Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Налоговое право, 31 июля 2023, вопрос №89212

Дропшиппинг та ФОП 3 група

Добрий день. Чи можна працювати по системі дропшиппінг ФОП на 3 групі по КВЕД 73.12 Посередництво в розміщенні реклами в засобах масової інформації? Є деякі нюанси.
По факту я, як ФОП, хочу займатися лише рекламою товарів та передавати заявки від покупців виробнику (продавцю), який сам відправляє товари покупцям та отримує оплату за товари, видає чеки, відправляє наложкою Нової або Укрпошти.
Мені будуть сплачені кошти за мої послуги з рекламування товарів, але ці кошти по суті є певним % від вартості товару (оговорена різниця вартості товару оптова та роздрібна).
Оплата тільки на рахунок ФОП за IBAN реквізитами за послуги з розміщення реклами. Тому РРО/ПРРО в мене не передбачається.
Договір не обов'язково укладати, чи це так? Це лише на мій ризик (якщо раптом виробнику щось в голову вдарить та він скаже, що ніяких послуг я не навадав, "повертай гроші")? Але я впевнений, що такої ситуації не буде та без договору можу спокійно з людиною працювати.
Дякую.

Ответы юристов (11)

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, ви можете працювати без договору.

    Для детальної консультації натискайте кнопку звернутися.

    • Євген Клиент 9 месяцев назад

      Дякую, я так і думав

    Богданов Микита
    Богданов Микита 9 месяцев назад

    Юрист, г. Одесса, 10 лет опыта

    Доброго дня. Договір не обов'язково, але первинні документи про отримання коштів ( в даному випадку Акти приймання передачі наданих послуг) обов'язково повинні бути. В такому випадку краще укласти договір де прописати прийняття передачу послуг та інші моменти.

    • Євген Клиент 9 месяцев назад

      Дякую. Мене цікавить більше податковий аспект діяльності, яку я описав. Розрахунки зі мною тільки за IBAN відповідно мого КВЕДУ, чи цього достатньо.Договір та акти, якщо немає обов'язковості їх робити, то робити не хочу...

      • Богданов Микита
        Богданов Микита 9 месяцев назад

        Юрист, г. Одесса, 10 лет опыта

        Акти належать до первинних документів та обов'язкові. Податкова перевірка, якщо буде, перш за все перевіряє наявність первинних бухгалтерських документів. Також ці документи повинні бути й у вашого контрагента (Замовника).

        • Євген Клиент 9 месяцев назад

          Дякую. Чого ж так все ускладнюється у нас... Це не надає привабливості підприємництву, де можна робити простіше все. Якщо розрахунки всі прозорі, здійснюються за IBAN-рахунком, то навіщо зайві папірці робити там, де без цього можна обійтися...? Це ж не сфера будівництва якась.

          • Богданов Микита
            Богданов Микита 9 месяцев назад

            Юрист, г. Одесса, 10 лет опыта

            якщо вам Замовник юридична особа, то згідно законодавства повинна довести всі витрати, які підтверджуються первинними документами. Також це й ваш обов'язок, підтверджувати отримані доходи. Згідно п. 44.1 ПКУ, всі платники податків зобовʼязані вести облік доходів, витрат та інших показників, повʼязаних з визначенням обʼєктів оподаткування на підставі первинних документів. У свою чергу, відповідно до пунктів 16.1.5 і 85.4 Податкового кодексу податкова служба має право вимагати первинні документи при проведенні перевірок, а платнику податків необхідно їх надавати.

    Винограденко Антон Анатолійович

    Доброго дня!

    Згідно статті 208 Цивільного кодексу України (ЦКУ):

    Правочини, які належить вчиняти у письмовій формі

    1. У письмовій формі належить вчиняти:

    1) правочини між юридичними особами;

    2) правочини між фізичною та юридичною особою, КРІМ ПРАВОЧИНІВ, ПЕРЕДБАЧЕНИХ ЧАСТИНОЮ ПЕРШОЮ СТАТТІ 206 ЦЬОГО КОДЕКСУ;

    3) правочини фізичних осіб між собою на суму, що перевищує у двадцять і більше разів розмір неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, крім правочинів, передбачених частиною першою статті 206 цього Кодексу;

    4) інші правочини, щодо яких законом встановлена письмова форма.

    Зважаючи на ст. 51 ЦКУ, можна сказати, що вимоги цієї норми поширено й на діяльність ФОП:

    Стаття 51. Застосування до підприємницької діяльності фізичних осіб нормативно-правових актів, що регулюють підприємницьку діяльність юридичних осіб

    1. До підприємницької діяльності фізичних осіб застосовуються нормативно-правові акти, що регулюють підприємницьку діяльність юридичних осіб, якщо інше не встановлено законом або не випливає із суті відносин.

    Дивимось частину першу статті 206 ЦКУ:

    Стаття 206. Правочини, які можуть вчинятися усно

    1. Усно можуть вчинятися правочини, які повністю виконуються сторонами у момент їх вчинення, за винятком правочинів, які підлягають нотаріальному посвідченню та (або) державній реєстрації, а також правочинів, для яких недодержання письмової форми має наслідком їх недійсність.

    Якщо зробити висновок, то недодержання сторонами простої письмової форми такого роду правочину (щодо дропшипінгу, який к слову не може виконуватисьу момент учинення), в цілому, не повинно тягнути за собою її недійсності, тому і письмова форма не обов'язкова, але все ж таки, щоб уникнути манипуляцій з боку контролюючих органів і можливих судових оскаржень раджу все ж таки укласти письмовий договір.

    • Євген Клиент 9 месяцев назад

      Дякую за змістовну відповідь. Багато розписали, заплутали :) Мені б достатньо було максимально короткої відповіді, чи у вірному напрямку рухаюсь. Чи законна така діяльність з боку Податкового Кодекса.Але для реальної справи таких підхід з усіма витримками з законів - дуже добре. З якогось критичного, серйозного питання я б звернувся саме до Вас.

    Айвазян Юрий Климентьевич

    Доброго дня, Євгене!

    Жодна підприємницька діяльність не обходиться без договору - усного чи письмового!

    У Вашому випадку я порадив би публічний комісійний договір, оскільки дропшипінг - це є класичний випадок посередницьких послуг!

    В той самий час договір оферти дозволить обійтися одним лише вивішуванням угоди на Вашому сайті - без укладання його з кожним комітентом.

    Комісійний договір дозволить також суттєво мінімізувати витрати: всього 5% від суми комісії.

    Можу допомогти Вам підготувати таку угоду. Вже неодноразово це робив для клієнтів.

    Виникнуть додаткові питання, натискайте кнопку "звернутись" біля мого фото. Охоче Вам допоможу розібратися в питання більш детально.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України