Задайте питання юристу

835 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

10 лютого 2022, питання №55899 150₴

Спорт зал под квартирой

Наша ситуация: Мы живём на 3-м этаже многоквартирного дома. 1 и 2 этажи в этом доме это коммерция. Хозяин помещения под нами решил сделал в этом помещении спортзал. Когда там происходят занятия у нас в квартире очень сильный шум, вибрация, крики детей и все остальные производные от спортзала. Насколько законно такое размещение спортзала, и что мы можем по закону в этой ситуации сделать что бы убрать этот спортзал и обрести спокойствие в нашей квартире.

Відповіді юристів (10)

    Савченко Олександр
    26.7%
    Савченко Олександр 2 роки тому

    Юрист, м. Чернігів, 9 років досвіду

    Доброго дня, Ігор!

    Відповідно до ст. 320 ЦК України власник має право використовувати своє майно для здійснення підприємницької діяльності, крім випадків, встановлених законом.

    Однак згідно ч. 5 ст. 319 ЦК України власник не може використовувати право власності на шкоду правам, свободам та гідності громадян, інтересам суспільства, погіршувати екологічну ситуацію та природні якості землі.

    Крім того відповідно до ч. 2 ст. 13 ЦК України при здійсненні своїх прав особа зобов'язана утримуватися від дій, які могли б порушити права інших осіб, завдати шкоди довкіллю або культурній спадщині.

    Згідно ст. 179 Житлового кодексу Української РСР користування будинками (квартирами) державного і громадського житлового фонду, фонду житлово-будівельних кооперативів, а також приватного житлового фонду та їх утримання здійснюється з обов'язковим додержанням вимог Правил користування приміщеннями жилих будинків і прибудинковими територіями, які затверджуються Кабінетом Міністрів України.

    Правилами користування приміщеннями житлових будинків і гуртожитків, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 8 жовтня 1992 р. №572 зобов'язано власників та наймачів (орендарів) квартири, житлового приміщення гуртожитку дотримуватися вимог нормативно-правових актів у сфері санітарних норм і правил, у тому числі вимог щодо недопущення надмірного шуму.

    Заходи захисту населення від шкідливого впливу шуму передбачено також ст. 24 Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення"

    Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4004-12#Text):

    Стаття 24. Захист населення від шкідливого впливу шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів

    Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни при здійсненні будь-яких видів діяльності з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров'я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів зобов'язані:

    здійснювати відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами;

    забезпечувати під час роботи закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу, культури, при проведенні концертів, дискотек, масових святкових і розважальних заходів тощо рівні звучання звуковідтворювальної апаратури та музичних інструментів у приміщеннях і на відкритих площадках, а також рівні шуму в прилеглих до них жилих і громадських будівлях, що не перевищують рівнів, установлених санітарними нормами;

    вживати заходів щодо недопущення впродовж доби перевищень рівнів шуму, встановлених санітарними нормами, в таких приміщеннях і на таких територіях (захищені об'єкти):

    1) жилих будинків і прибудинкових територіях;

    2) лікувальних, санаторно-курортних закладів, будинків-інтернатів, закладів освіти, культури;

    3) готелів і гуртожитків;

    4) розташованих у межах населених пунктів закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу;

    5) інших будівель і споруд, у яких постійно чи тимчасово перебувають люди;

    6) парків, скверів, зон відпочинку, розташованих на території мікрорайонів і груп житлових будинків.

    Шум на захищених об'єктах при здійсненні будь-яких видів діяльності не повинен перевищувати рівнів, установлених санітарними нормами для відповідного часу доби.

    У нічний час, із двадцять другої до восьмої години на захищених об'єктах забороняються гучний спів і викрики, користування звуковідтворювальною апаратурою та іншими джерелами побутового шуму, проведення салютів, феєрверків, використання піротехнічних засобів.

    Проведення на захищених об'єктах ремонтних робіт, що супроводжуються шумом, забороняється у робочі дні з двадцять першої до восьмої години, а у святкові та неробочі дні - цілодобово. Власник або орендар приміщень, у яких передбачається проведення ремонтних робіт, зобов'язаний повідомити мешканців прилеглих квартир про початок зазначених робіт. За згодою мешканців усіх прилеглих квартир ремонтні та будівельні роботи можуть проводитися також у святкові та неробочі дні. Шум, що утворюється під час проведення будівельних робіт, не повинен перевищувати санітарних норм цілодобово.

