Задайте питання юристу

835 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Захист прав споживачів, 03 жовтня 2023, питання №94111 240₴

Продавець видав не ту модель товару, помітив це лише через місяць

Добрий день.
Підкажіть будь ласка, чи можна щось зробити, якщо замовляв одну модель планшету (Lenovo yoga tab 11 LTE), а фактично отримав схожу, але простішу (без LTE)? Не перевірив як слід і помітив це, коли вже спливли два тижні, у які товар можна просто повернути, але гарантійний строк ще діє. У гарантійці вказано (і сплачено) те, що я замовляв - більш дорога модель з LTE; також коректно вказаний серійний номер девайсу, який я отримав на руки (до речі, свій підпис там поки не ставив). Що я можу вимагати від продавця у такій ситуації, як краще поступити?

Відповіді юристів (6)

    Турчин Ярослав Александрович
    16.7%

    Вітаю Вас, пане Юрій! Слід звернутися до продавця спочатку через службу підтримки / магазин / усно.

    У разі небажання вирішувати питання по-людськи слід визначити офіційні реквізити продавця за чеком (код ЄДРПОУ / ідентифікаційний код) та написати офіційну письмову претензію, яку надіслати через Укрпошту рекомендованим листом з повідомленням про вручення. Також можна надіслати копію претензії у відсканованому вигляді або з Електронним цифровим підписом на електронну пошту (емейл) Продавця.

    У разі письмової відмови від задоволення Вашої претензії про заміну товару або повернення різниці у вартості - слід звернутися до суду або можна спробувати щастя і звернутися за допомогою до регіонального підрозділу Держпродспоживслужби за місцем Вашого проживання чи державної реєстрації продавця.

    Справа розглядається в порядку цивільного судочинства та відповідно до Закону України "Про захист прав споживачів".

    З повагою,

    юрист Ярослав Турчин

    Айвазян Юрий Климентьевич
    16.7%

    Доброго дня, Юрію!

    Оскільки Ви невчасно помітили недоліки у купленому Вами планшеті і не змогли повернути товар у згаданий законом термін, у Вас можуть бути шанси обміняти планшет лише за доброї волі продавця. Ви також маєте право вимагати різницю в ціні між купленим планшетом, та тим, який Ви хотіли отримати. Аргументи для того у Вас є.

    Відповідно до статті 9 Закону України "Про захист прав споживачів":

    "1. Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

    Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

    Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.

    2. Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.

    3. При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів."

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Гончаренко Константин
    16.7%
    Гончаренко Константин 7 місяців тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    Зразок заяви-претензії

    при повернені товару належної якості

    Директору (магазину, фірми) або приватному підприємцю

    ___

    П.І.П (підприємця)

    назва магазину ___

    адреса магазину___

    від ___

    П.І.П (споживача)

    що мешкає за адресою: ___

    тел. ___

    З А Я В А

    Я, ___П.І.П. споживача___, «__» ___ 20__ року придбав у Вашому магазині (на торгівельному місці) ___ назва товару___, який коштував ___ грн., що підтверджує копія ___ (чека, квитанції, або будь-який інший документ, що засвідчить факт купівлі –продажу.

    Після більш детального огляду я зрозумів, що цей товар не задовольняє мене ___за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути мною використаний за призначенням.

    Хочу зазначити, що ___повна назва товару__ мною не використовувався і збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий разом з проданим товаром також вищезазначений товар не входить до Переліку товарів, що не підлягають обміну (поверненню) затвердженим Постановою Кабінетом Міністрів України від 19 березня 1994 р № 172.

    Тому, відповідно до ст. 9 ЗУ «Про захист прав споживачів» прошу:

    1. Обміняти товар на товар аналогічний;

    2. За умови , якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу:

    - згідний(на) придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості,

    - розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару,

    – здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. (при виборі даної вимоги продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару).

    У разі відмови з Вашого боку у позитивному вирішенні мого питання стосовно товару, я буду вимушений(на) звернутися до Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області та/або в порядку ст. 22 ЗУ «Про захист прав споживачів» до суду.

    Письмову відповідь в термін передбачений ст. 20 Закону України «Про звернення громадян» прошу надати мені на адресу:___.

