Начните консультацию с юристом онлайн
Добрый день! Как правильно уволить директора ООО он же единственный учредитель, деятельность на предприятии не ведется, сотрудников нет, остался только директор. Можно ли уволить директора и тут же вменить учредителю(ему же) в обязанности (права подписи и сдачи налоговой и статистической отчетности).Интересует вся процедура.
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (12)
Юрист, г. Одесса, 33 года опыта
Добрый день!
Да, это сделать можно.
Оформляете Решение учредителя об увольнении учредителя с должности директора и с одновременным возложением на учредителя непосредственного управления предприятием. Корпоративные права учредителя позволяют ему управлять предприятием непосредственно.
Но есть нюанс. При внесении у регистратора изменения об увольнении директора необходимо указать учредителя как лицо, имеющее право подписи без доверенности.
Кроме того, уволив учредителя с должности директора и возложив тут же на учредителя исполнение функций директора можно избежать зарплатной и налоговой нагрузки, поскольку учредитель может выполнять эти функции на безоплатной основе, о чем указывается в Решении. По этому вопросу есть обобщающее разъяснение Верховного суда.
Для более точного понимания КАК оформить Решение надо видеть устав предприятия и как там прописаны права учредителя и директора.
Для более детальной консультации обращайтесь лично через кнопку Звернення.
Адвокат, г. Ровно
Доброго Дня
Щодо вашого питання:
У зазначеному що вам потрібно усвідомити, чи бажаєте ви мати "спляче" ТОВ яке діяльності не здійснює а лише подає звітність, чи ви готуєтесь до закриття, ліквідації ТОВ.
Із загальних кроків рекомендую:
Перечитати порядок звільнення виконавчого органу ТОВ, та порядок ліквідації, закриття ТОВ зазначені у статуті;
Наступний крок це створити протоко засновника, де зазначити, що у зв'язку з ... обов'язки оперативного, поточного, коорпоративного управління покласти на засновника..., та звільнити з посади директора ...
Наступний крок внести зміни у статут власник (учасники) приймає рішення про здійснення управління підприємством безпосередньо його власником (одним з учасників) без нарахування заробітної плати з джерелом доходу у вигляді дивідендів тощо.
Тоді можна буде звільнити директора, провести з ним розрахунок, як з найманою особою, та звітність подавати від імені учасника, засновника.
Успіхів.
Адвокат, г. Харьков, 8 лет опыта
Доброго дня! покрокова інструкція + зразки документів.
1) заява директора на ім'я учасника ТОВ про звільнення за власним бажанням і про ініціювання загальних зборів;
2) Загальні збори де одним протоколом треба оформити звільнення директора за ст. 38 КЗпП і внести зміни до статуту про порядок управління ТОВ засновником.
Виконання засновником обов’язків директора визначено такими нормами законодавства:
в статуті підприємства слід зазначити порядок управління підприємством засновником
- керівник може діяти від імені підприємства без довіреності,
- із керівником не укладається трудовий договір,
- керівник не отримує винагороди за виконання своїх обов’язків.
Якщо таких положень у статуті підприємства немає, слід унести зміни до нього рішенням загальних зборів, оформленим протоколом, та подати зміни до державного реєстратора.По-друге, не потрібно видавати наказ (розпорядження) про призначення засновника на посаду директора, робити запис у трудовій книжці, повідомляти територіальні органи ДФС про початок роботи на посаді директора. Варто пам’ятати про головний принцип роботи директора-засновника — він виконує управлінські повноваження, а не трудові. Не слід давати контролюючим органам зайвий привід визнати діяльність директора-засновника виконанням трудових обов’язків, за що передбачено оплату праці та, відповідно, сплату зборів та податків.https://yurotdel.com.ua/protokol/zrazok_protokolu_... зразок протокол.
https://news.dtkt.ua/labor/labor-relations/53638 корисна стаття
https://www.wonder.legal/ua/modele/%D1%81%D1%82%D0... статут
ДЛЯ РОЗРОБКИ ТАКИХ ДОКУМЕНТІВ РЕКОМЕНДУЮ ЗВЕРНУТИСЬ ДО СПЕЦІАЛІСТІВ З ВЧИНЕННЯ РЕЄСТРАЦІЙНИХ ДІЙ, так вийде швидше і дешевше, оскільки ви без досвіду не зможете розробити статут.
3) йдете до Цнапу, оплачуєте збір 227 грн. на реквізити ЦНАПУ та вчиняєте реєстраціну дію. Вносите зміни про ТОВ.
https://minjust.gov.ua/m/formi-zayav-u-sferi-derja... посилання на заяву про реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу.
4) повідомляєте податкову про звільнення керівника. https://wiki.legalaid.gov.ua/index.php/%D0%97%D0%B... тут описан форма повідомлення та процедура.
Щасти вам!
