Задайте вопрос юристу

883 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Военное право, 15 июня 2023, вопрос №86820 150₴

Відповідальність за неявку, якщо повістку виписали не у воєнкомат за місцем реєстрації

Доброго дня!
Чоловік праціює виїздним інженером, проживає та зареєстрований у м.Києві (Солом'янський район). Під час роботи виїхав за місто та був зупинений десь за 40 км від Києва на блок-пості, де співробітником Бучанського районного територіального центру комплектування йому було виписано повістку, де вказано, що він має прибути наступного дня до першого відділу Бучанського ТЦК, де йому мають виписати вже повістку у Солом'янський воєнкомат.
В повістці вказано ПІБ та адреса проживання/реєстрації. Поставив підпис на "корінці", який відірвали та залишили у себе. Повістку вручили вперше. В армії не служив за станом здоров'я (зір мінус 6), у білеті стоїть "рядовий запасу", шось на кшалт "робітник підсобних приміщень"...
Питання таке - чим загрожує йому в такому випадку неявка до Бучанського ТЦК? Адже він там не стоїть на обліку.
Чи є якась загальна база даних, куди вносять тих, хто не з'явився по повістці? І чи є небезпека, що, наприклад, при повторній зупинці на іншому блок-пості його вже примусово доставлять у воєнкомат? Чи він не буде фігурувати серед порушників?
Чи відкриття лікарняного є підставою для неявки і уникнення покарання?
Дякую.

Ответы юристов (12)

    Айвазян Юрій Климентійович
    33.3%
    Айвазян Юрій Климентійович год назад

    Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня, Анастасія!

    Чи є якась загальна база даних, куди вносять тих, хто не з'явився по повістці? І чи є небезпека, що, наприклад, при повторній зупинці на іншому блок-пості його вже примусово доставлять у воєнкомат? Чи він не буде фігурувати серед порушників?

    Почну з примусового доставлення до ТЦК - це в будь якому випадку незаконно, і рекомендую в цьому разі негайно викликати поліцію! Також Ви можете чинити неактивний опір діям працівників ТЦК.

    Якоїсь загальної бази фіксації неявки за повістками не існує. Вся інформація зазвичай накопичується в межах одного військомату і, як правило, в особовій справі військовозобов'язаного.

    За неявку по повістці передбачена адміністративна відповідальність за статтею 210-1 КУпАП. Втім вона можлива лише у разі Ваших винних дій: отримали повістку, але не з'явились; надали неправдиву інформацію про себе; відмовились виконувати приписи воєнного комісара тощо. Отже:

    Стаття 210-1 КУпАП Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від десяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від тридцяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від тридцяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від ста до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Нагадую, що відбуття покарання не тягне за собою звільнення від виконання обов’язку, внаслідок невиконання якого накладено покарання.

    Чи відкриття лікарняного є підставою для неявки і уникнення покарання?

    Видкриття лікарняного є поважною причиною для неявки за повісткою.

    Щоправда, в такому випадку треба обов'язково направити замовним листом повідомлення до ТЦК, в якому вказати причину неяки, додавши до повідомлення підтверджувальний документ.

    Будуть нез'ясовані питання чи потреба продовжити розмову персонально, тисніть кнопку "звернутись" біля мого фото. Постараюсь Вам допомогти!

    • Анастасія Клиент год назад

      А як ця адмін.відповідальність виглядає на практиці? Тобі через Дію прийде штраф, який можна сплатити і жити далі спокійно? До наступної повістки? Чи як? І як відправити до ТЦК лікарняний листом, якщо вони зараз електронні? І що далі буде? Вони у відповідь відправлять нову повістку по пошті?

      • Айвазян Юрій Климентійович
        Айвазян Юрій Климентійович год назад

        Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта

        Общаться в чате

        Постанови виносить воєнком. Зазвичай вона висилається Вам поштою. Якщо вчасно сплатити штраф, то далі ніяких проблем не буде. І так, Ви праві, - до наступної повістки...

