Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Трудовое право, 25 ноября 2020, вопрос №33678 250₴

Чи потрібно виплачувати заробітну плату селищному голові в разі закінчення його повноважень в разі якщо відповідна рада забезпечує його роботою.

Селищний голова обєднаної територіальної громади звільняється з роботи у звязку із закінченням терміну повноважень. На цю посаду він йшов з посади вчителя фізики та інформатики Вільшанської середньої школи. Запис про прийняття його на роботу вчителем здійснював Городищенський районний відділ освіти ще у 2006 році. У 2018 році на базі Вільшанської селищної ради та 6-х сусідніх сіл було утворено Вільшанську обєднану територіальну громаду. При цьому було створено відокремлений відділ освіти, молоді та спорту Вільшанської ОТГ. Також цього ж селищного голову було обрано головою ОТГ. На виборах цього року селищного голову було переобрано і його повноваження закінчилися. Після цього вже колишній селищний голова звернувся до дирекції Вільшансько середньої школи за довідкою про те що школа не може його працевлаштувати або надати рівноцінне місце роботи для того щоб претиндувати на виплату заробітної плати протягом 6-ти місяців після свого звільнення. Такої вільної посади у цій школі зараз дійсно немає. Але є вільна посада вчителя матиматики у школі сусіднього села, які входить до ВІльшанської ОТГ і перебуває під юрисдикцією відділу освіти Вільшанської ОТГ. Підкажіть будь-ласка хто повинен надавати довідку про можливість працевлаштування: школа чи відділ освіти, чи
можна вважати рівноцінними посади вчителя фізики Вільшанської середньої школи та вчителя математики Вязівської середньої школи, якщо нині вони знаходяться під юрисдикцією відділу освіти Вільшанської ОТГ. І чи потрібно у такому випадку виплачувати середньомісячну заробітну плату протягом наступних шести місяців.

Ответы юристов (13)

    Ковальчук Владимир
    24%

    Відповідно до статті 118 Кодексу законів про працю України працівникам, звільненим від роботи внаслідок обрання їх на виборні посади (…), надається після закінчення їх повноважень за виборною посадою попередня робота (посада), а при її відсутності - інша рівноцінна робота (посада) на тому самому або, за згодою працівника, на іншому підприємстві, в установі, організації.

    Працівник, обраний на виборну посаду, звільняється з попередньої роботи, як правило, на підставі п.5 ст. 36 КЗпП України. У трудовій книжці робиться запис: «Звільнений за п.5 ст. 36 КЗпП України у зв’язку з переходом на виборну посаду».

    Аналогічна за змістом гарантія передбачена й абзацом 1 частини 2 статті 33 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», а саме: депутату місцевої ради, який працював у раді на постійній основі, після закінчення таких повноважень надається попередня робота (посада), а за її відсутності - інша рівноцінна робота (посада) на тому самому або, за згодою депутата, на іншому підприємстві, в установі, організації.

    У разі неможливості надання відповідної роботи (посади) на період працевлаштування за колишнім депутатом місцевої ради зберігається, але не більше шести місяців, середня заробітна плата, яку він одержував на виборній посаді у раді, що виплачується з відповідного місцевого бюджету. У разі, якщо колишній депутат місцевої ради має право на пенсійне забезпечення або йому призначена пенсія за віком, по інвалідності, у зв'язку із втратою годувальника, за вислугу років відповідно до закону, за ним не зберігається середня заробітна плата, яку він одержував на виборній посаді в раді.

    Згідно з пунктом 5 статті 12 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» на сільських, селищних, міських голів поширюються повноваження та гарантії депутатів рад, передбачені законом про статус депутатів рад, якщо інше не встановлено законом.

    Секретар сільської, селищної, міської ради працює в раді на постійній основі. Секретар ради обирається радою з числа її депутатів на строк повноважень ради за пропозицією відповідного сільського, селищного, міського голови (статті 50 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).

    Тобто на сільського голову та секретаря сільської ради поширюються норми частини 2 статті 33 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад».

