Задайте питання юристу

915 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

11 вересня 2021, питання №48671 150₴

Чи можуть у садочку змінити няню

Доброго дня. У групі (вік дітей 4 роки) садочку хочуть змінити няню на іншу, батьки проти, так як вихователька у віці(70 років) і няню нам хочуть дати теж у віці (60 років). Що ми батьки можемо зробити, щоб нашу няню (37 років) не забирали від нас?

Відповіді юристів (14)

    Адвокат  Євген Олександрович
    Адвокат Євген Олександрович 3 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду

    Здравствуйте, Ольга!

    Нужно знать причины замены, ведь могут быть и объективные причины, такие как увольнение, в том числе и по сокращению.

    Все зависит от обстоятельств по сути данного дела.

    Единственное, что Вы можете сделать это подать коллективное заявление, в соответствии с Конституцией Украины, Законом Украины "Об обращении граждан", на имя заведующей детским садом и в Управление образования местной государственной администрации, с общей просьбой о том, чтобы няня осталась в детском саду.

    Нормативные акты, при подаче заявления, в том числе и коллективного заявления, на которые Вы можете сослаться в своём заявлении:

    КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 30, ст. 141):

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...

    "Стаття 40. Усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк".

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про звернення громадян

    від 2 жовтня 1996 року № 393/96-ВР

    (Витяг)

    Стаття 1. Звернення громадян. Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов’язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

    Стаття 4.Рішення, дії (бездіяльність), які можуть бути оскаржені

    До рішень, дій (бездіяльності), які можуть бути оскаржені, належать такі у сфері управлінської діяльності, внаслідок яких:

    – порушено права і законні інтереси чи свободи громадянина (групи громадян);

    – створено перешкоди для здійснення громадянином його прав і законних інтересів чи свобод;

    – незаконно покладено на громадянина які-небудь обов’язки або його незаконно притягнуто до відповідальності.

    Стаття 5.Вимоги до звернення

    Звернення адресуються органам державної влади до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.

    Звернення може бути подано окремою особою (індивідуальне) або групою осіб (колективне). Звернення може бути усним чи письмовим.

    Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні “гарячі лінії” та записується (реєструється) посадовою особою.

    Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства.

    Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

    У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання. Письмове звернення повинно бути підписано заявником із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь.

    Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження.

    Стаття 8. Звернення, які не підлягають розгляду та вирішенню

    Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

    Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті звернення, терміни розгляду яких передбачено статтею 17 цього Закону, та звернення осіб, визнаних судом недієздатними.

    Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає керівник органу, про що повідомляється особі, яка подала звернення.

    Стаття 20. Термін розгляду звернень громадян

    Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.

    Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.

    Стаття 18. Права громадянина при розгляді заяви чи скарги

    Громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об’єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право:

    • особисто викласти аргументи особі, що перевіряла заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви;
    • знайомитися з матеріалами перевірки;
    • подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом, який розглядає заяву чи скаргу;
    • бути присутнім при розгляді заяви чи скарги;
    • користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку;
    • одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги.

    Стаття 19. Обов’язки органів державної влади, їх керівників та інших посадових осіб щодо розгляду заяв чи скарг

    Органи державної влади їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов’язані:

    • об’єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги;
    • на прохання громадянина запрошувати його на засідання відповідного органу, що розглядає його заяву чи скаргу;
    • забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв’язку з заявою чи скаргою рішень;
    • письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення;
    • вирішувати питання про відповідальність осіб, з вини яких було допущено порушення, а також на прохання громадянина не пізніш як у місячний термін довести прийняте рішення до відома органу місцевого самоврядування, трудового колективу чи об’єднання громадян за місцем проживання громадянина;
    • у разі визнання заяви чи скарги необгрунтованою роз’яснити порядок оскарження прийнятого за нею рішення;
    • не допускати безпідставної передачі розгляду заяв чи скарг іншим органам;
    • особисто організовувати та перевіряти стан розгляду заяв чи скарг громадян, вживати заходів до усунення причин, що їх породжують, систематично аналізувати та інформувати населення про хід цієї роботи.

