Задайте питання юристу

835 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Податкове право, 24 серпня 2023, питання №90776 400₴

ФОП та схема роботи дропшипінгу

Планую працювати по системі дропшипінгу в Instagram (продаж одягу). Планую відкрити ФОП 3 групи (єдиний податок). Я є особою з інвалідністю (довічно) та є найманим працівником (вчителем).

1) Чи потрібно мені сплачувати ЄСВ? Чи в моєму випадку усі витрати на ФОП – це тільки сплата єдиного податку 5%?

Я обрав КВЕДи:

46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту, 46.18 Діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами, 47.91 Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет, 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах, 73.11 Рекламні агентства, 62.09 Інша діяльність у сфері інформаційних технологій і комп'ютерних систем, 63.11 Оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах, 63.99 Надання інших інформаційних послуг

2) Чи всі вони підходять? Чи потрібно якісь додати/прибрати? Який обрати основним?

Розглядаю такий варіант співпраці з постачальниками:

Клієнт у мене на сторінці Instagram робить замовлення, я надаю реквізити для оплати на мій р/р (IBAN). Після зарахування коштів на мій рахунок, я купую товар на сайті/сторінці постачальника. Різницю в ціні залишаю собі. Постачальник формує накладну на товар, створює ттн від мого імені та відправляє товар покупцю.

3) Який договір потрібно укласти? Чи може він бути укладений у вигляді публічної оферти і роздрукований?

4) Чи потрібно в даному випадку застосовувати РРО/ПРРО?

5) Який саме КВЕД в даному випадку варто застосовувати під час подачі звіту про доходи?

6) Які первинні документи в даному випадку мені обов’язково має надати постачальник з точки зору податкової? Які документи я маю надати клієнту та постачальнику?

7) Якщо під час покупки товару у постачальника є комісія банку, яку я сплачу, то чи потрібно її обліковувати (як саме, якщо так) під час щоквартальної/річної подачі звіту про доходи?

Відповіді юристів (6)

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, ) Чи потрібно мені сплачувати ЄСВ? Чи в моєму випадку усі витрати на ФОП – це тільки сплата єдиного податку 5%?

    Ні, треба сплачувати ЄСВ та +5%

    Я обрав КВЕДи:

    46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту, 46.18 Діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами, 47.91 Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет, 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах, 73.11 Рекламні агентства, 62.09 Інша діяльність у сфері інформаційних технологій і комп'ютерних систем, 63.11 Оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах, 63.99 Надання інших інформаційних послуг

    Цих кведів цілком достатньо для вашої діяльності.

    2) Чи всі вони підходять? Чи потрібно якісь додати/прибрати? Який обрати основним?

    Основний 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту,

    Розглядаю такий варіант співпраці з постачальниками:

    Клієнт у мене на сторінці Instagram робить замовлення, я надаю реквізити для оплати на мій р/р (IBAN). Після зарахування коштів на мій рахунок, я купую товар на сайті/сторінці постачальника. Різницю в ціні залишаю собі. Постачальник формує накладну на товар, створює ттн від мого імені та відправляє товар покупцю.

    3) Який договір потрібно укласти? Чи може він бути укладений у вигляді публічної оферти і роздрукований?

    Договір не обов'язково головне мати накладную з такими реквізитами

    1. Назва документу

    2.дата складання

    3.назва підприємства від імені якого складено документ

    4. Зміст та обсяг операції одиниця виміру

    5 посади і прізвища (крім первинних документів, вимоги до яких встановлюються Національним банком України) осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення

    6. особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/996-14#Text

    4) Чи потрібно в даному випадку застосовувати РРО/ПРРО?

    За вашою схемою потрібен. Так як гроші будуть кидати одразу вам.

    Якщо би кошти приймала нова пошта а потім переводила їх вам, тоді не потрібно

    5) Який саме КВЕД в даному випадку варто застосовувати під час подачі звіту про доходи?

    Основний 46.19

    6) Які первинні документи в даному випадку мені обов’язково має надати постачальник з точки зору податкової? Які документи я маю надати клієнту та постачальнику?

    Товарна накладна

    7) Якщо під час покупки товару у постачальника є комісія банку, яку я сплачу, то чи потрібно її обліковувати (як саме, якщо так) під час щоквартальної/річної подачі звіту про доходи?

    Комісію одразу вкладайте в ціну.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    100%

    Доброго дня, Євгене!

    1) Чи потрібно мені сплачувати ЄСВ? Чи в моєму випадку усі витрати на ФОП – це тільки сплата єдиного податку 5%?

    ЄСВ потрібно сплачувати обов'язково! Закон про ЄСВ (абз. 3 ч. 8 ст. 9) говорить, що ФОПи мають сплачувати ЄСВ до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

    Я обрав КВЕДи: 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту, 46.18 Діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами, 47.91 Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет, 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах, 73.11 Рекламні агентства, 62.09 Інша діяльність у сфері інформаційних технологій і комп'ютерних систем, 63.11 Оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах, 63.99 Надання інших інформаційних послуг

    Вами зазначені типові КВЕДи, які зазвичай обираються ФОПами для роботи у сфері дропшипінгу. Їх цілком достатньо для організації Вашого бізнесу.

    2) Чи всі вони підходять? Чи потрібно якісь додати/прибрати? Який обрати основним? Розглядаю такий варіант співпраці з постачальниками: Клієнт у мене на сторінці Instagram робить замовлення, я надаю реквізити для оплати на мій р/р (IBAN). Після зарахування коштів на мій рахунок, я купую товар на сайті/сторінці постачальника. Різницю в ціні залишаю собі. Постачальник формує накладну на товар, створює ттн від мого імені та відправляє товар покупцю.