    Відповідно до пункту 2 статті 8 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, що об’єдналися, завершуються в день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною об’єднаною територіальною громадою.

    Таким чином, повноваження сільського голови та секретаря закінчуються в день набуття сільською радою, обраною об’єднаною територіальною громадою. У зв’язку з цим, закінчуються в цей день і їх трудові відносини з даною установою.

    Підприємство (установа, організація), з якого працівник звільнився у зв’язку з його обранням на виборну посаду, має бути готовим до виконання обов’язку щодо надання раніше звільненому працівникові тієї самої або іншої рівноцінної роботи. Невиконання підприємством такого обов’язку не тягне за собою відшкодування працівникові неодержаного заробітку, оскільки це не передбачено законодавством. Водночас норми частини 2 статті 33 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» передбачають збереження за депутатом місцевої ради на період працевлаштування середньої заробітної плати, яку він одержував на виборній посаді в раді і яку виплачують за рахунок місцевого бюджету.

    Розглянемо кілька варіантів такої ситуації.

    Варіант 1. Бюджети територіальних громад, що об’єдналися, виконуються окремо до закінчення бюджетного періоду (пункт 9 статті 8 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад»). Бюджет об’єднаної територіальної громади розробляється з урахуванням особливостей підготовки місцевих бюджетів, визначених бюджетним законодавством (пункт 10 статті 8 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад»).

    Якщо повноваження рад, що приєдналися, закінчилися в період окремого виконання їхніх бюджетів, то свої зобов’язання щодо виплати середньої заробітної плати сільським головам та секретарям ради за умови неможливості надання попередньої або рівноцінної роботи вони мають забезпечувати за рахунок відповідних сільських бюджетів.

    Варіант 2. Згідно з пунктом 3 статті 8 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» об’єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов’язків територіальних громад, що об’єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об’єднаною територіальною громадою.

    Тому якщо повноваження рад, що приєдналися, закінчилися після закінчення бюджетного періоду, то зобов’язання рад, що увійшли до складу об’єднаної громади, щодо виплати середньої зарплати протягом шести місяців (згідно частини 2 статті 33 ЗУ "Про статус депутатів місцевих рад") секретарю та голові сільради, має забезпечувати рада, що обрана об’єднаною територіальною громадою, за рахунок відповідного місцевого бюджету – бюджету ОТГ (оскільки бюджети приєднаних рад після закінчення бюджетного періоду не формуються).

    Варіант 3. Варто зазначити і такий варіант, коли сільська рада із сільського бюджету здійснила виплати лише, наприклад, протягом двох місяців та її повноваження припинилися, тоді її зобов’язання щодо продовження виплат ще протягом чотирьох місяців має забезпечити рада, що обрана об’єднаною територіальною громадою, з відповідного місцевого бюджету – бюджету ОТГ.

    Олег Клиент 3 года назад

    Ви б не могли уточнить одне питання. Мене цікавить чи можна вважати у цьому випадку рівноцінними посаду вчителя фізики Вільшанської середньої школи, яка перебувала під юрисдикцією Городищенського відділу освіти та запропоновану посаду вчителя математики у Вязівській середній школі відділу освіти Вільшанської ОТГ.

    • Ковальчук Владимир

      Ви б не могли уточнить одне питання. Мене цікавить чи можна вважати у цьому випадку рівноцінними посаду вчителя фізики Вільшанської середньої школи, яка перебувала під юрисдикцією Городищенського відділу освіти та запропоновану посаду вчителя математики у Вязівській середній школі відділу освіти Вільшанської ОТГ

      Ні це різні посади

    Кирда Вячеслав Володимирович
    12%

    Доброго дня!

    Повноваження сільських, селищних, міських голів, порядок організації і гарантії їх діяльності визначаються Конституцією України, законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про статус депутатів місцевих рад» та іншими законодавчими актами.

    Питання охорони трудових та інших прав сільських, селищних, міських голів регулюються статтею 33 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» (далі - Закон) аналогічно до охорони трудових та інших прав депутатів місцевих рад, обраних на виборні посади у раді, на яких вони працюють на постійній основі.

