Начните консультацию с юристом онлайн
Які можуть бути пропозиції стосовно переліку випадків, у яких суб'єкт надання публічних (електронних публічних) послуг може надавати електронні публічні послуги за замовчуванням?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (6)
Юрист, г. Львов, 9 лет опыта
Доброго дня Інна!
Стаття 5. Особливості надання публічних (електронних публічних) послуг
1. У разі якщо законодавством для отримання публічної (електронної публічної) послуги вимагається подання документів та/або інформації, що міститься в інформаційно-телекомунікаційних системах, такі документи та/або інформація не подаються, а в заяві (зверненні, запиті) про надання публічної (електронної публічної) послуги зазначаються відомості, необхідні для надання такої послуги.
У такому випадку документи та/або інформація, необхідні для надання відповідної публічної (електронної публічної) послуги, отримуються суб’єктом надання публічних (електронних публічних) послуг без участі суб’єкта звернення, на підставі зазначених у заяві (зверненні, запиті) відомостей шляхом доступу суб’єкта надання публічних (електронних публічних) послуг до відповідних інформаційно-телекомунікаційних систем або в автоматичному режимі шляхом електронної інформаційної взаємодії інформаційно-телекомунікаційних систем через систему електронної взаємодії цих систем у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
2. У разі якщо законодавством для отримання публічної (електронної публічної) послуги вимагається подання документів та/або інформації, що не міститься в інформаційно-телекомунікаційних системах, які видані/створені або перебувають у володінні та/або користуванні, та/або розпорядженні суб’єкта надання публічних (електронних публічних) послуг, інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації, державних та комунальних підприємств, установ та організацій, такі документи та/або інформація не подаються, а в заяві (зверненні, запиті) про надання публічної (електронної публічної) послуги зазначаються відомості, необхідні для надання такої послуги, або до такої заяви додаються копії відповідних документів, засвідчені підписом суб’єкта звернення.
У такому випадку суб’єкт надання публічних (електронних публічних) послуг або програмні засоби відповідної інформаційно-телекомунікаційної системи в автоматичному режимі надсилають до суб’єкта, який видав документ (правонаступнику, а в разі його відсутності - суб’єкту, який забезпечує надання відповідної публічної (електронної публічної) послуги, відповідному державному нотаріальному архіву), запит щодо підтвердження видачі такого документа та/або достовірності відомостей через систему електронної взаємодії електронних ресурсів.
Суб’єкт, який видав документ (правонаступник, а в разі його відсутності - суб’єкт, який забезпечує надання відповідної публічної (електронної публічної) послуги), протягом п’яти робочих днів з дня отримання запиту щодо підтвердження видачі відповідного документа та/або достовірності відомостей підтверджує або заперечує видачу відповідного документа та/або достовірність відомостей з використанням системи електронної взаємодії електронних ресурсів або відповідної інформаційно-телекомунікаційної системи. Якщо протягом п’яти робочих днів відповідь на запит щодо підтвердження або заперечення видачі відповідного документа та/або достовірності відомостей не отримано, суб’єкт надання публічних (електронних публічних) послуг надає публічну (електронну публічну) послугу з урахуванням принципу надання публічної (електронної публічної) послуги за замовчуванням, у випадках, прямо визначених законодавством.
Принцип надання публічної (електронної публічної) послуги за замовчуванням не може застосовуватися до:
державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав;
державної реєстрації актів цивільного стану громадян;
державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців;
державної реєстрації релігійних організацій та їх структурних підрозділів, всеукраїнських профспілок, їх об’єднань, всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців;
державної реєстрації відокремлених підрозділів іноземних неурядових організацій, представництв, філій іноземних благодійних організацій, символіки громадських формувань;
державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств;
реєстрації статутів територіальних громад, у тому числі міст Києва та Севастополя;
реєстрації статутів Національної академії наук України та національних галузевих академій наук;
Юрист, г. Сумы, 6 лет опыта
Доброго дня!
