Задайте питання юристу

836 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

30 жовтня 2022, питання №75111 250₴

Открытие ФОПа из-за границы

Здравствуйте!
Нахожусь в Польше уже полгода, получена защита, есть PESEL.
Работаю удаленно, сейчас по работе понадобилось открыть ФОП.
Вопрос в следующем - если я открываю его удаленно (пока нахожусь в Польше) будут ли какие-то проблемы с этим?
Я слышал, что если находишься заграницей более 6 месяцев, то при открытии ФОПа нужно платить налоги именно стране, где ты находишься. Услуги по ФОПу будут предоставляться только на территории Украины.

Відповіді юристів (7)

    Промський Євгеній Сергійович
    100%
    Промський Євгеній Сергійович рік тому

    Адвокат, м. Київ, 4 роки досвіду

    Добрый день!

    Можете открыть ФОП удаленно через портал "Дія" https://diia.gov.ua/services/reyestraciya-fop. Никаких проблем из-за вашего нахождения в Польше не будет.

    По поводу налогообложения:

    Налоговая служба Польши не имеет доступа к данным о доходах украинских военных беженцев, которые дистанционно работают на украинских работодателей, а декларирование – добровольное.

    Дело в том, что отсутствует обмен информацией о счетах граждан между обеими странами.

    Украина для вступления в ЕС должна внедрить международный стандарт автоматического обмена информацией о финансовых счетах граждан между украинскими и зарубежными налоговыми органами (CRS, Common Reporting Standard). Это необходимо для осуществления налогообложения доходов граждан.

    К этому стандарту присоединились 100 стран, в том числе страны Евросоюза. Украина планировала его внедрить еще два года назад. Минфин Украины планирует имплементацию автоматического обмена информацией о счетах граждан с налоговыми других стран на конец 2022 года.

    Однако первый обмен информацией о счетах может быть осуществлен после окончания военного положения.

    Таким образом, государство Польши не узнает о вашей деятельности в качестве ФОП и получение оплат на ваш украинский банковский счет.

    При возникновении дополнительных вопрос нажимайте кнопку "Обратиться". Буду рад помочь.

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня. Встановіть Додаток Дія.

    Як отримати послугу Онлайн

    1. Вам знадобиться електронний підпис (кваліфікований електронний підпис).

    2. Зареєструйтеся чи авторизуйтеся (якщо вже зареєстровані) у кабінеті громадянина на diia.gov.ua за допомогою електронного підпису.

    3. Заповніть онлайн-форму на отримання послуги.

    4. Заповнену заяву на реєстрацію ФОП буде перевірено та автоматично надіслано до ЄДР для проведення державної реєстрації в автоматичному режимі без участі державного реєстратора.

    5. Якщо ви обрали систему оподаткування (як загальну, так і спрощену), то відповідні відмітки проставляються в заяві про державну реєстрацію. Заява автоматично буде направлена до податкової за місцем вашої реєстрації або за місцем провадження господарської діяльності.

    6. Якщо ви ще не обрали систему оподаткування, короткий тест нижче допоможе вам визначитися.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    Айвазян Юрий Климентьевич рік тому

    Адвокат, м. Миколаїв, 32 роки досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Доброго дня, Вікторе!

    Відкрити ФОП Ви легко зможете за допомогою електронного додатку Дія (для того зовсім необов'язково знаходитись в Україні).

    До неданього часу додаток у зв'язку з війною не працював, але нещадавно на своїй ФБ-сторінці Дія повідомила, що найшвидша у світі реєстрація бізнесу знову працює. Реєстри тимчасово були вимкнені з міркувань безпеки.

    Наразі Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань знову працює. Тож зареєструвати ФОП та обрати загальну чи спрощену систему оподаткування можна у три кроки.

    Щоб відкрити ФОП на порталі Дія необхідно:

    Перейти на сторінку реєстрації та авторизуватися

    Заповнити онлайн-форму

    Перевірити та підвердити дані електронним підписом (або там же в Дії оформити Дія-підпис).

    От і все!

    Заяву буде перевірено та надіслано до ЄДР для реєстрації в автоматичному режимі — без участі державного реєстратора. Перевірка триватиме до 2 секунд. Результат послуги можна переглянути в кабінеті громадянина на порталі Дія. Також буде надіслано відповідний лист на вашу е-пошту.

