Задайте вопрос юристу

827 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

21 сентября 2020, вопрос №29249 600₴

Правильно оформити свою діяльність для податкової

Суть: у мене є декілька банківських карток на які мені пересилають гроші фізичні особи (інколи через термінали) і з яких я пересилаю гроші на картки фізичним особам. Так як це картки для власного використання, на них є обмеження у 250000 грн на надходження коштів, а об'єм транзакцій по цим карткам швидко перевищує дане обмеження і я не можу таким чином повноцінно вести свою діяльність.
Я хотів би зареєструватися як самозайнята особа, що провадить незалежну професійну діяльність, правильно обрати КВЕД (я думаю 64.99), відкрити картку в банку для ведення такої діяльності і сплачувати 18 + 1,5% податок з чистого прибутку, який би я вираховував як сума всіх надходжень на картку і сума всіх вихідних платежів, не враховуючи перерахування власних коштів з/на картку.
На даний момент я зареєстрований як ФОП 2 група для ведення іншої діяльності, але я можу закрити ФОП, якщо це необхідно.
Чи правильний у мене хід думок?
Як я можу правильно це зробити, щоб не було проблем з податковою?
Можливо у вас є інший варіант?
Як бути зі своїм ФОПом?

Ответы юристов (12)

    Юрій
    Общаться в чате Юрій 3 года назад

    Юрист, г. Киев, 6 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго дня, пане Олександре!

    У разі, якщо ви зареєстровані як самозайнята особа, яка провадить незалежну професійну діяльність (далі — самозайнята особа), то вам потрібно подавати щорічну податкову декларацію за звітний податковий період, в якій має бути відображене сума усіх видів отриманих доходів. Оподатковуваним доходом вважається сукупний чистий дохід, тобто різниця між доходом і документально підтвердженими витратами, необхідними для провадження певного виду незалежної професійної діяльності, відповідно до частини 3 статті 178 Податкового кодексу, тому будь-які надходження на ваш банківський рахунок підлягають оподаткуванню, крім тих, що спрямовані на забезпечення ведення професійної діяльності (канцелярські вироби тощо).

    При цьому, незалежною професійною діяльністю можуть займатись особи, які використовують найману працю не більше чотирьох осіб, відповідно до другого абзацу пункту 226 частини 1 статті 14 Податкового кодексу.

    Якщо вам потрібно професійна рекомендація, з точки зору права, з метою економії коштів, то я б рекомендував не закривати фопа 2 групи, оскільки з відкриттям незалежної проф діяльності вам доведеться сплачувати 19,5% податку на доходи ф/о від будь-якого грошового переказу на вашу користь.

    Мєньков Андрій Васильович
    Общаться в чате Мєньков Андрій Васильович 3 года назад

    Юрист, 18 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго дня Олександре!

    Взяття на облік фізичних осіб, які не є підприємцями та здійснюють незалежну професійну діяльність, умовою ведення якої згідно із законом є державна реєстрація (реєстрація) такої діяльності у відповідному уповноваженому органі та отримання свідоцтва про реєстрацію чи іншого документа (дозволу, сертифіката тощо), що підтверджує право фізичної особи на ведення незалежної професійної діяльності (далі - фізична особа, яка провадить незалежну професійну діяльність), здійснюється за місцем постійного проживання у порядку, встановленому цим Порядком для фізичних осіб - підприємців.

    Отже, умовою реєстрації здійснення незалежної професійної діяльності є отримання свідоцтва, дозволу, сертифіката.

    Тому у Вашій ситуації має бути не реєстрація незалежної професійної діяльності, а перехід ФОП зі спрощеної системи оподаткування на загальну.

    Добровільний перехід здійснюється за бажанням платника податків шляхом подання заяви щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів (п.п. 298.2.2 Податкового кодексу України (далі - ПКУ).

    У свою чергу обов’язковий перехід на загальну систему оподаткування зумовлений порушенням платником податків умов перебування на спрощеній системі оподаткування. Підстави для обов’язкового переходу визначені в п.п. 298.2.3 ПКУ.

    Платники єдиного податку зобов’язані перейти на загальну систему оподаткування у разі:

    перевищення обсягу доходу встановленого для платника єдиного податку;

    застосування платником єдиного податку іншого способу розрахунків;

    здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування, або невідповідності вимогам організаційно-правових форм господарювання;

    перевищення чисельності працівників;

    здійснення незареєстрованих видів діяльності;

    наявності податкового боргу, протягом двох послідовних кварталів.

    При цьому платники єдиного податку першої та другої групи, які перевищили у обсяг доходу – 300 000 грн. та 1 500 000 грн. відповідно (п.п. 3 п. 291.4 ст. 291), з наступного податкового кварталу переходять на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку подальшої групи, або відмовляються від застосування спрощеної системи оподаткування (п. 3 п.п. 298.2.3. ПКУ).

    Перехід зі спрощеної системи на загальну систему здійснюється з першого числа місяця, наступного за податковим кварталом, у якому відбулося порушення вищезгаданих умов. Для переходу необхідно подати до контролюючого органу заяву про перехід не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (п.п. 298.2.1 ПКУ).

    Обов’язкова реєстрація платником ПДВ

    Відповідно до ст.181 ПКУ обов’язковій реєстрації платником ПДВ при переході на загальну систему підлягають особи, які:

    мають сукупний дохід протягом останніх 12 календарних місяців понад 1 млн грн. (без урахування ПДВ);

    не є платниками єдиного податку першої - третьої групи.

