Задайте питання юристу

880 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Захист прав споживачів, 03 червня 2023, питання №86309

Продавец не возвращает деньги

Есть знакомый предприниматель, с моего посёлка,занимается продажей и изготовлением мебели, изготовитель фирма Кронос.. Заказал у него кухню в январе 2022года..внесли сумму которая нужна на изготовление мебели.. Случилось военное положение, фирма приостановила заказы и производство а знакомый продавец свалил в другую страну.. Нет вообщем ни возврата денег ни мебели.. С продавцом связь поддерживаю, так как знаю его давно как порядочного человека, понимаю всю ситуацию, он выкручивается и просит подождать.. Но терпению есть предел.. Как действовать в данной ситуации? В суд подавать и на продавца и на фирму?

Відповіді юристів (2)

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    Вам спочатку потрібно направити рекомендованим листом пропозицію ФОПу щодо розірвання договору купівлі-продажу (виконання робіт\надання послуг) та повернення авансу (предоплати) у зв'язку з невиконанням його зобов'язань.

    Наслідки невиконання цивільно-правових зобов'язань суттєво змінились лише за договорами позики. Зокрема, боржники за такими договорами звільняються від оплати штрафу, пені, трьох процентів річних, інфляційних втрат та іншої відповідальності.

    Що стосується інших цивільно-правових договорів, то наслідки невиконання зобов'язання фактично такі ж, що і були до запровадження воєнного стану. Тобто, якщо сторона доведе, що порушила зобов'язання у зв'язку з непереборними обставинами (наприклад, у зв'язку з руйнуванням приміщень, неможливістю доставити товар на певну територію, знищенням майна і т.д.) вона буде звільнена від відповідальності. Якщо таких обставин сторона довести не зможе, то ФОП буде нести відповідальність на загальних засадах.

    Повернення передоплати за домовленістю сторін - найбезпроблемніший варіант, при якому Ви з ФОП можете дійти згоди про те, що передоплату буде повернено й зобов'язання за договором припиняються.

    Якщо ви не дійшли згоди щодо зміни (розірвання) договору або в разі неотримання відповіді в установлений (двадцятиденний строк) з урахуванням часу поштового обігу, Ви як зацікавлена сторона маєте право передати спір на вирішення суду (ч. 4 ст. 188 ГКУ).

    Відповідачем в суді є сторона, яка порушила зобов'зання (з ким Ви заключали договір та кому оплачували аванс).

    При виникненні додаткових питань натискайте "Звернутися". Всього доброго!

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю, Євгеній!

    Вам потрібно зверрнутись до продавця із письмовою претензією про повернення коштів або термінове виконання своїх зобов'язань.

    Якщо не відреагує, тоді звертатись до суду.

    Всього доброго. Для більш детальної консультації натискайте зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України