    ДПС отримає цю інформацію від додатку Дія автоматично, й Ви станете платником податків.

    Так само через Дію можна платити і податки.

    Відкрити рахунок віддалено Ви в будь-якому українському банку.

    Крім того Вам варто знати, з 17 березня 2022 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» № 2120–IX від 15 березня 2022 року («Закон 2120»).

    Закон 2120 вносить суттєві зміни до правил оподаткування в Україні у зв’язку з воєнним станом.

    У відповідно з цим законом з 1 квітня 2022 року фізичні особи-підприємці та юридичні особи, в яких протягом попереднього календарного року обсяг доходу не перевищує 10 мільярдів гривень, мають можливість перейти на сплату єдиного податку третьої групи за ставкою 2 % із урахуванням таких особливостей:

    до таких платників єдиного податку не застосовуються будь-які обмеження щодо кількості найманих працівників;

    платники єдиного податку не є платниками ПДВ;

    податкові зобов’язання сплачуються щомісячно до 15 числа за підсумками попереднього місяця;

    податкова звітність подається щоквартально у строки, передбачені для квартальної звітності.

    При цьому не зможуть стати платниками єдиного податку суб’єкти господарювання, що займаються:

    організацією та проведенням азартних ігор, лотерей та парі;

    обміном іноземної валюти;

    виробництвом, експортом, імпортом та продажем підакцизних товарів;

    видобутком та реалізацією корисних копалин;

    певними видами фінансової діяльності, зокрема страхові (перестрахові) брокери, банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, страхові компанії, інвестиційні фонди і компанії тощо.

    Також не можуть бути платниками єдиного податку представництва, філії, відділення та інші відокремлені підрозділи юридичної особи, що не є платником єдиного податку, а також фізичні та юридичні особи – нерезиденти України.

    Для переходу на спрощену систему оподаткування платник податків має подати заяву до контролюючого органу за своєю податковою адресою до останнього числа місяця, що передує календарному місяцю, з якого планується перехід на спрощену систему оподаткування.

    Оскільки Ви знаходитесь в Польщі, тобто за кордоном, то Вам також треба орієнтуватись в питаннях подвійного оподаткування. З Польщею така угода в України є.

    Українці, які перебувають за кордоном понад 183 дні можуть навіть не знати про те, що їх визначили податковими резидентами іншої країни. Кому саме загрожує подвійне оподаткування?

    Подвійне оподаткування: про що йдеться?

    За даними ООН, на початок жовтня близько 4,2 мільйона українців уже отримали тимчасовий прихисток у країнах ЄС. Через активізацію ракетних ударів по критичній інфраструктурі ця цифра може зрости з настанням холодів.

    Європейські країни зуміли впоратися з напливом українських біженців та забезпечили їх гуманітарною допомогою, житлом та навіть соціальними виплатами. Однак вже найближчим часом багатьом з них, ймовірно, доведеться заплатити за гостинність країн, які їх прийняли.

    Наприкінці серпня спливло пів року від часу, як перші біженці виїхали з України. Ті з них, які весь цей час жили в одній й тій же країні ЄС, ризикують найближчим часом отримати статус податкових резидентів та обов’язок сплатити додаткові податки.

    Для громадян, які проживають за кордоном, але продовжують працювати на українські компанії, це означає, що з отриманої зарплати доведеться заплатити податки двічі: в український бюджет та в бюджет приймаючої країни.

    Що означає статус податкового резидента? Скільки українським біженцям доведеться заплатити податків за кордоном та як уникнути подвійного оподаткування?

    Коли виникає необхідність платити податки?

    Так чи інакше, а податки сплачують всі. За офіційно працевлаштованих, податки платить роботодавець (податковий агент), а ФОПи та самозайняті особи сплачують їх самостійно.

    Але цей обов’язок стосується не лише українців. Податки в Україні сплачують й іноземці, які тут працевлаштовані або постійно проживають. Цей обов’язок поширюється також на тих іноземців, які отримують доходи не в Україні від своїх роботодавців, проте які проживають тут тривалий час.

    Аналогічно це правило поширюється й на українців, які виїхали за кордон: обов’язок платити податки у приймаючій державі виникає навіть без зміни громадянства чи отримання будь-якого іншого статусу у новій країні проживання.