    Передбачені частинами другою, третьою та четвертою цієї статті вимоги щодо додержання тиші та обмежень певних видів діяльності, що супроводжуються шумом, не поширюються на випадки:

    1) здійснення в закритих приміщеннях будь-яких видів діяльності, що супроводжуються шумом, за умов, що виключають проникнення шуму в прилеглі приміщення, в яких постійно чи тимчасово перебувають люди;

    2) здійснення в закритих приміщеннях будь-яких видів діяльності, що супроводжуються шумом, за умов, що виключають проникнення шуму за межі таких приміщень;

    3) попередження та/або ліквідації наслідків аварій, стихійного лиха, інших надзвичайних ситуацій;

    4) надання невідкладної допомоги, попередження або припинення правопорушень;

    5) попередження крадіжок, пожеж, а також виконання завдань цивільної оборони;

    6) проведення зборів, мітингів, демонстрацій, походів, інших масових заходів, про які завчасно сповіщено органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування;

    7) роботи обладнання і механізмів, що забезпечують життєдіяльність жилих і громадських будівель, за умов ужиття невідкладних заходів щодо максимального обмеження проникнення шуму в прилеглі приміщення, в яких постійно чи тимчасово перебувають люди;

    8) відзначення встановлених законом святкових і неробочих днів, днів міст, інших свят відповідно до рішення місцевої ради, проведення спортивних змагань;

    9) проведення салютів, феєрверків, інших заходів із використанням вибухових речовин і піротехнічних засобів у заборонений час за погодженням із уповноваженим органом місцевого самоврядування в порядку, передбаченому правилами додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях.

    Сільські, селищні, міські ради затверджують правила додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, якими з урахуванням особливостей окремих територій (курортні, лікувально-оздоровчі, рекреаційні, заповідні тощо) установлюються заборони та обмеження щодо певних видів діяльності, що супроводжуються утворенням шуму, а також установлюється порядок проведення салютів, феєрверків, інших заходів із використанням вибухових речовин і піротехнічних засобів.

    Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, встановлених законом, забезпечують контроль за додержанням керівниками та посадовими особами підприємств, установ, організацій усіх форм власності, а також громадянами санітарного та екологічного законодавства, правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, інших нормативно-правових актів у сфері захисту населення від шкідливого впливу шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів.

    Допустимі рівні шуму, який проникає в приміщення житлових i громадських будинків від зовнішніх та внутрішніх джерел, i допустимі piвнi шуму на території житлової забудови передбачено Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 22.02.2019 № 463 «Про затвердження Державних санітарних норм допустимих рівнів шуму в приміщеннях житлових та громадських будинків і на території житлової забудови»

    Ви можете:

    1) Написати скаргу до місцевої державної адміністрації/міської ради щодо створення комісії для проведення перевірки та вжиття заходів реагування.

    Скарга повинна бути оформлена відповідно до вимог ст. 5 Закону України "Про звернення громадян" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%...).

    При написанні скарги бажано зібрати якомога більше підписів мешканців будинку та направити лист зі скаргою рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

    2) Порушення законодавчих, а також інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях тягнуть за собою наслідки, передбачені ст. 182 Кодексу України про адміністративні порушення.

    Звернутись у такій ситуації до органів Національної поліції України у два способи — усно або письмо.

    Усно бажано звертатись у випадку, коли подія, тобто порушення режиму тиші, відбувається прямо зараз. Нагадаємо, що викликати поліцію слід за номером “102”. Як правило, за викликом прибуває наряд патрульної поліції, який фіксує правопорушення, збирає пояснення свідків тощо, однак, притягнути чи не притягнути до відповідальності галасливого сусіда все-таки вирішує суд.

    Письмово бажано звертатись до органів Національної поліції у випадку систематичного порушення режиму тиші. Для цього потрібно зібрати докази порушення перевищення сусідами допустимого рівня шуму (ними може може аудіозапис, колективна скарга мешканців усіх прилеглих квартир, протокол та акт Держспоживслужби тощо) і направити заяву з доказами на адресу поліції.

    3) Звернутися до Державної служби України з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів (адреси територіальних відділень Держспоживслужби - https://dpss.gov.ua/sluzhba/teritorialniorgani).

    4) Іншим можливим способом захисту своїх прав є звернення з позовом до суду. Так, особа може подати позов про відшкодування моральної чи навіть матеріальної шкоди, заподіяної систематичним порушенням режиму тиші.

