Задайте питання юристу

835 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Захист прав споживачів, 11 листопада 2023, питання №96585 240₴

Чи мають право вимагати оплату штрафу за не отриману і навіть не відіслану лікарську посилку?

На сайті, що випадково потрапив на очі у вигляді реклами ( більше цей сайт знайти неможливо) через нав'язливий сервіс та вмовляння консультанта погодилась на покупку " лікарського препарату" на суму 1320 грн( без пересилки). Хоча я відмовлялась, але їй все ж вдалось мене вмовити, бо вона декілька разів телефонувала з різних номерів, було дуже настирно.Після розмови, я дізналась у відгуках, що це номери шахраїв. І про цей препарат на офіційних сайтах нічого немає. Протягом години після замовлення, я телефонувала на декілька номерів, з яких мені телефонували і намагалась відмовитись, але слухавку ніхто не брав, тоді я написала повідомлення на останній номер з відмовою від замовлення. Але відповіді не послідувало. Наступного вечора подзвонили з іншого номеру і повідомили, що моє замовлення відправлено, на що я ще раз повідомила, що отримувати його не буду, вони не відреагували. Хоча на новій пошті повідомлення про відправлення їх посилки не було. А через 4 дні телефонує виконавча служба, яка вимагає оплатити не отриману, начебто утилізовану лікарську посилку. Медична фірма вимагає штраф у сумі 3 тисячі гривень, лякають судовими витратами, або вони йдуть на поступки, якщо я оплачу ту посилку і вони ще за 999 грн відправлять мені ще одну посилку. Вони посилаються на дозвіл відправки лікарських засобів по пошті під час воєнного стану, і на те що повернення і обмін лікарських засобів неможлива. Чи дійсно вони мають право подати на мене до суду і вимагати оплату за не отриману посилку( немає доказів, що ця посилка була відправлена, бо реквізити посилки до мене не дійшли, фактично, посилку я не бачила і не тримала в руках, а оплату вимагають), хоча свою незгоду я висловила на протязі часу після замовлення, доказом якого в мене є записи телефонних розмов і повідомлення про відмову. Буду вдячна за відповідь.

Відповіді юристів (10)

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 5 місяців тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    строк доставки обчислюється з дня, наступного після отримання товару покупцем, що повинно бути підтверджено відповідним документом служби доставки., товарно-транспортною накладною з відміткою та датою вручення товару і підписом покупця.

    Відповідно до ч. 4 ст.13 Закону "Про захист прав споживачів" Договір купівлі-продажу, укладений через Інтернет, покупець може розірвати протягом 14 днів із моменту підтвердження інформації про укладення договору від продавця або з моменту одержання товару чи його першої поставки.

    ця інформація має бути у вашому договорі на сайті з яким клієнти мають погодитися , і рекомендація обов язково прочитати договір оферту перед оформленням тих чи інших замовлень , аби не створювати проблем у майбутньому.

    ---

    Есть несколько способов защиты Ваших прав.

    1. Вы имеете право обратиться в полицию с заявлением о мошенничестве, а также с жалобой в службу по защите прав потребителей (на почтовый адрес / через сайт https://dpss.gov.ua / на горячую линию). Однако, эти действия напрямую не влияют на возврат денег.

    2. Вы также имеете право обратиться с иском в суд, однако, сначала следует воспользоваться возможностью досудебного (претензионного) урегулирования спора. Для этого необходимо составить претензию, в которой указать:

    • полное наименование ФОП продавца, его контактные данные (известные Вам, а также в соответствии с данными Единого государственного реестра юридических лиц: https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search);
    • Ваши ФИО, номер паспорта или идентификационного кода, место проживания, контактные данные;
    • описание проблемы (наименование приобретенного товара, время и способ оплаты, отсутствие доставки товара, возврат половины суммы, наличие обращений к продавцу до претензии, реквизиты, на которые Вам следует вернуть сумму);
    • можно указать, что в случае неразрешения конфликта, Вами будет подано исковое заявление в суд.

    Претензию обязательно необходимо отправить рекомендованным письмом с уведомлением о вручении и описью вложений (Укрпочтой). При этом, у продавца есть 30 дней для ответа Вам (не включая срок почтовых отправок).

    3. В случае неполучения ответа на претензию или получения отказа в её удовлетворении следует обратиться в суд с иском. При этом, правоотношения между Вами и интернет-магазином регулируются Законом Украины “О защите прав потребителей”, поэтому Вам не нужно будет платить судебный сбор.

