Задайте вопрос юристу

833 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Недвижимость, 23 марта 2021, вопрос №40047 100₴

Как законно избавиться от недвижимости(разрушенное здание общежития), ранее купленной у Исполкома?

Купили у Исполкома Днепродзержинска разрушенное здание общежития в 2011 году, на сейчас нет финансовой возможности что-либо с ним делать. Стоимость этой недвижимости на данный момент приближена к нулю, покупателей нет и желающих бесплатно получить её -тоже. Аренду земли оплачиваю каждый месяц. Подскажите, как можно избавиться от такой недвижимости, может подарить её Исполкому? Такое возможно? Как быть в моей ситуации.

Ответы юристов (8)

    Гончаренко Константин
    20%

    Доброго дня!

    Ви як власник можете продати Ваше майно будь-кому, або передати у власність держави,або органу місцевого самоврядування.

    Є Порядок передачі майна:

    Питання лише в тому чи матиме бажання міська рада брати на баланс таке майно.

    Спробуйте звернутись на ім'я міського голови письмовою заявою про передачу майна ,зареєструйте заяву особисто зі штампом та номером ,або ж направте поштою Вам мають надати відповідь у 15-30 денний термін згідно ЗУ ПРО ЗВЕРНЕННЯ ГРОМАДЯН

    ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів Українивід 13 серпня 2003 р. № 1253

    ПОРЯДОКбезоплатної передачі у комунальну власністьоб’єктів соціальної сфери, житлового фонду, утому числі незавершеного будівництва, а такожвнутрішньогосподарських меліоративних системколективних сільськогосподарських підприємств, що не підлягали паюванню в процесі реорганізаціїцих підприємств та передані на баланспідприємств-правонаступників

    1. Цей Порядок визначає механізм безоплатної передачі у комунальну власність об’єктів соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також внутрішньогосподарських меліоративних систем колективних сільськогосподарських підприємств, що не підлягали паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств-правонаступників (далі — об’єкти).

    2. Об’єктами передачі згідно з цим Порядком є:

    а) об’єкти соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва:

    житлові будинки (разом із вбудованими та прибудованими нежитловими приміщеннями), житлові приміщення в інших будівлях, що належали колективним сільськогосподарським підприємствам, та гуртожитки;

    навчальні заклади (заклади дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної освіти тощо);

    заклади охорони здоров’я — лікувально-профілактичні заклади, фельдшерсько-акушерські пункти, сільські лікарські амбулаторії тощо (крім санаторіїв, профілакторіїв, будинків відпочинку та аптек);

    заклади культури — клуби, будинки культури тощо (крім кінотеатрів);

    заклади фізичної культури та спорту (стадіони, спортивні зали, інші об’єкти та споруди, призначені для занять фізичною культурою і спортом);

    заклади побутового обслуговування (перукарні, лазні тощо);

    зовнішні мережі електро-, тепло-, газо-, водопостачання та водовідведення, а також інженерні будівлі та споруди, призначені для обслуговування об’єктів соціальної сфери, житлового фонду (бойлерні, котельні, каналізаційні та водопровідні споруди, обладнання тощо);

    сільські дороги;

    б) внутрішньогосподарські меліоративні системи — внутрішньо-господарська меліоративна мережа з об’єктами інженерної інфраструктури, що не підлягали паюванню в процесі реформування колективних сільськогосподарських підприємств.

    3. Рішення про передачу об’єктів соціальної сфери та житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, приймається відповідною сільською, селищною, міською радою, а внутрішньогосподарської меліоративної системи, які передаються у спільну власність територіальних громад, — районною, якщо об’єкт знаходиться в межах території району, або обласною радою, якщо об’єкт знаходиться в межах території двох і більше районів.

    4. Ініціаторами передачі об’єктів у комунальну власність можуть бути місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування,підприємства-правонаступники, на балансі яких перебувають об’єкти.

    У разі коли ініціатором передачі об’єктів у комунальну власність є місцевий орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, пропозиція погоджується з підприємством-правонаступником.

    Якщо ініціатором передачі об’єктів у комунальну власність є підприємство-правонаступник, орган місцевого самоврядування у місячний строк з дня її надходження розглядає пропозицію і приймає рішення з цього питання.

    У пропозиції зазначається назва майна, його місцезнаходження(для будівель і споруд), найменування, місцезнаходження підприємства-правонаступника, на балансі якого перебувають об’єкти.

