Задайте вопрос юристу

833 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Финансовое право, 19 января 2022, вопрос №54733 100₴

Как правильно положить крупную сумму денег на счет.

Добрый вечер! Скажите пожалуйста мы столкнулись с такой проблемой: мы с отцом занимаемся землёй своей 50 га,налоги платим но не оформлены официально. Хотим купить технику она стоит 500000 гривен,и хозяин хочет чтоб мы положили эти деньги на банковский счет,если мы пойдём в банк нас спросят где мы взяли деньги и начнёт налоговая спрашивать откуда и как. Посоветуйте пожалуйста как правильно поступить в такой ситуации.

Ответы юристов (5)

    Адвокат Евгений Александрович
    40%

    Здравствуйте, Лилия!

    В банке однозначно могут поинтересоваться источником происхождения денежных средств, в связи с финансовым мониторингом.

    Закон о финансовом мониторинге, он же – Закон Украины О предотвращении и противодействии легализации (отмыванию) доходов, полученных преступным путем, финансированию терроризма и финансированию распространения оружия массового уничтожения».

    Клиент должен документально подтвердить происхождение денежных средств и источники своих доходов.

    Такими источниками могут быть заработная плата, доход, полученный от реализации продукции, предоставления услуг, продажи имущества, получения наследства, получения страховой суммы по договору страхования, выигрыш, другие выплаты по гражданско-правовым договорам.

    Если физическое лицо, согласно налоговому законодательству, не подавало налоговой декларации за предыдущие годы, то для подтверждения источников происхождения денег банк может использовать полученную от соответствующего государственного органа информацию о доходах и уплаченных на эти доходы налогах.

    Банк имеет право запрашивать у клиента дополнительные документы относительно операций по счету в подтверждение их соответствия требованиям финансового мониторинга.

    Возможно, как вариант перед тем, как обратиться в банк, оформит договор дарения, удостверенный нотариально относительно данной суммы денежных средств от родственников.

    Этот договор дарения, улоствренный нотариально и будет источником происхождения денежных средств.

    Всего доброго!

    Шишкин Алексей Юрьевич

    Рекомендую указанную сумму разбить на три / четыре части, к примеру по 15000 грн. В качестве источника сообщите банку, что взяли деньги в долг, если потребуют документы, что маловероятно, часто достаточно простых объяснениий, то договоритесь с кем-то из близких людей и сделайте договоры займа, достаточно простой письменной формы. Побеспокойтесь о том, чтобы экземпляры договоров были только у вас. Так на всякий случай. Уверен этого вполне достаточно. Проверено на практике. У вас всё равно нет другого легального источника происхождения денег. В налоговую банк сообщать не будет, уплата налогов банк не интересует.

    Гончаренко Константин
    30%

    Доброго дня!

    Є два шляхи:

    1. Нотаріально оформити договір дарування коштів між родичами 1 -го ступеню споріднення , податок 0%

    Договір є документом,що підтвердить походження коштів.

    2. Декілька меньших сум по 15-20 тис грн ,покласти на рахунок через пару днів інтервалом.

    Скласти договір позики з вказанням суми та дат коли кошти будуть зараховані. Підписати сторонами.

    Банки не уповноважені перевіряти сплату податків та реагувати на низько ризикові операції до 400 тис грн на місяць.

    Можете також скласти договір безповоротної фін.допомоги від родичів. Простої письмової форми.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Савченко Олександр
    Савченко Олександр 2 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня, Лілія!

    Постановою Правління Національного банку від 19 травня 2020 року № 65 затверджено нове Положення про здійснення банками фінансового моніторингу. Саме на підставі її норм банки збирають інформацію про клієнтів та блокують, за потреби, рахунки. І саме останнє особливо хвилює багатьох. Адже попри суттєве збільшення межі для фінмоніторингу (до 400 тис. грн) банки почали активно впроваджувати передбачений Законом про фінмоніторинг ризико-орієнтований підхід. Тобто оцінювати комплексно клієнтів та їх дії, роблячи висновки про блокування рахунків.

    Додатком 20 до Положення № 65 йде перелік ознак, які Нацбанк пропонує використовувати як підозрілі для блокування рахунків (так звані Індикатори підозрілості фінансових операцій). І саме на них банки й орієнтуються. Звісно, кожен банк має ще власні внутрішні документи з приводу фінмоніторингу, але вони базуються на Законі про фінмоніторинг та Положенні № 65.