    Селищному голові, відповідно до абзацу першого частини другої статті 33 Закону, після закінчення його повноважень надається попередня робота (посада), а за її відсутності - інша рівноцінна робота (посада) на тому самому або, за його згодою, на іншому підприємстві, в установі, організації. Дане положення Закону щодо збереження місця роботи (посади) було суттєво посилено Законом від 11.01.2007 № 575-V, яким частину першу статті 33 було доповнено новим абзацом, що уточняв і конкретизував задекларовані гарантії і на сьогодні в Законі чітко зазначено, що з працівником, якого прийнято на роботу (посаду), що її виконував (займав) депутат місцевої ради, укладається строковий трудовий договір; цей договір розривається у разі повернення депутата місцевої ради на роботу, але не пізніш як через три місяці після припинення повноважень депутата місцевої ради.

    Разом із тим, статтею 33 Закону передбачено регулювання ситуації, коли надання попередньої або рівноцінної роботи (посади) неможливе. В такому разі, відповідно до абзацу другого частини другої даної статті, за колишнім сільським головою буде зберігатися на період працевлаштування, але не більше шести місяців, середня заробітна плата, яку він одержував на своїй попередній посаді, що виплачується за рахунок коштів сільського бюджету. Однак вже друге речення вказаного абзацу містить застереження, з якого випливає, що в разі, якщо колишній сільський голова має право на пенсійне забезпечення або йому призначена пенсія за віком, по інвалідності, у зв’язку із втратою годувальника, за вислугу років відповідно до закону, вищезгадана середня заробітна плата за ним не зберігається. Інші норми, які б деталізували або розвивали зазначені положення у Законі відсутні.

    По-перше, цілком очевидно, що обидві вищезазначені гарантії - як збереження роботи, так і збереження середньомісячної заробітної плати можуть бути надані лише за умови волевиявлення колишнього селищного голови його особистого звернення як до підприємства, організації, установи, так і до сільської ради. Це його право і в разі небажання повертатися на попередню до обрання роботу підприємство, установа, організація не матиме перед ним жодних зобов’язань щодо надання такої роботи.

    По-друге, як випливає зі змісту статті 33 Закону, гарантія щодо збереження середньої заробітної плати надається сільською радою лише за умови неможливості реалізації гарантії щодо надання попередньої або рівноцінної роботи (посади) зі сторони підприємства, установи, організації. При цьому така неможливість має бути підтверджена офіційними документи підприємства, установи, організації, до яких звернувся колишній сільський голова з метою повернення на попередню роботу.

    По-третє, слід зазначити, що шестимісячний строк, протягом якого гарантується збереження середньомісячної заробітної плати, визначається як період працевлаштування. Отже колишній голова при призначенні і отриманні виплат не повинен перебувати у трудових відносинах із жодним підприємством, установою, організацією. Тому у відповідному рішенні сільської ради може бути вказано на необхідність подання ним для отримання виплат копії трудової книжки, яка засвідчуватиме зазначені обставини.

    Всього найкращого!

    Карпенко Андрей Владимирович
    Карпенко Андрей Владимирович 3 года назад

    Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта

    1. Статья 118. Гарантии для работников, избранных на выборные должности

    Работникам, освобожденным от работы вследствие избрания их на выборные должности в государственных органах, а также в партийных, профсоюзных, комсомольских, кооперативных и других общественных организациях, предоставляется после окончания их полномочий по выборной должности прежняя работа (должность), а при ее отсутствии - другая равноценная работа (должность) на том же или, с согласия работника, на другом предприятии, в учреждении, организации.

    2. Ст. 118 КЗоТ определяет субъективное право работников, освобожденных от работы вследствие избрания их на выборные должности в вышеназванных органах и организациях, на получение после окончания их полномочий по выборной должности прежняя работа (должность) на том же предприятии. Поэтому предприятие, с которого работник уволился в связи с избранием на выборную должность, должно быть готовым к выполнению обязанности по предоставлению ранее уволенному работнику того же или другой равноценной работы.