    5. Передача здійснюється за рішенням комісії з питань передачі об’єктів у комунальну власність (далі — комісія).

    Утворює комісію і призначає її голову виконавчий орган відповідної сільської, селищної, міської ради, а стосовно передачі внутрішньогосподарських меліоративних систем — відповідно районна або обласна державна адміністрація.

    До складу комісії можуть входити представники виконавчих органів відповідної ради, місцевих органів виконавчої влади, органів, уповноважених управляти державним майном, фінансових органів, підприємств-правонаступників, трудових колективів цих підприємств, об’єкти яких підлягають передачі, представники установ та організацій, створених сільськогосподарськими підприємствами на пайових засадах, фізкультурно-спортивних товариств, організацій з будівництва, ремонту та утримання автомобільних шляхів у сільській місцевості, водогосподарських та інших організацій.

    У разі передачі у комунальну власність об’єктів, що перебувають в оренді, у тому числі внутрішньогосподарської меліоративної мережі з об’єктами інженерної інфраструктури, до складу комісії можуть додатково включатися представники орендодавця та орендаря земельної ділянки, на якій розміщений переданий в оренду об’єкт.

    Технічний стан об’єкта визначає комісія на підставі обстеження, а у разі потреби — і висновків експерта, яка встановлює відповідність фізичного зносу даним бухгалтерського обліку.

    Вартість об’єктів визначається за їх балансовою вартістю, а об’єктів незавершеного будівництва — відповідно до законодавства з питань оцінки об’єктів приватизації.

    6. У разі недосягнення згоди між сторонами, що передають і приймають об’єкти, спільним рішенням цих сторін може утворюватися тимчасова узгоджувальна робоча група для опрацювання взаємоприйнятних рішень та визначення у разі потреби додаткових умов передачі.

    Додатковими умовами передачі можуть передбачатися: розрахунок коштів на утримання та ремонт об’єктів передачі; відшкодування витрат, пов’язаних з утриманням та охороною об’єктів; відшкодування вартості об’єктів, пов’язане з поліпшенням, зокрема проведення добудови, ремонту тощо; визначення розміру відшкодування у разі заподіяння шкоди підприємством-правонаступником, на балансі якого перебували об’єкти тощо.

    7. Передача оформляється актом приймання-передачі за формою згідно з додатком до цього Порядку. Акт складається у чотирьох примірниках та підписується головою і членами комісії.

    Право власності на об’єкт передачі виникає з дати підписання акта приймання-передачі.

    8. До акта приймання-передачі об’єктів додаються:

    а) витяг з бухгалтерського балансу підприємства, яке передає об’єкти, складеного на останню звітну дату, про перелік об’єктів передачі та їх вартість;

    б) проектно-кошторисна документація; показники розрахунків з підрядними будівельними організаціями та постачальниками виробів, матеріалів і обладнання; характеристика технічного стану об’єктів; вартість виконаних робіт, перелік непридатних для використання чи експлуатації виробів, конструкцій та матеріалів у разі передачі об’єктів незавершеного будівництва;

    в) договори найму (оренди) нежитлових приміщень;

    г) дані інвентаризації на дату реорганізації колективного сільськогосподарського підприємства.

    9. Орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня підписання акта приймання-передачі повідомляє про приймання-передачу об’єктів органи державної статистики, державної податкової служби, фінансові органи. У цей же строк орган місцевого самоврядування зобов’язаний закріпити своїм рішенням зазначені об’єкти за відповідним підприємством (організацією) на праві повного господарського відання (оперативного управління).

    ___

    Додатокдо Порядку

    Зразок

    АКТприймання-передачі

    Комісія, утворена відповідно до ___

    ___

    (назва документа, на підставі якого утворена комісія)

    у складі ___

    (посада, прізвище, ім’я та по батькові)

    ___

    ___

    “___” ___ 200 ___ р. провела обстеження об’єкта передачі

    ___,(місцезнаходження об’єкта)

    який належить ___

    (найменування підприємства, установи та організації, що передає)

    і передається ___

    (найменування підприємства, установи та організації, що приймає)

    Комісія встановила:

    1. До складу об’єкта передачі входять: ___

    (перелік облікових одиниць згідно з балансом)

    ___

    2. Загальні відомості:

    рік введення в експлуатацію ___

    група капітальності ___

    будівельний об’єм (загальний) ___ куб. метрів

    площа забудови (загальна) ___ кв. метрів

    площа земельної ділянки ___ гектарів

    корисна площа приміщень:

    у будівлях виробничого призначення ___кв. метрів

    у будівлях невиробничого призначення ___кв. метрів

    загальна площа житлового будинку ___кв. метрів

    кількість квартир ___

    3. Інженерне обладнання об’єкта передачі:

    водопроводи, довжина мереж ___ погонних метрів

    каналізація, довжина мереж ___ погонних метрів

    центральне опалення, довжина мереж ___ погонних метрів

    у тому числі:

    від власної котельні, довжина мереж ___ погонних метрів

    від групової котельні, довжина мереж ___ погонних метрів

    від ТЕЦ, довжина мереж ___ погонних метрів

    найбільше теплове навантаження:

    на опалення ___ Г/кал

    на гаряче водопостачання ___ Г/кал

    на вентиляцію___ Г/кал

    електроосвітлення, довжина мереж ___ погонних метрів

    газопостачання, довжина мереж___ погонних метрів

    стаціонарні електроплити___ штук

    телефонізація, довжина мереж ___ погонних метрів

    радіофікація, довжина мереж ___ погонних метрів

    4. Вартість основних фондів:

    відновна вартість ___ тис. гривень

    залишкова вартість ___ тис. гривень

    5. Результати обстеження та випробувань ___

    ___

    6. Пропозиції комісії ___

    ___

    7. Разом з об’єктом передається технічна документація: ___

    ___

    8. До акта приймання-передачі додаються:

    1. ___

    2. ___

    3. ___

    Голова комісії ___

    (підпис)(прізвище)

    Члени комісії ___

    (підпис)(прізвище)

    ___

    (підпис)(прізвище)

    ___

    (підпис)(прізвище)

    “___” ___ 200 __ р.

    ___

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Пользователь не активен
    45%
    Пользователь не активен 3 года назад

    Юрист, г. Киев

    Общаться в чате

    Доброго дня!

    За заявою власника - майна, можно скасувати запис про реєстрацію в реєстрі прав власності на нерухоме майно.

    Відповідно до пункту 2 частини 1 статті Цивільного кодексу України право власності припиняється у разі відмови власника від права власності.Відповідно до статті 347 Цивільного кодексу України особа може відмовитися від права власності на майно, заявивши про це або вчинивши інші дії, які свідчать про її відмову від права власності.

    Пунктом 76 Порядку реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою КМУ “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” від 25 грудня 2015 року № 1127 встановлено, що для державної реєстрації припинення права власності на нерухоме майно у зв’язку з відмовою власника від права власності подається документ, що посвідчує право власності на об’єкт нерухомого майна (крім випадків, коли право власності на такий об’єкт вже зареєстровано в Державному реєстрі прав).Тобто, для того, щоб у добровільному порядку припинити своє право власності на нерухоме майно власнику слід звернутися до суб'єкта державної реєстрації або нотаріуса з відповідною заявою (відповідно до пункту 82 вищезазначеного Порядку).За результатом розгляду заяви державний реєстратор приймає рішення щодо взяття на облік безхазяйного нерухомого майна або рішення щодо відмови у взятті на такий облік. Державний реєстратор за результатом прийнятого рішення щодо взяття на облік безхазяйного нерухомого майна вносить до спеціального розділу Державного реєстру прав відповідні відомості.

    При цьому у разі відмови від права власності на майно, права на яке не підлягають державній реєстрації, право власності на нього припиняється з моменту вчинення дії, яка свідчить про таку відмову, а у разі відмови від права власності на майно, права на яке підлягають державній реєстрації, право власності на нього припиняється з моменту внесення за заявою власника відповідного запису до державного реєстру.

    Карпенко Андрей Владимирович
    35%

    Добрый день!

    Бюджетные учреждения, как субъекты хозяйствования, признаются участниками хозяйственных отношений, которые осуществляют хозяйственную деятельность, реализуя хозяйственную компетенцию (совокупность хозяйственных прав и обязанностей), имеют обособленное имущество на праве оперативного управления (хозяйственного ведения в отдельных случаях, определенных законодательством) и несут ответственность по своим обязательствам в пределах этого имущества, кроме случаев, предусмотренных законодательством.

    То есть существуют законные критерии, когда бюджетное учреждение может осуществлять хозяйственную деятельность. Одним из таких критериев является наличие имущества, которое может быть или приобретено за счет бюджетных ассигнований, или получено безвозмездно от субъектов управления, других субъектов хозяйствования.