Юрист, г. Херсон, 11 лет опыта
Доброго дня!
Для цього він як засновник повинен ухвалити рішення про зняття із себе повноважень директора. Фактично про своє звільнення.
Такого рішення й наказу про звільнення буде достатньо для припинення трудового договору.
Так на засновника можна покласти такі обовязки.
Адвокат, г. Киев
директор – это работник предприятия. На порядок его освобождения влияют: организационно-правовая форма предприятия. Увольнение директора ООО, например, имеет своим нюансом обязательность назначения сразу вместо него нового директора или временно-исполняющего обязанности директора (врио). Данное требование определено п. 13 ст. 39 Закона “Об обществах с ограниченной и дополнительной ответственностью” от 06.02.2018 г. № 2275 (далее – Закон об ООО). Аналогично и для ОДО. Если же увольняется директор ЧП, то тогда порядок увольнения регулирует только устав; отдельные положения трудового договора/контракта, где могут быть определены определенный порядок увольнения. Здесь следует также играет роль срочный или бессрочный контракт с ним заключался, ведь если контракт бессрочный, то если увольнение происходит по собственному желанию директора следует соблюсти 2-недельного срока предупреждения учредителей на основании ст. 38 КЗоТ. Для срочного же контракта увольнение может быть просто в связи с его окончанием; Устав предприятия. В учредительном документе может быть прописан порядок передачи дел при смене руководителя, особенности его взаимодействия с собранием учредителей, включая и увольнение.Внимание: ключевая особенность увольнения директора ООО – обязательное преемство и наличие решения собрания учредителей. Директора нельзя уволить без назначения ему замены Что касается КЗоТ, то он не устанавливает каких-то особых требований по увольнению руководителей и его увольнение может произойти по любой статье, как и обычного работника. Если ни один из работников не дает согласие быть директором или врио, а со стороны нанять сейчас нет времени или желания, то функции директора может выполнить учредитель или один из них. Это решение просто фиксируется протоколом собрания учредителей. Начислять зарплату при этом не нужно – учредитель может быть в роли директора, не будучи с предприятием в трудовых отношениях. Об этом свидетельствует следующее: решение Харьковского окружного административного суда от 07.06.2018 г., дело № 820/3159/18 – об отсутствии обязанности заключать трудовой договор с учредителем; решение КСУ от 12.01.2010 г. № 1-рп/2010 – управление обществом может осуществляться как реализация участником общества своих корпоративных прав; ч. 2 ст. 65 ХКУ – собственник может реализовать свои права на управление как через уполномоченный орган, так и непосредственно в соответствии с уставом. Желательно ситуацию выполнения функций директора учредителем (собственником) предусмотреть в уставе.
Юрист, 19 лет опыта
Доброго дня Марино!
В першу чергу "найманому" Директору він же єдиний учасник необхідно прийняти рішення єдиного учасника про те, що він припиняє обов"язки директора ТОВ, зазначити дату з якої він припиняє ці обов"язки та вказати дату з якої обов"язки директора виконує єдиний учасник. Рішення єдиного учасника має бути оформлено на нотаріальному бланку. Після цього найманого директора треба звільнити про що він видає "кадровий" наказ про звільнення. Підставою для наказу стане рішення єдиного учасника. Ці зміни обов"язково зареєструйте у державного реєстратора (Реєстраційна палата, може бути ЦНАП (якщо надає такі послуги). Для цього реєстратору подається картка встановленого зразка та оригінал рішення єдиного учасника про зміни, також квитанція про сплату адміністративного збору.
Всього найкращого!
Адвокат, г. Киев, 26 лет опыта
Добрый день!
Законодательством Украины, в частности ч. 2 ст. 145 Гражданского кодекса и ст. 62 Закона от 19.09.91 г. № 1576-XII «О хозяйственных обществах» предусмотрено создание в обществе с ограниченной ответственностью (далее – ООО) коллегиального (дирекции) или единоличного (директора) исполнительного органа, подотчетного общему собранию участников. Такая норма – императивная, поэтому при регистрации ООО создание исполнительного органа (в соответствии с уставом предприятия) обязательно. В случае найма руководителя предприятия с ним заключается трудовой договор (контракт), в котором определяется срок найма, права, обязанности и ответственность руководителя, условия его материального обеспечения, условия увольнения его с должности, другие условия найма по согласованию сторон. Директор в таком случае является наемным работником и ему должны выплачивать зарплату с соблюдением минимальных гарантий в оплате труда. Отказаться от зарплаты директор не может.