    Але для того, щоб рішення суду було винесено на користь позивача, необхідно мати досить переконливі докази. Доказами можуть виступати звернення до поліції, показання сусідів, медичні довідки про завдання шкоди здоров’ю (довідка від лікаря, лікарняний лист, інші докази нервових розладів, порушень сну, погіршення слуху).

    Також особа, право на тишу якої порушено, може звернутися до суду з негаторним позовом про усунення перешкод в користуванні своїм майном.

    Негаторний позов - це позов власника про усунення будь-яких перешкод у здійсненні ним права користування та розпорядження майном, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння.

    Наводимо приклади судових рішень, за якими порушників притягнуто до відповідальності за порушення режиму тиші: рішення суду, яким галасливого сусіда, який голосно кричав, чим заважав відпочивати сусідам, пртягнуто до адміністративної відповідальності та стягнуто штраф у розмірі 255 гривень без звуковідтворювальної апаратури - http://reyestr.court.gov.ua/Review/87438534 рішення суду, яким зобов`язано ТОВ “АТБ-маркет” усунути перешкоди у праві користування житловим приміщенням шляхом демонтажу всіх вентиляторів, кондиціонерів та холодильного обладнання, що знаходяться під квартирою та створюють постійний шум та вібрацію - http://reyestr.court.gov.ua/Review/75170944.

    Зафіксувати порушення шуму можна декількома способами:

    - протокол про адміністративне порушення, складений органами Національної поліції;

    - аудіозапис і відеозапис;

    - екологічна експертиза, яка може бути ефективною, коли джерело шуму носить відносно постійний характер (наприклад, шум кондиціонера, холодильника або іншого обладнання);

    - протоколи і акти Державної служби України з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів.

    Корисна інформація - https://uristy.ua/articles/administrative-law/shum...

    Якщо буде потрібна допомога, звертайтеся через кнопку "Звернутися" біля фото (при зверненні вказуйте свою e-пошту).

    Всього доброго!

    Щасти Вам!

    Адвокат Евгений Александрович
    26.7%
    Адвокат Евгений Александрович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 30 років досвіду

    Добрий день, Ігор!

    Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" відносить шум до фізичних факторів середовища життєдіяльності, що впливають або можуть впливати на здоров'я людини чи на здоров'я майбутніх поколінь.

    Згідно т. 179 Житлового кодексу Української РСР користування будинками (квартирами) державного і громадського житлового фонду, фонду житлово-будівельних кооперативів, а також приватного житлового фонду та їх утримання здійснюється з обов'язковим додержанням вимог Правил користування приміщеннями жилих будинків і прибудинковими територіями, які затверджуються Кабінетом Міністрів України.

    Заходи захисту населення від шкідливого впливу шуму передбачено також ст. 24 Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення".

    Згідно зі статтею 24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни при здійсненні будь-яких видів діяльності з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров'я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів зобов'язані:

    • здійснювати відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами;
    • забезпечувати під час роботи закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу, культури, при проведенні концертів, дискотек, масових святкових і розважальних заходів тощо рівні звучання звуковідтворювальної апаратури та музичних інструментів у приміщеннях і на відкритих площадках, а також рівні шуму в прилеглих до них жилих і громадських будівлях, що не перевищують рівнів, установлених санітарними нормами;
    • вживати заходів щодо недопущення впродовж доби перевищень рівнів шуму, встановлених санітарними нормами, в таких приміщеннях і на таких територіях (захищені об'єкти):
    1. жилих будинків і прибудинкових територіях.

    Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, встановлених законом, забезпечують контроль за додержанням керівниками та посадовими особами підприємств, установ, організацій усіх форм власності, а також громадянами санітарного та екологічного законодавства, правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, інших нормативно-правових актів у сфері захисту населення від шкідливого впливу шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів.

    Таким чином, слід звернутися з заявами, колективними заявами до місцевої державної адміністрації та до Держпродспоживслужби України (колишня Санепідемстанція) для проведення перевірки та вжиття заходів реагування на порушення закону.

    Крім того, викликайте співробітників поліції за телефоном 102 та подавайте заяву до поліції про вирішення питання про притягнення до адміністративної відповідальності за статтею 182 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    Працівник поліції повинен зафіксувати факт порушення та скласти протокол про адміністративне правопорушення, який буде правовою підставою до подальшого покарання порушника тиші. Стаття 182 КУпАП передбачає відповідальність за порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях - тягне за собою попередження або накладення штрафу на громадян від п'яти до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і накладення штрафу на посадових осіб та громадян - суб'єктів господарської діяльності - від п'ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від п'ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян із конфіскацією звуковідтворювальної апаратури, піротехнічних засобів, інших предметів порушення тиші або без такої і на посадових осіб та громадян - суб'єктів господарської діяльності - від п'ятдесяти до ста п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян із конфіскацією звуковідтворювальної апаратури, піротехнічних засобів, інших предметів порушення тиші.

