Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
937 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Доброго дня, є потреба повернути подарунковий сертифікат в магазин, термін ще не вийшов. Магазин відмовляєтьсЯ, вказуючи інформацію що в них таке прописано в правилах + вони вже доповнили свої правила після мого запиту на повернення сертифікату. Правила ось тут, причому вони їх поправили після мого звернення на повернення сертифікату. https://e-pandora.ua/faq?section=loyalty . Причина - їх метал не підходить людині на подарунок (алергія, покупець цього завчасно не знав).
Якщо є варіант вирішити це питання (сума сертифікату 10 000 грн), то можем обговорити. Згідна і на платну консультацію якщо реально вирішити на користь мою
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (7)
Адвокат, м. Миколаїв, 34 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня!
Перше питання: коли Ви придбали сертіфікат?
Друге питання: чи є докази того, що на момент купівлі сертифікату в правилах сайту умов щодо неможливості його повернення не було?
З повагою, адвокат Айвазян.
1. кілька днів тому, термін дії рік. (14 днів з дня покупки не пройшло ще)
2. так, було написано в їх правилах. Але покупець не знав про алергію в людини, тому тепер нема можливості використати цей сертифікат, бо шкода для здоровя.
Адвокат, м. Миколаїв, 34 роки досвіду
Спілкуватися у чатіСтаття 9 ЗУ "Про захист прав споживачів". Права споживача при придбанні товару належної якості
"1. Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.
Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.
Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.
Перелік товарів, що не підлягають обміну (поверненню) з підстав, зазначених у цій статті, затверджується Кабінетом Міністрів України.
2. Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.
3. При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів".
Звертайтесь із письмовою претензією до продавця, якщо вимоги не будуть задоволені, тоді спочатку зі скаргою до Держпродспоживслужби, а потім до суду.
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня!
Подайте письмову заяву про повернення коштів за сертифікат.
Якщо магазин не повертає кошти в добровільному порядку, то залишається лише звертатись до Держпродспоживлсужби та до суду.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Доброго дня. Суть втому що подарункові сертифікати - не регулюються на державному рівні законом, я не знайшла такої інформації, тому магазини це використовують в своїх інтересах. Я писала магазину електронне запит-заяву - вони відповіли що в них в правилах прописано "без повернення" і все. Ви гадаєте, що є варіант судитись з таким великим магазином? Є шанси довести насправедливість?
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіЮридично подарунковий сертифікат — це не товар, а підтвердження зобов’язання продавця надати його пред’явнику певний товар чи послугу на зазначену суму.
В Україні законодавство не передбачає детальної регламентації обігу подарункових сертифікатів. Це залишає багато простору для суб’єктивного трактування умов, прописаних у "Правилах використання сертифіката", які встановлює кожен продавець окремо.
Водночас у відповідності зі ст. 18 Закону України «Про захист прав споживачів» виконавець не повинен включати у договори із споживачем умови, які є несправедливими.
Умови договору є несправедливими, якщо всупереч принципу добросовісності його наслідком є істотний дисбаланс договірних прав та обов'язків на шкоду споживача.
Несправедливими є, зокрема, умови договору про надання можливості продавцю (виконавцю, виробнику) не повертати кошти на оплату, здійснену споживачем, у разі відмови споживача укласти або виконати договір, без встановлення права споживача на одержання відповідної компенсації від продавця (виконавця, виробника) у зв'язку з розірванням або невиконанням ним договору; надання продавцю (виконавцю, виробнику) права в односторонньому порядку змінювати умови договору на власний розсуд або на підставах, не зазначених у договорі.
Тим не менш, Вам ніхто не може 100% гарантувати виграш у справі.
Юрист, м. Київ, 4 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Віро!
Згідно статті 9 Закону України «Про захист прав споживачів» від 15.05.1991 р № 1023-ХІІ та Додатку №3, а також постанови КМУ «Про реалізацію окремих положень Закону України« Про захист прав споживачів» від 19.03.1994 р №172, до товарів відповідної якості, що не підлягають обміну (поверненню), відносяться: Ювелірні вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.
Однак, згідно п. 1.4 Правил використання Подарункового сертифікату/електронного сертифікату покупець має право передавати Подарунковий сертифікат/Електронний сертифікат третім особам. При передачі Подарункового сертифікату/Електронного сертифікату третім особам Покупець зобов’язаний попередити таку третю особу про термін дії Подарункового сертифікату/Електронного сертифікату та умови цих «Правил використання Подарункового сертифікату/електронного подарункового сертифікату». Продавець не перевіряє правомірність отримання товару за «Подарунковим сертифікатом/Електронним сертифікатом» третіми особами.