В то же время согласно ч. 2 ст. 65 Хозяйственного кодекса (далее – ХК) собственник может осуществлять свои права в отношении управления предприятием непосредственно или через уполномоченные им органы согласно уставу предприятия или другим учредительным документам. Итак, ХК предоставляет владельцу предприятия право осуществлять управление предприятием самостоятельно, в случае если это предусмотрено уставом предприятия или другими учредительными документами.Однако обратите внимание, что обычно налоговики настаивают на том, что выполнение учредителем функций директора без заключения трудового договора возможно, только если предприятие не ведет хозяйственной деятельности и не получает дохода. Напомним, что хозяйственная деятельность – это деятельность лица, связанная с производством и реализацией товаров, выполнением работ, предоставлением услуг, направленная на получение дохода (пп. 14.1.36 Налогового кодекса, далее – НК). Следовательно, если предприятие производит товары, заключает договоры на реализацию товаров и предоставление услуг, а тем более если получает денежные средства за товары и услуги, оно будет считаться осуществляющим хозяйственную деятельность.Чтобы возложить функции директора на учредителя, следует:
в уставе ООО предусмотреть положение, согласно которому управление предприятием может осуществлять один из его участников. Если такого положения в уставе нет, следует внести изменения в него решением общего собрания, оформленным протоколом;
принять решение о временном управлении ООО одним из участников на основании устава предприятия общим собранием участников ООО (собственником). Решение оформляется протоколом общего собрания (или решением учредителя), в котором четко прописывают, что такие обязанности возлагаются на учредителя временно (на период приостановки деятельности), и он не становится директором, а лишь получает право совершать действия от имени юрлица без доверенности;
уведомить госрегистратора о полномочиях учредителя исполнять обязанности директора (представить Регистрационную карточку о внесении изменений в сведения о юридическом лице, которые содержатся в Едином государственном реестре юридических лиц и физических лиц – предпринимателей, по форме № 3, утвержденной приказом Минюста от 18.11.16 г. № 3268/5), и налоговую инспекцию, предоставив справку о взятии на учет налогоплательщика по форме № 1-ОПП (приложение 6 к Порядку учета плательщиков налогов и сборов, утвержденному приказом Минфина от 09.12.11 г. № 1588).
В письме Минсоцполитики от 07.02.12 г. № 113/ 13/84-12 сказано, что форма участия собственника (участников) в управлении предприятием, в случае если он осуществляет управление предприятием без заключения трудового договора (в т. ч. на период времени, когда предприятие не ведет хозяйственной деятельности), и способ вознаграждения собственника за такую деятельность могут быть определены в учредительных документах. Итак, если учредитель не состоит в трудовых отношениях с предприятием, ему не должна начисляться зарплата и, соответственно, не будет уплачиваться с нее ЕСВ, НДФЛ и военный сбор. Отчет по ЕСВ и форма № 1ДФ также не представляются (пп. «б» п. 176.2 НК; п. 11 разд. ІІ Порядка формирования и представления страхователями отчета о суммах начисленного единого взноса на общеобязательное государственное социальное страхование, утвержденного приказом Минфина от 14.04.15 г. № 435).В то же время финансовая отчетность все равно представляется независимо от того, ведется ли налогоплательщиком хозяйственная деятельность в отчетном периоде (П(С)БУ 25 «Финансовый отчет субъекта малого предпринимательства», утвержденное приказом Минфина от 25.02.2000 г. № 39). Налоговую отчетность по каждому отдельному налогу налогоплательщик обязан представлять за каждый установленный НК отчетный период, в котором возникают объекты налогообложения, или в случае наличия показателей, которые подлежат декларированию, в соответствии с требованиями НК (п. 49.2 НК). Финансовую и налоговую отчетность имеет право представлять и подписывать также учредитель (ч. 4 ст. 8 Закона от 16.07.99 г. № 996-XIV «О бухгалтерском учете и финансовой отчетности в Украине»).
Выводы
Учредитель может осуществлять управление предприятием без директора, если это предусмотрено уставными документами предприятия и хозяйственная деятельность временно не ведется.
Если директор работает по трудовому договору, его заработная плата не может быть ниже законодательно установленного размера минимальной заработной платы.УДАЧИ!
Адвокат, г. Чернигов, 7 лет опыта
Общаться в чатеДобрый день!
Основания, по которым предприятие вправе инициировать увольнение наемного работника (в т. ч. и директора), предусмотрены ст. 40, 41 КЗоТ.
Правда, почти все они носят негативный характер, то есть увольнение является наказанием: за прогул, несоответствие занимаемой должности и т. д.
Директор может быть уволен на основании п. 8 ст. 36 КЗоТ – если в контракте с ним предусмотрена возможность увольнения в случае приостановления деятельности предприятия. Также наемный работник (директор) может быть уволен на основании п. 1 ст. 36 КЗоТ (по соглашению сторон).
При этом стороны должны согласовать дату увольнения. Проще всего это сделать, когда директором является единственный учредитель. Он может уволить себя самого с должности директора по соглашению сторон. Ведь в этом случае никаких проблем с согласованием даты увольнения не возникнет.
