Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

18 июня 2021, вопрос №43841 100₴

Освіта як розв'язати питання

Представники громадськості розпочали публічну кампанію щодо керівника закладу загальної середньої освіти із вимогою прозорішою діяльності освітнього закладу і врахування їхніх пропозиції щодо впровадження освітньої програми закладу загальної середньої освіти, яку було розроблено за вашої безпосередньої участі.
У який спосіб необхідно надавати громадськості інформацію?
Які матеріали мали б бути оприлюднені?
Які сучасні інформаційно-комунікаційні механізми сприяли б більшій прозорості роботи закладу загальної середньої освіти? У який спосіб громадськість могла б подавати свої пропозиції керівнику та відстежувати їх врахування? Запропонуйте своє бачення моделі залучення громадськості до вирішення питання організації освітнього процесу у закладі загальної середньої освіти.

Ответы юристов (6)

    Карпенко Андрей Владимирович
    25%
    Карпенко Андрей Владимирович 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта

    Добрий день!

    Порядок участі громадськості та батьків в учбовому процесі чітко регламентован Законодавством України.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про повну загальну середню освіту

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text

    Розділ IЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

    Стаття 1. Основні терміни та їх визначення

    1. Для цілей цього Закону наведені терміни вживаються в такому значенні:

    8) навчальна програма - документ, що визначає послідовність досягнення результатів навчання учнів з навчального предмета (інтегрованого курсу), опис його змісту та видів навчальної діяльності учнів із зазначенням орієнтовної кількості годин, необхідних на їх провадження, та затверджується педагогічною радою закладу освіти;

    9) освітня програма закладу освіти - документ, що містить комплекс освітніх компонентів, спланованих та організованих закладом освіти для досягнення учнями визначених цією програмою очікуваних результатів навчання, який розробляється і затверджується відповідно до цього Закону;

    12) повна загальна середня освіта - систематизована та передбачена відповідними державними стандартами сукупність результатів навчання і компетентностей, здобутих особою на рівнях початкової, базової середньої та профільної середньої освіти;

    16) типова освітня програма - документ, що містить комплекс освітніх компонентів, які забезпечують досягнення учнями результатів навчання, визначених державним стандартом (стандартом спеціалізованої освіти) для відповідного рівня повної загальної середньої освіти, що затверджується центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки (для закладів спеціалізованої освіти - центральними органами виконавчої влади, до сфери управління яких належать відповідні заклади спеціалізованої освіти);

    17) типовий навчальний план - складник типової освітньої програми, що визначає загальний обсяг навчального навантаження на відповідному рівні (циклі) повної загальної середньої освіти (в навчальних годинах), його рекомендований розподіл за роками навчання між навчальними предметами (інтегрованими курсами), обов’язковими для вивчення, послідовність їх вивчення, а також кількість годин на вивчення вибіркових освітніх компонентів, зокрема, навчальних предметів, курсів, інтегрованих курсів;

    Розділ IIIОСВІТНІЙ ПРОЦЕС

    Стаття 10. Організація освітнього процесу

    1. Освітній процес у закладах освіти організовується відповідно до Закону України "Про освіту", цього Закону, інших актів законодавства, освітньої програми (освітніх програм) закладу освіти та спрямовується на виявлення та розвиток здібностей та обдарувань особистості, її індивідуальних здібностей, досягнення результатів навчання, прогресу в розвитку, зокрема формування і застосування відповідних компетентностей, визначених державними стандартами.

    4. Структура і тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними, форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою закладу освіти у межах часу, передбаченого освітньою програмою, відповідно до обсягу навчального навантаження, встановленого відповідним навчальним планом, та з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, особливостей регіону тощо.

    Стаття 11. Освітня програма

    1. Заклад освіти розробляє та використовує в освітній діяльності одну освітню програму на кожному рівні (циклі) повної загальної середньої освіти або наскрізну освітню програму, розроблену для декількох рівнів освіти.

