Начните консультацию с юристом онлайн
Добрий день! У випадку якщо підліток 16-17 років отримує на банківський рахунок суму 50 тисяч або більше за виконану роботу онлайн, але підтвердження легальності має тільки переписку по електронній почті, чи буде в органів влади до нього запитання?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (11)
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Іване!
Вапш дохід, якщо він отриманий законним шляхом, органів влади не стосується і дозволу від них ніякого отримувати не треба.
Після 15 років неповнолітній має право отримувати доходи та розпоряджатись власним банківським рахунком за певних умов.
Вкладами, внесеними будь-якою особою, в тому числі роботодавцем чи замовником, на ім’я неповнолітнього, розпоряджаються:
Крім того, Вам варто знати, що відповідно до п. 99.2 ст. 99 ПКУ грошові зобов’язання малолітніх/неповнолітніх осіб виконуються їх батьками (усиновителями), опікунами (піклувальниками) до набуття малолітніми/неповнолітніми особами цивільної дієздатності в повному обсязі. Це в повній мірі стосується і Ваших податкових зобов'язань!
Батьки (усиновителі) малолітніх/неповнолітніх і малолітні/неповнолітні у разі невиконання грошових зобов’язань малолітніх/неповнолітніх несуть солідарну майнову відповідальність за погашення грошових зобов’язань та/або податкового боргу.
Враховуючи вищевикладене, батьки (усиновителі) та опікуни (піклувальники) у разі отримання малолітньою/неповнолітньою дитиною подарунку (спадщини), повинні подати податкову декларацію від імені малолітньої/неповнолітньої дитини та сплатити податок на доходи фізичних осіб, відповідно до п.п. 174.2.2 п. 174.2 ст. 174 ПКУ.
У разі уточнень чи додаткових питань можете поспілкуватись зі мною в режимі онлайн. Для того треба лише натиснути кнопку "звернутись" біля мого профілю.
Адвокат, г. Киев, 5 лет опыта
Добрий день!
Відповідь на ваше питання залежить від того, який загальний розмір платежів за місяць та як часто ви отримуєте подібні оплати.
У банку можуть бути питання у наступних випадках, коли ваші операції за місяць перевищують 400 тисяч грн, а також, якщо у вас є підозріла активність на рахунку. Якщо ви маєте суттєвий дохід (більше 100 тисяч грн на місяць) раджу вам зареєструвати ФОП, у такому разі до вас не буде питань у банку.
Закон України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/361-20#n584
Стаття 20. Порогові фінансові операції
1. Фінансові операції є пороговими, якщо сума, на яку здійснюється кожна із них, дорівнює чи перевищує 400 тисяч гривень (для суб’єктів господарювання, які проводять лотереї та/або азартні ігри, - 55 тисяч гривень) або дорівнює чи перевищує суму в іноземній валюті, банківських металах, інших активах, еквівалентну за офіційним курсом гривні до іноземних валют і банківських металів 400 тисяч гривень на момент проведення фінансової операції (для суб’єктів господарювання, які проводять лотереї та/або азартні ігри, - 55 тисяч гривень), за наявності однієї або більше таких ознак:
{Абзац перший частини першої статті 20 із змінами, внесеними згідно із Законом № 768-IX від 14.07.2020}
фінансові операції, якщо хоча б одна із сторін - учасників фінансової операції має реєстрацію, місце проживання чи місцезнаходження в державі, що здійснює збройну агресію проти України, та/або в державі (юрисдикції), що не виконує чи неналежним чином виконує рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення (у тому числі дипломатичне представництво, посольство, консульство такої держави), або якщо однією із сторін - учасників фінансової операції є особа, яка має рахунок у банку, зареєстрованому в зазначеній державі (юрисдикції);
{Абзац другий частини першої статті 20 в редакції Законів № 1591-IX від 30.06.2021 - вводиться в дію з 01.08.2022, № 2736-IX від 04.11.2022}
фінансові операції політично значущих осіб, членів їх сім’ї та/або осіб, пов’язаних з політично значущими особами;
платіжні операції з переказу коштів за кордон (у тому числі до держав, віднесених Кабінетом Міністрів України до офшорних зон);
{Абзац четвертий частини першої статті 20 в редакції Закону № 1591-IX від 30.06.2021 - вводиться в дію з 01.08.2022}
фінансові операції з готівкою (внесення, переказ, отримання коштів);
{Абзац п'ятий частини першої статті 20 в редакції Закону № 1591-IX від 30.06.2021 - вводиться в дію з 01.08.2022}
фінансові операції електронного резидента (е-резидента).