    Шишкин Алексей Юрьевич
    Общаться в чате Шишкин Алексей Юрьевич 3 года назад

    Юрист, г. Харьков, 32 года опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Для того, чтобы реально оценить ваши риски в отношениях с налоговой инспекцией нужно иметь больше информации о вашей деятельности. Однозначно вам надо регистрировать ФОП и осуществлять предпринимательскую деятельность легально. Наверное по роду своей деятельности вам не подходит вторая группа единого налога. Исходя из конкретной предпринимательской деятельности можно будет определить и порекомендовать вам выбор налогообложения. Сейчас не понятно, за что вы получаете деньги, и за что отправляете другим физ. лицам, как документально оформляйте эти переводы. Учтите помимо налоговой и банк, как субъект первичного мониторинга имеет право потребовать подтверждения происхождения денег. Предлагаю личную подробную консультацию. Обращайтесь.

    Гончаренко Константин
    Общаться в чате Гончаренко Константин 3 года назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго дня!

    По Вашому питанню повідомляю наступне:

    оптимально відкриття ФОП 3 група єдиний податок за себе+ сплата 5 %( або 3% без ПДВ) від доходу, що надійде на рахунок ФОПа

    - спеціалізація діяльності по КВЕДам: послуги, консалтинг, маркетинг,якщо надаєте фінансові послуги то квед ви обрали правильно , якщо надаєте кошти як кредити особам то потрібно укладати договори позики та отримати ліцензію на надання фінансових послуг від НБУ

    Книгу обліку доходів і витрат треба зареєструвати в органах ДФС ( ЗА БАЖАННЯМ РЕЄСТРУЄТЕ) , ПРОТЕ Вести облік для себе всеодно необхідно і вносити дані вручну про про кожне надходження та витрати ( дата , сума і у Вашому випадку час операції) так як надходжень за добу може бути декілька і всі вони мають бути зазначені.

    Граничний дохід до 7-ми млн грн в рік

    Обмежень по працівникам немає.

    Щодо ТОВ то там більш складна система бухгальерії та обов язково потрібен директор ,якому необхідна оплата праці.

    Використовувати РРО вам не треба, якщо працюєте виключно з безготівковими розрахунками.

    Вам необхідно відкрити підприємницький рахунок, на який Ви будете виводити кошти.

    Єдиний податок - раз на квартал, після того, як задекларували доходи - протягом 10 днів після останнього дня подання декларації з ЄП.

    Коли останній день сплати - вихідний або святковий, він переноситься на попередній йому робочий день.

    Раз на квартал обов'язково треба сплачувати єдиний соціальний внесок (він нараховується щомісячно за ставкою 22%).

    за I квартал 2020 року - 20 квітня;

    за II квартал - 20 липня;

    за III квартал - 19 жовтень;

    за IV квартал - 19 січня 2021 року.

    Або можна надавати такі послуги як фізична особа проте необхідно буде щороку подавати декларацію про майновий стан та доходи в якій зазначати дохід за звітний рік та сплачувати ПДФО -18% та ВЗ -1,5% до податкової за місцем реєстрації з наданням підтверджуючих документів , щодо походження коштів(це більш складна процедура).

    Щодо самозайнятої особи:

    Согласно п. 14.1.226 ст. 14 Налогового кодекса Украины, самозанятое лицо - плательщик налога, который является физическим лицом - предпринимателем или осуществляет независимую профессиональную деятельность при условии, что такая особо не является работником в пределах такой предпринимательской или независимой профессиональной деятельности.

    Независимая профессиональная деятельность - участие физического лица в научной, литературной, артистичний, художественной, образовательной или преподавательской деятельности, деятельность врачей, частных нотариусов, частных исполнителей, адвокатов, арбитражных управляющих (розпорядникив имущества, управляющих санацией, ликвидаторов), аудиторов, бухгалтеров, оценщиков, инженеров или архитекторов, лица, занятого религиозной (миссионерской) деятельностью, другой подобной деятельностью при условии, что такая особо не является работником или физическим лицом - предпринимателем и використовуе Наемный п ацю НЕ более четырех физических лиц.

    Для того, чтобы стать на учет как самозанятое лицо, необходимо подать в налоговую инспекцию по месту регистрации Заявку формы 5-ОПП. Зарегистрировать книгу учета доходов и расходов. Одновременно подается также Заявка о взятии на учет плательщика единого взноса Формы 1-ЕСВ.

    Вы будете платить ежемесячно ЕСВ (отчисление в Пенсионный фонд) 22%от суммы чистого дохода за месяц, но не ниже 22% от минимальной заработной платы , а также налог на доходы физических лиц 18% и военный сбор 1,5 от суммы чистого дохода за 1 календарный год. Отчет по ЕСВ подается 1 раз в год, а также декларация про майновый стан тоже 1 раз в год за прошлый отчетный. Т.е. за 2020 год Вы подадите отчетность в 2021 году.

    Щодо фінансового моніторингу банків:

    28 квітня 2020 року набирав чинності новий Закон України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення»Закон про фінансовий моніторинг»).

