Начните консультацию с юристом онлайн
Добырый день.
Есть необходимость в открытии ФОП.
Прописка в паспорте еще с студ. общежития, которое я закончил 5 лет назад но не выписался. Из нюансов которые есть - то что в прописке в паспорте указан только адрес и номер дома.
Доп информация: Возраст 30 лет, военный билет есть. В военкомате стою на учете.
Я знаю что если не выписываться из студ. общежития после окончания то могут оттуда выписать без уведомления.
Какие могут быть последствия оформления ФОП с такой пропиской? И не возникнут ли у налоговой вопросов по такой прописке?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (12)
Юрист, г. Киев
Податковою адресою платника податків – фізичної особи визначається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі.
Фізична особа – підприємець за загальним правилом реєструється за своїм зареєстрованим місцем проживання (місцем прописки). У відповідній територіальній одиниці (місто, район) функціонують державні реєстратори та територіальний податковий орган. Саме в них особа може зареєструватись і як підприємець, і як платник податків (єдиного податку).
Відповідно до п. 65.1 ПКУ взяття на облік фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП) у контролюючих органах здійснюється за податковою адресою на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР), наданих державним реєстратором згідно із Законом України від 15.05.2003 р. №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон №755).
Відповідно до ст. 9 Закону №755 в ЄДР містяться, зокрема, відомості про місцезнаходження ФОП (адреса місця проживання, за якою здійснюється зв’язок з ФОП).
Питання можуть виникнути не під час реєстрації, а в подальшому, оскільки - якщо ви не здійснюватиете діяльність за тією адресою, яку позначили, або при зміні не заявите про це (не внесете відповідні зміни), то це буде порушенням.
Юрист, г. Харьков, 14 лет опыта
Добрый день!
По факту проблем не будет если зарегистрируетесь по прописке общежития. В заявлении на регистрацию указываете адрес и номер дома - это не проблема, вас должны зарегистрировать по тому адресу, который указан в паспорте и так как указано в паспорте.
Наличие военного билета не влияет на возможность регистрации ФЛП - не волнуйтесь.
"Я знаю что если не выписываться из студ. общежития после окончания то могут оттуда выписать без уведомления." - даже если вас и выпишут - по опыту скажу, что ни налоговая ни государственный регистратор об этом не узнает, а если и узнает оштрафовать вас де факто не смогут.
"Какие могут быть последствия оформления ФОП с такой пропиской? И не возникнут ли у налоговой вопросов по такой прописке?" - вопросов у налоговой не возникнет, самое главное, чтобы вы смогли получать всю корреспонденцию, в том числе и от налоговой по этому адресу. Рекомендую обратиться в почтовое отделение, которое обслуживает данное общежитие и попросить их уведомлять вас, если будет приходить какая-либо корреспонденция или заключит договор про переадресацию корреспонденции на другой адрес, который вы укажете. Так как если вы пропустите какое-нибудь важное письмо от налоговой - тогда возможны проблемы.
Юрист, г. Одесса, 33 года опыта
Добрый день, Денис.
Нет никаких проблем с вашей пропиской в общежитии. Адрес регистрации в форме заявления указывается сугубо в уведомительном порядке, никто это не будет проверять и не будет требовать подтверждающие документы.
Это будет влиять только на выбор обслуживающей налоговой инспекции согласно места регистрации. Кроме того, в зависимости от выбранного вами вида деятельности вы можете указывать и иные адреса в заявлении на получение статуса плательщика единого налога.
Военник вообще не нужен для регистрации ФОПом.
Если у вас есть другие вопросы или нужна помощь в оформлении пакета документов для ФОПа, включая поиск и выбор правильного КВЭДа, выбор оптимального налогообложения .то обращайтесь, помогу.
Юрист, г. Харьков
Добрый день!
По Вашему вопросу, стоит уточнить, будете ли вы плательщиком единого налога.
Якщо ФОП – платник єдиного податку планує здійснювати діяльність у заздалегідь не визначених місцях (надання послуг, торгівля на виставках, ринках), то у графі «Область, район, населений пункт» поля 6 «Місце провадження господарської діяльності» Заяви зазначається: «Надання послуг на території України» та/або «Торгівля на території України». При цьому інші графи поля 6 Заяви не заповнюються. (роз'яснення податкової).
Водночас, місце реєстрації впливає на те, куди ви будете сплачувати єдиний податок і подавати відповідну звітність.
Сплата єдиного податку платниками першої - третьої груп здійснюється за місцем податкової адреси (п. 295.4 ст. 295 ПКУ).
