Начните консультацию с юристом онлайн
Добрий день,
Я працюю в IT компанії Миколаєва. Вона оформила резиденство Дія city для броні критичних спеціалістів від призову до армії.
Але я закінчував військову кафедру і являюсь молодшим лейтенантом запасу.
Питання в тому чи можу я бути заброньованим компанією (отримати відсрочку)?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (15)
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю, Сергію!
ДЛЯ ВІДПОВІДІ НА ВАШЕ ПИТАННЯ ДОРЕЧНО ЗНАТИ ТАКІ МОМЕНТИ:
1. ЯКА У ВАС СПЕЦІАЛЬНІСТЬ ЗАЗНАЧЕНА У ТИМЧАСОВОМУ ПОСВІДЧЕННІ АБО ІНШОМУ ВІЙСЬКОВО-ОБЛІКОВОМУ ДОКУМЕНТІ.
2. ЧИ ЗДІЙСНЮЄ КОМПАНІЯ ПЕВНІ ДІЇ ОБОРОННОГО ХАРАКТЕРУ ТА/АБО ЧИ ЗАДОВОЛЬНЯЄ ВОНА ПОТРЕБИ ЗСУ.
СПРАВА В ТОМУ, ЩО ....
...
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА
від 3 березня 2022 р. № 194 Київ
Деякі питання бронювання військовозобов’язаних в умовах правового режиму воєнного стану
...
1. Установити, що в умовах правового режиму воєнного стану бронювання військовозобов’язаних за органами державної влади, іншими державними органами, а також підприємствами, установами, організаціями, які задовольняють потреби Збройних Сил, інших військових формувань, населення (далі - підприємства, установи і організації), здійснюється у порядку, визначеному цією постановою.
Дія цієї постанови поширюється на уповноважені банки, що залучаються до роботи (здійснення операцій) в умовах особливого періоду.
2. Органи державної влади, інші державні органи подають Міністерству економіки погоджені Міністерством оборони пропозиції щодо бронювання військовозобов’язаних у відповідних сферах управління, галузях національної економіки, на підприємствах, в установах і організаціях за формою згідно з додатком 1 в друкованій формі та/або в електронній формі з відповідним обґрунтуванням.
3. Міністерство економіки узагальнює подані органами державної влади, іншими державними органами пропозиції щодо бронювання військовозобов’язаних і протягом одного робочого дня приймає відповідне рішення та надсилає його копію Міністерству оборони, а також зазначеним органам.
У рішенні Міністерства економіки зазначається строк дії відстрочки, який не може перевищувати шість місяців.
4. Надана відстрочка від призову підлягає анулюванню у разі:
1) закінчення строку її дії;
2) завершення виконання або скасування завдання підприємству, установі, організації щодо задоволення потреб Збройних Сил, інших військових формувань, населення;
3) ліквідації органу державної влади, іншого державного органу, підприємства, установи, організації;
4) звільнення військовозобов’язаного з органу державної влади, іншого державного органу, підприємства, установи, організації.
У випадках, зазначених у підпунктах 2, 3 і 4 цього пункту, анулювання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації та на воєнний час здійснюється шляхом прийняття в одноденний строк рішення Міністерства економіки на підставі обґрунтованого подання органу державної влади, іншого державного органу та надсилання його копії Міністерству оборони, а також зазначеним органам.
5. З метою підтвердження надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації та на воєнний час орган державної влади, інший державний орган видає військовозобов’язаному витяг з наказу Міністерства економіки.
6. Міністерство оборони організовує через Генеральний штаб Збройних Сил доведення в одноденний строк до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки витягів з наказів Міністерства економіки.
{Пункт 7 виключено на підставі Постанови КМ № 615 від 20.05.2022}
Всього доброго! Сподіваюсь, що консультація була корисною.Якщо є додаткові питання або Вам потрібна індивідуальна консультація, натискайте зелену кнопку «Звернутися»!
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Доброго дня, Сергій!
В умовах правового режиму воєнного стану забронювати працівників має право лише та ІТ-компанія, яка задовольняє потреби Збройних Сил України, інших військових формувань, населення (п.1 постанови КМУ від 3.03.2022 №194).
ІТ-компанія може забронювати:
- лише військовозобов’язаних працівників;
- лише найманих працівників, тобто осіб, які працюють у компанії на підставі трудового договору або контракту (ч.1 ст.25 Закону «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»).
Бронювання фізичних осіб-підприємців вимогами чинного законодавства не передбачено.
Бронюванню не підлягають:
військовозобов’язані, які мають дефіцитні військово-облікові спеціальності, наприклад, ракетні, артилерійські, танкові, радіотехнічні, протимінні чи інші спеціальност³ (лист Міноборони від 11.03.2022 №220/1469);
військовозобов’язані, які вже мають посвідчення про відстрочку від призову на час мобілізації та воєнний час (лист Мінекономіки від 8.03.2022 №2714-20/9420-03).
Процедура бронювання:
Процедура бронювання працівників за ІТ–компанією складається з таких кроків (пп.2, 3, 5, 6 постанови КМУ №194):
1. ІТ-компанія готує пропозицію із зазначенням переліку працівників, яких потрібно забронювати, за формою, визначеною постановою КМУ №194.
2. ІТ-компанія готує належне обґрунтування щодо виконання нею завдань із задоволення потреб ЗСУ, інших військових формувань, населення. До обґрунтування можна також додати:
докази того, що компанія працює та/або виконує замовлення для держави під час війни;
відомості про стабільне наповнення бюджету країни компанією, наприклад, про сплачені податки, а також про податки, які можуть бути сплачені у майбутньому, якщо за компанією будуть заброньовані працівники;
докази того, що компанія допомагає ЗСУ, наприклад, з матеріальним забезпеченням, а також на інформаційному полі для протидії дезінформації з боку окупантів з посиланням на лист Мінцифри від 10.03.2022 №1/06-1-1830.
3. ІТ-компанія направляє пропозицію з обґрунтуванням до Мінцифри в друкованій та/або електронній формі.
4. Мінцифри погоджує пропозицію з Міноборони.
5. Мінцифри подає погоджену пропозицію з відповідним обґрунтуванням до Мінекономіки.
6. Мінекономіки протягом одного робочого дня ухвалює рішення, у якому вказує строк дії відстрочки, який не може перевищувати 6 місяців.
7. Мінцифри видає військовозобов’язаному витяг з наказу Мінекономіки, який є підтвердженням відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації.
8. Міноборони організовує через Генеральний штаб ЗСУ доведення в одноденний строк до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (так званих військкоматів) витягів з наказів Мінекономіки.