    Освітні програми можуть бути розроблені на основі відповідної типової освітньої програми або освітніх програм, розроблених суб’єктами освітньої діяльності, науковими установами, фізичними чи юридичними особами і затверджених центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти відповідно до вимог цього Закону.

    Рішення про використання закладом освіти освітньої програми, розробленої на основі типової освітньої програми або іншої освітньої програми, приймається педагогічною радою закладу освіти.

    Освітня програма закладу освіти схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується його керівником.

    2. Типова освітня програма має містити:

    вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за освітньою програмою;

    загальний обсяг навчального навантаження на відповідному рівні (циклі) повної загальної середньої освіти (в годинах), його розподіл між освітніми галузями за роками навчання;

    перелік варіантів типових навчальних планів та модельних навчальних програм;

    рекомендовані форми організації освітнього процесу;

    опис інструментарію оцінювання.

    3. Освітні програми, розроблені на основі типових освітніх програм, мають:

    відповідати структурі типової освітньої програми та визначеним нею вимогам до осіб, які можуть розпочати навчання за освітньою програмою закладу освіти;

    визначати (в обсязі не меншому ніж встановлено відповідною типовою освітньою програмою) загальний обсяг навчального навантаження на відповідному рівні (циклі) повної загальної середньої освіти (в годинах), його розподіл між освітніми галузями за роками навчання;

    містити навчальний план, що ґрунтується на одному з варіантів типових навчальних планів відповідної типової освітньої програми і може передбачати перерозподіл годин (у визначеному типовим навчальним планом обсязі) між обов’язковими для вивчення навчальними предметами (крім державної мови) певної освітньої галузі, які можуть вивчатися окремо та/або інтегровано з іншими навчальними предметами;

    містити перелік модельних навчальних програм, що використовуються закладом освіти в освітньому процесі, та/або навчальних програм, затверджених педагогічною радою, що мають містити опис результатів навчання учнів з навчальних предметів (інтегрованих курсів) в обсязі не меншому ніж встановлено відповідними модельними навчальними програмами;

    опис форм організації освітнього процесу та інструментарію оцінювання.

    Освітня програма закладу освіти може містити інші складники, що враховують специфіку та особливості освітньої діяльності закладу освіти.

    4. Освітня програма, розроблена не на основі типової освітньої програми, підлягає затвердженню центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

    Не підлягають затвердженню центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти:

    типові освітні програми;

    освітні програми закладів освіти, розроблені на основі типових освітніх програм;

    освітні програми, затверджені закладами освіти після проходження інституційного аудиту, що засвідчив високий рівень їхньої освітньої діяльності та внутрішньої системи забезпечення якості освіти.

    5. Не можуть бути затверджені та використовуватися освітні програми, що не передбачають досягнення учнями результатів навчання, визначених державними стандартами.

    6. На основі визначеного в освітній програмі закладу освіти навчального плану педагогічна рада складає, а його керівник затверджує річний навчальний план (один або декілька), в якому конкретизується перелік навчальних предметів (інтегрованих курсів), обов’язкових для вивчення, вибіркових (за вибором учнів) освітніх компонентів, зокрема, навчальних предметів, курсів, інтегрованих курсів, та кількість навчальних годин на тиждень (та/або кількість годин на навчальний рік).

    7. Державні та комунальні заклади освіти реалізують освітні програми за кошти державного, місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством, і не можуть реалізовувати чи забезпечувати (повністю або частково) свої освітні програми за кошти батьків та/або учнів.

    Освітні програми приватних та корпоративних закладів освіти можуть містити (за рахунок власних надходжень) збільшену кількість навчальних предметів (інтегрованих курсів) та/або навчальних годин порівняно з відповідними типовими освітніми програмами, за умови дотримання вимог санітарного законодавства.