Податкова декларація подається до контролюючого органу за місцем податкової адреси (п. 296.4 ст. 296 ПКУ).
Податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі (п. 45.1 ст. 45 ПКУ).
У разі зміни податкової адреси платника єдиного податку останнім податковим (звітним) періодом за такою адресою вважається період, у якому подано до контролюючого органу заяву щодо зміни податкової адреси (п. 294.7 ст. 294 ПКУ).
У разі зміни податкової адреси суб’єкта господарювання, місця провадження господарської діяльності, видів господарської діяльності заява подається платниками єдиного податку першої і другої груп не пізніше 20 числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулися такі зміни (п. 298.5 ст. 298 ПКУ).
У разі зміни податкової адреси суб’єкта господарювання, місця провадження господарської діяльності заява подається платниками єдиного податку третьої групи не пізніше останнього дня кварталу, в якому відбулися такі зміни. (п. 298.6 ст. 298 ПКУ).
Будь-які негативні податкові наслідки (анулювання свідоцтва платника єдиного податку, або штрафи тощо) в даному випадку відсутні.Однак слід врахувати вищенаведене.
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
Добрий день!
Вважаю, що Ви можете відкрити ФОП і без прописки.
Згідно ст. 18 Закону про держреєстрацію (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/755-15), для державної реєстрації ФОП подаються такі документи:
1) Заява про державну реєстрацію ФОП.2) Заява про застосування спрощеної системи оподаткування (в разі її обрання).
Згідно з ч. 4 ст. 9 Закону про держреєстрацію, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань містяться відомості про місцезнаходження фізичної особи-підприємця (місце проживання або інша адреса, за якою здійснюється зв’язок з фізичною особою-підприємцем).
Тобто, в Законі про держреєстрацію немає уточнення, що місцезнаходження ФОП – це саме адреса прописки. У цьому Законі лише вказано, що це місце проживання або інша адреса, за якою здійснюється зв’язок з ФОП.
Ви можете зареєструвати ФОП без прописки, за фактичним місцем проживання:
1) онлайн через Будинок Юстиції України або iGov, чи портал Дия, вказавши в заяві адресу, за якою Ви хочете зареєструвати ФОП (там також можна ознайомитися з відгуками користувачів, щоб бути готовим до можливих проблем під час онлайн-реєстрації). В такому випадку Вам попередньо необхідно буде отримати електронний цифровий підпис (так званий «ЕЦП»);
2) відправивши поштою нотаріально завірену заяву про державну реєстрацію ФОП, вказавши в заяві адресу, за якою Ви хочете зареєструвати ФОП.
Особисто подавати документи я Вам не раджу. Так як реєстратор може попросити ваш паспорт та відмовити у реєстрації у зв'язку з відсутністю прописки.
Також слід зазначити, що призовний вік в Україні 18-27 років. А тому, якщо Вам вже виповнилося 27 років, то до армії Вас не заберуть.З повагою,
Костянтин Гончаренко
Юрист, 19 лет опыта
Добрый день Денис!
Гос. реестратор вносит данные в реестр по заявочному принципу. Т.е. ваше местонахождение как ФОП не обязательно должно совпадать с регистрацией места жительства как физ. лица. Даже более не рекомендуется регистрировать ФОП по фактическому месту жительства, хотя бы для того чтобы контролирующие органы не заявились с выездной проверкой по адресу проживания и т.д. В качестве местонахождения фоп можно указать арендованный офис предоставив, если потребуют договор аренды, хотя по закону такого подтверждения не требуется. Касательно налоговой есть ньансы. Налоговая считает налоговым адресом место проживания физ.лица, которое подтверждается регистрацией (отметкой в паспорте). Таком образом налоги придется платить по месту ркгистрации указанному в паспорте. Что касается ответственности, то она предусмотрена законом в т. ч. уголовная (ст. 205-1 Уголовного кодекса Украины), но сводится обычно к регистрации ФОП без цели осуществления предпринимательской деятельности.
Юрист, г. Харьков, 33 года опыта
Налоговая инспекция вашу прописку не проверяет. Для регистрации ФОП нужен паспорт с регистрацией места жительства и справка НОКПП ( код) заполняете установленную форму, а постановка на учет в налоговую инспекцию происходит автоматически. Налоговый адрес это адрес вашей регистрации. То что у вас прописка не по месту фактического проживания не имеет значения. Из-за этого вашу регистрацию не отменят. Когда вы поменяете прописку необходимо будет внести изменения в ведомости вашей регистрации ФОП. Можете смело регистрировать ФОП по имеющемуся адресу.