    Ви повинні розуміти, що наявність так званих зайвих КВЕДів шкоди Вам не принесе і однозначно не зробить гірше. Основним КВЕДами у Вашому бізнесі, на мою думку, є 46.18 Діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами, 47.91 Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет та в меншій степені 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах.

    Що стосується Вашої схеми роботи, то вона цілком розумна. Ви по суті є комісіонером і здійснюєте посередницьку діяльність, отримуючи замовлення на певний товар у комітента і закуповуючи його у постачальника. При тому у Вас залишається лише комісія - Ваш дохід.

    3) Який договір потрібно укласти? Чи може він бути укладений у вигляді публічної оферти і роздрукований?

    Однозначно, мова може йти тільки про публічний договір комісії, або оферту! Це у Вашому варіанті найбільш зручний та прийнятний спосіб визначення умов співпраці з клієнтами. Це також прекрасна легальна схема для мінімізації податків! Вам в такому випадку залишається лише виставляти клієнтам рахунки-фактури, в яких виділена окремою строкою сума комісії. Оплата рахунку клієнтом є підтвердженням його фактичної згоди на всі умови, зазначені в оферті.

    Доречи, такий договір я Вам можу скласти. Маю для того практичний досвід. Багато моїх клієнтів успішно за такими договорами працюють, а, головне, не мають проблем з податковою!

    4) Чи потрібно в даному випадку застосовувати РРО/ПРРО?

    РРО/ПРРО не потрібно, якщо Ви працюєте виключно у безготівковому режимі, отримуючи оплату на свій ФОПівський рахунок IBAN.

    5) Який саме КВЕД в даному випадку варто застосовувати під час подачі звіту про доходи?

    Звіт або скорше декларація про доходи подається до податкової у режимі онлайн прямо з Вашого власного кабінету, який податкова автоматично відкриває Вам під час реєстрації ФОП. Ви заповнюєте відповідну форму, яку маєте в арсеналі інструментів свого кабінету. КВЕД при тому зазначати не обов'язково. Вони визначені вже під час реєстрації ФОП, і податкова про них знає.

    6) Які первинні документи в даному випадку мені обов’язково має надати постачальник з точки зору податкової? Які документи я маю надати клієнту та постачальнику?

    Лише рахунок-фактуру, який водночас має бути договором поставки. Це типова схема при дропшипінгу.

    7) Якщо під час покупки товару у постачальника є комісія банку, яку я сплачу, то чи потрібно її обліковувати (як саме, якщо так) під час щоквартальної/річної подачі звіту про доходи?

    Це раз хочу наголосити: у Ваші звіти про доходи включена лише комісія, яку Ви отримуєте від комітентів при виконанні посередницької послуги і яа зазначена у рахунках-фактурах. Більше декларувати нічого непотрібно!

    З повагою, адвокат Айвазян.

    • Євген Клієнт 8 місяців тому

      А як щодо іншого варіанту роботи?

      Клієнт у мене на сторінці Instagram робить замовлення, я надаю реквізити для оплати на мій р/р (IBAN). Після зарахування коштів на мій рахунок я переказую постачальнику його вартість товару, а собі залишаю націнку. Постачальник формує накладну на товар від мого імені та відправляє товар покупцю.

      6) Мені необхідно укласти договір комісії?

      7) Договір між мною, ФОПом, та постачальником може бути укладений у вигляді публічної оферти, яка розміщена на сайті/сторінці постачальника?

      8) Чи потрібно в даному випадку застосовувати РРО/ПРРО?

      9) Який саме КВЕД в даному випадку варто застосовувати під час подачі звіту про доходи?

      10) Різниця вартості між ціною постачальника і моєю ціною як винагорода має бути прописана в договорі? Якщо це прописано, то я сплачуватиму лише 5% податку від суми моєї винагороди?

      11) Чи можу я самостійно утримати свою винагороду?

      12) Які первинні документи в даному випадку мені обов’язково має надати постачальник з точки зору податкової? Які документи я маю надати клієнту та постачальнику?

      13) Якщо під час переказу коштів постачальнику на р/р є комісія банку, яку я сплачу, то чи потрібно її обліковувати (як саме, якщо так) під час щоквартальної/річної подачі звіту про доходи?

      14) Чи можу я самостійно створити накладну і надіслати її постачальнику для відправки товару, якщо є така домовленість?

      15) Чи потрібно укладати договір, наприклад, з новою поштою щоб гроші заходили на мій р/р ФОПа, якщо оплата від клієнта здійснюється післяплатою?

      • Айвазян Юрий Климентьевич

        А як щодо іншого варіанту роботи?

        Клієнт у мене на сторінці Instagram робить замовлення, я надаю реквізити для оплати на мій р/р (IBAN). Після зарахування коштів на мій рахунок я переказую постачальнику його вартість товару, а собі залишаю націнку. Постачальник формує накладну на товар від мого імені та відправляє товар покупцю.

        6) Мені необхідно укласти договір комісії?

        Це треба зробити хоча б заради того, щоби мінімізувати Ваші податки. До того ж договір оферти не треба підписувати при кожній оборутці. Він собі є і є... Постачальник може від Вашого імені відправити товар комітенту.

        7) Договір між мною, ФОПом, та постачальником може бути укладений у вигляді публічної оферти, яка розміщена на сайті/сторінці постачальника?

        Постачальник не має відношення до цієї угоди. Він просто виставляє Вам рахунки-фактури. В даному випадку договір оферти чи будь які інші договори на постачання товару формує постачальник, а ні Ви.

        8) Чи потрібно в даному випадку застосовувати РРО/ПРРО?

        РРО/ПРРО - це проблема постачальника. Ваша задача перерахувати гроші з рахунку IBAN Вашого ФОПу на рахунок IBAN постачальника.

        9) Який саме КВЕД в даному випадку варто застосовувати під час подачі звіту про доходи?