    ---

    Скорее всего те препараты не относятся к лекарствам , поэтому это еще и мошенничество , обратитесь в полицию для проверки фактов.

    відповідно п. 27 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів), затверджених постановою КМУ від 30 листопада 2016 р. № 929, торгівля лікарськими засобами здійснюється виключно через аптечні заклади і не може здійснюватися дистанційно та шляхом електронної торгівлі, а також поштою і через будь-які заклади, крім аптечних, та поза ними, крім випадків, передбачених цими Ліцензійними умовами.

    Водночас реалізація лікарських засобів, в тому числі імунобіологічних та рецептурних, з порушенням ліцензійних умов, через інтернет-сайти з подальшою доставкою набуває масового характеру. За інформацією з відкритих джерел та аналізу інтернет-ресурсу послуги з доставки лікарських засобів пропонуються як на сайтах під брендом суб’єктів господарювання, які мають ліцензію на роздрібну торгівлю лікарськими засобами, так і на сайтах посередників.

    Інформуємо, що торгівля лікарськими засобами поза визначеними законодавством місцями провадження діяльності є прямим порушенням ліцензійних умов та може нести пряму загрозу життю і здоров’ю споживачам лікарських засобів.

    С уважением,

    Константин Гончаренко

    Савченко Олександр
    25%
    Савченко Олександр 5 місяців тому

    Юрист, м. Чернігів, 9 років досвіду

    Доброго дня, Тетяно!

    Чи мають право вимагати оплату штрафу за не отриману і навіть не відіслану лікарську посилку? - ні, Вас просто хочуть залякати. Ніхто з виконавчої служби Вам не телефонував, то були ті ж самі особи.

    Відповідно до ЗУ "Про захист прав споживачів" Ви маєте право розірвати договір, укладений за допомогою засобів дистанційного зв'язку, а тому відповідно - не приймати та не оплачувати товар.

    Крім того, постановою КМУ “Про захист прав споживачів” №172 від 07.12.2005 затверджено перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню), якщо вони не задовольняють споживачів з будь-яких причин (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/172-94-%D0%BF#...).

    Тобто, мається на увазі, що покупець не може повернути або обміняти протягом 14-денного строку товар з цього переліку. Ви ж взагалі відмовилися від товару та не оплачували його.

    Тому ніхто не буде звертатися до суду, так як в магазині розуміють, що Ви не порушували законодавства України. Вас просто залякують, щоб Ви перевели їм кошти та забрали їхній товар.

    У відповідь на їхні погрози напишіть їм, що подасте на них скаргу до Держспоживслужби, податкової та заяву до поліції про вчинення кримінального правопорушення за ст. 355 КК України "Примушування до виконання чи невиконання цивільно-правових зобов'язань".

    Упевнений, що після цього всі погрози у вашу сторону закінчаться.

    Всього найкращого!

    Мамай Ірина Євгеніївна

    ВІтаю,

    останнім часом такі звернення як ваше бачу не вперше. Вас просто залякують, однак це лише психологічний тиск. Ви нікому нічого не винні, нічого не порушили і відповідальності не може бути ніякої.

    Для того, щоб до вас мала діла саме виконавча - має бути дуже багато дій зі сторони стягувача. Це точно не ваш випадок.

    Маєте додаткові запитання. Звертайтесь.

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, це шахрайство. Вам нічого не загрожує. Ви маєте право не забирати посилку, і вам за це ні чого не буде. Не піддавайтесь психологічному тиску. У разі тиску на вас, припугніть поліцією.

    Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів», протягом 14 днів з моменту оформлення покупки товар належної якості, який з будь-яких причин не сподобався покупцю, можна повернути.

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    Це звичайна шахрайська схема по продажу БАДів. На Вас здійснюють психологічний тиск та вводять в оману з метою отримання коштів. Якщо товар дійсно відправили - Ви можете спокійно відповитися від нього звернувшись до оператора поштового зв'язку. Вам хвилюватися не потрібно - ніякої відповідальності для Вас не буде. Виконавча служба не телефонує боржникам, вона лише блокує рахунки за рішенням суду. А в суд на Вас ніхто подати не зможе, адже відсутній склад правопорушення.