    Стаття 15. Виховний процес

    1. Виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу у закладах освіти і має ґрунтуватися на загальнолюдських цінностях, культурних цінностях Українського народу, цінностях громадянського (вільного демократичного) суспільства, принципах верховенства права, дотримання прав і свобод людини і громадянина, принципах, визначених Законом України "Про освіту", та спрямовуватися на формування:

    відповідальних та чесних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству;

    поваги до гідності, прав, свобод, законних інтересів людини і громадянина; нетерпимості до приниження честі та гідності людини, фізичного або психологічного насильства, а також до дискримінації за будь-якою ознакою;

    патріотизму, поваги до державної мови та державних символів України, поваги та дбайливого ставлення до національних, історичних, культурних цінностей, нематеріальної культурної спадщини Українського народу, усвідомленого обов’язку захищати у разі потреби суверенітет і територіальну цілісність України;

    усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення, проявів корупції та порушень академічної доброчесності;

    громадянської культури та культури демократії;

    культури та навичок здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;

    прагнення до утвердження довіри, взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

    почуттів доброти, милосердя, толерантності, турботи, справедливості, шанобливого ставлення до сім’ї, відповідальності за свої дії;

    культури свободи та самодисципліни, відповідальності за своє життя, сміливості та реалізації творчого потенціалу як невід’ємних складників становлення особистості.

    2. Єдність навчання, виховання і розвитку

    Стаття 27. Громадське самоврядування в закладі освіти

    1. Громадське самоврядування в закладі освіти - це право учасників освітнього процесу безпосередньо та/або через органи громадського самоврядування брати участь у вирішенні питань організації та забезпечення освітнього процесу в закладі освіти, захисту своїх прав та інтересів, організації дозвілля та оздоровлення, брати участь у громадському нагляді (контролі) та в управлінні закладом освіти у межах повноважень, визначених Законом України "Про освіту", цим Законом та установчими документами закладу освіти.

    2. Громадське самоврядування в закладі освіти здійснюється на принципах, визначених частиною восьмою статті 70 Закону України "Про освіту".

    3. У закладі освіти можуть діяти:

    органи самоврядування працівників закладу освіти;

    органи учнівського самоврядування;

    органи батьківського самоврядування.

    Інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу можуть утворюватися і діяти відповідно до установчих документів закладу освіти.

    4. Повноваження, відповідальність, засади формування та діяльності органів громадського самоврядування визначаються цим Законом та установчими документами закладу освіти.

    У діяльність будь-якого органу громадського самоврядування закладу освіти не мають права втручатися представники іншого органу громадського самоврядування цього закладу освіти.

    5. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти, які скликаються не менше одного разу на рік та формуються з уповноважених представників усіх учасників освітнього процесу (їх органів самоврядування - за наявності).

    Інформація про час і місце проведення загальних зборів (конференції) колективу закладу освіти розміщується в закладі освіти та оприлюднюється на офіційному вебсайті закладу освіти не пізніше ніж за один місяць до дня їх проведення.

    Загальні збори (конференція) колективу закладу освіти щороку заслуховують звіт керівника закладу освіти, оцінюють його діяльність і за результатами оцінки можуть ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу освіти.

    Стаття 30. Батьківське самоврядування закладу освіти

    1. У закладах освіти та їх структурних підрозділах може діяти батьківське самоврядування. Батьківське самоврядування здійснюється батьками учнів як безпосередньо, так і через органи батьківського самоврядування, з метою захисту прав та інтересів учнів, організації їх дозвілля та оздоровлення, громадського нагляду (контролю) в межах повноважень, визначених цим Законом та статутом закладу освіти.

    2. Батьки мають право утворювати різні органи батьківського самоврядування (в межах класу, закладу освіти, за інтересами тощо).

    3. Батьки можуть розглядати будь-які питання і приймати рішення, крім тих, що належать до компетенції інших органів управління чи органів громадського самоврядування закладу освіти.

    4. Рішення органу батьківського самоврядування виконується батьками виключно на добровільних засадах.

    Рішення органу батьківського самоврядування з питань організації освітнього процесу та/або діяльності закладу освіти можуть бути реалізовані виключно за рішенням керівника закладу освіти, якщо таке рішення не суперечить законодавству.