        В даному випадку при поданні щоквартальної декларації вказуються всі КВЕДи, за якими Ви працюєте.

        10) Різниця вартості між ціною постачальника і моєю ціною як винагорода має бути прописана в договорі? Якщо це прописано, то я сплачуватиму лише 5% податку від суми моєї винагороди?

        Вона прописується не в договорі оферти (в договорі прописаний лише порядок оплати), а в рахунку-фактурі включно із загальною ціною оборутки.

        11) Чи можу я самостійно утримати свою винагороду?

        А інакше і не вийде! Ви отримуєте всі гроші на рахунок IBAN свого ФОПу. Після сплати податків і за потреби Ви можете ці гроші перерахувати на свій власний рахунок.

        12) Які первинні документи в даному випадку мені обов’язково має надати постачальник з точки зору податкової? Які документи я маю надати клієнту та постачальнику?

        Тільки рахунок-фактуру та товаро-транспортну накладну (ТТН).

        13) Якщо під час переказу коштів постачальнику на р/р є комісія банку, яку я сплачу, то чи потрібно її обліковувати (як саме, якщо так) під час щоквартальної/річної подачі звіту про доходи?

        Крім Вашої комісії в якості доходу в декларації податковій більше нічого не вказується.

        14) Чи можу я самостійно створити накладну і надіслати її постачальнику для відправки товару, якщо є така домовленість?

        Якщо постачальника влаштовує такий підхід, то не бачу в тому жодної проблеми.

        15) Чи потрібно укладати договір, наприклад, з новою поштою щоб гроші заходили на мій р/р ФОПа, якщо оплата від клієнта здійснюється післяплатою?

        Ви можете укласти договір з Новою поштою для надання послуг з післяоплатою - це в принципі нічого в цій схемі не змінює.

        З повагою, адвокат Айвазян.

    Турчин Ярослав Александрович

    ДОБРОГО ДНЯ, ШАНОВНИЙ ЄВГЕНЕ!

    Відповім по кожному з семи питань окремо. І так:

    ПЕРШЕ. ФОП звільняються від сплати за себе ЄСВ, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону №1058. При цьому окремо повідомляти контролюючий орган про набуття відповідного статусу пенсіонера або особи з інвалідністю не потрібно. Це право передбачене положеннями частини четертої статті 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".

    Проте, положення закону можуть різно тлумчитись податковою щодо видів діяльності під які підпадає звільнення від сплати ЄСВ. ТОМУ рекомендую при держвній реєстрації вказувати ОДИН єдиний КВЕД 47.91. Вказання кілька КВЕД може бути підставою для вимоги подткової сплачувати ЄСВ і необхідності в суді доводити своє право.

    Крім того, Державною податковою службою України та Пенсійним фондом України складено Протокол про обмін інформацією щодо даних про фізичних осіб (платників ЄСВ) – пенсіонерів за віком або осіб з інвалідністю (далі – Протокол).

    Відповідно до норм Протоколу Пенсійний фонд України надає Державній податковій службі інформацію щодо фізичних осіб (платників ЄСВ) про те, що вони є пенсіонерами за віком або особами з інвалідністю, із зазначенням дати встановлення пенсії або інвалідності.

    ДРУГЕ. КВЕД 47.91основний код економічної діяльності для Інтернет-магазину. Так, 47.91 – це основний КВЕД Інтернет-магазину. Офіційний класифікатор видів економічної діяльності визначає КВЕД 47.91 як роздрібну торгівлю, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет.

    ТРЕТЄ. Так, догоівір оферти цілком підходить для Вас і широко практикується у відповідній галузі торгівлі та послуг через інтернет-магазити та онлайн торгівельні-площадки типу Пром, Розетка та ін.

    Наводжу примірний зразок договору:

    Зразок публічного договору оферти для інтернет-магазину

    ПУБЛІЧНИЙ ДОГОВІР (ОФЕРТА) на замовлення, купівлю-продаж і доставку товарів

    Цей договір є офіційною та публічною пропозицією Продавця укласти договір купівлі-продажу Товару, представленого на сайті (зазначаєте адресу сторінки свого комерційного акаунту Інстаграм з фото договору)___.

    Даний договір є публічним, тобто відповідно до статті 633 Цивільного кодексу України, його умови є однаковими для всіх покупців незалежно від їх статусу (фізична особа, юридична особа, фізична особа-підприємець) без надання переваги одному покупцю перед іншим. Шляхом укладення цього Договору покупець в повному обсязі приймає умови та порядок оформлення замовлення, оплати товару, доставки товару, повернення товару, відповідальності за недобросовісне замовлення та усі інші умови договору. Договір вважається укладеним з моменту натискання кнопки «Підтвердити Замовлення» на сторінці оформлення замовлення в Розділі «Кошик» і отримання Покупцем від Продавця підтвердження замовлення в електронному вигляді.

    1. Визначення термінів

    1.1. Публічна оферта (далі - «Оферта») - публічна пропозиція Продавця, адресована невизначеному колу осіб, укласти з Продавцем договір купівлі-продажу товару дистанційним способом (далі - «Договір») на умовах, що містяться в цій Оферті.

    1.2. Товар або Послуга – об'єкт угоди сторін, який був обраний покупцем на сайті Інтернет-магазину та поміщений у кошик, або вже придбаний Покупцем у Продавця дистанційним способом.

    1.3. Інтернет-магазин – сайт Продавця за адресою www. ___ створений для укладення договорів роздрібної та оптової купівлі-продажу на підставі ознайомлення Покупця із запропонованим Продавцем описом Товару за допомогою мережі Інтернет.