{Частину першу статті 20 доповнено абзацом шостим згідно із Законом № 2654-IX від 06.10.2022}
Стаття 21. Підозрілі фінансові операції (діяльність)
1. Фінансові операції або спроба їх проведення незалежно від суми, на яку вони проводяться, вважаються підозрілими, якщо суб’єкт первинного фінансового моніторингу має підозру або має достатні підстави для підозри, що вони є результатом злочинної діяльності або пов’язані чи стосуються фінансування тероризму або фінансування розповсюдження зброї масового знищення.
2. При визначенні того, чи є підозрілою фінансова операція або діяльність, суб’єкт первинного фінансового моніторингу враховує типологічні дослідження, підготовлені спеціально уповноваженим органом та оприлюднені ним на своєму веб-сайті, а також рекомендації суб’єктів державного фінансового моніторингу.
При виникненні додаткових питань натискайте кнопку "Звернутися". Буду радий допомогти.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеІван!
Вам також треба знати про деякі аспекти користування банківським рахунком. Особливо це стосується такого важливого поняття, як "банківський моніторинг".
Законодавчою основою фінансового моніторингу є Закон «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 06.12.2019 р. № 361.
Пороговими цифрами обсягу готівкових і безготівкових операцій у фінансовому моніторингу є 5 тис. грн, 30 тис. грн, 55 тис. грн, 400 тис. грн, а також значна сума при операції з готівкою. Вони впливають на обрання тих чи інших заходів фінансового моніторингу. Однак банк за своїми внутрішніми правилами визнати підозрілою будь-яку операцію незалежно від суми, а також визначати значимість суми тих чи інших операцій з готівкою.
Увага: обсяг платіжної операції впливає, але не є вирішальним.
Під фінансовий моніторинг, у першу чергу, потрапляють видаткові операції (перекази коштів) у безготівковій формі, готівкою в залежності від суми платежу. Ідентифікація клієнта здійснюється зокрема за допомогою банківської картки чи кваліфікованого електронного підпису. Верифікація операції потребує додаткових підтверджень, зокрема можливий дзвінок з банку, сканування обличчя, перевірка даних платежу, підтвердження особи платника, чи дійсно саме власник картки її використовує, з’ясування мети операції та походження коштів тощо.
Вартісні межі фінансового моніторингу 2023 такі:
1. Для переказу безготівкових коштів для зарахування на рахунок отримувача в оплату вартості товарів, робіт, послуг, погашення зобов’язання за кредитом (пп «5» ч. 18 ст. 14 Закону № 361)
Коли банки не зобов'язані реагувати - менше 3000 грн.
Коли можлива перевірка - від 30 тис. грн до 400 тис. грн.
Повідомлення до органу фінмоніторингу - більше 400 тис. грн.
2. Для переказу готівкових коштів (пп. «8» ч. 18 ст. 14 Закону № 361) - 5 тис. грн та менше (можна без ідентифікації особи платника, у т.ч. при переказі без відкриття рахунка).
Коли банки не зобов'язані реагувати - 5000 грн. та менше.*
Коли можлива перевірка - більше 5 тис. грн до 400 тис. грн.
Повідомлення до органу фінмоніторингу - більше 400 тис. грн.
*(можна без ідентифікації особи платника, у т.ч. при переказі без відкриття рахунка)
Якщо будуть питання, звертайтесь. Успіхів Вам!
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю, Іване!
Добрий день! У випадку якщо підліток 16-17 років отримує на банківський рахунок суму 50 тисяч або більше за виконану роботу онлайн, але підтвердження легальності має тільки переписку по електронній почті, чи буде в органів влади до нього запитання?
Так, можуть бути питання щодо даного заробітку в органів податкової служби, зокрема щодо сплати податків. Просто так інформація від банку до податкової не пересилається, але така ймовірність у даному випадку є. Раджу зареєструвати ФОП та забути про певні гіпотетичні проблеми.
Всього доброго! Якщо Ви хочете поспілкуватись індивідуально і випрацювати алгоритм дій, натискайте зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
Доброго дня!
По Вашому питанню повідомляю наступне:
оптимально відкриття ФОП 3 група єдиний податок за себе+ сплата 5 %(АБО 3% безПДВ) від доходу, що надійде на рахунок ФОПа
- спеціалізація діяльності по КВЕДам: послуги, консалтинг, маркетинг, діяльність у сфері IТ
Книгу обліку доходів і витрат треба зареєструвати( за бажанням) в органах ДФС і вносити дані вручну про надходження та витрати ( дата , сума) вести її все одно необхідно, але в зручному для вас форматі.