    Індикатори підозрілості фінансових операцій додаток 20 до Положення № 65 ділить на три групи:

    • що стосуються діяльності чи поведінки клієнта;
    • що стосуються фінансових операцій клієнта;
    • за різними видами продуктів (послуг).

    За нормами НБУ підозрілими слід вважати операції, якщо клієнт (його представник):

    • не може зрозуміло пояснити, у чому полягає його ділова діяльність (характер діяльності);
    • не бажає або відмовляється надавати інформацію або надає сумнівну інформацію, яку важко перевірити;
    • має велику кількість рахунків або платіжних карток, потреба у яких не є зрозумілою або не відповідає його бізнес-потребам;
    • нервує без видимих причин або проявляє нетипову поведінку;
    • демонструє незвичну зацікавленість вимогами законодавства у сфері фінмоніторингу чи внутрішніх документів банку з цих питань;
    • скасовує проведення запланованої фінансової операції після того, як банк запитав у нього відповідні підтвердні документи та/або роз'яснення;
    • наполягає на терміновості проведення фінансової операції, демонструючи нервову поведінку, без наявності очевидних на те причин (підстав);
    • пропонує гроші, подарунки або інший вид подяки працівникові банку за проведення фінансової операції у незвичний або підозрілий спосіб;
    • демонструє незнання інформації, що стосується фінансових операцій за його власним рахунком, та/або не може пояснити їх зміст;
    • незвично та надмірно виправдовує або пояснює фінансову операцію, підкреслюючи відсутність будь-яких зв'язків із незаконною діяльністю.

    Також НБУ радить банкам вважати підозрілим операції, якщо:

    • існують підстави підозрювати, що надані інформація/документи містять неправдиві або підроблені відомості;
    • неможливо зв'язатися із клієнтом (представником клієнта) за допомогою наданих ним даних, зокрема за адресою місцезнаходження, проживання або за зазначеним номером телефону та електронною поштою;
    • інформація, надана клієнтом (представником клієнта), суперечить тій, що міститься в публічних джерелах;
    • фінансові операції за рахунком фізичної особи не відповідають ризик-профілю клієнта (зокрема віку, професії, доходам);
    • за рахунком клієнта – суб'єкта господарювання не сплачено жодних або сплачено в незначному розмірі (у розмірі, що очевидно не відповідає обсягам проведених фінансових операцій) обов'язкових платежів, які притаманні звичайній господарській діяльності (наприклад, платежі за оренду приміщень, сплата комунальних послуг, податків до бюджету);
    • є очевидні ознаки того, що інші особи контролюють проведення фінансової операції (клієнт читає все з нотаток або телефону чи інші особи стежать за клієнтом у приміщенні відділення або залишаючись ззовні) тощо.

    Індикатори, що стосуються фінансових операцій клієнта:

    Ці показники зосереджені на аспектах операцій клієнтів, передусім — юридичних осіб. Треба зазначити, що чимало з них уже давно увійшли у вітчизняну бізнесову практику — і навіть тих підприємств, хто аж ніяк не планує порушувати закон. Приміром підозрілим, на думку НБУ, буде незвично швидке проходження коштів через рахунок, тобто незначне сальдо на початок та кінець дня та великі щоденні обороти коштів за рахунком. Або ж регулярні перекази коштів з рахунку клієнта — юридичної особи на особисті рахунки працівників або осіб, пов'язаних із працівниками, і навпаки (крім, безумовно, переказів, пов'язаних із виплатою заробітної плати, соціальних виплат та інших обов'язкових платежів).

    Чимало підозр викликатимуть у банкірів і зовнішньоекономічні операції, які, на думку НБУ, містять підозрілі елементи, як от здійснення попередньої оплати за наявності «інформації з відкритих джерел про невиконання нерезидентом своїх зобов'язань за іншими зовнішньоекономічними договорами».

    Підозрілим буде й те, що клієнт отримує на свій рахунок багато готівкових чи безготівкових платежів на незначні суми, які згодом агрегуються та великою сумою переказуються іншому клієнту. Або ж за рахунком клієнта неодноразово проводяться фінансові операцій за договорами відступлення прав вимоги (переведення боргу).

    Ну або така ось ознака, що може призвести до блокування рахунку: фізична особа отримує на свій рахунок грошові кошти як кредит на суму, що вочевидь суттєво перевищує її фінансові можливості в частині повернення такого кредиту.