    3. Невыполнение предприятием обязанности предоставить работнику, ранее освобожденному в связи с избранием на выборную должность, предыдущей или равноценной работы (должности) не влечет обязанности возместить работнику неполученный заработок, поскольку это не предусмотрено законодательством. Вместе с тем депутату местного совета, который работал в совете на выборной должности, в случае невозможности предоставления предыдущей или другой равноценной работы (должности) предусмотрено сохранение в течение срока, не превышающего 6 месяцев, заработной платы, которую он получал на выборной должности в совете. Выплата производится за счет местного бюджета (ст. 28 Закона "О статусе депутатов местных советов"). Выплачеваемая работнику заработная плата должна равняться средней заработной плате, рассчитанной в соответствии с Порядком исчисления средней заработной платы.

    Средний заработок работника определяется в соответствии со статьей 27 Закона Украины «Об оплате труда» по правилам, предусмотренным Порядком исчисления средней заработной платы, утвержденного постановлением Кабинета Министров Украины от 8 февраля 1995 года № 100.

    4. Верховный Суд Украины в постановлении от 1 ноября 2017 года по делу №6-1568цс17 высказал свою правовую позицию относительно порядка перевода и перемещения работников в пределах предприятия. Норма ст. 32 КЗоТ Украины предусматривает, что перевод на другую работу на том же предприятии в учреждении, организации или в другую местность хотя бы вместе с предприятием, учреждением, организацией, допускается только с согласия работника, за исключением случаев, предусмотренных в статье 33 вышеуказанного кодекса и в других случаях, предусмотренных законом.

    Следовательно, с учетом указанных норм собственник не имеет права выйти за пределы трудового договора и его право на перемещение работников ограничивается условиями трудового договора: в пределах этих условий перемещения возможно, вне его – противоправное. Таким образом, при перемещении действует принцип неизменности существенных условий договора, то есть остаются неизменными все существенные условия трудового договора (специальность, квалификация, наименование должности).

    5. Справку о невозможности трудоустройства должен выдать тот работодатель, который принимал на работу лицо, избранное на выборную должность (или правоприемник).

    Должность в другом населенном пункте не может считаться равноценной, если с этим не соглашается работник.

    Мєньков Андрій Васильович

    Доброго дня Олеже! Перейти працювати в школу в іншому населеному пункті це право колишнього селищного голови. У іншому разі за відсутності вакансій за попереднім місцем роботи йому має виплачувати місцева рада новоствореної ОТГ 6 місяців середню заробітну плату, яку він одержував на виборній посаді у раді, що виплачується з відповідного місцевого бюджету.

    Мєньков Андрій Васильович

    Хочу доповнити, що на тимчасово вільне місце вчителя математики мали б брати працівника тимчасово, а саме на час виконання обовязків за виборною посадою колишнім працівником. Після його повернення тимчасовий працівник мав би бути звільненим саме з підстави повернення на роботу колишнього працівника.

    С'єдін Дмитро Володимирович
    16%
    С'єдін Дмитро Володимирович 3 года назад

    Адвокат, г. Новая Каховка, 18 лет опыта

    Доброго дня!

    КЗпП України не містить визначення поняття «рівнозначна посада». Вказане визначення міститься лише в ЗУ «Про державну службу», який ніяким чином не стосується Вашої ситуації.

    Проте, за аналогією з даним Законом можливо зробити висновок, що рівнозначною посада буде у тому разі, коли обсяг прав, обов`язків, повноважень особи на новій посаді буде тотожним її правам, обов`язкам та повноваженням на попередній посаді у тому самому органі (у тому числі і в іншій місцевості, іншому населеному пункті).

    Оскільки «вільна посада вчителя математики у школі сусіднього села, які входить до Вільшанської ОТГ і перебуває під юрисдикцією відділу освіти Вільшанської ОТГ», а обсяг прав, обов`язків, повноважень не зміниться - посади можна вважити рівнозначними.

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 3 года назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Доброго дня!