    Рішення, заходи та форми батьківського самоврядування не повинні призводити до надання іншим учасникам освітнього процесу привілеїв чи обмежень за будь-якою ознакою, порушувати їхні права та/або законні інтереси, а також не можуть бути підставою для прийняття управлінських рішень, що не відповідають законодавству.

    5. Органи батьківського самоврядування мають право, але не зобов’язані оформляти свої рішення відповідними протоколами.

    6. Працівники закладів освіти не мають права втручатися в діяльність батьківського самоврядування, а також збирати чи зберігати протоколи засідань органів батьківського самоврядування.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про освіту

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#n1036

    Стаття 70. Громадське самоврядування та державно-громадське управління у сфері освіти

    1. Громадське самоврядування у сфері освіти - це право учасників освітнього процесу та громадських об’єднань, інших інститутів громадянського суспільства, установчими документами яких передбачена діяльність у сфері освіти та/або соціального захисту осіб з особливими освітніми потребами, вирішувати питання у сфері освіти як безпосередньо, так і через органи громадського самоврядування, брати участь в управлінні закладом освіти, місцевими і державними справами у сфері освіти з питань, що належать до їх компетенції.

    2. Громадське самоврядування у сфері освіти реалізується:

    у закладі освіти відповідно до статті 28 цього Закону;

    на місцевому (територіальному) рівні;

    на національному (всеукраїнському) рівні.

    3. Органи громадського самоврядування у сфері освіти створюються:

    у закладі освіти - за ініціативою учасників освітнього процесу;

    на місцевому (територіальному) рівні - за ініціативою фізичних осіб та/або громадських об’єднань, інших інститутів громадянського суспільства, установчими документами яких передбачена діяльність у сфері освіти та/або соціального захисту осіб з особливими освітніми потребами відповідно до законодавства;

    на національному (всеукраїнському) рівні - за ініціативою громадських об’єднань, інших інститутів громадянського суспільства, установчими документами яких передбачена діяльність у сфері освіти та/або соціального захисту осіб з особливими освітніми потребами відповідно до законодавства.

    Органами громадського самоврядування у сфері освіти є:

    органи громадського самоврядування закладу освіти;

    конференції (форуми, з’їзди) учасників освітнього процесу, закладів освіти, їх об’єднань, що скликаються на території відповідного населеного пункту, об’єднаної територіальної громади, району, області, Автономної Республіки Крим, держави;

    Всеукраїнський з’їзд учасників освітнього процесу та їх об’єднань, що скликається у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

    На Всеукраїнському з’їзді учасників освітнього процесу та їх об’єднань схвалюється стратегія розвитку освіти України на відповідний період та вирішуються інші питання, передбачені спеціальними законами.

    4. Органи громадського самоврядування мають права (повноваження), визначені спеціальними законами та/або установчими документами закладів освіти, та можуть здійснювати інші права, не заборонені законом.

    5. Державно-громадське управління у сфері освіти - це взаємодія органів державної влади, органів місцевого самоврядування з громадськими об’єднаннями, іншими інститутами громадянського суспільства з метою прийняття ефективних управлінських рішень та задоволення суспільних інтересів у сфері освіти.

    6. Для забезпечення державно-громадського управління у сфері освіти можуть утворюватися репрезентативні громадські об’єднання та інші інститути громадянського суспільства, що представляють, у тому числі:

    педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників;

    здобувачів освіти;

    батьків;

    заклади освіти;

    роботодавців;

    об’єднання зазначених категорій осіб.

    7. Органи державно-громадського управління у сфері освіти утворюються за рішенням центрального органу виконавчої влади у сфері освіти і науки, інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування у формі робочих груп, дорадчих, громадських, експертних та інших органів.

    Органи державно-громадського управління у сфері освіти мають повноваження, передбачені актами про їх утворення.

    8. Громадське самоврядування та державно-громадське управління у сфері освіти здійснюються на принципах:

    пріоритету прав і свобод людини і громадянина;

    верховенства права;

    взаємної поваги та партнерства;

    репрезентативності органів громадського самоврядування, громадських об’єднань та інших інститутів громадянського суспільства і правоможності їх представників;

    обов’язковості розгляду пропозицій сторін;

    пріоритету узгоджувальних процедур;

    прозорості, відкритості та гласності;

    обов’язковості дотримання досягнутих домовленостей;

    взаємної відповідальності сторін.

