Начните консультацию с юристом онлайн
Чи можна будувати на землі сільськогосподарського призначення, так як перевід землі займає 6-12 місяців і щоб не втрачати час починати будувати?Земельна ділянка по генплану знаходиться в житловій забудові, також є ДПТ, поруч переведені зем ділянки та збудовані будинки
Будуватись будуть таунхауси та приватні будинки
Якщо не можна, то яка за це відповідальність?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (7)
Юрист, 19 лет опыта
Доброго дня Олег.
Будувати житлові будинки на землях сільськогосподарського призначення заборонено законодавством.
Це буде вважатися самочинним будівництвом. Наслідком буде те що Ви не набудете на них право власності, також передбачені чималі штрафи за самочинне будівництво. За рішенням суду Вас можуть зобов"язати їх знести за власний рахунок та відшкодувати шкоду завдану земельній ділянці внаслідок самочинного будівництва. Тому не раджу до зміни цільового призначення земельної ділянки починати будівництво. У тому випадку якщо Ви не зможете змінити цільове призначення земельної ділянки Ви витратите зайві кошти на будівництво.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Олег!
Зараз триває такий собі перехідний період щодо порядку зміни цільового призначення. З одного боку ст. 20 Земельного кодексу України передбачено можливість зміни цільового призначення приватних земельних ділянок на підставі заяви власника, без розробки проекту землеустрою.
З іншого боку, такий порядок буде можливий тільки у випадку внесення до Державного земельного кадастру відомостей про функціональне призначення територій. Поки що процес внесення таких відомостей триває, а отже необхідність розробки проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення наразі актуальна.
Загалом, порядок зміни цільового призначення земельної ділянки схожий на порядок відведення земельної ділянки у власність із земель державної або комунальної власності, проте має певні свої особливості.
Отже покроковий порядок зміни цільового призначення з ОСГ на забудову буде виглядати наступним чином.
Оформлення заяви власника на зміну цільового призначення
На сьогодні дозвіл на зміну цільового призначення земельної ділянки вже не потрібен. Для першого кроку необхідна нотаріально засвідчена заява на зміну цільового призначення земельної ділянки, підписана власником. Саме ця заява і буде підставою для розробки проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення землі на наступному кроці.
Розробка проекту зміни цільового призначення земельної ділянки з ОСГ на забудову
Для розробки проекту землеустрою про зміну цільового призначення необхідно звернутися в землевпорядну організацію, яка має у своєму штаті сертифікованих інженерів-землевпорядників, та укласти відповідний договір на розробку землевпорядної документації (проект землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки).
Розробка проекту займає в середньому від двох тижнів часу, протягом яких необхідно отримати додаткові вихідні дані, розробити документацію (скласти картографічні матеріали, креслення та ін.)
Щодо погодження проекту відведення. В травні 2021 року набрали чинності зміни до земельного законодавства, відповідно до яких проект зміни цільового призначення земельної ділянки погоджується тільки в окремих випадках.
Щодо містобудівної документації
Необхідно також розуміти, що наявність затвердженого генерального плану, плану зонування або детального плану території є обов'язковою в ході затвердження проекту зміни цільового призначення.
З'ясувати, чи було затверджено такі документи щодо вашої місцевості, можна в міськраді (сільраді, селищній раді, центрі об'єднаної територіальної громади). Вимоги щодо обов'язкової наявності генерального плану, плану зонування або детального плану території встановлені ст. 24 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Якщо вказана вище містобудівна документація є, то в такому випадку в місцевій територіальній громаді треба отримати витяг з містобудівної документації. Такий витяг є основним документом, який вам або підтвердить можливість зміни цільового призначення у вашому випадку, або дасть розуміння про неможливість такої зміни.
Затвердження проекту зміни цільового призначення земельної ділянки
Після розробки, проект землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки передається на затвердження до органу місцевого самоврядування (селищної, сільської, міської ради народних депутатів, центру об'єднаної територіальної громади). Орган місцевого самоврядування на черговій сесії приймає рішення про затвердження чи щодо відмови у затвердженні проекту землеустрою. Відмова у затверджені проекту землеустрою може бути оскаржена в судовому порядку.