    "У цьому контексті існує два незалежних один від одного поняття: громадянство та податкове резидентство. Якщо людина виїхала, наприклад, до Польщі, то вона може стати податковим резидентом цієї країни навіть без отримання там громадянства.

    Відтак, у неї може виникнути обов’язок сплачувати там податки навіть з отриманих в Україні доходів, з яких вже сплатили податки до українського бюджету.

    Що таке податкове резидентство?

    Простими словами, податкове резидентство – це статус особи, яка проживає у певній країні, що передбачає обов’язок саме у цій країні сплачувати податки з усіх доходів.

    "Загальний принцип податкового резидентства передбачає, що всі резиденти країни підлягають у ній оподаткуванню стосовно абсолютно всіх своїх доходів – як тих, що отримуються на території цієї країни, так і за її межами", – пояснює керуючий партнер адвокатського об’єднання "Місечко та партнери" Володимир Місечко.

    Отже, отримавши статус податкового резидента, українські біженці за кордоном повинні сплачувати податки до бюджету приймаючої сторони навіть зі своїх зарплат, навіть якщо, з них вже сплачено податки в Україні.

    Це ж саме стосується доходів ФОПів та самозайнятих осіб: якщо джерело їхнього доходу в Україні, а самі вони проживають за кордоном, то крім сплаченого єдиного податку вони повинні заплатити податок на дохід у країні проживання.

    Коли особа отримує статус податкового резидента?

    У різних країнах світу статус податкового резидента настає за різних умов. Найпоширеніша з них – проживання у приймаючій країні протягом тривалого періоду. Як правило, пів року або 183 дні.

    "У більшості країн першою підставою для набуття податкового резидентства є наявність власного або орендованого житла, в якому особа зазвичай проживає.

    Якщо таке житло є у двох країнах, тоді визначення податкового резидентства особи проводиться на основі інших критеріїв, і до них відносяться тісні сімейні та економічні зв’язки, знаходження в країні понад 183 календарних дні, громадянство та інше", – зазначає керуюча партнерка юридичної компанії GLS Ольга Черевко.

    Важливим критерієм, за яким особа отримує статус податкового резидента, є наявність так званого "центру життєвих чи економічних інтересів" у певній країні. Забігаючи наперед, якщо центр ваших економічних інтересів знаходиться в Україні, то, як правило, це є достатньою підставою для того, аби не платити податки з доходів за кордоном.

    "Центр життєвих інтересів може охоплювати різноманітні аспекти – від кількості днів перебування в країні, володіння майном, наявності роботи до відвідування школи чи дитсадка дітьми, чи відвідування спортивного залу. Де центр життєвих інтересів, там і сплата податків", – пояснюють юристи Європейської бізнес асоціації.

    Центр економічних інтересів у особи виникає у тій країні, до якої вона найбільш тісно прив’язана як економічно, так і соціально.

    Як правило, центр економічних інтересів особи знаходиться у тій країні, де вона має:

    ⇒ постійне місце проживання;

    ⇒ офіційне місце роботи;

    ⇒ зареєстрований бізнес (чи ФОП);

    ⇒ відкриті банківські рахунки;

    ⇒ регулярну сплату податків та комунальних платежів;

    ⇒ тісні родинні зв’язки;

    ⇒ місце, у якому постійно навчається неповнолітня дитина цієї особи (садочок, школа чи ВНЗ);

    ⇒ абонементи до спортзалів, басейнів, секцій тощо.

    На скільки більше доведеться заплатити?

    Звання податкового резидента однієї з європейських країн може дорого обійтися українським переселенцям, адже з усіх доходів їм доведеться заплатити доволі великі податки.

    Порівняно з країнами Західної Європи, українські ставки податків доволі посередні. Так, з отриманої в Україні зарплати до державного та місцевого бюджетів сплачується 18% податку на доходи фізичних осіб та 1,5% військового збору. Додатково роботодавець сплачує 22% ЄСВ.

    У західних країнах фізичні особи сплачують набагато вищі податки, розмір яких може перевищувати половину доходу. Варто зазначити, що у більшості країн ЄС діє прогресивна система оподаткування. Тобто, чим меншим є розмір отриманого доходу, тим меншою є ставка податку, яка до нього застосовується

    Проте, навіть застосування знижених ставок податків до відносно невеликих в масштабах країн ЄС доходів все одно є додатковим тягарем для бюджету українського переселенця. У разі ж, якщо особа проігнорує вимоги податкової про сплату податків, то у ЄС їй загрожують штрафи та навіть кримінальна відповідальність.