    Також, іншим можливим способом захисту своїх прав є звернення з позовом до суду. Так, особа може подати позов про відшкодування моральної чи навіть матеріальної шкоди, заподіяної систематичним порушенням режиму тиші.

    Але для того, щоб рішення суду було винесено на користь позивача, необхідно мати досить переконливі докази. Доказами можуть виступати звернення до поліції, показання сусідів, медичні довідки про завдання шкоди здоров’ю (довідка від лікаря, лікарняний лист, інші докази нервових розладів, порушень сну, погіршення слуху).

    Зафіксувати порушення шуму можна декількома способами:

    - протокол про адміністративне порушення, складений органами Національної поліції;

    - аудіозапис і відеозапис;

    - екологічна експертиза, яка може бути ефективною, коли джерело шуму носить відносно постійний характер (наприклад, шум кондиціонера, холодильника або іншого обладнання);

    - протоколи і акти Державної служби України з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів (адреси територіальних відділень Держспоживслужби.

    У разі наявності запитань "Звертайтеся".

    Всього доброго!

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Доброго дня, Ігоре!

    На практиці для того, аби органи місцевого самоврядування мали змогу віддати поверх (або декілька) багатоквартирних будівель повинна мати місце згода мешканців.

    Для того, щоб переобладнати перший поверх будинку під бізнес, потрібно перевести житлове приміщення в нежитлове.

    Навіть якщо всі ці умови виконані, все одно відмову в отриманні дозволу може бути отриманий за низкою інших причин: забруднення території, підвищення рівня шуму.

    ОТЖЕ, по-перше, треба встановити, чи є дозвіл на облаштування спортзалу.

    Періодично у Верховній Раді реєструються законопроекти про те, щоб заборонити розміщувати бари, кафе, ресторани і інший бізнес на перших поверхах, однак наразі це офіційно не заборонено.

    Куди звертатись:

    1. В ЖЕК, ОСББ або одразу в міську раду.

    2. Якщо йде порушення режимів шуму, то звертатись треба одразу в санепідемслужби.

    Після того, як її представник прийде на перевірку, викликається поліція, щоб зафіксувати рівень шуму або інших порушень, які турбують мешканців будинку.

    Успіхів.

    Потєшін Олександр Вячеславовчи
    26.7%
    Потєшін Олександр Вячеславовчи 2 роки тому

    Адвокат, м. Одеса, 8 років досвіду

    Добрый день.

    Ситуация распространенная и уже урегулирована на достаточном законодательном уровне.

    Согласно статье 24 Закона об обеспечении санитарного и эпидемиологического благополучия населения, предприятия, организации, а также физические лица при проведении любого вида деятельности не должны превышать уровень шума, который установлен санитарными нормами для таких помещений и таких территорий, как жилые дома, придомовые территории, учреждения образования и культуры, а также другие помещения, в которых могут находиться люди как постоянно, так и временно.

    Согласно приказу Министерства здравоохранения № 463 в жилых помещениях допустимый уровень шума:

    днем (08:00 - 22:00) - 40 дБА; ночью (22:00 - 08:00) - 30 дБА.

    При этом максимальный уровень днем - 55 дБА, а ночью - 45 дБА.

    Для примера, 35 децибел - это тикание настенных часов, 45 децибел - это шум разговора, 65 - это шум громкого разговора.

    Если ваши соседи нарушают установленные требования, стоит:

    Во-первых, обратиться к владельцу помещений и объяснить ему, что он превышает уровень допустимого шума. Вам может показаться, что это бессмысленно. Но смысл есть, особенно если предупредить его о том, что будете жаловаться во все инстанции. На этом этапе можно также прийти к общему компромиссу, например собственник помещений обесшумит Вам квартиру. Для убедительности можно еще собрать соседей и подключить ОСМД (если есть в доме).

    Если разговор с собственником помещений не задастся, то нужно начинать действовать и конечно же по возможности не в одиночку (соседи).

    Из вариантов:

    Можно вызывать полицию (лучше делать это после 10 часов вечера, ведь днем вам могут отказать, ссылаясь на то, что днем шуметь можно).