    Новий закон значно удосконалює процедуру фінансового моніторингу та приводить її у відповідність до стандартів фінансового моніторингу відповідно до актуальних світових та європейських норм, зокрема, рекомендацій FATF, норм 4-ї Директиви (ЄС) 2015/849 «Про запобігання використанню фінансової системи для відмивання грошей та фінансування тероризму» та Регламенту (ЄС) 2015/847 «Про інформацію, що супроводжує грошові перекази».

    Основні нововведення Закону про фінансовий моніторинг:

    1. Фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу

    Перш за все, варто відзначити, що Закон про фінансовий моніторинг збільшив порогову суму фінансової операції, що підлягає фінансовому моніторингу з 150 000 грн до 400 000 грн.

    Окрім того, Закон про фінансовий моніторинг зменшив ознаки, за наявності яких фінансова операція підлягатиме обов'язковому фінансовому моніторингу, з 17-ти до 4-х. Так, з 28 квітня 2020 року фінансова операція на суму 400 000 грн. (для суб'єктів, які надають послуги у сфері азартних ігор - 30 000 грн.) підлягатиме моніторингу у разі наявності однієї з наступних ознак:

    1) зарахування або переказ коштів, надання або отримання кредиту (позики), здійснення інших фінансових операцій у разі, якщо хоча б один із учасників фінансової операції або банк такого учасника знаходиться в державі (юрисдикції), що не виконує чи неналежним чином виконує рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення;

    2) фінансові операції з публічними діячами;

    3) фінансові операції із переказу коштів за кордон, в тому числі, до держав, віднесених Кабінетом Міністрів України до офшорних зон;

    4) фінансові операції з готівкою (внесення, переказ, отримання коштів).

    2. Ризик-орієнтований підхід (Risk-Based Approach)

    Однією з головних ідей нового Закону про фінансовий моніторинг є перехід до ризик-орієнтованого підходу при здійсненні фінансового моніторингу.

    Так, згідно із Законом про фінансовий моніторинг, ризик-орієнтований підхід - це визначення (виявлення), оцінка (переоцінка) та розуміння ризиків легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та/або фінансування розповсюдження зброї масового знищення, а також вжиття відповідних заходів щодо управління ризиками у спосіб та в обсязі, що забезпечують мінімізацію таких ризиків залежно від їх ступеня.

    Закон про фінансовий моніторинг зобов'язує суб'єкта первинного фінансового моніторингу («СПФМ») у своїй діяльності застосовувати ризик-орієнтований підхід, враховуючи відповідні критерії ризику, зокрема, пов'язані з його клієнтами, географічним розташуванням держави реєстрації клієнта або установи, через яку він здійснює передачу (отримання) активів, видом товарів та послуг, що клієнт отримує від суб'єкта первинного фінансового моніторингу, способом надання (отримання) послуг.

    Водночас, при визначенні критеріїв ризику СПФМ повинен враховувати Національну оцінку ризиків, рекомендації суб'єктів державного фінансового моніторингу, а також типологічні дослідження Держфінмоніторингу.

    Таким чином, ризик-орієнтований підхід замінить тотальний контроль за фінансовими операціями, що допоможе зменшити бюрократичні процедури при ідентифікації та верифікації клієнта. Раніше аналогічний підхід був імплементований при здійсненні валютного контролю відповідно до Закону України «Про валюту і валютні операції».

    3. Запровадження механізму належної перевірки

    Оскільки Закон про фінансовий моніторинг був прийнятий на виконання вимог та з метою гармонізації законодавства України з міжнародними стандартами у сфері фінансового моніторингу, Законом про фінансовий моніторинг було запроваджено поняття «належна перевірка», що включає в себе:

    1) ідентифікацію та верифікацію клієнта;

    2) встановлення кінцевого бенефіціарного власника клієнта;

    3) встановлення мети та характеру майбутніх ділових відносин або проведення фінансової операції;

    4) проведення на постійній основі моніторингу ділових відносин та фінансових операцій клієнта, що здійснюються у процесі таких відносин, щодо відповідності таких фінансових операцій наявній у СПФМ інформації про клієнта, його діяльність та ризик (у тому числі, в разі необхідності, про джерело коштів, пов'язаних з фінансовими операціями);

    5) забезпечення актуальності отриманих та існуючих документів, даних та інформації про клієнта.

    Також залежно від ступеня ризику СПФМ може застосовувати спрощені заходи належної перевірки у випадку низького ризику, що, зокрема, може передбачати зменшення частоти та обсягу дій з моніторингу ділових відносин та збору додаткової інформації щодо ділових відносин, або навпаки при високому ризику - посилені заходи належної перевірки.

    4. Процедура верифікації по-новому

    Закон про фінансовий моніторинг вдосконалив процедуру верифікації клієнтів. Як відомо, на даний момент верифікації клієнта вимагає особистої присутності клієнта.

    Водночас, Закон про фінансовий моніторинг визначає верифікацію як заходи, що вживаються СПФМ з метою перевірки (підтвердження) належності відповідній особі отриманих СПФМ ідентифікаційних даних та/або з метою підтвердження даних, що дають змогу встановити кінцевих бенефіціарних власників чи їх відсутність.

    Таким чином, Закон про фінансовий моніторинг запроваджує можливість дистанційної верифікації клієнта.

    5. Нові вимоги до процедури переказу коштів

    У зв'язку з імплементацією Регламенту ЄС 2015/847, Закон про фінансовий моніторинг змінює процедуру фінансового моніторингу під час здійснення переказу коштів.

