Задайте питання юристу

835 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Захист прав споживачів, 25 вересня 2023, питання №93430 250₴

Оплатил товар в интернет магазине алло через сайт – перезвонили говорят цена не актуальна

Добрый день.
Сегодня перешел в магазин алло ( на сайт ) увидел цену PlayStation 5 со скидкой 13 699 ₴
обычная ее цена 18 999₴

- думаю классно

сделал заказ - оплатил онлайн в магазине.

Деньги списали - оплата прошла в личном кабинете все ок.
через час позвонили с алло - говорят цена не актуальна - что товар стоит без скидки сейчас 18 999 если я хочу его получить нужно оплатить цену 18 999 ₴

* Это нормально?

* Подскажите статью в действующем законе о защите прав потребителей, на которую можно сослаться.

* А также было-бы интересно узнать есть ли судебная практика в Украине по подобным искам. На чьей стороне был суд?


P.s
Есть видео когда захожу на сайт Алло вижу цену и покупаю товар.
Есть видео после звонка Алло включил камеру перешел на сайт Алло открыл заказы – заказ еще был – цена в заказе указана 13 699 ₴
также есть фото / скриншоты

Відповіді юристів (6)

    Айвазян Юрий Климентьевич

    Доброго дня, Віталію!

    В даному випадку йдеться про оферту, яку Ви з моменту проплати товару акцептували, тобто прийняли і оплатили, і магазин зобобов'язаний переслати Вам запропонований в цій оферті товар за вказаною магазином же ціною!

    Оферта - це пропозиція укласти договір. Усі дії осіб до моменту направлення пропозиції укласти договір, зокрема, переговори, переписка, складання протоколів про наміри тощо не породжують жодних правових наслідків. Ініціювати укладення договору шляхом здійснення оферти може, як правило, будь-яка із сторін майбутнього договору. Однак не кожна пропозиція укласти договір вважається офертою, а лише та, що відповідає певним умовам.

    Пропозицією укласти договір є, зокрема, документи (інформація), розміщені у відкритому доступі в мережі Інтернет, які містять істотні умови договору і пропозицію укласти договір на зазначених умовах з кожним, хто звернеться, незалежно від наявності в таких документах (інформації) електронного підпису.

    Офертою визнається така пропозиція укласти договір, яка:
    • однозначно виражає намір особи, яка зробила пропозицію, укласти певний вид договору і вважати себе зобов'язаною у разі прийняття цієї пропозиції іншою особою;
    • містить істотні умови майбутнього договору;
    • спрямована до конкретної особи або кількох осіб. У разі відсутності будь-якої з названих ознак пропозиція може розглядатися лише як виклик на оферту (пропозиція зробити оферту).
    Так, у ч. 2 ст. 641 Цивільного кодексу України визначено, що реклама або інші пропозиції, адресовані невизначеному колу осіб, є запрошенням робити пропозиції укласти договір. Рекламні та інші пропозиції вважаються офертою, якщо тільки це прямо зазначено в них. Від запрошення робити пропозицію укласти договір необхідно відрізняти публічну оферту.

    Публічна оферта - це пропозиція, що містить усі істотні умови майбутнього договору, в якій виражається воля особи, яка її зробила, укласти договір на вказаних умовах з будь-якою особою, яка відгукнеться. Публічній оферті не притаманна така ознака, як адресність пропозиції, тому що вона звернена не до конкретних осіб, а до будь-кого, хто виявить бажання укласти запропонований договір.

    Відповідно до ч. 3 ст. 641 Цивільного кодексу України , пропозиція укласти договір може бути відкликана до моменту або в момент її одержання адресатом. Пропозиція укласти договір, одержана адресатом, не може бути відкликана протягом строку для відповіді, якщо інше не вказане у пропозиції або не випливає з її суті чи обставин, за яких вона була зроблена.

    Акцепт - це відповідь особи, якій адресовано оферту, про прийняття нею пропозиції укласти договір. Акцептом є позитивна відповідь на пропозицію укладення договору, тобто згода. Іноді особа, яка одержала оферту, погоджується укласти договір, але разом з тим пропонує свої зауваження щодо певних умов договору. Така відповідь не вважається акцептом, а являє собою одночасно відмову від одержаної пропозиції й нову пропозицію укласти договір.

    Акцептом вважається тільки така згода, яка відповідає наступним умовам:
    • визначеності (відповідь має містити не тільки повідомлення про одержання оферти та заінтересованість пропозицією, а й вира-ження зобов'язання щодо прийняття оферти);
    • повноти (схваленню всього, що вказано в оферті);
    • безумовності (прийняттю пропозиції укласти договір без обумовлення будь- якими подальшими діями кожної із сторін).