Згідно ст. 1 ЗУ Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг
ПУНКТ 8) принцип надання публічної (електронної публічної) послуги за замовчуванням - принцип, згідно з яким суб’єкт надання публічних (електронних публічних) послуг надає у випадках, визначених законодавством, публічні (електронні публічні) послуги без одержання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації, державних та комунальних підприємств, установ та організацій у порядку та випадках, визначених законодавством, відомостей та/або документів (крім судових рішень та виконавчих документів), необхідних для надання відповідної публічної (електронної публічної) послуги, за умови що такі органи, посадові особи, підприємства, установи та організації не направили до суб’єкта надання публічної (електронної публічної) послуги такі відомості або документи у визначений цим Законом строк;
Принцип говорить , що публічна послуга може бути надана , без додаткових документів від інших органів чи установ, на місці звернення безпосередньо.
не всі такі послуги можуть надаватися за замовчуванням без звернення до інших органів.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Добрий день, Ірина!
Президент підписав Закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення надання публічних (електронних публічних) послуг» від 22.09.2021 № 1767-ІХ.
Документ вносить зміни до визначення принципу надання електронної публічної послуги за замовчуванням.
Зокрема, закон визначає, що такий принцип не може застосовуватися до державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав; актів цивільного стану громадян; юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та ФОП.
Також цей принцип не застосовують до державної реєстрації релігійних організацій та їхніх структурних підрозділів, всеукраїнських профспілок, їхніх об’єднань, всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців; відокремлених підрозділів іноземних неурядових організацій, представництв, філій іноземних благодійних організацій, символіки громадських формувань, друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств.
Крім того, принцип надання публічної (електронної публічної) послуги за замовчуванням не може застосовуватися до реєстрації статутів територіальних громад, серед іншого — міст Києва та Севастополя; реєстрації статутів Національної академії наук України та національних галузевих академій наук; процедур відновлення платоспроможності боржника — юридичної особи або визнання його банкрутом з метою задоволення вимог кредиторів, а також відновлення платоспроможності фізичної особи, виконавчого провадження та примусового виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб).
Перелік випадків, у яких суб’єкт надання електронних публічних послуг може надавати електронні публічні послуги за замовчуванням, встановлюватиме Кабмін.
Всього доброго!
Юрист, г. Днепр, 31 год опыта
Закон України "Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1689-20?find=1...):
"Стаття 1. Визначення термінів
1. У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні:...
2) електронна публічна послуга - послуга, що надається органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, які перебувають в їх управлінні,...
8) принцип надання публічної (електронної публічної) послуги за замовчуванням - принцип, згідно з яким суб’єкт надання публічних (електронних публічних) послуг надає у випадках, визначених законодавством,...
Стаття 12. Особливості реалізації електронних публічних послуг...
Перелік випадків, у яких суб’єкт надання публічних (електронних публічних) послуг може надавати електронні публічні послуги за замовчуванням, встановлюється Кабінетом Міністрів України.".
Конституція України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...):
"Стаття 19...Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.".
По-перше, надання публічних послуг за замовченням передбачено у випадках, визначених законодавством. перелік цих випадків встановлюється кабінетом Міністрів України (КМУ) - не може бути надання даної послуги на розсуд надавача цієї послуги. На даний час постанови КМУ з цього питання не прийнято, принаймні не опубліковано на сайті Верховної Ради України (https://zakon.rada.gov.ua/), тому не може бути відповіді на питання по суті (надання інформації щодо передіку випадків даної послуги).
По-друге, наведеним Законом передбачено випадки надання публічних послуг за замовченням, а не "пропозиції стосовно переліку" цих випадків, як зазначено у питанні та у заголовку прикріпленої до питання таблиці. Слово "пропозиція" є незрозумілим (чия?, кому?, чому?), тому заголовок таблиці складено, як я вважаю, всупереч Закону те некваліфіковано.