    Согласно ст. 82 КоАП за превышение уровня шума предусмотрено предупреждение или штраф в размере от 80 до 255 гривен.

    Также стоит обратиться с коллективным заявлением к участковому инспектору, и ему как раз можно предоставить и видеофиксацию того, что соседи шумят.

    Обратите внимание: после того, как к вам приедет полиция, убедитесь, чтобы был составлен протокол. В протоколе нужно, чтобы была описана ваша ситуация и вы указаны как свидетели правонарушения. Если полиция отказывается составить протокол, то такие действия вам надо обжаловать у начальника полиции.

    Можно также обратиться к местному органу Госпродпотребслужбы. Именно они уполномочены рассматривать такие вопросы и составлять акты.

    Последняя инстанция на справедливость в данном вопросе это суд.

    Для обращения в суд вам нужно собрать все доказательства вместе. Это справки, акты, протоколы, свидетели, аудио- и видеофиксация. Также можно сделать экологическую экспертизу. Однако она платная и уместна тогда, когда шум постоянный. После этого вы обратитесь в суд с исковым заявлением о возмещении материального и морального вреда.

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 2 роки тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Добрый день!

    По Вашему вопросу сообщаю следующее:

    Нормативно-правовым актом, регулирующим общественные отношения, связанные с защитой населения, в т. ч. и от шума, является ЗУ "Об обеспечении санитарного и эпидемического благополучия населения". Согласно его положениям, граждане имеют право на безопасные для здоровья и жизни быт, отдых и окружающую среду. Ст. 24 Закона обязывает предприятия, учреждения и организации принимать меры по недопущению превышения уровней шума на так называемых защищенных объектах, в число которых входят жилые дома и придомовые территории. Допустимый уровень шума устанавливается санитарными нормами и зависит от территории и времени суток. В среднем для жилых домов уровень шума не должен превышать 45–60 дБА.

    Если в результате проведенной проверки установлено нарушение, предприятие-нарушитель должно уплатить штраф, а также предпринять все меры для недопущения подобного в будущем. Требования законодательных и других нормативно-правовых актов относительно защиты населения от вредного влияния шума регулируются ст. 182 КУоАП, которая предусматривает ответственность должностных лиц и граждан-субъектов хозяйственной деятельности в виде штрафа в размере от 15 до 30 необлагаемых налогом минимумов доходов граждан, т. е. от 255 до 510 грн. В случае повторного нарушения в течение года размер штрафа будет колебаться от 50 до 150 НМДГ (850 – 2 550 грн) с конфискацией звуковоспроизводящей аппаратуры, пиротехнических средств, других предметов нарушения тишины.

    Рекомедую Вам письменно обратится с заявлением в местную администрацию в управление по благоустройству о проведении проверки указаного суб екта бизнеса и определения штрафных санкций или иных мер влияния.

    В заявлении просите письменно уведомить Вас о принятых мерах согласно ст. 11 ЗУ ОБ обращениях граждан в 15 -ти дневной срок.

    С уважением,

    Константин Гончаренко

    Карпенко Андрей Владимирович
    20%
    Карпенко Андрей Владимирович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду

    Добрый день!

    ГОСУДАРСТВЕННЫЕ СТРОИТЕЛЬНЫЕ НОРМЫ

    УКРАИНЫ

    Здания и сооружения

    СПОРТИВНЫЕ И ФИЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВИТЕЛЬНЫЕ СООРУЖЕНИЯ

    ДБН В.2.2-13-2003

    Государственный комитет Украины по строительству и архитектуре

    Встроенно-пристроенные и пристроенные помещения к жилым зданиям могут использоваться для размещения только таких видов спортивных и физкультурно-спортивных учреждений, которые отвечают требованиям СанПиН 3077, СанПиН 1304, СНиП 2.04.05, ДСН 3.3.6.037, ДБН 360, п. 3.14 по показателям шумового режима, вибрации и микроклимата в жилых помещениях.

    ГОСУДАРСТВЕННЫЕ СТРОИТЕЛЬНЫЕ НОРМЫ УКРАИНЫГрадостроительство.Планировка и застройка городских и сельских поселенийДБН 360-92**.

    10.22* Объекты, являющиеся источниками шума для селитебной территории, зон массового отдыха населения, а также курортных зон (места движения всех видов транспорта, промышленные предприятия и др.), следует размещать при условии организации санитарно-защитных мероприятий, обеспечивающих допустимые уровни шума на территории жилой застройки, в жилых и обществен­ных зданиях. Следует обеспечить ограничение въезда автомобильного транспорта и других пере­движных средств и установок в селитебные зоны, места отдыха и туризма. Достаточность принятых мероприятий должна быть подтверждена акустическим расчетом.