    Всего доброго, удачи Вам!

    • Ольга Клієнт 3 роки тому

      Причина, що відкрили нову групу де потрібна няня і туди мала б іти няня, але група на другому поверсі і їй важко підніматись по сходах, а зручніше буде перевестись няньою у нашу групу (це 1 поверх), а нашу няню перевести до нової групи. Всі батьки проти. Як діяти?

      • Адвокат  Євген Олександрович
        33.3%
        Адвокат Євген Олександрович 3 роки тому

        Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду

        Ольга!

        Понятно.

        Принятие такого решения зависит от руководства детского сада и возможно в части от управления образования местной государственной администрации.

        Поэтому, как я указал ранее выше в ответе на Ваш вопрос, в соответствии с Конституцией Украины, Законом Украины "Об обращении граждан", рекомендую подать коллективное заявление, на имя заведующей детским садом и в Управление образования местной государственной администрации, с общей просьбой о том, чтобы няня осталась в детском саду.

        Возможно, это позволит обратить внимание на сложившиеся обстоятельства и поможет изменить ситуацию в Вашу пользу.

        Ссылаться в заявлении можете на:

        КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ

        (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 30, ст. 141):

        https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...

        "Стаття 40. Усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк".

        ЗАКОН УКРАЇНИ

        Про звернення громадян

        від 2 жовтня 1996 року № 393/96-ВР

        (Витяг)

        Стаття 1. Звернення громадян. Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов’язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

        Стаття 4.Рішення, дії (бездіяльність), які можуть бути оскаржені

        До рішень, дій (бездіяльності), які можуть бути оскаржені, належать такі у сфері управлінської діяльності, внаслідок яких:

        – порушено права і законні інтереси чи свободи громадянина (групи громадян);

        – створено перешкоди для здійснення громадянином його прав і законних інтересів чи свобод;

        – незаконно покладено на громадянина які-небудь обов’язки або його незаконно притягнуто до відповідальності.

        Стаття 5.Вимоги до звернення

        Звернення адресуються органам державної влади до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.

        Звернення може бути подано окремою особою (індивідуальне) або групою осіб (колективне). Звернення може бути усним чи письмовим.

        Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні “гарячі лінії” та записується (реєструється) посадовою особою.

        Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства.

        Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

        У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання. Письмове звернення повинно бути підписано заявником із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь.

        Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження.

        Стаття 8. Звернення, які не підлягають розгляду та вирішенню

        Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

        Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті звернення, терміни розгляду яких передбачено статтею 17 цього Закону, та звернення осіб, визнаних судом недієздатними.

        Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає керівник органу, про що повідомляється особі, яка подала звернення.

        Стаття 20. Термін розгляду звернень громадян

        Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.

        Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.

        Стаття 18. Права громадянина при розгляді заяви чи скарги

        Громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об’єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право:

        • особисто викласти аргументи особі, що перевіряла заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви;
        • знайомитися з матеріалами перевірки;
        • подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом, який розглядає заяву чи скаргу;
        • бути присутнім при розгляді заяви чи скарги;
        • користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку;
        • одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги.

        Стаття 19. Обов’язки органів державної влади, їх керівників та інших посадових осіб щодо розгляду заяв чи скарг

        Органи державної влади їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов’язані:

        • об’єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги;
        • на прохання громадянина запрошувати його на засідання відповідного органу, що розглядає його заяву чи скаргу;
        • забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв’язку з заявою чи скаргою рішень;
        • письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення;
        • вирішувати питання про відповідальність осіб, з вини яких було допущено порушення, а також на прохання громадянина не пізніш як у місячний термін довести прийняте рішення до відома органу місцевого самоврядування, трудового колективу чи об’єднання громадян за місцем проживання громадянина;
        • у разі визнання заяви чи скарги необгрунтованою роз’яснити порядок оскарження прийнятого за нею рішення;
        • не допускати безпідставної передачі розгляду заяв чи скарг іншим органам;
        • особисто організовувати та перевіряти стан розгляду заяв чи скарг громадян, вживати заходів до усунення причин, що їх породжують, систематично аналізувати та інформувати населення про хід цієї роботи.

