Задайте вопрос юристу

833 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Земельное право, 02 января 2023, вопрос №77828 400₴

Приватизація земельної ділянки

Доброго дня, два роки тому я подав запит на приватизацію землі, закликав геодезиста для замірів земельної ділянки, склади план на компютері згідно земельного кадсастру, вибрали як саме будемо використовувати земельну ділянку, подали цю заяву до органів влади. Через деякий час нам прийшла відповідь про відмову, з невідомих причин, згодом виявилось що вони не згідні з тим планом через те що ми привласнили +1метр замлі(але паркан вже був покладений більше 20 років тому. Органи влади повідомили що не згідні з тим планом що ми подали через те що вони не довіряють тому геодезистові, а коли ми зателефонували до нього він повідомив що то не він робив заміри земельної ділянки, і надалі вже не виходив на звязок взагалі, незважаючи на те що ми були в добрих відносинах. В сільраді є людина яка зацікавлена в тому щоб розтягнути цей процес ( це наш сусід який не хоча щоб ми приватизовували землю, оскільки в нього так само не має приватизації, і він хоче владною силою забрати частину нашої земельної ділянки) Хлчу дізнатись одне, чи можна обминути якось органи влади, обминути сільраду і передати цю заяву до обласного земельного уряду( чи як саме називається установа), з тим щоб вони це розглянули і дали згоду на присвоєння кадастрового номеру

Ответы юристов (9)

    Корнійчук Євген Іванович
    25%

    Доброго дня. Дане питання вирішується сесією сільської ради за місцем знаходження ділянки. тому оминути ні як не вийде.

    Хто може звернутись

    Громадянин, заінтересований у приватизації земельної ділянки у межах норм безоплатної приватизації, що перебуває у його користуванні, у тому числі земельної ділянки, на якій розташовані жилий будинок, господарські будівлі, споруди, що перебувають у його власності, подає клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, що передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 Земельного кодексу України. До клопотання додається розроблена відповідно до Закону України "Про землеустрій" технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), що замовляється громадянином без надання дозволу на її розроблення (частина перша статті 118 Земельного кодексу України ).

    Розмір земельної ділянки, що може бути приватизована

    Незалежно від розміру земельної ділянки, якою фактично користується громадянин, по спрощеній процедурі він може приватизувати у селах - не більше 0,25 гектара, в селищах - не більше 0,15 гектара, в містах - не більше 0,10 гектара (стаття 121 Земельного кодексу України).

    Підготовка документів для приватизації1. Виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості)Куди звертатися?

    Перш за все, для оформлення права власності на земельну ділянку необхідно замовити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) (далі - технічна документація). Розробником технічної документації, відповідно до статті 26 Закону України "Про землеустрій" можуть бути:

    • юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою;
    • фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою.

    Процедура виготовлення технічної документації передбачає виїзд інженера-геодезиста зі спеціальним обладнанням для проведення кадастрової зйомки і встановлення межі поділу земельної ділянки в натурі.

    За результатами проведених робіт замовнику видається:

    • технічна документація на земельну ділянку;
    • диск з технічною документацією у електронній формі та документом, що містить відомості про результати робіт із землеустрою, які підлягають внесенню до Державного земельного кадастру.

    Розробники документації від імені замовника подають документацію із землеустрою до територіального органу Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр), для внесення відомостей до Державного земельного кадастру, якщо інше не встановлено договором (стаття 26 Закону України «Про землеустрій»).

    Вартість та строк розгляду

    Вартість послуг, а також тривалість виготовлення технічної документації узгоджується між замовником та розробником. Максимальний строк складання документації із землеустрою не повинен перевищувати шести місяців з моменту укладення договору.

    2. Реєстрація технічної документації у Державному земельному кадастріКуди звертатися?

    Після отримання технічної документації на земельну ділянку, її необхідно зареєструвати у територіальному органі Держгеокадастр.Для цього кадастровому реєстратору подаються наступні документи:

    1. Заява про внесення відомостей до Державного земельного кадастру за формою, встановленою Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051.
    2. Технічна документація у паперовій та електронній формі.
    3. Електронний документ, що містить відомості про результати робіт із землеустрою, які підлягають внесенню до Державного земельного кадастру, відповідно до вимог Закону України «Про Державний земельний кадастр».
    4. Документ, який підтверджує повноваження діяти від імені заявника (у разі подання заяви уповноваженою заявником особою).