Відповідно до п. 1.2 Правил електронний сертифікат — електронний документ, який існує в електронному вигляді, має унікальний, не персоніфікований код, який відображається в електронній системі Продавця та визначений строк дії, що підтверджує безумовне зобов’язання Продавця перед Покупцем/Пред’явником такого сертифікату передати товар в розмірі її номіналу в будь-якому з магазинів Продавця із асортименту, який є в наявності на дату придбання, за виключенням іншого Електронного подарункового сертифікату або Подарункового сертифікату, та за ціною, дійсною на момент придбання товару.
Згідно п. 1.7, 1.9 Правил, придбання Подарункового сертифікату/Електронного сертифікату засвідчує укладення між Продавцем та Покупцем Подарункового сертифікату/Електронного сертифікату попереднього договору купівлі-продажу із зобов’язанням укласти, протягом строку дії Подарункового сертифікату/Електронного сертифікату, відповідно до умов цих Правил, основний договір роздрібної купівлі-продажу товарів із асортименту, який є в наявності в магазині Продавця на дату укладення договору роздрібної купівлі-продажу та за ціною, дійсною на момент укладення договору роздрібної купівлі-продажу, на суму, яка відповідає номіналу Подарункового сертифікату/Електронного сертифікату. «Подарунковий сертифікат/Електронний сертифікат» не є платіжним документом, платіжним засобом або цінним папером.
Відповідно до п. 6.1, 6.2 Правил «Подарунковий сертифікат/Електронний сертифікат» не підлягає поверненню, обміну на інші номінали та зворотній конвертації в грошовий еквівалент. Договір роздрібної купівлі-продажу товару, придбаного з використанням «Подарункового сертифікату/Електронного сертифікату», може бути розірваний на підставах та у порядку, що передбачені чинним законодавством України, в магазині Продавця, де він був укладений або у порядку визначеному правилами користування сайтом Інтернет-магазина Продавця (e-pandora.ua). У разі розірвання договору роздрібної купівлі-продажу товару, кошти повертаються у порядку, що передбачені чинним законодавством України.
Відповідно до ст. 611 ЦК, одностороння повна або часткова відмова від зобов´язання є одним з можливих наслідків порушення зобов´язання. За своєю правовою природою одностороння відмова від зобов´язання є засобом захисту постраждалої сторони, але не є мірою відповідальності. Отже, одностороння відмова від зобов´язання може застосовуватися незалежно від вини порушника, але лише у випадках, встановлених договором або законом. Одностороння відмова від зобов´язання відбувається внаслідок самого факту її здійснення і не потребує звернення до суду.
Порядок здійснення односторонньої відмови у тих чи інших зобов´язаннях може визначатися цим Кодексом і іншими актами цивільного законодавства. За загальним правилом, сторона, яка відмовляється від зобов´язання, повинна сповістити про це другу сторону.
У відповідності до статті 18 Закону України «Про захист прав споживачів» визнаються недійсними умов договорів, що обмежують права споживача, а саме:
1. Продавець (виконавець, виробник) не повинен включати у договори із споживачем умови, які є несправедливими.
2. Умови договору є несправедливими, якщо всупереч принципу добросовісності його наслідком є істотний дисбаланс договірних прав та обов'язків на шкоду споживача.