Раніше затвердження проекту по земельній ділянці, яка знаходиться за межами населеного пункту, здійснювалось районною державною адміністрацією, а не місцевою радою, в формі розпорядження про затвердження проекту зміни цільового призначення земельної ділянки. Зараз проект зміни цільового призначення за межами населеного пункту затверджується місцевою об'єднаною територіальною громадою.
Отримання витягу з кадастру (ДЗК) зі зміненим цільовим призначенням
Після затвердження, подаємо проект щодо зміни цільового призначення земельної ділянки державному кадастровому реєстратору до місцевого ЦНАПу з метою внесення відомостей про зміну цільового призначення до Державного земельного кадастру (ДЗК).
Додатково до проекту землеустрою необхідно надати державному кадастровому реєстратору обмінний файл у форматі XML, який містить певний перелік даних, що спрощують реєстратору внесення відомостей про земельну ділянку до Державного земельного кадастру.
Плату за внесення до земельного кадастру відомостей про зміну цільового призначення земельної ділянки не передбачено.
Внесення в реєстр речових прав нового цільового призначення земельної ділянки
Інформація про нове цільове призначення земельної ділянки передається з державного земельного кадастру в реєстр речових прав на нерухоме майно без Вашої участі, автоматично. Іншими словами, Вам не потрібно вчиняти будь-яких додаткових дій для реєстрації зміненого цільового призначення земельної ділянки в реєстрі речових прав на нерухоме майно.
До виконання усіх зазначених дій та внесення в реєстр змін щодо цільового призначення землі я би не радов Вам передчасно починати забудову.
Юрист, г. Сумы, 6 лет опыта
Доброго дня!
По Вашому питанню повідомляю наступне:
Якщо в державному акті вказано , що земельна ділянка перебуває у межах садового товариства , то садовий будиночок Ви можете там збудувати, але тільки його , адже на землях з цільовим призначенням ОСГ НЕ МОЖЛИВО БУДУВАТИ СПОРУДИ ЖИТЛОВОГО використання - це сільсько господарські землі.
Щодо помилок у даних державної кадастрової карти, то Вам необхідно звернутися до Держгеокадастру письмово для проведення перевірки та надання Вам письмової відповіді у 15-30 денний термін згідноЗУ Про звернення громадян ст.11 на Вашу адресу.
За нормою статті 19 Земельного кодексу України всі землі України за основним цільовим призначенням поділяються на певні категорії.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про землеустрій» цільове призначення земельної ділянки – використання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку.
За нормами частини 1 статті 90, частини 1 статті 96 Земельного кодексу України, статті 35 Закону України «Про охорону земель» власники і землекористувачі, в тому числі орендарі, земельних ділянок при здійсненні господарської діяльності зобов’язані забезпечувати використання земельних ділянок за цільовим призначенням.
Види цільового призначення земель визначено Класифікацією видів цільового призначення земель (далі – Класифікація КВЦПЗ), затвердженою наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548 та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за № 1011/18306.
Відповідно до пункту 1.4. вищеназваної Класифікації КВЦПЗ визначає поділ земель на окремі види цільового призначення земель, які характеризуються власним правовим режимом, екосистемними функціями, типами забудови, типами особливо цінних об’єктів.
За нормою частини 1 статті 20 Земельного кодексу України зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.
Зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 Земельного кодексу України.
Відповідно до частини 3 статті 20 Земельного кодексу України зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок.
Зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності провадиться:
– щодо земельних ділянок, розташованих у межах населеного пункту, – сільською, селищною, міською радою;
– щодо земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, – районною державною адміністрацією, а щодо земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, що не входять до території району, або в разі якщо районна державна адміністрація не утворена, обласною державною адміністрацією.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється в порядку, встановленому законом.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 Земельного кодексу України.
Орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у місячний строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, погодженого в порядку, встановленому статтею 186-1 Земельного кодексу України, приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміну її цільового призначення.
Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у зміні цільового призначення земельної ділянки або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.
Відповідно до частини 5 статті 20 Земельного кодексу України види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.