        Далі наполегливо рекомендую шукати підстави для відстрочки! можу в тому допомогти.

        Стаття 23 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»

        https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text

        надає вичерпний перелік категорій осіб, які можуть мати право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації.

        Тут з ними треба і ознайомитись.

        З приводу лікарняного. Для початку можна взяти у лікаря звичайну довідку про відкриття лікарняного, а коли той буде закрито, роздрукувати його та дослати в ТЦК.

    Адвокат  Євген Олександрович
    33.3%
    Адвокат Євген Олександрович год назад

    Адвокат, г. Киев, 31 год опыта

    Здравствуйте, Анастасия!

    ПОВЕСТКУ ВПОЛНЕ МОГУТ ВРУЧИТЬ УЧИТЫВАЯ ОБСТАНОВКУ И ВОЕННОЕ ПОЛОЖЕНИЕ В УКРАИНЕ.

    НО БЕСПОКОИТЬСЯ НЕ СТОИТ, ТАК КАК ЕСТЬ ЗАКОННЫЕ ОСНОВАНИЯ ДЛЯ НЕЯВКИ В ТЦКСП (ВОЕНКОМАТ).

    ОТКАЗЫВАТЬСЯ ОТ ПОЛУЧЕНИЯ ПОВЕСТКИ НЕТ СМЫСЛА, ТАК КАК БУДЕТ СОСТАВЛЕН АКТ ОБ ОТКАЗЕ И ВСЕОДНО ВАМ БУДЕТ СООБЩЕНО О ДАТЕ, ВРЕМЕНИ И МЕСТЕ ЯВКИ В ТЦКСП (ВОЕНКОМАТ).

    Так, самым распространенным законным основанием для неявки в ТЦКСП (военкомат), является болезнь (любое заболевание), что есть уважительной причиной для неявки в ТЦКСП (военкомат).

    Он может вызвать скорую помощь и получить справку о вызове скорой помощи с последующим направлением на лечение в больницу, которую потом направите в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.

    Также, он можете обратиться в любую больницу и получить справку о том, что заболел и проводится лечение в отношении него, которую потом направите в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.

    Кроме того, он можете лечь на стационар или дневной стационар любой больницы и получить справку о том, что заболели и проводится лечение в отношении него, которую потом направит в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про військовий обов'язок і військову службу

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1992, № 27, ст.385):

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#Text

    "Стаття 15. Призовний вік. Призов громадян України на строкову військову службу...

    "11. Поважними причинами неприбуття призовників до призовних дільниць у строк, установлений територіальним центром комплектування та соціальної підтримки, які підтверджені відповідними документами, визнаються:

    перешкода стихійного характеру, хвороба призовника або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у зазначені пункт і строк;

    смерть його близького родича (батьків, дружини, дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини".

    Эта же норма, распространяется и на военнообязанных запаса, резервистов.

    ЕСЛИ ОН НЕ ЯВИТСЯ ПО ПОВЕСТКЕ ДЛЯ ПРИЗЫВА ПО МОБИЛИЗАЦИИ:

    Кодекс України про адміністративні правопорушення:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text

    Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    - ШТРАФ ОТ 3400 грн. ДО 5100 грн..

    ЗАОЧНО ШТРАФА БЫТЬ НЕ МОЖЕТ, ДЛЯ ТОГО ЧТОБЫ ЕГО ПРИВЛЕЧЬ К АДМИНИСТРАТИВНОЙ ОТВЕТСТВЕННОСТИ НУЖНО ТОЛЬКО ЛИЧНОЕ ПРИСУТСТВИЕ, ЧТОБЫ СОСТАВИТЬ ПРОТОКОЛ И ВРУЧИТЬ ЕГО, ВЫНЕСТИ ПОСТАНОВЛЕНИЕ И ВРУЧИТЬ ЕГО!