    Стаття 71. Громадський нагляд (контроль) у сфері освіти

    1. Громадський нагляд (контроль) у системі освіти здійснюється суб’єктами громадського нагляду (контролю) - громадськими об’єднаннями та іншими інститутами громадянського суспільства, установчими документами яких передбачено діяльність у сфері освіти та/або соціального захисту осіб з інвалідністю, професійними об’єднаннями педагогічних і науково-педагогічних працівників, об’єднаннями здобувачів освіти, об’єднаннями батьківських комітетів та органами, до яких вони делегують своїх представників.

    2. Суб’єкти громадського нагляду (контролю) мають право:

    1) ініціювати і брати участь у дослідженнях з питань освіти та оприлюднювати результати таких досліджень;

    2) проводити моніторинг та оприлюднювати результати, зокрема, щодо:

    якості результатів навчання, у тому числі моніторинг державної підсумкової атестації, екзаменів та інших форм оцінки результатів навчання;

    якості підручників та інших навчальних матеріалів;

    розподілу витрат на освіту та цільового використання коштів з державного та місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством;

    випадків булінгу (цькування) в закладах освіти та заходів реагування на такі випадки, вжитих керівництвом закладу освіти або його засновником;

    {Пункт 2 частини другої статті 71 доповнено абзацом п'ятим згідно із Законом № 2657-VIII від 18.12.2018}

    3) брати участь у громадському обговоренні, громадських консультаціях та проводити громадську експертизу, у тому числі підручників (їх проектів), відповідно до законодавства;

    4) здійснювати інші заходи у сфері освіти відповідно до законодавства та реалізовувати інші права, не заборонені законом.

    3. Безпосередньо в закладі освіти громадський нагляд (контроль) може проводитися виключно з дозволу керівника закладу освіти, крім випадків, встановлених законодавством.

    Гончаренко Константин
    30%
    Гончаренко Константин 2 года назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Доброго дня!

    По Вашому питанню повідомляю наступне:

    Батьки можуть направляти звернення та запити на адресу адміністрації школи та отримувати відповіді.

    Відповідно до ст.1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» публічною інформацією є відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень.

    1. Запит на інформацію подається фізичною або юридичною особою, об’єднанням громадян без статусу юридичної особи управлінню освіти в усній чи письмовій формі під час особистого прийому або шляхом надсилання поштою, електронною поштою, телефаксом або телефоном (усно).
    2. Запит на інформацію подається у довільній формі.
    3. Запит на інформацію повинен містити:

    – прізвище, ім’я, по батькові (найменування) запитувача, поштову адресу, адресу електронної пошти або номер засобу зв’язку (телефон, факс, електронна адреса);

    – загальний опис інформації, яку запитувач хотів би отримати, або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит;

    – підпис і дату (за умови подання письмового запиту).

    1. Для подання письмового запиту запитувач може використати форму, яку надає управління освіти Калуської міської ради або яка розміщується на офіційному веб-сайті управління.
    2. Запит на інформацію може бути подано особисто до структурних підрозділів або посадовим особам, які організовують в установленому порядку доступ до публічної інформації, якою володіє Калуська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5, в робочий час згідно з правилами внутрішнього трудового розпорядку.

    Під час подання запиту на інформацію запитувач зазначає зручну для нього форму отримання інформації.

    У разі коли з поважних причин (інвалідність, обмежені фізичні можливості тощо) особа не може подати письмовий запит, його оформлює посадова особа, яка організовує у встановленому порядку доступ до публічної інформації, якою володіє розпорядник інформації, із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові, контактного телефону в запиті, та надає копію запиту особі, яка його подала.

    На вимогу запитувача на першому аркуші копії запиту проставляється відбиток штампа із зазначенням найменування розпорядника інформації, дати надходження, вхідного номера запиту та повертається запитувачу.