    Так, усі перекази коштів в межах України до 30 000 грн повинні супроводжуватися як мінімум:

    1) стосовно платника - номером рахунка/електронного гаманця або унікальним номером електронного платіжного засобу платника (ініціатора переказу)/наперед оплаченої картки багатоцільового використання, та

    2) стосовно отримувача - номером рахунка або унікальним номером електронного платіжного засобу отримувача/наперед оплаченої картки багатоцільового використання, а в разі відсутності рахунка/електронного гаманця - унікальним обліковим номером фінансової операції.

    У разі здійснення переказів, що перевищують 30 000 грн, або здійснення переказів за межі України, такі перекази повинні супроводжуватися інформацією про платника (ініціатора переказу) та отримувача переказу коштів:

    1) якщо фізична особа - прізвище, ім'я та по батькові; номер рахунка, з якого списуються кошти, а в разі відсутності рахунка - унікальний обліковий номер фінансової операції;

    2) якщо юридична особа (трас) - повне найменування, номер рахунка, з якого списуються кошти, а в разі відсутності рахунка - унікальний обліковий номер фінансової операції.

    На підставі отриманої інформації СПФМ, що надає послуги переказу коштів, зобов'язаний здійснити процедуру верифікації, за виключенням випадків переказу коштів (віртуальних активів) за межі України на суму, що є меншою ніж 30 000 грн. та деяких виключень, пов'язаних з можливим використанням таких переказів для легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму або фінансування розповсюдження зброї масового знищення.

    6. Вдосконалення процедури «замороження» активів

    Закон про фінансовий моніторинг передбачає порядок застосування процедури «замороження» активів, тобто заборону на здійснення переказу, конвертування, розміщення, руху активів, пов'язаних з тероризмом та його фінансуванням, розповсюдженням зброї масового знищення та його фінансуванням, на основі резолюцій Ради Безпеки ООН, рішень іноземних держав, суду.

    З набранням чинності Законом про фінансовий моніторинг, СПФМ будуть зобов'язані негайно заморозити активи осіб, включених до переліку осіб, пов'язаних з провадженням терористичної діяльності або стосовно яких застосовано міжнародні санкції, осіб, які здійснюють фінансові операції від імені або за дорученням осіб, включених до переліку осіб, та осіб, якими прямо або опосередковано (через інших осіб) володіють або кінцевими бенефіціарними власниками яких є особи, включені до переліку осіб. Також СПФМ буде зобов'язаний повідомити Держфінмоніторинг та СБУ про таке замороження.

    СПФМ зобов'язаний негайно розморозити активи:

    1) не пізніше наступного робочого дня з дня виключення особи чи організації з переліку осіб;

    2) не пізніше наступного робочого дня з дня надходження від СБУ інформації про те, що така особа за результатами перевірки не є включеною до зазначеного переліку.

    Закон про фінансовий моніторинг надає клієнту можливість отримати інформацію про замороження його активів в той же день, що значно вдосконалює процедуру доступу клієнтів до інформації.

    7. Відповідальність за порушення вимог Закону про фінансовий моніторинг

    Найбільшої уваги серед нововведень Закону про фінансовий моніторинг заслуговують нові підходи до відповідальності СПФМ.

    По-перше, Закон про фінансовий моніторинг чітко визначив, що за одне порушення не може бути застосовано більше одного заходу впливу. При цьому у разі вчинення двох і більше видів порушень розрахунок розміру штрафу здійснюється шляхом додавання за кожний вид порушення.

    По-друге, Закон про фінансовий моніторинг значно збільшив розміри штрафів. До прикладу, за несвоєчасне повідомлення інформації Держфінмоніторингу розмір штрафу складатиме до 340 000 грн. Водночас, Закон про фінансовий моніторинг встановив максимальні розміри штрафу:

    1) для фінансових установ - до 10 % загального річного обороту, але не більше 135,15 млн грн.;

    2) для інших СПФМ - двократний обсяг вигоди, одержаної СПФМ внаслідок вчинення порушення, а якщо сума такої вигоди не може бути визначена, - 27,03 млн грн.

    По-третє, Закон про фінансовий моніторинг запроваджує можливість укладення угоди про врегулювання наслідків вчинення порушення законодавства у сфері фінансового моніторингу, за якою СПФМ зобов'язується сплатити визначене грошове зобов'язання та вжити заходів для усунення та/або недопущення в подальшій діяльності порушень вимог законодавства у сфері фінансового моніторингу, забезпечити підвищення ефективності функціонування та/або адекватності системи управління ризиками тощо.

    По-четверте, при визначені заходу та/або розміру штрафу враховуються обставини вчиненого правопорушення, у тому числі: характер і тривалість порушення; фінансовий стан; одержана вигода; збитки третіх осіб; ступінь відповідальності; співпрацю СПФМ з державними органами.

    Виходячі з викладеного для вас більш вигіднішим є ФОП , проте вирішувати Вам.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Пуха Наталія ТендерОк
    Общаться в чате Пуха Наталія ТендерОк 3 года назад

    Адвокат, г. Ровно

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго дня

    Поверхнево зазначу щодо вашої господарської діяльності то рекомендую замінити групу з 2 на3 платника єдиного податку ( ставка – 3% чи 5%).