    БЕЗ ОФОРМЛЕНИЯ ДОКУМЕНТОВ НЕ БУДЕТ ШТРАФА.

    В ЛЮБОМ СЛУЧАЕ, УГОЛОВНАЯ ОТВЕТСТВЕННОСТЬ ЗА ЭТО НЕ ПРЕДУСМОТРЕНА.

    В ТО ЖЕ ВРЕМЯ УДЕЖИВАТЬ, ЗАДЕРЖИВАТЬ НЕ ИМЕЮТ ПРАВО:

    Такі дії будуть незаконні.

    Утримання дитини або дорослого де б то не було проти його волі порушує основні людські права – свободу особистості, можливість на свій розсуд вибирати місце перебування і безперешкодно пересуватися в просторі. Винятковими повноваженнями обмежувати ці привілеї, що належать кожному громадянину з народження, мають правоохоронні органи і суд, які реалізують свої функції в рамках закону.

    Викрадення людини або протиправне позбавлення волі в Україні підпадає під ст.146 Кримінального кодексу. Це суспільно небезпечне діяння є тяжким злочином з максимальною санкцією до 10 років тюремного ув’язнення. Для передачі в суд обвинувального акта наслідком повинен бути встановлений склад даного кримінального правопорушення, а саме:

    Об’єкт — особиста свобода потерпілого, недоторканність якої гарантується ст.5 Конвенції ООН і ст.29 Конституції України.

    Об’єктивна сторона — це активні дії, виражені в формі:

    1. Викрадення людини:
    • відкритого – коли жертва, присутні розуміють наслідки того, що відбувається (наприклад, під час захоплення заручників, пограбування, розбійного нападу);
    • таємного – зловмисники отримують владу над потерпілим без свідків, або з використанням безпорадного стану, нездатності оцінювати ризики через малолітній вік, психічних, фізіологічних обмежень;
    • шляхом обману або зловживання довірою;
    • із застосуванням насильства, погроз, шантажу.
    1. Протизаконного позбавлення людини свободи – якщо захоплення або утримання особи проводиться з порушенням порядку, встановленого ратифікованими міжнародними угодами та нормативними актами України.

    При дотриманні всіх процесуальних норм допускається затримання:

    • осіб, оголошених в розшук;
    • в порядку адміністративного арешту;
    • при спробі нелегального перетину кордону;
    • на місці злочину, з негайним викликом поліції;
    • з метою депортації або екстрадиції (видачі іншій державі);
    • з метою приводу осіб, що ухиляються від допиту засідання суду, в військкомат;
    • з метою утримання під вартою за рішенням слідчого судді або суду;
    • для відбування покарання в вигляді арешту, обмеження волі, ув’язнення, примусових заходів медичного характеру або заходів виховного характеру за вироком суду;
    • приміщення безпритульних дітей до 16 років в притулки або реабілітаційні центри;
    • напрямок на примусове лікування хворих з венеричними, карантинними захворюваннями, СНІДом, хронічний алкоголізм, ін’єкційних наркоманів, осіб з небезпечними для суспільства психічними відхиленнями;
    • приміщення в спеціальні розподільники осіб без певного місця проживання, яких запідозрено у занятті бродяжництвом.

    Злочин вважається завершеним з моменту заволодіння людиною і / або фактичного початку позбавлення його волі, тобто тримання в місці, де потерпілий не бажає перебувати і не може самовільно покинути (будівля, його частина, транспортний засіб, огороджена місцевість, скеля, острів).

    Суб’єкт — особа старше 16 років. Кримінальну відповідальність несуть не тільки ті, хто безпосередньо здійснював протиправне захоплення або викрадення, а й причетні до подій водії транспортних засобів, власники приміщень, наглядачі, замовники, підбурювачі, переховувачі і інші.