    У результаті наданої послуги замовник отримує витяг з Державного земельного кадастру, який містить, зокрема, кадастровий номер земельної ділянки. Відтепер земельну ділянку можна знайти на Публічній кадастровій карті України, ввівши відповідний кадастровий номер.

    Вартість та строк розгляду

    Внесення відомостей до Державного земельного кадастру відбувається протягом 14 днів з моменту подачі необхідних документів, послуга безоплатна.

    Отримання рішення про передачу земельної ділянки у приватну власністьКуди звертатися?

    Після реєстрації земельної ділянки у Державному земельному кадастрі, необхідно звернутися до органу місцевого самоврядування з заявою про передачу земельної ділянки у приватну власність.

    Орган виконавчої влади або місцевого самоврядування у місячний строк з дня отримання технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) повинен прийняти рішення про її затвердження та передачу земельної ділянки у власність.

    До заяви додаються:

    • технічна документація;
    • Витяг з Державного земельного кадастру.

    У результаті прийнятого рішення, ви отримуєте рішення (витяг) органу місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у власність.

    Підставою для відмови у передачі земельної ділянки у власність може бути невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

    Вартість та строк розгляду

    Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у місячний строк з дня отримання технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) приймає рішення про її затвердження та передачу земельної ділянки у власність або вмотивоване рішення про відмову (частина друга статті 118 Земельного кодексу України).

    Дана послуга безоплатна.

    Реєстрація права власності на земельну ділянкуКуди звертатися?

    Реєстрацію права власності на земельну ділянку здійснюють:

    • виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, в тому числі через центри надання адміністративних послуг;
    • нотаріус.

    Державному реєстратору подаються наступні документи:- заява встановленої форми;- документ, що посвідчує особу;- засвідчена копія рішення про безоплатну передачу земельної ділянки;- витяг із Державного земельного кадастру про земельну ділянку;- документ, що підтверджує внесення плати за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно.

    Вартість та строк розгляду

    Реєстрація здійснюється у строк до 5 робочих днів.

    За надану послугу стягується плата у розмірі 0,1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб (станом на 2022 рік - 248 грн) (частина перша статті 34 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень").

    Якщо я допоміг вирішити ваше питання ставте ✅ біля фото підтримайте лайком залиште відгук.

    Для детальної консультації натискайте кнопку звернутися

    Корнійчук Євген Іванович

    Єдиний вихід це переробити технічну документацію.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    20%
    Айвазян Юрий Климентьевич год назад

    Адвокат, г. Николаев, 32 года опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня, Любомире!

    Обминути сільську раду невдасться ніяк, ящо йти формальним шляхом. Проте є ще суд, який може вирішити це питання на Вашу користь! Але пійдемо по порядку...

    Законні етапи приватизації земельної ділянки такі:

    Громадянин, заінтересований у приватизації земельної ділянки у межах норм безоплатної приватизації, що перебуває у його користуванні, у тому числі земельної ділянки, на якій розташовані жилий будинок, господарські будівлі, споруди, що перебувають у його власності, подає клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, що передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 Земельного кодексу України. До клопотання додається розроблена відповідно до Закону України "Про землеустрій" технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), що замовляється громадянином без надання дозволу на її розроблення (частина перша статті 118 Земельного кодексу України ).

    Незалежно від розміру земельної ділянки, якою фактично користується громадянин, по спрощеній процедурі він може приватизувати у селах - не більше 0,25 гектара, в селищах - не більше 0,15 гектара, в містах - не більше 0,10 гектара (стаття 121 Земельного кодексу України).

    Документи для приватизації

    1. Виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості)

    Перш за все, для оформлення права власності на земельну ділянку необхідно замовити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) (далі - технічна документація). Розробником технічної документації, відповідно до статті 26 Закону України "Про землеустрій" можуть бути:

    • юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою;
    • фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою.

    Процедура виготовлення технічної документації передбачає виїзд інженера-геодезиста зі спеціальним обладнанням для проведення кадастрової зйомки і встановлення межі поділу земельної ділянки в натурі.