    10.23 Допустимые уровни вибрации в жилых зданиях должны соответствовать санитарным нормам допустимых вибраций в жилых домах (таблица 10.3). Для выполнения этих требований следует предусматривать расстояния, определяемые расчетным путем, между жилыми зданиями и источниками вибрации, применение на этих источниках эффективных виброгасящих материалов и конструкций.

    Згідно ст. 6 ЖК України, житлові будинки і приміщення призначаються для постійного проживання громадян, а також для використання у встановленому порядку як службових жилих приміщень і гуртожитків. Надання приміщень у жилих будинках для потреб промислового характеру забороняється.

    Статтею 10 цього Кодексу передбачено, що громадяни зобов'язані використовувати жиле приміщення відповідно до його призначення та додержуватися правил користування жилими приміщеннями. Жилі будинки і жилі приміщення не можуть використовуватися громадянами на шкоду інтересам суспільства.

    Відповідно до ст. 320 ЦК України власник має право використовувати своє майно для здійснення підприємницької діяльності, крім випадків, встановлених законом.

    Однак згідно ч. 5 ст. 319 ЦК України власник не може використовувати право власності на шкоду правам, свободам та гідності громадян, інтересам суспільства, погіршувати екологічну ситуацію та природні якості землі.

    Крім того відповідно до ч. 2 ст. 13 ЦК України при здійсненні своїх прав особа зобов'язана утримуватися від дій, які могли б порушити права інших осіб, завдати шкоди довкіллю або культурній спадщині.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення

    Розділ II

    ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ ГРОМАДЯН, ПІДПРИЄМСТВ, УСТАНОВ І ОРГАНІЗАЦІЙ ЩОДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ САНІТАРНОГО ТА ЕПІДЕМІЧНОГО БЛАГОПОЛУЧЧЯ

    Стаття 4. Права громадян

    Громадяни мають право на:

    безпечні для здоров'я і життя харчові продукти, питну воду, умови праці, навчання, виховання, побуту, відпочинку та навколишнє природне середовище;

    відшкодування шкоди, завданої їх здоров'ю внаслідок порушення підприємствами, установами, організаціями, громадянами санітарного законодавства;

    Стаття 5. Обов'язки громадян

    Громадяни зобов'язані:

    піклуватися про своє здоров'я та здоров'я і гігієнічне виховання своїх дітей, не шкодити здоров'ю інших громадян;

    Стаття 22. Вимоги до жилих та виробничих приміщень, територій, засобів виробництва і технологій

    Органи виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані утримувати надані в користування чи належні їм на праві власності жилі, виробничі, побутові та інші приміщення відповідно до вимог санітарних норм.

    Стаття 24. Захист населення від шкідливого впливу шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів

    Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни при здійсненні будь-яких видів діяльності з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров'я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів зобов'язані:

    здійснювати відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами;

    вживати заходів щодо недопущення впродовж доби перевищень рівнів шуму, встановлених санітарними нормами, в таких приміщеннях і на таких територіях (захищені об'єкти):

    1) жилих будинків і прибудинкових територіях;

    3) готелів і гуртожитків;

    Шум на захищених об'єктах при здійсненні будь-яких видів діяльності не повинен перевищувати рівнів, установлених санітарними нормами для відповідного часу доби.

    Если ваш сосед или определенное заведение нарушают ваши права и вопреки требованиям законодательства, то Вы можете написать жалобу в органы государственной власти и органов местного самоуправления.

    Стоит помнить: при написании жалобы в органы государственной власти желательно собрать как можно больше подписей жильцов дома и направить письмо с жалобой заказным письмом с уведомлением о вручении.

    В случае если нарушения продолжаются - вызывайте сотрудников полиции по тел. 102. Работник полиции должен зафиксировать факт нарушения и составить протокол об административном правонарушении, который будет основанием к дальнейшему наказание нарушителя тишины.