    Не є суб’єктами злочину за ст.146 КК:

    • представники державних органів, що діють на підставі своїх повноважень;
    • батьки і особи які їх замінюють, вихователі, вчителі, викладачі, що обмежують свободу неповнолітніх в їх інтересах, якщо це не завдає шкоди здоров’ю останніх і не перешкоджає нормальному розвиткові;
    • опікуни, піклувальники недієздатних, обмежено дієздатних громадян, якщо відсутність нагляду за ними може привести до негативних наслідків;
    • особи, зобов’язані піклуватися про кого-небудь на підставі трудового або цивільно-правового договору (гувернантки, доглядальниці, охоронці, вожаті в дитячих таборах, члени екіпажу морських і повітряних суден і т.п.).

    Суб’єктивна сторона характеризується умисною формою вини. Викрадачі та інші співучасники усвідомлюють, що за законом вони не мають права позбавляти жертву волі, однак навмисно роблять це. Мотив може бути будь-яким – користь, помста, вимагання, залякування, бажання бачити дитину, спілкування з якою було неможливим через позбавлення батьківських прав або заборони з боку іншого з батьків і т.п.

    Стаття 146 КК України. Незаконне позбавлення волі або викрадення людини:

    Залежно від обставин і наслідків злочинної діяльності, міри покарання для осіб, визнаних судом винними за ст.146 КК складають:

    1. За протизаконне позбавлення волі або викрадення людини старше 14:
    • обмеження волі до 3 років;
    • тюремне ув’язнення до 3 років.
    1. За ті ж дії, якщо:
    • постраждала малолітня дитина (молодше 14);
    • зловмисники утримували двох і більше осіб;
    • співучасники попередньо домовилися між собою;
    • мотиви були корисливими (для отримання вигоди);
    • існувала небезпека для здоров’я або життя жертви;
    • потерпілому заподіяли фізичні страждання;
    • було використано зброю (в тому числі для погроз);
    • утримування тривало довго,

    засудженим призначаються санкції у вигляді:

    • обмеження волі до 5 років;
    • тюремне ув’язнення до 5 років.
    1. Якщо викрадення або позбавлення волі:
    • скоєно злочинним угрупованням;
    • спричинило тяжкі наслідки (тяжкі тілесні ушкодження за результатами судово-медичної експертизи, п.2.1.1 Наказу МОЗ №6 від 17.01.1995г.);
    • тюремне ув’язнення триває від 5 до 10 років.

    Відповідно до ст.18 Резолюції Генеральної Асамблеї ООН 47/33 від 18.12.1992г., на засуджених за насильницьке викрадення людей не можуть поширюватися закони про амністію і інші заходи звільнення від кримінальної відповідальності.

    При наличии вопросов обращайтесь индивидуально через кнопку "Звернутися".

    Всего доброго!

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    Питання таке - чим загрожує йому в такому випадку неявка до Бучанського ТЦК?

    Неявка за повісткою до ТЦК (військомату) без поважної причини загрожує штрафом 3400 грн за ст.210-1 КУпАП.

    Але, розгляд справи про адміністративне правопорушення повинен відбуватися у присутності чоловіка, без нього справа може бути розглянутою лише у випадках, коли є дані про те, що його своєчасно сповістили про місце і час розгляду справи і якщо від нього не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

    Згідно ст.288 КУпАП постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржено в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд, у порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.

    Тобто, якщо на чоловіка склали постанову про притягнення його до адмінвідповідальності, але його не спосвістили про час та розгляд справи, то таку постанову можна оскаржити в судовому порядку.

    Чи є якась загальна база даних, куди вносять тих, хто не з'явився по повістці? І чи є небезпека, що, наприклад, при повторній зупинці на іншому блок-пості його вже примусово доставлять у воєнкомат? Чи він не буде фігурувати серед порушників?Такої бази не існує. Чоловіка не мають право доставляти до ТЦК силоміць. Якщо його намагаються затримати або доправити кудись примусово, варто викликати поліцію, навіть якщо представників ТЦК уже супроводжують правоохоронці.

    Чи відкриття лікарняного є підставою для неявки і уникнення покарання?