    Як іноземні податкові стягуватимуть податки?

    Українці, які перебувають за кордоном вже понад 183 дні можуть навіть не знати про те, що іноземний податковий орган визначив їх податковими резидентами своєї країни. Все тому, що податковий період, за який необхідно буде здійснювати сплату податків, у більшості країн прирівнюється до року.

    Іншими словами, про необхідність сплачувати податки в іншій державі людина може дізнатися вже у 2023 році, на етапі, коли місцевий податковий орган виставить їй претензію на погашення податкового боргу.

    Тож не дивно, що наразі нічого не відомо про випадки подвійного оподаткування доходів українців, які виїхали за кордон на початку великої війни, попри те, що 183 дні їхнього перебування у новій країні вже минули.

    "Необхідність оскаржувати своє податкове резидентство в українських біженців виникне лише під час податкових спорів щодо нарахованих податків. Поки що у нашій юридичній практиці таких кейсів не було", – зазначає Віталій Смердов.

    Крім цього, в іноземних податкових органів небагато способів дізнатися про доходи українців, на які можна нарахувати податки. Особливо коли джерело цих доходів – зарплати від українських роботодавців, які надходять на рахунки в українських банках.

    Звідки іноземна податкова знає про доходи українців?

    Доходи, про які іноземні податківці точно матимуть повну інформацію та на які нарахують податки, як правило, включають доходи від продажу українцями свого майна за кордоном.

    Якщо, наприклад, біженець продає автомобіль в країні перебування, інформацію про угоду податкові органи можуть отримати від реєстраційних центрів, де проходить оформлення. Або від нотаріуса, якщо угода підлягає нотаріальному посвідченню.

    Інформація щодо зарплат, які біженці отримують від українських роботодавців на рахунки у вітчизняних банках для іноземних податкових органів не доступна. Щоб нарахувати на ці доходи свої податки їм потрібно отримати таку інформацію з України. І на цьому напрямку нещодавно відбулися важливі зміни, які можуть ускладнити життя переселенцям.

    Як трудовим мігрантам отримувати пенсію в Україні та за кордоном

    19 серпня Україна приєдналася до багатосторонньої угоди про автоматичний обмін податковою інформацією (CRS). У майбутньому цей крок призведе до того, що українська податкова в автоматичному режимі надсилатиме всю інформацію про українців, які є податковими резидентами інших країн.

    Проте для того, аби CRS запрацював, уряду та Раді необхідно завершити імплементацію низки документів та законодавства у цій сфері, на що піде певний час.

    "Поки CRS в Україні не запрацював, обмін податковою інформацією може відбуватися на основі багатосторонніх та двосторонніх договорів між країнами. Але надання будь-якої інформації в цьому випадку відбувається не автоматично, а по запиту.

    Навіть коли запрацює CRS, Україна не буде видавати інформацію по тих особах, кого вона вважає податковими резидентами України, а вона вважає такими всіх українців, крім тих, хто виїхав за кордон раніше і пройшов процедури виходу з податкового резидентства України", – наголошує Ольга Черевко.

    Тож існує висока ймовірність того, що мільйонам українців, які виїхали за кордон, вдасться уникнути подвійного оподаткування своїх українських зарплат через брак інформації в іноземного податкового органу. Але повністю покладатися на це все ж не варто.

    Як уникнути подвійного оподаткування своїх доходів за кордоном?

    Аби двічі не сплачувати податки юристи рекомендують українським біженцям спочатку визначитися для себе, де вони планують надалі жити. Виходячи з цього й потрібно буде відстоювати своє податкове резидентство у тій чи іншій країні.

    Якщо вибір впаде на приймаючу країну, то найпростішим способом не сплачувати податки в Україні є працевлаштування на новому місці роботи у новій країні чи переоформлення там свого бізнесу. Під час останнього не варто забувати, що український ФОП чи підприємство потрібно офіційно закрити, погасивши всі борги зі сплати ЄСВ та єдиного податку, та подавши відповідні декларації.

