Задайте вопрос юристу

833 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Административное право, 11 февраля 2021, вопрос №37910 150₴

Суд за нарушение карантина

Добрый День! Работаю продавцом в автомагазине. Во время локдауна в январе месяце 2021 года продал подставному проверяющему омыватель стекла, он постучал в дверь попросил омыватель, я вынес на улицу омыватель взял за это деньги. Через пару часов пришли сотрудники полиции и составили на меня протокол. Сейчас пришло СМС с повесткой в суд! Чего ждать в суде, как себя вести и что мне грозит?

Ответы юристов (11)

    Костромина Виктория

    Через пару часов пришли сотрудники полиции и составили на меня протокол. Сейчас пришло СМС с повесткой в суд! Чего ждать в суде, как себя вести и что мне грозит?

    или предупреждение или штраф или по срокам закроют дело или за отсутствием если не будет явных доказательств

    Савченко Олександр
    20%
    Савченко Олександр 3 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня, Станіславе!

    Кодекс України про адміністративні правопорушення (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text):

    Стаття 44-3. Порушення правил щодо карантину людей

    Порушення правил щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом України "Про захист населення від інфекційних хвороб", іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними хворобами, -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двох до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Отже, за порушення правил карантину на Вас може бути накладено штраф від 17000 грн до 34000 грн.

    Проте, після введення на території України карантинного режиму, підходи правоохоронців до своєї роботи не змінилися, а тому складення поліцейським протоколу про порушення карантину зовсім не означає правомірність накладення адміністративного стягнення.

    Що потрібно знати, щоб не сплатити штраф незаконно?

    Треба пам'ятати, що сам по собі складений протокол не матиме наслідком накладення штрафу. Такий протокол повинен бути переданий до суду для прийняття рішення. Отож, чотири ключові критерії:

    1. Перевірте правильність складення протоколу

    Закон чітко прописує відомості, які повинен містити протокол. Здавалося б, що ця інформація є формальною і не потребує уваги, проте незазначення у протоколі хоча б однієї із вимог може звільнити вас від обов'язку платити штраф.

    До таких вимог у статті 256 Кодексу України про адміністративні правопорушення віднесено наступні відомості:

    • дата і місце складання;

    • прізвище, ім'я, по батькові поліцейського і особи, яка притягається до відповідальності;

    • місце, час і суть порушення;

    • закон, який передбачає відповідальність за порушення;

    • інформація про свідків;

    • пояснення особи, яка притягається до відповідальності;

    • підтвердження роз'яснення особі, яка притягається до відповідальності, її прав і обов'язків;

    • підписи поліцейського, особи, яка притягається до відповідальності і свідків.

    Практика показує, що суди закривають провадження, якщо в протоколі не зазначені свідки події, відсутні їх пояснення, та пояснення особи, що притягується до адміністративної відповідальності.

    Для прикладу наведемо останні судові рішення по подібних ситуаціях:

    Суддя Київського апеляційного суду Ященко І. Ю. у постанові від 09.11.2020 по справі № 755/12446/20 вказав, що матеріали справи не містять доказів щодо визначення статусу особи як суб`єкта даного правопорушення, а саме не з`ясовано чи була особа службовою особою магазину. Також, всупереч вимогам закону, в протоколі про адміністративне правопорушення №140 від 27.08.2020р. не зазначені дата та час вчинення особою адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 44-3 КУпАП. Постанова була скасована, а матеріали адміністративного провадження направлені на доопрацювання.

    Суддя Деснянського районного суду м. Києва постановою від 05.11.2020 по справі № 754/13310/20 закрив провадження у справі, оскількив протоколі не зазначені свідки події, відсутні їх пояснення, та пояснення особи, що притягується до адміністративної відповідальності.

    2. Якщо не погоджуєтеся з обставинами, викладеними у протоколі, зазначте свою незгоду з цими обставинами

    Мова йде про ситуацію, коли ваші ж слова можуть зіграти проти вас.

    Закон сформульовано таким чином, що доводити факт правопорушення повинен буде поліцейський, який склав протокол. Тобто, саме на поліцію покладається обов'язок знайти свідків, вказати який саме пункт нормативного акту був порушений, прописати які саме дії призвели до порушення.

    Умовно кажучи, якщо ви в протоколі напишете, що «більше не будете порушувати закон», то суд це прийме як погодження з притягненням до адміністративної відповідальності.