    Поважними причинами, які підтверджено відповідними документами, для неприбуття громадян до ТЦК, визнаються:

    • вплив надзвичайної ситуації, хвороба яка виникла під час призову і стала перешкодою своєчасному прибуттю;
    • смерть або тяжка хвороба близького родича (батьків, дружини, дитини, рідних брата або сестри, дідуся, бабусі) або близького родича його дружини/чоловіка.

    Тобто, якщо у час вказаний в повістці чоловік перебував на лікуванні (обстеженні) у зв'язку з хворобою та є підтверджуючі документи (наприклад лікарняний або довідка із закладу охорони здоров'я) - то це є поважною причиною для неявки до ТЦК у зв'язку з погіршенням стану здоров'я (хворобою).

    При виникненні додаткових питань натискайте "Звернутися". Всього доброго!

    Анастасія Клиент год назад

    А як ця адмін.відповідальність виглядає на практиці? Тобі через Дію прийде штраф, який можна сплатити і жити далі спокійно? До наступної повістки? І як відправити до ТЦК лікарняний листом, якщо вони зараз електронні? І що далі буде? Вони у відповідь відправлять нову повістку по пошті

    • Дерій Владислав Олегович
      33.3%

      А як ця адмін.відповідальність виглядає на практиці? Тобі через Дію прийде штраф, який можна сплатити і жити далі спокійно? До наступної повістки?

      За приписами ч. 1 ст. 235 КУпАП, військові комісаріати розглядають справи про адміністративні правопорушення, зокрема, про неявку на виклик у військовий комісаріат.

      Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі.

      Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

      Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи, і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

      Отже, якщо особу належним чином не сповістили і він не присутній при розгляді справи, то притягнення до відповідальності є протиправним.

      Для інформування особи про час та місце розгляду справи можуть використовуватися різні способи: рекомендований лист, особисте вручення повідомлення.

      При цьому, надсилання повідомлення (без доказів його отримання) не свідчить про її поінформованість. У разі неналежного поінформування особи, яка притягується до відповідальності, уповноважена особа не може розпочинати розгляд справи.

      Адміністративне стягнення може бути накладене не пізніше, ніж через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні — не пізніше, ніж через два місяці з дня його виявлення, за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).

      Розглянувши справу про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить постанову по справі.

      Копія постанови у той же строк вручається або висилається по пошті. Вона вручається під розписку. У разі, якщо копія постанови висилається, про це робиться відповідна відмітка у справі.

      Потім чоловік або сплачує штраф, або оскаржує постанову у суді.

      Постанови про накладення адміністративних стягнень з боку військкоматів скасовуються судами у наступних випадках:

      • відсутність доказів повідомлення позивача про місце і час розгляду справи суду;
      • позбавлення можливості реалізувати передбачені ст. 268 КУпАП права;
      • складення протоколу неуповноваженою особою;
      • винесення постанови про накладення стягнення за відсутності правопорушника.

      І як відправити до ТЦК лікарняний листом, якщо вони зараз електронні?

      Докази про поважні причини неявки до ТЦК чоловік може надати під час розгляду справи або відправити поштою до ТЦК. Роздрукувати електронний лікарняний можете через ДІЮ.

      І що далі буде? Вони у відповідь відправлять нову повістку по пошті

      Повістка має бути вручена особисто військовозобов’язаному і він має поставити підпис про її отримання, що цілком узгоджується із судовою практикою (постанова ккс вс від 14.12.2021 у справі №761/8429/16-к, постанова вс від 28.01.2020 по справі № 759/5435/16-к).

      Оскільки особа має отримати повістку особисто, під підпис, отримання повістки родичами, телефонним зв’язком, поштою не може вважатися належним повідомленням особи.

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин год назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    доброго дня!