    За результатами проведених робіт замовнику видається:

    • технічна документація на земельну ділянку;
    • диск з технічною документацією у електронній формі та документом, що містить відомості про результати робіт із землеустрою, які підлягають внесенню до Державного земельного кадастру.

    Розробники документації від імені замовника подають документацію із землеустрою до територіального органу Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр), для внесення відомостей до Державного земельного кадастру, якщо інше не встановлено договором (стаття 26 Закону України «Про землеустрій»).

    Вартість послуг, а також тривалість виготовлення технічної документації узгоджується між замовником та розробником. Максимальний строк складання документації із землеустрою не повинен перевищувати шести місяців з моменту укладення договору.

    2. Реєстрація технічної документації у Державному земельному кадастрі

    Після отримання технічної документації на земельну ділянку, її необхідно зареєструвати у територіальному органі Держгеокадастр.Для цього кадастровому реєстратору подаються наступні документи:

    1. Заява про внесення відомостей до Державного земельного кадастру за формою, встановленою Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051.
    2. Технічна документація у паперовій та електронній формі.
    3. Електронний документ, що містить відомості про результати робіт із землеустрою, які підлягають внесенню до Державного земельного кадастру, відповідно до вимог Закону України «Про Державний земельний кадастр».
    4. Документ, який підтверджує повноваження діяти від імені заявника (у разі подання заяви уповноваженою заявником особою).

    У результаті наданої послуги замовник отримує витяг з Державного земельного кадастру, який містить, зокрема, кадастровий номер земельної ділянки. Відтепер земельну ділянку можна знайти на Публічній кадастровій карті України, ввівши відповідний кадастровий номер.

    Внесення відомостей до Державного земельного кадастру відбувається протягом 14 днів з моменту подачі необхідних документів, послуга безоплатна.

    Отримання рішення про передачу земельної ділянки у приватну власність

    Після реєстрації земельної ділянки у Державному земельному кадастрі, необхідно звернутися до органу місцевого самоврядування з заявою про передачу земельної ділянки у приватну власність.

    Орган виконавчої влади або місцевого самоврядування у місячний строк з дня отримання технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) повинен прийняти рішення про її затвердження та передачу земельної ділянки у власність.

    До заяви додаються:

    • технічна документація;
    • Витяг з Державного земельного кадастру.

    У результаті прийнятого рішення, ви отримуєте рішення (витяг) органу місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у власність.

    Підставою для відмови у передачі земельної ділянки у власність може бути невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

    ТУТ ЯК РАЗ І ВИНИКАЄ МОЖЛИВІСТЬ ВТРУЧАННЯ СУДУ У ВАШУ ІСТОРІЮ! ЯКЩО СЕЛИЩНА РАДА ВІДМОВИТЬ ВАМ У ВИДІЛЕННІ ДІЛЯНКИ В НАТУРІ, ПОСЛАВШИСЬ НА ШТУЧНІ ПРИЧИНИ, ВИ МОЖЕТЕ ЗВЕРНУТИСЬ ДО АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДУ І ЗМІНИТИ ЦЕ РІШЕННЯ НА СВОЮ КОРИСТЬ.

    При отриманні Вами позитивного рішення суду селищна рада буде просто вимушена виконати його рішення! Далі залишиться лише зареєструвати власніть на землю. Це довгий і важкий шлях, але він можливий і... це краще, аніж НІЧОГО₴

    Реєстрація права власності на земельну ділянку

    Реєстрацію права власності на земельну ділянку здійснюють:

    • виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, в тому числі через центри надання адміністративних послуг;
    • нотаріус.

    Державному реєстратору подаються наступні документи:- заява встановленої форми;- документ, що посвідчує особу;- засвідчена копія рішення про безоплатну передачу земельної ділянки;- витяг із Державного земельного кадастру про земельну ділянку;- документ, що підтверджує внесення плати за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно.

    Реєстрація здійснюється у строк до 5 робочих днів.

    За надану послугу стягується плата у розмірі 0,1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб (станом на 2022 рік - 248 грн) (частина перша статті 34 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень

    Виникнуть додаткові питання, натискайте кнопку "звернутись" біля мого фото. Постараюсь реально Вам допомогти!

    Гончаренко Константин
    10%

    Доброго дня!