        Всего доброго, удачи Вам!

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 3 роки тому

    Юрист, м. Суми, 6 років досвіду

    Доброго дня!

    У Вашому випадку необхідно звернутись письмово до управління освіти ОТГ ТА ДО ОБЛАСНОГО управління з заявами , колективними , про неможливість оптимізації закладу освіти шляхом звільнення працівників, навести аргументи і документальні докази , паралельно звернутись до Державної служби якості освіти , нехай проведуть перевірку закладу та нададуть висновки, щодо доцільності оптимізації штату та її фінансового обгрунтування , було б добре аби голова ОТГ ТАКОЖ ЗВЕРНУВСЯ у вказані органи управління освітою, як представник органу МС на території громади., також необхідно прийняти рішення сесії сільської ради ОТГ про недопушення закриття закладу та переведення дітей у інші підрозділи, обгрунтувавши доцільність та направити таке рішення депутатів ОТГ до міністерства освіти та науки України.

    Відповідно до «Прикінцевих та перехідних положень» Закону України «Про повну загальну середню освіту» до 1 липня 2020 року керівники державних і комунальних закладів загальної середньої освіти зобов’язані припинити безстрокові трудові договори з педагогічними працівниками таких закладів освіти, яким виплачується пенсія за віком, з одночасним укладенням з ними трудових договорів строком на один рік. У разі незгоди з продовженням трудових відносин на умовах строкового трудового договору педагогічні працівники, яким виплачується пенсія за віком, звільняються згідно з пунктом 9 частини першої статті 36 Кодексу законів про працю України.

    Якщо працівник не бажає звільнятись , то звільнити можливо лише за скороченням штату. Рішення приймає директор чи орган управління освітою.

    Рекомендую розпочати з колективних скарг у вказані органи письмово і особисто на прийомах громадян.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    • Ольга Клієнт 3 роки тому

      Причина, що відкрили нову групу де потрібна няня і туди мала б іти няня, але група на другому поверсі і їй важко підніматись по сходах, а зручніше буде перевестись няньою у нашу групу (це 1 поверх), а нашу няню перевести до нової групи. Всі батьки проти. Як діяти?

      • Гончаренко Константин
        Гончаренко Константин 3 роки тому

        Юрист, м. Суми, 6 років досвіду

        Взагалі питання переведення вирішує директор школи і вплинути може управління освіти, якщо особа має медичні висновки про необхідність надання їй легшої роботи у зв"язку з інвалідністю то директор має забезпечити працівника легшою роботою , переведення це добровільна процедура, важко виконувати свої обов язки це не юридичне поняття. Враховуючи це підстав для переведення вашої няні з групи наразі немає.

        рекомендую колективно звернутися до директора школи та до управління/відділу освіти з вимогою знайти для вчителя поважного віку місце у іншому навчальному закладі відповідно до її спроможності на 1 поверсі.

        Якщо медично факт неможливості підніматись по сходах не підтверджено , підстав для переведення немає , директор не може порушувати права працівника , через бажання особисті.

        повідомте про ситуацію управління освіти при ОДА

        С уважением,

        Константин Гончаренко

    Карпенко Андрій Володимирович
    Карпенко Андрій Володимирович 3 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 26 років досвіду

    Добрый день!

    Конвенция ООН по правам ребенка — это международный правовой документ. Он определяет права детей в государствах-участниках. Конвенцию приняли 20 ноября 1989. Более 20 лет назад ее ратифицировала Украина. В ней — 54 статьи. В которых четко прописаны базовые права на семью, жизнь, безопасность, образование, медицину.

    Документ создан по аналогии к правам человека. Единственное отличие — у детей нет обязанностей, только права. Важно, чтобы они не просто защищались, но и была возможность эти права реализовать.