    Ви вказали що здійснюєте проф діяльність я так розумію повязану з фінансами вказую що законодавством передбачені обмеження, а саме і для фіз осіб, і для юридичних осіб детально https://www.golovbukh.ua/article/7104-platniki-din...

    Щодо вашого коду квед то рекомендую його розширити, а саме:

    63.99 Надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у.Цей клас включає надання інших інформаційних послуг, не віднесених до інших угруповань:
    • надання інформаційних послуг по телефону з використанням комп'ютерної технології
    • надання послуг з пошуку інформації за винагороду або на основі контракту
    • надання послуг з добору новин і матеріалів із преси (медійний моніторинг) тощо

    рекомендую також придивитись і до інших кодів

    66.19 Інша допоміжна діяльність у сфері фінансових послуг, крім страхування та пенсійного забезпечення

    Цей клас включає усі види діяльності, які є допоміжними по відношенню до фінансового посередництва і не віднесені до інших угруповань:

    діяльність з оброблення й оплати фінансових трансакцій, у т.ч. операцій з кредитними карткамиконсультаційні послуги з питань інвестуваннядіяльність брокерів та консультантів по іпотечних операціяхЦей клас також включає:послуги довірителів, попечителів та зберігачів за винагороду або на основі контракту64.19 Інші види грошового посередництваЦей клас включає приймання депозитів і/або аналогів депозитів, а також надання кредитів і позик. Надання кредитів може виконуватися в різних формах, таких як позики, іпотечні кредити під заставу, кредитні картки тощо. Грошове посередництво зазвичай здійснюють фінансові установи, крім центрального банку, такі як:
    • комерційні банки
    • ощадні банки
    • кредитні спілки
    Цей клас також включає:
    • діяльність, пов'язану з виконанням доручень щодо поштових безготівкових переказів, банківських операцій, у тому числі розрахунково-касове обслуговування населення, включаючи виплату державних пенсій та грошових допомог, іншу фінансову діяльність, що здійснюється операторами поштового зв'язку
    • надання житлових кредитів спеціалізованими кредитними установами
    • здійснення готівкових переказів
    Цей клас не включає:
    • надання житлових кредитів спеціалізованими некредитними установами, які не приймають депозити, див. 64.92
    • оброблення трансакцій, які виконують за допомогою кредитних карток, див. 66.19
    • Цей клас включає приймання депозитів і/або аналогів депозитів, а також надання кредитів і позик. Надання кредитів може виконуватися в різних формах, таких як позики, іпотечні кредити під заставу, кредитні картки тощо. Грошове посередництво зазвичай здійснюють фінансові установи, крім центрального банку, такі як:комерційні банкиощадні банкикредитні спілкиЦей клас також включає:діяльність, пов'язану з виконанням доручень щодо поштових безготівкових переказів, банківських операцій, у тому числі розрахунково-касове обслуговування населення, включаючи виплату державних пенсій та грошових допомог, іншу фінансову діяльність, що здійснюється операторами поштового зв'язкунадання житлових кредитів спеціалізованими кредитними установамиздійснення готівкових переказівЦей клас не включає:надання житлових кредитів спеціалізованими некредитними установами, які не приймають депозити, див. 64.92оброблення трансакцій, які виконують за допомогою кредитних карток, див. 66.19
    Тобто для зручності та простоти оподаткування зручніше обрати групу з простою та зрозумілою системою оподаткування;

    Оберіть вірно код квед

    Щоб мінімізувати моніторинг ДФС по рухам на банківських картках вірно зазначайте призначення платежу , що якраз і убезпечить вас з правильною системою та вірним кодом КВЕД.

    Успіхів

    Ковальчук Владимир
    Общаться в чате Ковальчук Владимир 3 года назад

    Адвокат, г. Киев

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Оподаткування (єдиний податок) або зміни її групи слід подати до органу ДПС, в якому ви перебуваєте на обліку, заяву на спрощену систему оподаткування не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку кварталу, з якого бажаєте здійснити перехід (п.п. 1 п. 4 ст. 298 ПКУ). В даній заяві потрібно зазначити групу, ставку та дату, з якої ви плануєте перехід.

    Для того щоб перейти на загальну систему оподаткування, слід подати заяву про відмову від спрощеної системи оподаткування до відповідного органу ДПС не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку кварталу, в якому плануєте здійснити зміни(п.п.1 п.2 ст. 298 ПКУ).

    Якщо ви лише зареєстрували ФОП, то автоматично перебуваєте на загальній системі оподаткування і для обрання спрощеної системи вам потрібно подати до органу ДПС за місцем реєстрації ФОП заяву про перехід у відповідний термін:

    • для переходу на 1-шу або 2-гу групу єдиного податку потрібно подати заяву до кінця місяця, в якому відбулася реєстрація ФОП. Навіть якщо ви зареєстрували ФОП в останній день місяця, то цього ж дня слід подати заяву на обрання спрощеної системи оподаткування. При цьому на єдиному податку ФОП перебуватимете з 1-го числа наступного за місяцем реєстрації місяця.
    • для переходу на 3-ю групу єдиного податку слід подати заяву протягом 10 календарних днів з дня реєстрації ФОП. При цьому на єдиному податку ФОП перебуватиме з дня реєстрації.

    Якщо строки подання заяви будуть порушені, то перейти на єдиний податок ви зможете вже лише з нового кварталу, подавши у відповідний, зазначений вище, термін заяву.