Если учредитель единственный, он издает решение. В протоколе собрания или решении учредителя нужно в свободной форме описать, когда свои полномочия прекращает прежний директор, кто избирается на его место и определить дату вступления в должность нового руководителя.
Последним рабочим днем директора может быть день после истечения месяца со дня уведомления. По согласованию сторон можно расстаться и раньше. Для этого следует подписать простое письменное соглашение в свободной форме.
Далее необходимо оформить все те же самые документы, что и при увольнении обычного сотрудника. Директору нужно самому издать приказ об увольнении, а также сделать записи об увольнении в трудовой книжке и в личной карточке сотрудника.
Юрист, г. Сумы, 6 лет опыта
Здравствуйте.
Порядок увольнения директора ООО:
1. заявление на увольнение
2. созвать общее собрание - в порядке, предусмотренном уставом и законом об ООО. В их порядок обязательно следует включить два вопроса: увольнение директора и назначении нового руководителя. Необходимость решения собрания следует из ч.1 ст.38 КЗоТ и п.13 ст.19 закона об ООО
3. оформить протокол общего собрания, в котором будет решение об увольнении директора(и о возложении обязанностей управления на засновника ООО).
4. подготовить приказ об увольнении директора. Его подписывает сам директор.
5. подписать акт передачи дел от директора его преемнику - это не обязательно, но может быть предусмотрено уставом.
6. подать в ЕГР форму 3 на внесение изменений (Заявление о госрегистрации изменений в сведения о юрлице -приказ Минюста от 18.11.2016 г.. № 3268/5). В налоговую сообщать не нужно, так как налоговая сама берет информацию из ЕГР.
7. подать новые образцы подписей в банк.
8. обновить сертификаты электронных подписей и соответствующий договор в налоговой.
9. получить выписку из ЕГР.
Форму 3 подаете нотариусу или в ЦНАП. Кроме этой заявы, подаете также протокол общего собрания о смене руководителя. Выписку из ЕГР можно получить в электронной форме (https://kap.minjust.gov.ua).
---
Щодо можливої ліквідації ТОВ процедура:
Повідомляю наступне:
. Частиною 1 статті 105 Цивільного кодексу України передбачено, що учасники юридичної особи зобов'язані протягом трьох днів письмово повідомити про припинення юридичної особи орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення. Частиною 9 Статті 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" визначено перелік документів, які необхідно надати державному реєстратору:
1. оригінал або нотаріально засвідчену копію рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи;
довіреність представника з правом подачі вищевказаних документів держреєстратору (керівник підприємства може подати документи без довіреності за умови, що інформація про його призначення / повноваженнях є в ЄДР);
паспорт.
2. Будемо вважати, що ліквідуєме ТОВ не має у своєму штаті працівників, яких необхідно звільнити в спеціальному, чітко визначеному порядку. Якщо ситуація інша, дивіться детальний порядок звільнення працівників у зв'язку з ліквідацією підприємства.
3. Тим же протоколом про ліквідацію оформляємо рішення про призначення ліквідаційної комісії (ліквідатора), визначаємо її повноваження, порядок прийняття рішень. Так само визначаємо порядок і строк пред'явлення (не може бути менше двох і більше шести місяців, з дня оприлюднення відомостей про ліквідацію підприємства на сайті реєстраційної служби) кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.
Перевірка в ході ліквідації підприємства
Перевірка в податковій
4. Наступним кроком протягом 3 днів, з моменту внесення до ЄДР запису про припинення підприємства, повідомляємо органи державної податкової служби про ліквідацію підприємства та погоджуємо строки проведення позапланових перевірок. Зняття підприємства з обліку в органах податкової служби регулюється Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженим Наказом МФУ № 1588 від 09.12.2011 р.
Пункт 11.1 зазначеного Порядку передбачає, що про своє рішення ліквідуватись платник податків зобов'язаний повідомити орган податкової протягом 3-х днів з моменту прийняття рішення про ліквідацію. При цьому, для подання податковій необхідно підготувати наступний перелік документів:
заява платника податків за формою 8-ОПП, дата подачі якої фіксується в журналі за формою 6-ОПП;
оригінал довідки за формою 4-ОПП (за наявності);
копію розпорядчого документа (рішення) власника або органу, уповноваженого на те засновницькими документами про ліквідацію;
копію розпорядчого документа (рішення) про створення ліквідаційної комісії.
У нашому випадку зразок протоколу про ліквідацію містить і рішення про ліквідацію, і рішення про створення ліквідаційної комісії (тобто 2 в 1).
Пунктом 11.6 зазначеного вище Порядку передбачено, що органи податкової служби повинні так організувати свою роботу, щоб вимоги до підприємства зі сплати податкових платежів, якщо такі матимуть місце, були пред'явлені до платника протягом строку, передбаченого для пред'явлення кредиторами своїх вимог до підприємства. Зазвичай такий термін становить два місяці.