    [divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

    Запит на інформацію може бути поданий до адміністрації школи( для прикладу ):

    • за телефоном .(03472) 6-28-73;
    • на поштову адресу: 77300, Івано-Франківська область, м. Калуш, вул. Хіміків, 20, Калуська ЗОШ І-ІІІ ступенів №5 (на конверті вказувати “Інформаційний запит”);
    • на електронну адресу: : school5kalush@gmail.com
    • особисто за адресою: м. Калуш, вул. Хіміків, 20, Калуська ЗОШ І-ІІІ ступенів №5.

    Також інформацію, що цікавить батьків про діяльність закладу варто публікувати на сайті закладу у відповідних розділах.

    Фінансова звітність публікується окремо у розділі

    Відповіді на письмові та електронні звернення ви маєте надавати у 15 -ти денний термін згідно ст. 11 ЗУ Про звернення громадян .

    На запити про доступ до публічної інформації у 5-ти денний термін згідно ЗУ Про доступ до публічної інформації

    можна створити сторінку школи у фейсбуці де батьки обговорювали б новини та рішення адміністрації та отримували зворотній зв язок.

    Батьки можуть створити батьківський комітет чи наглядову раду , аби контролювати діяльність керівництва.

    Якщо необхідно контролювати фінансовий стан розрахунків батьківських коштів , необхідно створити на базі школи благодійну установу відкрити рахунок і внески на розвиток школи вносити виключно на рахунок цього фонду , а звіти про витрати публікувати на сайті щомісяця чи у інші строки згідно Положення про благодійну організацію

    Нормативно-правова база:

    1. Закон України “Про доступ до публічної інформації”;
    2. Закон України “Про інформацію”;
    3. Указ Президента України № 547/2011 “Питання забезпечення органами виконавчої влади доступу до публічної інформації”;
    4. Постанова Кабінету Міністрів України від 13 липня 2011 року № 740«Про затвердження граничних норм витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитом на інформацію»;
    5. ЗАКОН УКРАЇНИ Про повну загальну середню освіту

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 2 года назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    https://school5.if.ua - приклад розміщення інформаційних матеріалів про діяльність закладу освіти

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Кирда Вячеслав Володимирович
    25%

    Доброго дня!

    Я розумію, що громадськість відіграє дуже важливе значення. Але не потрібно перебільшувати її значення, оскільки держава гарантує самостійнійсть, незалежність та автономність закладу освіти (стаття 23 Закону України "Про освіту").

    Яким чином встановити та який спосіб комунікації із громадськістю?

    Все дуже просто. Читайте і аналізуйте статтю 30 Закону України "Про освіту". Вона так і називається "прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти".

    У даному випадку комунікація полягає в тому, аби заклад освіти оприлюднював на своєму сайті те, що вимагає Закон.

    Стаття 30

    2. Заклади освіти, що мають ліцензію на провадження освітньої діяльності, зобов’язані забезпечувати на своїх веб-сайтах (у разі їх відсутності - на веб-сайтах своїх засновників) відкритий доступ до такої інформації та документів:

    статут закладу освіти;

    ліцензії на провадження освітньої діяльності;

    сертифікати про акредитацію освітніх програм, сертифікат про інституційну акредитацію закладу вищої освіти;

    структура та органи управління закладу освіти;

    кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами;

    освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;

    територія обслуговування, закріплена за закладом освіти його засновником (для закладів дошкільної та загальної середньої освіти);

    ліцензований обсяг та фактична кількість осіб, які навчаються у закладі освіти;

    мова (мови) освітнього процесу;

    наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);

    матеріально-технічне забезпечення закладу освіти (згідно з ліцензійними умовами);

    напрями наукової та/або мистецької діяльності (для закладів вищої освіти);

    наявність гуртожитків та вільних місць у них, розмір плати за проживання;

    результати моніторингу якості освіти;

    річний звіт про діяльність закладу освіти;

    правила прийому до закладу освіти;

    умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами;

    розмір плати за навчання, підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації здобувачів освіти;

    перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;

    правила поведінки здобувача освіти в закладі освіти;

    {Частину другу статті 30 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 2657-VIII від 18.12.2018}

    план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

    {Частину другу статті 30 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 2657-VIII від 18.12.2018}

    порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;

    {Частину другу статті 30 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 2657-VIII від 18.12.2018}

    порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування);

    {Частину другу статті 30 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 2657-VIII від 18.12.2018}

    інша інформація, що оприлюднюється за рішенням закладу освіти або на вимогу законодавства.