Якщо буде потрібна моя допомога, звертайтеся через кнопку зеленого кольору "Звернутися".
При зверненні вказуйте свою е-пошту, по якій з Вами можна зв'язатися.
ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!
Юрист, 19 лет опыта
Доброго дня Сергію.
Інформація з вашого питання.
Українських IT-спеціалістів можна буде бронювати від військової служби через додаток «Дія». Зараз над розробкою цієї процедури все ще працюють у Міністерстві цифрової трансформації України. Та вже незабаром спрощений варіант бронювання буде визнаний на законодавчому рівні і представлений широкому загалу.
Про нововведення Мінцифри повідомило в своєму коментарі для порталу dev.ua. Також інформацію підтвердив керівник проектного відділу «Дія.City». Він зазначив, що процедура бронювання в новому форматі буде значно швидшою. З моменту подачі документів роботодавцю доведеться чекати на результат не довше тижня. Зараз же уповноважені органи обробляють заявки на бронювання від 4 до 6 тижнів.
У Мінцифри відзначили, що збираються перебрати всі доступні інструменти для автоматизації та оптимізації процесу бронювання працівників IT-компаній. Найближчим часом буде обрано опцію, що найкраще підходить для цифровізації бронювання. Тоді новинку представлять на розгляд влади, а згодом передадуть у користування українцям.
Наразі відомо лише про намір Міінстерства перенести подачу документів на бронювання працівників у державний застосунок «Дія». Тобто забронювати програмістів їхні роботодавці зможуть просто з офісу, без необхідності відриву від робочого процесу для збору всіх необхідних документів.
Нагадаємо, що представники українського бізнесу вже неодноразово зверталися до влади з прохання спростити і пришвидшити процедуру бронювання працівників. Особливо вони наголошували на затягуванні цього процесу відповідальними державними структурами. І це справді дуже болюче питання.
З моменту подання документів на бронь працівника і до отримання відповіді проходить 1-1,5 місяця. Враховуючи, що підприємства зазвичай планують свою діяльність лише на 2-3 тижні вперед, таке положення справ створює для керівників певні незручності. Адже розписуючи виробничі завдання вони не знають, чи зможуть у найближчі дні розраховувати на того чи іншого працівника.
https://gsminfo.com.ua/123781-ukrayincziv-budut-br...
Проте Ви можете скористатись діючим Порядком бронювання, тобто через звернення керівництва до Міністерства економіки України через Мінцифру.
Адвокат, 24 года опыта
Доброго дня.
Бронювання військовозобов’язаних, які перебувають у запасі, здійснюється в мирний та у воєнний час з метою забезпечення функціонування органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, а також підприємств, установ і організацій в особливий період (статт 24 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" ).
Бронюванню підлягають військовозобов’язані, які працюють в органах державної влади, інших державних органах, органах місцевого самоврядування та на підприємствах, в установах і організаціях, яким встановлено мобілізаційні завдання (замовлення), у разі, якщо це необхідно для забезпечення функціонування зазначених органів та виконання мобілізаційних завдань (замовлень). Такі військовозобов’язані не підлягають прийняттю на службу у військовому резерві.
На військовозобов'язаних, які підлягають бронюванню за переліками посад та професій, військовими комісаріатами за місцем розташування підприємств оформлюються посвідчення про відстрочку від призову та повідомлення про зарахування на спеціальний військовий облік.
З питань, що пов'язані з бронюванням військовозобов'язаних за підприємствами, останні звертаються до міністерств, відомств, обласних державних адміністрацій та до військових комісаріатів за місцем знаходження підприємств.
В умовах правового режиму воєнного стану бронювання військовозобов’язаних за органами державної влади, іншими державними органами, а також підприємствами, установами, організаціями, які задовольняють потреби Збройних Сил, інших військових формувань, населення, здійснюється у порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2022 року № 194 "Деякі питання бронювання військовозобов’язаних в умовах правового режиму воєнного стану" (далі - постанова).
Важливо! Не підлягають бронюванню у порядку, визначеному постановою, військовозобов'язані, які мають посвідчення про відстрочку від призову на військову службу на період мобілізації та на воєнний час, тобто військовозобов'язані, які заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями відповідно до Переліків посад і професій військовозобов'язаних, які підлягають бронюванню на період мобілізації та на воєнний час, затверджених розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 року № 493 (із змінами).
Тобто діяльність Вашої компанії має мати значення для економіки країни, ЗСУ.
Ви маєте військово-облікову спеціальність. В листі Міноборони від 11.03.2022 р. № 220/1469 повідомило, що Головнокомандувач ЗСУ прийняв рішення щодо заборони бронювання військ-них, які мають дефіцитні військово-облікові спеціальності. Заборонено бронювати військовозобов'язаних наступних військово-облікових спеціальностей (ВОС): рядового, сержантського та старшинського складу: 003, 004, 008, 015, 016, 019, 021, 028, 029, 034, 035, 036, 037, 039, 047, 048, 054, 055, 058, 065, 069, 070, 071, 072, 110, 113, 117, 118, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 133, 134, 135, 136, 137, 139, 140, 143, 144, 145, 146, 147, 153, 163, 178, 183, 184, 210, 216, 220, 221, 223, 225, 233, 234, 245, 248, 250, 251, 260, 261, 262, 265, 267, 307, 320, 323, 326, 333, 340, 379, 381, 382, 383, 403, 420, 460, 474, 500, 501, 502, 503, 507, 525, 527, 528, 530, 531, 538, 543, 544, 549, 550, 554, 569; офіцерського складу за групами ВОС: 02, 03, 04, 06, 07, 08, 09, 10, 12, 14, 34, 44, 46, 47, 49, 50, 52, 53, 54, 70, 90
Якщо Ви бажаєте отримання повної консультації та надання алгоритму всіх можливих дій в Вашій ситуації, Ви можете звернутися до мене персонально, натиснувши кнопку "Звернутись" вгорі.
Адвокат, г. Киев, 5 лет опыта
Добрий день!
Вас можуть забронювати, якщо ви не підпадаєте під критичні спеціальності, бронювання по яким заборонено та працюєте як найманий працівник, а не як ФОП.
В листі Міноборони від 11.03.2022 р. № 220/1469 повідомило, що Головнокомандувач Збройних Сил України прийняв рішення щодо заборони бронювання військовозобов'язаних, які мають дефіцитні військово-облікові спеціальності.
