Задайте вопрос юристу

833 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

03 августа 2021, вопрос №46293 300₴

Управляюча компанія будинку вже більше місяця ігнорує заяву про порушення роботи вентиляції

Вже більше місяця назад я подав заяву в управляючу компанію (УК) про те що в мене з вентиляції дує як з вентилятора коли сусід знизу включає витяжку на кухні. За цей період уже змінилось 2 директори у них, годували "завтра"-ками, а останній заступник сказав, що буде 15 серпня перевірка вентиляційних шахт тоді і розберуться.

Це не просто зворотня тяга, якщо прикласти листок до вентиляційного отвору, то його видуває так, що він стає перпединкулярним стіні.

Питання:
1. Куди можна подати скаргу на УК?
2. Як можна вплинути на УК, щоб вони викликали спеціалістів і щоб ті дали заключення?
3. Чи можу я викликати спеціалістів і в рамках закону (без суду) домогтись, щоб оплату здійснила УК?

Ответы юристов (5)

    Гончаренко Константин

    Доброго дня!

    По Вашому питанню повідомляю наступне:

    Якщо так чи інакше Вас не задоволняє якість наданих житлово-комунальних послуг в тому числі постачання гарячоі води та іншого , згідно ст. 7 ЗУ Про житлово-комунальні послуги ви маєте право у разі неналежного постачання послуг звернутися до надавача послуг з претензією, щодо усунення недоліків у наданні послуг, покращення їх якості, або здійснення перерахунку за час коли послуги не надавались або були неналежної якості.

    Якість послуг та порядок їх надання та оплати , повинно бути передбачено у договорі про надання послуг ЖКГ УКЛАДЕНИМ З КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ. ( якщо договору немає то необхідно звернутись до підприємства та з ясувати факт його підписання та вам мають надати копію.)

    У претензії необхідно детально описати суть проблем та обгрунтування порушення якості послуг, до претензії додати акт обстеження мереж , з даними, щодо температури води , показниками її якості , обстеження має проводити спеціаліст комунального підприємства та підписати акт обстеження з зазначенням посади на бланку, на основі акту зазначити у претензії , що показники надання послуг не відповідають зазначеним у договорі , отже вимагати перерахунку вартості послуг (якщо гаряча вода нижче 40 градусів ви маєте право оплачувати її за тарифами холодної.) як доказ додати всі оплачені квитанції, від підприємства.

    Документи направити поштою , рекомендованим листом з описом вкладення та повідомленням про вручення на ім я директора на юридичну та фактичну адресу комунального підприємства.

    У претензії зазначити , що у разі ігнорування претензії ви залишаєте за собою право звернутися до суду за захистом своїх прав у 30 ти денний термін.

    Далі звертаєтесь до суду додаючи всі докази, договори квитанції, акти , претензії , письмові відмови підприємства, інші документи , що доводять неналежну якість послуг , вимагаєте перерахунку тарифу відповідно до якості послуг.

    Зразок акту - претензії:

    АКТ-ПРЕТЕНЗІЯ

    про перерву в наданні послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, їх ненадання або надання не в повному обсязі

    ___ ___ ___ 20 __ р. (найменування населеного пункту) (дата складення)

    Згідно з договором № ___ від___

    споживач ___ (найменування юридичної особи або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи споживача)

    висловлює претензії ___

    ___ (найменування суб’єкта господарювання – виконавця)

    щодо послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, зокрема стосовно

    ___

    ___ (інформація про перерву в наданні послуг, їх ненадання або надання не в повному обсязі)

    у період ___.

    У зв’язку з викладеним виконавець повинен забезпечити відповідний рівень надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, усунути порушення, провести перерахунок розміру плати за перерву в наданні таких послуг, їх ненадання або надання не в повному обсязі.

    Інші умови:___

    ___

    Цей акт-претензію склали:

    виконавець ___ (найменування посади, прізвище, ім’я та по батькові) ___ місцезнаходження___

    телефон ___

    ___ (підпис)

    М.П.

    споживач ___ (прізвище, ім’я та по батькові) ___, місцезнаходження або місце проживання

    ___

    телефон ___

    ___ (підпис)

    Відомості про компанію управителя можна знайти у ЕДР юридичних осіб та громадських формувань

    Зверніться також до правління ОСББ з вимогою вплинути на дії(бездіяльність) управителя письмово.

    Якщо результату не буде збираєте загальні збори ОСББ та протокольно приймаєте рішення про зміну управителя 70% голосів власників квартир повинні бути за з підписом голови правління та секретаря.

    Цей протокол разом з повідомленням про розірвання договору голова ОСББ направляє колишньому управителю.

    На цьому засіданні можна прийняти рішення про залучення нового управителя та уповноважити особу на підписання договору.

    Якщо старий управитель продовжить надсилати квитанції , голова ОСББ звертається до суду з позовом про примусове розірвання договору , долучивши всі документи як докази невиконання взятих на себе обов язків.

    документи надсилаються на всі відомі адреси управителя.

    Було б доцільним звернутись письмово поштою з врученням до директора керуючої компанії ЗА РОЗ ЯСНЕННЯМ ТАКИХ НАРАХУВАНЬ, ТА ПРОХАННЯМ ПОВІДОМИТИ ПИСЬМОВО НА ВКАЗАНУ ВАМИ адресу на підставі яких розрахунків та нормативних документів управитель проводить такі нарахування до сплати.

    Відповідь Вам мають надіслати у 15-ти денний термін згідно ЗУ Про звернення громадян ст.11

    У Вашому випадку необхыдно направити скаргу на ім я міського голови з описом проблем та окремо на директора департаменту ЖКГ ПИСЬМОВО особисто , або поштою.