    Додатки:

    1. Копія касового чеку.

    2. Копія гарантійного талону.

    «___»___20__ ___/ П.І.П споживача / підпис

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Крикун Сергій  Павлович
    16.7%
    Крикун Сергій Павлович 7 місяців тому

    Юрист, м. Дніпро, 30 років досвіду

    Цивільний кодекс України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text):

    "Стаття 230. Правові наслідки вчинення правочину під впливом обману

    1. Якщо одна із сторін правочину навмисно ввела другу сторону в оману щодо обставин, які мають істотне значення (частина перша статті 229 цього Кодексу), такий правочин визнається судом недійсним.

    Обман має місце, якщо сторона заперечує наявність обставин, які можуть перешкодити вчиненню правочину, або якщо вона замовчує їх існування.

    2. Сторона, яка застосувала обман, зобов'язана відшкодувати другій стороні збитки у подвійному розмірі та моральну шкоду, що завдані у зв'язку з вчиненням цього правочину.";

    "Стаття 229. Правові наслідки правочину, який вчинено під впливом помилки

    1. Якщо особа, яка вчинила правочин, помилилася щодо обставин, які мають істотне значення, такий правочин може бути визнаний судом недійсним.

    Істотне значення має помилка щодо природи правочину, прав та обов'язків сторін, таких властивостей і якостей майна, які значно знижують його цінність або можливість використання за цільовим призначенням. Помилка щодо мотивів правочину не має істотного значення, крім випадків, встановлених законом...".

    Кримінальний кодекс України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2341-14#Text):

    "Стаття 192. Заподіяння майнової шкоди шляхом обману або зловживання довірою

    1. Заподіяння значної майнової шкоди шляхом обману або зловживання довірою за відсутності ознак шахрайства -

    караються штрафом до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадськими роботами на строк до двохсот сорока годин, або виправними роботами на строк до двох років, або арештом на строк до шести місяців.

    2. Ті самі діяння, вчинені за попередньою змовою групою осіб, або такі, що заподіяли майнову шкоду у великих розмірах, -

    караються штрафом від п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до трьох років.

    Примітка. Відповідно до цієї статті майнова шкода визнається значною, якщо вона у п'ятдесят і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян,...".

    ---

    Доброго дня, пане Юрію! Як вбачається з питання, має місце обману з боку працівників продавця. Вважаю за належне подати на ім'я керівника продавця заяву (під реєстрацію її вручення на своєму примірнику) про безумовну та негайну заміну планшета на належну модель, яка замовялась та за яку спачені кошти, під страхом Вашого звернення до суду в порядку наведених ст.ст.230 та 229 ЦК про визнання договору купівлі-продажу недійсним та стягнення подвійного рощміру вартості планшету, а також відшкодування моральної шкоди; кірм того, звернення до поліції з ознаки злочину, передбаченого ст.192 КК (щоправда, склад злочину буде мати місце у випадку вартості планшета не 50х17, а 50х1342 грн. - якщо вартість планшета менша, склад злочину відсутній).

    Корнійчук Євген Іванович
    16.7%

    Доброго дня.Зверніться до магазину з претензією та вимогою замінити товар. Або компенсувати різницю у вартості. У разі відмови звертайтесь до Держспожив служби та суду..

    Стаття 19. Заборона нечесної підприємницької практики

    1. Нечесна підприємницька практика забороняється.

    Нечесна підприємницька практика включає:

    1) вчинення дій, що кваліфікуються законодавством як прояв недобросовісної конкуренції;

    2) будь-яку діяльність (дії або бездіяльність), що вводить споживача в оману або є агресивною.