    Наприклад, Київський апеляційний суд у постанові від 20.11.2020 року по справі № 752/18269/20 відмовив у задоволенні апеляційної скарги директора ресторану «Spezzo», яка зазначала, що матеріали справи не містять доказів підтвердження порушення вимог протиепідемічних заходів.

    Суд вказав, що будь-які зауваження чи непогодження з протоколом у директора ресторану відсутні, натомість наявні власноруч написані нею пояснення, згідно яких вона зобов`язується усунути всі порушення в найближчий час, увесь персонал зобов`язується взяти під контроль, працювати в масках та перчатках. Тому у задоволенні апеляційної скарги відмовлено.

    Така позиція судів приводить до наступної рекомендації.

    3. Скористайтеся правом не підписувати протокол, якщо не розумієте усіх обставин притягнення вас до відповідальності

    Пам'ятайте, що ви маєте право не підписувати протокол (ст. 256 КУпАП). Це як гарантія того, що, якщо реального порушення немає, то особа може відреагувати на це шляхом відмови підписувати протокол.

    Коли матеріали протоколу будуть розглядатися в суді, простіше буде довести свою позицію. Інакше, ситуація буде виглядати так, що під час підписання протоколу ви не усвідомлювали, що доведеться заплатити штраф, і тільки в суді зрозуміли, що будете відстоювати свої права.

    4. Суд може обмежитися усним попередженням замість штрафу

    Якщо ситуація щодо притягнення вас до адміністративної відповідальності відбувається вперше, то є можливість того, що суд застосує до вас не штраф, а усне попередження.

    Для цього в суді під час розгляду протоколу потрібно зазначити такі обставини:

    - порушення вами правил карантину є малозначним, не становить великої суспільної шкідливості й не завдало значних збитків державним або суспільним інтересам, або безпосередньо громадянам.

    - має місце щире розкаяння особи у вчиненні правопорушення;

    - особа раніше не притягувалася до адміністративної відповідальності

    - відсутні обставини, що обтяжують відповідальність.

    Як бачимо, суди часто приймають рішення на користь потенційного порушника. Але, як правило, це відбувається не по причині відсутності складу правопорушення у діях особи, а тому що правоохоронці якісно недопрацьовують наповнення доказової бази при направленні справ до суду

    Всього доброго!

    Успіхів Вам!

    Адвокат Евгений Александрович
    20%

    Добрий день!

    17 березня 2020 року прийнято Закон України № 530-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)», яким Кодекс України про адміністративні правопорушення (КУпАП) доповнено статтею 44-3 (Порушення правил щодо карантину людей), диспозицією якої охоплюються наступні дії (бездіяльність) - порушення правил щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом України «Про захист населення від інфекційних хвороб», іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними хворобами.

    Наведені порушення тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від однієї до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двох до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Кодекс України про адміністративні правопорушення(статті 1 - 212-24):

    Кодекс України про адміністра... | від 07.12.1984 № 8073-X (rada.gov.ua)

    "Стаття 44-3. Порушення правил щодо карантину людей

    Порушення правил щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом України "Про захист населення від інфекційних хвороб", іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними хворобами, -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двох до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Перебування в громадських будинках, спорудах, громадському транспорті під час дії карантину без вдягнутих засобів індивідуального захисту, зокрема респіраторів або захисних масок, що закривають ніс та рот, у тому числі виготовлених самостійно, -

    тягне за собою накладення штрафу від десяти до п’ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян".

    Таким чином, за скоєння адміністративного правопорушення за ст.44-3 КУпАП, Вас можут притягнути до адміністративної відповідальності в сумі від 17000 до 34000 грн..

    Щоб уникнути адміністративної відповідальності, треба звернути увагу на порядок та стан оформленння документів.

    Також, затягування розгляду справи в зв2язку з хворобою та іншими поважними причинами.

    Кодекс України про адміністративні правопорушення(статті 1 - 212-24):

    Кодекс України про адміністра... | від 07.12.1984 № 8073-X (rada.gov.ua)

    "Стаття 38. Строки накладення адміністративного стягнення

    Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).

    Якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначені у частинах третій - п’ятій цієї статті.

    Адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, передбаченого частинами третьою - шостою статті 164-14 цього Кодексу, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.

    Адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов’язаного з корупцією, а також правопорушень, передбачених статтями 212-15, 212-21 цього Кодексу, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.