Отже, заборонено бронювати військовозобов'язаних наступних військово-облікових спеціальностей (ВОС):
– рядового, сержантського та старшинського складу: 003, 004, 008, 015, 016, 019, 021, 028, 029, 034, 035, 036, 037, 039, 047, 048, 054, 055, 058, 065, 069, 070, 071, 072, 110, 113, 117, 118, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 133, 134, 135, 136, 137, 139, 140, 143, 144, 145, 146, 147, 153, 163, 178, 183, 184, 210, 216, 220, 221, 223, 225, 233, 234, 245, 248, 250, 251, 260, 261, 262, 265, 267, 307, 320, 323, 326, 333, 340, 379, 381, 382, 383, 403, 420, 460, 474, 500, 501, 502, 503, 507, 525, 527, 528, 530, 531, 538, 543, 544, 549, 550, 554, 569;
– офіцерського складу за групами ВОС: 02, 03, 04, 06, 07, 08, 09, 10, 12, 14, 34, 44, 46, 47, 49, 50, 52, 53, 54, 70, 90.
Зазначеним категоріям осіб не буде надаватися відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації та на воєнний час.
Нормативні документи, що регулюють питання бронювання працівників:
При виникненні додаткових питань - звертайтесь! Буду радий допомогти.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Сергію!
Бронювання є однією з пістав щодо відсрочки від призову під час мобілізації. Це зазначено у Статті 23 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text), який надає вичерпний перелік категорій осіб, які можуть мати право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації:
Зокрема в ній йдеться про наступне:
"Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:
заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;"
ПИТАННЯ БРОНЮВАННЯ РЕГУЛЮЮТЬСЯ ст.ст. 24, 25 Закону України “Про мобілізацію і мобілізаційну підготовку”:
«Стаття 24. Мета бронювання військовозобов’язаних
Бронювання військовозобов’язаних, які перебувають у запасі, здійснюється в мирний та у воєнний час з метою забезпечення функціонування органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, а також підприємств, установ і організацій в особливий період.
Стаття 25. Організація і порядок бронювання військовозобов’язаних
1. Бронюванню підлягають військовозобов’язані, які працюють в органах державної влади, інших державних органах, органах місцевого самоврядування та на підприємствах, в установах і організаціях, яким встановлено мобілізаційні завдання (замовлення), у разі, якщо це необхідно для забезпечення функціонування зазначених органів та виконання мобілізаційних завдань (замовлень). Такі військовозобов’язані не підлягають прийняттю на службу у військовому резерві.
{Частина перша статті 25 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1127-VII від 17.03.2014}
2. Організація, порядок, обсяги та переліки посад і професій військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню на період мобілізації та на воєнний час, визначаються цим Законом, актами Президента України та Кабінету Міністрів України».
Крім того, постановою КМУ «Деякі питання бронювання військовозобов’язаних в умовах правового режиму воєнного стану» від 03 березня 2022 № 194).
В умовах воєнного стану військовозобов’язаних бронюють у порядку, що визначила саме Постанова № 194.
Забронювати працівника-військовозобов’язаного мають право:
органи державної влади, інші державні органи, ОМС підприємства, установи, організації, яким встановлено мобілізаційні завдання (замовлення), у разі, якщо це необхідно для забезпечення функціонування державних органів та виконання мобілізаційних завдань (замовлень).
Підстава — стаття 25 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» від 21.10.1993 № 3543-XII.
Уряд визначив, що в умовах правового режиму воєнного стану бронювання військовозобов’язаних здійснюється за підприємствами, установами, організаціями, які задовольняють потреби Збройних Сил, інших військових формувань, населення (п. 1 Постанови № 194).
Бронювати працівників можуть і уповноважені банки, що залучаються до роботи (здійснення операцій) в умовах особливого періоду. На них поширюється дія Постанови № 194 (п. 1 Постанови № 194).
Що ці закони та нормативні акти означають на практиці:
Порядок оформлення броні такий:
Орган державної влади, інший державний орган подає Міністерству економіки пропозиції щодо бронювання військовозобов’язаних у відповідних сферах управління, галузях національної економіки, на підприємствах, в установах і організаціях та обґрунтування до них. Пропозиції треба попередньо узгодити з Мінборони. Форму для відомостей про бронювання визначає додаток до Постанови № 194 (див. Додаток).
Подати пропозиції та обґрунтування можно у друкованій формі та/або в електронній формі (п. 2 Постанови № 194).
Подання пропозицій.
Органи державної влади, інші державні органи подають Мінекономіки погоджені Міністерством оборони пропозиції щодо бронювання військовозобов'язаних у відповідних сферах управління, галузях економіки, на підприємствах, в установах і організаціях за встановленою формою з відповідним обґрунтуванням.
Підприємствам аграрного сектору рекомендовано направляти лист з пропозиціями щодо бронювання військовозобов'язаних на електронну адресу Мінагрополітики.
Приватним підприємствам рекомендовано додавати обґрунтування виконання завдання із задоволення потреб ЗСУ, інших військових формувань, населення. Підтвердженням може бути прийняте рішення Уряду, обласних, Київської військових адміністрацій, укладений договір тощо.
Обсяги бронювання осіб визначаються з урахуванням необхідності для виконання таким підприємством завдань із задоволення потреб Збройних Сил, інших військових формувань, населення.
Бронювання водіїв, які здійснюють перевезення для потреб ЗСУ, інших військових формувань, а також медичних вантажів та вантажів гуманітарної допомоги, здійснюється за рішенням Мінінфраструктури або обласних, Київської міської військових адміністрацій.
Міністерство економіки узагальнює подані пропозиції, протягом одного робочого дня ухвалює відповідне рішення та надсилає його копію Міністерству оборони, а також держоргану, що подав пропозицію. Мінекономіки вкаже в рішення строк дії відстрочки. Максимальна відстрочка — шість місяців.
ТЦК (військомат) дізнається про бронь вже через день. Генштаб передає до ТЦК витяги з наказів Мінекономіки (п. 6 Постанови № 194).
Отримання витягу.
Орган державної влади, інші державні органи видають військовозобов'язаному витяг з наказу Міністерства економіки з метою підтвердження надання відстрочки від призову.
Приклад бронювання:
Міністерство аграрної політики та продовольства України деталізувало процедуру бронювання для підприємств, установ та організацій агропромислового виробництва. Мета бронювання в агросфері — своєчасне проведення комплексу весняно-літніх польових робіт, забезпечення виробництва сільськогосподарської продукції та продовольства, щоб задовольнити потреби ЗСУ та населення.
Аграрні підприємства, що вже подавали документи на бронь з 03 по 07 березня, мають зробити це повторно.