    Крім того, протягом року застосувати перехід на спрощену систему оподаткування ФОП може лише один раз. Тобто, якщо ви перший квартал перебували на єдиному податку, а з 2-го кварталу перейшли на загальну систему оподаткування, то знову перейти на спрощену ФОП зможе лише з нового календарного року. Не допоможе навіть закриття ФОП.Вам не треба закриватись Перейдить додайте КВЕД і працюйте далі

    1. Яким чином можна подати заяву про обрання або зміну системи оподаткування (або зміну групи)?
    • подати державному реєстратору як додаток до заяви про державну реєстрацію, що подається для проведення державної реєстрації: лише для новостворених підприємців і лише заяву про обрання певної групи спрощеної системи оподаткування.
    • подати в паперовому вигляді у відповідний орган ДПС за місцем реєстрації особисто платником або уповноваженою на це особою.
    • надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення. Датою подання вважається дата подання письмової кореспонденції для пересилання (дата відправлення), яка відбивається на адресному боці поштового відправлення та описі.
    • подати через електронний кабінет платника податків в меню “Листування з ДПС приватної частини Електронного кабінету до органу ДПС разом із супровідним листом заяву про застосування спрощеної системи оподаткування та розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування, за встановленою формою у форматі pdf (обмеження 2 МБ). Датою подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування разом із супровідним листом є дата реєстрації супровідного листа в органі ДПС. Протягом одного робочого дня після надсилання такого листа до органу ДПС автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації. Інформацію щодо отримання та реєстрації листа в органі ДПС можна переглянути у вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у вкладці «Відправлені документи» меню «Вхідні/вихідні документи» (ЗІР категорія 107.01.01 ключові слова для пошуку «подання»).
    • Якщо ФОП перейшов з загальної системи на спрощену, потрібно подати за квартал в якому ФОП перебував на загальній системі оподаткування декларацію про майновий стан і доходи за формою F0100111 протягом 40 к.днів після закінчення кварталу. В подальшому подавати декларації платника єдиного податку за формою відповідно до обраної групи.
    • Якщо ФОП перейшов зі спрощеної на загальну систему оподаткування, то слід за квартал, в якому подали заяву, подати декларацію платника ЄП за формою F0103306, за квартал з якого відбувся перехід – декларацію про майновий стан і доходи за формою F0100111, і далі подавати раз на рік декларацію про майновий стан і доходи за формою F0100111. Дані декларації подаються в термін 40 к.днів після закінчення кварталу.
    Общаться в чате Олександр Клиент 3 года назад

    Почитавши відповіді хочу уточнити ситуацію.

    Є платформа при криптобіржі, де учасники біржі можуть продавати з націнкою і купувати сертифікати на будь-яку суму. Ті хто продають ці сертифікати - хочуть вивести гроші з біржі, ті хто купують - завести. Я - один з учасників.

    Розрахунки, само собою відбуваються з карти на карту або з терміналу на карту. Не реквізити типу ІБАН. Ніякі накладні теж не виписуються (для чого?).

    Тому для мене принциповим є сплата податку з чистого прибутку, а не з доходу, так як націнка в процентах незначна.

    Я почитав різні статті і зрозумів, що самозайняті особи платять сумарно тільки 19,5% податку від чистого прибутку.

    Найманих осіб немає.

    Важливо для мого розуміння:

    1) як таку діяльність можна оформити і чи можна взагалі згідно з чинним законом?

    2) Чи можна вважати перекази з картки як мої витрати?

    • Ковальчук Владимир
      Общаться в чате Ковальчук Владимир 3 года назад

      Адвокат, г. Киев

      Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

      Доход от операций с криптовалютой необходимо отражать в декларации о доходах.

      Если инвестор пользуется услугами профессионального посредника, включая банк, то налоговым агентом плательщика налога является такой профессиональный торговец.

      Проблемные места налогообложения
      • Не понятно, из каких источников допустимо брать информацию о стоимости криптовалюты для налогообложения операций с ней. Особенно, если это не биржевая торговля.
      • Отсутствует порядок выплат при участии налоговых агентов.
      • Открытым остается вопрос относительно определения «места поставки» криптовалюты, что является обязательным при определении обязанности по уплате НДС. в некоторых случаях налоговики могут настаивать, чтобы предприятие, купившее валюту, уплатило 20% НДС. Такая позиция была высказана ГФС в Харьковской области в индивидуальной налоговой консультации №5226/10/20-40-14-11-11 от 09.09.2016 года. «В случае соответствия виртуальных валют требованиям пп.14.1.120, пп. 14.1.191, чп. 14.1.244, п. 14.1 ст. 14, пп. „а“ п. 185.1 ст. 185 Налогового кодекса Украины, операции по поставке виртуальной криптовалюты E-dinar и других виртуальных валют, место поставки которых расположено на таможенной территории Украины, подлежат обложению налогом на добавленную стоимость».
    • Малиновский Влад
      66.7%
      Общаться в чате Малиновский Влад 3 года назад

      Адвокат, г. Киев, 23 года опыта

      Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

      1. Оформити діяльність можливо. Проте не в рамках незалежної професійної діяльності - для цього відсутні підстави, так як описана діяльність на становить собою професійну незалежну діяльність.