    В первую очередь, об этом должны позаботиться родители. Ведь за свое чадо они несут ответственность. Однако когда дети находятся в саду — за ними смотрят воспитатели. Согласно закону, ребенка не имеют права ограничивать словам, манерой говорить, повышать на ребенка голос, критиковать, насмехаться, угрожать. Иными словами, проявлять эмоциональное насилие.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2628-14#Text

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про дошкільну освіту

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/305-2003-%D0%B...

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИПОСТАНОВА

    від 12 березня 2003 р. № 305Київ

    Про затвердження Положення про заклад дошкільної освіти

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0563-16#n2

    МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ

    НАКАЗ

    24.03.2016 № 234

    Зареєстровано в Міністерствіюстиції України14 квітня 2016 р.за № 563/28693

    Про затвердження Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів

    В Законе Украины про дошкольное образование в статье 36 указывается, что родители имеют полное право обращаться во все органы относительно защиты интересов своих детей.

    Вы не охаете и не ахаете, а обращаетесь на горячую линию Министерства образования или Министерства охраны здоровья. Сейчас на сайтах министерств есть специальные ссылки на правильное оформление обращение граждан, если вы хотите написать «письмо счастья». Согласно ЗУ «Про информацию», они обязаны ответить вам!!! Согласно ст.6 ЗУ «Про контроль за органами осуществляющими государственную деятельность – обращение физического лица является предлогом для отправки «летучего десанта проверок». Конечно, тут надо все же сказать, что да, одного письма мало, необходимо пройти ряд процедур. Но схема существует! Если вы напишите, да еще и соберёте подписи и свидетельства, то они придут и оценят ситуацию.

    В нормальном, здоровом, адекватном обществе взаимоотношения идут по типу равных прав и обязанностей. И ничто не оправдывает неадекватность медсестры, няни, учителя либо же родителя.

    Малыш пошел в сад, с этого момента появились права и обязанности родителей в детском саду, которые необходимо соблюдать:

    • участвовать в процессе управления детским учреждением на основании Устава;
    • следить за работой родительского комитета (собрания) сада (если создан). Права родителей в детском саду решать многие вопросы, их голос весьма важен для принятия решения. Совет воспитателей имеет право лишь совещательного голоса;
    • Мамы, папы избираются в родительский совет дошкольного заведения;
    • имеют право и обязаны, быть осведомлены об образовательной программе, режиме, распорядке ДОУ;
    • существуют дополнительные услуги, которые родитель выбирает сам, для более полноценного развития малыша. Может выдвигать предложения, по организации дополнительных занятий, для благоприятного, результативного процесса воспитания, обучения воспитанника;
    • возможно (заранее договорившись с педагогами) присутствовать на всевозможных занятиях детей, как общих, так и индивидуальных. Необходимо предварительно уведомить заведующего учреждением;
    • возможно присутствие на медицинском осмотре врачами, психологом (специалистами узкой специализацией, а так же на более тщательном осмотре);
    • следует время от времени знакомиться с отчетами педагогов ДОУ о процессе работы с детьми;
    • приветствуется оказание помощи, которая способствует развитию, созданию благоприятных условий;
    • принимать участие в ремонтных работах по отделке помещения группы, помогать благоустраивать территорию сада, приветствуется благотворительная помощь, способствующая всевозможному оснащению группы;
    • при необходимости отстаивать права своего ребенка, других воспитанников. Следить, чтобы их права не были нарушены;
    • ознакомление с образовательным процессом с его направлением и реализацией это - право и обязанность родителей. Необходимо информирование о состоянии развития ребенка, о его здоровье, поведении, об отношениях с детьми группы;
    • возможно получение методической помощи от педагогического коллектива ДОУ, связанной с проблемами воспитательного процесса, а так же по вопросам развития, обучения воспитанника;
    • принятие активного участия в жизни, мероприятиях ДОУ.