    Повідомляю наступне:

    Перейти в іншу школу працівник може лише за власноіі ініціативи за письмовою згодою. Якщо іі немає то така посада не є рівноцінною.

    У разі якщо за місцем роботи ,відсутня аналогічна посада з викладання фізики у цій же школі ,то діють гарантіі за ст. 118 КЗпП Украіни та виплачується заробіток за 6-ть місяців яку він отримував на посаді голови ОТГ.

    Довідка про зарплату видається бухгалтерією ОТГ, Отримуєтья довідка з колишнього місця про неможливість надати аналогічну посаду. Колишній голова подає ці документи з відомостями про номер рахунку до управління освіти ОТГ і там приймають рішення про виплату за рахунок бюджету зарплати за 6-ть місяців.

    Але,якщо голову було переобрано на новий термін ,він продовжує після прийняття присяги виконувати обов 'язки голови та отримувати зарплату у ОТГ.

    з повагою

    Костянтин Гончаренко

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 3 года назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Доброго дня!

    Повідомляю наступне:

    Працiвникам, звiльненим вiд роботи внаслiдок обрання їх на виборнi посади в державних органах, а також у партiйних, профспiлкових, кооперативних та iнших громадських органiзацiях, надається пiсля закiнчення їх повноважень за виборною посадою попередня робота (посада), а при її вiдсутностi – iнша рiвноцiнна робота (посада) на тому самому або, за згодою працiвника, на iншому пiдприємствi, в установi, органiзацiї. (ст.118 КЗпП Украііни)

    У трудовій книжці в графі 3 робиться запис: “Звільнений у зв’язку з обранням на виборну посаду в таку-то організацію, п. 5 ст. 36 КЗпП України”. Даний запис здійснюється відповідно до п. 2.27 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників: “У разі переведення з одного підприємства на інше за погодженням між керівниками підприємств у графі 3 записується посилання на погодження: “Звільнений у зв’язку з переведенням на роботу на таке-то підприємство, п. 5 ст. 36 КЗпП України”.

    Оскільки зазвичай на виборні посади працівники обираються на відповідні строки, рано чи пізно вони мають право вимагати надання попередньої посади чи рівноцінної роботи (посади) на цьому самому або на іншому підприємстві. На практиці трапляються випадки, коли працівник залишає виборну посаду достроково, що призводить до непорозумінь, індивідуальних трудових спорів, судових процесів щодо надання йому попередньої посади, при відсутності рівноцінної роботи (посади) на цьому самому чи на іншому підприємстві, коли утворити нову посаду практично неможливо. Щоб уникнути непорозумінь, рекомендуємо на вакантну посаду прийняти іншого працівника за строковим трудовим договором на підставі пункту 3 статті 23 КЗпП (на строк виконання робіт до повернення попереднього працівника на цю посаду після закінчення роботи на виборній посаді).

    з повагою

    Костянтин Гончаренко

    Згорнути

    Крикун Сергій  Павлович
    16%
    Крикун Сергій Павлович 3 года назад

    Юрист, г. Днепр, 30 лет опыта

    Закон України "Про освіту" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19):

    "Стаття 50. Атестація педагогічних працівників...

    3. За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюються або підтверджуються кваліфікаційні категорії, присвоюються педагогічні звання. Перелік категорій і педагогічних звань педагогічних працівників визначається Кабінетом Міністрів України..."

    "Питання атестації педагогічних працівників закладів (установ) освіти сфери культури" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0926-18):

    "1. Затвердити Положення про атестацію педагогічних працівників закладів (установ) освіти сфери культури, що додається...

    4. Установити, що:...

    педагогічні працівники, які не мають вищої освіти ступеня магістра або освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста, але до набрання чинності цим наказом атестувалися з присвоєнням кваліфікаційних категорій, атестуються з присвоєнням кваліфікаційних категорій у загальному порядку;

    педагогічні працівники, прийняті на посади до набрання чинності цим наказом, які мають освітній ступінь магістра або освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста за спеціальностями, що не відповідають навчальним дисциплінам, які вони викладають, вважаються такими, що мають відповідну посаді спеціалізацію та атестуються на загальних підставах;...