    Індикатори за різними видами продуктів (послуг):

    Тут банкіри згрупували ознаки у п’ять пунктів, які, щоправда, містять доволі багато підпунктів. Скажімо, підозрілими будуть готівкові операції, в яких обсяг готівкових операцій за рахунком клієнта не відповідає обсягу, що є притаманним виду і масштабам діяльності клієнта. Або ж коли за рахунком клієнта здійснюються регулярні фінансові операції готівкою на великі округлені суми.

    Для відносин кредити/позики небезпечним буде, якщо клієнт не цікавиться істотними умовами кредитування (зокрема процентна ставка, штрафи) або витратами, пов'язаними із поверненням кредиту. Або коли клієнт використовує виданий кредит не у відповідності із затвердженими цілями позики, здійснюючи операції, що є нетиповими для діяльності клієнта. Чи якщо клієнт повертає довгостроковий кредит (зокрема іпотечний) у незвичайно короткий строк після його отримання.

    Та що там казати — банкірів буде насторожувати навіть те, що економічна доцільність отримання позики з їх точки зору не є зрозумілою. Наприклад, на рахунках клієнта розміщена значна сума коштів, а він просить про кредит.

    На власні набори індикаторів підозрілості заслужили від НБУ й операції із цінними паперами та іншими фінансовими інструментами, торговельне фінансування, послуги із зберігання цінностей/надання в оренду депозитного сейфа, онлайн-послуги.

    Для недопущення блокування грошових переказів бажано:

    1. Не допускати нетипове використання особистих розрахункових рахунків, яке не характерне для попереднього досвіду отримання або переказу коштів (як відносно періодичності, так і сум грошових коштів).
    2. При відкритті нового особистого рахунку у банку, клієнтом якого раніше не були, слід множити ризики запуску процедур фінмоніторингу на два. Проведення операцій на значні суми, активне використання особистих рахунків для отримання / переказу коштів без належних правових підстав, велика кількість ідентичних переказів / зарахувань, не характерних для використання особистих рахунків, – причини тимчасового блокування операцій банками до з’ясування всіх обставин, що стосуються сумнівних фіноперацій.
    3. Невідкладно надавати банку необхідні підтверджуючі документи.
    4. При наданні послуг нерезидентам виписувати у інвойсі детальний опис і найменування послуг, порядок надання та розрахунку загальної суми оплати (наприклад, 40$ за 1 годину консультації). При проведені оплати на суми від 3000 гривень рекомендуємо укладати договір, у якому прописувати характер послуг/товарів, порядок оплати та інші обов’язкові умови для відповідного виду договору. При проведенні / отриманні оплат на суми від 4000 гривень банк зажадає від Вас не тільки договір, а і всі додатки до нього, а також детальну інформацію про іншу сторону договору.
    5. У разі відсутності нагальної необхідності проводити (отримувати) оплату в розмірі від 4000 гривень одним платежем, та навіть і суттєво менші суми, рекомендуємо дробити суму на декілька менших платежів. Рекомендація стосується навіть тих випадків, коли оплата проводиться на підставі договору з актами та усіма додатками до нього. Якщо Ви не переходите граничну суму фінмоніторингу, то тим самим спрощуєте життя собі і банку.
    6. Мати можливість підтвердити наявність “чистого” (білого) доходу, який еквівалентний або більший за суми фінансових операцій щодо яких у банку виникли сумніви.

    Дотримання цих простих рекомендацій допоможе забезпечити вільне розпорядження коштами, які знаходяться на рахунку, та оминути блокування операцій банками.

    Порядок дій з розблокування коштів, заморожених через фінмоніторинг:

    1. З’ясувати деталі блокування. Дізнатися у працівника банку весь перелік причин, через які заблоковано операцію та відомості, які необхідно надати для розблокування. За необхідності скерувати на адресу банку письмовий запит.
    2. Повідомити банк про те, що всі необхідні відомості та документи будуть надані у найближчий час.
    3. Проаналізувати вимоги банку, обрати найкращий варіант підтвердження законності заблокованої операції та/або правомірності набуття відповідних коштів, наявності відповідного “білого” доходу. Наприклад, укласти зі стороною, від якої отримується або на користь якої здійснюється переказ, договір, акт чи інший підтверджуючий документ. У підтвердження наявності законного доходу, що дозволяє зробити переказ на користь іншої особи, може бути долучено копію декларації або довідку про нараховану заробітну плату з місця роботи. Це найвідповідальніший етап, який потребує індивідуального підходу.
    4. Вчасно надати банку копії необхідних документів та раціональні пояснення щодо заблокованої банком операції та/або підтвердження законності походження отриманих доходів.
    5. Підтримувати комунікацію з працівником банку аж до моменту розблокування коштів.
    6. Проаналізувати ситуацію, оцінити час і ресурси, які були витраченні на розблокування. Змінити спосіб оформлення отримання / переказу коштів з урахуванням отриманого досвіду та з метою недопущення аналогічних незручностей у майбутньом