Якщо вимог щодо сплати податкових платежів в органу держподаткової служби до підприємства не буде, перший зобов'язаний видати останньому довідку за формою 22-ОПП, яка підтверджує відсутність заборгованості по податках. Довідка за формою 22-ОПП видається після проведення підприємством переліку певних дій, наприклад закриття банківських рахунків, повернення податковій всіх раніше виданих свідоцтв, довідок за формою 4-ОПП, патентів і т.д.
Перевірка в Пенсійному фонді
Фондам загальнообов'язкового соціального (пенсійного) страхування окремо подавати будь-які заяви (листи) про ліквідацію не обов'язково, тому що інформація про припинення юридичної особи шляхом ліквідації приходить їм від державного реєстратора електронним повідомленням. Самостійно варто зв'язатися тільки зі своїм інспектором у Пенсійному фонді для узгодження порядку проведення позапланової перевірки.
За загальним правилом, відповідно до п. 5.1. Порядку прийняття на облік та зняття з обліку в органах Пенсійного фонду України платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого Постановою Правління ПФУ № 21-6 від 27.09.2010 р., органи ПФУ зобов'язані провести перевірку протягом 10 днів з моменту отримання відомостей від держреєстратора про початок ліквідації підприємства. Такі відомості приходять до органів ПФУ в електронній формі.
В результаті перевірки, за умови відсутності недоїмки зі сплати єдиного соціального внеску, органи ПФУ видають довідку про відсутність заборгованості.
Розрахунки з кредиторами та інші дії при ліквідації підприємства
5. Закриваємо в банківських установах всі рахунки, крім одного, у гривні, який буде використовуватися в ліквідаційній процедурі. Регулюється Інструкцією про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземній валютах, затвердженої Постановою Правління НБУ від 12.11.2003 р. № 492. Також закриваємо філії та представництва підприємства.
6. Проводимо інвентаризацію та оцінку майна нашого підприємства. Порядок проведення інвентаризації передбачений Положенням про інвентаризацію активів та зобов'язань, що затверджене Наказом № 879 від 02.09.2014 р. Міністерства фінансів України. Оцінка майна проводиться суб'єктом професійної оціночної діяльності, відповідно до положень Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», Національних стандартів оцінки.
7. Організовуємо стягнення дебіторської заборгованості. Частки підприємства в статутних капіталах інших господарських товариств також підлягають виділенню, оцінці і реалізації.
8. По закінченні строку пред'явлення кредиторами своїх вимог ліквідаційна комісія (ліквідатор) складають проміжний ліквідаційний баланс, який підлягає затвердженню на загальних зборах учасників підприємства. До проміжного ліквідаційного балансу включаються вимоги кредиторів, визнані ліквідаційною комісією.
9. Після затвердження проміжного ліквідаційного балансу, ліквідаційна комісія (ліквідатор) проводять розрахунки з кредиторами в порядку черговості, що передбачена ст. 112 Цивільного кодексу України.
10. У разі недостатності коштів для розрахунку з кредиторами, продаємо проінвентаризоване майно. У разі недостатності всіх активів підприємства для розрахунку з кредиторами, в місячний термін звертаємося до господарського суду за своїм місцезнаходженням із заявою про порушення справи про банкрутство. Після порушення справи про банкрутство процедура ліквідації регулюється вже Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».
11. Після розрахунків з кредиторами, ліквідаційна комісія (ліквідатор) складають акт ліквідаційної комісії з ліквідаційним балансом, який підлягає затвердженню рішенням засновників (учасників) або уповноваженим ними органом. Вимоги про обов'язкове підтвердження ліквідаційного балансу аудиторським висновком, а також про нотаріальне посвідчення підписів на ліквідбалансі скасовано з 19.12.2011 р.
Черговість задоволення вимог кредиторів в процедурі ліквідації за рішенням власника встановлена ст. 112 Цивільного кодексу України.
12. Закриваємо в банківській установі поточний рахунок, яким ми користувалися для проведення розрахунків з кредиторами.
13. Зняття підприємства з обліку в органах державної податкової служби, фондах загальнообов'язкового пенсійного (соціального) страхування відбувається без Вашої участі (автоматично) після отримання вказаними вище органами інформації від держреєстратора в електронному вигляді.
14. Проводимо розрахунки з учасниками нашого товариства з обмеженою відповідальністю у разі, якщо після розрахунків з кредиторами ми ще маємо в своєму розпорядженні будь-які активи.
15. Щодо печаток і штампів підприємства. До 22.02.2011 р. все регулювалося Інструкцією про порядок видачі міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади, підприємствам, установам, організаціям, господарським об'єднанням та громадянам дозволів на право відкриття та функціонування штемпельно-граверних майстерень, виготовлення печаток і штампів, а також про порядок видачі дозволів на оформлення замовлень на виготовлення печаток і штампів, та затвердження Умов і правил провадження діяльності з відкриття та функціонування штемпельно-граверних майстерень, виготовлення печаток і штампів, затверджена Наказом МВС України від 11.01.1999 р. № 17.