    Акцепт може бути виражений різними способами. Найбільш розповсюдженим та універсальним способом є письмова відповідь про прийняття пропозиції укласти договір на запропонованих умовах (підписання запропонованого проекту договору, повідомлення про згоду укласти договір листом, телеграфом, факсом або за допомогою інших засобів зв'язку).

    Як правило, акцепт не може виражатися мовчанням. Це випливає із загальних положень про способи волевиявлення при здійсненні правочину (ч. З ст. 205 Цивільного кодексу України). Юридичне значення надається виявленню волі мовчанням лише у випадках, встановлених договором або законом. Наприклад, відповідно до ст. 764 Цивільного кодексу України, якщо після закінчення договору найму наймач продовжує користуватися майном, то, за відсутності заперечень наймодавця протягом одного місяця (мовчання), договір вважається поновленим на строк, який був раніше встановлений договором.

    Оферта й акцепт зв'язують сторони, які їх направили, лише з моменту доведення їх до відома, відповідно, акцептанта чи оферента. І пропозиція укласти договір, і відповідь на цю пропозицію можуть бути відкликані особою, яка їх здійснила, до моменту або в момент одержання їх адресатом. Особа, яка зробила пропозицію укласти договір іншій особі, зобов'язана певний час чекати відповіді на неї. Тривалість строку очікування відповіді та, відповідно, зв'язаності офертою залежить від виду останньої.

    За загальним правилом договір вважається укладеним з моменту одержання особою, яка направила пропозицію укласти договір, відповіді про прийняття цієї пропозиції. Однак це правило може бути застосовано тільки до договорів, щодо яких закон не вимагає нотаріального посвідчення та (або) державної реєстрації.

    ВИСНОВОК:

    Отже у ВІас є всі шанси отримати замовлений Вами товар за тою ціною, яка була запропонована в оферті!

    У разі відмови магазину, Ви маєте безперечне прао звернутись до суду з позовом про виконання магазином своїх забов'язань за офертою, як також дуже високі шанси виграти такий суд.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Турчин Ярослав Александрович

    Приветствую Вас, Виталий! Поскольку продавец ввёл Вас в заблуждение в части цены товара, Вы имеете право получить возврат своих денежных средств (предоплаты за товар) согласно положений Закона Украины "Про захист прав споживачів" (стаття 19 Закону - щодо введення в оману, стаття 693 Цивільного кодексу України - щодо права на повернення попередньої оплати).

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12

    Попробуйте написать для начала претензию в поддержку компании Алло. В случае отсутствия понимания - продублировать претензию уже официально на бумаге по адресу регистрации получателя Ваших средств.

    Товариство з обмеженою відповід­альністю «АЛЛО»

    Адреса: Україна, 49044, Дніпропетровська область, місто Дніпро, вулиця Барикадна, будинок 15-А.

    До листа-претензії слід додати копію квитанції про оплату. Посилаючись на статтю 19 Закону України "Про захист прав споживачів" та положення статті 693 Цивільного кодексу України - вимагати повернення суми попередньої оплати.

    Відповідно до роз"яснень Державної податкової служби, повернення відбувається у той самий спосіб, що й було прийнято оплату, тобто за допомогою відповідного функціоналу на Вашу банківську картку.

    В случае отказа вернуть средства в письменной форме - Вы имеете право обратиться в суд, или попробовать обратиться с этим вопросом в Держпродспоживслужбу України, которая являюется полномочным государственным контролирующим органом по защите прав потребителей. После обращения в эту службу как правило 87 % случаев - заканчиваются возвращением средств в досудебном порядке.

    https://dpss.gov.ua/

    Обращение не лишает Вас права на обращение в суд и взыскание средств уже в судебном порядке, если добровольно ООО "Алло" откажется это делать, наплевав на остатки своей репутации и решив нажиться на гражданине Украины в условиях военного положения.

    С уважением, юрист Ярослав Турчин

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 7 місяців тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Добрый день!