Земельні ділянки сільськогосподарського призначення використовуються їх власниками або користувачами виключно в межах вимог щодо користування землями певного виду використання, встановлених статтями 31, 33-37 Земельного кодексу України.
Наслідки порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель визначені статтею 21 Земельного кодексу України.
Вам необхідно звернутися до сільради з заявою про зміну цільового призначення , отримати рішення ради , звернутись до землевпорядної організації: виготовити новий проект землеустрою на ділянку , погодити проект у сільраді , отримати рішення ради про надання в оренду, власність чи постійне користування земельної ділянки з новим цільовим призначенням.
Фінансова складова залежить від приватної організація , яка буде робити новий проект землеустрою.
---
відповідальність за порушення
Поняття "використання земельної ділянки не за цільовим призначенням" стосується тих випадків, коли на земельній ділянці з певним цільовим призначенням проводиться діяльність, яка виходить за межі цільового призначення та передбачає фактичне використання такої ділянки.
Цільове призначення є однією із базових характеристик будь-якої земельної ділянки, яка визначає її правовий режим. Питанню цільового призначення землі присвячена велика кількість різноманітних досліджень правового характеру. Посилена увага зумовлена передовсім тим, що немає належного і однозначного законодавчого регулювання цього питання.
Цільове призначення земельної ділянки відповідно до законодавчо встановлених категорій земель визначається на підставі документації із землеустрою, а порядок використання земельної ділянки в межах певної категорії визначається землекористувачем самостійно, проте з обов’язковим дотриманням містобудівної документації та документації із землеустрою.
Зміна виду використання земельної ділянки в межах однієї категорії земель не є зміною її цільового призначення, а отже, не потребує проходження процедур, які відповідно до земельного законодавства України застосовуються при зміні цільового призначення (розробки проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, його затвердження.
Землі в Україні за цільовим призначенням поділяються на такі категорії:
1. Землі сільськогосподарського призначення;
2. Землі житлової та громадської забудови;
3. Землі природно-заповідного призначення;
4. Землі оздоровчого призначення;
5. Землі рекреаційного призначення;
6. Землі історико-культурного призначення;
7. Землі лісогосподарського призначення;
8. Землі водного фонду;
9. Землі промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики та оборони.
У разі нецільового використання земельної ділянки орендар може бути за ініціативою орендодавця позбавлений права користування земельною ділянкою в судовому порядку (п. «г» ч.1 ст. 141, п. «а» ч.1 ст. 143 Земельного кодексу України).
Нецільове використання землі орендарем є підставою для розірвання договору оренди земельної ділянки за ініціативою орендодавця.
Відповідно до ст. 211 Земельного кодексу України за порушення земельного законодавства, зокрема, невиконання вимог використання земель за цільовим призначенням, фізичні і юридичні особи несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність відповідно до законодавства. Враховуючи наведені обставини Вам необхідно
До селищної ради подати звернення про необхідність складення на приватне підприємство протоколу про адміністративне правопорушення та притягнення підприємства до адміністративної відповідальності. Та повідомити вас письмово про вжиті заходи у 15-ти денний термін згідно ЗУ Про звернення громадян ст.11.
ТИМЧАСОВО ВІДСУТНІЙ ДОСТУП ДО ДЗК та карти кадастрової внаслідок вторгнення рф , що спричинило воєнний стан у державі.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Адвокат, г. Киев, 26 лет опыта
Вітаю!
НІ, ТАК РОБИТИ НЕ МОЖНА.
В залежності від того, який будинок ви плануєте будувати необхідно вибрати правильну земельну ділянку, оскільки використання землі не за призначенням може закінчитись проблемами з документами, неможливістю оформлення права власності, а в результаті неможливості підключення інженерних мереж, а то і взагалі знесенням збудованої будівлі!