    Документально підкріплені варіанти для підтвердження походження коштів клієнта банківської установи:

    Варіант №1 – Декларування доходів фізичної особи шляхом подання декларації про майновий стан і доходи.

    Граничний строк подання Податкової декларації про майновий стан і доходи – до першого травня року наступного за звітним. Тобто декларація за 2019 рік подається до першого травня 2020 року. Розрахований у декларації податок та військовий збір з задекларованої суми доходів необхідно сплатити до першого серпня 2020 року.

    Приклад застосування Варіанту №1 з документальним підтвердженням отриманих доходів – надання послуг або виконання робіт, наприклад з дизайну, за цивільно-правовим договором, за умови що обидві сторони фізичні особи. Наявні документи в частині можливого податкового контролю: договір про надання послуг (виконання робіт) з дизайнута створення на замовлення об’єкту авторського права; акт до договору.

    Наявні документи для безпечного проходження фінансового моніторингу (документального підтвердження походження коштів клієнта банківської установи): договір про надання послуг з дизайну та створення на замовлення об’єкту авторського права; акт до договору; копія податкової декларації (після її подання) та довідка податкової про отримані доходи і сплачені податки (можна отримати додатково, за бажанням).

    Податкові обов’язки за першим варіантом:

    • ПДФО (податок на доходи фізичних осіб) – 18% від суми задекларованого доходу;
    • військовий збір – 1.5%.

    Переваги: мінімум податкових ризиків. Недоліки: сумарна ставка податку і збору – 19.5%; «відкладений ефект», тобто декларувати доходи, отримані за 2020 рік, слід у 2021 році. Відповідно, копія поданої декларації щодо доходів 2020 року буде у Вас на руках лише у 2021 році.

    Варіант №2 – Доходи отримані від податкових агентів та їх документальне підтвердження.

    До доходів отриманих від податкових агентів належать: заробітна плата; страхові виплати та платежі, у тому числі «лікарняні»; виплати за договорами про надання послуг та виконання робіт, які укладаються фізичною особою з юридичними особами та фізичними особами – підприємцями; дивіденди та проценти, у т.ч. за банківськими вкладами. У цьому випадку звіт про отриманні доходи подається податковим агентом, ним же сплачуються податки від Вашого імені.

    Документи про походження коштів за цим варіантом: трудова угода; договір про надання послуг або виконання робіт, акти до договору; довідка роботодавця про нараховану і виплачену заробітну плату; відомість про виплату заробітної плати та/або виписка з банківських рахунків щодо зарахування винагороди за згаданими договорами; відомості про виплату страхових платежів; також з вказаних у даному варіанті доходів Ви можете додатково отримати довідку з податкової.

    Якщо Ви маєте “чисту та білу” заробітну плату або великі гонорари за цивільно-правовими угодами з “податковими агентами”, то це безпечний і оптимальний спосіб збільшити ліміт розміру операцій за банківськими рахунками.

    Податкові обов’язки за другим варіантом (автоматично сплачуються податковим агентом від Вашого імені): військовий збір – 1.5% та ПДФО – 18% від суми отриманого доходу. Переваги: відсутність податкових ризиків; максимально оперативне отримання документального підтвердження доходів; відсутність необхідності самостійного декларування, розрахунку та сплати податків. Недоліки: зазвичай незначні суми доходів або відсутність можливості застосувати цей варіант.

    Варіант №3 – доходи, отримані за нотаріально посвідченими договорами дарування, угодами щодо відчуження нерухомого майна, а також у якості спадку.

    Доходи, отримані за нотаріально посвідченими договорами дарування. У минулому Ви могли укладати та можете у будь-який момент часу укласти нотаріально посвідчений договір дарування грошових коштів, у тому числі готівкових. На теперішній час залишається можливість обійти встановлене НБУ обмеження у 50.000 гривень. Суттєвою перевагою цього варіанту є значно менша ставка ПДФО або взагалі «нульова ставка». Іншою перевагою є відсутність обов’язку подавати декларацію особисто, оскільки нотаріус подає звіт про отримані доходи, нараховані та сплачені податки щодо кожної такої операції.