    Відповідно до Указу Президента № 69/2022 призову підлягають: (чоловіки 18-60 років)

    • військовозобов'язані;
    • резервісти;
    • бійці Національної гвардії;
    • працівники Служби безпеки;
    • працівники Державної прикордонної служби;
    • працівники Державної спеціальної служби транспорту;
    • працівники Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації,
    • члени інших військових формувань.

    Щодо черги мобілізації: ( наразі черги скасували , призивають всіх хто наразі необхідний в ЗСУ згідно військово-облікових спеціальностей придатних громадян)

    • Перша черга — це оперативний резерв. Йдеться про колишніх військовослужбовців віком до 40 років, які мають бойовий досвід та відслужили в армії. Переважно це ветерани АТО чи бійці ООС.
    • Друга черга — колишні військовослужбовці, які проходили строкову службу до 2014 року або служили за контрактом.
    • 3 черга— мобілізаційний резерв. Сюди відносимо військовозобов’язаних, які закінчили військові кафедри ВНЗ як офіцери запасу та не призивалися під час попередніх мобілізаційних кампаній.
    • 4 черга — громадський резерв. Інші громадяни, які не мають обмежень за віком чи станом здоров’я щодо призову на військову службу та можуть бути залучені для комплектування ЗСУ та інших військових формувань винятково в особливий період.

    Ответственность за неявку ( при врученной и подписанной повестке)

    - УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №69/2022

    Про загальну мобілізацію:

    https://www.president.gov.ua/documents/692022-4141...

    "8. Місцевим органам виконавчої влади у взаємодії з територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, за участю органів місцевого самоврядування та із залученням підприємств, установ та організацій усіх форм власності, фізичних осіб – підприємців організувати та забезпечити в установленому порядку:

    1) своєчасне оповіщення і прибуття громадян, які призиваються на військову службу, прибуття техніки на збірні пункти та у військові частини;

    2) здійснення призову військовозобов'язаних, резервістів на військову службу, їх доставки до військових частин та установ Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, інших військових формувань України;...".

    Таким образом, должна быть повестка (сообщение) с уведомлением о прибытии в территориальный центр комплектования и социальной поддержки (военкомат) в связи с моьиомщацмей.

    "2) Если мне вручили повестку и я не являюсь, то что будет"?

    - В таком случае Вас могут привлечь к административной ответственности по статье 210-1 Кодекса Украины об административных правонарушениях в виде штрафа в размере от 3400 грн. до 5100 грн..

    "Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Без подписанной повестки с контрольным талоном о вручении в деле ТЦК СП доказать уклонение от мобилизации сложно.

    --- Если повестку не подписали и контрольного талона о вручени у ТЦК СП НЕТ , то доказать уклонение от мобилизации сложно , Новую повестку могут вручить под подпись только на територрии ТЦК СП , и только их работники. Никаких вручений на улицах постах , по телефону , в полициях и других быть не может у них нет полномочий , но есть приказ по вручению повесток. Если повестка не вручена , можно не являтся, протокол без вас не составят , если повестка будет вручена, явитесь пройдете ВЛК и далее решат.Возьмите справку с больницы стационара , что болели и поэтому на учет не стали или не прибыли - это уважительная причина , тогда штрафа за нарушение учета не будет.( ст.210 Купап -510 грн) Явка должна быть в том случае когда повестка вручена работником военкомата тцк сп и подписана вами лично, а талон о вручении лежит в деле , только так , остальное незаконно и требует доказательств. Пока сами не вызовут повесткой вы не обязаны туда прибывать.

    Привідсутності даних про вручення особі повістки, а у разі відмови останнього у її отриманні – про фіксування цієї відмови у передбаченому законом порядку, – відсутні дані про доведеність винуватості особи у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ст. 336 КК.

    Рішення Верховного Суду у справі № 759/5435/16-к від 28 січня 2020 р.

    С уважением, Константин Гончаренко

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, повістка було вручено з порушенням порядку Оповіщення громадян. Тому вам не слід хвилюватися, велика верогвдність що вам зовсім нічого не загрожує.