    Помимо прав родители наделяются внушительным списком обязанностей в отношении детей, посещающих дошкольные заведения образования. Мы рассмотрим некоторые из низ.

    • уважительное отношение к персоналу дошкольного учреждения. Недопустимо хамское поведение, общение на повышенных тонах, рукоприкладство. Всевозможные конфликтные ситуации решаются путем цивилизованного решения проблемы;
    • нужно вовремя вносить деньги за садик (она направляется на выплату персоналу ,за уход, присмотр за ребенком);
    • обязанности родителей в детском саду - соблюдать этику, вовремя вместе с воспитателями решать вопросы которые возникают, нельзя вмешивать детей , допускать их наблюдения конфликтной ситуации;
    • занятия, как правило, начинаются с 9 часов, необходимо, чтобы к этому времени воспитанник был на месте. Не следует отвлекать педагогический коллектив от проведения занятий, нельзя мешать распорядку дня;
    • приводить, забирать малыша нужно лично, в присутствии воспитателя. Не следует возлагать данную обязанность на соседей, родственников, несовершеннолетних детей. Иногда, при особых случаях, возможно, заблаговременно уведомить заведующего о том, что забирать ребенка будет другое (совершеннолетнее) лицо. Заявление родителей заверяется нотариусом;
    • обязательно своевременно (день отсутствия до 9 часов) предупреждать работников ДОУ о причине непосещения ребенком заведения;
    • информировать воспитателя о выходе воспитанника после болезни, отпуска, для обеспечения его завтраком, обедом, полдником. Следует вовремя отдавать медицинские справки, оповещения;
    • если пользуетесь льготами по оплате, то нужно раз в три месяца обновлять справки подтверждающие наличие льготы;
    • нельзя нарушать режим, находясь дома, необходимо соблюдение своевременного сна, питания, прогулок;
    • приводить в сад нужно к 8 часам, забирать не позже 19 часов;
    • ребенок должен быть чисто, опрятно одет, причесан;
    • необходимо иметь запасную обувь и одежду;
    • для занятий танцами следует приобрести - чешки;
    • для занятия физкультурой в зале , нужна - спортивная форма. Для улицы необходима - обувь, облегченная одежда;
    • необходимо обеспечить своего малыша нужными канцелярскими принадлежностями для выполнения обучающей и воспитательной программы;
    • воспитанник должен иметь сменную одежду по сезону (погоде). Для отдыха нужно иметь одежду для сна. Также нужны - расческа, носовой платок;
    • если малыш болен (присутствуют симптомы простуды либо иных заболеваний) нельзя приводить его, во избежание заражения остальных воспитанников ДОУ;
    • мама, папа малыша имеют право и обязаны не допускать насилия (физического, психологического), также оскорбляющего поведения относительно своего и других детей;
    • родители несут ответственность за воспитание малыша.

    Правила, соблюдать которые необходимо:

    • не давать медикаментов с собой;
    • не давать - жвачку, опасные для детей предметы, которые могут нанести вред здоровью и жизни;
    • работники детского сада не несут ответственности за ювелирные украшения воспитанника, а так же игрушки, принесенные в ДОУ по инициативе родителей – санки, самокаты и т.д.;
    • не приводить, не забирать воспитанника ДОУ в нетрезвом виде;
    • если существует задолженность по оплате, администрация может не принять воспитанника;
    • знакомьтесь с информацией, вывешенной на стендах ДОУ – вы будите, осведомлены о занятиях малыша в саду.

    Права родителей и детей в детском саду:

    • дети имеют право на развитие, образование;
    • право на игры в детском дошкольном учреждении;
    • право на медицинское обслуживание, на охрану жизни и здоровья;
    • имею право на государственную защиту от жестокого отношения;
    • государство обязано защищать, отстаивать интересы и потребности ребенка;
    • он имеет право полноценно питаться для нормального роста и развития;
    • родители должны следить, чтобы права воспитанников ДОУ соблюдались.