3. Несправедливими є, зокрема, умови договору про:
1) звільнення або обмеження юридичної відповідальності продавця (виконавця, виробника) у разі смерті або ушкодження здоров'я споживача, спричинених діями чи бездіяльністю продавця (виконавця, виробника);
2) виключення або обмеження прав споживача стосовно продавця (виконавця, виробника) або третьої особи у разі повного або часткового невиконання чи неналежного виконання продавцем (виконавцем, виробником) договірних зобов'язань, включаючи умови про взаємозалік, зобов'язання споживача з оплати та його вимог у разі порушення договору з боку продавця (виконавця, виробника);
3) встановлення жорстких обов'язків споживача, тоді як надання послуги обумовлене лише власним розсудом виконавця;
4) надання можливості продавцю (виконавцю, виробнику) не повертати кошти на оплату, здійснену споживачем, у разі відмови споживача укласти або виконати договір, без встановлення права споживача на одержання відповідної компенсації від продавця (виконавця, виробника) у зв'язку з розірванням або невиконанням ним договору;
5) встановлення вимоги щодо сплати споживачем непропорційно великої суми компенсації (понад п'ятдесят відсотків вартості продукції) у разі невиконання ним зобов'язань за договором;
6) надання продавцю (виконавцю, виробнику) права розірвати договір із споживачем на власний розсуд, якщо споживачеві таке право не надається;
7) надання продавцю (виконавцю, виробнику) права не повертати кошти на оплату ненаданої продукції у разі розірвання договору з ініціативи продавця (виконавця, виробника);
8) надання продавцю (виконавцю, виробнику) права розірвати договір, укладений на невизначений строк із споживачем без повідомлення його про це, крім випадків, установлених законом;
9) установлення невиправдано малого строку для надання споживачем згоди на продовження дії договору, укладеного на визначений строк, з автоматичним продовженням такого договору, якщо споживач не висловить відповідного наміру;
10) установлення обов'язкових для споживача умов, з якими він не мав реальної можливості ознайомитися перед укладенням договору;
11) надання продавцю (виконавцю, виробнику) права в односторонньому порядку змінювати умови договору на власний розсуд або на підставах, не зазначених у договорі;
12) надання продавцю (виконавцю, виробнику) права в односторонньому порядку змінювати характеристики продукції, що є предметом договору;
13) визначення ціни товару на момент його поставки споживачеві або надання продавцю (виконавцю, виробнику) можливості збільшувати ціну без надання споживачеві права розірвати договір у разі збільшення ціни порівняно з тією, що була погоджена на момент укладення договору;
14) надання продавцю (виконавцю, виробнику) права визначати відповідність продукції умовам договору або надання йому виключного права щодо тлумачення договору;
15) обмеження відповідальності продавця (виконавця, виробника) стосовно зобов'язань, прийнятих його агентами, або обумовлення прийняття ним таких зобов'язань додержанням зайвих формальностей;
16) встановлення обов'язку споживача виконати всі зобов'язання, навіть якщо продавець (виконавець, виробник) не виконає своїх;
17) надання продавцю (виконавцю, виробнику) права передавати свої права та обов'язки за договором третій особі, якщо це може стати наслідком зменшення гарантій, що виникають за договором для споживача, без його згоди.
4. Перелік несправедливих умов у договорах із споживачами не є вичерпним.
Оскільки придбання подарункового електронного сертифікату є формою попереднього договору купівлі-продажу, то у відповідності до частини 1 статті 615 Цивільного кодексу України у разі порушення зобов'язання однією стороною друга сторона має право частково або в повному обсязі відмовитися від зобов'язання, якщо це встановлено договором або законом.
Порушенням зобов'язання є недотримання продавцем вимог статті 18 Закону України «Про захист прав споживачів» в частині надання можливості продавцю (виконавцю, виробнику) не повертати кошти на оплату, здійснену споживачем, у разі відмови споживача укласти або виконати договір, без встановлення права споживача на одержання відповідної компенсації від продавця (виконавця, виробника) у зв'язку з розірванням або невиконанням ним договору.
Визначення терміну "подарунок" закріплено в статті 1 Закону України «Про запобігання корупції», згідно з яким під подарунком розуміється грошові кошти або інше майно, переваги, пільги, послуги, нематеріальні активи, які надають/одержують безоплатно або за ціною, нижчою мінімальної ринкової. Слід зазначити, що статтею 23 Закону встановлені обмеження для осіб, зазначених у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 Закону, щодо одержання подарунків.
Тобто Подарунковий сертифікат/Електронний сертифікат за правилами ділового звичаю та обороту підлягає передачі третій особі, так званому "обдарованому" і не є особистим бонусом чи винагородою системи лояльності клієнта.
Оскільки особа на користь якої придбано подарунковий сертифікат має обмеження за станом здоров'я щодо носіння виробів, що входять до асортименту https://e-pandora.ua/ внаслідок чого не має можливості укласти основний договір роздрібної купівлі-продажу товарів із асортименту, який є в наявності в магазині Продавця на дату укладення договору роздрібної купівлі-продажу та за ціною, дійсною на момент укладення договору роздрібної купівлі-продажу, на суму, яка відповідає номіналу Подарункового сертифікату/Електронного сертифікату, то слід звернутися до інтернет-магазині "e-pandora.ua" з заявою про відмову від зобов'язання в односторонньому порядку з підстав, що передбачені статтею 18 Закону України «Про захист прав споживачів» та надати реквізити для повернення коштів.
Оцінити повноту та якість консультації, підтримати фахівців Ви маєте змогу натиснувши на кнопку "Віддячити" біля іконки з фото юриста/адвоката та перейшовши за посиланням здійснити донат на користь відповідного фахівця.
З повагою, Віра Братченко.