    Якщо ж вибір впаде на користь податкового резидентства України, то найпростішим способом не потрапити під податковий контроль іншої країни є переїзд. Так, якщо змінювати країну свого тимчасового перебування кожні пів року, то іноземні податкові органи не зможуть претендувати на стягнення з неї податків.

    Але варіант з переїздами підходить далеко не всім. Відтак, для того, аби відстояти своє українське податкове резидентство потрібно вступати у суперечку з податковими органами приймаючої країни. Для цього юристи рекомендують підготуватися заздалегідь та вже збирати докази наявності центру економічних інтересів в Україні.

    Серед них можуть бути:

    ⇒ довідка про сплату податків в Україні;

    ⇒ сертифікат податкового резидента України (невдовзі буде доступна в електронному вигляді);

    ⇒ актуальне місце реєстрації (прописка) в Україні;

    ⇒ докази про наявність працюючого ФОПа, зареєстрованого в Україні (документи щодо реєстрації ФОПа та податкові декларації);

    ⇒ довідки про наявність актуальних рахунків в українських банках;

    ⇒ довідки щодо відвідування дитиною особи навчальних закладів в Україні;

    ⇒ квитанції про сплату комунальних платежів тощо.

    Залежно від приймаючої країни, пакета цих документів може бути достатньо для того, аби не сплачувати податки за підсумками 2022 року. Однак надалі уникати сплати податків у країні свого проживання буде складніше.

    Щодо доходів за 2023 рік, то шанси відстояти українське податкове резидентство оцінюю як мінімальні, і українські біженці будуть вимушені сплачувати податки в країні свого проживання.

    Виникнуть питання, натискайте кнопку "звернутись" біля мого профілю. Охоче на них відповім!

    Богачевська Ольга Дмитрівна
    Богачевська Ольга Дмитрівна рік тому

    Юрист, м. Дніпро, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    Вимоги для відкриття ФОП у Польщі:

    • бути повнолітнім;
    • легально перебувати в Польщі. Якщо ви перетнули українсько-польський кордон від 24 лютого 2022 року, вам необхідно протягом 60 діб з моменту перетину кордону зареєструватися у будь-якому організаційному підрозділі гміни. У такому випадку на вас поширюватиметься тимчасовий захист, що дозволяє законно перебувати на території країни протягом 18 місяців;
    • мати номер PESEL.

    Вопрос в следующем - если я открываю его удаленно (пока нахожусь в Польше) будут ли какие-то проблемы с этим?

    Ніяких проблем і цьому не бачу.Я слышал, что если находишься заграницей более 6 месяцев, то при открытии ФОПа нужно платить налоги именно стране, где ты находишься. Услуги по ФОПу будут предоставляться только на территории Украины.

    Ознайомтесь будь ласка із слідуючою інформаціїю https://biz.ligazakon.net/news/211803_yak-ukransk-...

    Як зареєструватися ФОП онлайн

    1. Вам знадобиться електронний підпис (кваліфікований електронний підпис).

    2. Зареєструйтеся чи авторизуйтеся (якщо вже зареєстровані) у кабінеті громадянина на diia.gov.ua за допомогою електронного підпису.

    3. Заповніть онлайн-форму на отримання послуги.

    4. Заповнену заяву на реєстрацію ФОП буде перевірено та автоматично надіслано до ЄДР для проведення державної реєстрації в автоматичному режимі без участі державного реєстратора.

    5. Якщо ви обрали систему оподаткування (як загальну, так і спрощену), то відповідні відмітки проставляються в заяві про державну реєстрацію. Заява автоматично буде направлена до податкової за місцем вашої реєстрації або за місцем провадження господарської діяльності.

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин рік тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Здравствуйте.

    Вам необходимо рассмотреть возможность открытия ФОП для себя это можно сделать несколькими способами:

    Вы можете отослать заявление регистратору по почте ценным письмом с описью вложения.

    Предварительно у нотариуса удостоверить подпись на заявлении.

    Также и с налоговой. В течении 10 дней с момента регистрации на адрес своей налоговой по прописке отослать Заявление на упрощённую систему, если выбрали 3-ю группу, и до конца месяца, если выбрали 2-ю. Тогда упрощенка пойдет со дня вашей регистрации.