Щодо фінансового моніторингу банку на предмет підозрілих операцій повідомляю:
Відповідно до внесених змін до ст. 15 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" від 14 жовтня 2014 року № 1702-VII (надалі - Закон №1702), фінансова операція підлягає обов’язковому фінансовому моніторингу у разі, якщо сума, на яку вона здійснюється, дорівнює чи перевищує 400 000 гривень на місяць (для суб’єктів господарювання, які проводять лотереї або проводять та надають можливість доступу до азартних ігор у казино, будь-яких інших азартних ігор, у тому числі електронне (віртуальне) казино, - 30 000 гривень) або дорівнює чи перевищує суму в іноземній валюті, банківських металах, інших активах, еквівалентну 400 000 гривень (для суб’єктів господарювання, які проводять лотереї або проводять та надають можливість доступу до азартних ігор у казино, будь-яких інших азартних ігор, у тому числі електронне (віртуальне) казино, - 30 000 гривень), та має одну або більше таких ознак: інші суб єкти 5 000 грн на день.
1) переказ коштів на анонімний (номерний) рахунок за кордон і надходження коштів з анонімного (номерного) рахунка з-за кордону; зарахування або переказ коштів у разі, якщо хоча б одна із сторін - учасників фінансової операції має відповідну реєстрацію, місце проживання чи місцезнаходження в державі, що віднесена Кабінетом Міністрів України до переліку офшорних зон, а також переказ коштів на рахунок, відкритий у фінансовій установі, зареєстрованій у зазначеній державі;
2) купівля-продаж за готівку чеків, дорожніх чеків, у тому числі інших платіжних інструментів або платіжних засобів чи засобів платежу;
3) зарахування або переказ коштів, надання або отримання кредиту (позики), здійснення інших фінансових операцій у разі, якщо хоча б одна із сторін - учасників фінансової операції має відповідну реєстрацію, місце проживання чи місцезнаходження в державі (на території), що не виконує чи неналежним чином виконує рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, що провадять діяльність у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення (в тому числі дипломатичне представництво, посольство, консульство такої іноземної держави), або однією із сторін - учасників фінансової операції є особа, яка має рахунок у банку, зареєстрованому у зазначеній державі (території). Перелік таких держав (територій) визначається відповідно до порядку, встановленого Кабінетом Міністрів України, на основі висновків міжнародних, міжурядових організацій, діяльність яких спрямована на протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму чи фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, і підлягає оприлюдненню;
4) фінансові операції з готівкою (внесення, переказ, отримання коштів);
5) здійснення розрахунку за фінансову операцію у готівковій формі;
6) зарахування коштів на поточний рахунок юридичної або фізичної особи - підприємця чи списання коштів з поточного рахунка юридичної або фізичної особи - підприємця, період діяльності якої не перевищує трьох місяців з дня реєстрації, або зарахування коштів на поточний рахунок чи списання коштів з поточного рахунка юридичної або фізичної особи - підприємця у разі, якщо операції на зазначеному рахунку не здійснювалися з дня його відкриття;
7) переказ коштів за кордон за зовнішньоекономічними договорами (контрактами), крім переказів коштів за договорами (контрактами), які передбачають фактичне постачання товарів на митну територію України;
8) обмін банкнот на банкноти іншого номіналу;
9) здійснення фінансових операцій з цінними паперами на пред’явника, які не депоновані в депозитарних установах;
10) здійснення операцій з векселями (крім фінансових казначейських векселів), ордерними цінними паперами;
11) перерахування або отримання коштів неприбутковою організацією;
12) здійснення фінансових операцій за правочинами, форма розрахунків за якими не визначена;
13) одержання (сплата, переказ) страхового чи перестрахового платежу (страхового чи перестрахового внеску, страхової чи перестрахової премії), крім сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
14) проведення страхової чи перестрахової виплати або страхового чи перестрахового відшкодування або виплати викупної суми, крім зарахування чи списання коштів на/з рахунки (рахунків) державних позабюджетних фондів;
15) виплата (передача) особі виграшу в лотерею, придбання фішок, жетонів, внесення особою в інший спосіб плати за право участі в азартній грі, виплата (передача) виграшу суб’єктом господарювання, який проводить азартні ігри;
16) надання кредитних коштів особі, яка є членом небанківської кредитної установи, в один і той самий день два рази і більше за умови, що загальна сума фінансових операцій дорівнює чи перевищує суму, визначену частиною першою цієї статті;
17) фінансові операції осіб, щодо яких встановлено високий ризик.
Інформація про фінансові операції відповідно до пунктів 5, 12 і 16 частини першої цієї статті подається спеціально уповноваженому органу всіма суб’єктами первинного фінансового моніторингу, крім банків.
Страхові (перестрахові) брокери здійснюють обов’язковий фінансовий моніторинг у разі, якщо вони задіяні у проведенні розрахунків та отримують страхові чи перестрахові премії у сумі, зазначеній у частині першій цієї статті.