    1.4. Покупець – дієздатна фізична особа, яка досягла 18 років, отримує інформацію від Продавця, розміщує замовлення щодо купівлі товару, що представлений на сайті Інтернет-магазину для цілей, що не пов'язані зі здійсненням підприємницької діяльності, або юридична особа чи фізична особа-підприємець.

    1.5. Продавець – Товариство з обмеженою відповідальністю «___» (ідентифікаційний код ___), юридична особа, яка створена і діє відповідно до чинного законодавства України, місцезнаходження якої: ___, м. ___, вул. ___, буд.___

    2. Предмет Договору

    2.1. Продавець зобов’язується передати у власність Покупцю Товар, а Покупець зобов’язується оплатити і прийняти Товар на умовах цього Договору.

    2.2. Датою укладення Договору-оферти (акцептом оферти) та моментом повного й беззаперечного прийняттям Покупцем умов Договору вважається дата заповнення Покупцем форми замовлення, розташованої на сайті Інтернет-магазину, за умови отримання Покупцем від Продавця підтвердження замовлення в електронному вигляді. У разі необхідності, за бажанням Покупця, Договір може бути оформлений у письмовій формі.

    3. Оформлення Замовлення

    3.1. Покупець самостійно оформлює замовлення в Інтернет-магазину через форму «Кошика», або зробивши замовлення електронною поштою чи за номером телефону, вказаним в розділі контактів Інтернет-магазину.

    3.2. Продавець має право відмовитися від передання замовлення Покупцеві у випадку, якщо відомості, вказані Покупцем під час оформлення замовлення, є неповними або викликають підозру щодо їх дійсності.

    3.3. При оформленні замовлення на сайті Інтернет-магазину Покупець зобов'язується надати наступну обов’язкову інформацію, необхідну Продавцю для виконання замовлення:

    3.3.1. прізвище, ім'я Покупця;

    3.3.2. адреса, за якою слід доставити Товар (якщо доставка до адреси Покупця);

    3.3.3. контактний телефон.

    3.3.4. Ідентифікаційний код для юридичної особи або фізичної-особи підприємця.

    3.4. Найменування, кількість, артикул, ціна обраного Покупцем Товару вказуються в кошику Покупця на сайті Інтернет-магазину.

    3.5. Якщо будь-якої із Сторін договору необхідна додаткова інформація, він має право запросити її у іншій Стороні. У разі ненадання необхідної інформації Покупцем, Продавець не несе відповідальності за надання якісної послуги Покупцю при покупці товару в інтернет-магазині.

    3.6. При оформленні замовлення через оператора Продавця (п. 3.1. Цієї Оферти) Покупець зобов'язується надати інформацію, зазначену в п. 3.3 – 3.4. цієї Оферти.

    3.7. Ухвалення Покупцем умов цієї Оферти здійснюється за допомогою внесення Покупцем відповідних даних в реєстраційну форму на сайті Інтернет-магазину або при оформленні Замовлення через оператора. Після оформлення Замовлення через Оператора дані про Покупця вносяться до бази даних Продавця.

    3.8. Покупець несе відповідальність за достовірність наданої інформації при оформленні Замовлення.

    3.9. Укладаючи Договір, тобто акцептуючи умови даної пропозиції (запропоновані умови придбання Товару), шляхом оформлення Замовлення, Покупець підтверджує наступне:

    а) Покупець цілком і повністю ознайомлений, і згоден з умовами цієї пропозиції (оферти);

    б) він дає дозвіл на збір, обробку та передачу персональних даних, дозвіл на обробку персональних даних діє протягом усього терміну дії Договору, а також протягом необмеженого терміну після закінчення його дії. Крім цього, укладенням договору Покупець підтверджує, що він повідомлений (без додаткового повідомлення) про права, встановлених Законом України "Про захист персональних даних", про цілі збору даних, а також про те, що його персональні дані передаються Продавцю з метою можливості виконання умов цього Договору, можливості проведення взаєморозрахунків, а також для отримання рахунків, актів та інших документів. Покупець також погоджується з тим, що Продавець має право надавати доступ та передавати його персональні дані третім особам без будь-яких додаткових повідомлень Покупця з метою виконання замовлення Покупця. Обсяг прав Покупця, як суб'єкта персональних даних відповідно до Закону України "Про захист персональних даних" йому відомий і зрозумілий.

    4. Ціна і Доставка Товару

    4.1 Ціни на Товари та послуги визначаються Продавцем самостійно та вказані на сайті Інтернет-магазину. Всі ціни на Товари та послуги вказані на сайті у гривнях з урахуванням ПДВ.

    4.2 Ціни на Товари та послуги можуть змінюватися Продавцем в односторонньому порядку залежно від кон'юнктури ринку. При цьому ціна окремої одиниці Товару, вартість якої оплачена Покупцем в повному обсязі, не може бути змінена Продавцем в односторонньому порядку.

    4.3. Вартість Товару, яка вказана на сайті Інтернет-магазину не включає в себе вартість доставки Товару Покупцю. Вартість доставки Товару Покупець сплачує відповідно до діючих тарифів служб доставки (перевізників) безпосередньо обраній ним службі доставки (перевізнику).

    4.4. Вартість Товару яка вказана на сайті Інтернет-магазину не включає в себе вартість доставки Товару на адресу Покупця.

    4.5. Продавець може вказати орієнтовну вартість доставки Товару на адресу Покупця під час звернення Покупця із відповідним запитом до Продавця шляхом надіслання листа на електронну пошту або при оформленні замовлення через оператора інтернет-магазину.

    4.6. Зобов'язання Покупця по оплаті Товару вважаються виконаними з моменту надходження Продавцю коштів на його рахунок.

    4.7. Розрахунки між Продавцем і Покупцем за Товар здійснюються способами, зазначеними на сайті Інтернет-магазину в розділі «Оплата і Доставка».