    3. Заклади освіти, що отримують публічні кошти, та їх засновники зобов’язані оприлюднювати на своїх веб-сайтах кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством.

    Потрібна більш детальна інформація, звертайтесь індивідуально!

    Пуха Наталія ТендерОк
    20%

    Доброго Дня

    Щодо вашого питання

    Дійсно дбати про позитивну репутацію та відмінний імідж Вашого закладу дуже важливо, проте гіперболізувати вплив громадськості теж не варто.

    Так у Вас є рекомендації та норми і приписи, які регламентують Вашу діяльність, тому оптимально буде якщо ви будете стежити за дотримання заданих норм, зокрема закцентуйте увагу на наступному:

    приписи Закону України "Про освіту" Стаття 30. Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text, також памятайте про оприлюднення даних про закупівлі, що здійснюються за державні кошти відповідно до вимог закону України "Про публічні закупівлі" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text, а також систематизуйте інформацію розміщену у вас на сайті, у разі його відсутності заповніть сайт наступною інформацією (відповідно до розясненя про прозорість та інформаційну відкритість Лист МОН «Щодо нагальних питань впровадження Закону України “Про освіту”» від 13.10.2017 № 1/9-554).

    Перелік обов’язкової інформації на веб-сайті закладу освіти

    статут закладу освіти

    ліцензія на провадження освітньої діяльності

    сертифікат про акредитацію освітніх програм структура та органи управління закладу освіти

    кадровий склад (згідно з ліцензійними умовами)

    освітні програми, які втілюють у закладі перелік освітніх компонентів, визначених освітніми програмами територія обслуговування закладу освіти (закріплює засновник) ліцензований обсяг і фактична кількість осіб, які навчаються у закладі освіти мова (мови) освітнього процесу

    наявність вакантних посад,

    порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (якщо проводять)

    матеріально-технічне забезпечення закладу освіти (згідно з ліцензійними умовами)

    наявність гуртожитків і вільних місць у них, розмір плати за проживання результати

    моніторингу якості освіти

    річний звіт про діяльність закладу

    правила прийому до закладу

    умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами

    перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання й оплати інша інформація, оприлюднювана за рішенням закладу чи на вимогу законодавства.

    Фінансова звітність закладу освіти

    Заклади освіти, які отримують публічні кошти, та їх засновники зобов’язані оприлюднювати на своїх веб-сайтах: кошторис\

    фінансовий звіт про надходження й використання всіх отриманих коштів

    інформацію про: – перелік товарів, робіт і послуг,

    отриманих як благодійна допомога, зазначаючи їх вартість – кошти,

    отримані з інших джерел, не заборонених законодавством.

    Якщо інформація й документи не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, їх розміщують для відкритого доступу не пізніше 10-ти робочих днів з дня затвердження чи внесення змін до них (якщо інше не визначено законом).

    Тобто якщо у Вас наявна зазначена інформація у відкритому доступі то ви не є обєктом гром. організацій а у разі її відсутності забезпечте її оприлюднення.

    Успіхів

    Савченко Олександр
    Савченко Олександр 2 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Добрий день, Леся!

    1) У який спосіб необхідно надавати громадськості інформацію? -

    Закон України "Про доступ до публічної інформації" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2939-17/conv#n...):

    Стаття 5. Забезпечення доступу до інформації

    1. Доступ до інформації забезпечується шляхом:

    1) систематичного та оперативного оприлюднення інформації:

    в офіційних друкованих виданнях;

    на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет;

    на єдиному державному веб-порталі відкритих даних;

    на інформаційних стендах;

    будь-яким іншим способом;

    2) надання інформації за запитами на інформацію.