    Что касается безвозмездной передачи (получения) имущества, то такую хозяйственную операцию можно трактовать в зависимости от ее сути:

    — и как хозяйственные взаимоотношения между бюджетными учреждениями в результате управленческих решений руководителя бюджетного учреждения соответствующего уровня (уполномоченного субъекта управления);

    — и как благотворительность в результате внешнего влияния на хозяйственную деятельность бюджетного учреждения со стороны других субъектов хозяйствования.

    Вывод:

    - Вы можете передать свою собственность территориальной громаде, как благотворительность.

    Клострейх Олена Володимирівна

    Доброго дня!

    Згідно статті 347 Цивільного кодексу України особа може відмовитися від права власності на майно, заявивши про це або вчинивши інші дії, які свідчать про її відмову від права власності.

    Для того, щоб у добровільному порядку припинити своє право власності на нерухоме майно власнику слід звернутися до суб'єкта державної реєстрації або нотаріуса з відповідною заявою (відповідно до пункту 82 Порядку реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень).За результатом розгляду заяви державний реєстратор приймає рішення щодо взяття на облік безхазяйного нерухомого майна або рішення щодо відмови у взятті на такий облік. Державний реєстратор за результатом прийнятого рішення щодо взяття на облік безхазяйного нерухомого майна вносить до спеціального розділу Державного реєстру прав відповідні відомості.

    Адвокат Евгений Александрович

    Здравствуйте, Юлия!

    "Подскажите, как можно избавиться от такой недвижимости, может подарить её Исполкому? Такое возможно? Как быть в моей ситуации"?

    - Избавиться возможно законным путем.

    Глава 25

    ПРИПИНЕННЯ ПРАВА ВЛАСНОСТІ

    Стаття 346. Підстави припинення права власності

    1. Право власності припиняється у разі:

    1) відчуження власником свого майна;

    2) відмови власника від права власності;

    3) припинення права власності на майно, яке за законом не може належати цій особі;

    4) знищення майна;

    5) викупу пам'яток культурної спадщини;

    6) примусового відчуження земельних ділянок приватної власності, інших об'єктів нерухомого майна, що на них розміщені, з мотивів суспільної необхідності відповідно до закону;

    8) звернення стягнення на майно за зобов'язаннями власника;

    9) реквізиції;

    10) конфіскації;

    11) припинення юридичної особи чи смерті власника;

    12) визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави.

    2. Право власності може бути припинене в інших випадках, встановлених законом.

    Стаття 347. Відмова від права власності

    1. Особа може відмовитися від права власності на майно, заявивши про це або вчинивши інші дії, які свідчать про її відмову від права власності.

    2. У разі відмови від права власності на майно, права на яке не підлягають державній реєстрації, право власності на нього припиняється з моменту вчинення дії, яка свідчить про таку відмову.

    3. У разі відмови від права власності на майно, права на яке підлягають державній реєстрації, право власності на нього припиняється з моменту внесення за заявою власника відповідного запису до державного реєстру.

    Стаття 349. Припинення права власності внаслідок знищення майна

    1. Право власності на майно припиняється в разі його знищення.

    Всего доброго!

    Удачи Вам!

    Крикун Сергій  Павлович

    Земельный кодекс Украины (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2768-14):

    "Стаття 120. Перехід права на земельну ділянку у разі набуття права на жилий будинок, будівлю або споруду

    1. У разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об'єкти. До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення.

    2. Якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об'єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача...";

    "Стаття 93. Право оренди земельної ділянки...

    9. Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються законом.".

    Закон Украины "Про оренду землі" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/161-14):

    "Стаття 7. Перехід права на оренду земельної ділянки...

    До особи, якій перейшло право власності на житловий будинок, будівлю або споруду, що розташовані на орендованій земельній ділянці, також переходить право оренди на цю земельну ділянку. Договором, який передбачає набуття права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, припиняється договір оренди земельної ділянки в частині оренди попереднім орендарем земельної ділянки, на якій розташований такий житловий будинок, будівля або споруда...

    Стаття 31. Припинення договору оренди землі

    Договір оренди землі припиняється в разі:

    набуття права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, що розташовані на орендованій іншою особою земельній ділянці;...".

    Закон Украины "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1952-15):

    "Стаття 29. Особливості державної реєстрації речових прав на земельні ділянки, речові права на які набуто до 1 січня 2013 року...