Щоб оформити бронь, аграрне підприємство надсилає до Мінагрополітики на e-mail mobagro2022@gmail.com:
лист з пропозиціями щодо бронювання військовозобов’язаних з відповідним обґрунтуванням, електронною адресою, контактними номерами телефонів, ПІБ контактних осіб тощо за формою;
пропозиції щодо бронювання військовозобов’язаних за визначеною формою, у форматі Excel .
Мінагрополітики визначило формат назви файлу, який прискорить опрацювання матеріалів:
Рік.
Місяць.
Число (коли подаються пропозиції).
Скорочене найменування організації. Кількість працівників що подаються для бронювання
Бронь підтверджується у такий спосіб:
Держорган має видати військовозобов’язаному витяг з наказу Міністерства економіки. Цей документ підтверджує відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації та на воєнний час (п. 5 Постанови № 194).
Анулювання броні:
Відстрочку від призову анулюють у таких випадках:
1) закінчення строку її дії;
2) завершення виконання або скасування завдання підприємству щодо задоволення потреб Збройних Сил, інших військових формувань, населення;
3) ліквідація органу державної влади, іншого державного органу, підприємства, установи, організації;
4) звільнення військовозобов’язаного.
У випадках 2— 4 цього пункту відстрочку анулюють таким чином. Держорган повідомляє про випадок у поданні до Мінекономіки, а міністерство за один день ухвалює відповідне рішення, надсилає його копію держоргану та Міноборони.
Будуть питання, тисніть кнопку "звернутись" біля мого профілю! Після отримання ві Вас більш детальної інформації, зможу надати Вам інждівідуальний план дій!
Доброго дня Юрій. Я вступив в аспірантуру на денну форму навчання. Можете підтвердити що бронювання від мобілізації при цьому діє?
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеТак, звичайно! Денної форми навчання в аспірантурі для цього цілком достатньо! Натисніть кнопку "звернутись" біля мене. Я Вам все розкажу... і дякую за високу оцінку моєї відповіді!
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Сергій!
Право на відстрочку мають всі військовозобов'язані, в тому числі з військовим званням.
Закон України "Про військовий обов'язок і військову службу" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12/conv#n...):
Стаття 1. Військовий обов'язок
9. Щодо військового обов'язку громадяни України поділяються на такі категорії:
допризовники - особи, які підлягають приписці до призовних дільниць;
призовники - особи, приписані до призовних дільниць;
військовослужбовці - особи, які проходять військову службу;
військовозобов'язані - особи, які перебувають у запасі для комплектування Збройних Сил України та інших військових формувань на особливий період, а також для виконання робіт із забезпечення оборони держави;
резервісти - особи, які проходять службу у військовому резерві Збройних Сил України, інших військових формувань і призначені для їх комплектування у мирний час та в особливий період.
Стаття 5. Склад військовослужбовців, резервістів і військовозобов'язаних. Військові звання
1. Військовослужбовці, резервісти та військовозобов'язані поділяються на рядовий склад, сержантський і старшинський склад та офіцерський склад.
2. Встановлюються такі військові звання:
Офіцерський склад:
Молодший офіцерський склад - молодший лейтенант
4. До військових звань громадян України, які перебувають у запасі чи у відставці або проходять службу у військовому резерві, додаються слова відповідно "запасу", "у відставці" або "резерву".
ТАКОЖ ЗВЕРНІТЬ УВАГУ НА ІНШІ ПІДСТАВИ ДЛЯ ЗВІЛЬНЕННЯ ЧИ ВІДСТРОЧКИ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ.
Закон України "Про військовий обов'язок і військову службу" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12/ed2022...):
Стаття 37. Взяття на військовий облік, зняття та виключення з нього
6. Виключенню з військового обліку у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язаних та резервістів Служби безпеки України - у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, військовозобов’язаних та резервістів Служби зовнішньої розвідки України - у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки України) підлягають громадяни України, які:
1) призвані чи прийняті на військову службу;
2) проходять військову службу (навчання) у вищих військових закладах освіти і військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти;
3) визнані військово-лікарськими комісіями непридатними до військової служби з виключенням з військового обліку;
4) досягли граничного віку перебування в запасі;
5) припинили громадянство України;
6) були раніше засуджені до позбавлення волі за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину;
7) направлені для відбування покарання до установ виконання покарань або до яких застосовано примусові заходи медичного характеру;
8) померли або визнані в установленому законом порядку безвісно відсутніми або оголошені померлими.
Закон України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text):
Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації
Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:
заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
визнані в установленому порядку особами з інвалідністю або відповідно до висновку військово-лікарської комісії тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров’я на термін до шести місяців (з наступним проходженням військово-лікарської комісії);
{Абзац третій частини першої статті 23 в редакції Закону № 2122-IX від 15.03.2022}
жінки та чоловіки, на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18 років;
{Абзац четвертий частини першої статті 23 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1614-VII від 25.07.2014; в редакції Законів № 2226-VIII від 06.12.2017, № 2122-IX від 15.03.2022}
жінки та чоловіки, які самостійно виховують дитину (дітей) віком до 18 років;
{Абзац п’ятий частини першої статті 23 в редакції Законів № 1614-VII від 25.07.2014, № 2122-IX від 15.03.2022}
жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, які виховують дитину з інвалідністю віком до 18 років;
{Частину першу статті 23 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 339-VIII від 21.04.2015; в редакції Закону № 2122-IX від 15.03.2022}
жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, які виховують дитину, хвору на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитину, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що підтверджується документом, виданим лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, але якій не встановлено інвалідність;
{Частину першу статті 23 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 2226-VIII від 06.12.2017; в редакції Закону № 2122-IX від 15.03.2022}
жінки та чоловіки, на утриманні яких перебуває повнолітня дитина, яка є особою з інвалідністю I чи II групи;
{Частину першу статті 23 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 1614-VII від 25.07.2014; в редакції Закону № 2122-IX від 15.03.2022}
усиновителі, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, на утриманні яких перебувають діти-сироти або діти, позбавлені батьківського піклування, віком до 18 років;
{Частину першу статті 23 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 1614-VII від 25.07.2014; в редакції Закону № 2122-IX від 15.03.2022}
зайняті постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), які за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребують постійного догляду;
{Абзац десятий частини першої статті 23 в редакції Закону № 2122-IX від 15.03.2022}
які мають дружину (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю та/або одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю I чи II групи;
{Абзац одинадцятий частини першої статті 23 в редакції Закону № 2122-IX від 15.03.2022}
опікуни особи з інвалідністю, визнаної судом недієздатною; особи, зайняті постійним доглядом за особою з інвалідністю I групи; особи, зайняті постійним доглядом за особою з інвалідністю II групи або за особою, яка за висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребує постійного догляду, у разі відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий догляд;
{Частину першу статті 23 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 1357-IX від 30.03.2021; в редакції Закону № 2122-IX від 15.03.2022}
жінки та чоловіки, які мають неповнолітню дитину (дітей) і чоловіка (дружину), який (яка) проходить військову службу за одним із видів військової служби, визначених частиною шостою статті 2 Закону України "Про військовий обов’язок і військову службу";
{Частину першу статті 23 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 2169-IX від 01.04.2022}
народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим;
{Абзац частини першої статті 23 в редакції Закону № 2122-IX від 15.03.2022}
працівники органів військового управління (органів управління), військових частин (підрозділів), підприємств, установ та організацій Міністерства оборони України, Збройних Сил України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Національної поліції України, податкової міліції, Національного антикорупційного бюро України, Державного бюро розслідувань, Державної виконавчої служби України, Управління державної охорони України;
{Абзац частини першої статті 23 в редакції Закону № 2122-IX від 15.03.2022}
інші військовозобов’язані або окремі категорії громадян у передбачених законом випадках.