Відповідно до ст. 16 Закону №1702, фінансова операція підлягає внутрішньому фінансовому моніторингу, якщо у суб’єкта первинного фінансового моніторингу виникають підозри, які ґрунтуються, зокрема, на:
критеріях ризиків, визначених самостійно суб’єктом первинного фінансового моніторингу з урахуванням критеріїв ризиків, встановлених центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері запобігання і протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму;
встановленні за результатами проведеного аналізу факту (фактів) невідповідності фінансової (фінансових) операції (операцій) фінансовому стану та/або змісту діяльності клієнта;
типологічних дослідженнях у сфері протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму чи фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, підготовлених та оприлюднених спеціально уповноваженим органом.
Відповідно до ст. 17 Закону №1702, суб’єкт первинного фінансового моніторингу має право зупинити здійснення фінансової (фінансових) операції (операцій), яка (які) містить (містять) ознаки, передбачені статтями 15 та/або 16 цього Закону, та/або фінансові операції із зарахування чи списання коштів, що відбувається в результаті дій, які містять ознаки вчинення злочину, визначеного Кримінальним кодексом України, та зобов’язаний зупинити здійснення фінансової (фінансових) операції (операцій), якщо її учасником або вигодоодержувачем за ними є особа, яку включено до переліку осіб, пов’язаних з провадженням терористичної діяльності або щодо яких застосовано міжнародні санкції (якщо види та умови застосування санкцій передбачають зупинення або заборону фінансових операцій), і в день зупинення повідомити спеціально уповноваженому органу в установленому законодавством порядку про таку (такі) фінансову (фінансові) операцію (операції), її (їх) учасників та про залишок коштів на рахунку (рахунках) клієнта, відкритому (відкритих) суб’єктом первинного фінансового моніторингу, який зупинив здійснення фінансової (фінансових) операції (операцій), та у разі зарахування коштів на транзитні рахунки суб’єкта первинного фінансового моніторингу - про залишок коштів на таких рахунках в межах зарахованих сум. Таке зупинення фінансових операцій здійснюється на два робочих дні з дня зупинення (включно).
Спеціально уповноважений орган може прийняти рішення про подальше зупинення фінансової (фінансових) операції (операцій), здійснене відповідно до частини першої цієї статті, на строк до п’яти робочих днів, про що зобов’язаний негайно повідомити суб’єкту первинного фінансового моніторингу, а також правоохоронним органам, уповноваженим приймати рішення відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.
Порядок його здійснення регулюється Положенням про здійснення фінансового моніторингу суб’єктами первинного фінансового моніторингу, державне регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Міністерство юстиції України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 № 999/5.
Щодо способів виведення коштів.
Спочатку необхідно їх вивести на електронні кошильки, які працюють в Україні, а потім із них уже перевести на рахунки в банку, в призначенні платежу можна зазначити безповоротна фінансова допомога.
Відповідно до пп. 14.1.257 п 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, фінансова допомога - фінансова допомога, надана на безповоротній або поворотній основі.
Безповоротна фінансова допомога - це:
сума коштів, передана платнику податків згідно з договорами дарування, іншими подібними договорами або без укладення таких договорів;
сума безнадійної заборгованості, відшкодована кредитору позичальником після списання такої безнадійної заборгованості;
сума заборгованості одного платника податків перед іншим платником податків, що не стягнута після закінчення строку позовної давності;
основна сума кредиту або депозиту, що надані платнику податків без встановлення строків повернення такої основної суми, за винятком кредитів, наданих під безстрокові облігації, та депозитів до запитання у банківських установах, а також сума процентів, нарахованих на таку основну суму, але не сплачених (списаних).
Поворотна фінансова допомога - сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов'язковою до повернення.
Головне не перевищувати встановлені ліміти банку до прикладу , робити перекази малими сумами не більше 5 тисяч грн в день та до 400 тисяч в місяць тоді проблем не виникне.
Щодо суми штрафу повідомляю:
Кваліфікація зазначеного правопорушення підпадає під норми ст. 164 Кодексу про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 р № 8073-X.
Зазначена стаття передбачає накладання штрафу від однієї тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (тобто в сумі від 17000 грн. До 34000 грн.) З конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення, або без такої у разі провадження господарської діяльності без:
У той же час такі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за таке саме правопорушення, або пов’язані з отриманням доходу у великих розмірах, тягнуть за собою накладення штрафу від двох тисяч до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (т. е. в сумі від 34000 грн. до 85000 грн.) з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення. Під отриманням доходу у великих розмірах для цілей зазначеної статті розуміється отримання доходу в сумі від однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
При цьому, випадки притягнення до відповідальності особи – зовсім не рідкість. До відповідальності можуть залучити і перукаря, який веде діяльність без реєстрації, і незаконного торговця, і перевізника, який везе чужий вантаж на своєму автомобілі. При цьому, в ряді випадків, фактичні обставини, які супроводжували виявлення такої діяльності не дозволяють довести відсутність в ній систематичності і підприємницького характеру.