    Саме страшне, що може бути це буде накладений адміністративний штраф, як з легкістю можно буде оскаржити у судовому порядку. Маю в цьому багатий досвід.

    Що стосується накладання, штрафу, його можуть накласти лише у вашій присутності і протягом 2 місяців з моменту неявки у ТЦК, тому навідь накласти штраф не так-то і просто.

    Якщо є питання, можемо обговорити це у приватній розмові. Для детальної консультації натискайте кнопку звернутися.

    Иванюк Руслан Эдуардович
    Иванюк Руслан Эдуардович год назад

    Юрист, г. Киев, 8 лет опыта

    Вітаю, чим загрожує йому в такому випадку неявка до Бучанського ТЦК? - можливо адміністритвним штрафом від 1700-3100 гривенью але це не факт. Про штраф ви зможете дізнатися у додатку дія.

    Чи є якась загальна база даних, куди вносять тих, хто не з'явився по повістці? - ні такої бази не має.

    І чи є небезпека, що, наприклад, при повторній зупинці на іншому блок-пості його вже примусово доставлять у воєнкомат? - ні це буде не законо у такому випадку, треба негайно викликати 102.

    Чи він не буде фігурувати серед порушників? - ні не буде.

    Чи відкриття лікарняного є підставою для неявки і уникнення покарання? - Так лікарняний є поважною причиною не явки у ТКЦ.

    Якщо є питання натискайте кнопу звернутися, якщо питання закрито не забувайте про галочку.

    Степанов Михайло Леонідович
    Степанов Михайло Леонідович год назад

    Юрист, г. Днепр, 12 лет опыта

    Вітаю.

    Відповідальність за нез’явлення за повісткою про виклик до військкомату

    ◇ За порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію винна особа може бути пртягнута до адміністративної відповідальності відповідно до статті 2101 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП).

    Національній поліції України надано право здійснювати адміністративне затримання військовозобовʼязаних при порушенні законодавства про мобілізаційну підготовку та мобілізацію та доставляти їх до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (статті 259 та 262 КУпАП, частина третя статті 38 Закону України "Про військовий обовʼязок і військову службу").

    ◇ За ухилення від призову на строкову військову службу, військову службу за призовом осіб офіцерського складу, винну особу може бути притягнуто до кримінальної відповідальності за статтею 335 Кримінального кодексу України.

    ◇ Статтею 336 Кримінального кодексу України передбачена кримінальна відповідальність за ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період.

    Для співпраці натискайте кнопку звернутися, якщо питання закрито натискайте галочку.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю, Анастасія!

    Питання таке - чим загрожує йому в такому випадку неявка до Бучанського ТЦК? Адже він там не стоїть на обліку.

    Загрожує настання адміністративної відповідальності за статтею 210-1 КУпАп. Штраф до 5100 грн.

    КОДЕКС УКРАЇНИ ПРО АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text

    ...

    Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Чи є якась загальна база даних, куди вносять тих, хто не з'явився по повістці?

    Так, зараз відповідна база наявна і ведеться вона працівниками Національної поліції.

    І чи є небезпека, що, наприклад, при повторній зупинці на іншому блок-пості його вже примусово доставлять у воєнкомат? Чи він не буде фігурувати серед порушників?

    Так, така ймовірність є. Правило доставляти осіб до ТЦК передбачено в чинному законодавстві.

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 30 грудня 2022 р. № 1487 Київ

    Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів

    56. Національна поліція:

    ...

    за зверненням районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ (додаток 20) здійснює адміністративне затримання та доставлення призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення;

    Чи відкриття лікарняного є підставою для неявки і уникнення покарання

    Так, наявність поважної підстави виключає можливість притягнення його до адміністративної відповідальності.

    Всього доброго. Успіхів! З повагою!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Новое в блогах Юристи.UA

Официальный блог Юристы.UA 19 0 23 нояб. 2024
Официальный блог Юристы.UA 0 0 19 нояб. 2024