    2. Підприємницька практика вважається такою, що вводить в оману, якщо вона спонукає або може спонукати споживача дати згоду на здійснення правочину, на який в іншому випадку він не погодився б, шляхом надання йому неправдивої чи неповної інформації або ненадання інформації про:

    1) основні характеристики продукції, такі як: її наявність, переваги, небезпека, склад, методи використання, метод і дата виготовлення або надання, поставка, кількість, специфікація, географічне або інше походження, очікувані результати споживання чи результати та основні характеристики тестів або перевірок товару;

    2) гарантійний строк та гарантійне обслуговування продукції;

    3) будь-які застереження щодо прямої чи опосередкованої підтримки виробником продавця або продукції;

    4) спосіб продажу, ціну або спосіб розрахунку ціни, наявність знижок або інших цінових переваг;

    5) умови оплати, доставки, виконання договору купівлі-продажу;

    6) потреби у послугах, заміні складових чи ремонті;

    7) місце розташування і повну назву продавця, а в разі потреби - місце розташування і повну назву особи, від імені якої виступає продавець;

    8) характер, атрибути та права продавця або його агента, зокрема інформації про його особу та активи, кваліфікацію, статус, наявність ліцензії, афілійованість та права інтелектуальної або промислової власності, його відзнаки та нагороди;

    9) небезпеку, що загрожує споживачу у зв’язку з покупкою та/або використанням продукції;

    10) права споживача, у тому числі право відмовитися від продукції (для відповідних видів товарів, робіт і послуг), право на заміну продукції або відшкодування збитків.

    Підприємницька практика є такою, що вводить в оману, якщо під час пропонування продукції споживачу не надається або надається у нечіткий, незрозумілий або двозначний спосіб інформація, необхідна для здійснення свідомого вибору.

    Підприємницька практика, яка істотно спотворює або може істотно спотворити економічну поведінку лише чітко визначеної (окремої) групи споживачів, особливо вразливих до такої діяльності через їх розумові або фізичні вади, вік чи довірливість, у разі якщо продавець мав об’єктивну можливість передбачити їх поведінку та особливості, має оцінюватися з точки зору середньостатистичного представника такої групи, а також з урахуванням припущення, що, зважаючи на викладені обставини, можливість здійснити свідомий і компетентний вибір відсутня і споживач помиляється при вчиненні правочину щодо обставин, які мають істотне значення. Зазначені умови не стосуються законної рекламної діяльності, у тому числі створення заяв або виразів, які не можуть бути сприйняті буквально.

    {Частина друга статті 19 в редакції Закону № 286-IX від 12.11.2019}

    3. Забороняються як такі, що вводять в оману:

    1) пропонування для реалізації продукції за визначеною ціною, якщо існують підстави вважати, що продавець або виконавець не зможе надати таку продукцію за такою ціною або у таких обсягах, що можна передбачити з огляду на пропоновану ціну та характеристики продукції;

    2) пропонування з метою реалізації однієї продукції до реалізації іншої;

    3) відмова від пред'явлення споживачу товару, що пропонується, та прийняття замовлення або ненадання товару протягом розумного строку чи демонстрування дефектного зразка товару;

    4) недостовірне повідомлення про наявність обмеженої кількості продукції або про продаж продукції протягом обмеженого строку, що спонукає споживачів до прийняття швидкого рішення і позбавляє їх достатнього періоду часу для прийняття свідомого рішення;

    {Пункт 4 частини третьої статті 19 в редакції Закону № 286-IX від 12.11.2019}

    5) пропонування до вільної реалізації продукції, яка вилучена з обігу або щодо обігу якої існують обмеження;

    6) недостовірне твердження, що існуватиме загроза особистій безпеці споживача або його сім'ї, якщо він не придбає чи не замовить продукцію;

    7) утворення, експлуатація або сприяння розвитку пірамідальних схем, коли споживач сплачує за можливість одержання компенсації, яка надається за рахунок залучення інших споживачів до такої схеми, а не за рахунок продажу або споживання продукції;

    8) використання повідомлення про розпродаж у зв'язку із припиненням суб'єкта господарювання, його структурного підрозділу або припинення відповідного виду господарської діяльності, тоді як це не відповідає дійсності;

    9) маркування продукції знаком довіри, знаком якості або знаком відповідності без отримання на це відповідного дозволу уповноваженої особи чи власника таких знаків;

    {Частину третю статті 19 доповнено пунктом 9 згідно із Законом № 286-IX від 12.11.2019}

    10) пропонування продажу продукції за спеціальною ціною, якщо:

    а) у продажу така продукція відсутня;

    б) продавець відмовляється прийняти замовлення на таку продукцію або доставити її у прийнятний строк;