Окремі банки можуть встановлювати власні обмеження на місяць ( монобанк 90 тис грн за 3 місяці.)
Головне , щоб у Вас було правильно оформлено КВЕДи за якими Ви проводите підприємницьку діяльність - якщо Вони будуть вказані то органи ДФС будуть знати , про те, що Ви проводите діяльність у правовому полі. Вказуйте у призначенні " надходження з інтернет магазину за надані інформаційні послуги.
Квитанція з приват24 .( з призначенням платежу за надані інформ , послуги), також бухгалтерська довідка ФОП про надходження коштів буде достатнім підтвердженням походження коштів.
КВЕД 63.99 Надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у., 63.12 Веб-портали, 63.11 Оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов'язана з ними діяльність (ОСНОВНИЙ)
Якщо все буде оформлено -питань не буде.
Граничний дохід в рік до 7 818 900 млн грн
---
ФОП У 16 РОКІВ
Повна цивільна дієздатність може бути надана фізичній особі, яка досягла шістнадцяти років і яка бажає займатися підприємницькою діяльністю. За наявності письмової згоди на це батьків (усиновлювачів), піклувальника або органу опіки та піклування така особа може бути зареєстрована як підприємець. У цьому разі фізична особа набуває повної цивільної дієздатності з моменту державної реєстрації її як підприємця. Повна цивільна дієздатність, надана фізичній особі, поширюється на усі цивільні права та обов’язки (ч.4 ст.35 ЦКУ).
Потрібно отримати письмову згоду одного з батьків або рішення органу опіки та піклування при міській раді Вашого міста , всі документи мають бути у письмовому вигляді з підписом та печаткою відповідних органів. Державною мовою.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
Добрій день!
дополнительно
Сообщаю следующее:
Закон Украины "О предупреждении и противодействии легализации (отмыванию) доходов, полученных преступным путем"
Статья 17. Приостановление финансовых операций, в отношении которых есть мотивированное подозрение, что они связаны с легализацией (отмыванием) доходов, полученных преступным путем, или финансированием терроризма, или в отношении которых применены международные санкции.1. Субъект первичного финансового мониторинга имеет право приостановить совершение финансовой операции в случае, если такая операция содержит признаки, предусмотренные статьями 15 и 16 настоящего Закона, и обязан приостановить совершение финансовой операции, если ее участником или выгодополучателем по ней является лицо, включенное в перечень лиц, связанных с осуществлением террористической деятельности или в отношении которых применены международные санкции, и в тот же день уведомить об этом Специально уполномоченный орган. Такое приостановление финансовых операций осуществляется на срок до двух рабочих дней.2. Специально уполномоченный орган может принять решение о дальнейшем приостановлении такой финансовой операции в соответствии с частью первой настоящей статьи на срок до пяти рабочих дней, о чем обязан безотлагательно уведомить субъекта первичного финансового мониторинга, а также правоохранительные органы, уполномоченные принимать решение в соответствии с уголовно-процессуальным законодательством. В случае непринятия Специально уполномоченным органом соответствующего решения в течение срока, предусмотренного частью первой настоящей статьи, субъект первичного финансового мониторинга возобновляет совершение финансовой операции.