    4.8. При отриманні товару Покупець повинен у присутності представника служби доставки (перевізника) перевірити відповідність Товару якісним і кількісним характеристикам (найменування товару, кількість, комплектність, термін придатності).

    4.9. Покупець або його представник під час приймання Товару підтверджує своїм підписом в товарному чеку/ або в замовленні/ або в транспортній накладній на доставку товарів, що не має претензій до кількості товару, зовнішнім виглядом і комплектності товару.

    4.10. Право власності та ризик випадкової втрати або пошкодження Товару переходить до Покупця або його Представника з моменту отримання Товару Покупцем в місті поставки Товару при самостійній доставки Товару від Продавця, чи під час передачі Продавцем товару службі доставки (перевізнику) обраної Покупцем.

    5. Права ті обов’язки Сторін

    5.1. Продавець зобов’язаний:

    5.1.1. Передати Покупцеві товар у відповідності до умов цього Договору та замовлення Покупця.

    5.1.2. Не розголошувати будь-яку приватну інформацію про Покупця і не надавати доступ до цієї інформації третім особам, за винятком випадків, передбачених законодавством та під час виконання Замовлення Покупця.

    5.2. Продавець має право:

    5.2.1 Змінювати умови цього Договору, а також ціни на Товари та послуги, в односторонньому порядку, розміщуючи їх на сайті Інтернет-магазину. Всі зміни набувають чинності з моменту їх публікації.

    5.3 Покупець зобов'язується:

    5.3.1 До моменту укладення Договору ознайомитися зі змістом Договору, умовами Договору і цінами, запропонованими Продавцем на сайті Інтернет-магазину.

    5.3.2 На виконання Продавцем своїх зобов'язань перед Покупцем останній повинен повідомити всі необхідні дані, що однозначно ідентифікують його як Покупця, і достатні для доставки Покупцеві замовленого Товару.

    6. Повернення Товару

    6.1. Покупець має право на повернення Продавцеві непродовольчого товару належної якості, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. Покупець має право на повернення товару належної якості протягом 14 (чотирнадцяти) днів, не враховуючи дня купівлі. Повернення товару належної якості проводиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, упаковка, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий Покупцю за оплату Товару. Перелік товарів, що не підлягають поверненню на підставах, передбачених у цьому пункті, затверджується Кабінетом Міністрів України.

    6.2. Повернення Покупцеві вартості товару належної якості здійснюється протягом 30 (тридцяти) календарних днів з моменту отримання такого Товару Продавцем за умови дотримання вимог, передбачених п. 6.1. Договору, чинним законодавством України.

    6.3. Вартість товару підлягає поверненню шляхом банківського переказу на рахунок Покупця.

    6.4. Повернення Товару належної якості за адресою Продавця, здійснюється за рахунок Покупця та Продавцем Покупцеві не відшкодовується.

    6.5. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків у Товарі, Покупець особисто, в порядку та у строки, що встановлені законодавством України, має право пред'явити Продавцеві вимоги, передбачені Законом України «Про захист прав споживачів». При пред’явленні вимог про безоплатне усунення недоліків, строк на їх усунення відраховується з дати отримання Товару Продавцем в своє розпорядження та фізичного доступу до такого Товару.

    6.6. Розгляд вимог, передбачених Законом України «Про захист прав споживачів», провадиться Продавцем за умови надання Покупцем документів, передбачених чинним законодавством України. Продавець не відповідає за недоліки Товару, які виникли після його передання Покупцеві внаслідок порушення Покупцем правил користування або зберігання Товару, дій третіх осіб або непереборної сили.

    6.7. Покупець не має права відмовитися від товару належної якості, що має індивідуально-визначені властивості, якщо зазначений товар може бути використаний виключно Покупцем, який його придбав, (в т.ч. за за бажанням Покупця не стандартні розміри, характеристики, зовнішній вигляд, комплектація та інше). Підтвердженням того, що товар має індивідуально-визначені властивості, є відмінність розмірів товару та інших характеристик, що вказані в інтернет-магазині.

    6.8. Повернення товару, у випадках, передбачених законом та цим Договором, здійснюється за адресою, вказаною на сайті в розділі «Контакти»

    7. Відповідальність

    7.1. Продавець не несе відповідальності за шкоду, заподіяну Покупцеві або третім особам внаслідок неналежного монтажу, використання, зберігання Товару придбаного у Продавця.

    7.2. Продавець не несе відповідальності за неналежне, несвоєчасне виконання Замовлень і своїх зобов’язань у випадку надання Покупцем недостовірної або помилкової інформації.

    7.3. Продавець і Покупець несуть відповідальність за виконання своїх зобов'язань відповідно до чинного законодавства України і положень цього Договору.

    7.4. Продавець або Покупець звільняються від відповідальності за повне або часткове невиконання своїх зобов'язань, якщо невиконання є наслідком форс-мажорних обставин як: війна або військові дії, землетрус, повінь, пожежа та інші стихійні лиха, що виникли незалежно від волі Продавця і / або Покупця після укладення цього договору. Сторона, яка не може виконати свої зобов'язання, негайно повідомляє про це іншу Сторону.

    8. Конфіденційність і захист персональних даних.

    8.1. Надаючи свої персональні дані на сайті Інтернет-магазину при реєстрації або оформленні Замовлення, Покупець надає Продавцеві свою добровільну згоду на обробку, використання (у тому числі і передачу) своїх персональних даних, а також вчинення інших дій, передбачених Законом України «Про захист персональних даних», без обмеження терміну дії такої згоди.

    8.2. Продавець зобов'язується не розголошувати отриману від Покупця інформацію. Не вважається порушенням надання Продавцем інформації контрагентам і третім особам, що діють на підставі договору з Продавцем, в тому числі і для виконання зобов'язань перед Покупцем, а також у випадках, коли розкриття такої інформації встановлено вимогами чинного законодавства України.