Відповідно до 22.02.2011 р., крім документа про сплату послуг дозвільної системи, протоколу про ліквідацію та двох примірників відбитків печатки, необхідно було подавати заяву на знищення печаток. Сплативши 18 грн. вартості послуг органу дозвільної системи, в день подачі документів можна було знищити печатку та отримати квитанцію про знищення з примірником відбитка печатки.
Після 22.02.2011 р., враховуючи те, що зазначена вище Інструкція втратила чинність, норма щодо зобов'язання здавати печатки і штампи для знищення в органи внутрішніх справ на даний момент не діє. Відповідне роз'яснення дав Держкомпідприємництва у своєму листі від 18.07.2011 р. № 5916.
16. Передаємо до відповідної архівної установи документи, які підлягають тривалому зберіганню, одержуємо про це відповідну довідку. Тривалому зберіганню, наприклад, підлягають відомості про виплату заробітної плати (75 років). Більш детально про роботу з архівом читайте у статті Порядок передачі документів до архіву при ліквідації підприємства.
Остаточний пакет для виключення підприємства з єдиного реєстру
17. Не раніше, ніж через два місяці з моменту подачі держреєстратору першого рішення про ліквідацію, але не пізніше шести місяців, організовуємо внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців про ліквідацію нашого підприємства як юридичної особи.
Для цього подаємо держреєстратору наступний перелік документів:
заповнену заяву про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;
довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
До 2016 р на завершальній стадії необхідно було також подавати довідки про відсутність заборгованості з податків та єдиного соціального внеску. Зараз же правова модель змінилася і зазначені довідки подавати держреєстратору більше не потрібно. Але, як завжди, не все так просто.
Передбачено, що податкова і пенсійний, як і інші кредитори, можуть пред'явити свої вимоги лише протягом строку, передбаченого ліквідаційною комісією у протоколі про ліквідацію. Але при цьому, податкова і пенсійний у встановлений строк можуть направити держреєстратору інформацію про те, що підприємство має перед ними неоплачений борг. Отримавши таку інформацію від податкової та/або пенсійного, держреєстратор зобов'язаний відмовити у прийнятті заяви про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.
_---__---
Зразок документ:
Протокол № ___
Загальних зборів учасників
Товариства з обмеженою відповідальністю „Прогрес”
м. Київ "___"___ 20___ р.
Товариство з обмеженою відповідальністю „Прогрес”, м. Київ, Майдан Незалежності, 2, ідентифікаційний код юридичної особи 000 (надалі – Товариство) діє на підставі Статуту Товариства та чинного законодавства України. Вищим органом Товариства відповідно до Статуту Товариства є Загальні збори учасників (надалі за текстом разом – Загальні збори учасників).
Присутні учасники Товариства:
1. Іванов І.І., який проживає ___, ідентифікаційний номер ___, паспорт ___ №___, виданий ___, дата видачі ___, особисто - розмір частки дорівнює 50%;
2. Олександров О.О., який проживає ___, ідентифікаційний номер ___, паспорт ___ №___, виданий ___, дата видачі ___, особисто - розмір частки дорівнює 50%
Присутні 100% голосів. Ці Загальні збори учасників повноважні приймати будь-які рішення по всім питанням діяльності Товариства згідно з чинним законодавством України та установчими документами Товариства.
Запрошені:
1. Директор Товариства Петров П.П., який проживає (зареєстрований) за адресою: ___. Ідентифікаційний номер ___
Порядок денний:
1. Про припинення Товариства шляхом його ліквідації за рішенням учасника;
2. Про призначення ліквідаційної комісії (ліквідатора) Товариства, визначення її повноважень та порядку прийняття нею рішень;
3. Про порядок та строки проведення ліквідаційної процедури Товариства;
4. Про організацію виконання рішень, прийнятих на цих Загальних зборах учасників.
1. З першого питання порядку денного слухали:
- учасника Товариства Іванова І.І., який запропонував припинити Товариство як юридичну особу шляхом його ліквідації за рішенням учасника, відповідно до чинного законодавства України, у зв’язку з незадовільним станом надходження фінансових потоків від здійснення господарських операцій, складним становищем на відповідному ринку товарів та послуг.
Вирішили:
1. Припинити Товариство з обмеженою відповідальністю "Прогрес", м. Київ, Майдан Незалежності, 2, ідентифікаційний код юридичної особи 000, шляхом його ліквідації за рішенням учасника, відповідно до чинного законодавства України, у зв’язку з незадовільним станом надходження фінансових потоків від здійснення господарських операцій, складним становищем на відповідному ринку товарів та послуг.
Голосували:
"За" – одноголосно, "Проти" – відсутні, "Утримались" – відсутні.