Чинним законодавством України дійсно передбачано можливість будівництва об’єктів нерухомості на землях сільськогосподарського призначення, але за умови, що подальше функціональне використання цих об’єктів відповідатиме цільовому призначенню земельної ділянки. Цільове призначення земель визначено Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженою наказом Держкомзему від 23.07.10 р. № 548, відповідно до якої землі сільськогосподарського призначення можуть використовуватися для:
Відповідно до Державного класифікатора будівель і споруд ДК 018-2000, затвердженого наказом Держстандарту від 17.08.2000 р. № 507, до будівель сільськогосподарського призначення, лісництва і рибного господарства належать (код 1271):
Порядок забудови ділянок визначає Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Штрафи для фізичних осіб за незаконну забудову приватних присадибних ділянок наразі починаються з 4250 грн., за забудову земельних ділянок комерційного та виробничого призначення – від 8500 грн., а для великих об’єктів будівництва сягають 51 тис. грн. Куди серйознішими є штрафні санкції для підприємців та підприємств – аж до 2,14 млн. грн.
Питання самовільного будівництва регулюється декількома законодавчими актами:
- стаття 376 Цивільного кодексу України визначає, що саме є самочинним будівництвом;
- ч. 6 ст. 11 Закону України «Про будівельні норми» визначає відповідальність за недотримання норм будівництва;
- ст. 25 Закону України «Про основи містобудування» визначає перелік осіб, що несуть відповідальність за самобудови;
- Закон України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» деталізує цей перелік;
- ст. 96, 96-1, 188-42 КупАП – адміністративна відповідальність;
- ст. 197-1, 275 ККУ – кримінальна відповідальність.
Характер відповідальності визначається в судовому порядку та залежить від того, за якими документами зведена незаконна добудова, на якій ділянці, чи є повна документація також і на ділянку.За самочинне будівництво особа може понести:
Розмір штрафу за рішенням суду може скласти до 18 мінімальних зарплат – 108000 грн. Він накладається у разі зведення без проекту та дозволу, на території, що не була відведена для цієї мети, при порушенні норм будівництва. Адміністративна відповідальність чекає також за експлуатацію будівлі, що була зведена самочинно.
Кримінальна відповідальність Якщо особа незаконно зайняла земельну ділянку та самочинно збудувала будинок чи іншу споруду, їй загрожує кримінальна відповідальність. Регулювання у сфері самочинного будівництва виконує держава. За позовами державного органу до суду особа притягується до адміністративної чи кримінальної відповідальності, в залежності від характеру порушень та при будівництві на чужій землі без дозволу власника.
ххх
Ініціатором зміни виду використання земельної ділянки може бути або власник земельної ділянки, або користувач. Важливо, щоб право користування було зареєстровано за користувачем.Зараз триває перехідний період щодо порядку зміни цільового призначення. З одного боку ст. 20 Земельного кодексу України передбачено можливість зміни цільового призначення приватних земельних ділянок на підставі заяви власника, без розробки проекту землеустрою.З іншого боку, такий порядок буде можливий тільки у випадку внесення до Державного земельного кадастру відомостей про функціональне призначення територій. Поки що процес внесення таких відомостей триває, а отже необхідність розробки проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення наразі актуальна.Загалом, порядок зміни цільового призначення земельної ділянки схожий на порядок відведення земельної ділянки у власність із земель державної або комунальної власності, проте має певні свої особливості.Покроковий порядок зміни цільового призначення з ОСГ на забудову буде виглядати наступним чином:
1. На сьогодні дозвіл на зміну цільового призначення земельної ділянки вже не потрібен. Для першого кроку необхідна нотаріально засвідчена заява на зміну цільового призначення земельної ділянки, підписана власником. Саме ця заява і буде підставою для розробки проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення землі на наступному кроці.2. Розробка проекту зміни цільового призначення земельної ділянки з ОСГ на забудовуДля розробки проекту землеустрою про зміну цільового призначення необхідно звернутися в землевпорядну організацію, яка має у своєму штаті сертифікованих інженерів-землевпорядників, та укласти відповідний договір на розробку землевпорядної документації (проект землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки).Розробка проекту займає в середньому від двох тижнів часу, протягом яких необхідно отримати додаткові вихідні дані, розробити документацію (скласти картографічні матеріали, креслення та ін.)Щодо погодження проекту відведення. В травні 2021 року набрали чинності зміни до земельного законодавства, відповідно до яких проект зміни цільового призначення земельної ділянки погоджується тільки в окремих випадках.