    в) продавець пропонує неякісні екземпляри такої продукції з наміром продати іншу продукцію;

    {Частину третю статті 19 доповнено пунктом 10 згідно із Законом № 286-IX від 12.11.2019}

    11) представлення встановленого законодавством права споживача як наданого продавцем продукції привілею;

    {Частину третю статті 19 доповнено пунктом 11 згідно із Законом № 286-IX від 12.11.2019}

    12) неправдива заява про припинення продавцем торговельної діяльності або його переїзд;

    {Частину третю статті 19 доповнено пунктом 12 згідно із Законом № 286-IX від 12.11.2019}

    13) заява про те, що придбання продукції може сприяти виграшу у лотереї;

    {Частину третю статті 19 доповнено пунктом 13 згідно із Законом № 286-IX від 12.11.2019}

    14) поширення недостовірної інформації про стан ринку або можливість придбати продукцію з метою спонукати споживача придбати продукцію на менш вигідних для нього умовах;

    {Частину третю статті 19 доповнено пунктом 14 згідно із Законом № 286-IX від 12.11.2019}

    15) заява про проведення конкурсу або розіграшу подарунків без наступного вручення таких подарунків або їх еквівалента;

    {Частину третю статті 19 доповнено пунктом 15 згідно із Законом № 286-IX від 12.11.2019}

    16) недостовірне твердження про те, що продавець діє не в торговельних, ділових чи професійних інтересах, або представлення продавцем себе як споживача.

    {Частину третю статті 19 доповнено пунктом 16 згідно із Законом № 286-IX від 12.11.2019}

    Перелік форм підприємницької практики, що вводить в оману, не є вичерпним.

    4. Агресивною вважається підприємницька практика, яка фактично містить елементи примусу, докучання або неналежного впливу та істотно впливає чи може вплинути на свободу вибору або поведінку споживача стосовно придбання продукції.

    При встановленні того, чи містить підприємницька практика елементи примусу, докучання або неналежного впливу, до уваги береться:

    1) час, характер та повторюваність пропозицій щодо придбання продукції;

    2) вживання образливих або загрозливих висловів;

    3) використання тяжкої для споживача обставини, про яку продавцю або виконавцю було відомо, для впливу на рішення споживача;

    4) встановлення обтяжливих або непропорційних позадоговірних перешкод для здійснення споживачем своїх прав за договором, включаючи положення про право споживача розірвати договір або замінити продукцію чи укласти договір з іншим суб'єктом господарювання;

    5) загроза здійснити незаконні або неправомірні дії.

    5. Як агресивні забороняються такі форми підприємницької практики:

    1) створення враження, що споживач не може залишити приміщення продавця (виконавця) без укладення договору або здійснення оплати;

    2) здійснення тривалих та/або періодичних візитів до житла споживача, незважаючи на вимогу споживача про припинення таких дій або залишення житла;

    3) здійснення постійних телефонних, факсимільних, електронних або інших повідомлень без згоди на це споживача;

    4) вимога оплати продукції, поставленої продавцем (виконавцем), якщо споживач не давав прямої та недвозначної згоди на її придбання.

    Перелік форм агресивної підприємницької практики не є вичерпним.

    6. Правочини, здійснені з використанням нечесної підприємницької практики, є недійсними.

    Суб'єкти господарювання, їх працівники несуть відповідальність за нечесну підприємницьку практику згідно із законодавством.

    Стаття 21. Порушення прав споживачів

    1. Крім інших випадків порушень прав споживачів, які можуть бути встановлені та доведені виходячи з відповідних положень законодавства у сфері захисту прав споживачів, вважається, що для цілей застосування цього Закону та пов'язаного з ним законодавства про захист прав споживачів права споживача вважаються в будь-якому разі порушеними, якщо:

    1) при реалізації продукції будь-яким чином порушується право споживача на свободу вибору продукції;

    2) при реалізації продукції будь-яким чином порушується свобода волевиявлення споживача та/або висловлене ним волевиявлення;

    3) при наданні послуги, від якої споживач не може відмовитись, а одержати може лише в одного виконавця, виконавець нав'язує такі умови одержання послуги, які ставлять споживача у нерівне становище порівняно з іншими споживачами та/або виконавцями, не надають споживачеві однакових гарантій відшкодування шкоди, завданої невиконанням (неналежним виконанням) сторонами умов договору;

    4) порушується принцип рівності сторін договору, учасником якого є споживач;

    5) будь-яким чином (крім випадків, передбачених законом) обмежується право споживача на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про відповідну продукцію;

    6) споживачу реалізовано продукцію, яка є небезпечною, неналежної якості, фальсифікованою;

    7) ціну продукції визначено неналежним чином;

    8) документи, які підтверджують виконання договору, учасником якого є споживач, своєчасно не передано (надано) споживачу.