    2. Державна реєстрація речових прав на земельну ділянку, похідних від права власності, набутих та оформлених в установленому порядку до 1 січня 2013 року, проводиться з одночасною державною реєстрацією права власності на таку земельну ділянку, крім випадків, якщо право власності на таку земельну ділянку вже зареєстровано в Державному реєстрі прав.

    Державна реєстрація зміни строку речового права, у тому числі оренди земельної ділянки, набутого та оформленого в установленому порядку до 1 січня 2013 року, проводиться за умови наявності відповідних відомостей про зареєстровані права в Державному земельному кадастрі.

    Державна реєстрація зміни строку речового права, у тому числі оренди земельної ділянки, набутого та не оформленого в установленому порядку до 1 січня 2013 року, проводиться в порядку, передбаченому для державної реєстрації права оренди, за умови відсутності відомостей про зареєстровані інші речові права, похідні від права власності, у Державному земельному кадастрі чи в Державному реєстрі прав.

    При цьому строк такого речового права, у тому числі оренди, обраховується відповідно до строку дії договору оренди, що обраховується з дня його укладення.

    3. Державна реєстрація речових прав на земельну ділянку, набутих та оформлених в установленому порядку до 1 січня 2013 року, проводиться без подання заявником документа, на підставі якого набуто речове право, за умови наявності інформації про зареєстровану земельну ділянку в Державному земельному кадастрі, у тому числі перенесеної із Державного реєстру земель, документів, що відповідно до законодавства, яке діяло до 1 січня 2013 року, посвідчували право власності або право користування землею (земельними ділянками), а також книг записів (реєстрації) таких документів...";

    "Стаття 10. Державний реєстратор

    1. Державним реєстратором є:

    1) громадянин України, який має вищу освіту за спеціальністю правознавство, відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим Міністерством юстиції України, та перебуває у трудових відносинах з суб’єктом державної реєстрації прав;

    2) нотаріус;...".

    Закон Украины "Про нотаріат" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3425-12):

    "Стаття 46-1. Використання відомостей єдиних та державних реєстрів

    Нотаріус під час вчинення нотаріальних дій обов’язково використовує відомості єдиних та державних реєстрів шляхом безпосереднього доступу до них...

    Нотаріус під час вчинення нотаріальних дій з нерухомим майном, об’єктом незавершеного будівництва обов’язково використовує також відомості Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Державного земельного кадастру, Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.

    Считаю необходимым после передачи, отчуждения здания обратиться к регистратору Реестра вещных права на недвижимость или к нотариусу с заявлением о прекращении договора аренды земельного участка под зданием и внесении изменений в Реестр вещных прав на недвижимость.

    Костромина Виктория

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text

    Відповідно до ст. 347 Цивільного кодексу України особа може відмовитися від права власності на майно, заявивши про це або вчинивши інші дії, які свідчать про її відмову від права власності.

    Відповідно до ст. 346 Цивільного кодексу України Підстави припинення права власності

    1. Право власності припиняється у разі:

    • 1) відчуження власником свого майна;
    • 2) відмови власника від права власності;
    • 3) припинення права власності на майно, яке за законом не може належати цій особі;
    • 4) знищення майна;
    • 5) викупу пам'яток культурної спадщини;
    • 6) примусового відчуження земельних ділянок приватної власності, інших об'єктів нерухомого майна, що на них розміщені, з мотивів суспільної необхідності відповідно до закону;
    • 8) звернення стягнення на майно за зобов'язаннями власника;
    • 9) реквізиції;
    • 10) конфіскації;
    • 11) припинення юридичної особи чи смерті власника;

    12) визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави

    2. Право власності може бути припинене в інших випадках, встановлених законом.

    так же ознакомьтесь - https://wiki.legalaid.gov.ua/index.php/%D0%92%D1%9...

    https://wiki.legalaid.gov.ua/index.php/%D0%9F%D0%B...

    Пуха Наталія ТендерОк

    Доброго Дня

    Щодо вашого питання

    рекомендую розглянути декілька варіантів, а саме:

    виставите на продаж через майданчик https://prozorro.sale/;

    пошукайте партнера для інвестицій;

    розмістить оголошення про продаж на сайтах з продажу;

    вносить статутним капіталом до якоїсь організації;

    здайте (віддайте) у адміністративне відання релігійній або громадській організації,

    відмовтесь від права власноті;

    подаруйте волонтерам, тощо.

    Успіхів


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України