Наявність затвердженого генерального плану, плану зонування або детального планутериторії є обов`язковою в ході затвердження проекту зміни цільового призначення.
З`ясувати, чи було затверджено такі документи щодо вашої місцевості, можна в міськраді (сільраді, селищній раді, центрі об`єднаної територіальної громади). Вимоги щодо обов`язкової наявності генерального плану, плану зонування або детального плану території встановлені ст. 24 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".Якщо вказана вище містобудівна документація є, то в такому випадку в місцевій територіальній громаді треба отримати витяг з містобудівної документації. Такий витяг є основним документом, який вам або підтвердить можливість зміни цільового призначення у вашому випадку, або дасть розуміння про неможливість такої зміни.
3. Після розробки, проект землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки передається на затвердження до органу місцевого самоврядування (селищної, сільської, міської ради народних депутатів, центру об`єднаної територіальної громади). Орган місцевого самоврядування на черговій сесії приймає рішення про затвердження чи щодо відмови у затвердженні проекту землеустрою. Відмова у затверджені проекту землеустрою може бути оскаржена в судовому порядку.
Раніше затвердження проекту по земельній ділянці, яка знаходиться за межами населеного пункту, здійснювалось районною державною адміністрацією, а не місцевою радою, в формі розпорядження про затвердження проекту зміни цільового призначення земельної ділянки. Зараз проект зміни цільового призначення за межами населеного пункту затверджується місцевою об`єднаною територіальною громадою.
4. Після затвердження, подаємо проект щодо зміни цільового призначення земельної ділянки державному кадастровому реєстратору до місцевого ЦНАПу з метою внесення відомостей про зміну цільового призначення до Державного земельного кадастру (ДЗК).Додатково до проекту землеустрою необхідно надати державному кадастровому реєстратору обмінний файл у форматі XML, який містить певний перелік даних, що спрощують реєстратору внесення відомостей про земельну ділянку до Державного земельного кадастру.Плату за внесення до земельного кадастру відомостей про зміну цільового призначення земельної ділянки не передбачено.
Інформація про нове цільове призначення земельної ділянки передається з державного земельного кадастру в реєстр речових прав на нерухоме майно без Вашої участі, автоматично. Іншими словами, Вам не потрібно вчиняти будь-яких додаткових дій для реєстрації зміненого цільового призначення земельної ділянки в реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Добрий день, Олег!
Будувати таунхауси та приватні будинки на землі сільськогосподарського призначення не можна. Житловий приватний будинок можна побудувати тільки на землі, призначеній для житлової забудови, якій привласнений кадастровий номер.
Відповідно до Закону України «Про Державний земельний кадастр» кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.
Державні акти на право власності на земельну ділянку, видані до 2002 року не містили інформації щодо кадастрового номера земельної ділянки, а тому таким земельним ділянкам кадастрові номери присвоєні не були. Для вирішення питання щодо визначення та присвоєння кадастрового номера земельній ділянці власнику або набувачу права на земельну ділянку необхідно звернутися до територіального органу земельних ресурсів (районного відділу земельних ресурсів) із заявою щодо присвоєння земельній ділянці кадастрового номера. Разом із заявою необхідно подати копію документа, що посвідчує особу (паспорт), копію документа, що посвідчує право на земельну ділянку та копію ідентифікаційного номера.
Процес привласнення кадастрового номера складається з наступних етапів:
Для цього необхідно укласти договір із землевпоряджувальною організацією на виготовлення технічної документації і створення цифрового обмінного XML- файлу ділянки (файл містить інформацію як про саму ділянку, так і про його власника).
Технічна документація передається на узгодження в Держгеокадастр. Держгеокадастр передає XML- файл у відділ / управління земельного кадастру. За наявності зауважень обмінний файл повертається на доопрацювання.
Якщо до обмінного файлу немає зауважень - ділянці привласнюється кадастровий номер. Держгеокадастр на документації ставить відмітку з вказівкою кадастрового номера, дати його визначення, даних особи, що зробила відмітку і її підпис. Також видається довідка про привласнення кадастрового номера.