По-третє, у заголовку таблиці зазначено; "відповідно до вимог підпункту 2 пункту 1 Закону" - як вбачається, автором таблиці малось на увазі положення пункту 2 ч.1 ст.1 Закону, тобто, по-перше, застосовано неправильні юридичні терміни нормативного акту, по-друге, не вказано номер статті Закону - знову ж таки, таблиця складена некваліфіковано.
По-третє, наведене положення Конституції України для осіб публічного права (органів державної влади, органів місцевого самоврядування) має вираз спеціального дозвільного принципу: "Заборонено все, що прямо не дозволено законом" - невідомо, з якою метою складено прикріплену таблицю, але підстав для її складення та застосування мною не вбачається, а в разі застосуванні в ній вільного переліку випадків надання даної послуги та обгрунтування(?) цих випадків таблиця буде незаконною, суперечить Конституції України.
Адвокат, г. Ровно
Доброго Дня
Щодо вашого питання
Стаття 12. Особливості реалізації електронних публічних послуг
1. Порядок надання електронних публічних послуг, публічні послуги, що надаються на підставі заяви (звернення, запиту), поданої виключно в паперовій формі, публічні послуги, результати надання яких оформлюються виключно в паперовій формі, визначаються Кабінетом Міністрів України.
Перелік електронних публічних послуг, що надаються в автоматичному режимі, визначається Кабінетом Міністрів України.
Перелік випадків, у яких суб’єкт надання публічних (електронних публічних) послуг може надавати електронні публічні послуги за замовчуванням, встановлюється Кабінетом Міністрів України.
принцип надання публічної (електронної публічної) послуги за замовчуванням - принцип, згідно з яким суб’єкт надання публічних (електронних публічних) послуг надає у випадках, визначених законодавством, публічні (електронні публічні) послуги без одержання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації, державних та комунальних підприємств, установ та організацій у порядку та випадках, визначених законодавством, відомостей та/або документів (крім судових рішень та виконавчих документів), необхідних для надання відповідної публічної (електронної публічної) послуги, за умови що такі органи, посадові особи, підприємства, установи та організації не направили до суб’єкта надання публічної (електронної публічної) послуги такі відомості або документи у визначений цим Законом строк;
Успіхів
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Добрий день, Ірино
Згідно з п. 8 частини першої статті 1 Закону України «Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг» механізм надання публічних послуг ґрунтується на застосуванні «принципу мовчазної згоди», що передбачає надання електронних публічних послуг без одержання від державних органів, органів місцевого самоврядування, державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації, державних та комунальних підприємств, установ та організацій у порядку та випадках, визначених законодавством, відомостей та/або документів (крім судових рішень та виконавчих документів), за умови, що такі органи, посадові особи, підприємства, установи та організації у встановлений законодавством строк не направили до суб’єкта надання публічної послуги такі відомості або документи.
Верховна Рада України внесла зміни до Законів України «Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг» та «Про адміністративні послуги».
За законопроєкт № 5845 «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення надання публічних (електронних публічних) послуг» проголосував 291 народний депутат.
Встановлено, що дія Закону України «Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг» не поширюється на суспільні відносини, які визначено частиною 2 статті 2 Закону України «Про адміністративні послуги».
Зокрема, вказана норма передбачає, що закон про адмінпослуги не поширюється на відносини щодо:
Також визначено, що принцип надання публічної (електронної публічної) послуги за замовчуванням не застосовуватиметься до:
Водночас Порядком надання відповідної публічної (електронної публічної) послуги можуть передбачатися інші механізми верифікації документа та достовірності відомостей.
Крім цього, за Кабінетом Міністрів України пропонується закріпити повноваження визначати перелік випадків, у яких суб’єкт надання публічних (електронних публічних) послуг може надавати електронні публічні послуги за замовчуванням.
Якщо буде потрібна допомога, звертайтеся через контакти (пошту) в моєму профілі або через Звернутися біля фото.
Всього доброго!
Успіхів Вам!