Рішення з першого питання порядку денного прийнято одноголосно усіма учасниками Товариства.
2. З другого питання порядку денного слухали:
- учасника Товариства Олександрова О.О., який висунув пропозицію щодо призначення ліквідатором директора Товариства Петрова П.П. з наданням йому відповідних повноважень та визначенням порядку прийняття ним рішень у ліквідаційній процедурі Товариства.
Вирішили:
1. Призначити ліквідатором Товариства директора Товариства Петрова П.П., який проживає (зареєстрований) за адресою: ___. Ідентифікаційний номер ___;
2. Наділити ліквідатора повноваженнями керівника (директора) Товариства відповідно до установчих документів Товариства та чинного законодавства України;
3. Визначити, що рішення в ліквідаційній процедурі приймаються ліквідатором одноособово з усіх питань.
Голосували:
"За" – одноголосно, "Проти" – відсутні, "Утримались" – відсутні.
Рішення з другого питання порядку денного прийнято одноголосно усіма учасниками Товариства.
3. З третього питання порядку денного слухали:
- учасника Товариства Іванова І.І., який ознайомив учасників з проектом порядку проведення ліквідаційної процедури Товариства та запропонував загальний строк проведення ліквідаційної процедури в два місяці.
Вирішили:
1. Затвердити порядок проведення ліквідаційної процедури Товариства, який передбачає наступні заходи:
- звернення протягом 3-х днів з моменту прийняття рішень, згідно з цим протоколом, до органу, який здійснив державну реєстрацію Товариства з повідомленням про припинення Товариства шляхом ліквідації;
- звернення в триденний строк з моменту прийняття рішення про ліквідацію Товариства до органів державної податкової служби та до органів Пенсійного фонду України з відповідним повідомленням про ліквідацію Товариства та організацію позапланових перевірок;
- повернення торговельних патентів, ліцензій, зняття з обліку РРО;
- анулювання статусу платника ПДВ, єдиного податку;
- організація комплексу робіт щодо звільнення працівників Товариства у зв’язку з ліквідацією;
- розгляд вимог кредиторів, заявлених до Товариства протягом двох місяців з моменту опублікування державним реєстратором оголошення про припинення Товариства шляхом ліквідації;
- закриття в банківських установах поточних рахунків, які не будуть використовуватись в процедурі ліквідації Товариства;
- проведення інвентаризації та оцінки майна Товариства;
- стягнення дебіторської заборгованості Товариства;
- складення та затвердження за результатами виявлення кредиторів проміжного ліквідаційного балансу Товариства;
- проведення розрахунків з кредиторами Товариства;
- продаж майна Товариства, у випадку недостатності грошових коштів для проведення розрахунків з кредиторами Товариства;
- складення та затвердження ліквідаційного балансу Товариства;
- закриття поточного банківського рахунку;
- зняття Товариства з обліку в органах державної податкової служби, фондах загальнообов’язкового державного соціального страхування;
- проведення розрахунків з учасниками Товариства;
- передача документації, що підлягає довгостроковому зберіганню, до відповідної архівної установи;
- внесення в Єдиний державний реєстр запису щодо припинення Товариства шляхом ліквідації;
- вчинення інших заходів, направлених на ліквідацію Товариства як юридичної особи.
2. Встановити двомісячний строк, з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення Товариства як юридичної особи шляхом ліквідації, для звернень кредиторів з відповідними заявами про грошові вимоги до Товариства. Вказаний строк може бути збільшений за відповідним рішенням Загальних зборів учасників Товариства, у випадку виникнення певних непередбачуваних обставин.
Голосували:
"За" – одноголосно, "Проти" – відсутні, "Утримались" – відсутні.
Рішення з третього питання порядку денного прийнято одноголосно усіма учасниками Товариства.
4. З четвертого питання порядку денного слухали:
- учасника Товариства Олександрова О.О., який запропонував уповноважити ліквідатора Товариства Петрова П.П. організувати виконання прийнятих на цих Загальних зборах учасників Товариства рішень.
Вирішили:
1. Уповноважити ліквідатора Товариства Петрова П.П. організувати виконання прийнятих на цих Загальних зборах учасників Товариства рішень.
Голосували:
"За" – одноголосно, "Проти" – відсутні, "Утримались" – відсутні.
Рішення з четвертого питання порядку денного прийнято одноголосно усіма учасниками Товариства.
Всі рішення, що прийняті/ухвалені на цих Загальних зборах учасників набирають чинності негайно після підписання цього протоколу всіма присутніми на цих Загальних зборах учасників Учасниками.
Всі Учасники, що були присутні на цих Загальних зборах учасників, були належним чином, у передбачений Статутом Товариства та чинним законодавством України строк та спосіб, повідомлені про час і місце проведення цих Загальних зборів учасників та порядок денний цих Загальних зборів учасників, а також попередньо ознайомились з усіма питаннями, що розглядались на цих Загальних зборах учасників, та всіма необхідними документами.