    Застосування нульової ставки має місце при укладені договору дарування між родичами, визначеними у статтях 1261 та 1262 Цивільного кодексу України, а саме: діти, другий з подружжя, батьки, рідні брати та сестри, баба та дід як з боку батька, так і з боку матері. В інших випадках для громадян України застосовується ставка у розмірі 5% та 1.5% військового збору.

    Практично все наведене вище щодо доходів, отриманих за нотаріально посвідченими договорами дарування, тотожне щодо отримання коштів у спадок. Документами для безпечного проходження фінансового моніторингу за наведеними варіантами є: договір дарування; свідоцтво про спадщину (якщо спадок включає у себе грошові кошти); також, з вказаних у даному варіанті доходів Ви можете додатково отримати довідку з податкової.

    Переваги: нульова або мінімальна ставка податку; мінімальні податкові ризики (за умови належного документального оформлення та наявності підтвердженого доходу у дарувальника); максимально оперативне отримання документального підтвердження отриманих доходів; відсутність необхідності самостійного декларування (хоча маєте право додатково подати декларацію), розрахунку та сплати податків. Недоліки: теоретична відсутність можливості застосувати цей варіант.

    Доходи, отримані за нотаріально посвідченими угодами щодо відчуження нерухомого майна. Діють ті самі правила в частині декларування, що і у випадку доходів, отриманих від дарунку коштів за нотаріально посвідченими угодами дарування. Тобто немає необхідності у самостійному декларуванні. В залежності від цілого ряду обставин на момент продажу застосовуються різні ставки податку, починаючи від «нульової». Переваги і недоліки аналогічні попереднім підваріантам. Документи, які Ви матимете для підтвердження походження коштів, за цим варіантом: договір купівлі-продажу об’єкту нерухомого майна; довідка з податкової (надається за Вашою заявою).

    Варіант №4 – здійснення господарської діяльності через реєстрацію фізичної особи – підприємця, декларування та отримання доходу від такої діяльності.

    Належним документальним підтвердженням отриманого доходу, у тому числі для того щоб збільшити ліміт розміру операцій за банківськими рахунками, є декларація платника єдиного податку щодо доходів, отриманих фізичною особою-підприємцем (ФОП) на спрощеній системі оподаткування. Оптимальним вибором для податкової оптимізації, якщо немає необхідності працювати з юридичними особами, є застосування 2 групи єдиного податку – щомісяця сплачуєте 20% від розміру мінімальної зарплати у якості єдиного податку та ЄСВ. Універсальний варіант – 3 група (5% від всіх доходів + ЄСВ).

    Зауважте – Варіант №4 передбачає фактичне здійснення підприємницької діяльності. Наприклад, продаж товарів через Інтернет-магазин або надання дизайнерських послуг.

    Недостатній (поки що) контроль з боку податкової, фактично дозволяє вказувати у книзі обліку доходів підприємця на єдиному податку більший дохід, ніж отримано фактично. Цим нерідко користуються фізичні особи-підприємці, особливо на другій групі єдиного податку. Разом з тим, такі дії, де-факто і де-юре, є фіктивним підприємництвом. У разі виявлення, встановлення і доведення даного факту «підприємець» буде притягнутий до відповідальності. Рекомендуємо реєструвати ФОП виключно за прямим призначенням – для здійснення підприємницької діяльності. Такі дії нададуть можливість: законно декларувати доходи, отримані фізичною особою – підприємцем; мати документи про походження коштів та збільшити ліміт розміру операцій за рахунками на суму отриманих підприємцем доходів.

    Особливості декларування доходу. ФОП на 3 групі єдиного податку звітує раз на квартал – відповідно Ви матимете копію декларації кожен квартал. ФОП на 2 групі єдиного податку звітує раз на рік – відповідно Ви матимете копію декларації за рік. Однак, з метою отримання довідки з податкової є можливість подати Декларацію платника єдиного податку дочасно (до закінчення звітного періоду).

    Документи, які Ви матимете для підтвердження походження коштів, за цим варіантом: податкова звітність ФОП; довідка з податкової (отримується у податковій за Вашою заявою); документи первинного бухгалтерського обліку ФОП, включаючи угоди з замовниками та акти до них.