{Абзац частини першої статті 23 в редакції Закону № 2122-IX від 15.03.2022}
Особи з інвалідністю, а також особи, зазначені в абзацах четвертому - дванадцятому частини першої цієї статті, у зазначений період можуть бути призвані на військову службу за їхньою згодою і тільки за місцем проживання.
{Статтю 23 доповнено новою частиною згідно із Законом № 2122-IX від 15.03.2022}
Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:
здобувачі фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти;
{Абзац другий частини статті 23 в редакції Закону № 2745-VIII від 06.06.2019}
наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають вчене звання та/або науковий ступінь, і педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти, за умови що вони працюють відповідно у закладах вищої чи фахової передвищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки;
{Абзац третій частини статті 23 в редакції Закону № 2745-VIII від 06.06.2019}
жінки та чоловіки, чиї близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати, дід, баба або рідний (повнорідний, неповнорідний) брат чи сестра) загинули або пропали безвісти під час проведення антитерористичної операції з числа:
{Частину доповнено абзацом четвертим згідно із Законом № 1387-VIII від 31.05.2016}
військовослужбовців або працівників утворених відповідно до законів України військових формувань, що захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення;
{Частину доповнено абзацом п’ятим згідно із Законом № 1387-VIII від 31.05.2016}
працівників підприємств, установ, організацій, які залучалися до забезпечення проведення антитерористичної операції та загинули або пропали безвісти під час забезпечення проведення антитерористичної операції безпосередньо в районах та у період її проведення;
{Частину доповнено абзацом шостим згідно із Законом № 1387-VIII від 31.05.2016}
осіб, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, за умови що в подальшому такі добровольчі формування були включені до складу утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів;
{Частину доповнено абзацом сьомим згідно із Законом № 1387-VIII від 31.05.2016}
осіб, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах її проведення у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, але в подальшому такі добровольчі формування не були включені до складу утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів, і виконували завдання антитерористичної операції у взаємодії з утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями та правоохоронними органами.
{Частину доповнено абзацом восьмим згідно із Законом № 1387-VIII від 31.05.2016}
{Статтю 23 доповнено новою частиною згідно із Законом № 1575-VII від 03.07.2014; із змінами, внесеними згідно із Законом № 277-VIII від 07.04.2015; в редакції Закону № 570-VIII від 01.07.2015}
Особи, зазначені в абзацах четвертому - восьмому частини другої цієї статті, у зазначений період можуть бути призвані на військову службу за їхньою згодою.
{Статтю 23 доповнено новою частиною згідно із Законом № 1387-VIII від 31.05.2016}
Не підлягають призову на військову службу під час часткової мобілізації протягом шести місяців з дня звільнення з військової служби військовозобов’язані з числа громадян, які проходили військову службу за призовом під час мобілізації та були звільнені зі служби у запас (крім військовослужбовців, зарахованих на службу у військовому оперативному резерві першої черги). Такі особи у зазначений період можуть бути призвані на військову службу за їх згодою.
{Статтю 23 доповнено частиною згідно із Законом № 259-VIII від 18.03.2015; із змінами, внесеними згідно із Законом № 413-VIII від 14.05.2015}
Якщо буде потрібна моя допомога, звертайтеся через кнопку зеленого кольору "Звернутися".
При зверненні вказуйте свою е-пошту, по якій з Вами можна зв'язатися.
ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеСергій!
Тепер у продовження своїї відповіді більш конкретно щодо ІТ -ішніків...
На даний момент, бронювання ІТ-спеціалістів відбувається за загальною процедурою, що застосовується до всіх українських компаній, незалежно від напрямку їх діяльності. Судячи з відгуків бізнесу та заяв посадових осіб Мінцифри, вже напрацьований непоганий досвід бронювання персоналу саме в ІТ-галузі. Так, у своєму нещодавньому інтерв'ю Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров заявив, що всього було заброньовано близько 7 тисяч спеціалістів в галузі ІТ, а зверталася Мінцифри до Міністерства оборони щодо бронювання 25 тисяч спеціалістів (дані актуальні на момент згаданого інтерв'ю).
Як я і казав у першій відповідіроцедура бронювання військовозобов'язаних встановлена постановою КМУ від 03 березня 2022 року № 194 («Постанова»). Вона значно розширює можливості для бронювання працівників порівняно із ЗУ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» («Закон»), який зазначає, що бронювання працівників допускається лише для підприємства, якому встановлено мобілізаційні завдання (замовлення), що доводяться до нього на підставі мобілізаційних планів та договорів. Постанова ж значно розширює цей критерій, вказуючи, що бронювання можливе для підприємств, які задовольняють потреби Збройних Сил, інших військових формувань, населення. Тобто для того, щоб податися на бронювання працівників ІТ-компанія не обов'язково повинна мати спеціальний договір з державним органом щодо виконання мобілізаційного завдання (це дуже рідкісні випадки на практиці), а достатньо надати свідчення того, що вона, наприклад, певним чином допомагає ЗСУ чи населенню.