    Стаття 22. Судовий захист прав споживачів

    1. Захист прав споживачів, передбачених законодавством, здійснюється судом.

    2. При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної (немайнової) шкоди.

    3. Споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав.

    {Частина третя статті 22 із змінами, внесеними згідно із Законом № 3674-VI від 08.07.2011}

    Стаття 23. Відповідальність за порушення законодавства про захист прав споживачів

    1. У разі порушення законодавства про захист прав споживачів суб'єкти господарювання сфери торговельного та інших видів обслуговування несуть відповідальність за:

    {Абзац перший частини першої статті 23 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1602-VII від 22.07.2014}

    1) відмову споживачу в реалізації його прав, установлених частиною першою статті 8, частиною першою статті 9 і частиною третьою статті 10 цього Закону, - у десятикратному розмірі вартості продукції виходячи з цін, що діяли на час придбання цієї продукції, але не менше п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

    {Пункт 1 частини першої статті 23 в редакції Закону № 2741-VI від 02.12.2010}

    {Пункт 2 частини першої статті 23 виключено на підставі Закону № 124-VIII від 15.01.2015}

    {Пункт 3 частини першої статті 23 виключено на підставі Закону № 2740-VIII від 06.06.2019}

    4) виготовлення або реалізацію продукції, що не відповідає вимогам нормативно-правових актів стосовно безпеки для життя, здоров'я та майна споживачів і навколишнього природного середовища, - у розмірі трьохсот відсотків вартості виготовленої або одержаної для реалізації партії товару, виконаної роботи, наданої послуги, але не менше двадцяти п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а у разі, коли відповідно до закону суб'єкт господарської діяльності не веде обов'язковий облік доходів і витрат, - у розмірі п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

    {Пункт 3 частини першої статті 23 із змінами, внесеними згідно із Законом № 124-VIII від 15.01.2015}

    5) реалізацію продукції, забороненої відповідним державним органом для виготовлення та реалізації (виконання, надання), - у розмірі п'ятисот відсотків вартості одержаної для реалізації партії товару, виконаної роботи, наданої послуги, але не менше ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а у разі, коли відповідно до закону суб'єкт господарської діяльності не веде обов'язковий облік доходів і витрат, - у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

    6) реалізацію небезпечного товару (отрути, пестицидів, вибухо- і вогненебезпечних речовин тощо) без належного попереджувального маркування, а також без інформації про правила і умови безпечного його використання - у розмірі ста відсотків вартості одержаної для реалізації партії товару, але не менше двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а у разі, коли відповідно до закону суб'єкт господарської діяльності не веде обов'язковий облік доходів і витрат, - у розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

    7) відсутність необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію або продавця (у випадках, визначених Законом України "Про електронну комерцію") - у розмірі тридцяти відсотків вартості одержаної для реалізації партії товару, виконаної роботи, наданої послуги, але не менше п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а у разі, коли відповідно до закону суб'єкт господарської діяльності не веде обов'язковий облік доходів і витрат, - у розмірі п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

    {Пункт 7 частини першої статті 23 із змінами, внесеними згідно із Законом № 675-VIII від 03.09.2015}

    8) створення перешкод службовим особам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, та структурного підрозділу з питань захисту прав споживачів органу місцевого самоврядування у проведенні перевірки якості продукції, а також правил торговельного та інших видів обслуговування - у розмірі від одного до десяти відсотків вартості реалізованої продукції за попередній календарний місяць, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а у разі, коли відповідно до закону суб'єкт господарської діяльності не веде обов'язковий облік доходів і витрат, - у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