3. Специально уполномоченный орган может принять решение о приостановлении расходных операций по счетам клиентов (лиц) в случае, если такие операции содержат признаки, предусмотренные статьями 15, 16 настоящего Закона сроком до пяти рабочих дней, о чем обязан безотлагательно уведомить субъекта первичного финансового мониторинга, а также правоохранительные органы, уполномоченные принимать решение в соответствии с уголовно-процессуальным законодательством.4. В случае такого приостановления расходных финансовых операций прибыльные финансовые операции не приостанавливаются. При этом субъект первичного финансового мониторинга в тот же день обязан уведомить о совершении таких операций Специально уполномоченный орган.5. В случае принятия решения в соответствии с частями второй и третьей настоящей статьи Специально уполномоченный орган проводит аналитическую работу, собирает необходимую дополнительную информацию, обрабатывает, проверяет и анализирует ее. В случае подтверждения мотивированного подозрения Специально уполномоченный орган готовит и предоставляет соответствующие обобщенные материалы в течение срока приостановления такой операции в правоохранительные органы, уполномоченные принимать решение в соответствии с уголовно-процессуальным законодательством.В таком случае срок приостановления финансовой операции продлевается на семь рабочих дней со дня предоставления соответствующих обобщенных материалов, при условии, что общий срок такого приостановления не будет превышать 14 рабочих дней.Специально уполномоченный орган информирует в день предоставления обобщенных материалов соответствующего субъекта первичного финансового мониторинга о дне истечения срока приостановления финансовой операции.В случае если по результатам проверки признаки легализации (отмывания) доходов, полученных преступным путем, или финансирования терроризма не подтверждаются, Специально уполномоченный орган обязан безотлагательно отменить свое решение о приостановлении расходных операций и уведомить об этом субъекта первичного финансового мониторинга.6. Порядок приостановления и возобновления совершения финансовых операций определяется субъектами государственного финансового мониторинга, осуществляющими регулирование и надзор за деятельностью субъектов первичного финансового мониторинга в пределах их полномочий. Сроки приостановления финансовых операций субъектами первичного финансового мониторинга и Специально уполномоченным органом, указанные в частях первой-четвертой настоящей статьи, являются окончательными и продлению не подлежат.7. Порядок формирования перечня лиц, связанных с осуществлением террористической деятельности или в отношении которых применены международные санкции, определяется Кабинетом Министров Украины. Основанием для внесения юридического или физического лица в указанный перечень является:
8. Перечень лиц, связанных с осуществлением террористической деятельности или в отношении которых применены международные санкции, доводится до ведома субъектов первичного финансового мониторинга Специально уполномоченным органом в порядке, согласованном с другими субъектами государственного финансового мониторинга.9. Порядок доступа к активам, которые связаны с финансированием терроризма и касаются финансовых операций, приостановленных в соответствии с решением, принятым на основании резолюций Совета безопасности ООН, устанавливается законом. Такой доступ осуществляется для покрытия основных или чрезвычайных расходов.10. Приостановление финансовых операций в соответствии с частью первой настоящей статьи и частью пятой статьи 22 настоящего Закона не является основанием для возникновения гражданско-правовой ответственности субъекта первичного финансового мониторинга и его должностных лиц за нарушение условий соответствующих сделок.11. Порядок исключения из перечня лиц, связанных с осуществлением террористической деятельности или в отношении которых применены международные санкции, определяется Кабинетом Министров Украины. Основанием для исключения юридического или физического лица из указанного перечня является:
12. Рассмотрение запросов относительно исключения из перечня лиц, связанных с осуществлением террористической деятельности или в отношении которых применены международные санкции, осуществляется в порядке, установленном Кабинетом Министров Украины.
Счет будет заблокирован до того момента , пока соответствующий орган не проведет проверку и Вы предоставить документ о легальном происхождение средств , не связанным с деятельностью запрещенной законом.
Из всех перечисленных сценариев всегда вытекает вывод:
- у банка есть 30 дней на принятие решения;
- даже если банку что-то не понравилось, он обязан вернуть человеку его деньги, попутно закрывая счет. и уведомив об этом клиента письменно о прекращении обслуживания.
Если Вы все же желаете снять деньги с этого счета ( обратитесь в кассу и заберите наличными без обьяснения происхождения( постанова НБУ № 65)
Документы подтверждающие происхождение средств:
1. Налоговая декларация уплата налогов
2. Деятельность ФОП Открыта и бухгалтерская справка о поступлениях на счет ФОП ( или договор об оказании услуг и акт выполненных работ согласно КВЕДов ФОП)
3. Договор ДАРЕНИЯ НОТАРИАЛЬНЫЙ ИЛИ ДОГОВОР о предоставлении Вам безвозвратной финансовой благотворительной помощи на этот счет и в указанной сумме от организации или лица подпись которого должна быть в договоре и номер счета отправителя , печать или нотариальное заверение перевода на украинский язык
С уважением,
Константин Гончаренко
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня, якщо ви потрапите під фінансовий моніторинг можуть винекнути проблеми.
Для того щоб уникнути проблем, рекомендую оформити ФОП, якщо гроші приходять із за кордону треба фоп 3 групи. У такому випадку ви будете сплачувати 5 відсотків від доходу.
Відкрити ФОП може будь-який громадянин України віком від 16 років і старше.
ФОП можно зарегистрировати онлайн за посиланням
https://diia.gov.ua/services/reyestraciya-fop
Для обміну контактів та детальної консультації натискайте кнопку звернутися.
Адвокат, г. Ровно
Доброго Дня
Щодо Вашого питання
Найперше питання можуть виникнути у банку, та йому можуть надіслати листа про фін моніторинг, тоді доведеться надавати пояснення походження коштів та підтверджуючи документи.