      Стосовно форми проведення такої діяльності, то операції з криптоактивами припускає їх купівлю-продаж та майнінг. Немає окремих КВЕДів під ці види діяльності, але й немає й заборони на операції з криптовалютами. Згідно зі ст. 42 Конституції України, кожен має право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом. Листом Держстату від 05.10.2018 р. №14.4‑09/435‑18 рекомендовано класифікувати майнінг та реалізацію криптовалют за КВЕДом 64.19 «Інші види грошового посередництва», а торгівлю (обмін) криптовалютами — за КВЕДом 66.19 «Інша допоміжна діяльність у сфері фінансових послуг, крім страхування та пенсійного забезпечення».

      Такі види діяльності не потребують ліцензування.

      2. З оподаткуванням справи складніше.

      Що стосується ставок оподаткування, то оскільки відсутнє регулювання саме операцій з криптовалютами, податківці, Мінфін та юридична спільнота схиляються до того, якщо це юридична особа чи фізична особа-підприємець на загальній системі. З тими самими податками, що зазначені у вашому питанні - 18%, додатково також стягується 1,5% військовий збір.

      ФОП на спрощеній системі не зможе проводити цю діяльність, оскільки відповідно до пп. 6 п. 291.5 ПКУ, не можуть бути платниками єдиного податку І‑ІІІ груп суб'єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи-підприємці), які здійснюють діяльність у сфері фінансового посередництва (КВЕД 64.19 та КВЕД 66.19 згадані вище).

      Ставка податку на доходи фізичних осіб — 18% (ст. 167.1 ПКУ) та 1,5% військовий збір. ДФС у вищезазначеній ІПК №282/К/99‑99‑13‑01‑02‑14/ІПК наголошує, що згідно з п. 22.1 ст. 22 Кодексу, об'єктом оподаткування може бути майно, товари, дохід (прибуток) або його частина, обороти з реалізації товарів (робіт, послуг), операції з постачання товарів (робіт, послуг) та інші об'єкти, визначені податковим законодавством, з наявністю яких податкове законодавство пов'язує виникнення у платника податкового обов'язку. На жаль, податкове законодавство жодним чином не регулює криптовалюти.

      Що головне в вашому питанні - це те, що відповідь на його другу частину дати неможливо з огляду не те, що криптоактиви в Україні на законодавчому рівні не врегульовані. Справа в тому, що це не дає змоги відповісти на питання щодо визначення бази для оподаткування при купівлі-продажу криптовалют: включати до бази лише позитивну дельту чи весь прибуток у процесі виведення коштів у фіат. Законодавець цього не визначив, адже сіра зона — гарантія претензій з боку податківців.

      Тому, швидше за все, при визначенні податкових зобов"язань податківці трактуватимуть питання таким чином, що базою оподаткування має бути вся сума надходжень на ваш рахунок - адже встановити витратну частину буде неможливо у зв"язку з тим, що неможливо визначити, на що саме витрачались кошти (адже криптоактиви на законодавчому рівні не визначені ні в якості майна, ні в якості грошей ні в якості грошового сурогату).

      Всього вам найкращого.

    Юрій
    Общаться в чате Юрій 3 года назад

    Юрист, г. Киев, 6 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Оформити діяльність самозайнятої особи, яка провадить незалежну професійну діяльність, без використання найманих працівників неможливо, оскільки незалежною професійною діяльністю є діяльність, яка подібна до адвокатської, місіонерської, літературної, наукової діяльності, діяльності приватних виконавців та нотаріусів, оцінщиків і т.д., за умови, що особа не є найманим працівником та використовує найману працю не більше 4 осіб.

    Усі кошти, що надходять на банківський рахунок (рахунки) підлягають оподаткуванню, окрім тих коштів, що ви витрачаєте для забезпечення своєї діяльності, про що я зазначав раніше

    Лень Юлия Васильевна
    33.3%
    Общаться в чате Лень Юлия Васильевна 3 года назад

    Адвокат, г. Одесса, 28 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Добрий день.

    Суть: у мене є декілька банківських карток на які мені пересилають гроші фізичні особи (інколи через термінали) і з яких я пересилаю гроші на картки фізичним особам.

    Слід звернути увагу на вид діяльності перш за все..А вже потім визначитись з системою оподаткування.

    64.99

    Надання інших фінансових послуг (крім страхування та пенсійного забезпечення), н.в.і.у.

    Цей клас включає:
    • інші фінансові послуги, пов'язані насамперед із розміщенням фінансових коштів (крім надання позик):
      • факторингові послуги
      • оформлення свопів, опціонів та інших хеджингових операцій
      • діяльність компаній, які займаються врегулюванням у формі забезпечення
    • інвестиційну діяльність за власний рахунок, наприклад, діяльність венчурних компаній, інвестиційних клубів тощо

    Отже, це саме ФІНансові послуги.

    Згідно ЗУ Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг

    5) фінансова послуга - операції з фінансовими активами, що здійснюються в інтересах третіх осіб за власний рахунок чи за рахунок цих осіб, а у випадках, передбачених законодавством, - і за рахунок залучених від інших осіб фінансових активів, з метою отримання прибутку або збереження реальної вартості фінансових активів;

    7) учасники ринку фінансових послуг

    - особи, які відповідно до закону мають право надавати фінансові послуги на території України;

    - особи, які провадять діяльність з надання посередницьких послуг на ринках фінансових послуг;

    - об'єднання фінансових установ, включені до реєстру саморегулівних організацій, що ведеться органами, які здійснюють державне регулювання ринків фінансових послуг;

    - клієнти. Законами з питань регулювання окремих ринків фінансових послуг можуть визначатися інші учасники ринків фінансових послуг;

    В данном случае необходимо определить к какой категории участников ринка финуслуг вы можете относиться исходя из ваших действий (перечислений средств). Это именно финансовые услуги или финансовое посередництво ..