    Многие субъекты хозяйствования прибегают к заключению долгосрочных договоров — соглашений, рассчитанных на длительное, систематическое сотрудничество с проверенными, надежными контрагентами. Вместе с тем, учитывая нестабильность валютного рынка и связанную с этим динамику роста цен на сырье, удорожание рабочей силы, возрастание тарифов на коммунальные услуги, а также другие объективные процессы, часто возникает необходимость внесения изменений в заключенные договоры с целью уточнения их цены. Сейчас мы выясним, в каких случаях это делать правомерно, а также как юридически грамотно предусмотреть в договоре возможность пересмотра цены, и, собственно, реализовать данную возможность на практике

    Цена как обязательное условие договора

    Давайте начнем с того, что долгосрочные договоры традиционно являются хозяйственными, то есть заключаются субъектами хозяйствования с ФЛП/юридическими лицами. Следовательно, при дальнейшем рассмотрении нашего вопроса будем учитывать положения и Гражданского кодекса Украины (далее — ГКУ), и Хозяйственного кодекса Украины (далее — ХКУ).

    Так, если ГКУ допускает ситуацию, когда цена в договоре не установлена, и советует в таком случае определять ее исходя из обычных цен, сложившихся на аналогичные товары, работы или услуги на момент заключения договора (ч. 4 ст. 632 ГКУ), то ХКУ в данном вопросе более категоричен: цена является существенным условием хозяйственного договора, то есть должна быть согласована сторонами в любом случае (ч. 3 ст. 180 ХКУ).

    В случае если стороны не достигли согласия по всем существенным условиям хозяйственного договора, данный договор считается незаключенным (несостоявшимся) (ч. 8 ст. 181 ХКУ).

    Вместе с тем ГКУ допускает возможность изменения цены, установленной в договоре с самого начала. Правда, соответствующее право сторон не безусловное

    Когда можно изменить цену договора

    Согласно ч. 2 ст. 632 ГКУ, изменение цены после заключения договора допускается только в случаях и на условиях, установленных договором или законом.

    Что касается изменения цены в случаях, установленных законом, то здесь речь идет прежде всего о ситуации, когда предметом договора сторон являются товары или услуги, цены на которые являются регулируемыми. В качестве примера можно привести тарифы на коммунальные услуги (см. постановления Национальной комиссии, осуществляющей государственное регулирование в сферах энергетики и коммунальных услуг «Об установлении тарифов на электроэнергию, отпускаемую населению» от 26.02.2015 г. № 220, «Об установлении тарифов на централизованное водоснабжение и водоотвод» от 16.06.2016 г. № 1141 и т.д.). И если указанные тарифы меняются, без изменения цены договоров, заключенных между поставщиками коммунальных услуг и их потребителями, не обойтись.

    Но все же предметом большинства договоров, заключаемых субъектами хозяйствования в повседневной жизни, являются товары и услуги, цены на которые являются свободными, то есть такими, которые устанавливаются субъектами хозяйствования самостоятельно по согласию сторон (ст. 11 Закона Украины «О ценах и ценообразовании» от 21.06.2012 г. № 5007-VI).

    Заметьте

    В случае признания согласованной сторонами в договоре цены такой, которая нарушает требования антимонопольно-конкурентного законодательства, антимонопольный орган вправе требовать от сторон изменения условия договора относительно цены (ч. 6 с. 180 ХКУ).

    Учитывая принцип свободы договора, стороны имеют полное право предусмотреть возможность просмотра согласованной цены.

    Правда, ч. 3 ст. 632 ГКУ содержит важное предостережение: изменение цены в договоре после его исполнения НЕ допускается.

    Это означает, что стороны могут договориться о повышении цены или, наоборот, о предоставлении скидки только на те товары или услуги, поставка которых еще не произошла. То есть, если, скажем, по условиям договора продавец должен поставить товар пятью отдельным партиями, и две из них покупатель уже получил и оплатил, то изменить цену можно только на товар, который будет поставлен покупателю остальными тремя партиями.

    На заметку

    Суды видят пересмотр цены после исполнения договора и в том случае, если заказчик работ принял их без каких-либо оговорок, оплатил, а потом обнаружил недостатки и захотел вернуть часть стоимости (см. постановления ВХСУ от 27.12.2016 г. по делу № 916/1828/16, от 11.05.2017 г. по делу № 922/3093/16). Итак, пересмотреть цену после того, как договор исполнен, нельзя даже тогда, когда для этого есть веские объективные предпосылки.

    Вам должны отправить оплаченную технику по той цене которая была указана на момент оформление заказа.

    Направьте письменное требование об этом, или же спор решается судом.

    С уважением,

    Константин Гончаренко

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 7 місяців тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    Порядок обміну/повернення товару

    Повернення товару є можливим. Це право покупця зазначається у належних правових актах. Однак повернення такої продукції буде можливе лише, якщо дотримано деяких умов:

    Придбання товару належної якості:

    Відповідно до ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач має право протягом 14 днів, не рахуючи дня покупки, замінити товар належної якості на аналогічний, якщо товар не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором або не може бути використаний за призначенням, але за умови, якщо товар не використовувався і збережений його товарний вигляд, споживчі якості, пломби, заводська упаковка, документи. Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари, або отримати назад гроші у розмірі вартості поверненого товару, або поміняти товар на аналогічний при першому надходженні відповідного товару у продаж.