    8.3. Покупець несе відповідальність за підтримання своїх персональних даних в актуальному стані. Продавець не несе відповідальності за неякісне виконання або невиконання своїх зобов'язань у зв'язку з неактуальністю інформації про Покупця або невідповідністю її дійсності.

    9. Інші умови

    9.1. Цей договір укладено на території України і діє відповідно до чинного законодавства України.

    9.2. Усі спори, що виникають між Покупцем і Продавцем, вирішуються шляхом переговорів. У випадку недосягнення врегулювання спірного питання шляхом переговорів, Покупець та/або Продавець мають право звернутися за вирішенням спору до судових органів відповідно до чинного законодавства України.

    9.3. Продавець має право вносити зміни до цього Договору в односторонньому порядку, передбаченому п. 5.2.1. Договору. Крім того, зміни до Договору також можуть бути внесені за взаємною згодою Сторін в порядку, передбаченому чинним законодавством України.

    АДРЕСА ТА РЕКВІЗИТИ ПРОДАВЦЯ:ТОВ «___»

    ___, м. ___, вул. ___, буд. ___

    п/р ___ в АТ «___»

    МФО ___

    Код ___

    ІПН ___

    Св. ПДВ ___

    тел. (___) ___

    ЧЕТВЕРТЕ. Чи потрібне застосування РРО/ПРРО?

    Застосування РРО або програмних РРО в Інтернет-магазинах залежить від того, у якій формі проводять грошові операції: безготівковій чи готівковій.

    Для інтернет-магазинів це також актуальне, навіть якщо вони не мають справу із готівкою.

    Адже коли покупці розраховуються за товар за допомогою LiqPay, Portmone, WayForPay або будь-якого іншого сервісу онлайн-оплати, то це не безготівковий розрахунок, а значить застосування РРО є обов'язковим.

    Також це стосується і переказів на номер платіжної картки з іншої картки. Окрім того, без РРО не обійтись, якщо Інтернет-магазин має кур'єрську службу, яка передає товар та приймає оплату.

    Інтернет-магазин не зобов'язаний використовувати РРО, коли грошові операції проводять лише у безготівковій формі:

    1. Товар оплачують переказом з розрахункового рахунку покупця на розрахунковий рахунок Інтернет-магазину. Наприклад, оплата через номер IBAN.

    2. Товар оплачують через касу банку, переводом на розрахунковий рахунок магазину. Незважаючи на використання готівки, така операція вважається безготівковою.

    3. Товар оплачують через банківський термінал самообслуговування. Такі термінали можна часто зустріти у відділеннях банку та за їх межами. Не варто плутати з POS-терміналами, які обслуговують касири.

    4. Якщо товар передає кур'єр поштової служби й сам приймає оплату, фіскальний чек видає він.

    5. Відсутнє місце здійснення розрахунку. Якщо Інтернет-магазин займається продажем послуг, які передаються покупцю через Інтернет, РРО не застосовується. Це можуть бути послуги зі створення дизайну, продаж програм або додатків тощо.

    Але, якщо створюється, наприклад, макет банеру, який потім друкуєте його та передаєте покупцю, тоді застосування РРО буде обов'язковим.

    В усіх інших випадках, коли розрахункові операції не вважаються безготівковими, РРО обов'язкове.

    П"ЯТЕ. Як і писав раніше - КВЕД 47.91 має застосовуватись інтернет-магазином як основний.

    ШОСТЕ. У відносинах з постачальниками Ви маєте повідомити, що Ви є ФОП на 3 групі оподаткування Єдиного податку.

    У будь-якому випадку інтернет-магазин має виписати покупцю товарний чек (якщо продавець – фізична особа-підприємець) або накладну (якщо продавець – юридична особа). Крім того, до товару повинні додати документ (паспорт, талон, тощо), у якому виробник зазначає гарантійний строк на свою продукцію (ч. 2 ст. 7 Закону України «Про захист прав споживачів»), якщо це передбачено. Гарантійний строк зазначається в паспорті на продукцію, на етикетці чи в будь-якому іншому документі, що додається до продукції.

    Податкову ці питанняя окрім сплати податків та договірних взаємовідносин з постачальником - не турбують.

    ФОП-загальносистемники зобов’язані вести облік доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару (п. 177.10 ПКУ).

    Документальне підтвердження витрат (п. 177.2 ПКУ) відбувається на підставі документів на оплату. А от підтверджуючі документи (п. 177.10 ПКУ) потрібні ФОП не для підтвердження витрат, а для інших цілей.

    ФОП на загальній системі мають вести облік доходів і витрат за типовою формою, затвердженою Мінфіном (див. абзац другий п. 177.10 ПКУ).

    На відміну від загальносистемників, від ФОП- єдиноподатників Подтковий кодекс ніколи прямо не вимагав мати підтверджуючі документи на придбані товари. Немає такої вимоги в ПК України і зараз.

    Натомість вона є у п. 12 ст. 3 Закону про РРО, де йдеться про обов’язок вести облік товарних запасів і здійснювати продаж лише тих товарів та послуг, що відображені в такому обліку. Згідно з абзацом другим зазначеної норми ФОП під час перевірки зобов’язаний надати податківцям документи, які підтверджують облік та походження товарів, що на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об’єкті).

    Ця вимога Закону про РРО поширюється на ФОП (1) загальносистемників; (2) єдиноподатників — платників ПДВ; (3) єдиноподатників-безПДВшників, які торгують ТСПТ, ліками, медичними або ювелірними виробами.

    На ФОП-що не використовують РРО/ПРРО - не поширюється дія вищезгаданого п. 12 ст. 3 Закону про РРО. Тому для них не існує ані облік товарних запасів, ані вимога підтверджувати документами облік та походження товарів та надавати такі документи податківцям під час перевірки.