    Часть 1 статьи 182 Кодекса Украины об административных правонарушениях предусматривает, что нарушение требований законодательных и других нормативно-правовых актов по защите населения от вредного влияния шума или правил соблюдения тишины в населенных пунктах и общественных местах влечет за собой предупреждение или наложение штрафа на граждан от пяти до пятнадцати необлагаемых минимумов доходов граждан и наложение штрафа на должностных лиц и граждан - субъектов хозяйственной деятельности - от пятнадцати до тридцати необлагаемых налогом минимумов доходов граждан. Действия, предусмотренные частью первой настоящей статьи, совершенные лицом, которое в течение года было подвергнуто административному взысканию за такие же нарушения, влекут наложение штрафа на граждан от пятнадцати до тридцати необлагаемых минимумов доходов граждан с конфискацией звуковоспроизводящей аппаратуры, пиротехнических средств, других предметов нарушения тишины или без таковой и на должностных лиц и граждан - субъектов хозяйственной деятельности — от пятидесяти до ста пятидесяти необлагаемых минимумов доходов граждан с конфискациею звуковоспроизводящей аппаратуры, пиротехнических средств, других предметов нарушения тишины.

    ЗАТВЕРДЖЕНІ

    постановою Кабінету Міністрів України від 8 жовтня 1992 р. N 572

    ПРАВИЛА користування приміщеннями житлових будинків і гуртожитків

    { Назва Правил в редакції Постанови КМ N 5 ( 5-2009-п ) від 14.01.2009 }

    7. Власник та наймач (орендар) квартири, житлового приміщення у гуртожитку зобов'язаний: дотримуватися вимог нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг, пожежної і газової безпеки, санітарних норм і правил; використовувати приміщення житлового будинку і гуртожитку за призначенням, забезпечувати збереження житлових і підсобних приміщень та технічного обладнання; не допускати виконання робіт та інших дій, що викликають псування приміщень, приладів та обладнання будинку, гуртожитку, порушують умови проживання громадян; { Абзац сьомий пункту 7 іззмінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 5 ( 5-2009-п ) від14.01.2009 }

    Костромина Виктория
    Костромина Виктория 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 19 років досвіду

    Насколько законно такое размещение спортзала, и что мы можем по закону в этой ситуации сделать что бы убрать этот спортзал и обрести спокойствие в нашей квартире.

    во многих домах по УКРАИНЕ - на первых - вторых этажах находятся какие то помещения - офисы, магазины и т.д в том числе и спортзалы и это законно

    очень сомнительно что они не имеют нужных документов

    и уже проверено перепроверено - уровень шума в спортзалах не превышает допустимый уровень

    но Ваше право написать жалобу или обращение

    Пуха Наталія ТендерОк

    Доброго Дня

    Щодо Вашого питання

    Статтею 24 Закону "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", покладається обов'язок на всіх громадян, а також підприємства, установи, різні організації, державні та місцеві органи влади дотримуватися встановлених санітарними правилами норми допустимого шуму і звучання.

    Так, забороняється в нічний час (від 10 години вечора до 8 ранку):

    гучний спів і гучний крик;

    використання феєрверків, салютів, апаратури, яка відтворює звук (колонки з музикою, аудіоплеєри та інше);

    використання побутових речей, що видають шум (якщо це побутові речі для ремонту, то їх використання забороняється не з 10 години вечора, а з 9, і також триває до 8 ранку).

    Крім того, вищезазначеною нормою передбачено сувору заборону на проведення ремонту по неробочим і святковим дням протягом будь-якого часу доби (заборона не поширюється якщо власник або орендар квартири отримав дозвіл у всіх сусідів на вчинення таких дій).

    Допустимі норми шуму

    Для оцінки рівня шуму в житлових приміщеннях сформульовані загальні норми допустимої гучності (наказ МОЗ від 22.02.2019 № 463). Вони визначаються за рівнем звукового тиску постійного шуму (дБА) і критеріям шуму (NC) .Так, згідно з цими санітарним нормам, рівень шуму:

    вдень не повинен перевищувати 55 дБ, а вночі 45 дБ в квартирах і житлових будинках, пансіонатах, інтернатах і спальнях садів; для готелів і гуртожитків норми дещо вищий - до 50 і 60 дБ відповідно;

    на майданчиках відпочинку на території мікрорайонів і груп житлових будинків, будинків відпочинку, пансіонатів, будинків-інтернатів для громадян похилого віку та інвалідів, майданчиках дитячих дошкільних установ, шкіл та ін. навчальних закладів - до 60 дБ;

    Потрібно звернути увагу на те, що крім загальних положень закону про правила дотримання тиші, в кожному місті, селі, селищі місцева рада приймає більш конкретизовані, враховуючи специфіку, традиції, географічне розташування певної території.