Процедура бронювання визначена у Постанові та може бути умовно розділена на наступні послідовні кроки:
1. Компанія готує пропозицію з переліком працівників, яких вона просить забронювати. Пропозиція готується строго за формою та змістом, встановленими у додатку до Постанови. Туди вносяться, серед іншого, такі дані щодо спеціалістів, які пропонуються до бронювання як їх ПІБ, військове звання, займана посада, а також інформація про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки (колишні військкомати), де вони стоять на військовому обліку. Разом з пропозиціями компанія готує в довільній формі письмове обґрунтування щодо виконання нею завдань із задоволення потреб ЗСУ, інших військових формувань, населення. Законодавство не містить жодних вимог, що мають міститися в такому обґрунтуванні. З досвіду рекомендуємо наводити в обґрунтуванні будь-які відомості, що свідчать про підтримку компанією ЗСУ чи населення (інформацію про донати, пожертви, соціальні програми підтримки вимушених переселенців, інформаційну підтримку тощо). Не зайвим буде зазначити про те, що компанія є платником податків, які надходячи у бюджет в подальшому можуть бути використані на потреби боротьби з ворогом, та надати інформацію про розмір сплачених податків (хоч, на нашу думку, це не може бути єдиним аргументом в обґрунтуванні).
2. Надалі пропозиція з обґрунтуванням надається профільному регулятору, яким у випадку ІТ-індустрії є Мінцифри. На практиці знаємо, що деякі ІТ-компанії подають свої пропозиції через регіональні ІТ-кластери чи інші об'єднання (наприклад, ІТ-асоціації), учасниками яких вони є. Останні консолідують такі пропозиції і обґрунтування і надсилають їх до Мінцифри одним поданням/пакетом. Такий варіант є можливим, але не обов'язковим (тобто ІТ-компанія може звернутися щодо бронювання до Мінцифри напряму).
3. Мінцифри погоджує пропозицію з Міноборони.
4. Погоджена Міноборони пропозиція далі подається Мінцифри до Мінекономіки. Мінекономіки протягом одного робочого дня ухвалює рішення, в якому вказує строк дії бронювання (відстрочки від призову), який не може перевищувати шість місяців. Копія рішення надсилається Міноборони та Мінцифри. Останнє видає ІТ-спеціалісту, щодо якого було надано рішення про відстрочку від призову, витяг з наказу Мінекономіки.
5. Міноборони організовує через Генеральний штаб Збройних Сил доведення в одноденний строк до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки витягів з наказів Мінекономіки.
Нижче зазначимо кілька ключових моментів які потрібно мати на увазі при підготовці пропозиції для бронювання.
Хто з айтишників не підлягає бронюванню?
- Особи, які не мають статусу військовозобов'язаного (наприклад, жінки які не мають військово-облікової спеціальності та не включені до військового обліку, чи чоловіки, які виключені з військового обліку через досягнення граничного віку чи за станом здоров'я);
- Військовозобов'язані, які мають дефіцитні військово-облікові спеціальності, які зазначені у листі Міноборони від 11 березня 2022 року № 220/1469.
- Військовозобов'язані, які вже мають відстрочку від призову на іншій законній підставі (наприклад, чоловіки на утриманні яких є троє та більше дітей тощо). Про це чітко зазначає Мінекономіки у своєму листі 8 березня 2022 № 2714-20/9420-03.
- Бронювання можливе лише щодо військовозобов'язаних, які раніше проходили військову службу (узагальненого листа Міноборони з цього приводу в публічному доступі немає, але це згадується в його рішення щодо погодження поданих на бронювання пропозицій). Нагадаємо, що ЗУ «Про військовий обов'язок і військову службу» визначає наступні види військової служби:
Таким чином, якщо військовозобов'язаний не проходив жодного з цих видів військової служби, отримати бронювання для нього не вдасться.
Підсумовуючи, можу надати наступні рекомендації для Вашої ІТ-компанії:
- точно дотримуватися форми, встановленої додатком до Постанови при підготовці пропозицій з переліком спеціалістів, яких ви хочете забронювати;
- включати туди лише тих спеціалістів, які з огляду на займані ними посади дійсно є ключовими для підтримки бізнесу компанії (другорядні адміністративні чи суто технічні посади включати туди не варто);
- уважно перевіряти документи військового обліку тих спеціалістів, яких ви плануєте включити в пропозиції для бронювання та переконатись, що вони не будуть містити тих, хто бронюванню не підлягає;
- максимально чітко підготувати обґрунтування з наведенням конкретних прикладів, як ваша компанія «задовольняє потреби Збройних Сил, інших військових формувань, населення» та наданням підтверджуючих документів (загальні тези про важливість ІТ-галузі для економіки країни самі по собі для цього не достатні).
За потреби звертайтесь особисто! Вдачи!
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
Доброго дня!
якщо навіть Знятий з обліку за строковою службою(в мирний час), не означає , що вас виключили і з резервістів.
повинно бути - виключений з військового обліку взагалі(підгрупа А за Вашою статтею розкладу хвороб) , та підстава , що ви зазначили може свідчити лише про відстрочку, якщо комісія ВЛК не встановить поліпшення у здоров ї.
тому або за результатами ВЛК Вас визнають непридатним з виключенням з обліків і строкової служби і резерву , дві окремі постанови, або домагайтеся відстрочки на основі діагнозу.
---
Якщо працюєте (бронювання)
Скажіть вашому директору нехай видасть наказ по підприємству про бронювання робітників для виконання суспільно-корисної роботи в умовах мобілізації від імені підприємства - волонтери.
Роздати цей наказ призовникам , вони подають його до тцк сп і їх беруть на спец військовий облік дають посвідчення та довідку про відстрочку від мобілізації з цією метою (для суспільно-корисних робіт).
Серед іншого можете знайти на фейсбук Ганну Маляр – заступник Міністра оборони України можливо вона зможе допомогти Вашому чоловікові.
Окремо зазначу, що виключення можуть стосуватися тільки осіб, визначених законодавством.
Зокрема тих, які мають: ( Вам необхідно у ТЦК та СП у регіоні перебування отримати одну з таких довідок за підписом начальника)
посвідчення про відстрочку від призову та повідомлення про зарахування на спеціальний військовий облік, (заброньований за погодженням з Мінекономіки, установою , організацією, для суспільно -корисної допомоги) або
висновок військово-лікарської комісії про непридатність ( з виключенням з обліку повністю , взагалі)
Крім того обмеження не стосуються осіб:
на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18 років, або
які самостійно виховують дитину (дітей) віком до 18 років, або
на утриманні яких є дитина з інвалідністю., або особа з інвалідністю до 23 років.