Юрист, г. Днепр, 31 год опыта
"ПРАВИЛА реєстрації місця проживання" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/207-2016-%D0%B...):
"26. Зняття з реєстрації місця проживання особи здійснюється на підставі:...
інших документів, які свідчать про припинення:...
підстав на право користування житловим приміщенням (закінчення строку дії договору оренди, найму, піднайму житлового приміщення, строку навчання в навчальному закладі (у разі реєстрації місця проживання в гуртожитку навчального закладу на час навчання), відчуження житла та інших визначених законодавством документів).
Зняття з реєстрації місця проживання на підставах, визначених в абзацах восьмому та дев’ятому цього пункту (приведенный предыдущий абзац является девятым - прим. авт.), здійснюється за клопотанням уповноваженої особи спеціалізованої соціальної установи, закладу соціального обслуговування та соціального захисту або за заявою власника/наймача житла або їх представників...".
Закон Украины "Про адміністративні послуги" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5203-17):
"Стаття 9. Порядок надання адміністративних послуг
1. Адміністративні послуги надаються суб’єктами надання адміністративних послуг безпосередньо або через центри надання адміністративних послуг...
2. Фізична особа, у тому числі фізична особа - підприємець, має право на отримання адміністративної послуги незалежно від реєстрації її місця проживання, крім випадків, установлених законом...
7. Суб’єкт надання адміністративної послуги не може вимагати від суб’єкта звернення документи або інформацію, що перебувають у володінні суб’єкта надання адміністративних послуг або у володінні державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ або організацій, що належать до сфери їх управління. Для отримання адміністративної послуги суб’єкт звернення у випадках, передбачених законом, подає документи (якщо відомості, що містяться в них, не внесені до відповідних інформаційних баз в обсязі, достатньому для надання адміністративної послуги), зокрема:
1) документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, у тому числі військовослужбовців;...
8. Суб’єкт надання адміністративної послуги отримує відповідні документи або інформацію без участі суб’єкта звернення на підставі поданих відомостей у заяві, у тому числі шляхом доступу до інформаційних систем або баз даних інших суб’єктів надання адміністративних послуг, підприємств, установ або організацій, що належать до сфери їх управління, або через систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів...
Стаття 11. Плата за надання адміністративних послуг (адміністративний збір)
1. При наданні адміністративних послуг у випадках, передбачених законом, справляється плата (адміністративний збір)...
Стаття 12. Центр надання адміністративних послуг...
2. Центри надання адміністративних послуг утворюються:
1) Київською, Севастопольською міською, районною у місті Києві, Севастополі державною адміністрацією;
2) міською, селищною, сільською радою...
6. Перелік адміністративних послуг, які надаються через центр надання адміністративних послуг, визначається органом, який прийняв рішення про утворення центру надання адміністративних послуг.
Надання адміністративних послуг, суб’єктом надання яких є відповідна рада (її виконавчі органи або посадові особи), здійснюється виключно через центр надання адміністративних послуг...".
Рекомендую предварительно обратиться в "ЦНАП" (любой местохождением) о выдаче справки о Вашей регистрации места жительства.
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Здравствуйте, Денис!
"Какие могут быть последствия оформления ФОП с такой пропиской? И не возникнут ли у налоговой вопросов по такой прописке"?
- Никаких последствий не будет, можете регистрироваться как ФЛП. Для регистрации ФЛП, имеет значение наличия самого факта регистрации (прописки). Налоговая служба не будет проверять место Вашей регистрации.
Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань»
Вы можете зарегистрироваться, как ФЛП онлайн.
Зареєструватись ФОП онлайн
"Подайте заяву для державної реєстрації фізичної особи підприємцем в електронній формі через кабінет громадянина на Порталі Дія (diia.gov.ua). Розгляд документів, поданих для державної реєстрації здійснюється протягом 24 годин після надходження документів, крім вихідних та святкових днів. Безкоштовно. Державна реєстрація фізичної особи підприємцем (або відмова у такій реєстрації за наявності відповідних підстав) та реєстрація застосування спрощеної системи оподаткування або реєстрація платником податку на додану вартість. Виписку з ЄДР можна завантажити у кабінеті громадянина на Порталі Дія (diia.gov.ua), а також – за допомоги онлайн-сервісу отримання відомостей із ЄДР usr.minjust.gov.ua/ua
Всего доброго!
Удачи Вам!