Для можливості розпорядження ділянкою (здачі в оренду, продажі) необхідно зареєструвати права на земельну ділянку в Державній реєстраційній службі України по місцезнаходженню ділянки. Якщо Ви укладаєте договір оренди земельної ділянки, то право оренди виникає тільки з моменту проведення реєстрації.
Отримання будівельного паспорту індивідуального житлового будинку:
Відповідно до ст. 27 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» в першу чергу майбутньому власнику треба отримати будівельний паспорт індивідуального житлового будинку.
Будівельний паспорт видає уповноважений орган містобудування та архітектури безпосередньо, через центри надання адміністративних послуг та/або через сервіс "Дія".
Для отримання будівельного паспорта встановлено наступний перелік документів:
Згідно п. 2.4. Порядку пакет документів для видачі будівельного паспорта або внесення змін до нього повертається уповноваженим органом містобудування та архітектури замовнику з таких підстав:
Строк надання (виготовлення) будівельного паспорту становить десять робочих днів з дня надходження пакета документів.
Подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт:
Відповідно до частини першої статті 34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", замовник має право виконувати будівельні роботи по будівництву приватного будинку після подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об’єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1), та щодо об’єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта та які не потребують отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об’єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України.
У відповідь протягом 10 днів буде надіслано лист-повідомлення про те, що повідомлення зареєстровано.
Для цього необхідно подати повідомлення про початок будівельних робіт СС1 в електронній формі за допомогою сервісу "Дія" або через Центр надання адміністративних послуг за місцем розташування об’єкта.
Введення побудованого будинку в експлуатацію:
Завершальний етап - введення побудованого будинку в експлуатацію і реєстрація права власності на нього.
За правилами статті 32 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», збудовані на земельних ділянках одноквартирні житлові будинки віднесені до будівельних об'єктів класу відповідальності СС1.
Відповідно до статті 39 вищезазначеного Закону України прийом в експлуатацію об'єктів завершеного будівництва класу відповідальності СС1 і об'єктів, побудованих на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про готовність об’єкта до експлуатації.
Для цього необхідно подати заяву в електронній формі за допомогою сервісу "Дія" або через Центр надання адміністративних послуг за місцем розташування об’єкта.
Реєстрація здійснюється на безоплатній основі.
Перед подачею в ДІАМ заяви і декларації про готовність новобудови до експлуатації, забудовник зобов'язаний отримати технічний паспорт об'єкта. Більш детально про процедуру отримання технічного паспорту за посиланням.
Якщо у будинку раніше не було адреси, забудовник звертається до містобудівного департамент місцевого органу влади з проханням її привласнити. Запит направляють через місцевий центр надання адміністративних послуг. До заяви забудовник докладає такі документи:
Місцеве містобудівне управління розглядає заяву протягом 15-ти днів і якщо схвалює - готує відповідний наказ. Рішення про присвоєння адреси на основі наказу стверджує місцевий орган влади. Запис про присвоєння нової адреси вноситься до реєстру поштових адрес. Заявник отримує витяг з реєстру в паперовій та електронній формі.
Реєстрація права власності на побудований будинок:
Після введення об’єкта до експлуатації можливе оформлення право власності на нього.
Для цього необхідно звернутися до Центру надання адміністративних послуг або нотаріуса.
Якщо буде потрібна моя допомога, звертайтеся через кнопку "Звернутися".
При зверненні вказуйте свою е-пошту, по якій з Вами можна зв'язатися.
ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!
Адвокат, г. Киев, 20 лет опыта
Чи можна будувати на землі сільськогосподарського призначення, так як перевід землі займає 6-12 місяців і щоб не втрачати час починати будувати? до переведення землі в інше цільве призначення - ні
Якщо не можна, то яка за це відповідальність? цивільна, адміністративна, кримінальна
Адвокат, г. Киев, 16 лет опыта
Доброго дня!
Відповідальність як адміністративна, так і кримінальна.
Включаючи і той факт, навить цивільна у вигляді вилучення землі.
Не варто нехтувати фактом дотримання призначення землі.