А також тих, хто є:
усиновителем
опікуном, або
чиї близькі родичі загинули або зникли безвісти під час проведення антитерористичної операції. та під час дії воєнного стану.здобувачі фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за кордоном за денною або дуальною формами здобуття освіти (студенти, слухачі).водії, які заброньовані для здійснення міжнародних вантажних перевезень, перевезень для потреб Збройних Сил України, медичних вантажів та вантажів гуманітарної допомоги, відповідно до визначеного порядку;люди з інвалідністю та особи, що їх супроводжують.Особи, що зайняті доглядом за особами , що його потребують згідно висновку ЛКК (внаслідок когнітивних порушень здоров я)
які виїхали до інших держав на постійне місце проживання, що відповідно документально підтверджено.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеВітаю!
1.
В Україні зараз немає законного способу отримати відстрочку чи звільнитися від служби в армії на підставі роботи в ІТ-індустрії.
Рекомендаційний лист міністра цифрової трансформації Михайла Федорова, в якому він закликав владу обмежити мобілізацію співробітників IT-компаній, які дають відсіч російській агресії у кіберпросторі, не є достатньою підставою для звільнення айтішників від призову.
В умовах воєнного стану бронювати військовозобов’язаних можуть органи державної влади, компанії, установи, організації, які задовольняють потреби Збройних сил, інших військових формувань, населення.
В середині березня міністр цифрової трансформації Михайло Федоров опублікував лист, де закликав не мобілізувати до ЗСУ IT-фахівців. Він має тільки рекомендаційний характер, але може бути підставою для бронювання айтівців.
На даний момент законодавчого механізму для компаній із бронювання IT-фахівців не існує, хоча робота над його створенням ведеться.
ЗАРАЗ МОЖЛИВИЙ ТАКИЙ АЛГОРИТМ:
Насамперед компанія має подати в Мінцифру перелік спеціалістів, яких пропонує бронювати, з обґрунтуванням, що може містити:
Далі Мінцифра передає ці списки на погодження Міноборони, а після – у Мінекономіки. Остаточне рішення щодо відстрочки спеціаліста ухвалює Мінекономіки. Але бронювання – це не повне звільнення від військового обов’язку, а лише відстрочка від призову максимум на шість місяців.
На практиці є випадки, коли IT-фахівці приходили до військкомату, посилалися на лист (Михайло Федорова), як на певну підставу для відстрочення їхнього призову, але отримували протилежну реакцію та були МОБІЛІЗОВАНІ.
Не можуть гарантувати відстрочку від армії також обіцянки місцевої влади "забронювати" IT-співробітників, які переїхали в їхні регіони. Зокрема, такі обіцянки з боку Закарпатської обласної військової адміністрації (ОВА) мають умовну законність та позбавлені будь-яких гарантій – адже "IT-спеціальності не входять до переліку критичних індустрій, передбачених українським законодавством.
Зараз не лише Мінцифри, а й асоціація IT Ukraine у співпраці з Міністерством оборони та іншими представниками влади допомагає готувати проект нормативного документа, який би врегулював механізм бронювання окремих IT-фахівців від військової служби.
Щоправда, навіть у разі прийняття такого документа навряд чи йтиметься про повне звільнення всіх айтішників від мобілізації. У всякому разі, у спільному листі IT Ukraine та локальних кластерів до влади були "пропозиції конструктивного вирішення ситуації, що склалася на перетині потреб IT-індустрії та армії.
Найбільша проблема, яка зараз є на практиці – це паніка і незнання своїх прав та обов’язків людьми. На жаль, цим користуються працівники військкоматів – аби вирішити свої виробничі задачі. Тому важливо знати, як виглядає процедура мобілізації за законом.
Процедура мобілізації
Також є непоодинокі випадки “спрощеного” медогляду для переселенців, які стають на облік в містах на заході України.
Тому є сенс спокійно і ввічливо вимагати від чиновників таки дотримуватися ваших прав. Ми живемо в правовій державі.
2.
Бронювання військовозобов’язаних, які перебувають у запасі, здійснюється в мирний та у воєнний час з метою забезпечення функціонування органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, а також підприємств, установ і організацій в особливий період (статт 24 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" ).
Бронюванню підлягають військовозобов’язані, які працюють в органах державної влади, інших державних органах, органах місцевого самоврядування та на підприємствах, в установах і організаціях, яким встановлено мобілізаційні завдання (замовлення), у разі, якщо це необхідно для забезпечення функціонування зазначених органів та виконання мобілізаційних завдань (замовлень). Такі військовозобов’язані не підлягають прийняттю на службу у військовому резерві.
На військовозобов'язаних, які підлягають бронюванню за переліками посад та професій, військовими комісаріатами за місцем розташування підприємств оформлюються посвідчення про відстрочку від призову та повідомлення про зарахування на спеціальний військовий облік.
З питань, що пов'язані з бронюванням військовозобов'язаних за підприємствами, останні звертаються до міністерств, відомств, обласних державних адміністрацій та до військових комісаріатів за місцем знаходження підприємств.
В умовах правового режиму воєнного стану бронювання військовозобов’язаних за органами державної влади, іншими державними органами, а також підприємствами, установами, організаціями, які задовольняють потреби Збройних Сил, інших військових формувань, населення, здійснюється у порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2022 року № 194 "Деякі питання бронювання військовозобов’язаних в умовах правового режиму воєнного стану".
Організація, порядок, обсяги та переліки посад і професій військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню на період мобілізації та на воєнний час регулюються, зокрема постановою Кабінету Міністрів України від 04 лютого 2015 року № 45 "Про затвердження Порядку бронювання військовозобов'язаних за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування та підприємствами, установами і організаціями на період мобілізації та на воєнний час" (для службового користування) та розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2015 року № 493 "Про затвердження переліків посад і професій військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню на період мобілізації та на воєнний час".
Увага! Відповідно до листа Міністерства оборони України від 11 березня 2022 року № 220/1469 Головнокомандувачем Збройних Сил України прийнято рішення щодо заборони бронювання військовозобов'язаних, які мають нижчезазначені дефіцитні для Збройних Сил України військово-облікові спеціальності:
рядового, сержантського та старшинського складу:
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Добрий день, Сергій!
САМЕ БРОНЮВАННЯ Є МОЖЛИВИМ ЧЕРЕЗ Міністерство та Комітет цифрової трансформації України, АЛЕ ЦЕ ЩЕ ЗАЛЕЖИТЬ ВІД ВАШОЇ ВІЙСЬКОВО-ОБЛІКОВОЇ СПЕЦІАЛЬНОСТІ.