    Адміністративне стягнення за вчинення правопорушень, передбачених статтями 204-1 і 204-2 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня їх виявлення, але не пізніше року з дня їх вчинення, а у разі вчинення таких правопорушень іноземцями або особами без громадянства, стосовно яких у встановленому законом порядку прийнято рішення про примусове повернення чи примусове видворення з України, - протягом часу, необхідного для їх виїзду з України, але не пізніше строку, визначеного законом для виїзду цих осіб з України чи забезпечення їх примусового видворення з України.

    У разі закриття кримінального провадження, але за наявності в діях порушника ознак адміністративного правопорушення, адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня прийняття рішення про закриття кримінального провадження".

    Всього доброго!

    Кирда Вячеслав Володимирович
    10%

    Доброго вечора, Станіславе!

    Дійсно, порушення суттєве, враховуючи заборону ведення продажу зазначених товарів у січні 2021 року.

    І це може бути підставою для притягнення Вас до відповідальності і накладення стягнення у розмірі від 17 до 34 тис. грн.

    ОДНАК. Головний шанс в тому, аби довести Ваше правопорушення. І цей обов'язок повністю лягає на плечі сторони "обвинувачення"

    Ви повинні заручитися правовою допомогою юриста/адвоката в суді, і стояти на тому, що нічого нікому не продавали і ні з ким не зустрічались, і грошей ніяких не отримували.

    А інша сторона вже нехай доводить протилежне.

    Але все буде вирішувати суд. І у випадку негативного для Вас рішення суду I інстанції, Ви можете подати апеляцію!

    Беликов Олег  Александрович

    Добрый день. Составление протокола еще не факт, что суд вынесет решение о штрафе. Это может быть и предупреждение. Если не было свидетелей, которые поставили свои подписи под протоколом, то факт продажи недоказуем. Судебная практика показывает, что судьи не спешат выносить жесткие решения, а принимают более лояльные и мягкие. Раскайтесь в суде, пообещайте, что больше не повториться, что в тот день погодные условия были ужасные и вы пошли навстречу человеку, чтобы он не попал в ДТП. Тем более вы продали омыватель не в торговом помещении, а за пределами магазина.

    Пуха Наталія ТендерОк

    Доброго Дня

    Щодо вашого питання

    відповідь на ваше питання залежить від наявності доказів, а саме доказів продажу омивача в магазині, доказів по продажу омивача саме в тт господарюючого суб'єкта під час карантинних обмежень, а також відомостей зазначених у протоколі.

    За зазначене вами правопорушення передбачено штраф згідно ст.44-3 КУпАП, Вас можуть притягнути до адміністративної відповідальності у розмірі від 17000 до 34000 грн.

    Або попередження.

    Успіху

    Гончаренко Константин

    Доброго дня!

    По Вашому питанню повідомляю наступне:

    Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 17.03.2020 року до Кодексу України про адміністративні правопорушення було додано статтю 44-3 «Порушення правил щодо карантину людей» яка передбачає, що «порушення правил щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом України "Про захист населення від інфекційних хвороб", іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними хворобами -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї ( 17 000 ) до двох тисяч ( 34 000 ) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двох ( 34 000 ) до десяти тисяч ( 170 000 ) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян» .

    Сама норма статті 44-3 КУпАП є бланкетною, тобто вона відсилає до нормативно-правових актів, які регулюють правила карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм як загальнодержавних, так і виданих органами місцевого самоврядування.

    Таким загальнодержавним нормативно-правовим актом є постанова КМУ від 11.03.2020 р. №211 «Про запобігання поширенню на території України корона вірусу COVID-19» зі змінами та доповненнями. Останніми такими змінами ( постанова КМУ № 255 ) було скоректовано перелік вимог та заборон, порушення яких призводить до притягнення до відповідальності за ст. 44-3 КУпАП.

    Є варіанти звільнення від адміністративної відповідальності, зокрема передбачені ст. 17 КУпАП, а саме: особа, яка діяла в стані крайньої необхідності, необхідної оборони або яка була в стані неосудності, не підлягає адміністративній відповідальності.

    В нашому випадку цікавить варіант дії в стані крайньої необхідності. Відповідно до ст. 18 КУпАП, дія в стані крайньої необхідності передбачає скоєння діяння для усунення небезпеки, яка загрожує державному або громадському порядку, власності, правам і свободам громадян, установленому порядку управління, якщо ця небезпека за даних обставин не могла бути усунута іншими засобами і якщо заподіяна шкода є менш значною, ніж відвернена шкода. Мається на увазі те, що коли особа, яка, наприклад, не має на собі вдягнутих засобів індивідуального захисту, або переміщується групою більшою, ніж дві особи, робить це виходячи із протидії порушенню прав і свобод громадян ( себе особисто, близьких родичів чи знайомих, не суть – наприклад, коли відсутні продукти харчування або ліки, і потрібно негайно це виправити ), вона не підлягає адміністративній відповідальності.