    {Пункт 8 частини першої статті 23 із змінами, внесеними згідно із Законом № 5463-VI від 16.10.2012}

    9) невиконання або несвоєчасне виконання припису посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, про усунення порушень прав споживачів - у розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

    {Пункт 9 частини першої статті 23 із змінами, внесеними згідно із Законом № 5463-VI від 16.10.2012}

    10) реалізацію товару, строк придатності якого минув, - у розмірі двохсот відсотків вартості залишку одержаної для реалізації партії товару, але не менше п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

    11) порушення умов договору між споживачем і виконавцем про виконання роботи, надання послуги - у розмірі ста відсотків вартості виконаної роботи (наданої послуги), а за ті самі дії, вчинені щодо групи споживачів, - у розмірі від одного до десяти відсотків вартості виконаних робіт (наданих послуг) за попередній календарний місяць, але не менше п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

    12) обмеження або відмову в реалізації прав споживачів, установлених частиною другою статті 17 цього Закону, - у розмірі п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    {Частину першу статті 23 доповнено пунктом 12 згідно із Законом № 5284-VI від 18.09.2012}

    2. Суми штрафів зараховуються до державного бюджету.

    {Абзац другий частини другої статті 23 виключено на підставі Закону № 1602-VII від 22.07.2014}

    3. У разі невиконання в добровільному порядку суб'єктами господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, визначених у статті 26 цього Закону рішень (постанов) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, та його посадових осіб про накладення стягнення примусове виконання таких рішень (постанов) здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), в порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження".

    {Частина третя статті 23 із змінами, внесеними згідно із Законом № 5463-VI від 16.10.2012}

    Токмач Галина Николаевна
    16.7%

    Вітаю!

    У даному випадку наявний недолік товару - будь-яка невідповідність продукції умовам договорів, а також інформації про продукцію, наданій продавцем (ст.1 ЗУ "Про захист прав споживачів"). Відповідно до ст.8 Закону Ви маєте право вимагати: пропорційного зменшення ціни або безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк або відшкодування витрат на усунення недоліків товару. Тобто, спочатку звертаєтесь до продавця зі скаргою/претензію, у разі відмови - до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів у відповідному регіоні (контакти територіальних органів) та суду.

    До письмового звернення (скарги) (зразок) додаються наступні документи:

    1. копія звернення до суб'єкта господарювання (продавець);
    2. копія документу, який засвідчує факт придбання товару;
    3. копія технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу;
    4. інші документи, які стосуються розгляду звернення.

    Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання.

    Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо продавець встановлює необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.

    На обґрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено.

    Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

    Судовий порядок. Строк позовної давності:

    До вимог у зв'язку з недоліками проданого товару застосовується позовна давність в 1 рік, яка обчислюється від дня виявлення недоліків у межах строків, а якщо на товар встановлено гарантійний строк (строк придатності), - від дня виявлення недоліків у межах гарантійного строку (строку придатності).

    Споживач має право звернутися в порядку позовного провадження до суду:

    • за зареєстрованим місцем проживання чи перебування споживача (ст. 28 ЦПКУ);
    • за місцем заподіяння шкоди чи виконання договору (ст. 28 ЦПКУ);
    • за місцем перебування реєстрації Відповідача.

    Споживачі звільняються від сплати судового збору в усіх судових інстанціях за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав за позовом про захистом прав споживача (частини 3 ст. 22 Закону України "Про захист прав споживачів").

    До позовної заяви (зразок позовної заяви), оформленої відповідно до вимог Цивільного процесуального кодексу України, додаються докази, що обґрунтовують позовні вимоги (відмова покупця обміняти товар належної якості), наприклад:

    1. копія звернення до суб'єкта господарювання (продавець);
    2. висновок експертизи про невідповідність товару встановленим вимогам якості;
    3. копія документу, який засвідчує факт придбання товару;
    4. копія технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу;
    5. інші документи, які стосуються розгляду звернення.

    При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної (немайнової) шкоди.

    Цивільна справа в порядку позовного провадження розглядається судом протягом розумного строку, але не більше 2 місяців з дня відкриття провадження у справі.

    Успіхів!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України