    Вот ссылочки на формы заявлений:

    1) заява про державну реєстрацію фізичної особи підприємцем (форма 10 затверджена наказом Мін’юсту України від 18.11.2016 р. № 3268/5);

    2) заява про обрання фізичною особою спрощеної системи оподаткування, форму якої затверджено наказом Мінфіну України від 20.12.2011 р. № 1675

    Отправлять отчёты в налоговую можно через Электронный кабинет плательщика. Для этого нужна будет ЭЦП (Электронная цифровая подпись), созданная в любом Центре сертификации ключей.

    Возможен ещё вариант с доверенностью, уполномочить кого-то в вашем городе, где прописаны.

    Что касается Книги учёта, да, действительно, ее можно не регистрировать пока, НО, в течение 3-х месяцев после окончания карантина ее нужно подать на регистрацию в налоговую. Но данные можно вести в любом удобном для Вас виде ( на бумаге или электронном формате)

    Регистрацию можно пройти онлайн на сайте електронных сервисов Министерства Юстиции Украины или на портале электронных гос услуг - Дия , или воспользоваться сервисом iGOV

    Можно временно проводить деятельность без ФОП.

    Щодо суми штрафу повідомляю:

    Кваліфікація зазначеного правопорушення підпадає під норми ст. 164 Кодексу про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 р № 8073-X.

    Зазначена стаття передбачає накладання штрафу від однієї тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (тобто в сумі від 17000 грн. До 34000 грн.) З конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення, або без такої у разі провадження господарської діяльності без:

    • державної реєстрації як суб’єкта господарювання;
    • отримання ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, яка підлягає ліцензуванню відповідно до закону, чи здійснення таких видів господарської діяльності з порушенням умов ліцензування;
    • отримання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, якщо його одержання передбачене законом (крім випадків застосування принципу мовчазної згоди).

    У той же час такі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за таке саме правопорушення, або пов’язані з отриманням доходу у великих розмірах, тягнуть за собою накладення штрафу від двох тисяч до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (т. е. в сумі від 34000 грн. до 85000 грн.) з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення. Під отриманням доходу у великих розмірах для цілей зазначеної статті розуміється отримання доходу в сумі від однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    При цьому, випадки притягнення до відповідальності особи – зовсім не рідкість. До відповідальності можуть залучити і перукаря, який веде діяльність без реєстрації, і незаконного торговця, і перевізника, який везе чужий вантаж на своєму автомобілі. При цьому, в ряді випадків, фактичні обставини, які супроводжували виявлення такої діяльності не дозволяють довести відсутність в ній систематичності і підприємницького характеру.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Савченко Олександр
    Савченко Олександр рік тому

    Юрист, м. Чернігів, 9 років досвіду

    Добрый день, Виктор!

    1) Вопрос в следующем - если я открываю его удаленно (пока нахожусь в Польше) будут ли какие-то проблемы с этим? - нет, не будет. Свое местонахождение и место проведение предпринимательской деятельности Вы самостоятельно указываете в заявлении. Кроме того, доходом будет считаться лишь та сумма, что поступает на ваш счет ФОП. Когда вы открываете ФОП, первый шаг – определиться, чем вы будете заниматься. Понимать это надо четко, так как от вида деятельности зависят следующие шаги.

    Выбираем КВЭД:

    КВЭД – классификатор видов экономической деятельности. Иначе говоря, КВЭД – государственный справочник, в котором указаны цифровые коды видов предпринимательской деятельности.

    Когда вы выбираете КВЭД, надо:

    • Правильно понимать, какую деятельность вы ведете. Например, человек открывает интернет-магазин обуви. Он должен указать не только КВЭД 47.91 – «Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет», но и КВЭД 47.72 «Роздрібна торгівля взуттям і шкіряними виробами в спеціалізованих магазинах».
    • Знать разницу между оптом и розницей. Отличие не в количестве проданных единиц товара. Оптовые компании – те, кто выступает в роли посредника между производителем и розничными торговцами.
    • Указывать не только основной, но и дополнительные КВЭДы. Это важно, если вы получаете по ним прибыль. Всегда лучше указать несколько КВЭДов, даже если прямо сейчас вы не работаете по ним и не получаете доходов. Например, когда программист открывает ФОП, он выбирает КВЭД 62.01 «Комп’ютерне програмування», а если он собирается консультировать других программистов или кого-то другого, то надо добавить КВЭД 62.02 «Консультування з питань інформатизації». А если в планах еще какие-то услуги – стоит вписать еще и 62.09 «Інша діяльність у сфері інформаційних технологій і комп’ютерних систем».