    Для початку потрібно спробувати мирним шляхом вирішити питання тиші, якщо сусіди шумлять вночі і далі, можна звертатися в поліцію. Є два варіанти такого звернення:

    Усне звернення в поліцію. Тут важливий нюанс: на виклик поліції з вимогою відреагувати на шум сусідів в денний час, скаржники отримають відмову на підставі того, що це денний час і вдень шуміти можна. У такій ситуації необхідно звертатися до управління Державної служби України з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів, яка складає відповідний акт про перевищення встановленого санітарними нормами рівня шуму.

    Письмове звернення в поліцію. Для цього потрібно зібрати докази порушення перевищення сусідами допустимого рівня шуму (ними може може аудіозапис, колективна скарга мешканців усіх прилеглих квартир, або що-небудь інше) і направити заяву з доказами на адресу поліції.

    Зафіксувати порушення шуму можна декількома способами:

    Протокол про адміністративне порушення, складений поліцією ;

    Аудіозапис і відеозапис. На практиці суд оцінює аудіозаписи та відеозаписи тільки в сукупності з іншими доказами (так як неможливо повністю точно по таких записах зрозуміти, хто саме шумить, в який точно час, і чи перевищує шум допустимий рівень);

    Екологічна експертиза. Її проведення є ефективним тоді, коли джерело шуму носить відносно постійний характер (наприклад, шум кондиціонера, холодильника або іншого обладнання). За допомогою такої експертизи можна виміряти точний рівень шуму, звуку і вібрації (щоб знати які ще питання можна ставити експерту при її проведенні, ознайомтеся з ухвалою суду про призначення такої експертизи).

    Протоколи і акти Державної служби України з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів - є на практиці найкращим і надійним доказом порушення перевищення допустимих норм шуму. Цей державний орган уповноважений стежити за дотриманням всіх санітарних норм, в тому числі і норм допустимого шуму.

    До порушників громадського порядку, органами поліції або судом можуть бути застосовані покарання, передбачені ст. 182 КУпАП. Так, за порушення вимог закону та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шуму і дотримання тиші до винних осіб може бути застосоване покарання у вигляді попередження або штрафу в розмірі від 85 до 255 гривень.

    Якщо сусідом-порушником є підприємець або фірма, організація, підприємство, компанія, то розмір штрафу за перше порушення складає від 255 до 510 гривень; за повторне порушення протягом 1 року - від 850 до 2550 гривень з конфіскацією предмета порушення.

    Успіхів

    Крикун Сергій  Павлович
    Крикун Сергій Павлович 2 роки тому

    Юрист, м. Дніпро, 30 років досвіду

    Гражданский кодекс Украины (ГК; https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15):

    "Стаття 391. Захист права власності від порушень, не пов'язаних із позбавленням володіння

    1. Власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання своїм майном.";

    "Стаття 23. Відшкодування моральної шкоди

    1. Особа має право на відшкодування моральної шкоди, завданої внаслідок порушення її прав.

    2. Моральна шкода полягає:..

    2) у душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв'язку з протиправною поведінкою щодо неї самої, членів її сім'ї чи близьких родичів;..".

    ---

    Считаю надлежащим подать коллективный иск к этому жильцу в порядке приведенной ст.391 ГК (т.н. негаторный иск), а также о возмещении морального вреда (не каждому из истцов, поскольку будет возврат иска (предмет иска должен быть один общий), а солидарно в пользу всех истцов, но в размере кратному количеству истцов с учетом продолжительности причинения вреда; взыскания в пользу, по реквизитам основного, избранного и указанного в иске истца.

    Это мой ответ на аналогичный вопрос (https://uristy.ua/ua/question/55253). Возможна подача иска и одним истцом, но коллективный иск будет дополнительным доказательством и аргументом для суда прекратить нарушения. Что касается уровня шума, то, во-первых, установленные уровни выше уровня восприятия их слухом человека и не означают возможность проживания в квартире под воздействием шума; во-вторых, в вечернее и ночное время шум должен быть исключен полностью как нормальное, природное обитание.

    Рибінцев Сергій Сергійович
    Рибінцев Сергій Сергійович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 15 років досвіду

    Добрый день, Игорь!

    Для того, что бы помещение стало коммерческим, еще и под спорт зал, у собственника должны быть разрешения на перевод здания в другой статус.

    Исходя из того, что вы написали, сомневаюсь, что такое разрешение есть.

    Но в тактике защиты вашего права считаю, что стоит начать именно с запроса о правомерности открытия спорт.зала.

    Набирайте, если будут вопросы.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України