    До таких ФОП можуть належати:

    — ФОП, які працюють тільки за безготівковий розрахунок (незалежно від групи, ставки та обсягу доходу). Такі ФОП не здійснюють розрахункових операцій у розумінні ст. 2 і 3 Закону про РРО, відповідно вимоги п. 12 ст. 3 цього Закону їх не стосуються;

    ФОП-єдиноподатники, які не є платниками ПДВ. Тобто першо- та другогрупники, а також третьогрупники на ставці ЄП 5 %.

    Вимоги п. 12 ст. 3 Закону про РРО не поширюються на єдиноподатників-безПДВшників, якщо вони НЕ торгують ТСПТ, ліками, медичними та ювелірними виробами (абзац третій п. 12 ст. 3 Закону про РРО).

    Тобто від цієї категорії ФОП мати документи на товар не вимагає ані ПКУ, ані Закон про РРО. Проте наявність документів, які підтверджують придбання, може бути обґрунтована не тільки вимогами законодавства, але й доцільністю.

    Тому рекомендую мати хоча б якийсь документ на підтвердження того, що товари придбані. Це вбереже Вас від можливих підозр, що ви свій товар вкрали чи набули якимось іншим незаконним шляхом.

    Ну і не забуваймо також про стару вигадку податківців: буцімто товари, на які немає документів, куплені у фізосіб, а ПДФО і ВЗ при цьому не утримано.

    Якими документами від продавця ФОП мають підтверджувати придбання своїх товарів? Тут підхід різний для різних категорій ФОП.

    Для Вас законодавчих вимог щодо наявності підтвердних документів на товар немає.

    Аби підтвердити, що товар набуто законно, вони можуть використовувати як первинні, так і інші документи, зокрема, «базарні» чеки, виписані від руки, чи інші папірці (так звані товарні чеки), що зазвичай видають ті ФОП, які не використовують РРО/ПРРО.

    Підтвердити свої доходи документами ФОП повинен хоча би для того, аби було видно, за що саме отримані ті чи інші кошти.

    Чи не отримано їх єдиноподатником від діяльності, яка йому заборонена? Як без документів довести, що отримані кошти не є доходом (ті ж транзитні суми у ФОП-комісіонера)?

    Також голою цифрою важко підтвердити власне суму доходу. Чи не занизив ФОП дохід, чи вписався він у граничні обсяги для тієї чи іншої групи? Ці запитання завжди висітимуть у повітрі, якщо дохід не буде підтверджено документально.

    Крім того, у п. 44.1 ПКУ міститься вимога зберігати документи, пов’язані з визначенням об’єкта оподаткування і податкових зобов’язань. А для ФОП документи на доходи є саме такими документами.

    ФОП, які не застосовують РРО, ПРРО та КОРО? Інформлист № 16 дозволяє підтвердити ЄП-дохід, зазначений у декларації, лише записами із зошита, блокнота чи таблиці Excel.

    Це цілком відповідає п. 44.1 ПКУ, який дозволяє підтверджувати дані декларації не лише первинкою, але й іншими документами, пов’язаними з обчисленням та сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законом.

    Та з іншого боку є сигнал: інформація про місячні обороти повинна відповідати змісту первинних документів.

    Також у свіжій консультації з БЗ 107.05 податківці наполягають: довільний облік доходів ФОП не скасовує їх обов’язок заповнювати декларацію на підставі первинних документів.

    Це свідчить, що податківці залишають за собою право вимагати від усіх ФОП підтвердження доходів саме первинними документами. Тож безпечніше подбати про них.

    Документи на доходи потрібні всім ФОП, щоб підтвердити обсяг і джерела отриманих доходів, а також відстежити, чому ті чи інші надходження не включені до доходів.
    СЬОМЕ. Чи вважати комісію банку доходом єдинника?

    Податківці розглянули ситуацію, коли банк утримує комісійну винагороду з суми, сплаченої підприємцю за товари (роботи, послуги) із використанням платіжних терміналів (Див. Індивідуальну податкову консультцію ІПК ДФС України від 18.04.2019 р. № 1665/Х/26-15-13-06-12-ІПК(Див. Індивідуальну податкову консультцію ІПК ДФС України від 18.04.2019 р. № 1665/Х/26-15-13-06-12-ІПК))

    За указаних умов доходом підприємця-єдинника буде уся вартість реалізованого товару (робіт, послуг) з врахуванням відсотків (комісії) банку. При цьому датою отримання доходу є дата надходження коштів на розрахунковий рахунок платника єдиного податку.

    Отже, рекомендую єдиннику в день надходження виручки показувати дохід не в тій сумі, що надходить на його рахунок в банку (за мінусом комісії), а загальну вартість проданого товару (роботи, послуги).

    Тому фахівці - бухгалтери обліковують загальну суму товару з комісіями, зборми та ін. витратами, Комісію включають до доходу ФОП.доходом фізичної особи - підприємця - платника єдиного податку вважається вся вартість реалізованого товару (робіт, послуг) з врахуванням відсотків (комісії) банку. При цьому, датою отримання доходу є дата надходження коштів на розрахунковий рахунок платника єдиного податку.

    Маю надію, що відповів на усі Ваші питання. кщо є уточнення чи інші питання - пишіть.

    Гарного дня та успіхів у майбутній підприємницькій діяльності!

    Гончаренко Константин

    Добрый день!

    1. Вопрос о выборе системы налогообложения.

    Вы можете быть как на общей системе налогообложения, так и на упрощенной ( более выгодной для Вас). Упрощенная система налогообложения предусмотрена главной 1 Налогового кодекса Украины раздел XIV.

    Так, плательщики единого налога могут осуществлять деятельность в сфере интернет торговли товарами Вашей категории.