Фінансовий моніторинг – це перевірка законності фінансових операцій задля виявлення та запобігання:
Фінансовий моніторинг, або як його ще називають фінансова розвідка, функціонує на рівні держав і сприяє міжнародній фінансовій безпеці. В Україні серед органів державного фінансового моніторингу України є Національний банк України. Банківські та фінансові установи, в свою чергу, відносяться до суб’єктів первинного фінансового моніторингу, які можуть першими виявити та не допустити проведення незаконної фінансової операції. Нацбанк встановлює та контролює дотримання банківськими установами вимог щодо перевірки клієнтів та їхніх фінансових операцій з метою перешкоджання легалізації протизаконно отриманих коштів.
УспіхівЮрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Доброго дня!
Легальність прибутку неповнолітнього - якщо Ви не оформлені як ФОП, то питання можуть виникнути у банку щодо джерела походження коштів. І тоді все залежить від змісту вашого листування: чи вказана там суть господарської операції, вартість роботи, порядок розрахунків, дані вашого замовника тощо. Тому раджу відкрити ФОП 3 група (можна онлайн через ДІЯ https://diia.gov.ua/services/reyestraciya-fop) та отримувати дохід легально. Оскільки ваша діяльність має систематичний, підприємницький характер і тому має бути зареєстрована. При цьому, банк не перевіряє факт сплати податків та не передає до податкової інформації про надходження на ваш особистий рахунок, оскільки така інформація про грошові операції фізичних осіб у банках України надійно захищена ст. 60-62 ЗУ «Про банки та банківську діяльність». Банківська таємниця не дозволяє працівникам податкової служби довільно дізнатися про суми коштів, отримані власниками рахунків.
Закон України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/361-20#Text):
Стаття 1. Визначення термінів
1. У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:
17) джерело коштів, пов’язаних з фінансовими операціями - відомості про походження коштів, що використовуються для здійснення фінансових операцій (коштів, що використовувалися для набуття права власності на активи, що є предметом фінансових операцій) за допомогою суб’єкта первинного фінансового моніторингу, які дають розуміння про джерела їх походження, підстави володіння/розпорядження ними (прав на них) особою;
ПОЛОЖЕННЯ про порядок здійснення уповноваженими установами аналізу та перевірки документів (інформації) про валютні операції, затверджене постановою Правління Національного банку України від 02.01.2019 № 8 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0008500-19#Te...):
2. У цьому Положенні терміни і поняття вживаються в таких значеннях:
1) джерела походження коштів (активів) - документально підтверджені [на підставі офіційних документів, належним чином засвідчених їх копій або інших джерел, якщо така інформація є публічною (відкритою)] відомості, що дають можливість зробити обґрунтований висновок щодо наявності достатніх фінансових можливостей суб’єкта валютної операції, адекватних його фінансовому стану та/або соціальному статусу;
ВИСНОВОК: фактично банк має право вимагати від Вас лише ті документи, що підтверджують джерело походження коштів, пов’язаних з фінансовими операціями. Надішліть до банку листа з посиланнями на вищезазначені норми законодавства та повідомленням, що це були переведення особистих коштів від вашого родича/друга, а не оплата робіт/послуг. Крім того, що Ви взагалі не співпрацюєте з контрагентами та не надаєте ніяких послуг.
Можу підготувати його для Вас.
Якщо банк заблокує ваш рахунок, то рекомендую звернутись до банку із претензією-вимогою, у якій просити вжити заходів щодо припинення порушення прав вільно розпоряджатися своєю власністю (грошовими коштами на рахунку), та розблокувати карту з можливістю в подальшому вільно розпоряджатися та користуватись коштами на рахунку.
Що стосується самої претензії банку:
1. В претензії – вимозі в шапці повинні бути реквізити банку (назва, код ЄДРПОУ, та юридична адреса банку) також Ваші реквізити (ПІБ, ідентифікаційний номер, адреса проживання).
2. Далі Ви описуєте Всю ситуацію (починаючи з того, що Ви являєтесь клієнтом банку у Вас відкритий рахунок №___ Вказуєте дату, мій рахунок заблоковано і й досі не розблоковано (___ днів) .
Я зверталася по телефону до банку (номер), на що співробітники банку мені відповідали «___», якщо пам’ятаєте дати можна вказати коли Ви зверталися
3. Вважаєте, що дії банку є не законними так як відповідно (посилаєтесь на статті закону, наведені мною).
4. Вимагаю (1. Надати відповідь на якій підставі мій рахунок в період з «___»___р. та по теперішній час заблоковано № ___ ;2. Розблокувати мій рахунок№___ на протязі 2 – х робочих днів з дня отримання вимоги – претензії;
3.Письмову відповідь прошу надати на протязі ___ робочих дні з дня отримання моєї претензії – вимоги на мою адресу ___).
5. Додатки (копії документів, які Ви маєте).
Дата підпис ПІБ
Також окрім претензії до самого банку з вимогою розблокувати ваш рахунок, можете звернутися зі скаргою на його незаконні дії до Національного банку України (НБУ).