Адвокат, г. Киев, 20 лет опыта
Я знаю что если не выписываться из студ. общежития после окончания то могут оттуда выписать без уведомления. Какие могут быть последствия оформления ФОП с такой пропиской? И не возникнут ли у налоговой вопросов по такой прописке?
Вы будете становиться на учет как ФОП по месту Вашей РЕГИСТРАЦИИ ( прописки) , а то что это общага значения не имеет
Адвокат, г. Ровно
Доброго Дня
Щодо вашого питання
відкриття ФОП з пропискою студентського гуртожитку не передбачає для вас ніяких наслідків, просто визначте для себе з кодом (кодами) діяльності КВЕД і зверніться з паспортом та ідентиф кодом до ЦНАПу або при наявності електронного ключа онлайн зареєструйте ФОП https://diia.gov.ua/services/reyestraciya-fop
Успіху
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Доброго дня, Денисе!
Какие могут быть последствия оформления ФОП с такой пропиской? И не возникнут ли у налоговой вопросов по такой прописке? - так, можуть бути. Адже, відповідно до ч. 4 ст. 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР), зокрема, містяться відомості про місцезнаходження (місце проживання АБО інша адреса, за якою здійснюється зв'язок з фізичною особою - підприємцем) фізичної особи -підприємця.
Як висновується з листа Мін'юста від 23.01.2018 р. № 1028/8.4.3/Ін-18, до ЄДР можуть вноситися відомості про:
або
Крім того, на облік у податковій Ви зможете стати лише за місцем прописки. Тобто, якщо Ви прописані у Харкові, а підприємницьку діяльність хочете провадити в Києві, то на ФОП-облік зможете стати лише у харковській податковій. Саме тут доведеться платити податки і подавати звіти.
Враховуючи зазначене, раджу Вам змінити місце прописки. Тим паче, Вам непотрібно їхати та виписуватися з гуртожитку, так як існує можливість реєстрації з одночасним зняттям з реєстрації за попередньою адресою.
Тобто, при переїзді взагалі не потрібно зніматися з реєстрації. Достатньо звернутися до відповідного органу за новим місцем проживання і подати заяву на реєстрацію. І там зроблять обидві операції - знімуть з реєстрації за попереднім місцем проживання і зареєструють за новим. А місцевий орган влади за попереднім місцем проживання буде повідомлено про те, що дана особа там більше не проживає.
Правила реєстрації місця проживання (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/207-2016-%D0%B...):
18. Для реєстрації місця проживання особа або її представник подає:
1) заяву за формами, наведеними відповідно у додатках 6, 7 або 8;
2) документ, до якого вносяться відомості про місце проживання. Якщо дитина не досягла 16 років, подається свідоцтво про народження. Реєстрація місця проживання дітей, які є іноземцями чи особами без громадянства, здійснюється за умови внесення даних про дітей до посвідки на постійне або тимчасове проживання їх батьків та копії свідоцтва про народження. Документи, видані компетентними органами іноземних держав, підлягають легалізації в установленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами;
3) квитанцію про сплату адміністративного збору (у разі реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з попереднього місця проживання адміністративний збір стягується лише за одну послугу);
4) документи, що підтверджують:
право на проживання в житлі, - ордер, свідоцтво про право власності, договір найму (піднайму, оренди), рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на вселення до житлового приміщення, визнання за особою права користування житловим приміщенням або права власності на нього, права на реєстрацію місця проживання або інші документи. У разі відсутності зазначених документів реєстрація місця проживання особи здійснюється за згодою власника/співвласників житла, наймача та членів його сім’ї (зазначені документи або згода не вимагаються при реєстрації місця проживання неповнолітніх дітей за адресою реєстрації місця проживання батьків/одного з батьків або законного представника/представників);
право на перебування або взяття на облік у спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту особи, - довідка про прийняття на обслуговування в спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту особи за формою згідно з додатком 9, копія посвідчення про взяття на облік бездомної особи, форма якого затверджується Мінсоцполітики (для осіб, які перебувають на обліку у цих установах або закладах);
проходження служби у військовій частині, адреса якої зазначається під час реєстрації, - довідка про проходження служби у військовій частині, видана командиром військової частини за формою згідно з додатком 10 (для військовослужбовців, крім військовослужбовців строкової служби);
5) військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку);
6) заяву про зняття з реєстрації місця проживання особи за формою згідно з додатком 11 (у разі здійснення реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з реєстрації попереднього місця проживання).
Всього доброго!
Успіхів Вам!