    Якщо документы розроблені згідно законодавства, отримуйте письмову відмову та оскаржіть до суду рішення посадових осіб та зобов'яжіть погодити документацію з землеустрою.

    Погодження проекту можливо виключно через сесію ради.

    Стаття 121. Норми безоплатної передачі земельних ділянок громадянам

    1. Громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних

    ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах:

    а) для ведення фермерського господарства - в розмірі земельної частки (паю), визначеної для членів сільськогосподарських підприємств, розташованих на території сільської, селищної, міської ради, де знаходиться фермерське господарство. Якщо на території сільської, селищної, міської ради розташовано декілька сільськогосподарських підприємств, розмір земельної частки (паю) визначається як середній по цих підприємствах. У разі відсутності сільськогосподарських підприємств на території відповідної ради розмір земельної частки (паю) визначається як середній по району;

    б) для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара;

    в) для ведення садівництва - не більше 0,12 гектара;

    г) для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селах - не більше 0,25 гектара, в селищах - не більше 0,15 гектара, в містах - не більше 0,10 гектара;

    ґ) для індивідуального дачного будівництва - не більше 0,10 гектара;

    д) для будівництва індивідуальних гаражів - не більше 0,01 гектара.

    2. Розмір земельних ділянок, що передаються безоплатно громадянину для

    ведення особистого селянського господарства, може бути збільшено у разі отримання в натурі (на місцевості) земельної частки (паю).

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Савченко Олександр
    20%
    Савченко Олександр год назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня, Любомире!

    Хлчу дізнатись одне, чи можна обминути якось органи влади, обминути сільраду і передати цю заяву до обласного земельного уряду - ні, лише оскаржити незаконну відмову та бездіяьність сільської ради в судовому порядку. Так, частиною сьомою статті 118 Земельного кодексу України визначений перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за результатами розгляду належним чином оформлених клопотання та додатків до нього, який є вичерпним, а саме:

    • невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів;
    • невідповідність місця розташування об'єкта вимогам прийнятих відповідно до цих законів нормативно-правових актів;
    • невідповідність місця розташування об'єкта вимогам генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

    Рішення сесії про відмову в надані дозволу з інших підстав не є правомірною та може бути оскаржено в судовому порядку. Строк для оскарження відмови - 6 місяців.

    Враховуючи імперативність норми частини шостої статті 118 Земельний кодекс України, недодержання вимог щодо змісту клопотання, ненадання належним чином оформлених графічних матеріалів або погодження землекористувача, якщо бажана земельна ділянка не є вільною, може бути самостійною підставою для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою (Постанова Верховний Суд у складі Судової палати для розгляду справ щодо захисту соціальних прав Касаційного адміністративного суду від 17 грудня 2018 року у справі №509/4156/15-а)

    У разі, якщо орган місцевого самоврядування ігнорує належним чином оформлене клопотання та не надає в місячний строк згоди на розробку проекту землеустрою або вмотивованої відмови в його наданні, є два шляхи захисту свого порушеного права:

    У випадку ненадання дозволу після спливу одного місяця з дня реєстрації клопотання у місячний термін (з дати спливу місячного строку на прийняття рішення) можна скористатися правом щодо замовлення розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, про що письмово необхідно повідомити відповідний орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки (ст. 122 ЗК України).

    Однак недоліком у обрані такого способу вирішення питання буде:

    • труднощі із погодженням суб’єкта господарювання, на виконання таких робіт без прийняття рішення про надання дозволу на розробку такого проекту;
    • також в подальшому можуть виникнути труднощі з реєстрацією ділянки, оскільки державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за заявою особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою (ч.3 ст. 24 ЗУ «Про Державний земельний кадастр») . Відмова в здійсненні державної реєстрації може бути оскаржена у судовому порядку.

    Дану бездіяльність органу місцевого самоврядування можна оскаржити, звернувшись до суду з позовом про визнання бездіяльності ради протиправною та зобов’язання вчинити певні дії, а саме розглянути клопотання та прийняти рішення про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

    Судова практика:

    Якщо буде потрібна моя допомога, звертайтеся через кнопку зеленого кольору "Звернутися".

    При зверненні вказуйте свою е-пошту, по якій з Вами можна зв'язатися.

    ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!

    Мєньков Андрій Васильович
    10%

    Доброго дня Любомире. Рішення про надання земельної ділянки у приватну власність приймає сесія місцевої ради (голосують депутати). Для приватизації земельної ділянки необхідно щоб вона була вільна і цільове призначення відповідало містобудівній документації. Наприклад Ви бажаєте приватизувати земельну ділянку для будівництва житлового будинку, а згідно генерального плану населеного пункту там паркова зона. Тоді звичайно Вам відмовлять. Для приватизації земельної ділянки необхідно подати на сесію заяву про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у приватну власність шляхом приватизації. До заяви має бути додано викопіювання з орієнтовною площею земельної ділянки. Заява має бути розглянута протягом місяця. Якщо місяць пройде діє принцип мовчазної згоди, тобто вважається що сесія надала Вам дозвіл. Зможете замовляти проект землеустрою в землевпорядній організації. Земельна ділянка буде сформованою та отримає кадастровий номер. Розроблений проект подається на затвердження сесії. Після затвердження Ви зареєструєте право власності на земельну ділянку в реєстрі речових прав. Після цього зможете нею розпоряджатися. Відмови місцевої ради треба оскаржувати до суду.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю, пане Любомире.

    Хлчу дізнатись одне, чи можна обминути якось органи влади, обминути сільраду і передати цю заяву до обласного земельного уряду( чи як саме називається установа), з тим щоб вони це розглянули і дали згоду на присвоєння кадастрового номеру

    НІ. ЦЕ НЕ ВИЙДЕ.

    ВИ ПОВИННІ ДІЯТИ В РАМКАХ ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА. СПОЧАТКУ РАДЖУ ОТРИМАТИ ПИСЬМОВУ ВІДМОВУ, А ПОТІМ ПРИЙМАТИ РІШЕННЯ ЩОДО ОСКАРЖЕННЯ ТАКОЇ ВІДМОВИ.

    НАСКІЛЬКИ Я ЗРОЗУМІВ, МОВА ЙДЕ ПРО БЕЗКОШТОВНУ ПРИВАТИЗАЦІЮ ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ. У ТАКОМУ ВИПАДКУ РАДЖУ ЗВЕРНУТИ НА ВИМОГИ ЗАКОНОДАВСТВА.

    ЗЕМЕЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2002, № 3-4, ст.27)

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2768-14#Text

    Стаття 118. Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами

    1. Громадянин, заінтересований у приватизації земельної ділянки у межах норм безоплатної приватизації, що перебуває у його користуванні, у тому числі земельної ділянки, на якій розташовані жилий будинок, господарські будівлі, споруди, що перебувають у його власності, подає клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, що передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

    До клопотання додається розроблена відповідно до Закону України "Про землеустрій" технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), що замовляється громадянином без надання дозволу на її розроблення.

    {Частина перша статті 118 в редакції Закону № 3123-VI від 03.03.2011; із змінами, внесеними згідно із Законом № 5245-VI від 06.09.2012; в редакції Закону № 1423-IX від 28.04.2021}

    2. У випадку, визначеному частиною першою цієї статті, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у місячний строк з дня отримання технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) приймає рішення про її затвердження та передачу земельної ділянки у власність або вмотивоване рішення про відмову.

    {Частина друга статті 118 в редакції Закону № 1423-IX від 28.04.2021}

    ...

    6. Громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, клопотання подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не ...

    7. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об’єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

    У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність особи, якій належить право власності на об’єкт нерухомості (жилий будинок, іншу будівлю, споруду), розташований на такій земельній ділянці, або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

    Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб’єктами господарювання, які є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

    У разі надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Рада міністрів Автономної Республіки Крим, орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування, що передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, зобов’язані протягом десяти робочих днів з дня прийняття рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або з дня повідомлення особою, зацікавленою в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, про замовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у порядку, передбаченому цією частиною, відобразити на картографічній основі Державного земельного кадастру орієнтовне місце розташування земельної ділянки, зазначити дату та номер відповідного рішення, а також майбутнє цільове призначення земельної ділянки. Зазначена інформація оприлюднюється на безоплатній основі на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

    9. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, що передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

    10. Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

    ...