    Придбання товару неналежної якості: Відповідно до ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» при виявленні суттєвих недоліків, що виникли з вини виробника товару, протягом гарантійного строку (14 днів) покупець має право на заміну товару чи повернення грошей. Істотним недоліком, згідно з п. 12 ст. 1 Закону України «Про захист прав споживачів», вважається недолік, який унеможливлює або неприпустиме використання товару відповідно до його цільового призначення, дефект виник з вини виробника, сильне меанічне пошкодження товару.

    Якщо на момент звернення аналогічного товару для заміни немає у продажу, покупець має право:

    - Купити будь-який інший товар з асортименту магазину (з перерахунком вартості)

    - Обміняти товар на аналогічний при першому надходженні потрібного товару у продаж

    - Повернути товар та отримати назад гроші у розмірі вартості повернутої продукції

    Вам буде відмовлено у заміні товару або поверненні грошей, якщо:

    - З моменту придбання товару, що не має суттєвих недоліків, пройшло більше 14 днів;

    - Товар, який має істотних недоліків, перестав бути новим, тобто був у використанні;

    - При перевірці товару, що повертається, виявлено ознаки стороннього втручання;

    - Відсутній документ, що підтверджує факт купівлі товару або відсутня цілісність комплектації товару.

    Порядок повернення коштів

    За умовами повернення коштів за товар належної якості покупцю необхідно виконати кілька дій:

    - Звернутися до продавця та написати заяву на повернення грошей;

    - Заповнити стандартний бланк повернення, у якому необхідно вказати причину повернення

    - Повернути придбаний товар у цілій упаковці та з повною комплектацією;

    - Надати квитанцію про купівлю, товарний чи касовий чек.

    - За відсутності товару на складі на момент оплати кошти повертаються негайно, у спосіб, яким здійснювалася оплата.

    Відповідно до закону, при поверненні товару належної якості розрахунки зі споживачем здійснюються виходячи із вартості товару на момент покупки.

    - Гроші, сплачені за товар, повертаються покупцю в день повернення покупки (розірвання договору).

    - Якщо у продавця не має можливості повернути гроші відразу — виплати здійснюються не пізніше, ніж через 7 днів з моменту отримання товару та письмової заяви на повернення.

    - Повернення коштів здійснюється способом, яким здійснювалася оплата - банківським переказом на зазначені покупцем у заяві реквізити або готівкою.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, вам треба зв'язатися з адміністрацією підприємства.провести бесіду і попередити їх про досудове врегулювання. Попередньо вам треба підготовити претензію, з обгрунтуванням вашої вимоги. Спираючись на Ст. 21 ЗУ про захист споживачів Порушення прав споживачів

    7) ціну продукції визначено неналежним чином

    Алгоритм дій у випадку порушення прав споживача

    У разі порушення своїх прав, споживач має право спробувати вирішити спір у досудовому порядку, звернувшись до територіальних органів Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (далі - Держпродспоживслужба) (Головних управліннь Держпродспоживслужби в областях, в місті Києві; районних управлінь Головних управліннь Держпродспоживслужби в областях, в місті Києві).Також споживач може підготувати позовну заяву та вирішити спір у суді.

    Досудове врегулювання

    Головні управління Держпродспоживслужби розглядають скарги, заяви i пропозиції громадян з питань захисту прав споживачів i вживають необхідних заходів для їхнього розв'язання; консультують споживачів з питань законодавства про захист прав споживачів.

    Звернення до Держпродспоживслужби розглядаються в порядку, визначеному Законом України «Про звернення громадян». Аби звернення було розглянуто, воно повинно відповідати таким вимогам:

    • повинно бути заадресованим (чи органу державної влади, чи посадовій особі);
    • у зверненні має бути зазначено Ваше прізвище, ім ' я, по-батькові, місце проживання , викладено суть питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги;
    • повинно бути підписане заявником (заявниками) із зазначенням дати.

    Звернення може бути подано як окремою особою (індивідуальне), так i групою осіб (колективне). На рівні районів і міст обласного значення звернення щодо захисту прав споживачів також приймають відділи по захисту прав споживачів у місцевих державних адмістраціях, виконавчих органах місцевих рад.