    мінімальна кількість заходів з підвищення кваліфікації для проходження педагогічними працівниками чергової атестації становить:...

    у 2020 році - 2 заходи;...

    "ПОЛОЖЕННЯ про атестацію педагогічних працівників закладів (установ) освіти сфери культури":...

    7. У разі тривалої (що перевищує чотири місяці) тимчасової непрацездатності педагогічного працівника або з інших поважних причин проведення його чергової атестації може бути перенесене рішенням відповідної атестаційної комісії за поданням керівника закладу (установи) на один рік із збереженням присвоєних за результатами попередньої атестації кваліфікаційної категорії (тарифного розряду), педагогічного звання до проведення атестації в установлений строк. Керівник закладу (установи) здійснює таке подання до відповідної атестаційної комісії на підставі наданих педагогічним працівником підтверджувальних документів (листок тимчасової непрацездатності, документ про довгострокове відрядження (стажування) за межами області, за кордоном тощо).

    8. Педагогічний працівник, який в одному закладі (установі) має педагогічне навантаження з двох і більше навчальних дисциплін (предметів), проходить атестацію з урахуванням результатів роботи та педагогічних досягнень за кожною навчальною дисципліною (предметом), яку (який) він викладає. За результатами атестації такого педагогічного працівника приймається одне рішення про відповідність посаді та вимогам до кваліфікаційної категорії (тарифного розряду) з урахуванням усіх досягнень.

    У разі встановлення за результатами атестації факту відсутності або недостатності відповідних результатів та/або педагогічних досягнень за однією з навчальних дисциплін (предметів), що викладаються педагогічним працівником на одній посаді, керівник закладу (установи) за результатами атестації має право переглянути рішення щодо розподілу педагогічного навантаження за цією (цим) дисципліною (предметом) з наступного навчального періоду з дотриманням законодавства про працю.

    Педагогічний працівник, який працює в одному закладі (установі) на різних посадах, проходить атестацію за кожною посадою окремо..." -

    з цього приводу питання про рівноцінність посад (вчителя фізики та математики) залежить, як я вважаю, від отриманої освіти (диплому по освіту) та атестації.

    Щодо вакансії посади вчителя в сусідньому селі, то дана обставина є істотною умовою трудового договору і потребує згоди працівника (вчителя).

    Щодо повноваження органу видання довідки про неможливість працевлаштування, вважаю таким відділ освіти Вільшанської ОТГ; при цьому неможливість працевлаштування залежить від атестації та згоди вчителя працювати в сусідньому селі.

    Адвокат Евгений Александрович
    16%
    Адвокат Евгений Александрович 3 года назад

    Адвокат, г. Киев, 30 лет опыта

    Добрий день, Олег!

    Вказані посади не є рівноцінними.

    Кодекс законів про працю України:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08#Text

    "Стаття 118. Гарантії для працівників, обраних на виборні посади

    Працівникам, звільненим від роботи внаслідок обрання їх на виборні посади в державних органах, а також у партійних, профспілкових, комсомольських, кооперативних та інших громадських організаціях, надається після закінчення їх повноважень за виборною посадою попередня робота (посада), а при її відсутності - інша рівноцінна робота (посада) на тому самому або, за згодою працівника, на іншому підприємстві, в установі, організації".

    Всього доброго!

    Успіхів Вам!

    Савченко Олександр
    16%
    Савченко Олександр 3 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    1) Підкажіть будь-ласка хто повинен надавати довідку про можливість працевлаштування: школа чи відділ освіти

    Таку довідку повинен видати роботодавець. Ви вказали, що запис про прийняття на роботу до трудової книжки вніс відділ освіти. Якщо підставою для внесення цього запису було розпорядження відділу освіти про прийняття на посаду вчителя інформатики, то таку довідку повинен видати саме відділ освіти (його правонаступник), якщо ж підставою був наказ директора Вільшанської середньої школи, то довідку повинна видати школа.