    Якщо буде потрібна допомога, звертайтеся через кнопку "Звернутися" біля фото (при зверненні вказуйте свою e-пошту).

    Всього доброго!

    Щасти Вам!

    Крикун Сергій  Павлович
    30%

    Налоговый кодекс Украины (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n8012):

    "РОЗДІЛ XX. ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ...

    Підрозділ 9-4. Особливості застосування одноразового (спеціального) добровільного декларування активів фізичних осіб

    1. Одноразове (спеціальне) добровільне декларування - це особливий порядок добровільного декларування фізичною особою, визначеною пунктом 3 цього підрозділу, належних їй активів, розміщених на території України та/або за її межами, якщо такі активи фізичної особи були одержані (набуті) такою фізичною особою за рахунок доходів, що підлягали в момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори... протягом будь-якого з податкових періодів, що мали місце до 1 січня 2021 року.

    Одноразове (спеціальне) добровільне декларування проводиться з 1 вересня 2021 року до 1 вересня 2022 року (далі - період одноразового (спеціального) добровільного декларування)...

    4. Об’єктами одноразового (спеціального) добровільного декларування (далі - об’єкти декларування) можуть бути визначені підпунктами 14.1.280 і 14.1.281 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу активи фізичної особи, що належать декларанту на праві власності (в тому числі на праві спільної часткової або на праві спільної сумісної власності) і знаходяться (зареєстровані, перебувають в обігу, є на обліку тощо) на території України...але не виключно

    а) валютні цінності (банківські метали, крім тих, що не розміщені на рахунках, національна валюта (гривня) ...:

    6. Декларант, який має намір скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням щодо належних йому активів фізичної особи, протягом визначеного цим підрозділом періоду одноразового (спеціального) добровільного декларування має право добровільно подати до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, одноразову (спеціальну) добровільну декларацію...

    В одноразовій (спеціальній) добровільній декларації не зазначається інформація про джерела одержання (набуття) декларантом об’єктів декларування. Контролюючому органу забороняється вимагати додаткові документи, крім передбачених цим пунктом...

    6.2. Одноразова (спеціальна) добровільна декларація подається безпосередньо декларантом до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронній формі...

    8. Сума збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування щодо задекларованих об’єктів визначається шляхом застосування до бази для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування, визначеної згідно з пунктом 7 цього підрозділу, таких ставок:

    8.1. 5 відсотків:

    щодо валютних цінностей, розміщених на рахунках у банках в Україні ...

    9. Для цілей одноразового (спеціального) добровільного декларування декларант має розмістити кошти в національній та іноземній валютах у готівковій формі та/або банківських металах на поточних рахунках із спеціальним режимом використання в банках України (далі - спеціальні рахунки) до подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації....

    Банк уживає заходів щодо встановлення джерел походження цих активів у випадках, передбачених законодавством у сфері фінансового моніторингу, після зарахування їх на спеціальний рахунок декларанта.

    10. Склад та обсяг активів, джерела одержання (набуття) яких у разі невикористання фізичною особою права на подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації вважаються такими, з яких повністю сплачено податки і збори відповідно до податкового законодавства, становлять:

    1) активи, крім визначених підпунктами 2 і 3 цього пункту, сумарна вартість яких не перевищує 400 тисяч гривень станом на дату завершення періоду одноразового (спеціального) добровільного декларування...

    Щодо активів фізичної особи, визначених цим пунктом, не здійснюються нарахування та сплата збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування.

    12. Сплата збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування здійснюється декларантом протягом 30 календарних днів з дати подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації...

    15. Одноразова (спеціальна) добровільна декларація підлягає перевірці у спеціальному порядку...".

    Как я считаю, в Вашем случае следует задекларировать данную сумму 500 тыс.грн., предварительно внеся эту сумму на специальный счет в банке. После подачи этой добровольной декларации декларант сможет, вправе пользоваться этими средствами, т.е. будет выполнено условие продавца техники о безналичном расчете (посредством банка). Что касается сбора за данную декларацию, то ее размер 5% подлежит к оплате, как я считаю, с суммы, превышающей 400 тыс.грн., т.е. в Вашем случае со 100 тис.грн.

    Для деталей смотрите, при необходимости, приведенный раздел НК самостоятельно, а также обратитесь в любой банк, а также в налоговую инспекцию.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України