    Судове врегулювання спору

    По-перше: негайно після виявлення факту порушення своїх прав, споживачу необхідно звернутися до продавця із письмовою заявою-претензією з вимогою щодо відновлення порушеного права. Претензія складається в двох примірниках в довільній формі і адресується продавцю (керівнику юридичної особи, фізичній особі-підприємцю).

    Важливо отримати на другому примірнику претензії відмітку про її отримання продавцем (із зазначенням дати, прізвища і посади особи, яка прийняла претензію, її підписом, печаткою юридичної особи, фізичної особи-підприємця). У випадку ухилення продавця від прийняття або реєстрації претензії слід направити її засобами поштового зв’язку на юридичну адресу продавця з описом вкладеної кореспонденції та повідомленням про вручення.

    Якщо претензія не була прийнята та/або розглянута або на неї не була надана відповідь або відповідь виявилася негативною, необґрунтованою та незаконною, а проведені переговори з продавцем/виробником товару (виконавчцем робіт, послуг) не призвели до задоволення ваших законних вимог, споживач має право оскаржити такі дії до Держпродспоживслужби .

    По-друге: у випадку якщо звернення з вимогами про поновлення порушеного права до продавця/виробника (виконавця робіт, послуг) або скарги до Держпродспоживслужби не дали бажаного результату, споживач має право звернутися до суду.

    Позов про захист прав споживачів подається до суду: за місцем проживання споживача, або за місцем знаходження відповідача, або за місцем заподіяння шкоди, або за місцем виконання договору - на вибір позивача.

    Згідно статті 22 Закону України «Про захист прав споживачів», споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав.

    Позовна заява має відповідати загальним вимогам щодо форми i змісту позовної заяви, зокрема, містити відомості: про те, яке право споживача порушено; коли i в чому це виявилось; про способи захисту, які належить вжити суду; про розмір сум, щодо яких заявлено вимоги, з відповідними розрахунками i обґрунтуваннями; про докази, що підтверджують позов. До заяви повинні бути додані необхідні документи - залежно від заявлених вимог (наприклад, договір, квитанція-замовлення, чек, транспортна чи інша накладна...).

    Відшкодування шкоди, завданої споживачу

    Відповідно до статті 4 Закону України "Про захист прав споживачів" споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції (дефекту в продукції), відповідно до закону.

    Моральна шкода, згідно із положеннями статті 23 Цивільного кодексу України полягає у:

    • - фізичному болю та стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв'язку з каліцтвом або іншим ушкодженням здоров'я;
    • - душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв'язку з протиправною поведінкою щодо неї самої, членів її сім'ї чи близьких родичів;
    • - душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв'язку із знищенням чи пошкодженням її майна;
    • - приниженні честі та гідності фізичної особи, а також ділової репутації фізичної особи.

    Згідно зі статтею 1167 Цивільного кодексу України моральна шкода, завдана фізичній або юридичній особі неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю, відшкодовується особою, яка її завдала, за наявності її вини, крім випадків, встановлених законом.

    Вимогу про відшкодування моральної шкоди може бути заявлено як під час підготовки претензії так і в позовній заяві у разі звернення до суду.

    Крикун Сергій  Павлович
    100%
    Крикун Сергій Павлович 7 місяців тому

    Юрист, м. Дніпро, 30 років досвіду

    Цивільний кодекс України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#n1290):

    "Стаття 230. Правові наслідки вчинення правочину під впливом обману

    1. Якщо одна із сторін правочину навмисно ввела другу сторону в оману щодо обставин, які мають істотне значення (частина перша статті 229 цього Кодексу), такий правочин визнається судом недійсним.

    Обман має місце, якщо сторона заперечує наявність обставин, які можуть перешкодити вчиненню правочину, або якщо вона замовчує їх існування.

    2. Сторона, яка застосувала обман, зобов'язана відшкодувати другій стороні збитки у подвійному розмірі та моральну шкоду, що завдані у зв'язку з вчиненням цього правочину.";

    ---

    Доброго дня, пане Віталію! Ви маєте право на позов про визнання договору купівлі-продажу недійсним в порядку наведеної ст.230 ЦК - як вчиненого під впливом обману зі стягненням подвійного розміру сплаченої вартості товару, а також відшкодуванням моральної шкоди. Направте адміністрації магазину заяву-претензію (з використанням КЕП) про передачу (направлення) товару (приставки) за сплаченою Вами вартістю у встановлений Вами строк (від 7 днів) під страхом подання Вами позову до суду з виплатою магазином подвійної суми коштів та відшкодування моральної шкоди.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України