    Таким чином, звернутись якимось чином до обласного органу не є можливим, оскільки як правило, рішення про затвердження технічної документації із землеустрою приймається органом місцевого самоврядування.

    Тому Вам потрібно зорієнтуватись щодо дат звернення та отримувати письмову відмову. Далі після аналізу такої відмови можливо буде зробити висновки щодо можливостей її оскарження відповідно до частини 10 статті 118 Земельного кодексу України.

    Всього доброго! Якщо Ви хочете поспілкуватись індивідуально і випрацювати алгоритм дій, натискайте зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.

    Адвокат Евгений Александрович

    Доброї ночі, Любомир!

    З 24 лютого 2022 року, відповідно до Закону України "Про правовий режим воєнного стану", в Україні введено режим воєнного стану!

    Відповідно до підпункту 5 пункту 27 розділу IX Земельного кодексу України, у період дії воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях, в межах України або окремої її місцевості, у якій введено воєнний стан безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється. Положення цього підпункту не поширюються на безоплатну передачу земельних ділянок у приватну власність власникам розташованих на таких земельних ділянках об’єктів нерухомого майна (будівель, споруд), а також на безоплатну передачу у приватну власність громадянам України земельних ділянок, переданих у користування до набрання чинності цим Кодексом".

    Громадянин, заінтересований у приватизації земельної ділянки у межах норм безоплатної приватизації, що перебуває у його користуванні, у тому числі земельної ділянки, на якій розташовані жилий будинок, господарські будівлі, споруди, що перебувають у його власності, подає клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, що передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 Земельного кодексу України. До клопотання додається розроблена відповідно до Закону України "Про землеустрій" технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), що замовляється громадянином без надання дозволу на її розроблення (частина перша статті 118 Земельного кодексу України ).

    Розмір земельної ділянки, що може бути приватизована:

    Незалежно від розміру земельної ділянки, якою фактично користується громадянин, по спрощеній процедурі він може приватизувати у селах - не більше 0,25 гектара, в селищах - не більше 0,15 гектара, в містах - не більше 0,10 гектара (стаття 121 Земельного кодексу України).

    Підготовка документів для приватизації:1. Виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості)Перш за все, для оформлення права власності на земельну ділянку необхідно замовити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) (далі - технічна документація). Розробником технічної документації, відповідно до статті 26 Закону України "Про землеустрій" можуть бути:
    • юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою;
    • фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою.

    Процедура виготовлення технічної документації передбачає виїзд інженера-геодезиста зі спеціальним обладнанням для проведення кадастрової зйомки і встановлення межі поділу земельної ділянки в натурі.

    За результатами проведених робіт замовнику видається:

    • технічна документація на земельну ділянку;
    • диск з технічною документацією у електронній формі та документом, що містить відомості про результати робіт із землеустрою, які підлягають внесенню до Державного земельного кадастру.

    Розробники документації від імені замовника подають документацію із землеустрою до територіального органу Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр), для внесення відомостей до Державного земельного кадастру, якщо інше не встановлено договором (стаття 26 Закону України «Про землеустрій»).

    Вартість та строк розгляду

    Вартість послуг, а також тривалість виготовлення технічної документації узгоджується між замовником та розробником. Максимальний строк складання документації із землеустрою не повинен перевищувати шести місяців з моменту укладення договору.

    2. Реєстрація технічної документації у Державному земельному кадастріПісля отримання технічної документації на земельну ділянку, її необхідно зареєструвати у територіальному органі Держгеокадастр.

    Для цього кадастровому реєстратору подаються наступні документи:

    1. Заява про внесення відомостей до Державного земельного кадастру за формою, встановленою Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051.
    2. Технічна документація у паперовій та електронній формі.
    3. Електронний документ, що містить відомості про результати робіт із землеустрою, які підлягають внесенню до Державного земельного кадастру, відповідно до вимог Закону України «Про Державний земельний кадастр».
    4. Документ, який підтверджує повноваження діяти від імені заявника (у разі подання заяви уповноваженою заявником особою).

    У результаті наданої послуги замовник отримує витяг з Державного земельного кадастру, який містить, зокрема, кадастровий номер земельної ділянки. Відтепер земельну ділянку можна знайти на Публічній кадастровій карті України, ввівши відповідний кадастровий номер.