    ---

    порядок залучення керуючих компаній до управління будинками - житловим фондом

    УК для участия в тендере должна иметь 5лет опыта работы в сфере ЖКХ. Тендер проводит орган местного самоуправления (горисполком). Поэтому третий экземпляр договора ( 1 -ый у в Вашем доме у инициативной группы, 2 -ой в УК) находится в исполкоме. Дом стоит на земле коммунальной собственности, по этому все договора регистрируются в местном совете, в том числе магазины, кафе и т.д. Вам необходимо написать заявление к мэру ( к председателю сельсовета, смотря где живёте) с требованием предоставить информацию об обслуживании дома и о незаконном взыскании денег неизвестными лицами. Тем более к любому договору на оказание услуг по обслуживанию дома прилагается смета, где прописано: вывоз мусора ... грн, уборка снега...грн, уборка лестниц..., эти услуги оплачиваю жильцы( Ваша квартплата по Жэку), а они из этих денег платят зарплату дворникам, уборщица м и т.д. Кто и за что требует деньги и на этом наживается, поднимайте вопрос в исполкоме, вплоть до полиции о незаконном завладении чужими деньгами.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Клострейх Олена Володимирівна
    25%

    Доброго дня!

    Якщо у вас не працює витяжка в квартирі, зверніться до ЖЕКу або на гарячу лінію керуючої організації. Для надійності підкріпите своє звернення письмовою заявою, в якому викладіть обставини справи і свої вимоги.

    Важливо! Домагайтеся письмових офіційних відповідей від житлової контори або керуючої компанії, що не задовольняйтеся обіцянками по телефону.

    Наступна інстанція впливу – це районна житлова інспекція. Скарга на погану вентиляцію в квартирі складається за тією самою формою, до неї слід докласти всі ваші звернення і відповіді керуючої компанії. Інспектор досліджує обставини і виносить постанову про усунення порушення.

    Якщо протягом 45 діб виявлене порушення не буде усунено, можете звертатися зі скаргою в прокуратуру і готувати позовну заяву в суд. До суду справа доходить в разі серйозних проектних або будівельних помилок або порушень.

    Кирда Вячеслав Володимирович
    25%

    Доброго дня, Сергію!

    Справа в тому, що бездіяльність управляючої компанії можна оскаржити виключно до суду.

    ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів Українивід 27 грудня 2018 р. № 1145

    ПОРЯДОКпроведення перевірки відповідності якості надання деяких комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг

    4. Для проведення перевірки відповідності якості надання комунальних послуг або послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг, споживач звертається до виконавця комунальної послуги або управителя багатоквартирного будинку в усній формі особисто, за допомогою телефонного зв’язку або в письмовій формі за поштовою або електронною адресою, що зазначена в договорі про надання відповідних послуг, з претензією про невідповідність кількісних та/або якісних показників послуг.

    У зверненні обов’язково зазначається прізвище, ім’я та по батькові, місце фактичного проживання споживача, а також найменування ненаданої, наданої не в повному обсязі або неналежної якості послуги.

    Звернення споживача обов’язково реєструється виконавцем комунальної послуги або управителем багатоквартирного будинку в журналі реєстрації заявок споживачів.

    Виконавець комунальної послуги або управитель багатоквартирного будинку зобов’язаний на вимогу споживача надати в усній формі особисто, за допомогою телефонного зв’язку або в письмовій формі за поштовою або електронною адресою, що зазначена в договорі про надання відповідної послуги, інформацію про прізвище, ім’я та по батькові, посаду особи, яка прийняла звернення, його реєстраційний номер та час прийняття.

    5. Для проведення перевірки відповідності якості надання комунальних послуг та/або послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг, виконавець комунальної послуги або управитель багатоквартирного будинку зобов’язаний прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання відповідних послуг, але не пізніше ніж протягом однієї доби з моменту отримання претензії споживача.

    Дійсно, УК зловживає своїми обов'язками, і раджу Вам звернути їх увагу на постанову КМУ від 27.12.2018 № 1145, і на те, що управитель будинку зобов'язаний прибути на виклик протягом доби!

    У випадку відсутності реакції, раджу пригрозити зверненням до суду!

    Рибінцев Сергій Сергійович

    Доброго дня!

    Договору, певно у Вас не має з УК?

    Переліку їх робіт та послуг, що надається? Їх межі відповідальності?

    Я б радив письмову претензія, і не одну до УК.

    Наразі альтетрнативну еспертну установу можна покликати, для засвідчення факту дефектної роботи та встановлення межі відповідальності поломки, але сплату за виклик цієї організації буде повністю на Вас.

    І лише, в подальшому, якщо ви будете звертатись до суду, ці витрати можна буде включити як судові до позову.

    Звертайтесь, якщо залишились питання.

    Крикун Сергій  Павлович
    50%

    Закон України "Про захист прав споживачів" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/1023-12#Text):

    "Стаття 1-1. Сфера дії цього Закону

    1. Цей Закон регулює відносини між споживачами товарів (крім харчових продуктів, якщо інше прямо не встановлено цим Законом), робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг. ...

    Стаття 22. Судовий захист прав споживачів

    1. Захист прав споживачів, передбачених законодавством, здійснюється судом.

    2. При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної (немайнової) шкоди.

    3. Споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав.".

    Цивільний кодекс України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text):

    "Стаття 391. Захист права власності від порушень, не пов'язаних із позбавленням володіння

    1. Власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання своїм майном.".

    Маєте право та підстави звернення до суду з позовом до УК та до сусіда про усунення перешкоди користування Вами власною квартирою, а саме зобов'язання УК та сусідом демонтажу неналежної витяжки - так званий негаторний позов.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України