    Некоторые права, обязанности регулируются правилами, распорядком дня принятыми в конкретном ДОУ. Для ознакомления с ними необходимо изучить Устав детского учреждения.

    Как вывод, в любом случае необходимо отстаивать права своего ребенка в детском саду. В случае конфликта попробовать спокойно поговорить. Если не помогает — пойти к заведующей (хотя она скорее всего станет на сторону персонала). Если Вас проигнорировали и в дальнейшем нарушаются права — идите выше, в органы образования. В случаях избиения — можно обратиться в полицию, прокуратуру.

    УДАЧИ !

    • Ольга Клієнт 3 роки тому

      Причина, що відкрили нову групу де потрібна няня і туди мала б іти няня, але група на другому поверсі і їй важко підніматись по сходах, а зручніше буде перевестись няньою у нашу групу (це 1 поверх), а нашу няню перевести до нової групи. Всі батьки проти. Як діяти?

    Карпенко Андрій Володимирович
    Карпенко Андрій Володимирович 3 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 26 років досвіду

    Причина, що відкрили нову групу де потрібна няня і туди мала б іти няня, але група на другому поверсі і їй важко підніматись по сходах, а зручніше буде перевестись няньою у нашу групу (це 1 поверх), а нашу няню перевести до нової групи. Всі батьки проти. Як діяти?

    Хххххххххх

    Если родители против новой няни, обращайтесь с жалобами к директору детского сада и в о дел образования местной администрации.

    Крикун Сергій  Павлович
    30%
    Крикун Сергій Павлович 3 роки тому

    Юрист, м. Дніпро, 31 рік досвіду

    "ПОЛОЖЕННЯ про заклад дошкільної освіти" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/305-2003-%D0%B...):

    "36. Педагогічні працівники закладів дошкільної освіти у партнерстві з батьками або іншими законними представниками дитини забезпечують єдність навчання, виховання і розвитку вихованців у рамках освітнього процесу, створюють безпечне освітнє середовище, вільне від будь-яких проявів насильства та булінгу (цькування).

    Учасники освітнього процесу взаємодіють на основі поваги один до одного, дотримання правил внутрішнього розпорядку закладу дошкільної освіти та цього Положення.

    Залучення вихованців під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з виконанням освітньої програми, забороняється.

    37. Права, обов’язки та соціальні гарантії інших працівників закладу дошкільної освіти регулюються трудовим законодавством та трудовими договорами...

    44. Колегіальним постійно діючим органом управління закладом дошкільної освіти є педагогічна рада, повноваження якої визначаються установчими документами відповідного закладу. Керівник закладу дошкільної освіти є головою педагогічної ради.

    45. Педагогічна рада створюється в усіх закладах дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типів і форми власності за наявності не менше трьох педагогічних працівників. Для закладів дошкільної освіти з однією - двома групами може утворюватися одна педагогічна рада на кілька закладів.

    До складу педагогічної ради закладу дошкільної освіти входять усі педагогічні працівники закладу, медичні працівники, інші спеціалісти. До складу педагогічної ради закладу дошкільної освіти можуть входити голови батьківських комітетів, фізичні особи, які провадять освітню діяльність у сфері дошкільної освіти.

    На засідання педагогічної ради можуть бути запрошені представники громадських об’єднань, педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти, батьки або особи, які їх замінюють. Особи, запрошені на засідання педагогічної ради, мають право дорадчого голосу.

    46...Педагогічна рада закладу дошкільної освіти:...

    розглядає питання вдосконалення організації освітнього процесу в закладі;".

    КЗпП України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08#Text):

    "Стаття 32. Переведення на іншу роботу. Зміна істотних умов праці...

    Не вважається переведенням на іншу роботу і не потребує згоди працівника переміщення його на тому ж підприємстві, в установі, організації на інше робоче місце, в інший структурний підрозділ у тій же місцевості, доручення роботи на іншому механізмі або агрегаті у межах спеціальності, кваліфікації чи посади, обумовленої трудовим договором...".

