

    1. Продавець (виробник, виконавець) зобов'язаний передати споживачеві продукцію належної якості, а також надати інформацію про цю продукцію.

    5. Виробник (виконавець) зобов'язаний забезпечити використання продукції за призначенням протягом строку її служби, передбаченого нормативно-правовим актом або встановленого ним за домовленістю із споживачем, а в разі відсутності такого строку - протягом десяти років.

    Виробник (виконавець) зобов'язаний забезпечити технічне обслуговування та гарантійний ремонт продукції, а також її випуск і поставку для підприємств, що здійснюють технічне обслуговування та ремонт, у необхідному обсязі та асортименті запасних частин протягом усього строку її виробництва, а після зняття з виробництва - протягом строку служби, в разі відсутності такого строку - протягом десяти років.

    Стаття 8. Права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості

    2. Стосовно непродовольчих товарів, що перебували у використанні та були реалізовані через роздрібні комісійні торговельні підприємства, вимоги споживача, зазначені у частині першій цієї статті, задовольняються за згодою продавця.

    Згідно з цією частиною задовольняються вимоги споживача щодо товарів, гарантійний строк на які не закінчився.

    10. Споживач має право пред'явити виробнику (продавцю) вимогу про безоплатне усунення недоліків товару після закінчення гарантійного строку. Ця вимога може бути пред'явлена протягом установленого строку служби, а якщо такий не встановлено - протягом десяти років, якщо в товарі було виявлено недоліки (істотні недоліки), допущені з вини виробника. Якщо цю вимогу не задоволено у строки, передбачені частиною дев'ятою цієї статті, споживач має право на свій вибір пред'явити виробникові (продавцеві) інші вимоги, відповідно до частини першої цієї статті.

    Вывод:

    - замена не производнтся;

    - ремонт будет за счет покупателя;

    - если покупатель докажет, что проблемы из-за производителя, то получит гарантийное право.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю, Максиме.

    ЗдравствуйтеПодскажите занимаюсь продажей бу телефонов, покупатель говорит телефон не исправный и хочет вернуть средства, отправить на диагностику и гарантийное обслуживание отказывается, говорит подам в суд, чтобы вы вернули деньги и компенсацию

    На бу вообще возврат обязателен или нет?

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про захист прав споживачів

    (Відомості Верховної Ради УРСР (ВВР), 1991, № 30, ст.379)

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#Text

    Стаття 8. Права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості

    1. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

    1) пропорційного зменшення ціни;

    2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

    3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

    У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

    1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

    2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

    2. Стосовно непродовольчих товарів, що перебували у використанні та були реалізовані через роздрібні комісійні торговельні підприємства, вимоги споживача, зазначені у частині першій цієї статті, задовольняються за згодою продавця.

    Згідно з цією частиною задовольняються вимоги споживача щодо товарів, гарантійний строк на які не закінчився.

    ...

    ТАКИМ ЧИНОМ, ВИ САМІ ВИРІШУЄТЕ, ЧИ ХОЧЕТЕ ЗАДОВОЛЬНИТИ ЙОГО ВИМОГИ, ЧИ НІ. ЯКЩО ТОВАР БУЛО ПРОДАНО В НОРМАЛЬНОМУ РОБОЧОМУ СТАНІ, НЕ БАЧУ ПРИВОДІ ЩОСЬ КОМУСЬ ПОВЕРТАТИ ТА ВІДШКОДОВУВАТИ.

    СУДОВА ПРАКТИКА У ЦЬОМУ ПИТАННІ НА ВАШУ КОРИСТЬ, ОСКІЛЬКИ ТОВАР БУВ ВЖИВАНИЙ.

    Всього доброго! Якщо Ви хочете поспілкуватись індивідуально і випрацювати алгоритм дій, натискайте зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.

    Айвазян Юрій Климентійович
    Айвазян Юрій Климентійович рік тому

    Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Доброго дня, Максиме!

    Перш за все Вам потрібно знати, що торгівля, якою Ви займаєтесь називається комісійною торгівлею вживаними товарами, а товари, які Ви продаєте, відповідно, відносяться до категорії комісійних, як також тих, що перед продажем вже були у використанні.

    Згідно пункту 5.10. Наказу 13.03.1995 № 37 Міністерства зовнішніх економічних зв'язків України перелік законодавчих актів, якими Ви повинні керуватися наступний:

    Суб'єкт господарювання при здійсненні комісійної торгівлі непродовольчими товарами повинен керуватися та дотримуватися вимог Цивільного кодексу України, Закону України "Про захист прав споживачів", Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 № 833, цих Правил та інших нормативно-правових актів, які регулюють торговельну діяльність.

    Згаданий вид торгівлі передбачає інакший підхід до передбаченого Законом України "Про захист прав споживачів" поняття "товар належної якості"! В данному випадку належною якостю буде не те, що гарантує виробник, а саме те в чому наочно пересвідчився покупець під час покупки та, головне, те, з чим він погодився! Бо проданий Вами товар вже був у вжитку і відповідно до того все одно має ті чи інші певні недоліки, про які покупець був проінформований під час здійснення оборутки.

    Саме через це повернення такого товару покупцем на підставі НЕНАЛЕЖНОЇ ЯКОСТІ можливе лише з Вашої згоди!

    Це підтверджується статтею 8 Закону України "Про захист прав споживачів", яка регулює права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості і в якій серед іншого зазначено (необхідне я виділив жирним шрифтом):

    "У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

    1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

    2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

    2. Стосовно непродовольчих товарів, що перебували у використанні та були реалізовані через роздрібні комісійні торговельні підприємства, вимоги споживача, зазначені у частині першій цієї статті, задовольняються за згодою продавця".

    Якщо у Вас виникнуть з цього приводу додаткові питання чи бажання отримати біль повну консультацію, натискайте кнопку "звернутись" біля мого фото. Охоче Вам допоможу!

    Успіхів Вам!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Нове у блогах Юристи.UA

Офіційний блог Юрісти.UA 19 0 23 лист. 2024
Офіційний блог Юрісти.UA 0 0 19 лист. 2024