    Стаття 4. Фінансові послуги (НЕОБХОДИМА лицензия)

    1. Фінансовими вважаються такі послуги:

    3) торгівля валютними цінностями;

    4) залучення фінансових активів із зобов'язанням щодо наступного їх повернення;

    5) фінансовий лізинг;

    8) переказ коштів;

    11) факторинг;

    Стаття 5. Право на здійснення операцій з надання фінансових послуг

    1. Фінансові послуги надаються фінансовими установами, а також, якщо це прямо передбачено законом, фізичними особами - підприємцями.

    Если же речь идет о беспроцентной возвратной финансовой помощи, то данный вид деятельности не относится к лицензированным и может предоставляться всеми без исключения.

    Далее обратимся к Податковому кодексу

    ст.291 п.291.5. Не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп:

    291.5.1. суб'єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи - підприємці), які здійснюють:

    6) діяльність у сфері фінансового посередництва, крім діяльності у сфері страхування, яка здійснюється страховими агентами, визначеними Законом України "Про страхування", сюрвейєрами, аварійними комісарами та аджастерами, визначеними розділом III цього Кодексу;

    Згідно п. 29 ст. 1 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» №2464 від 12.07.2001 р. До таких послуг законодавець відносить:

    • консультування,
    • експертно-інформаційні послуги,
    • робота з підготовки, укладення та виконання (супроводження) договорів про надання фінансових послуг,
    • інші послуги, визначені законами з питань регулювання окремих ринків фінансових послуг.

    В данном случае большая вероятность, что ваши действия (по перечислению денежніх средств), контролирующие органі могут отнести к деятельности в сфере финансового посередництва.

    Поєтому целесообразно принять общую систему налогообложения.

    Ответы на ваш вопросы имеют аналитический характер. Для детальной консультации нужно знать и понимать: кто и кому перечисляет деньги, назначение платежа, есть ли начисление процентов, или это беспроцентная фин.помощь..и прочее???

    Буду рада помочь, обращайтесь.

    Малиновский Влад
    Общаться в чате Малиновский Влад 3 года назад

    Адвокат, г. Киев, 23 года опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго дня, Олександр.

    Ваші міркування не зовсім точні.

    По-перше, відповідно до п.п. 14.1.226 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України самозайнята особа – платник податку, який є фізичною особою – підприємцем або провадить незалежну професійну діяльність за умови, що така особа не є працівником в межах такої підприємницької чи незалежної професійної діяльності.

    Незалежна професійна діяльність – участь фізичної особи у науковій, літературній, артистичній, художній, освітній або викладацькій діяльності, діяльність лікарів, приватних нотаріусів, приватних виконавців, адвокатів, арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), аудиторів, бухгалтерів, оцінщиків, інженерів чи архітекторів, особи, зайнятої релігійною (місіонерською) діяльністю, іншою подібною діяльністю за умови, що така особа не є працівником або фізичною особою – підприємцем та використовує найману працю не більш як чотирьох фізичних осіб.

    Наведений вами КВЕД - 64.99. доволі об"ємний - Надання інших фінансових послуг (крім страхування та пенсійного забезпечення),

    Цей клас включає:

    - інші фінансові послуги, пов'язані насамперед із розміщенням фінансових коштів (крім надання позик)

    - факторингові послуги

    - оформлення свопів, опціонів та інших хеджингових операцій

    - діяльність компаній, які займаються врегулюванням у формі забезпечення

    - інвестиційну діяльність за власний рахунок, наприклад, діяльність венчурних компаній, інвестиційних клубів тощо

    Жоден з зазначених видів діяльності не підпадає під визначення діяльності самозайнятої особи. Тому з тих вихідних данних, які наведені в питанні - ви не можете провидити діяльність в якості самозайнятої особи. Принаймні у випадку, якщо ця діяльність дійсно охоплюється КВЕД 64.99.

    По-друге - всі перелічені в КВЕД 64.99. види діяльності становлять собою не незалежну професійну діяльність, а підприємницьку діяльність. При цьому деякі види діяльності є ліцензованими. Тобто такі види не можуть бути здійснені не тільки в рамках незалежної професійної діяльності, але навіть в рамках діяльності ФОП.

    По-третє, податкові органи висувають досить жорсткі вимоги до складу витрат самозайнятих осіб - податкова служба всіма шляхами обмежує ці витрати, оскільки вони прямо впливають на базу оподаткування. Принцип полягає в тому, що до складу витрат можуть бути включені лише витрати, безпосередньо пов"язані з незалежною професцйною діяльністю. Тому просто врахувати всі видаткові операції по картці (крім особистих витрат) як видатки точно не вдасться.

    З огляду на наведене - радив би вам більш точно описати вашу діяльність (це можна зробити тут або в приватному повідомленні) з тим, щоб вам можна було порадити конкретну форму організації бізнесу та сплати податків.

    Всього вам найкращого.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України