Учасник Товариства
Іванов І.І., особисто ___/___
Учасник Товариства
Олександров О.О., особисто ___/___
З протоколом ознайомлений:
Директор/Ліквідатор Товариства
Петров П.П. ___/___
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Адвокат, г. Винница, 10 лет опыта
Доброго дня!
Звільнення можливе за викладених вами обставин.
Для звільнення вам необхідно написати заяву про звільнення, провести загальні збори та оформити протокол.
Після цього слід підготувати наказ про звільнення та внести відповідні відомості до ЄДРПОУ.
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Добрий вечір, Марина!
1. Документи для зміни директора
Для зміни директора компанії необхідно підготувати наступні документи:
(Реєстраційну картку потрібно заповнювати тільки тією інформацією, яка змінюється. В даному випадку у нас змінюється директор, тому потрібно на1 сторінці поставити галочку на проти графи «зміна керівника юридичної особи», а на 3 сторінці треба внести дані нового директора (Прізвище, Ім'я, По батькові та ідентифікаційний номер та поставити галочку «зміна керівника». В наступній графі заповнюємо ті ж самі дані, і ставимо галочку «включено до складу» для того, щоб підписантом був новий директор компанії. Також її необхідно підписати новому директору на кожній сторінці і на підписи поставити печатку підприємства )
На цьому перший крок завершено і ми можемо перейти до наступного кроку, а саме – внесення змін до єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.
2. Внесення змін до реєстру:
З цим пакетом документів, а саме:
Новому директору або уповноваженій особі необхідно звернутися до держреєстратору за місцем реєстрації вашої компанії наприклад: якщо Ваша компанія зареєстрована в печерському районі м. Києва, то Вам необхідно звернутися до Відділу державних реєстраторів Печерського району). Зміна директора в держадміністрації проводиться безоплатно.Після проведених реєстраційних дій в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, держреєстратор через 3 робочих дні зобов'язаний видати Вам Виписку з ЄДР , в якій буде вказано вже новий директор підприємства.
Після отримання Виписки з ЄДР, необхідно внести зміни та отримати нову довідку статистики (витяг).
3. Отримання оновленої довідки статистики (витягу) з ЄДРПОУ:
Наступний крок - це похід в управління статистики з необхідним пакетом документів, для отримання нової довідки статистики (витягу), так як в довідці статистики також вказується директор . Для цього Вам необхідно звернутися до районного управління статистики, до Головного або Міжрегіонального управління статистики та подати такі документи для отримання довідки статистики (витягу):
Подаємо цей пакет документів та отримуємо нову довідку статистики (витяг).
4. Звернення до нотаріуса:
Наступним етапом зміни директора - це похід до нотаріуса. До нотаріуса необхідно звернутися новому директору ОСОБИСТО і завірити свій підпис на банківських картках . Для цього Вам потрібно звернутися до нотаріуса з усім комплектом документів на вашу компанію, а саме:
5. Похід до банку:
Після нотаріуса з тим же комплектом документів по вашій компанії:
Можна сміливо йти до відділення банку, в якому у Вас відкрито розрахунковий рахунок для оповіщення та проведення зміни директора.
До відділення банку може піти директор особисто, так і його уповноважена особа за довіреністю (в довіреності має бути чітко прописано, що уповноважена особа має право здійснювати дії, відносно зміни директора у відповідному відділенні банку).
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Доброго вечора, Марино!
Керівник (директор) - найманий працівник, який працює на підприємстві по трудовому договору.
Для звільнення керівника юридичної особи необхідно:
1. Розірвати трудовий договір відповідно до вимог Кодексу законів про працю України.Для розірвання трудового договору з керівником необхідно:
2. Виключити керівника з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.Відомості про керівника підприємства містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб і фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) (ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань»). Тому про звільнення керівника необхідно повідомити держравного реєстратора. Для цього, згідно з вимогами ч. 4 ст. 17 Закону № 755, держреєстратору необхідно подати:
3. Повідомити орган Державної податкової служби за місцем реєстрації юридичної особи.Враховуючи, що директор (керівник) є відповідальною особою за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку, протягом 10 днів з моменту звільнення необїхідно повідомити про це податковий орган (п. 66.4 Податкового кодексу, далі – ПК). Повідомляти податковий орган потрібно за затвердженою формою № 1-ОПП із позначкою «Зміни», як це передбачено п. 9.3 Порядку, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.11 р. № 1588 (далі – Порядок № 1588). Крім того, слід замінити в податковому органі довідку форми № 4-ОПП. Для цього необхідно принести стару довідку і подати заяву з проханням замінити її у зв'язку зі зміною керівника підприємства (п. 9.4 Порядку № 1588).
Всього доброго!
Успіхів Вам!