    2) чи можна вважати рівноцінними посади вчителя фізики Вільшанської середньої школи та вчителя математики Вязівської середньої школи

    Ні, неможна. Рівноцінною є лише посада, запропонована в тому самому закладі освіти, а не в іншому (тобто, у Вільшанській середній школі).

    3) І чи потрібно у такому випадку виплачувати середньомісячну заробітну плату протягом наступних шести місяців.

    Якщо працівнику, який був звільнений з виборної посади сільського голови, не можуть надати попередню роботу (посаду), а за її відсутності — інша рівноцінну робота (посаду) на тому самому або, за згодою працівника, на іншому підприємстві, в установі, організації, то ви повинні видати довідку про неможливість його працевлаштування (у довільній формі).

    Тобто, школа або ж відділ освіти (залежить від того, хто приймав його на роботу) повинні лише видати довідку, а не виплачувати середньомісячну заробітну плату.

    Питання виплати повинні потім вирішуватися в раді, де він був головою.

    ДОДАТКОВО:

    Відповідно до статті 118 Кодексу законів про працю України працівникам, звільненим від роботи внаслідок обрання їх на виборні посади (…), надається після закінчення їх повноважень за виборною посадою попередня робота (посада), а при її відсутності - інша рівноцінна робота (посада) на тому самому або, за згодою працівника, на іншому підприємстві, в установі, організації.

    Працівник, обраний на виборну посаду, звільняється з попередньої роботи, як правило, на підставі п.5 ст. 36 КЗпП України. У трудовій книжці робиться запис: «Звільнений за п.5 ст. 36 КЗпП України у зв’язку з переходом на виборну посаду».

    Аналогічна за змістом гарантія передбачена й абзацом 1 частини 2 статті 33 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», а саме: депутату місцевої ради, який працював у раді на постійній основі, після закінчення таких повноважень надається попередня робота (посада), а за її відсутності - інша рівноцінна робота (посада) на тому самому або, за згодою депутата, на іншому підприємстві, в установі, організації.

    У разі неможливості надання відповідної роботи (посади) на період працевлаштування за колишнім депутатом місцевої ради зберігається, але не більше шести місяців, середня заробітна плата, яку він одержував на виборній посаді у раді, що виплачується з відповідного місцевого бюджету. У разі, якщо колишній депутат місцевої ради має право на пенсійне забезпечення або йому призначена пенсія за віком, по інвалідності, у зв'язку із втратою годувальника, за вислугу років відповідно до закону, за ним не зберігається середня заробітна плата, яку він одержував на виборній посаді в раді.

    Згідно з пунктом 5 статті 12 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» на сільських, селищних, міських голів поширюються повноваження та гарантії депутатів рад, передбачені законом про статус депутатів рад, якщо інше не встановлено законом.

    Секретар сільської, селищної, міської ради працює в раді на постійній основі. Секретар ради обирається радою з числа її депутатів на строк повноважень ради за пропозицією відповідного сільського, селищного, міського голови (статті 50 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).

    Тобто на сільського голову та секретаря сільської ради поширюються норми частини 2 статті 33 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад».

    Відповідно до пункту 2 статті 8 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, що об’єдналися, завершуються в день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною об’єднаною територіальною громадою.

    Таким чином, повноваження сільського голови та секретаря закінчуються в день набуття сільською радою, обраною об’єднаною територіальною громадою. У зв’язку з цим, закінчуються в цей день і їх трудові відносини з даною установою.

    Підприємство (установа, організація), з якого працівник звільнився у зв’язку з його обранням на виборну посаду, має бути готовим до виконання обов’язку щодо надання раніше звільненому працівникові тієї самої або іншої рівноцінної роботи. Невиконання підприємством такого обов’язку не тягне за собою відшкодування працівникові неодержаного заробітку, оскільки це не передбачено законодавством. Водночас норми частини 2 статті 33 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» передбачають збереження за депутатом місцевої ради на період працевлаштування середньої заробітної плати, яку він одержував на виборній посаді в раді і яку виплачують за рахунок місцевого бюджету.

    Всього доброго!

    Успіхів Вам!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України