    Вартість та строк розгляду:

    Внесення відомостей до Державного земельного кадастру відбувається протягом 14 днів з моменту подачі необхідних документів, послуга безоплатна.

    Отримання рішення про передачу земельної ділянки у приватну власність:

    Після реєстрації земельної ділянки у Державному земельному кадастрі, необхідно звернутися до органу місцевого самоврядування з заявою про передачу земельної ділянки у приватну власність.

    Орган виконавчої влади або місцевого самоврядування у місячний строк з дня отримання технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) повинен прийняти рішення про її затвердження та передачу земельної ділянки у власність.

    До заяви додаються:

    • технічна документація;
    • Витяг з Державного земельного кадастру.

    У результаті прийнятого рішення, ви отримуєте рішення (витяг) органу місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у власність.

    Підставою для відмови у передачі земельної ділянки у власність може бути невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

    Вартість та строк розгляду:

    Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у місячний строк з дня отримання технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) приймає рішення про її затвердження та передачу земельної ділянки у власність або вмотивоване рішення про відмову (частина друга статті 118 Земельного кодексу України).

    Дана послуга безоплатна.

    Реєстрацію права власності на земельну ділянку здійснюють:
    • виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, в тому числі через центри надання адміністративних послуг;
    • нотаріус.

    Державному реєстратору подаються наступні документи:- заява встановленої форми;- документ, що посвідчує особу;- засвідчена копія рішення про безоплатну передачу земельної ділянки;- витяг із Державного земельного кадастру про земельну ділянку;- документ, що підтверджує внесення плати за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно.

    У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку "Звернутися".

    Всього доброго!

    Пуха Наталія ТендерОк
    15%

    Доброго Дня

    Щодо Вашого питання

    Ні оминути сільраду не вдастся, проте Ви не позбавлені права брати участь у прийняті рішення сільради та оскаржувати неправомірне рішення у т.ч відмову, проте Відповідно до Закону України від 24 березня 2022 року № 2145-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану" визначено особливості регулювання земельних відносин на час дії воєнного стану, серед яких, зокрема: безоплатна передача земель державної,комунальної власності у приватну власність,надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі,розроблення такої документації забороняється.

    Згідно зі статтею 55 Конституції України права і свободи людини і громадянина захищаються судом. Кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

    Правовідносини у сфері забезпечення права громадян на землю урегульовано Земельним кодексом України №2768-ІІІ від 25 жовтня 2001 року /далі - ЗК України/.

    Положеннями частини третьої статті 22 ЗК України передбачено, що землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування, зокрема, громадянам - для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

    Відповідно до частин першої - третьої статті 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

    Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

    Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі: а) приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; б) одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; в) одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

    Пунктом "б" частини першої статті 121 ЗК України визначено, що громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах: для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.

    Згідно з частинами шостою - десятою статті 118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

    Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

    Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

    Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.

    Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

    Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

    Таким чином, вказаними нормами передбачено три можливі варіанти поведінки уповноваженого органу за результатами розгляду клопотання особи про затвердження проекту землеустрою, а саме: 1) затвердити проект землеустрою та передати земельну ділянку у власність; або 2) відмовити у передачі земельної ділянки у власність; 3) залишити клопотання про затвердження проекту землеустрою без розгляду.

    Отже, неприйняття уповноваженим органом відповідного рішення за результатами розгляду клопотання особи про затвердження проекту землеустрою свідчитиме про допущення таким органом бездіяльності щодо неприйняття жодного рішення за результатами розгляду вказаного клопотання, передбаченого статтею 118 ЗК України.

    Частиною першою статті 122 ЗК України встановлено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб. рішення про затвердження проекту землеустрою та надання земельної ділянки у власність, про відмову у затвердженні проекту землеустрою або залишення клопотання без розгляду є змістом відповідного індивідуального правового акту.

    У відповідності до пункту 34 частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" питання регулювання земельних відносин вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.

    Згідно з частинами першою та другою статті 59 цього Закону рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.

    Таким чином, розпорядчий індивідуальний правовий акт про затвердження проекту землеустрою та надання земельної ділянки у власність або відмову у наданні оформлюється рішенням ради.

    Успіхів (ಠ‿↼)


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України