    Формально заведующая детским садом вправе перевести Вашу няню в другую группу. В то же время вы, родители вправе подать на имя заведующей коллективное заявление (под регистрацию его вручения на вашем экземпляре) о созыве и проведения заседания педагогического совета по этому вопросу с правом участия и совещательного голоса родителей в заседании совета.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Добрий вечір, Ольго!

    Ситуація по Вашому питанню приблизно наступна:

    Що Вам раджу зробити у першу чергу?

    Звернутись до закладу освіти, тобто дитсадка, із зверненням на ім'я керівника, щодо залишення за такою то групою певної няні (краще аби це було групове звернення).

    На що послатись!

    Справа в тому, що профільний у Вашому випадку є Закон України "Про дошкільну освіту", і він передбачає наступне:

    Стаття 36. Права та обов'язки батьків або осіб, які їх замінюють

    1. Батьки або особи, які їх замінюють, мають право:

    вибирати заклад дошкільної освіти та форму здобуття дитиною дошкільної освіти;

    обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу дошкільної освіти;

    звертатися до відповідних органів управління освітою з питань розвитку, виховання і навчання своїх дітей;

    захищати законні інтереси своїх дітей у відповідних державних органах і суді;

    бути на громадських засадах асистентом дитини з особливими освітніми потребами або визначити особу, яка виконуватиме обов’язки асистента дитини.

    {Частину першу статті 36 доповнено абзацом шостим згідно із Законом № 2145-VIII від 05.09.2017}

    3. Інші права та обов’язки батьків і осіб, які їх замінюють, визначаються Законом України "Про освіту".

    Сам профільний закон визначає не так багато прав батьків, а тому ми звернемося до Закону України "Про освіту", як те передбачає ЗУ "Про дошкільну освіту".

    Закон України "Про освіту".

    Стаття 55. Права та обов’язки батьків здобувачів освіти

    1. Виховання в сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості. Батьки мають рівні права та обов’язки щодо освіти і розвитку дитини.

    2. Батьки здобувачів освіти мають право:

    захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;

    звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;

    обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

    брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;

    завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

    брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

    отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, у тому числі щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування), про результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності;

    {Абзац восьмий частини другої статті 55 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2657-VIII від 18.12.2018}

    подавати керівництву або засновнику закладу освіти заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;

    {Частину другу статті 55 доповнено абзацом дев'ятим згідно із Законом № 2657-VIII від 18.12.2018}

    вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.

    {Частину другу статті 55 доповнено абзацом десятим згідно із Законом № 2657-VIII від 18.12.2018}

    Отже, на праві звернення до закладів освіти, зверніться як я говорив спочатку із заявою до дитсадка (якщо потрібна допомога у написанні звернення, звертайтесь).

    Якщо дитсадок залишиться на своїй позиції, то потрібно буде звертатися до органів управління освітою!

    Якщо є питання, звертайтесь!

    • Ольга Клієнт 3 роки тому

      Доброго дня. Дуже потрібна допомога у написанні звернення. Дяу

    Пуха Наталія ТендерОк
    20%

    Доброго Дня

    Щодо вашого питання

    Дійсно зазначене питання ефективно буде врегулювати звернувшись до адміністрації дитячого садочка, а саме рекомендую спочатку поспілкуватися з адміністрацією вказати на наявність дружніх стосунків у дітей та нянечки, закцентувати про відмінні навички поведінки з дітьми тощо вказати про наявні варіанти можливо запропонувати альтернативи, послатися на норми посадової інструкції, а також врахувати й думку самої нянечки.

    Успіхів

    Рибінцев Сергій Сергійович
    16.7%
    Рибінцев Сергій Сергійович 3 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 16 років досвіду

    Доброго дня, Ольга!

    Колективне клопотання на ім'я керівника ДНЗ та місцеве районне управління освіти. Якщо ви письмово повідомите про своє бажання залишити поточну няню, і це звернення буде колективним ваше бажання матиме силу в прийнятті рішення.

    Звертайтесь!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України