    Вы можете выбрать как вторую, так и третью группу плательщика единого налога.

    Отличия следующие:

    для второй группы ЕН согласно п.291.4 ст. 291 НКУ предусмотрено, что - физические лица - предприниматели, осуществляющие хозяйственную деятельность по предоставлению услуг, в том числе бытовых, плательщикам единого налога и / или населению, производство и / или продажу товаров, деятельность в сфере ресторанного хозяйства, при условии, что в течение календарного года соответствуют совокупности следующих критериев:

    - не используют труд наемных лиц или количество лиц, состоящих с ними в трудовых отношениях, одновременно не превышает 10 человек;

    - объем дохода не превышает 15000 гривен.

    Ставка ЕН для 2 группы устанавливается органами местного самоуправления, в котором Вы зарегистрированы как ФОП Например, в Одессе Решением Одесского городского совета №3461-VII от 18.07.18г. установлена : 10 % размера минимальной заработной платы на все виды деятельности, которые разрешены для второй группы плательщиков единого налога (417 грн). Смотрите в Вашем населенном пункте какую ставку установили местные органы самоуправления.

    Для третей группы ЕН предусмотрены такие условия : физические лица - предприниматели, не использующие труд наемных лиц или количество лиц, состоящих с ними в трудовых отношениях, не ограничено и юридические лица - субъекты хозяйствования любой организационно-правовой формы, в которых в течение календарного года объем дохода не превышает 7 млн гривен.

    Ставка ЕН 3 группы предусмотрена пунктом 293.3. Налогового кодекса Украины:

    -3 % от дохода - в случае уплаты налога на добавленную стоимость

    -5% от дохода - в случае включения налога на добавленную стоимость в состав единого налога.

    Для Вашей деятельности подходит оба варианта, и Вы выбираете наиболее поодходящий для Вас. Если Вы хотите быть плательщиком НДС, то конечно 3-я группа для Вас обязательна. Если нет, лучше вторую, но объем дохода не должен превышать 15000 грив год, иначе Вы переходите на общую систему или обязаны перейти на 3-ю группу.

    2. Вопрос о доходах/расходах.

    Согласно п. 292.1 ст. 292 Налогового кодекса,Доходом плательщика единого налога являются: для физического лица - предпринимателя - доход, полученный в течение налогового (отчетного) периода в денежной форме (наличной и / или безналичной) материальной или нематериальной форме, определенной пунктом 292.3 этой статьи. При этом в доход не включаются полученные таким физическим лицом пассивные доходы в виде процентов, дивидендов, роялти, страховые выплаты и возмещения, а также доходы, полученные от продажи движимого и недвижимого имущества, принадлежащего на праве собственности физическому лицу и используется в его хозяйственной деятельности.

    292.4. В случае оказания услуг, выполнения работ по договорам поручения, комиссии, транспортного экспедирования или по агентским договорам доходом является сумма полученного вознаграждения поверенного (агента).

    292.5. Доход, выраженный в иностранной валюте, пересчитывается в гривнах по официальному курсу гривни к иностранной валюте, установленному Национальным банком Украины на дату получения такого дохода.

    292.6. Датой получения дохода плательщика единого налога является дата поступления средств плательщику единого налога в денежной (наличной или безналичной) форме, дата подписания плательщиком единого налога акта приема-передачи безвозмездно полученных товаров (работ, услуг).

    Необходимо отметить, что, если выручка зачисляется на расчетный счет через эквайринг,при этом из суммы выручки банк удерживает собственную комиссию и зачисления на расчетный счет происходит за минусом банковской комиссии. В эт случае суммой выручки будет считаться вся стоимость реализованного товара, которая списывается с карты покупателя, в том числе с учетом комиссии банка.

    пи применении же упрощенной системы налогообложения, как известно, любые понесенные плательщиком единого налога расходы не учитываются, а налогообложению подлежит вся сумма полученных доходов, определенных в ст. 292 НКУ.

    3. Вопрос о платежной системе Payoneer.

    Всоответствии со статьями 5, 11, 13 Декрета Кабинета Министров Украины от 19.02.93 N 15-93 «О системе валютного регулирования и валютного контроля», статьями 7 и 44 Закона Украины «О Национальном банке Украины», «Положением о порядке выдачи национальным банком Украины индивидуальных лицензий на размещение резидентами (юридическими и физическими лицами) валютных ценностей на счетах за пределами Украины», утвержденным Постановлением Правления Национального банка Украины от 14.10.2004 N 485, открытие и использования счетов за пределами Украины, размещение на них валютных ценностей физическими и юридическими лицами, требует получения индивидуальной лицензии Национального банка Украины.

    Насколько мне известно, у системы Payoneer нет такой лицензии, потому Вам необходимо открыть счет в банке (валютный и гривневый) для осуществления расчетов с поставщиком в США и Канаде.

    4. Что касается открытия ФОП с использованием электронной подписи.

    Да, действительно есть такая возможность, открыть ФОП на сайте Министерства юстиции Украины. https://online.minjust.gov.ua/registration-fiz

    Это очень удобно и просто. Вы заполните форму 10 сайте. А также, одновременно с регистрацией ФОП, Вы можете также зарегистрироваться плательщиком единого налога (если Вы этого не сделаете, Вы автоматически станете на учет как плательщик на общей системе и Вам необходимо потом будет физически обращаться в Вашу налоговую и подавать заявление о применении упрощенной системы). Поэтому Вам нужно это сделать сразу на сайте заполнив Заяву про застосування спрощеної системи оподаткування и обратить внимание на п.8 єтой заявки (там нужно указать группу, например, "2" и ставку, например "10%".

    актуальні ставки податку можна розрахувати самостійно виходячи з мінімальної зарплати на сьогодні - 6 700 грн

    С уважением,

    Константин Гончаренко


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України