    А от якщо Вас знову турбуватимуть дані особи - пригрозіть зверненням до поліції та Держпродспоживслужби.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Бажаю успіхів!

    Турчин Ярослав Александрович

    ВІТАЮ ВАС, пані ТЕТЯНО! Повірте мені, це 100 % шахраї. Ніякі виконавчі служби не будуть приймати до виконання забаганки якихось "онлайн-лузерів", які не знайшли в наш час кращої роботи, ніж "впарювати" людям усілякий псевдомедичний "фуфломіцин" як кажуть самі лікарі! Маю надію Ви не оплатили карткою наперед препарат? Якщо ні, то Вам немає чого переживати.

    По-перше. Держава так швидко не працює. Навіть теоретично. Навіть під час виборів, коли у судів гіперзвукові швидкості вирішення справ)))

    Якщо хочете повністю заспокоїтись і забути, можете перевірити свої дані у системі "Судова влада України", що за Вашим прізвищем, ім"ям та по батькові немає ніяких судових рішень.

    https://court.gov.ua/fair/

    По-друге. Без рішення суду ніякі "онлайн-торгаші та шахраї" не мають права звернутись до виконавчої служби.. Та й не виконавча служба Вам телефонує, а 100 % шахраї. Можете сміливо їх слати на оті букви, які пишуть на парканах як правило.

    До речі, усі виконавчі провадження відображаються онлайн в Єдиному реєстрі боржників України.

    Можете теж з легкістю зайти в нього, ввести свої прізвище, ім"я та по батькові та переконатися, що ніхто Вас боржником не вважає і ніякі виконавчі служби питань до Вас не мають.

    https://erb.minjust.gov.ua/#/search-debtors

    Якщо ці "клоуни" Вам будуть ще раз телефонувати - повідомте, що розмова записується, попросіть представитись, назвати своє прізвище, ім"я та по батькові, назву посади та органу виконавчої служби, в якій телефонуючий працює.

    Додатково можете привітати його з тим, що Ваша розмова буде покладена в основу відкритого кримінального провадження за статтею 353 Кримінального кодексу України "Самовільне присвоєння владних повноважень або звання службової особи" поєднане зі статтею 190 Кримінального кодексу України "Шахрайство".

    По-третє. Правила доставки посилок, замовлення товарів та укладення договорів жодним чином не змінилось під час воєнного стану у порівнянні з мирним часом.

    Крім того, Ви не проходили жодної ідентифікації, тобто навіть у разі легального замовлення - ніхто не зможе довести в судовому порядку, що саме Ви замовляли товар чи послугу.

    Підприємницька діяльність здійснюється на власний ризик самих підпииємців. І ніякі державні органи не мають права сприяти підприємцям у вирішенні цивільних суперечок та інших питань. Діяльність органів державної влади, в тому числі виконавчої служби - чітко регламентована законодавством і виключає подібні дзвінки та погрози з пропозиціями "домовитись" з онлайн-шарашкою, яка намагається Вас розкрутити на гроші.

    Вибачте, переповів Вашу історію в чаті однокурсників з якими ми вчились на юридичному.. серед них діючі працівники судів, прокуратури, поліції, спецслужб, адвокати, вже навіть судді... щиро кажучи давно ми так не сміялись як з цих самовпевнених шахраїв.

    Розумію, що Вам не до сміху. Але дійсно заспокойтесь, бо Вам нічого не загрожує У будь-якому випадку.

    Маю надію, що моя відповідь допоможе Вам заспокоїтись та вирішити Ваше питання.

    З повагою, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)

    Айвазян Юрий Климентьевич
    25%

    Доброго дня, Тетяна!

    Здається я Вам вже відповідав нещодавно на Ваше аналогічне питання, яке було поставлене в категорії безоплатних.

    Тому можу лише повторити, що я не бачу у Вас жодної причини для хвилювання!

    Все це мені сильно нагадує дії добре зорганізованої групи шахраїв, які шляхом психологічного тиску та простих схем намагаються видурити у Вас гроші на рівному місці. Таких випадків багато, і вони часто зустрічались мені в моїй адвокатській практиці.

    Як би там не було, якщо опиратися лише на формальну сторону питання Ви повинні знати наступне.

    По-перше, акцепт, тобто згода покупця на умови оборудки щодо будь якого товару у випадках продажу його за договором оферти через електроні засоби зв'язку вважається вчиненим лише з моменту оплату товару, якої Ви, звичайно не робили!