У відповідності до ч.6 ст. 4 Закону України "Про банки і банківську діяльність" Національний банк України здійснює регулювання та банківський нагляд відповідно до положень Конституції України, цього Закону, Закону України "Про Національний банк України", інших законодавчих актів України та нормативно-правових актів Національного банку України.
Згідно ч.5 ст.67 Закону України "Про банки і банківську діяльність" при здійсненні банківського нагляду Національний банк України має право вимагати від банків та їх керівників, банківських груп, учасників банківських груп усунення порушень банківського законодавства, виконання нормативно-правових актів Національного банку України для уникнення або подолання небажаних наслідків, що можуть поставити під загрозу безпеку коштів, довірених таким банкам, або завдати шкоди належному веденню банківської діяльності.
Таким чином, при блокуванні банком рахунку одним із важелів впливу на банк та відновлення свого порушеного права є скарга на протиправні дії банку, адресована НБУ.
Дана скарга повинна бути складена відповідно до вимог ЗУ "Про звернення громадян".
Письмове звернення (скарга) надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).
У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.
Якщо звернення до банку та НБУ не допоможе розблокувати ваш рахунок, тоді слід звертатись до загального місцевого суду (посилаючись на неправомірне блокування карткового рахунку так як відсутні підстави для такого блокування) з вимогою про визнання неправомірними дії банку, усунення перешкод в користуванні та розпорядженні грошовими коштами, та зобов’язання вчинити певні дії.
Всього найкращого!
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Іване!
За договором банківського рахунка банк зобов'язується приймати і зараховувати на рахунок, відкритий клієнтові (володільцеві рахунка), грошові кошти, що йому надходять, виконувати розпорядження клієнта про перерахування і видачу відповідних сум з рахунка та проведення інших операцій за рахунком (ч. 1 ст. 1066 ЦКУ).
Банк має право використовувати грошові кошти на рахунку клієнта, гарантуючи його право безперешкодно розпоряджатися цими коштами.
Банк не має права визначати та контролювати напрями використання грошових коштів клієнта та встановлювати інші обмеження його права щодо розпорядження грошовими коштами, не передбачені законом, договором між банком і клієнтом або умовами обтяження, предметом якого є майнові права на грошові кошти, що знаходяться на банківському рахунку. Дані положення застосовуються до інших фінансових установ при укладенні ними договору банківського рахунка відповідно до наданої ліцензії, а також застосовуються до кореспондентських рахунків та інших рахунків банків, якщо інше не встановлено законом.
Банк має право вимагати розірвання договору банківського рахунка:
Залишок грошових коштів на рахунку видається клієнтові або за його вказівкою чи в порядку, встановленому законом, перераховується на інший рахунок в строки і в порядку, встановлені банківськими правилами.
Банк може відмовитися від договору банківського рахунка та закрити рахунок клієнта у разі:
Успіхів!
Юрист, г. Киев, 8 лет опыта
ВІтаю. Рекомендую вам відкрити ФОП. Для цього вам потрібен дозвіл батьків.
ДПС у Харківській області нагадує, що відповідно до статті 50 Цивільного кодексу України (далі - ЦКУ) право на здійснення підприємницької діяльності, яку не заборонено законом, має фізична особа з повною цивільною дієздатністю. Обмеження права фізичної особи на здійснення підприємницької діяльності встановлюються Конституцією України та законом.
Відповідно до статті 35 ЦКУ повна цивільна дієздатність може бути надана фізичній особі, яка досягла шістнадцяти років і яка бажає займатися підприємницькою діяльністю. За наявності письмової згоди на це батьків (усиновлювачів), піклувальника або органу опіки та піклування така особа може бути зареєстрована як підприємець. У цьому разі фізична особа набуває повної цивільної дієздатності з моменту державної реєстрації її як підприємця.Повна цивільна дієздатність, надана фізичній особі, поширюється на усі цивільні права та обов'язки.
Фізична особа здійснює своє право на підприємницьку діяльність за умови її державної реєстрації в порядку, встановленому Законом України від 15.05.2003 № 755-1V «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» (далі – Закон № 755).
Відповідно до Закону № 755 для проведення державної реєстрації фізична особа, яка має намір стати підприємцем та має ідентифікаційний номер, або уповноважена нею особа (далі - заявник) повинна подати особисто (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) або через уповноважену особу державному реєстратору за місцем проживання такі документи:
Так, станом на 01.08.2020 на обліку в територіальних органах ГУ ДПС у Харківській області перебуває 158162 фізичних осіб - підприємців, з яких 25 – неповнолітні особи до 18 років. Наймолодшому підприємцю області 16 років, а найстаршому – 96 років.