    Важно! Если вы получаете доходы от вида деятельности, которого по документам у вас нет, можно лишиться права работать по упрощенной системе налогообложения.

    Полный список КВЭДов Украины – здесь.

    Выбираем систему и группу налогообложения:

    После того, как вы выбрали КВЭДы, можно переходить к выбору группы вашего ФОПа и системе налогообложения.

    Систем налогообложения две:

    • Общая. Такой вариант выгоден тем, у кого существенные расходы. Общая система позволяет им уменьшать сумму налоговых платежей.
    • Упрощенная. Этот вариант подойдет тем, у кого расходы значительно меньше доходов. Тех, кто платит налоги по этой системе, называют «упрощенцами» или «единщиками».

    После того, как вы определились с группой и системой налогообложения, можно переходить к открытию ФОПа. Для этого нужна электронная цифровая подпись (ЭЦП). Можно оформить через Приват24.

    Дальше ваши действия будут такими:

    1. Зайдите на сайт «Дії» в раздел «Автоматична реєстрація ФОП» и нажмите на кнопку «Подати заяву».

    2. Укажите свое гражданство и подтвердите или измените адрес прописки

    3. Выберите основной КВЭД из выпадающего списка. При необходимости добавьте дополнительные.

    4. Ответьте на вопрос о том, вели ли вы в этом году предпринимательскую деятельность на упрощенной системе налогообложения.

    5. Выберите тип налогообложения. Если вам сложно понять, что подойдет, можно пройти короткий тест. По его результатам система сама предложит оптимальный вариант уплаты налогов.

    6. Укажите, в каком регионе собираетесь работать.

    7. Введите актуальные контактные данные.

    8. Проверьте правильность введенных данных и нажмите на кнопку «Підписати і відправити».

    ХХХ

    2) Я слышал, что если находишься заграницей более 6 месяцев, то при открытии ФОПа нужно платить налоги именно стране, где ты находишься. Услуги по ФОПу будут предоставляться только на территории Украины. - это не так. Чтобы продолжать платить налоги в Украине, находясь за границей, нужно оставаться налоговым резидентом Украины.

    Определение статуса налогового резидента регулируется налоговым кодексом Украины (далее — НКУ) и действующими в Украине международными конвенциями об избежании двойного налогообложения. Согласно п. 3.2 НКУ, международные конвенции об избежании двойного налогообложения имеют преимущество над действующим законодательством Украины. Итак, сначала следует ознакомиться с правилами, определенными в соответствующей конвенции об избежании двойного налогообложения с той страной, где вы остановились и получили право на временную защиту.

    Большинство конвенций об избежании двойного налогообложения разработаны по модельной конвенции ОЭСР и имеют подобные правила. К примеру, статьей 4 «Резиденция» конвенций предусмотрено:

    • если физическое лицо обычно проживает в обоих государствах, оно считается резидентом того государства, гражданином которого оно является;
    • если невозможно четко определить, налоговым резидентом какой страны является физическое лицо, компетентные органы обоих государств решают вопросы налогообложения такого резидента по взаимному согласию (это решается между ГНС и налоговым органом страны пребывания лица);
    • действующими конвенциями предусмотрена процедура взаимного согласования, предусматривающая стремление компетентных органов избавиться по взаимному согласию каких-либо трудностей или сомнений, возникающих при толковании или применении соглашения. Компетентные органы должны консультироваться друг с другом во избежание двойного налогообложения.

    В Украине недостаточно находиться за пределами страны более 183 дней, чтобы потерять налоговое резидентство. Большинство людей, вынужденно выехавших за границу в результате войны, не оформляли выезд на постоянное место жительства, а следовательно формально в дальнейшем проживают и считаются резидентами в Украине.

    С точки зрения украинского законодательства украинцы имеют право самостоятельно определить основное место жительства на территории Украины и остаться налоговым резидентом Украины. Достаточным основанием для определения лица резидентом является самостоятельное определение им основного места жительства на территории Украины в порядке, установленном настоящим Кодексом, или его регистрация как самозанятое лицо.