    Ступінь вини та призначення того чи іншого виду адмін стягнення визначає суд , після дослідження матеріалів справи.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Пользователь не активен
    20%
    Пользователь не активен 3 года назад

    Юрист, г. Киев

    Общаться в чате

    Доброго дня!

    У відповідності до ЗУ № 530-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)», було доповнено Кодекс України про адміністративні правопорушення (КУпАП) статтею 44-3 (Порушення правил щодо карантину людей).

    Стаття 44-3. Порушення правил щодо карантину людей

    Порушення правил щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом України "Про захист населення від інфекційних хвороб", іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними хворобами, -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двох до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Перебування в громадських будинках, спорудах, громадському транспорті під час дії карантину без вдягнутих засобів індивідуального захисту, зокрема респіраторів або захисних масок, що закривають ніс та рот, у тому числі виготовлених самостійно, -

    тягне за собою накладення штрафу від десяти до п’ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян".

    Тобто, у разі якщо в судовому порядку - буде дійсно встановлено та доведено вашу провину, Вас можут притягнути до адміністративної відповідальності, та накласти штраф в сумі від 17000 до 34000 грн.

    Але ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!!! - якщо ви доведете в суді позицію щодо відсутності у ваших діях складу правопорушення, або надасте повні й достатні пояснення, з приводу того, що адміністративні матеріали, подані до суду - не є достатніми, та складені з порушеннями - рішення може бути прийнято на вашу користь!!! Й такої судової практики доволі багато.

    Тож не зволікайте, використайте всі надані вам права для захисту!!!

    Крикун Сергій  Павлович
    20%

    Пост. КМУ "Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1236-2020-%D0%...):...

    "3. Додатково до обмежувальних протиепідемічних заходів, передбачених пунктом 2 цієї постанови, в період з 00 годин 00 хвилин 8 січня 2021 р. до 00 годин 00 хвилин 25 січня 2021 р. (в период локдауна - прим.авт.) на території України забороняється:...

    4) приймання відвідувачів суб’єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері торговельного і побутового обслуговування населення, крім:

    торгівлі виключно товарами, що належать до продуктів харчування, лікарських засобів, виробів медичного призначення, засобів гігієни, побутової хімії, засобів зв’язку, друкованих засобів масової інформації, ветеринарних препаратів, кормів, насіння, засобів захисту рослин на торговельних площах, не менш як 60 відсотків яких призначено для торгівлі такими товарами. Торговельна діяльність іншими групами товарів може відбуватися лише із здійсненням адресної доставки замовлень;...".

    В Вашем случае, во-первых, не было факта приема поситителя (товар был вынесен за пределы магазина), во-вторых, был реализован товар бытовой химии, прямо предусмотрен пост .КМУ - т.е.состава части первой ст.44-3 КоАП Украины в Ваших действиях нет. Сосотавьте и подайте в суд (через канцелярию) возражение на протокол. как незаконно составленный с ходатайством признать его незаконным и производство по делу закрыть.

    Крижановська Єлізавета Сергіївна

    Доброго дня! Раджу Вам ознайомитись з протоколом, якшо в ньому існують якісь розбіжності, не достовірні данні, відсутня інформація. За вказаним протоколом Вас не зможуть притягнути до відповідальності, крім того ви не продавали товар в приміщенні. Якщо при продажі товару ви видаєте чек, а при вище вказаних обставинах у сторін відсутній чек, це також може бути обставиною для уникгення адмін. покарання. Взагалі для надання більш конкретної інформації необхідно бачити протокол.

    Мєньков Андрій Васильович
    10%

    Добрый день Станислав!

    Если Вы не писали заявление о направлении судебных повесток смс-сообщениями, то такое оповещение о судебных заседаниях не будет считаться надлежащим и Вам не стоит являтся в суд. Затем необходимо обжаловать постановление суда 1 инстанции на основании ненадлежащего уведомления о явке в суд, рассмотрения дела в Ваше отсутствие, что является нарушением Ваших прав на справедливый суд. При этом срок привлечения к административной ответственности (3 месяца) к моменту вынесения постановления апеляционным судом закончится и Вы избежите штрафа.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України