    2) Які матеріали мали б бути оприлюднені? -

    Закон України "Про освіту" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/conv#n...):

    Стаття 30. Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти

    1. Заклади освіти формують відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднюють таку інформацію. Доступ до такої інформації осіб з порушенням зору може забезпечуватися в різних формах та з урахуванням можливостей закладу освіти.

    2. Заклади освіти, що мають ліцензію на провадження освітньої діяльності, зобов’язані забезпечувати на своїх веб-сайтах (у разі їх відсутності - на веб-сайтах своїх засновників) відкритий доступ до такої інформації та документів:

    статут закладу освіти;

    ліцензії на провадження освітньої діяльності;

    сертифікати про акредитацію освітніх програм, сертифікат про інституційну акредитацію закладу вищої освіти;

    структура та органи управління закладу освіти;

    кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами;

    освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;

    територія обслуговування, закріплена за закладом освіти його засновником (для закладів дошкільної та загальної середньої освіти);

    ліцензований обсяг та фактична кількість осіб, які навчаються у закладі освіти;

    мова (мови) освітнього процесу;

    наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);

    матеріально-технічне забезпечення закладу освіти (згідно з ліцензійними умовами);

    напрями наукової та/або мистецької діяльності (для закладів вищої освіти);

    наявність гуртожитків та вільних місць у них, розмір плати за проживання;

    результати моніторингу якості освіти;

    річний звіт про діяльність закладу освіти;

    правила прийому до закладу освіти;

    умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами;

    розмір плати за навчання, підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації здобувачів освіти;

    перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;

    правила поведінки здобувача освіти в закладі освіти;

    план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

    порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;

    порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування);

    інша інформація, що оприлюднюється за рішенням закладу освіти або на вимогу законодавства.

    3. Заклади освіти, що отримують публічні кошти, та їх засновники зобов’язані оприлюднювати на своїх веб-сайтах кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством.

    4. Інформація та документи, передбачені частинами другою і третьою цієї статті, якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніше ніж через десять робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено законом.

    5. Перелік додаткової інформації, обов’язкової для оприлюднення закладами освіти, може визначатися спеціальними законами.

    3) У який спосіб громадськість могла б подавати свої пропозиції керівнику та відстежувати їх врахування? -

    Закон України "Про звернення громадян" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%...):

    Стаття 1. Звернення громадян

    Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

    Стаття 3. Основні терміни, що вживаються в цьому Законі

    Під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.

    Пропозиція (зауваження) - звернення громадян, де висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, посадових осіб, а також висловлюються думки щодо врегулювання суспільних відносин та умов життя громадян, вдосконалення правової основи державного і громадського життя, соціально-культурної та інших сфер діяльності держави і суспільства.

    Стаття 5. Вимоги до звернення

    Звернення адресуються органам державної влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, об’єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.

    Звернення може бути подано окремою особою (індивідуальне) або групою осіб (колективне).

    Особливою формою колективного звернення громадян до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, органу місцевого самоврядування є електронна петиція, яка подається та розглядається в порядку, передбаченому статтею 23-1 цього Закону.

    Звернення може бути усним чи письмовим.

    Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні "гарячі лінії" та записується (реєструється) посадовою особою.

    Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

    У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

    Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 цього Закону.

    Стаття 14. Розгляд пропозицій (зауважень) громадян

    Органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об'єднання громадян, посадові особи зобов'язані розглянути пропозиції (зауваження) та повідомити громадянина про результати розгляду.

    Пропозиції (зауваження) Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, осіб з інвалідністю внаслідок війни розглядаються першими керівниками державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій особисто.

    Стаття 20. Термін розгляду звернень громадян

    Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.

    На обгрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого цією статтею терміну.

    Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

    Всього доброго!

    Успіхів Вам!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України