    Безусловно налоговым резидентом Украины является физическое лицо предприниматель, которое (ВАШ СЛУЧАЙ):

    • зарегистрированная частным предпринимателем в Украине;
    • получает доходы от осуществления своей предпринимательской деятельности на открытые счета в банковских учреждениях Украины для ведения предпринимательской деятельности;
    • декларирует и платит налоги в Украине.

    При этом если лицо зарегистрировано как ФЛП в Украине, это не мешает ему быть резидентом также и в другой стране.

    Чтобы получить подтверждение статуса налогового резидента Украины, украинцы имеют право:

    • обратиться в ГНС Украины с запросом и в течение 10 рабочих дней получить справку — подтверждение статуса налогового резидента Украины;
    • обратиться в налоговые органы по месту своей регистрации с запросом о предоставлении справки — подтверждение статуса налогового резидента физического лица — частного предпринимателя. По состоянию на март 2022 г. такая справка была доступна только в бумажном формате (для ФЛП).

    Обращайтесь, если будет нужна помощь.

    Удачи!

    Пуха Наталія ТендерОк

    Доброго Дня

    Щодо Вашого питання

    Відкрити ФОП можете вільно через додаток в онлайні місце вашого фактичного перебування під час відкриття значення немає.

    Алгоритм дій наступний:

    Онлайн через сайт Дії
    • 1. ОТРИМАЙТЕ ЕЦП
    • 2. ВИБЕРІТЬ КВЕД
    • 3. ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЯ НА САЙТІ
    • 4. ОТРИМАЙТЕ ДОКУМЕНТ-ВИПИСКУ
    • 5. ЗАРЕЄСТРУЙТЕ КНИГУ ОБЛІКУ

    Прете є дійсно декілька нюансів на які варто зважати, а саме:

    Ви можете вести діяльність ФОП перебуваючи за кордоном, пряма заборона у чинному українському законодавстві на таке відсутня. Виїзд за кордон і тимчасове проживання в іншій країні не змінює статусу та не припиняє прав і обов’язків ФОП, на діяльність ФОП продовжують розповсюджуватися дії всіх законів України. Але потрібно враховувати деякі нюанси, які залежать від виду та специфіки діяльності такого ФОП.

    ФОП, який тимчасово проживає за кордоном, може здійснювати свою підприємницьку діяльність на території України за умови, що вид діяльності ФОП дозволяє йому працювати дистанційно.

    Якщо вид діяльності ФОП дозволяє йому здійснювати діяльність у будь-якому місці та продовжувати свою підприємницьку діяльність дистанційно, перебуваючи на території іншої держави (наприклад, надання різних послуг онлайн – програмування, репетиторство, бухгалтерські послуги, маркетингові, вивчення іноземних мов тощо), він може її продовжувати. Також можна продовжувати свою діяльність за умови, що наймані працівники за місцем реєстрації або знаходження торгових точок (пунктів надання послуг тощо) продовжують свою роботу в Україні.

    Для дистанційної роботи умови здійснення такі самі, як і за місцем реєстрації в Україні.

    Якщо ФОП працює дистанційно або з використанням найманих працівників на території України, то всі кошти, які будуть надходити на його рахунки ФОП, відкриті в українських банках, будуть його підприємницьким доходом з відповідним оподаткуванням за законами України (залежно від того, на якій системі оподаткування він перебуває). Адже така фізособа зберігає статус резидента України, а її ФОП, відповідно, – статус суб’єкта господарювання, який зареєстрований в Україні.

    Для отримання доходів на рахунки в українських банках додатково відкривати нові рахунки не потрібно.

    Згідно з нормами ПКУ, фізична особа є резидентом України, якщо вона має місце проживання в Україні. У разі, якщо вона має місце проживання також в іноземній державі, вона вважається резидентом за умови, якщо має більш тісні особисті чи економічні зв'язки (центр життєвих інтересів) в Україні. У разі якщо державу, в якій фізична особа має центр життєвих інтересів, не можна визначити, або якщо фізична особа не має місця постійного проживання у жодній з держав, вона вважається резидентом, якщо перебуває в Україні не менше 183 днів (включаючи день приїзду та від'їзду) протягом періоду або періодів податкового року. Достатньою (але не виключною) умовою визначення місця знаходження центру життєвих інтересів фізичної особи є місце постійного проживання членів її сім'ї або її реєстрації як суб'єкта підприємницької діяльності

    Успіхів (ಠ‿↼)


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України