    По-друге, Закон України "Про захист прав споживачів", якщо товар ще не був Вами оплачений та отриманий, Ви маєте право в будь який момент розірвати договір оферти. Що Ви по суті і зробили!

    По-третє, ні в якому разі виконавча служба не змогла би зателефонувати Вам через чотори дні після відмови Вами від товару. Тому повиннфі передувати надіслання Вам претензії, подання позову до суду, сам суд та передання рішення про стягнення до ДВСУ! Все це забирає як мінімум місяц, але точно не 4 дні!

    Нарешті, по-четверте, якщо Вам будуть і далі погрожувати, рекомендую у відповідь пообіцяти цим шахраям, що Ви звернетесь до поліції із заявою про скоєння ними злочину, передбаченного статтею 190 КК України, а саме - шахрайство.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Карпенко Андрей Владимирович
    25%
    Карпенко Андрей Владимирович 5 місяців тому

    Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду

    Здравствуйте!

    НЕ ПЕРЕЖИВАЙТЕ, НИЧЕГО С ВАМИ НЕ СЛУЧИТСЯ - ЭТО ПСИХИЧЕСКОЕ ДАВЛЕНИЕ.

    1. Никаких последствий для Вас не будет. Максимум могут потребовать в судебном порядке оплатить транспортные расходы, но это малореально.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про захист прав споживачів

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#Text

    Право на расторжение договора гарантировано Вам ч. 4 ст. 13 Закона № 1023. В ней, в частности, сказано, что договор, заключенный на расстоянии, потребитель вправе расторгнуть путем уведомления об этом продавца в течение четырнадцати дней с момента подтверждения информации или с момента получения товара либо первой поставки товара. Возврат товара также свидетельствует о расторжении договора.

    2. Если клиент отказался от товара в отделении "Новой почты", за обратную доставку платит интернет-магазин, а если это возврат – покупатель.

    3. Скорее всего это мошенники.

    Кирда Вячеслав Володимирович
    25%

    Вітаю, Тетяно!

    Типовий приклад роботи шахрайських схем із застосування методів психологічного та психічного впливу на жертву. Але Вам немає про зщо хвилюватись в плані можливості притягнення до відповідальність або стягенння з Вас коштів. Ваша позиція є "чистою" та не містить порушень законодавства або договірних зобов'язань.

    З приводу дзвінка з виконавчої служби, я дуже сумнваюсь, що це саме були представники виконавчої служби. Ви можете спробувати перевірити інформацію щодо себе в Реєстрі боржників тут

    Що робити зараз? При повторних зв'язках з цими людьми - сказати, що вже подали до поліції щодо тиску на Вас. Якшо все буде продовжуватися, дійсно звернутися до правоохоронних органів.

    Не хвилюйтесь, Закон на Вашій стороні і все буде добре.

    Успіхів.

    Пономаренко Наталія

    Вітаю, шановна Тетяно! Дуже співчуваю Вам, але Ви потрапили на шахрайську схему! Це 1000 % шахраї, які намагаються користуючись відсутністю у Вас досвіду та знань практичних аспектів діяльності вітчизняної системи правоохоронних, судових орагнів, орагнів системи виконавчої служби Міністерства юстиції тощо. Даю гарантію, що це шахраї. У разі будь-яких реальних проблем у Вас з цього приводу - обіцяю безоплатно надати Вам правничу допомогу та захисту в судах. Але це мені робити не доведеться, бо це шахрайство.

    На Вашому місці, я б звернулася із заявою про кримінальне правопорушення до органів Кіберполіції Національної поліції МВС України.

    Ви можете надіслати своє звернення в електронному варіанті через сайт Кіберполіції.

    https://ticket.cyberpolice.gov.ua/send

    Після опрацювання Вашої заяви - її передадуть до місцевого територіального підрозділу Кіберполіції та з Вами зв'яжуться за контактним телефоном, вказаним у Вашій заяві і допоможуть скласти правильно заяву, надати покази по справі.

    Переконана, що таких шахраїв треба карати за їх дії. Бо в такій ситуації вбачаю цілу плеяду складів злочинів - від шахрайства до присвоєння повноважень службових осіб органів державної влади.

    Тримайтеся! І просила б повідомити чим закінчилася справа.

    З повагою, адвокат Наталія Пономаренко


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України