ЩОДО БРОНЮВАННЯ:
Органи державної влади, інші державні органи подають Міністерству економіки погоджені Міністерством оборони пропозиції щодо бронювання військовозобов’язаних у відповідних сферах управління, галузях національної економіки, на підприємствах, в установах і організаціях за формою згідно з додатком 1 в друкованій формі та/або в електронній формі з відповідним обґрунтуванням.
Міністерство економіки узагальнює подані органами державної влади, іншими державними органами пропозиції щодо бронювання військовозобов’язаних і протягом одного робочого дня приймає відповідне рішення та надсилає його копію Міністерству оборони, а також зазначеним органам.
У рішенні Міністерства економіки зазначається строк дії відстрочки, який не може перевищувати шість місяців.
Також порядок тут:
5_Додаток_лист_Мінекономіки (1).pdf
6_Додаток_лист_Міноборони (1).pdf
ВСЕ ПРО БРОНЮВАННЯ ПРАЦІВНИКІВ В ПЕРІОД МОБІЛІЗАЦІЇ ТА ВОЄННОГО СТАНУ:
ЩОДО ВІДСТРОЧКИ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ:
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1993, № 44, ст.416):
Про мобілізаційну підготовк... | від 21.10.1993 № 3543-XII (rada.gov.ua)
"Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації
Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:
заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;...".
ТАК, ВАМ ТРЕБА ЗВЕРНУТИСЯ ДО ТЦКСП (ВІЙСЬККОМАТУ), РАЗОМ З ТАКИМИ ДОКУМЕНТАМИ:
- ПАСПОРТОМ ГР.УКРАЇНИ, ІДЕНТИФІКАЦІЙНИМ КОДОМ (ОРИГІНАЛИ І КОПІЇ), ТИМЧАСОВИМ ПОСВІДЧЕННЯМ, КОПІЯМИ ДОКУМЕНТІВ ЩОДО БРОНЮВАННЯ (ВИТЯГОМ З НАКАЗОМ ТОЩО),
- ДЕ:
1) СТАТИ НА ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК (ЯКЩО ВИ НА НЬОМУ НЕ ПЕРЕБУВАЄТЕ);
2) ПРОЙТИ ВЛК;
3) ОТРИМАТИ ВІДСТРОЧКУ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ У ВИГЛЯДІ ВІДМІТКИ У ТИМЧАСОВОМУ ПОСВІДЧЕННІ;
4) ОТРИМАТИ ПОСВІДЧЕННЯ ПРО ВІДСТРОЧКУ ВІД ПРИЗОВУ НА ВІЙСЬКОВУ СЛУЖБУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ;
5) ОТРИМАТИ ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО СПЕЦІАЛЬНИЙ ОБЛІК;
6) ДОВІДКУ ТЦКСП (ВІЙСЬККОМАТУ) ПРО ТЕ, ЩО ВИ МАЄТЕ ВІДСТРОЧКУ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ ТА НА ПЕРЕТИН КОРДОНУ (ДЛЯ ДЕРЖАВНОЇ ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ).
ЩОДО ПЕРЕТИНУ КОРДОНУ:
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А від 27 січня 1995 р. N 57 Київ
Про затвердження Правил перетинання державного кордону громадянами України:
Про затвердження Правил перетинан... | від 27.01.1995 № 57 (rada.gov.ua)
ПРАВИЛА перетинання державного кордону громадянами України:
«1. Ці Правила визначають порядок перетинання громадянами України державного кордону. 2-6.Уразі введення на території України надзвичайного або воєнногостануправонаперетин державного кордону, крім осіб, зазначенихупунктах2-1та2-2цих Правил, також мають інші військовозобов’язані особи, які не підлягають призову на військову службупідчасмобілізації.Цянормане поширюється на осіб, визначенихв абзацах другому - восьмому частини третьої статті 23 ЗаконуУкраїни"Промобілізаційнупідготовкутамобілізацію" ( 3543-12 )».Що підтверджується Державною прикордонною службою України на сторінці:
- ЯК ВИДНО З ПОВІДОМЛЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ:
"Перетинання державного кордону під час правового режиму воєнного стану. Питання-відповідь:Перетинання державного кордону під час правового режиму воєнного стану. Питання-відповідь (dpsu.gov.ua)25 липня 2022 15:59
Порядок бронювання встановлений постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2022 № 194 «Деякі питання бронювання військовозобов’язаних в умовах правового режиму воєнного стану».
Для підтвердження підстав щодо перетинання державного кордону України на виїзд з території України, крім документів, зазначених у статті 2 Закону України «Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України» особа має подати також:
витяг з наказу Міністерства економіки (згідно з пунктом 5 постанови Кабінету Міністрів України від 03.03.2022 № 194);
документи про відрядження такої особи за кордон.
Законодавство України не покладає на Державну прикордонну службу України обов’язку ведення вичерпного переліку документів, необхідних для перетину державного кордону».
У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку "ЗВЕРНУТИСЯ" (З ПРАВОЇ ВІД ФОТО СТОРОНИ).
Всього доброго!
Адвокат, г. Ровно
Доброго Дня
Щодо вашого питання
Офісу Дія City не приймає рішення щодо бронювання спеціалістів айтівців.
Дія City лише первинно перевіряють документи від компанії, а потім передають їх до Міноборони й Мінекономіки. Ця процедура наразі триває близько трьох тижнів, хоча спочатку терміни були довшими.
ІТ-компанія може забронювати суто найманих працівників, які працюють за трудовим договором або контрактом. Це встановлено ст. 25 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію». Тільки «статусу» найманого працівника недостатньо. Оскільки бронюють працівників тих компаній, яким встановлено мобілізаційні завдання та які задовольняють потреби Збройних сил України, інших військових формувань, населення. Відповідно ці обставини повинні підтверджуватися доказами (наприклад, документи про розробку програмного забезпечення до техніки для підрозділів ЗСУ, для управління ракетними підрозділами тощо).
Варто звернути увагу і на винятки. Є певні випадки, за яких не бронюють працівників, а саме якщо працівник: має відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з інших підстав; має дефіцитну для Збройних сил України військово-облікову спеціальність. Також нам відомі рішення про відмову у бронюванні осіб, які раніше не проходили військову службу. Хоча документального підтвердження такої підстави для відмови не знайдено. Можливо, це пов’язано з тим, що вона зафіксована на рівні листів і роз’яснень Міністерства оборони України.
Успіхів
Адвокат, г. Киев, 16 лет опыта
Доброго дня, Сергій!
В цілому так. Але є багато але, які пов'язані не з вами особисто, а з вашим роботодавцем та отриманням ним мобілізаційного завдання.
Можете бути певні, що саме ви та ваша військова кафедра не є перешкодою.
Звертайтесь.